Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA

Núm. 160690
Resolució del conseller executiu del Departament de Presidència relativa al programa «Joves a la Serra 2025»

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.- El Departament de Presidència, a través de la Direcció Insular de Joventut i Participació del Consell de Mallorca, té la necessitat d'establir les condicions i les característiques tècniques que han de regir la contractació menor, per a l'organització d'unes estades en el refugi de Son Amer per als joves de l'illa de Mallorca, a la Serra de Tramuntana.

Amb la finalitat que els joves mallorquins tinguin accés a aquests dies a la Serra, la present convocatòria pública fixa les bases i les condicions necessàries de planificació, estructura i participació en el programa “Joves a la Serra 2025”.

2.- Dia 5 de març de 2025 es signa la resolució d'adjudicació del contacte menor i dia 6 de març de 2025 la tècnica de joventut emet informe favorable sobre el programa “joves a la Serra 2025”.

Fonaments de dret:

1. La Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en l'article 94 assenyala que els consells insulars exerceixen les competències que els atribueixen l'Estatut d'Autonomia, les lleis de l'Estat i les lleis de la comunitat autònoma.

2. Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de dia 28 de juliol de 2023, pel qual s'estableixen les competències dels Departaments del Consell Insular de Mallorca on s'adjudiquen al Departament de Presidència l'atribució i direcció de les polítiques de joventut (BOIB núm. 106, de 29 de juliol de 2023) i, també, Decret de la Presidència de dia 10 de juliol de 2023, on s'ha resolt crear els Departaments en els quals ha quedat estructurat el Consell Insular de Mallorca i es concreten les competències dels Departaments del Consell Insular de Mallorca d'acord amb els articles 21 i 31 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

3. L'article 10 de la Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears estableix les competències dels consells insulars on hem de destacar el següent:

«10.1. En tot cas, els hi correspon:

a.- Desenvolupar les polítiques de joventut previstes en aquesta llei»

A més, l'article 25 d'aquesta mateixa llei estableix el contingut de les polítiques de joventut:

«25.1.- Les polítiques de joventut de les administracions publiquen deuen garantir el ple desenvolupament dels drets de l'article 5 d'aquesta llei, especialment entre les persones joves en situació d'exclusió social, i per aquest motiu, deuen ser encaminades a:

w.- Promocionar l'activitat física i l'esport, tant des de la vessant de la salut com de la transmissió de valors».

4. El Decret 23/2018, de 6 de juliol de 2018, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

Per tot l'anterior

RESOLC

Primer- Iniciar i aprovar l'expedient del programa Joves a la Serra 2025.

Segon.- Publicar aquesta resolució al BOIB incloent l'annex que determina els requisits de la convocatòria per a la selecció dels joves beneficiaris del programa “Joves a la Serra 2025”.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú.

Tot això de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa

 

ANNEX Convocatòria per a la selecció dels joves beneficiaris del programa «Joves a la Serra 2025»

1.- Contingut

La Direcció Insular de Joventut i Participació del Consell de Mallorca, dins les seves polítiques en matèria de joventut i lleure posa en marxa el programa de “Joves a la Serra 2025”, per tal de promoure la participació social, la diversió, la formació, l'aprenentatge de valors, el descans i les relacions de les persones participants i el coneixement de la Serra de Tramuntana, té la intenció d'organitzar una estada en el refugi de Son Amer a la Serra de Tramuntana entre els dies de 21 al 26 d'abril del 2025, l'estada serà organitzada des de la Direcció Insular de Joventut i Participació del Consell insular de Mallorca, i tenint en compte que:

  • El 85% del cost del servei serà sufragat per la Direcció Insular de Joventut i Participació a l'entitat que resulti adjudicatària del contracte de servei.

  • El 15% restant del cost del servei serà sufragat pels joves que resultin beneficiàries del sorteig que es durà a terme per a la selecció dels mateixos.

Amb la finalitat què els joves mallorquins tinguin accés a aquest programa, la present convocatòria pública fixa les bases i les condicions necessàries de planificació, estructura i participació del programa «Joves a la Serra 2025».

2.- Característiques de l'activitat

La Direcció Insular de Joventut i Participació té previst, com a desplegament d'una de les seves polítiques de joventut, l'organització de les estades de Joves a la Serra de Tramuntana. A tal efecte, ha resultat necessària la contractació externa d'aquest servei, atès que la Direcció no disposa de personal propi adient per executar aquest tipus d'activitat.

