Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 162089
Bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions de rehabilitació per a obres de nova instal.lació d'ascensors en edificis d'habitatges del terme municipal de Calvià 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 25 de febrer de 2025 aprova les Bases reguladores i la Convocatòria per concedir subvencions de rehabilitació per a obres de nova instal·lació d'ascensors en edificis d'habitatges al terme municipal de Calvià, i es publica al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'Acord adoptat, les Bases reguladores i la convocatòria de subvencions, per a la difusió i el coneixement públic:

''[…]

PROPOSTA D’ACORD

PRIMER.- APROVAR les Bases reguladores per a la al terme municipal de Calvià per a la CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ PER A OBRES DE NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSORS EN EDIFICIS D'HABITATGES DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ 2025, d'acord amb el text que s’adjunta i que forma part integrant de la present proposta.

SEGON.- APROVAR la Convocatòria de subvencions per a la CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ PER A OBRES DE NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSORS EN EDIFICIS D'HABITATGES DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ 2025, d'acord amb el text que s'adjunta i que en forma part integrant de la present proposta.

TERCER.- DESTINAR un total de DOS-CENTS CINQUANTA MIL EUROS (250.000,00 €) per a la present convocatòria de subvencions, de la partida pressupostària 401-15210-7800002, amb càrrec a l'any 2025.

QUART.- PUBLICAR el present acord, així com el text de les Bases i de la Convocatòria al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), a la Base de dades Nacional de Subvencions, al tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la pàgina web de l'Ajuntament.

CINQUÈ.- DELEGAR en el Tinent de Batle delegat d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni la facultat per aprovar els models normalitzats de les sol·licituds, així com qualsevol altra actuació que calgui''.

 

Calvià, firmat electrònicament: 12 de febrer de 2025

El tinent d'alcalde delegat d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni Jaime Bujosa Arbona

 

BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ PER A OBRES DE NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSORS EN EDIFICIS D'HABITATGES DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ 2025.

Bases reguladores per a la concessió de subvencions de rehabilitació per a obres de nova instal·lació d'ascensors a edificis d'habitatges del terme municipal de Calvià 2025.

1.- Objecte

Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per a les obres de NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSOR EN EDIFICIS D'HABITATGES QUE NO DISPOSIN DEL MATEIX, per a la millora de l'accessibilitat dels elements comuns d'edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva situats al terme municipal de Calvià, dins el marc de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d’edificis, habitatges i locals comercials en el terme municipal de Calvià (BOIB núm. 110, de 8 d'agost del 2023).

 

2.- Procediment de la concessió

El procediment de concessió de subvencions serà el de concurrència competitiva.

3.- Òrgan competent per a la instrucció i la resolució del procediment.

El Departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià és l'òrgan encarregat de tramitar els expedients i realitzar les propostes de subvenció, que hauran de ser aprovades per la Junta de Govern Local.

Un cop rebudes les sol·licituds, es procedirà a examinar si reuneixen els requisits exigits i si s'ha presentat tota la documentació corresponent a aquest efecte.

En cas contrari, s'haurà de requerir a les persones interessades perquè, en el termini de deu (10) dies hàbils, esmenin i/o completin els documents i/o les dades que s'han de presentar, advertint que si no ho fessin se les tindrà per desistides de la seva petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El Departament d'Habitatge realitzarà un seguiment constant i permanent del compliment de les obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta norma.

Les persones beneficiàries de les subvencions han de col·laborar i facilitar les dades i els documents que requereixi el Departament d'Habitatge, en l'exercici de l'activitat administrativa de seguiment, inspecció i control d’actuacions protegides del qual aquest és titular, sense perjudici de la competència de comprovació i control financer que puguin tenir altres òrgans, organismes públics i institucions.

El Tinent de Batle d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni serà el competent per atorgar la qualificació provisional.

Finalment, la Junta de Govern Local, mitjançant l'adopció del corresponent Acord, és l'òrgan competent per atorgar la qualificació definitiva i aprovar les subvencions.

