Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
AGÈNCIA DE DEFENSA DEL TERRITORI DE MALLORCA
Núm. 168881
Resolució del director gerent de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca per aprovar les bases generals i específiques que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’Administració General de la categoria d’auxiliar d’administració general de l’Oferta d’ocupació pública corresponent a l’exercici 2024 de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca i la seva convocatòria
L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.
D'altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l'oferta d'ocupació pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l'oferta d'ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'article 20. Dos.1.d) de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023 (BOE núm. 308, de 24 de desembre de 2022), preveu la possibilitat d'articular l'Oferta amb una taxa específica en els termes de l'apartat dos.4, el qual estableix, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment de l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, i que aquesta temporalitat a l'ocupació pública no superi el 8 per cent de les places de naturalesa estructural en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació pluriennal amb què haurà de comptar.
Atès això, l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca va aprovar l'Oferta d'ocupació pública per a l'any 2024, derivada de la taxa específica i es va publicar al BOIB núm. 159, de 7 de desembre del 2024).
L'article 28.1.e) de la Llei de Consells Insulars atribueix al Consell executiu la competència consistent en aprovar les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan.
Mitjançant l'Acord del Consell Executiu de data de 28 de setembre de 2022, es deleguen determinades atribucions del Consell Executiu en el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), atès el que disposa l'article 9 de la Llei 40/2015, de 2 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en relació amb l'article 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny dels Consells Insulars.
Atès l'establert al punt anterior i en relació amb les funcions establertes al director gerent a l'article 19.1d) en concordança amb l'article 20.2 dels vigents Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019), el director gerent l'Agència de Defensa del Territori exerceix les atribucions genèriques conferides per la normativa interna del Consell de Mallorca als consellers executius i conselleres executives.
En data 6 de juny de 2024, el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública dicta resolució mitjançant la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2024 derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària (BOIB núm. 78, d'11 de juny de 2024), sense incloure l'oferta d'ocupació de l'Agència de Defensa del Territori per taxa de reposició d'efectius ordinària de l'any 2023, ja que la taxa de reposició d'efectius de l'ADTM de l'any 2023 calculada amb els termes de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023) resultà negativa i l'oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2024, no incorporava una oferta d'ocupació pública vinculada a taxa específica.
Vista la situació anterior, s'analitzà la situació de temporalitat en l'ocupació pública per l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i amb la finalitat de donar compliment a l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de què la temporalitat en l'ocupació pública no superi el 8 per cent de les places de naturalesa estructural es tramita, aprova i publica l'Oferta d'ocupació pública de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca de l'any 2024, derivada de la taxa específica de l'article 20.Dos.4 de LGPE per l'any 2023 (BOIB núm. 159, de 7 de desembre 2024).
Aquesta oferta d'ocupació pública se sustenta en l'instrument de planificació plurianual que es deriva de l'acordat en la Mesa General de Negociació de l'Administració General de l'Estat sobre l'Oferta d'Ocupació Pública subscrita el 23 de maig de 2022, l'Apartat Sisè Del qual indica que «les parts signatàries coincideixen en la necessitat d'incorporar progressivament una planificació plurianual de les necessitats de personal de l'Administració, amb l'objectiu d'aconseguir, tant quantitativa com qualitativament, els recursos òptims per a la prestació dels serveis que té encomanats i que permeti anticipar la previsió d'incorporació de personal que es recull en les ofertes d'ocupació pública, analitzant les causes, oportunitats i polítiques públiques en les quals serà necessària una major intensitat d'incorporacions en futurs exercicis».
En data 31 de juliol de 2024 s'aprovà per unanimitat, amb el vot afirmatiu de la representació de l'Administració i dels cinc sindicats representats a la Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS, l'aprovació de la Taxa específica de OOP 2024 de l'ADTM amb la memòria justificativa per a la inclusió de les places en la taxa específica de l'oferta d'ocupació pública per l'any 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, la qual, expressament incloïa:
“Cal indicar que, de conformitat amb l'article 21.3.e, en relació amb l'article 20.2 dels Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, l'ADT s'encarregarà de gestionar de forma completa els processos selectius (inclosa l'elaboració i negociació de les bases de les corresponents convocatòries, i tots els tràmits posteriors fins arribar a la resolució definitiva dels procediments i a la gestió dels borsins que aquestes convocatòries puguin generar) relatius a les categories de tècnic superior en disciplina urbanística, arquitecte superior en disciplina urbanística i arquitecte tècnic en disciplina urbanística que apareixen reflectides en els quadres anteriors.
En canvi, de conformitat amb els articles esmentats, el Consell de Mallorca haurà de gestionar de manera centralitzada els processos selectius de les categories d'auxiliar d'administració general i tècnic mitjà de gestió econòmica que també apareixen reflectides en els quadres anteriors.”
L'article 2 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local, disposa que l'ingrés en la funció pública local s'ha de realitzar, amb caràcter general, mitjançant el sistema d'oposició.
Així mateix, la disposició addicional divuitena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que “En tots els processos selectius per a l'accés al cos o l'escala derivats de la taxa ordinària de reposició no inclosos en els processos d'estabilització a què es refereix la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, l'accés a la funció pública de la comunitat autònoma s'ha de dur a terme, preferentment, pel sistema d'oposició”.
L'article 37.1.l) del TREBEP disposa que són objecte de negociació, en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada Administració pública i amb l'abast que legalment sigui procedent en cada cas els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública. L'article 38.3 del TREBEP estableix que els acords han de versar sobre matèries competència dels respectius òrgans de govern i que per a la seva validesa i eficàcia és necessària la seva aprovació expressa i formal per part d'aquests òrgans.
Pel que fa a l'administració local, l'article 100 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del Règim Local, disposa que correspon a l'Administració General de l'Estat establir reglamentàriament les regles bàsiques i els temaris mínims als quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció del personal funcionari. A l'empara d'aquesta atribució, el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, estableix les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local i ho fa amb caràcter bàsic d'acord amb l'article 149.1.18 de la Constitució Espanyola.
Consta a l'expedient el certificat emès de dia 11 de febrer de 2025 de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS celebrada el 30 de gener de 2025, en què l'Administració va informar sobre la proposta, i després de debatre-la amb la part social, s'han d'inclòs en aquesta proposta els canvis acordats sobre la proposta prèviament lliurada als sindicats.
Consta a l'expedient informe econòmic de 21 de febrer de 2025 en el qual s'indica que la proposta de resolució compta amb crèdit adequat i suficient i compleix amb el principi d'estabilitat pressupostària.
Consta a l'expedient l'informe jurídic de 21 de febrer de 2025 mitjançant el qual s'informa favorablement la proposta de resolució director gerent de l'ADTM.
Consta a l'expedient informe de fiscalització de conformitat de 27 de febrer de 2025.
Per tot l'anterior, una vegada conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals més representatives presents a la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS, i d'acord amb el que estableix l'Acord del consell executiu de dia 28 de setembre de 2022, (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) pels quals es delega la competència, en relació amb les funcions establertes al director gerent a l'article 19.1d) en concordança amb l'article 20.2 dels vigents Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019), dict la següent:
Resolució
1. Aprovar les bases generals que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració General, de la categoria d'auxiliar d'administració general de l'Oferta d'ocupació pública de l'exercici 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, que s'adjunten com a annex I.
2. Aprovar les bases específiques i el temari que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants d'Auxiliar d'Administració General de l'Oferta d'ocupació pública de l'exercici 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca que s'adjunten com a annex II i III.
3. Convocar el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració General de l'Oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca pel sistema d'oposició, de la categoria d'Auxiliar d'Administració General.
4. Publicar les bases i la convocatòria del procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració General, categoria Auxiliar d'administració general de l'Oferta d'ocupació pública de l'exercici 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en la Seu electrònica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
5. Publicar l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
6. Encomanar a l'òrgan competent del Consell Insular de Mallorca la gestió i resolució d'aquest procés selectiu en tots els tràmits posteriors a aquesta resolució i la seva publicació.