El desenvolupament d'aquest tipus d'activitat fomenta la participació dels joves a l'aire lliure i els hi proporciona la possibilitat de gaudir de temps lliure i lleure, participant socialment i de manera activa en activitats que els hi atorguen un alt grau de satisfacció i benestar personal, amb la finalitat de millorar la qualitat de vida dels joves i promoure en ells el coneixement dels valors naturals, històrics i patrimonials de la Serra de Tramuntana.

Les activitats que es desenvoluparan al programa, consistiran principalment en excursions per la Serra de Tramuntana. Aquestes activitats, requereixen una capacitat física adequada per poder dur-les a terme, ja que les excursions les podem qualificar de una dificultat mitjana alta.

3.- Estructura

a.- Durada i dates

El programa de l'activitat de Joves a la Serra 2025 es durà a terme des de dilluns dia 21 d'abril de 2025 fins a dissabte dia 26 d'abril de 2025, i estarà dividit en dos torns:

  • 1er torn del 21 al 23 d'abril (3 dies i 2 nits, nascuts entre 2013 i 2014)
  • 2on torn del 23 al 26 d'abril (3 dies i 3 nits , nascuts entre 2011 i 2012)

b.- Nombre de places

88 participants dividits en 2 grups o torns:

  • 1er torn de 44 participants (edats de 11 a 12 anys inclosos) + 1 director + 4 monitors de lleure. Any de naixement 2013-2014.
  • 2on torn de 44 participants (edats de 13 a 14 anys inclosos) + 1 director + 4 monitors de lleure. Any de naixement 2011-2012.

c.- Requisits de les persones destinatàries

Els sol·licitants han de complir els requisits següents:

  • Residents a l'illa de Mallorca
  • Edat: entre 11 a 14 anys ambdós inclosos.
  • Comptar amb un certificat de resident de viatge en un municipi de l'Illa.

d.- Preu i despeses subvencionades

  • Primer torn:

La tarifa total de les despeses globals per participant és de 179,52 € (IVA inclòs) per al primer torn, dels quals:

  • La Direcció Insular de Joventut finançarà l'import de 151,80 € (IVA inclòs) sobre el total del cost del servei.
  • El restant del cost del servei serà sufragat pels joves que resultin beneficiàries del sorteig que es durà a terme per a la selecció dels mateixos. L'import a abonar a l'empresa adjudicatària serà de 27,72 € per participant (IVA inclòs)
  • Segon torn:

La tarifa total de les despeses globals per participant és de 231,88 € (IVA inclòs) per al segon torn, dels quals:

  • La Direcció Insular de Joventut finançarà l'import de 201,52 € (IVA inclòs) sobre el total del cost del servei.
  • El restant del cost, serà sufragat pels joves que resultin beneficiàries del sorteig que es durà a terme per a la selecció dels mateixos. L'import a abonar a l'empresa adjudicatària serà de 30,36 € per participant (IVA inclòs).

De tal forma que el Consell de Mallorca finançarà el 85%* del cost del servei, i els participants el 15% restant.

El % fan referència a la mitjana de preus entre els dos grups i han estat arrodonits.

El preu total del programa «Joves a la Serra» inclou:

- Transport directe d'anada i tornada des de la ciutat d'Inca fins al refugi de So n'Amer. Punt de trobada a l'aparcament de l'estació d'autobusos Inca-Llevant 1: carretera de Inca a Sineu, davant l'Eroski de l'entrada a Inca.

- Estància al refugi de So n'Amer, amb habitacions múltiples, i el serveis necessaris per a una adequada confortabilitat. No inclou tovallola, llençol de baix, coixinera i sac de dormir i altres materials que haurà de dur cada participant i que s'informaran en l'adjudicació de les places.

- La manutenció serà en règim de pensió completa en tota la durada de l'activitat, i es distribuirà de la següent forma: pensió completa, més dos berenars addicionals diaris.

- Equip dirigent per cada torn: 1 director d'activitats de lleure educatiu infantil i juvenil més 4 monitors d'activitats de lleure educatiu.

- Desenvolupament de les activitats efectuant jocs cooperatius, activitats creatives, jocs d'orientació a la natura i exploració de l'entorn.