4.- Persones beneficiàries

Tindran la consideració de persones beneficiàries, en cas de compliment dels requisits establerts en aquestes bases, les Comunitats de Propietaris dels edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva que pretenguin realitzar les obres de NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSOR A EDIFICIS D'HABITATGES QUE NO DISPOSIN DEL MATEIX, situades al terme municipal de Calvià.

Les persones beneficiàries han de destinar l'import íntegre de la subvenció al pagament de les actuacions corresponents.

No podran obtenir la condició de persones beneficiàries els qui incorrin en alguna de les circumstàncies previstes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, o les qui hagin estat subjectes a una revocació, realitzada per l'òrgan competent, de la tramitació d'alguna de les subvencions previstes en plans estatals o autonòmics d’habitatge.

La justificació de les persones o entitats de no estar sotmeses a les prohibicions per obtenir la condició de beneficiària o entitat col·laboradora, es farà mitjançant una declaració responsable.

5.- Activitat subvencionable

Seran objecte de subvenció les obres de nova instal·lació d'ascensors en edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva que no en disposin, dins el marc de la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears i del CTE (Codi tècnic de l'edificació) aprovat pel Reial Decret 314/2006, de 17 de març (BOE núm. 28/03/2006) i les seves modificacions posteriors, especialment pel que fa al document bàsic DB SUA-9 ''Accessibilitat'' i al Document de suport DA DB-SUA/2 ''Adequació efectiva de les condicions d'accessibilitat en edificis existents''.

Quan a la instal·lació de l'ascensor es requereixin ajustaments raonables en matèria d'accessibilitat (Per exemple, les obres que es requereixin per adaptar l'itinerari accessible, des de l'entrada al solar fins als habitatges), serà requisit indispensable incloure'ls en el cost de l'actuació.

En queden excloses i, per tant, no podran tenir la consideració d'actuacions protegibles les següents:

• Les obres que comportin un augment de volum de l’immoble (excepte les que siguin necessàries per resoldre l'accessibilitat i que compleixin la normativa urbanística).

• La substitució d'ascensor preexistent o incorporació de nous elements al ja existent.

• Les edificacions destinades a explotació turística

6.- Requisits

Per obtenir els ajuts previstos en aquestes bases reguladores, caldrà complir, sempre que siguin aplicables, els requisits regulats al article 9 de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià (BOIB núm. 110, de 8 d'agost de 2023).

Així, per obtenir la qualificació provisional de l'actuació d'obres de nova instal·lació d'ascensors en edificis d'habitatges caldrà que compleixi els requisits següents: 

- Les obres per a les quals se sol·liciten els ajuts hauran d'estar sense començar en el moment de fer la visita inicial d’inspecció prèvia a l'atorgament de la qualificació provisional. Si les obres estiguessin iniciades, només seran objecte de subvenció, si escau, les pendents de realitzar, sempre que la totalitat de l'actuació fos protegible d'acord amb els requisits establerts a l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià. 

S'exoneraran del que disposa l'apartat anterior, aquelles obres que per motius d'urgència i seguretat s'hagin de fer de manera immediata, sempre que disposin de la corresponent ordre municipal.

- En atenció amb l'import de la despesa subvencionable: La persona sol·licitant haurà de presentar com a mínim tres ofertes de diferents entitats proveïdores quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a la legislació sobre Contractes del Sector Públic per al contracte menor (Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic) segons s'estableix a l'article 31.3 de la Llei general de subvencions. Les ofertes presentades s'han d'aportar en el moment de la sol·licitud de subvenció, realitzada d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

7.- Termini per realitzar l’activitat subvencionable

El termini màxim de realització de les obres objecte de subvenció serà de 12 mesos des de la publicació de la qualificació provisional. 

Excepcionalment, i mitjançant sol·licitud prèvia presentada per registre general d'entrada, es podrà concedir una ampliació d'aquest termini, sempre que no excedeixi de la meitat del temps inicialment previst.

El promotor que no hagi comunicat, mitjançant registre general d'entrada, la finalització de les obres en el termini fixat en aquestes Bases, segons la data de la publicació de la qualificació provisional, se li tindrà per exclòs del procediment.