7. Establir que el termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
8. Establir que les persones aspirants a aquesta convocatòria han de presentar de forma telemàtica en el Consell de Mallorca una sol·licitud de participació i formalitzar el corresponent tràmit telemàtic disponible en la Seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (seu.conselldemallorca.net).
9. Establir que, quan d'acord amb les bases específiques, hi hagi torn de reserva de persones amb discapacitat, en el desenvolupament de les proves selectives s'establiran, per a les persones amb discapacitat que ho sol·licitin, les adaptacions possibles de temps i de mitjans per realitzar-les.
10. Establir que els membres del Tribunal Qualificador de la categoria d'Auxiliar d'administració general, seran designats conforme a la Base 8 de l'Annex I de les Bases Generals.
11. Establir que, juntament amb la Resolució del conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca que estableix la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives, s'especificaran la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici de la convocatòria.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució en el termini d'UN MES.
Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós administratiu de Palma que correspongui, en el termini de DOS MESOS, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que s'hagi notificat la resolució, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb l'article 4.2 dels Estatuts de l'Agència, aprovats pel Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 10 de novembre de 2008 (darrera publicació BOIB núm. 41, de 30/03/2019), la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, a la data de la signatura electrònica (6 de març de 2025)
El director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022 i de l'article 19.1 d) en concordança amb l'article 20.2 dels vigents Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019) Bartomeu Tugores Truyol
ANNEX I Bases generals que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració General, subescala auxiliar, categoria auxiliar d'administració general de l'Oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
1.Normes generals
1.1. Objecte
Les presents bases generals regulen els aspectes del procés selectiu per a la cobertura de les places vacants de personal funcionari de l'administració general, subescala auxiliar, categoria auxiliar d'administració general de l'Oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
1.2. Normativa aplicable
Els processos selectius s'ajustaran al que s'estableix en aquestes bases generals, a les bases específiques i a la corresponent convocatòria. A més, serà d'aplicació l'article 103 de la Constitució Espanyola; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant TREBEP); la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local; el RD 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims als quals s'han d'ajustar els procediments de selecció dels funcionaris d'Administració local; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública; la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març; Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018, modificat pel BOIB núm. 107, de 13 d'agost de 2022), Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell Insular de Mallorca i els organismes que en depenen, aprovada per Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca de 14 de febrer de 2013, modificat per Acord de Ple del Consell Insular de Mallorca de 9 de juny de 2022 (BOIB núm. 69 de 16 de maig de 2013; BOIB núm. 122, de 17 de setembre de 2022).
L'oferta pública de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca publicada al BOIB núm. 159, de 7 de desembre del 2024.
1.3. Processos selectius
1.3.1. Els processos selectius d'accés a l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca garanteix el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i el sotmetiment al principi de legalitat.
1.3.2. Els processos selectius s'ajustaran a allò que disposen l'article 61 del TREBEP, el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'Administració local i l'article 45 de la Llei 3/2007, de 27 de març de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Es duran a terme, en tot cas, mitjançant el sistema d'oposició, amb les proves, valoracions, exercicis i puntuacions que s'estableixen a les bases específiques.
1.3.3. Les persones aspirants podran participar pel torn lliure o pel torn de discapacitat.
1.3.4. Les persones amb discapacitat han de fer les mateixes proves que la resta de persones aspirants de la convocatòria a la qual correspongui la reserva, en condicions d'igualtat, sens perjudici de les adaptacions que es preveuen en la base 3.3. Sol·licitud d'adaptació per a la realització de l'exercici.
1.4. Llengua de tramitació del procediment i dels exercicis
La tramitació dels procediments selectius ha de complir amb el que disposa l'article 23 del Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb la seva disposició addicional vuitena.
Les persones que participin en l'oposició poden elegir fer els exercicis en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A aquest efecte, els tribunals s'han d'encarregar que els exercicis s'elaborin i es lliurin complint les previsions del Decret esmentat al paràgraf anterior.
2. Requisits de les persones aspirants
2.1 Per a l'admissió a les proves selectives serà necessari que les persones aspirants compleixin els requisits següents en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds de cada convocatòria i durant tot el procés selectiu fins a la presa de possessió:
a) Nacionalitat: Tenir la nacionalitat espanyola o complir els requisits establerts a l'article 57 del TREBEP, en el supòsit d'accés a la funció pública per a nacionals d'altres estats.
b) Edat: Tenir 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Titulació (anvers i revers): Estar en possessió de la titulació exigida a les bases específiques o en condicions d'obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació d'instàncies. En el supòsit de no haver-se expedit el títol, només es podrà acreditar amb la certificació supletòria provisional, d'acord amb l'article 14 del Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, i d'acord amb l'article 3.4 del Reial decret 1850/2009, de 4 de desembre, en relació amb l'expedició de títols acadèmics i professionals. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació o el reconeixement corresponent del Ministeri competent en la matèria. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.
d) Català: Estar en possessió dels coneixements de llengua catalana que s'indiquin a les bases específiques. L'acreditació dels coneixements orals i escrits de català s'ha de fer mitjançant algun dels certificats següents:
- Certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.
- Certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública.
- Certificats expedits pel Consell de Mallorca, d'acord amb les proves d'avaluació del nivell de coneixements de llengua com a conseqüència de les convocatòries dutes a terme pels decrets de la Presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004.
- Certificats equivalents segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
- Certificats reconeguts com a equivalents o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears en matèria de política lingüística segons l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014).
e) Les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.
f) Taxa: Haver satisfet la taxa dels serveis de selecció de personal dins del termini de presentació d'instàncies d'acord amb el que estableix l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018, modificat pel BOIB núm. 107, de 13 d'agost de 2022).
g) No haver estat separat o separada, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
h) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. Les persones aspirants que accedeixin a places reservades per a discapacitat han de tenir acreditat el grau de discapacitat igual o superior al 33% i ho hauran d'acreditar en el moment corresponent.
2.2 Ja que el model telemàtic específic de sol·licitud de participació inclou una declaració responsable, en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, de compliment dels requisits exigits a cada convocatòria, no es requerirà la presentació de la documentació acreditativa en el moment de presentació de la sol·licitud, sinó que serà requerida en els termes establerts a les bases 5.3 i 12.1.
3. Reserva de places per a persones amb discapacitat.
3.1. Reserva de places
D'acord amb el que disposa l'article 59.1 del TREBEP, en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al 7% de les vacants perquè la cobreixin persones amb discapacitat, tot considerant com a persones amb discapacitat les que defineix l'article 4.2 del Reial decret 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
Les convocatòries han d'especificar, si escau, el nombre de places reservades per a aquest torn.
Les vacants de la reserva per a persones amb discapacitat que no es cobreixin per aquesta reserva no es podran acumular a les convocades pel torn lliure, sinó que s'acumularan al torn de reserva per a persones amb discapacitat de l'oferta pública d'ocupació de l'any següent.
3.2. Requisits específics d'accés.
Les persones que hi accedeixin pel torn de reserva, a més dels requisits generals de la base 2, han de tenir reconeguda la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 % i acreditar-la mitjançant un certificat o resolució de l'òrgan competent, una vegada superades les proves selectives corresponents.
L'opció a les places reservades en la convocatòria per a qui tengui la condició legal de discapacitat s'ha de formular en la sol·licitud de participació amb una declaració expressa de les persones interessades que compleixin la condició que s'exigeix.
D'acord amb el que estableix l'article 4.2 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, es consideren afectats per una discapacitat en grau igual o superior al 33 % els pensionistes de la Seguretat Social que tenguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tenguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei.