- Lloguer del material necessari i homologat per a les diferents activitats.

- Vehicle per emergències i una farmaciola per torn.

- Telèfon de contacte les 24 hores per urgències durant tota l'activitat.

- Assegurances de l'activitat. L'entitat encarregada d'executar el contracte assumeix un paper fonamental en la creació d'un entorn acollidor i segur per als participants. En aquest sentit, s'estableix com a requisit essencial que l'entitat compti amb les assegurances establertes a l'article 44 Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure (BOIB núm. 84, de 7 de juliol de 2018): Assegurança d'accidents personals per a totes les persones participants a l'activitat (inclòs l'equip dirigent)

- Donat el cas que, per circumstàncies climatològiques, no fos possible la realització de les activitats programades a l'exterior, l'empresa adjudicatària haurà de preveure un programa diferent que inclourà activitats alternatives. Aquest programa alternatiu només es durà a terme si les condicions ho permeten i amb el vist i plau del responsable del contracte o persona en qui delegui.

Qualsevol activitat o despesa addicional fora del programa d'oci, que suposin un cost addicional al ja contractat, no podran ser sufragades en cap cas al Consell Insular de Mallorca.

f.- Itinerari del programa

TORN 1

Primer dia 21/04/2025

10:30 sortida amb bus dels participants des d'Inca. Aparcament de l'estació d'autobusos Inca-Llevant 1: carretera de Inca a Sineu, davant l'Eroski de l'entrada a Inca.

11:15 arribada al refugi de So n'Amer, berenar i distribució de participants.

12:00 explicació de les activitats: ens endinsem dins les meravelles de la Serra de Tramuntana, tals com història, cultura, natura, patrimoni, personatges, oficis, municipis que l'integren, orografia, UNESCO, llegendes, productes de la Serra (els continguts s'exposaran durant tots els dies).

13:30 a 14:30 dinar.

15:30 sortida excursió cometa dels Morts i Es Camell. (dificultat mitjana alta)

18:30 tornada al refugi (berenar pícnic abans de la tornada).

19:30 arribada.

20:30 a 21:30 sopar.

21:30 vetllada.

23:00 dormir.

Segon dia 22/04/2025

8:00 a 9:00 desdejuni.

10:00 sortida excursió Ses Figueroles. (dificultat mitjana alta)

Berenar pícnic.

Dinar pícnic.

Berenar pícnic.

17:30 Tornada al refugi.

19:30 arribada.

20:30 a 21:30 sopar.

21:30 vetllada i activitat de comiat.

23:00 dormir.

Tercer dia 23/04/2025

8:00 a 9:00 desdejuni.

09:30 sortida excursió Volta a la Moleta de Binifaldó. (dificultat mitjana alta)

Berenar pícnic.

12:30 tornada al refugi.

13:30 a 14:30 dinar.

15:00 visita al Santuari de Lluc (història, museu, escolania, basílica, jardí botànic, els misteris, patrimoni).

18:00 tornada al refugi (berenar pícnic abans de la tornada).

19:15 sortida del bus cap a Inca.

- recollida dels participants (Aparcament de l'estació d'autobusos Inca-Llevant 1: carretera de Inca a Sineu, davant l'Eroski de l'entrada a Inca).

TORN 2

Primer dia 23/04/2025

16:00 sortida amb bus dels participants des d'Inca. Aparcament de l'estació d'autobusos Inca-Llevant 1: carretera de Inca a Sineu, davant l'Eroski de l'entrada a Inca.

16:45 arribada al refugi de So n'Amer i distribució de participants.

17:15 sortida excursió cometa dels Morts. (dificultat mitjana alta) Explicació de les activitats mentre es fa l'excursió: ens endinsem dins les meravelles de la Serra de Tramuntana tals com història, cultura, natura, patrimoni, personatges, oficis, municipis que l'integren, orografia, UNESCO, llegendes, productes de la Serra (els continguts s'exposaran durant tots els dies).

19:00 tornada al refugi (berenar abans de la tornada).

20:00 arribada.

20:30 a 21:30 sopar.

21:30 vetllada.

23:00 dormir.

Segon dia 24/04/2025

8:00 a 9:00 desdejuni.

10:00 sortida excursió Ses Figueroles. (dificultat mitjana alta)

Berenar pícnic.

Dinar pícnic.