8.- Pressupost protegible. Tipus d’ajut i límit de la subvenció.

S'entén per pressupost protegible el cost real de les obres objecte de les ajudes, determinat pel preu total de l'execució d'aquestes, inclosos l'IVA corresponent i els honoraris dels/les tècnics/tècniques més l'IVA generat per aquests honoraris.

El Departament d'Habitatge ha de determinar el pressupost protegible en funció d'aquells que aportin les persones interessades, recollits entre empreses homologades. Aquest pressupost ha de servir de base per aplicar el percentatge corresponent per al càlcul final de la subvenció.

L'import de la subvenció ha de ser com a màxim d'un 40% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi, amb un màxim de 52.000 € per promotor, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i la taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que s'hagin de subvencionar, si escau.

9.- Finançament de les actuacions.

L'ajut regulat en aquestes bases s'ha d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària 401-15210-7800002 per un total de dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 €) desglossats tal com s'indica a continuació:

PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA      401-15210-7800002   QUANTITAT                                    250.000,00 € ANY                                                  2025

La concessió dels ajuts regulats en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària, i està limitada al crèdit pressupostari esmentat.

Les quanties màximes es podran incrementar si hi ha disponibilitat pressupostària, mitjançant Acord de la Junta de Govern Local.

10.- Determinació de l'import de la subvenció.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds per a aquesta convocatòria i en atenció al que disposen aquestes bases, es procedirà a analitzar i a determinar la inversió protegible per a cadascuna de les sol·licituds.

La concessió de la subvenció s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb els criteris establerts en aquestes bases.

En cas d'empat, es tindrà en compte l'ordre d'entrada al registre de les sol·licituds, sempre que es compleixin els requisits i les condicions exigides per ser persona beneficiària de l'actuació subvencionable.

La subvenció per a cada sol·licitud s'ha de calcular d'acord amb els límits establerts, és a dir, per un màxim d'un 40% del pressupost protegible i amb un màxim de 52.000€ per cada sol·licitud, més l'import abonat en concepte de taxes de llicència i impost de construcció, si escau, fins a la disponibilitat del crèdit pressupostari habilitat per a aquesta actuació.

11.- Obtenció de qualificació provisional.

La qualificació provisional s'obté una vegada completada la documentació exigida a la convocatòria de la subvenció, seguit d'una inspecció física a l'edifici d'habitatges per part dels/les tècnics/ques municipals i un informe de qualificació provisional favorable del Departament d'Habitatge.

La qualificació provisional reconeix els beneficis que corresponen a l'actuació subvencionable.

Les qualificacions provisionals s'atorgaran mitjançant resolució de Batlia, que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica ia la pàgina web de l'Ajuntament.

No es podran iniciar les obres fins que el/la tècnic/a municipal hagi realitzat la visita prèvia de comprovació de l'estat inicial.

L'obtenció de la qualificació provisional no eximeix al promotor d'obtenir els permisos i les llicències urbanístiques pertinents d'acord amb la legislació vigent.

En cap cas es pot entendre atorgada la qualificació provisional per silenci administratiu.

12.- Justificació de la inversió realitzada.

Finalitzada l'obra, la persona sol·licitant de la subvenció ha de presentar els documents justificatius de les actuacions realment executades, és a dir, factures detallades i justificants bancaris del pagament realitzat a l'empresa constructora i, si escau, factures de certificació d'obra, certificats emesos per la direcció d'obres, justificants bancaris del pagament de factures i/o certificacions d'obra, així com qualsevol altra documentació que es requereixi per part del Departament d’Habitatge.

13.- Obtenció de la qualificació definitiva.

Un cop finalitzades les obres objecte de subvenció, el promotor haurà de sol·licitar a l'òrgan competent, mitjançant registre d'entrada, la qualificació definitiva de les mateixes mitjançant registre general d'entrada.

A aquest efecte, el Departament d'Habitatge haurà de revisar la documentació presentada i, mitjançant inspecció física, haurà de verificar l'adequació de les obres objecte de subvenció.