Les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al lloc de feina a la qual la persona aspiri, s'han d'acreditar mitjançant un Informe d'aptitud per a l'accés, promoció interna i provisió de llocs de feina de persones amb discapacitat a la funció pública que haurà d'especificar que l'aspirant es troba en condicions de complir les tasques fonamentals de l'escala, subescala, classe i categoria o especialitat a què aspira, mitjançant les adaptacions necessàries dels llocs de feina i de les proves d'accés, si escauen a judici de l'Administració, respectant en tot cas els principis de mèrit i capacitat.
Si durant el desenvolupament dels processos selectius el tribunal té dubtes sobre la capacitat per a l'exercici de les funcions pròpies de l'especialitat o categoria al qual opta l'aspirant que participa per la quota de reserva, pot demanar el dictamen corresponent de compatibilitat funcional a l'òrgan de Valoració i Assessorament de la Discapacitat i de la Dependència. En aquest cas l'aspirant podrà participar condicionadament en el procés selectiu, i restarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés fins a la recepció del dictamen.
Les proves selectives tendran idèntic contingut que les del torn lliure per a tots els aspirants, sense perjudici de fer les adaptacions i els ajustos raonables necessaris de temps i mitjans per a la seva realització.
Són incompatibles entre sí els torns lliure i la reserva de persones amb discapacitat.
3.3. Sol·licitud d'adaptació per a la realització dels exercicis
La convocatòria han d'indicar expressament que en el desenvolupament de les proves selectives s'establiran, per a les persones amb discapacitat que ho sol·licitin, les adaptacions possibles de temps i de mitjans per realitzar-les.
Les persones interessades, 15 dies hàbils abans de la realització de l'exercici, hauran de formular la sol·licitud concreta d'adaptació, adjuntant l'informe d'aptitud per a l'accés, promoció interna i provisió de llocs de feina de persones amb discapacitat a la funció pública, les adaptacions que necessitin en la instància de participació:
1) El tipus de discapacitat que posseeixen.
2) El tipus de mesures que precisen d'acord amb l'informe d'adaptació.
Els tribunals establiran en les proves selectives les adaptacions de temps i de mitjans per a aquells aspirants amb discapacitat que ho hagin demanat expressament a la sol·licitud de participació sempre que aportin l'informe d'aptitud per a l'accés, promoció interna i provisió de llocs de feina de persones amb discapacitat a la funció pública. Els tribunals han d'adoptar les mesures necessàries perquè les proves selectives es facin en condicions d'igualtat amb els aspirants del torn lliure.
Els tribunals podran requerir l'informe complementari i, si escau, la col·laboració dels òrgans tècnics que preveu l'article 4 del Decret 36/2004, de 16 d'abril.
Les persones aspirants que hagin optat per places reservades a persones amb discapacitat i durant el procés perdin la condició legal de persona amb discapacitat passaran al torn lliure.
4. Relacions a través de mitjans electrònics i mitjans d'identificació i de signatura que s'admeten
4.1. S'estableix, mitjançant aquestes bases i d'acord amb l'Ordenança reguladora de l'administració electrònica del Consell Insular de Mallorca i els organismes que en depenen, que les persones aspirants queden obligades a relacionar-se amb l'Administració del Consell de Mallorca telemàticament en totes les fases del procediment, des de la presentació de sol·licituds de participació fins a l'elecció de destinació, incloses les reclamacions i els recursos administratius que es puguin interposar, llevat dels supòsits expressament previstos. El deure de relacionar-se amb l'Administració insular per mitjans telemàtics comprendrà l'obligació de rebre notificacions electròniques en el cas d'aquells actes o incidències que requereixin una comunicació personal. Els avisos de la posada a disposició de les notificacions personals que es duguin a terme en la Seu Electrònica s'enviaran a l'adreça electrònica que les persones interessades hagin fet constar a la instància de sol·licitud de participació.
4.2. Serà necessari un certificat electrònic vàlid o DNI electrònic per a la presentació de la sol·licitud de participació, per a l'acreditació documental dels requisits i mèrits, així com per a formular recursos, i en la resta de supòsits de l'article 11.2 de la Llei 39/2015. Les persones interessades hauran de realitzar els tràmits i les actuacions la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
4.3. Les persones interessades són les responsables de la veracitat dels documents presentats electrònicament en les diverses fases dels procediments selectius, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, esmentada.
4.4. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren aquest procediment i s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial i els tràmits d'audiència), en comptes de notificar-se, s'han de publicar al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca. Tot això, sens perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes que les bases d'aquesta convocatòria determinin expressament que s'hagin de publicar. En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de publicació prevists en aquesta convocatòria.
5. Sol·licituds
5.1. Termini de presentació
Les persones aspirants al procés selectiu poden presentar sol·licituds degudament complimentades per participar en les proves de la categoria d'auxiliar d'administració general sempre que reuneixin els requisits per participar-hi. Hauran d'indicar que reuneixen tots els requisits i al·legar la titulació que posseeixen i que els habilita a accedir-hi.
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
A la sol·licitud s'haurà de fer constar expressament el torn pel qual es participa d'acord amb les següents indicacions:
a) Torn lliure
b) Torn de reserva per a persones amb discapacitat
5.2. Forma de presentació
5.2.1 Les persones aspirants han de presentar de forma telemàtica una sol·licitud de participació i formalitzar el corresponent tràmit telemàtic disponible en la Seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (seu.conselldemallorca.net). Mitjançant el tràmit telemàtic de sol·licitud de participació s'ha d'omplir el formulari electrònic que s'hi trobarà.
En cas que es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altra naturalesa que impedeixen la presentació telemàtica, l'òrgan convocant podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per presentar la sol·licitud o per a aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari.
Així mateix, quan una incidència tècnica hagi impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, i fins que es solucioni el problema, el Consell de Mallorca podrà determinar una ampliació dels terminis no vençuts, publicant a la seu electrònica tant la incidència tècnica produïda com l'ampliació concreta del termini no vençut.
El model telemàtic específic de sol·licitud de participació inclou un apartat de dades personals i una declaració responsable, en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, referits a la data d'expiració del termini per a la presentació de les instàncies, amb el contingut mínim següent:
a) El compliment dels requisits generals, prevists a la base 2.
b) El compliment dels requisits específics, si escau.
c) Tenir reconeguda la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %, si n'és el cas.
d) Incórrer en alguna causa d'exempció del pagament de la taxa, si n'és el cas.
e) Ser una persona víctima de violència de gènere, si n'és el cas.
En la sol·licitud de participació els aspirants han de consignar les dades relatives al compliment dels requisits de participació, i no les han d'acreditar, incloses les circumstàncies que donen dret a bonificacions o exempcions de la taxa i la condició de persona amb discapacitat, fins al termini previst en la base 12.1 o quan li sigui requerit per l'Administració.
La participació en el procés selectiu de les persones que optin pel torn de reserva per a persones amb discapacitat queda condicionada al fet que l'esmentat Informe d'aptitud per a l'accés, promoció interna i provisió de llocs de feina de persones amb discapacitat a la funció pública relatiu a les condicions personals per exercir les funcions de la plaça, sigui favorable.
5.2.2 Emplenament de la sol·licitud:
a) Emplenar el tràmit telemàtic de sol·licitud de participació així com la declaració responsable, mitjançant el qual es generarà un PDF.
b) Abonar la taxa que correspongui o al·legar-ne la situació d'exempció, reducció o bonificació de quota, sense la qual no es podrà continuar la tramitació.
c) Signar la sol·licitud que inclou la declaració responsable, complimentar i signar la instància i registrar-la. El registre de la sol·licitud de participació és requisit per a l'admissió en el procés selectiu. En el cas que no es realitzi, encara que s'hagi emplenat el model telemàtic de sol·licitud i s'hagi abonat la taxa, la persona aspirant no serà admesa en el procés.
Amb la sol·licitud de participació no s'ha d'aportar cap document d'acreditació dels requisits i les condicions que s'exigeixen en el procés selectiu. La persona aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits i les condicions al·legades.
En el cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, únicament es tendrà en compte la sol·licitud amb el darrer número de registre electrònic d'entrada.
