Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 164774
Extracte de l'acord de junta de govern local de l'ajuntament de Santa Eulària des Riu de data 7 de març de 2025, pel qual s'aprova la convocatòria per a la concessió d'ajuts per al foment de l'esport, l'activitat física i els esdeveniments esportius al municipi de Santa Eulària dirigides a entitats sense ànim de lucre per a l'any 2025
BDNS (Identif.): 819134
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions
(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/819134)
Primer. Beneficiaris
Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre constituïdes i inscrites legalment en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i que compleixin els requisits següents:
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
- No estar sotmeses a cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. D'acord amb l'article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/200, de 17 de novembre, general de subvencions. S'acreditarà mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan condecent de la subvenció. Segons el model de l'Annex 2. Declaració responsable, aprovada per a aquesta convocatòria.
- No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
- En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no estar sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma. A aquest efecte, les entitats sol·licitants presentaran el model Annex 2. Declaració responsable, aprovada per a aquesta convocatòria.
- En compliment de l'article 112 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, no tenir cap patrocini relacionat amb cases d'apostes o entitats vinculades a la venda especialitzada de begudes alcohòliques de graduació superior a vint graus, tabac o similars.
Segon. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquestes bases és oferir i regular la concessió d'ajudes econòmiques per al foment de l'esport, els esdeveniments esportius i l'activitat física al municipi de Santa Eulària. Aquestes ajudes estan dirigides a entitats sense ànim de lucre amb domicili social al municipi de Santa Eulària des Riu, que realitzin les seues activitats en espais públics o de titularitat municipal de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, i que es trobin degudament inscrites en el Registre Municipal d'Associacions.
S'estableixen dos línies d'ajudes econòmiques segons la següent classificació:
- Línia A. Destinada al manteniment i funcionament d'entitats esportives sense ànim de lucre del municipi de Santa Eulària des Riu.
- Línia B. Destinada a l'organització d'esdeveniments esportius.
Els esdeveniments s'han de celebrar, en la seua totalitat o en part, al municipi de Santa Eulària des Riu, excepte en aquells casos en què això sigui inviable a causa de la falta de disponibilitat horària i/o d'instal·lacions i espais esportius al municipi. Se subvencionarà un màxim de tres esdeveniments per cada secció del club.
Seran despeses subvencionables totes aquelles que estiguin directament relacionades amb l'activitat del club durant la temporada 2024/25 i referits als conceptes següents:
- Quotes de tramitació de fitxes federatives tant de club com d'esportistes.
- Assegurances.
- Arbitratges, jutges, cronometratges.
- Desplaçaments.
- Material esportiu, roba o altres despeses (despeses mèdiques, material farmacèutic...), necessari per a l'activitat.
- Honoraris del personal (tècnics, personal de neteja, delegats, personal sanitari...).
- Drets de participació en competicions.
- Ambulàncies, trofeus, medalles, plaques i altres per a l'organització d'esdeveniments i/o activitats organitzades per l'entitat beneficiària.
- Despeses d'administració (papereria, telèfon, internet o altres materials o serveis).
- Altres despeses directament relacionades amb l'activitat, que per les característiques especials de l'esport en qüestió, no s'hagin contemplat en els punts anteriors.
Es consideren despeses subvencionables, als efectes d'aquesta convocatòria, aquelles que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i es realitzin en el termini establert entre juliol de 2024 i agost de 2025.
Tercer. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvenciones estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2025, aprovats inicialment pel Ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data 31 d'octubre de 2024 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 157 de 03/12/2024.
Quart. Dotació econòmica
Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 240.000 €, amb càrrec a la partida 3411-48002 de Transferències a entitats sense ànim de lucre de l'exercici pressupostari de l'any 2025. Aquesta quantitat es desglossa de la manera següent:
La màxima quantitat econòmica que podrà percebre una entitat objecte d'una subvenció ordinària per manteniment de club serà de 20.000 € per secció esportiva.
L'import de l'ajut no podrà superar la quantitat sol·licitada a l'Ajuntament a l'Annex 1 d'aquesta convocatòria.
Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. Les sol·licituds es presentaran en el Registre Telemàtic de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, situat en la pàgina web www.santaeulariadesriu.com, en virtut al que s'estableix en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El sol·licitant haurà de presentar la seva sol·licitud mitjançant el Certificat Electrònic de Representant de Persona Jurídica a nom de l'Entitat.
Sisè. Sol·licitud i documentació necessària
1. Línia A. Les sol·licituds es presentaran per registre d'entrada telemàtic a l'Ajuntament. La documentació que s'ha d'adjuntar en aquest tràmit, per sol·licitar la subvenció ordinària per clubs, és la següent:
- Annex 1. Sol·licitud de subvenció econòmica esportiva temporada 2024/25, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 2. Declaració responsable, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 3. Previsió de despeses i ingressos per a la realització de l'activitat, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 4. Declaració responsable de les subvenciones obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtinguin en el futur, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 5. Autorització per consulta de dades d'altres administracions.
- Annex 6. Formulari de puntuació de mèrits.
- Certificat de trobar-se al corrent amb la Seguretat Social en cas de no autoritzar l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a sol·licitar-lo en nom de l'associació.
- Certificat de trobar-se al corrent amb l'Agència Tributària en cas de no autoritzar l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a sol·licitar-lo en nom de l'associació.
- Còpia de l'acta de la junta o reunió en virtut de la qual la persona firmant va adquirir la representació, certificada pel secretari/ària de l'entitat.
- Còpia del DNI/NIE del sol·licitant i NIF de l'entitat que representa.
- Certificat o qualsevol altre document oficial que acrediti la titularitat del compte bancari.
2. Línia B. La documentació que s'ha d'adjuntar en aquest tràmit, per sol·licitar la subvenció per a esdeveniments esportius, és la següent:
- Annex 1. Sol·licitud de subvenció econòmica esportiva temporada 2024/25, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 2. Declaració responsable, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 3. Previsió de despeses i ingressos per a la realització de l'activitat, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 4. Declaració responsable de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtinguin en el futur, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
- Annex 5. Autorització per consulta de dades d'altres administracions.
- Annex 6. Formulari de puntuació de mèrits.
- Certificat de trobar-se al corrent amb la Seguretat Social en el cas de no autoritzar l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a sol·licitar-lo en nom de l'associació.
- Certificat de trobar-se al corrent amb l'Agència Tributària.
- Còpia de l'acta de la junta o reunió en virtut de la qual la persona firmant va adquirir la representació, certificada pel secretari/ària de l'entitat.
- Còpia del DNI/NIE del sol·licitant i NIF de l'associació o club que representa.
- Certificat federatiu de la categoria de l'esdeveniment (si no s'aporta, s'entendrà que es tracta d'un esdeveniment local).
Signat digitalment en Santa Eulària des Riu (7 de març de 2025)
L'alcaldessa (María del Carmen Ferrer Torres)