Per part del Departament d'Habitatge s'emetrà un informe tècnic favorable de qualificació definitiva, amb l'especificació de la inversió protegible executada i l'import de la subvenció que cal atorgar.

Amb anterioritat a l'atorgament de qualificació definitiva, per part del Departament d'Habitatge es comprovarà o, si escau, s'haurà d'acreditar que les persones sol·licitants es troben al corrent de pagament dels tributs municipals, així com la no existència de qualsevol altra càrrega municipal, com ara multes o sancions, de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social.

Un cop realitzades les comprovacions i emesos els informes corresponents, s’haurà d’elevar una proposta de resolució a la Junta de Govern Local per atorgar la qualificació definitiva, aprovar l'import de la subvenció i ordenar el pagament de la mateixa.

Contra l'Acord de la Junta de Govern Local d'atorgament de la qualificació definitiva, es podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicti, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo serà d'un (1) mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació presumpta.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 123 anteriorment esmentat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats de lo Contenciós-Administratiu de Palma en el termini de dos (2) mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

14.- Compatibilitat de subvencions.

La subvenció concedida és compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

L'import d'aquesta subvenció en cap cas pot, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superar el cost de l'activitat que desenvolupa la persona beneficiària.

En tot cas, la persona sol·licitant haurà de comunicar a l'Ajuntament, mitjançant registre d'entrada, durant tota la tramitació del procediment, les subvencions o els ajuts que hagi obtingut o sol·licitat per a la mateixa actuació.

15.- Pagament de la subvenció.

Un cop obtinguda la qualificació definitiva i comprovat que la persona sol·licitant compleix tots els requisits exigits, la Junta de Govern Local procedirà a la concessió de la subvenció i a l'aprovació del pagament.

En cap cas es poden realitzar bestretes i/o pagaments per anticipat de la subvenció autoritzada.

16.- Obligacions de les persones beneficiàries.

Les persones beneficiàries de la subvenció estan subjectes a les obligacions següents:

• Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

• Estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

• Comunicar immediatament, mitjançant registre general d'entrada, fins i tot durant la tramitació de la sol·licitud, a l'òrgan competent de la tramitació que li hagi reconegut la subvenció, qualsevol modificació de les condicions que van motivar aquest reconeixement, que poguessin determinar la pèrdua sobrevinguda del dret a la subvenció. La no comunicació d'aquestes modificacions serà causa suficient per iniciar un expedient de reintegrament de les quantitats que es puguin haver cobrat indegudament.

• Comunicar a l'òrgan concedent les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i els requisits subjectius tinguts en compte per concedir la subvenció.

• Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o gaudi de la subvenció.

• Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que el Departament d’Habitatge consideri pertinents durant l’execució de lactuació.

• Comunicar a l'òrgan concedent, en el moment que se'n tingui coneixement, l'obtenció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les mateixes activitats subvencionades, procedents d'entitats públiques o privades.

• Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, atès que poden ser objecte de l'actuació de comprovació i control.

• Procedir al reintegrament dels fons percebuts, més l'interès de demora reportat, des del moment de l'abonament de la subvenció i fins al moment en què s'acordi la procedència del reintegrament en els supòsits previstos a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la seva normativa de desenvolupament.

17.- Incompliments.

L'incompliment d'algun dels requisits necessaris per obtenir la qualificació definitiva de les presents subvencions per part del promotor, determinarà la paralització i l'arxiu de l'expedient, a més de la impossibilitat de sol·licitar una altra qualificació per realitzar obres de rehabilitació a la mateixa edificació durant un període de cinc anys.

Quan es procedeixi a arxivar l'expedient, per no haver aportat el promotor la documentació exigida o no haver esmenat les deficiències en els terminis establerts, aquest no podrà sol·licitar una altra qualificació per realitzar obres de rehabilitació en la mateixa edificació durant un període de cinc anys des de la notificació de la resolució de l'arxiu.

En cas de verificar que la persona beneficiària ha incomplert les condicions establertes a les bases reguladores, a la convocatòria de la subvenció o a la mateixa ordenança reguladora, l'òrgan competent ha d'acordar la revocació total de la subvenció, amb reintegrament de les quantitats percebudes més els interessos legals des que es van percebre.