Les sol·licituds de participació que es presentin per qualsevol altre via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic es tendran per no presentades. En cas de presentar-se la sol·licitud de manera presencial aquesta es tendrà per no presentada, llevat del que disposa l'apartat 5.2.1 d'aquestes bases.
Tota la informació relativa als tràmits del procés selectiu estarà disponible en la Seu Electrònica del Consell de Mallorca (seu.conselldemallorca.net).
D'acord amb l'article 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la sol·licitud de participació està disponible en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5.2.3 Amb la finalitat de fer efectiva la protecció de les persones víctimes de violència de gènere, al llarg de tot el procediment s'han de preservar la seva identitat i les seves dades personals.
Les persones aspirants víctimes de violència de gènere han de sol·licitar aquesta protecció a la sol·licitud i han d'emplenar la declaració responsable de què es troben en aquesta circumstància, que hauran d'acreditar quan siguin requerides, mitjançant algun dels documents següents:
a) La sentència de qualsevol ordre jurisdiccional, encara que no sigui ferma, en què es declari que la persona interessada ha patit alguna de les formes de violència de gènere.
b) L'ordre de protecció vigent.
c) L'informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.
d) Qualsevol mesura judicial cautelar de protecció, de seguretat o d'assegurament vigent.
e) L'informe de l'Institut Balear de la Dona i dels departaments competents en aquesta matèria dels consells insulars.
f) Qualsevol altre dels mitjans de prova prevists en l'article 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
5.3 Requeriment d'aportació de documentació
L'Administració, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que els aspirants aportin la documentació que acrediti els compliments dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada ha d'aportar-los.
Si els requisits no fossin acreditats o els documents no fossin aportats en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant quedarà exclosa del procés selectiu.
La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat, determina l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.
5.4. Pagament de la taxa dels drets d'examen
5.4.1. Els drets d'examen s'indicaran a la convocatòria. Les bonificacions i excepcions s'hauran de calcular en la data en què finalitza el termini de presentació d'instàncies:
5.4.2. Exempcions, reduccions i bonificacions de quota.
Estan exempts, en el percentatge determinat, en el pagament de la quota íntegra de la taxa els subjectes passius següents:
A1 – Aspirants que tenguin la condició de membre de família nombrosa de categoria general en la data en què finalitza el termini per formular la sol·licitud per participar en el procés selectiu (exempció del 50 %).
A2 – Aspirants que tenguin la condició de membre de família nombrosa de categoria especial en la data en què finalitza el termini per formular la sol·licitud per participar en el procés selectiu (exempció del 100 %).
B – Aspirants amb grau de discapacitat.
- Aspirants amb grau de discapacitat igual o superior al 33 % (exempció del 100 %).
C – Aspirants en situació d'atur que així figurin inscrits en els serveis públics d'ocupació durant un termini de, al manco, 1 mes abans de la data de publicació de la convocatòria (exempció del 100 %).
D – Aspirants que formen part d'una família monoparental (exempció del 50 %). S'entén que formen part d'una família monoparental els supòsits de separació matrimonial o quan no hi hagi vincle matrimonial, la formada per una sola de les persones progenitores i tots els fills menors d'edat que conviuen amb ella. També en formen part els fills majors d'edat incapacitats judicialment subjectes a pàtria potestat prorrogada o rehabilitada.
Les persones beneficiàries de les exempcions, reduccions i bonificacions de quota regulades a aquest article han de fer constar a les declaracions responsables estar en possessió de les acreditacions de les circumstàncies que les originin i les hauran d'acreditar en el termini establert a la base 12.1.
5.4.3 En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.
La falta de l'abonament dels drets d'examen dins el termini de presentació de sol·licituds implica l'exclusió de la persona aspirant del procediment de selecció.
5.5. Devolució de la taxa
D'acord amb l'article 26.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en relació amb l'article 7 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció del personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018 modificat pel BOIB núm. 107, de 13 d'agost de 2022), <<quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat o el servei públic no es faci, cal fer la devolució de l'import corresponent>>.
6. Tractament de dades de caràcter personal
De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades caràcter personal i garantia dels drets digitals, les dades personals que, si escau, es generin a conseqüència de la participació en el procés selectiu restaran emmagatzemades en un fitxer titularitat del Consell de Mallorca.
La presentació de la sol·licitud per prendre part en el procés així com la documentació adjunta comporten la manifestació del consentiment exprés de la persona interessada perquè el Consell de Mallorca tracti les seves dades en la tramitació del procés selectiu i en la publicació en els butlletins oficials, taulers d'anuncis, seu electrònica i, en general, qualsevol mitjà que s'utilitzi per a les comunicacions provisionals o definitives del procés selectiu.
La presentació i el tractament de la informació esmentada resulten obligatoris per poder participar en el procés selectiu, per la qual cosa la manca de presentació o l'oposició al tractament per part de les persones interessades impedirà la participació en el procés selectiu. Així mateix, les persones aspirants han de proporcionar dades exactes, verídiques i actuals.
En el cas de convocatòries tramitades pel Consell de Mallorca, en qualsevol moment, les persones aspirants poden exercir els drets d'accés, de rectificació, d'oposició, de supressió, de limitació del tractament, de portabilitat i de no ser objecte de decisions individualitzades mitjançant un escrit adreçat al Consell de Mallorca, C/ del Palau Reial, 1, 07001, de Palma, en els termes previstos en la normativa aplicable.
7. Admissió de les persones aspirants.
7.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió.
Aquesta Resolució s'ha de publicar a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca (tauler d'anuncis/Recursos Humans).
7.2. Les persones interessades han de comprovar que no figuren en la relació de persones excloses i que, a més, consten en la llista de persones admeses. Per això, disposen d'un termini de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, per esmenar el defecte o adjuntar els documents que siguin preceptius, amb l'advertència que, si no esmenen el defecte o no presenten la documentació, es consideraran no presentades.
7.3. Finalitzat el termini al qual fa referència la base 7.2 vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB i en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Aquest reconeixement quedarà condicionat a la posterior acreditació del compliment dels requisits i condicions de la convocatòria, de la manera establerta a la base 12.1.
7.4. En la resolució per la qual es fa pública la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives també s'ha d'indicar el lloc, la data i l'hora de realització del primer exercici i l'ordre d'actuació dels aspirants, si escau.
8. Tribunal qualificador
8.1. Designació i composició
El Tribunal Qualificador del procés selectiu és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme el procediment selectiu i depèn del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, que en designa la presidència.
La convocatòria ha d'establir la composició del Tribunal Qualificador, que ha de respectar el que estableixen els capítols V i VI del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB, i les regles que estableixen aquestes bases:
- Els tribunals han d'estar constituïts, com a mínim, per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents.
- Tots els membres dels tribunals hauran de posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés.
- Com a mínim un dels membres dels tribunals ha de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida per a l'ingrés, si aquesta titulació és específica.
- El Tribunal Qualificador és un òrgan col·legiat i la seva composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i de professionalitat dels membres, els quals han de pertànyer al tribunal a títol individual. Ha d'actuar amb autonomia funcional i els acords que adopta vinculen l'òrgan del qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió establertes legalment.
- La composició s'ha d'ajustar, llevat de raons fundades i objectives, degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb capacitació, competència i preparació adequades. S'ha de garantir la idoneïtat de les persones que hagin de formar part dels tribunals de selecció per poder enjudiciar els coneixements i aptituds dels/les aspirants en relació amb les característiques de les places convocades. Es considera que hi ha una representació equilibrada quan en els òrgans de més de quatre membres cada sexe està representat almenys en un 40%; en la resta, quan els dos sexes estiguin representats.
- Les circumstàncies que concorren, amb la participació de gran part dels funcionaris de carrera en els tribunals dels processos selectius d'estabilització, aconsellen que formin part dels tribunals, preferentment, el personal funcionari de carrera provinent dels processos selectius d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. En aquest sentit, els sorteigs es duran a terme de manera que es prioritzin els funcionaris de carrera que han estabilitzat per sobre dels altres funcionaris.