Berenar pícnic.

17:30 Tornada al refugi.

19:30 arribada.

20:30 a 21:30 sopar.

21:30 vetllada.

23:00 dormir.

Tercer dia 25/04/2025

8:00 a 9:00 desdejuni.

09:30 sortida excursió Volta a la Moleta de Binifaldó. (dificultat mitjana alta)

Berenar pícnic i tornada.

13:30 a 14:30 dinar al refugi.

15:30 sortida al santuari de Lluc (història, museu, escolania, basílica, jardí botànic, els misteris, patrimoni).

19:30 tornada al refugi (berenar abans de la tornada).

20:30 a 21:30 sopar.

21:30 vetllada.

23:00 dormir.

Quart dia 26/04/2025

8:00 a 9:00 desdejuni.

9:30 a 11:00 Activitat de comiat.

11:00 berenar.

11:30 Sortida del bus cap a Inca.

4.- Tràmits

PRIMER.- Sol·licitud de preinscripció per al sorteig

  • La sol·licitud de preinscripció pel programa «Joves a la Serra 2025» ha de fer-se obligatòriament a través de la seu electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net) i accessible a través del web oficial de Joventut (https://joventut.conselldemallorca.cat)
  • S'ha d'omplir un formulari predeterminat i telemàtic per aquest procés.
  • El termini de preinscripció serà de 5 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació al BOIB de la present convocatòria.

En cas que un mateix participant presenti més d'una sol·licitud de preinscripció, únicament es tindrà en compte la darrera sol·licitud presentada, sempre que compleixi amb els requisits establerts per la convocatòria.

Són motiu d'exclusió:

  • Quan les dades aportades a la sol·licitud siguin falses.
  • Quan no es compleixi algun dels requisits establerts en aquestes bases.
  • Les preinscripcions realitzades fora dels canals habilitats per a la presentació de la sol·licitud o fora de termini.

El fet de formalitzar la sol·licitud de preinscripció no garanteix tenir plaça, només donarà opció a formar part de la llista d'admesos per a participar al sorteig i optar a una vacant.

SEGON.- Llistat de preinscripcions admeses i excloses

Finalitzat el termini de preinscripció, es publicaran els llistats dels participants admesos i exclosos a la seu electrònica (https://seu.conselldemallorca.net) i al web oficial de Joventut del Consell de Mallorca. (https://joventut.conselldemallorca.cat/).

A cada participant admès se li assignarà un número, d'acord amb l'ordre del registre d'entrada de les sol·licituds, que servirà de referència per al sorteig.

Tenint en compte el que estableix la normativa sobre protecció de dades, la publicació de tots els llistats de la present convocatòria es faran amb la identificació, a través del DNI/NIE/ passaport del participant.

TERCER.- Sorteig per l'adjudicació de places

Publicat el llistat dels preinscrits es realitzarà un sorteig, que serà públic i tindrà lloc a la sala d'actes de l'edifici de la Llar de la Joventut, C/ del General Riera, 111. El dia i l'hora del sorteig es publicarà amb el llistat de preinscrits.

El procediment consistirà en extreure un número aleatori (d'entre tots els números assignats als participants a la llista definitiva d'admesos) i que establirà l'ordre d'adjudicació (a partir del número extret seguint els números consecutius fins a completar totes les places disponibles).

El resultat del sorteig (el número extret per cada opció) es publicarà a la seu electrònica (https://seu.conselldemallorca.net) i al web oficial de Joventut del Consell de Mallorca. (https://joventut.conselldemallorca.cat/).

QUART.- Llista d'adjudicació de places

Un cop realitzat el sorteig, s'elaborarà la llista d'adjudicació de places i es publicarà a la seu electrònica (https://seu.conselldemallorca.net) i al web oficial de Joventut del Consell de Mallorca. (https://joventut.conselldemallorca.cat/).

En la llista s'indicarà el nom i les dades de l'empresa adjudicatària encarregada de l'organització de l'activitat «Joves a la Serra 2025».

Els participants que no hagin estat seleccionats, passaran a una llista d'espera per l'ordre establert al sorteig i podran optar a una plaça que no s'hagi ocupat o quedi deserta per diferents motius.

CINQUÈ.- Procés d'inscripcions

A partir de l'endemà de la publicació de l'adjudicació de places, la Direcció Insular de Joventut i Participació, facilitarà a l'empresa adjudicatària el llistat d'adjudicació de places, i el corresponent llistat d'espera.