 

18.- Infraccions i sancions.

Són aplicables, quant a les infraccions i sancions, els articles 59, 67, 68, 69 i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Serà d’aplicació, quant a les infraccions i sancions, el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com la seva normativa de desenvolupament.

19.- Prescripció.

És aplicable, quant al règim de prescripció, allò que estableix l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

20.- Recursos.

Contra les presents bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, cal interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el batle de l'Ajuntament de Calvià, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un (1) mes a comptar de l'endemà de la recepció de la present notificació, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació presumpta. El recurs de reposició haurà de presentar-se al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències i mitjans a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un (1) mes, comptador de l'endemà de la seva interposició, quedant en aquest cas expedita la via. 

De no utilitzar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 123 anteriorment esmentat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els Jutjats de lo Contenciós-Administratiu de Palma en el termini de dos (2) mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció de la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ PER OBRES DE NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSORS A EDIFICIS DE HABITATGES 2025

1.- Marc normatiu

– Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

– Llei 7/1985, 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

– Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014

– Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

– Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

– Llei 8/2017, 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears.

– CTE (Codi tècnic de l'edificació) aprovat pel Reial decret 314/2006, de 17 de març (BOE 28/03/2006) i les modificacions posteriors. Document bàsic DB SUA-9 Accessibilitat, amb les modificacions del RD 450/2022. Document de suport DA DB-SUA/2 Adequació efectiva de les condicions d'accessibilitat a edificis existents.

– Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià (BOIB núm. 110, de 8 d'agost de 2023).

– Reglaments i altra normativa de desenvolupament.

Els ajuts previstos en aquesta convocatòria s'han de regir pel que disposen bases reguladores per a la concessió de subvencions de rehabilitació per a obres de nova instal·lació d'ascensor en edificis d'habitatges, aprovats per la Junta de Govern Local.

2.- Crèdit pressupostari

L'assignació pressupostària per a aquesta convocatòria és de dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 €) de la partida pressupostària 401-15210-7800002.

PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA         401-15210-7800002 QUANTITAT                                       250.000,00 €  ANY                                                     2025

3.- Objecte

L'objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions per a les obres de NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSOR EN EDIFICIS D'HABITATGES QUE NO DISPOSIN DEL MATEIX, per a la millora de l'accessibilitat dels elements comuns d'edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva, situats al terme municipal de Calvià, dins el marc de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d’edificis, habitatges i locals comercials en el terme municipal de Calvià (BOIB núm. 110, de 8 d'agost de 2023).

4.- Requisits per sol·licitar la subvenció.

Per obtenir les ajudes previstes en aquestes bases reguladores, s'hauran de complir els requisits que estableix l'article 9 i concordants de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià, exigibles per a la línia d'actuació que se subvenciona, és a dir, per a les obres de rehabilitació per a nova instal·lació d'ascensor en edificis d'habitatges de sol·licitud de la subvenció.

5.- Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.

Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de DOS (2) MESOS, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La sol·licitud s'haurà de presentar per mitjans electrònics, de conformitat amb allò que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Com que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que es dictin en la tramitació d’aquest, es publicaran en la pàgina web i en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Calvià, de conformitat amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.- Termini de resolució i notificació.

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar la resolució de concessió no pot excedir sis (6) mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució de concessió, legitima les persones interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de subvenció.

La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicti, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo serà d'un (1) mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació presumpta.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 123 anteriorment esmentat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats de lo Conteciós-Administratiu de Palma en el termini de dos (2) mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

7.- Documentació i informació a aportar:

A) En el moment de presentar la sol·licitud s'hauran d'aportar els documents següents:

- Imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat.

- Acord de la Junta de Propietaris degudament signada amb aprovació de les obres.

- Llistat de veïns.

- Imprès de sol·licitud de llicència d'obres.

- Justificant del pagament de taxes de llicència.

- Pressupost de les obres que inclogui l'IVA i els honoraris de els/les tècnics/ques.