Els membres del Tribunal Qualificador estan obligats a complir el deure de secret en relació amb les deliberacions, tant pel que fa a la determinació dels exercicis, com a les qualificacions, així com en relació amb qualssevol dades, fets o circumstàncies del procés de selecció el coneixement dels quals adquireixin en virtut de la seva condició, i no poden facilitar cap informació sobre aquestes deliberacions a persones alienes al Tribunal Qualificador al qual pertanyen.
D'acord amb l'article 24 de la Constitució Espanyola, els Tribunals vetllaran pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes i actuaran conforme al principi de transparència.
No poden formar part del Tribunal Qualificador:
- Les persones que hagin fet en els tres anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent les tasques de preparació d'aspirants a proves selectives per a l'escala, la subescala, classe i categoria o especialitat de què es tracti.
- Els càrrecs de naturalesa política i el personal eventual de l'Administració, tant si estan en actiu com si fa menys de quatre anys del cessament.
- Els representants de les empleades i dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetla del bon desenvolupament del procediment selectiu. A aquests efectes, les persones representants designades han de comunicar aquesta designació i la previsió d'actuacions o de sol·licitud d'informació al Departament de Recursos Humans amb l'antelació suficient per garantir que no s'interfereix en el funcionament adequat del procediment.
- El personal funcionari interí.
8.2. Constitució i funcionament
La constitució i totes les actuacions del Tribunal Qualificador s'han de regir pel que estableixen el TREBEP; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.
El conseller o consellera en matèria de funció pública del Consell de Mallorca designarà el president o la presidenta del Tribunal Qualificador.
A la sessió de constitució hi han d'assistir, presencial o telemàticament, tots els membres del Tribunal Qualificador, titulars i suplents. Una vegada constituït el Tribunal Qualificador, es designarà un secretari o secretària d'entre els membres. La designació del secretari/secretària s'ha de fer per acord de la majoria dels membres del Tribunal Qualificador o bé per sorteig, a decisió del president/presidenta.
De conformitat amb l'apartat 1 de l'article 13 del Decret 27/1994, el nomenament dels membres dels tribunals s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
Una vegada constituït el Tribunal Qualificador, per actuar vàlidament, és necessària la presència dels membres següents:
- President/presidenta
- Secretari/secretària
- La majoria dels vocals
Els acords s'ha d'adoptar per majoria de vots dels membres presents, i en cas d'empat, dirimeix el vot del president.
Tots els actes dels òrgans de selecció dictats en virtut de discrecionalitat tècnica en el desenvolupament de les seves funcions hauran de ser motivats.
Si en qualsevol moment el tribunal té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a l'escala, subescala, classe i categoria o especialitat corresponent en els termes que estableix aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a l'òrgan convocant. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats que hagi formulat l'aspirant en la sol·licitud.
El conseller o consellera competent en matèria de funció pública pot dictar unes directrius i instruccions orientatives sobre el funcionament dels òrgans de selecció a l'efecte de coordinar totes les seves actuacions i la col·laboració del Departament de Recursos Humans i de l'Escola Mallorquina d'Administració Pública, en l'organització dels exercicis de les proves selectives i execució de les altres tasques dels tribunals qualificadors.
El Tribunal ha d'observar les directrius orientatives que dicti la consellera o el conseller competent en matèria de funció pública sobre el funcionament dels òrgans de selecció.
El Tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes que permetin als aspirants amb discapacitat que hagin efectuat la petició d'adaptació en la sol·licitud, poder participar en les proves selectives en igualtat de condicions que la resta dels participants. A aquests efectes, el Tribunal tindrà en compte l'Informe d'aptitud per a l'accés, promoció interna i provisió de llocs de feina de persones amb discapacitat a la funció pública.
Durant el desenvolupament dels exercicis, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre d'aspirants o l'extensió o el tipus de proves, els membres titulars i suplents del Tribunal poden actuar de forma conjunta.
Durant el desenvolupament de les proves selectives el Tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, i també adoptar les decisions de com s'hagi d'actuar en els casos no prevists.
En el cas de convocatòries tramitades pel Consell de Mallorca, el Tribunal Qualificador té la seu a l'edifici de la Llar de la Infància, al carrer del General Riera, 113, de Palma.
8.3. Persones assessores i col·laboradores
El Tribunal Qualificador en qualsevol sessió que ho consideri necessari, per dificultats tècniques o jurídiques, podrà acordar la necessitat de designar persones assessores especialistes, pel desenvolupament de totes o d'alguna de les proves. Igualment, hauran de respectar el deure de sigil i de secret professional.
També el Tribunal Qualificador pot sol·licitar a l'òrgan de què depèn la designació de personal col·laborador per a les tasques de vigilància, coordinació o d'altres similars.
8.4. Abstenció i recusació
Els membres del Tribunal Qualificador i el personal assessor s'han d'abstenir d'intervenir en el procés quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va anomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal Qualificador es regula pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i pels articles 13.8, 16, 17 i 18 del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8.5. Dietes d'assistència i dia de descans compensatori
Els membres del Tribunal Qualificador, així com el personal assessor i el personal col·laborador tenen dret a percebre les dietes que els corresponguin per l'assistència a les sessions, d'acord amb el que preveu el capítol IV del Decret 62/2011, de 20 de maig (BOIB núm. 81, de 2 de juny, en la seva darrera redacció mitjançant Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears BOIB núm. 78, de 16 de juny de 2022).
El personal col·laborador de suport a les proves selectives que tinguin lloc en dissabtes o en dies festius podran gaudir d'un dia de descans compensatori per cada sessió, que serà compatible amb la percepció de la indemnització prevista a l'article 42 de l'esmentat Decret, d'acord amb la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció pública del Consell de Mallorca de dia 15 de juny de 2022.
8.6. Règim de recursos
Contra els actes del Tribunal Qualificador no es pot interposar cap recurs, sense perjudici que les persones interessades puguin fer al·legacions per a la seva consideració en la resolució que posi fi al procediment.
En el cas dels actes de tràmit, si aquests decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes davant el conseller competent en matèria de funció pública, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
9. Sistema d'accés i desenvolupament dels processos selectius
9.1. Sistema d'accés
Els processos de selecció es realitzaran mitjançant el sistema d'oposició i constaran dels exercicis que es determinen a les bases específiques que s'adjunten.
9.2. Contingut i elaboració dels exercicis
Les bases específiques inclouran els exercicis i els temaris.
El contingut de les proves guardarà relació amb els procediments, tasques i funcions habituals dels llocs de treball objecte de cada convocatòria.
Els tribunals poden elaborar els exàmens ells mateixos o encomanar la seva elaboració que haurà de ser revisada i validada per part seva.
Quan el tribunal acordi elaborar algun dels exercicis, pot proposar la designació de les persones especialistes necessàries per col·laborar-hi.
En tot cas, s'ha de respectar rigorosament el tenor literal que descrigui el contingut de cada exercici, així com subjectar-se al temari que consta en els annexos adjunts per a cada categoria o especialitat. Només en allò no previst expressament a les bases específiques, el tribunal pot aplicar la seva discrecionalitat tècnica i autonomia funcional.
Els tribunals hauran de garantir la confidencialitat del contingut de les proves fins al moment en què es duguin a terme.
Les bases específiques inclouen el temari d'acord amb el que disposa el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, que estableix les regles bàsiques i els programes mínims al que s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local. Aquests temaris s'adapten a les funcions d'Auxiliar d'administració general.
En el supòsit que amb posterioritat a l'aprovació d'aquestes bases es modifiqui la normativa reguladora del contingut dels temaris, seran d'aplicació les referències que es trobin en vigor en el moment de la realització de les proves.