L'empresa adjudicatària, juntament amb el personal del Servei de Joventut, es posarà en contacte amb els participants seleccionats, mitjançant el telèfon i/o correu electrònic aportat en el procés de preinscripció, als efectes de complimentar el formulari d'inscripció, presentar la documentació requerida per participar a l'activitat i realitzar el pagament de 27,72 € per al primer grup i 30,36€ per al segon grup, equivalent al 15%* del total del preu.

Es disposarà d'un termini de 2 dies naturals, per a la presentació de la documentació requerida i per fer el pagament davant l'empresa adjudicatària, la qual és la responsable de gestionar tota l'activitat.

Concretament, la documentació que s'ha d'aportar a l'empresa organitzadora és la següent:

  1.  Còpia del DNI/NIE/Passaport vigent
  2.  Certificat de viatge
  3.  Justificant de pagament.
  4.  Declaració responsable sobre al·lèrgies i/o intoleràncies alimentàries

La manca de documents, l'errada o falsedat en la presentació d'aquests pot donar lloc a l'expulsió del llistat de participants, i pot ser penalitzat en no poder participar en les següents subvencions que convoqui la Direcció Insular de Joventut i Participació del Consell de Mallorca.

Si dins el termini establert no es presenta tota la documentació o no es realitza el pagament, el participant quedarà exclòs.

SISÈ.- Llista d'espera

Els participants que no hagin obtingut plaça, quedaran a un llistat d'espera seguint l'ordre establert en el sorteig que servirà per cobrir les places que quedin vacants per qualsevol motiu. Aquest llistat d'espera es publicarà a la seu electrònica (https://seu.conselldemallorca.net) i al web oficial de Joventut del Consell de Mallorca. (https://joventut.conselldemallorca.cat/).

En aquest cas, el participant en llistat d'espera que hagi obtingut plaça serà avisat telefònicament o al correu electrònic que ha fet constar al seu full de preinscripció per part de l'empresa organitzadora/adjudicatària. De no respondre durant les primeres 24 hores, perdrà el dret a reserva de plaça i s'avisarà a la persona següent del llistat.

Si l'interessat accepta la plaça, disposarà de 24 hores per entregar tota la documentació requerida i realitzar el pagament. Si dins aquest termini no es presenta tota la documentació o no es realitza el pagament estarà exclòs/a.

SETÈ.- Possibles renúncies i devolució de la quantia lliurada

Quan per causes no imputables al participant i no sigui degut a causes de força major o cas fortuït, aquesta trobada no es desenvolupi, es procedirà a la devolució de l'import abonat.

Abans de l'inici de l'activitat, l'interessat únicament tindrà dret a la devolució de la quantitat abonada, quan concorri una qüestió mèdica degudament justificada. No es tindrà dret a la citada devolució en la resta de supòsits.

VUITÈ.- Seguretat i protecció de dades

D'acord amb el Reglament (UE) 2016/679 Del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE; i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Al no haver-se disposat normativament unes mesures de prevenció tancades en quant al que implica la protecció de dades, cal determinar quines mesures mínimes s'aplicaran.

Encara que en tot moment el responsable d'aquestes dades és el Consell de Mallorca, durant el temps que duri l'activitat «Joves a la Serra 2025» aquestes dades estaran en poder de l'empresa que la desenvolupi, la qual, com encarregada de les dades, només podrà fer ús de les mateixes per aquesta activitat concreta, tornant-les al Consell de Mallorca una vegada finalitzada l'activitat, per tal de destruir-les quan acabi la finalitat per les quals varen ser sol·licitades.

NOVÈ.- Responsabilitat

En el cas de mal comportament d'algun participant, que doni lloc a actuacions, multes o sancions per part de les autoritats competents, ni el Consell de Mallorca ni l'empresa adjudicatària es farà càrrec de les despeses ocasionades per aquests fets.

DESÈ.- En cas de discrepàncies

En cas de discrepàncies en la publicació al BOIB d'aquesta, entre la versió catalana i la versió castellana, prevaldrà sempre la versió en català.

 

(Signat electrònicament: 7 de març de 2025)

El conseller executiu de Prèsidencia Antonio Francisco Fuster Zanoguera