- Presentació de tres ofertes de diferents entitats proveïdores quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (això és QUARANTA MIL EUROS (40.000 €), IVA exclòs), d'acord amb criteris d'eficiència i economia.

- Justificació expressa de memòria, quan l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

En cas de NO autoritzar la consulta de dades a l'Ajuntament, també caldrà presentar:

- CIF de la Comunitat de Propietaris.

- Documentació acreditativa d'estar al corrent del pagament amb la Seguretat Social.

- Documentació acreditativa de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb Hisenda.

- Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb l'Ajuntament de Calvià.

- Projecte d'execució visat pel tècnic o tècnica competent en obres d'instal·lació d'ascensor per millorar l'accessibilitat.

- En cas de no disposar del projecte en el moment de la sol·licitud, s'aportarà una memòria redactada per tècnic o tècnica competent justificant les actuacions a realitzar, amb el contingut següent:

 

a) Identificació de l'edifici, dels agents intervinents i objecte de la memòria.

b) Memòria descriptiva.

c) Memòria Constructiva: Resum d'actuacions.

d) Pressupost detallat per partides d'obra amb desglossament de preus unitaris i mesurament, que inclogui l'IVA.

d) Normativa aplicable.

e) Justificació intervenció d'accessibilitat i proposta d'intervenció.

S'haurà de justificar la coherència de l'actuació proposada i l'adequació de l'actuació a la normativa aplicable fins on sigui viable, urbanística, tècnicament o econòmicament. Quan l'actuació proposada inclogui inicialment només la memòria (que haurà d’incloure els apartats assenyalats anteriorment), l’òrgan competent podrà dictar resolució de concessió d'ajuda subjecta expressament a la condició que, en un termini màxim de dos (2) mesos des de la notificació de la qualificació provisional, s'aporti el projecte de l'actuació a fer corresponent a l'ajut concedit.

- Termini d'execució de les obres.

B) Un cop finalitzades les obres totes les sol·licituds han d'aportar els documents justificatius de les actuacions realment executades:

- Factures.

- Certificacions d'obra.

- Informes i certificats de final d'obra emesos per la direcció facultativa que certifiquin el compliment de la normativa vigent en temes d'accessibilitat que siguin aplicables a les obres objecte de la subvenció.

- Justificants bancaris del pagament de factures i/o certificacions d'obra, etc., tot això degudament conformat pel promotor de les obres, el contractista i la direcció tècnica, si n'hi hagués.

- Certificat d'instal·lació pel tècnic competent.

-Inscripció del nou ascensor al Registre d'aparells elevadors (RAE) de la UDIT del Govern de les Illes Balears.

En cas de NO autoritzar la consulta de dades a l'Ajuntament haurà d'aportar, també:

- Certificat d'estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública i de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Certificat de ser al corrent de pagament de tributs i càrregues municipals.

La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l'acceptació de les bases i la convocatòria i les obligacions establertes a aquestes.

8.- Esmena de sol·licituds.

D'acord amb el que es preveu a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud presentada no reuneix els requisits previstos o la documentació aportada fos incompleta, s'haurà de requerir a les persones interessades perquè, en el termini de deu (10) dies hàbils, esmenin i/o completin els documents i/o les dades que han de presentar, advertint que si no ho fessin, se les tindrà per desistides de la seva petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquest requeriment, així com la resta d'actes de tràmit del procediment i qualsevol altra informació quant al mateix, únicament seran objecte de publicació a la pàgina web i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.

9.- Resolució.

La resolució de la concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'haurà de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.

Contra la resolució de concessió es podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicti, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo serà d'un (1) mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació presumpta.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 123 anteriorment esmentat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats de lo Contenciós-Administratiu de Palma en el termini de dos (2) mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

10.- Mitjans de publicació.

En tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que es dictin en la tramitació d’aquest, es publicaran a la pàgina web i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià, de conformitat amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Calvià, a la data de la signatura electrònica (7 de març de 2025)

El tinent d'alcalde delegat d'Habitatge, Urbanisme, Planejament i Patrimoni Jaime Bujosa Arbona