9.3. Ordre d'actuació
L'ordre d'actuació de les persones aspirants en els exercicis s'ha d'iniciar alfabèticament per la persona aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra que determini el sorteig anual fet per la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública, de conformitat amb l'article 17 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat.
9.4. Calendari de les proves
El conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca ha d'aprovar la resolució en què s'especifiquin la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici de cadascuna de la convocatòria. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica Consell de Mallorca, juntament amb la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Amb la publicació de la llista definitiva de puntuacions de cada exercici, s'ha de fer públic l'anunci de la realització dels exercicis següents en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca almenys tres dies hàbils abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun dels exercicis i com a màxim dos mesos abans de la data dels exercicis.
No obstant això, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca podrà, mitjançant resolució, ampliar el termini esmentat, a proposta del tribunal, de forma motivada.
9.5. Procediment de crida
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, encara que l'exercici s'hagi de dividir en diversos torns.
Les persones aspirants hauran d'assistir al torn al qual hagin estat convocades i seran excloses del procés selectiu les qui no hi compareguin. Les persones que justifiquin la no presentació a la data de la prova per motius de força major, podran realitzar la prova en una data posterior prèvia consideració com a tal per part del Tribunal Qualificador. En aquest cas, el Tribunal Qualificador procurarà la cautela adient que l'examen no sigui el mateix per a les persones que el duguin a terme en una data posterior. Es consideren causes de força major les següents:
- Embaràs de risc o part: Si alguna de les persones aspirants no pot assistir al procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabi el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel tribunal que adoptarà un acord motivat a aquest efecte. En tot cas, les proves ajornades hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional dels aspirants que han superat el procés selectiu.
- Víctimes de violència de gènere: les persones aspirants que siguin víctimes de violència de gènere i no puguin assistir a la convocatòria del procés selectiu per motius de seguretat, ho hauran d'acreditar degudament al Tribunal Qualificador, que podrà fixar la data de realització de la prova ajornada de manera que aquest ajornament no menyscabi els drets de les altres persones aspirants. En tot cas, la prova s'ha de celebrar abans de la publicació de la llista provisional del procés selectiu.
- Ingrés hospitalari o malaltia greu degudament acreditat, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabi el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel tribunal que adoptarà un acord motivat a aquest efecte. En tot cas, la prova ajornada s'ha de celebrar abans de la publicació de la llista provisional del procés selectiu.
- Situacions declarades d'alerta o emergència: Aquestes situacions s'hauran de declarar per l'autoritat administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències, sempre que suposin la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afectin significativament als medis de transport. En tot cas, la prova s'ha de celebrar abans de la publicació de la llista provisional del procés selectiu.
Les persones aspirants una vegada hagin estat cridades i disposin dels exercicis, tendran deu minuts per entregar els exercicis en blanc i es consideraran com a no presentats.
9.6. Acreditació de la identitat de les persones aspirants
Amb caràcter previ a l'inici dels exercicis, es requerirà a les persones aspirants perquè acreditin la seva identitat. A més, en qualsevol altre moment, el tribunal pot requerir-les l'acreditació.
9.7. Garantia de transparència i objectivitat: anonimat de les persones aspirants
El tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de l'oposició que siguin escrits, es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
El tribunal ha d'excloure les persones en els fulls d'examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat.
Així mateix, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per a evitar que les persones aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, en la realització de les proves, que puguin desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com per garantir la transparència de les proves selectives.
9.8. Qualificació dels exercicis
La qualificació dels exercicis s'ha de fer d'acord amb els criteris de valoració i de puntuació que es determinin en cada cas en les bases específiques. En desenvolupament dels criteris de valoració establerts en bases específiques, els tribunals qualificadors poden fixar criteris concrets o particulars per totes o algunes de les proves, sempre que els hagin donat a conèixer als aspirants amb caràcter previ a la realització de la prova corresponent.
9.9. Publicació de les notes dels exercicis
Un cop acabat cada un dels exercicis del procés selectiu, s'ha de publicar al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, la llista provisional de puntuacions, amb nom, llinatges, i el document d'identitat anonimitzat, amb indicació de la puntuació obtinguda, desglossada, si escau, per torns d'accés.
Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils des del dia següent a què es publiqui la llista provisional. El tribunal disposa d'un termini de set dies hàbils, i en tot cas, abans de començar l'exercici següent per resoldre'n les reclamacions i publicar la llista definitiva de puntuacions de l'exercici.
Amb la llista de puntuacions definitiva s'ha d'anunciar la data de l'exercici següent, sempre amb una antelació mínima de tres dies hàbils.
Les reclamacions i al·legacions presentades a les llistes provisionals s'entendran contestades amb la publicació de les llistes definitives d'aspirants que han superat l'exercici corresponent.
10. Relacions de persones aspirants seleccionades i ordre de prelació en l'oposició
10.1. Relació provisional de persones aspirants que han superat l'oposició
Finalitzats tots els exercicis de l'oposició, el tribunal ha de fer pública al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, la llista provisional de persones que han superat l'oposició, que ha d'incloure nom i llinatges, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda, per ordre de major a menor puntuació i referida a cada un dels torns.
La relació de persones que han superat l'oposició es determina únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris i per la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt d'aquests exercicis.
A fi d'evitar errors, i si se'n produeixen, de possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert, les persones aspirants han de comprovar que figuren en la relació de persones aspirants que han superat l'oposició i que, a més, la suma de les puntuacions dels diferents exercicis és correcta. Per això, disposen d'un termini de tres dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones que han superat l'oposició, per esmenar el defecte. El Tribunal disposa d'un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions.
10.2. Resolució d'empats
En cas d'empat en la suma de tots els exercicis eliminatoris de l'oposició d'algunes de les persones aspirants, s'aplicaran els següents criteris de desempat:
- L'empat s'ha de resoldre d'acord amb la major puntuació atorgada a l'exercici pràctic, si n'hi ha. Si no obstant això no s'ha resolt l'empat o no hi ha exercici pràctic, es tenen en compte els altres exercicis de l'oposició, per ordre invers a la seva realització.
- Si persisteix l'empat, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en l'escala, subescala, classe i categoria o especialitat de què es tracti l'empat, s'ha de resoldre donant prioritat a les dones, amb els requisits assenyalats a l'article 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, en cas que hi hagi igualtat de capacitació, es donarà prioritat a les dones en les escales, subescales, classes, categories o especialitats de l'Administració en què la seva representació sigui inferior al 40%, excepte si es donen en l'altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats per a l'accés a l'ocupació.
- En darrer lloc, si persisteix l'empat, s'aplicarà la lletra del primer llinatge de la persona aspirant derivada del sorteig anual fet per la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública, de conformitat amb l'article 17 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió dels llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat.
10.3. Llista definitiva de les persones aspirants que han superat l'oposició.
Un cop resoltes les reclamacions, si escau, el tribunal ha d'aprovar la llista definitiva de les persones aspirants que han superat l'oposició.
Aquesta llista haurà d'incloure nom i llinatges, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. En cas, de què es modifiqui la puntuació entre el llistat provisional i definitiu, s'ha de motivar aquest canvi.
10.4. Ordre de prelació en l'oposició i relació de les persones seleccionades
L'ordre final de prelació de les persones que hagin superat l'oposició, inclòs el torn de reserva de places per a persones amb discapacitat, està determinat per la suma de la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis eliminatoris.
D'entre les persones aspirants que han superat l'oposició el tribunal considerarà seleccionades per accedir a la categoria corresponent aquelles que hagin obtingut la puntuació més alta, tenint en compte que el nombre de persones seleccionades no pot ser superior al de les places vacants convocades.
Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de totes les places, quan es produeixin renúncies dels aspirants o per circumstàncies sobrevingudes es dedueixi la impossibilitat d'incorporació d'algun dels aspirants, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan competent podrà requerir al tribunal la relació complementària dels aspirants que segueixin als proposats pel seu possible nomenament com a funcionaris/es de carrera.
11. Publicació de la relació de persones seleccionades i llocs de treball que s'ofereixen
El conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca, a la vista de les relacions definitives de persones seleccionades elaborades pel tribunal, ha de dictar una resolució i ordenar la publicació i al tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
En la mateixa resolució s'ha d'oferir a totes les persones seleccionades la llista de llocs de treball corresponents a la totalitat de les places convocades perquè, mitjançant el tràmit telemàtic, manifestin l'ordre de prelació de tots els llocs de feina oferts.
Els llocs de treball de la vigent RLT de l'Agència de Defensa del Territori a oferir a les persones seleccionades seran els següents:
- F00090001 EXP 6
- F00090001 EXP 7
12. Presentació de documents de les persones seleccionades
12.1. Documentació que s'exigeix
En el termini de vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva de persones seleccionades en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, aquestes han de presentar en els registres electrònics del Consell de Mallorca els documents següents:
a) Documentació acreditativa de la titulació exigida per la convocatòria respectiva d'acord amb la base 2.1.c).
b) Documentació acreditativa del català exigit per la convocatòria respectiva d'acord amb la base 2.1.d).
c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/a mitjançant expedient disciplinari del servei de qualssevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per accedir a l'escala, subescala, classe i categoria o especialitat del funcionariat del qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà l'òrgan competent en matèria de funció pública.
Els/les nacionals d'altres Estats hauran d'acreditar igualment no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos/es a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l'accés a la funció pública.
d) Certificat de discapacitat, si escau segons les bases específiques.
e) Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions de l'escala, subescala, classe i categoria o especialitat quan es tracti de personal funcionari de nou ingrés.
f) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques; s'hi ha d'indicar, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecte a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.
g) La documentació acreditativa de les exempcions, reduccions i bonificacions de la taxa en els termes de la base 5.4.2, si n'és el cas.
h) L'elecció de llocs, de major a menor interès, que inclourà la totalitat de llocs oferts.
12.2. Incompliment dels requisits
Si no es presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en examinar-la es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no pot ser nomenada funcionària i resten anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial.
No obstant el que disposa l'apartat anterior, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Consell de Mallorca ha de comprovar d'ofici els documents emesos per les administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades o en altres sistemes habilitats a l'efecte. D'acord amb l'anterior, llevat que consti l'oposició de la persona interessada, l'administració, mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte, pot obtenir les dades de caràcter identificatiu que consten en el DNI, els certificats de coneixements de llengua catalana amb relació a les convocatòries realitzades d'acord amb els decrets de Presidència del Consell de Mallorca de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004, les titulacions acadèmiques oficials, així com, si s'escau, el títol de família nombrosa, el certificat acreditatiu de discapacitat, i les que es puguin establir. Aquestes dades s'obtindran de l'Administració General de l'Estat i d'altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
13. Nomenaments del personal funcionari de carrera, adjudicacions de llocs de treball i presa de possessió
13.1. Procediment
Una vegada revisada i conforme la documentació esmentada a la base 12.1, les persones que han superat el procés selectiu seran nomenades personal funcionari de carrera per resolució de l'òrgan competent, que es publicarà en el BOIB.
13.2. Adjudicació de llocs de treball
En les mateixes resolucions s'adjudicaran els llocs de treball. L'adjudicació es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades. Aquestes destinacions tenen caràcter definitiu, tret del cas que no es puguin acreditar els requisits dels llocs de treball oferts o que es tracti de llocs singularitzats d'acord amb l'apartat 5 de l'article 32 de la Llei 3/2007, circumstància que implicarà l'ocupació del lloc en adscripció provisional.
D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 36/2004, s'han d'oferir a les persones amb discapacitat que hagin superat les proves selectives llocs de treball adaptats o adaptables a la seva discapacitat.
13.3. Presa de possessió
La presa de possessió s'ha d'efectuar en el termini de tres hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui al BOIB la resolució esmentada, sens perjudici de l'aplicació del que disposa el paràgraf segon de l'article 37 del Decret 27/1994.
13.4. Permanència en la destinació
D'acord amb l'article 3.7 del Decret 33/1994, de 28 de març, el personal funcionari que, obtingui una destinació definitiva no pot participar en els procediments de provisió de llocs de feina durant un termini mínim de dos anys comptadors des del dia en què prenguin possessió del lloc de treball.
Tampoc no poden participar, durant el període d'un any, en les convocatòries per atorgar comissions de serveis, excepte que hi hagi hagut una primera convocatòria de la comissió de serveis i hagi quedat deserta perquè no hi ha funcionaris o funcionàries de carrera que compleixin els requisits establerts.
14. Borses de personal funcionari interí derivades dels processos selectius
Els diferents procediments selectius generaran una borsa de personal funcionari interí que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici, d'acord amb allò establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb el nombre d'exercicis que hagin aprovat i, quant a aquests exercicis, amb la suma de la puntuació obtinguda.
En cas d'empat, s'aplicaran els criteris de desempat previstos a l'article 3.5 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Si malgrat que l'aplicació dels criteris de desempat persisteix l'empat, s'aplicarà la lletra del primer llinatge de la persona aspirant derivada del sorteig anual fet per la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública, de conformitat amb l'article 17 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió dels llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat.
En els supòsits de quota reservada a persones amb discapacitat, s'han de formar borses de persones aspirants amb discapacitat i s'han d'aplicar els criteris previstos a l'apartat 3 de l'article 9 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Les persones aspirants que hagin participat en la convocatòria en qüestió i hagin aconseguit el nivell mínim suficient, podran formar part de les borses de persones aspirants a personal funcionari interí, en el lloc que correspongui segons la puntuació final obtinguda.
La borsa de personal funcionari interí resultant de cada procés selectiu restarà en vigor fins a l'aprovació d'una nova borsa resultant d'una convocatòria ordinària posterior i tindrà caràcter preferent respecte a les borses vigents de la mateixa categoria existents al Consell de Mallorca, l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i a l'IMAS. Les persones integrades en aquestes borses podran rebre ofertes de feina del Consell de Mallorca, de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), i de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, indistintament.
15. Règim de recursos
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució en el termini d'UN MES.
Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós administratiu de Palma que correspongui, en el termini de DOS MESOS, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs. Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que s'hagi notificat la resolució, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb l'article 4.2 dels Estatuts de l'Agència, aprovats pel Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 10 de novembre de 2008 (darrera publicació BOIB núm. 41, de 30/03/2019), la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
16. Publicació
Aquestes bases generals i les bases específiques adjuntes comencen a vigir l'endemà de la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
ANNEX II Bases específiques que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants d'Auxiliar d'Administració General de l'Oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
1. Normes generals
1.1 Objecte de la convocatòria i característiques de les places
1.1.1. L'objecte de la convocatòria és el proveïment de 2 places d'Auxiliar d'Administració General de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, pel torn lliure i pel torn de reserva de persones amb discapacitat amb la distribució següent:
- Pel torn lliure: 1 plaça
- Pel torn de reserva de persones amb discapacitat: 1 plaça
1.1.2 Les característiques de les places convocades són les següents:
Escala: administració general
Subescala: auxiliar
Grup: C
Subgrup : C2
Denominació: auxiliar d'administració general
Sistema de selecció: oposició.
Vinculació: funcionari-a
1.2 Procediment selectiu
S'estableix com a procediment selectiu el d'oposició per al torn lliure i pel torn de reserva per a persones amb discapacitat.
Per a l'agilització del procés selectiu les convocatòries dels dos torns es faran coincidir.
2. Requisits de les persones aspirants
2.1 A més dels que es preveuen a les bases generals:
- Estar en possessió del títol de la titulació oficial de graduat en educació secundària obligatòria, graduat escolar o equivalent.
Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència.
- Estar en possessió del títol de coneixement de la llengua catalana de nivell B2 que s'ha d'acreditar mitjançant algun dels certificats següents:
3. Drets d'examen
La quantia de la taxa del dret d'examen és de 13,77 euros, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018, modificada pel BOIB, núm. 107, de dia 13 d'agost de 2022), que s'haurà d'abonar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment.
4. Calendari dels exercicis
La convocatòria haurà d'indicar el calendari previst per a la realització de les proves.
El conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca ha d'aprovar la resolució en què s'especifiquin la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici de la convocatòria. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica Consell de Mallorca, juntament amb la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Amb la publicació de les persones aspirants aprovades de cada exercici, s'ha de fer públic l'anunci de la realització dels exercicis següents en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca almenys tres dies hàbils abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun dels exercicis i com a màxim dos mesos abans de la data dels exercicis.
No obstant això, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca podrà, mitjançant resolució, ampliar el termini esmentat, a proposta del tribunal, de forma motivada.
5. Tribunal qualificador
El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta funcionari de carrera, designat pel conseller o consellera competent en matèria de funció pública, i quatre vocals, designats de la forma següent:
- Per sorteig d'entre el personal funcionari de carrera en servei actiu del Consell de Mallorca i de l'ADTM, preferentment, pel personal funcionari de carrera provinent dels processos selectius d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
Tots els membres hauran de reunir els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. La designació del secretari/secretària s'ha de fer per acord de la majoria dels membres del tribunal qualificador o bé per sorteig, a decisió del president/presidenta.
El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
6. Exercicis i qualificacions del torn lliure
Primer exercici
De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 70 preguntes tipus test de la part general del temari amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 65 primeres preguntes seran avaluables i les 5 darreres seran de reserva. S'han de contestar tant les preguntes avaluables com les de reserva. Aquestes darreres, només s'avaluaran en cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes preguntes d'ofici o a instàncies de les al·legacions presentades.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar-lo. Cada pregunta correcta tindrà una puntuació de 0,1538 punts.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran.
Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
El test que hauran de respondre les persones aspirants es designarà per sorteig públic entre un mínim de tres alternatives diferents.
La qualificació de l'exercici es farà de forma mecanitzada i garantint l'anonimat.
El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 80 minuts.
Segon exercici
De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre un supòsit de caràcter pràctic a elegir entre dos proposats, relacionats amb matèries de la part específica del temari. El qüestionari estarà compost de tres respostes alternatives de les quals només una serà la correcta. Cada supòsit pràctic es desglossarà en 20 preguntes més 5 preguntes addicionals que seran de reserva. S'han de contestar tant les preguntes avaluables com les de reserva. Aquestes darreres, només s'avaluaran en cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes preguntes d'ofici o a instàncies de les al·legacions presentades.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar-lo. Cada pregunta correcta tindrà una puntuació de 0,5 punts.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran.
Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.
Els dos supòsits pràctics es designaran per sorteig públic d'entre 4 models diferents.
La qualificació de l'exercici es farà de forma mecanitzada i garantint l'anonimat.
El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 50 minuts.
7. Borses de personal funcionari interí derivades del procés selectiu
El procés selectiu generarà una borsa de personal funcionari interí que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici, d'acord el que s'estableix al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb el nombre d'exercicis que hagin aprovat i, quant a aquests exercicis, amb la suma de la puntuació obtinguda.
ANNEX III Temari del procés selectiu per cobrir les places vacants d'Auxiliar d'Administració General de l'Oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2024 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
Part general
1. La Constitució espanyola. Estructura i principis generals. Els drets i els deures fonamentals, les llibertats públiques i els principis rectors de la política social i econòmica.
2. Les Corts Generals: composició i funcions. El Govern i l'Administració pública. El Poder Judicial: principis constitucionals. La Corona: funcions constitucionals.
3. Organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: disposicions generals i principis fonamentals. Competències i institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
4. El règim local: principis constitucionals i regulació jurídica. L'autonomia local. Entitats que integren l'Administració Local. Disposicions generals de les bases del règim local.
5. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic. Composició, organització i competències de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
6. La Unió Europea: objectius i naturalesa jurídica. Les fonts del dret comunitari. Les institucions europees: El Consell Europeu, el Consell, el Parlament Europeu, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia de la Unió Europea.
Part específica
7. Submissió de l'Administració a la Llei i al Dret. Les fonts del Dret Públic. Jerarquia de les fonts. La Llei: classes. Disposicions del poder executiu amb força de llei. El Reglament. Altres fonts del Dret Administratiu.
8. La potestat normativa de les entitats locals: reglaments i ordenances Procediment d'elaboració i aprovació. Potestat normativa dels consells insulars.
9. El Reglament orgànic del Consell de Mallorca. Organització i normes de funcionament. Altres disposicions reguladores de l'organització. El sector públic del Consell de Mallorca.
10. La Llei de règim jurídic del sector públic. Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic. Relacions electròniques entre les administracions.
11. La Llei de procediment administratiu comú. Les persones davant l'activitat de l'administració. Drets de les persones en les seves relacions amb les administracions públiques. Les persones interessades en el procediment: cap d'obrar, concepte de persona interessada i representació.
12. L'activitat de les administracions públiques. Els actes administratius.
13. Disposicions sobre el procediment administratiu comú. Els terminis administratius. Fases del procediment: Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització.
14. La revisió dels actes en via administrativa: revisió d'ofici i recursos administratius. Especificitats en l'àmbit local i en el Consell de Mallorca.
15. L'actuació i el funcionament del sector públic per mitjans electrònics: Disposicions generals. Portals d'internet, Punt d'Accés General electrònic i seus electròniques. Procediment administratiu per mitjans electrònics. Expedient electrònic. Relacions i col·laboració entre les administracions públiques per al funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
16. La contractació administrativa. Tipus de contractes. Disposicions generals sobre la contractació del sector públic. Expedient de contractació i adjudicació dels contractes: normes generals i procediments.
17. Prerrogatives de l'Administració pública en els contractes administratius. Execució i compliment dels contractes.
18. Normes específiques i competència en matèria de contractació en les entitats locals, especial referència al Consell de Mallorca.
19. L'activitat administrativa de foment. Disposicions comunes a les subvencions públiques. Concepte de subvenció i principis generals. Persones beneficiàries i obligacions. Procediments de concessió i gestió de subvencions. Regulació bàsica estatal i en l'àmbit del Consell de Mallorca.
20. Les hisendes locals. Classificació dels recursos. Les ordenances fiscals i la potestat reglamentaria de les entitats locals en matèria tributària. Els recursos no tributaris.
21. Els pressupost de les entitats locals: principis i procés d'aprovació. Estructura del pressupost de despeses i del d'ingressos. L'execució del pressupost de despeses: fases. La factura electrònica en el sector públic.
22. La funció pública local. Classes de personal al servei de les administracions públiques. Els Drets i els deures de les persones empleades públiques
23. La selecció del personal. Adquisició i pèrdua de la relació de servei.
24. Situacions administratives del personal empleat públic. Règim Disciplinari
25. La prevenció de riscs laborals. Principis de l'acció preventiva, drets i obligacions. Consulta i participació de les persones treballadores.
26. La transparència, l'accés a la informació pública i el bon govern: publicitat activa i dret d'accés a la informació pública. El Codi ètic, de bon govern i transparència del Consell de Mallorca.
27. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Acollida i informació al ciutadà. Atenció de persones amb discapacitat. Transformació de les oficines de registre en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Assistència en l'ús de mitjans electrònics. Registre electrònic i sistema d'interconnexió de registres
28. El Govern Obert. L'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
29. La protecció de dades de caràcter personal: marc normatiu, principis de la protecció de dades i drets de les persones.
30. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i contra la violència de gènere: disposicions generals, objecte, principis i polítiques públiques. La violència masclista: definició, prevenció i dret a la protecció efectiva. Normativa autonòmica relativa al drets LGTIB: objecte i principis orientadors de l'actuació dels poders públics.