Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 158094
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, a proposta definitiva del director general d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es deneguen les subvencions per a la realització d’instal·lacions d’autoconsum amb fonts d’energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector serveis i altres sectors productius de l’economia; i per a la incorporació d’emmagatzematge en instal·lacions d’autoconsum, amb fonts d’energia, ja existents en els sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (programes 1, 2 i 3)
Versió PDF
En data de la signatura electrònica, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha formulat la proposta definitiva següent:
Fets
1. L' 11 de setembre de 2021, en el BOIB núm.125, es va publicar la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector serveis i altres sectors productius de l'economia; i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu mitjançant la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021, modificada per la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 19 d'octubre de 2022 (BOIB núm.137, de 22 d'octubre de 2022).
2. Les persones o entitats que figuren en l'annex d'aquesta Resolució varen presentar una sol·licitud de subvenció en el marc de la convocatòria.
3. Els tècnics de la Direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, han informat desfavorablement sobre la sol·licitud de les subvencions descrites en l'annex, amb la motivació que també hi figura.
4. En data 12 de desembre de 2024, es va emetre la Proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es deneguen subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, i la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia ja existents en el sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (Programes 1,2 i 3) (BOIB núm. 166, de 19 de desembre de 2024).
5. En data 20 de desembre de 2024, HOTEL ARAXA SL, titular de l'expedient NEXTG123-1878/2021 i l'empresa instal·ladora LA GROTTA PALMA SL, varen presentar sengles escrits d'al·legacions contra la proposta de resolució esmentada en el punt anterior, en el que manifesten que la signatura del pressupost per part del client no suposa un compromís jurídicament vinculant amb l'empresa instal∙ladora.
6. En data 10 de gener de 2025, una vegada revisada la documentació, es va emetre un informe tècnic en que s'informa favorablement a les al·legacions presentades per HOTEL ARAXA SL contra la proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per a l'expedient NEXTG123-1878/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
7. En data 15 de gener de 2025, LLUCH ANGHEL GRUP, titular de l'expedient NEXTG123-1920/2021, juntament amb l'empresa instal·ladora ELÈCTRICA CIUTADELLA CB varen presentar un escrit d'al·legacions contra la proposta de resolució en que manifesten que la signatura del pressupost per part del client no suposa un compromís jurídicament vinculant amb l'empresa instal∙ladora.
8. En data 22 de gener de 2025, una vegada revisada la documentació, es va emetre un informe tècnic en que s'informa favorablement a les al·legacions presentades per LLUCH ANGHEL GRUP SL contra la proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per a l'expedient NEXTG123-1920/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
9. En data 23 de desembre de 2024, POSSESSIO ES PAONS SL titular de l'expedient NEXTG123-1995/2021, i l'empresa instal·ladora SAMPOL INGENIERIA Y OBRA SA en data 18 de desembre de 2024, varen presentar sengles escrits d'al·legacions contra la proposta de resolució, en el que manifesten que la signatura del pressupost per part del client no suposa un compromís jurídicament vinculant amb l'empresa instal∙ladora.
10. En data 10 de gener de 2025, una vegada revisada la documentació, es va emetre un informe tècnic on s'informa favorablement a les al·legacions presentades per POSSESSIO DES PAONS SL contra la proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per a l'expedient NEXTG123-1995/2021 i s'insta a prosseguir amb la tramitació de l'expedient en qüestió i a la seva valoració tècnica.
11. S'ha exhaurit el termini que es concedia per presentar al·legacions.
Fonaments de dret
1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
4. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).
5. El Reial decret 477/2021, de 29 de juny, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajuts per a l'execució de diversos programes d'incentius lligats a l'autoconsum i a l'emmagatzematge amb fonts d'energia renovable, així com a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu.
6. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector serveis i altres sectors productius de l'economia; i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (BOIB núm. 125, d'11 de setembre de 2021).
7. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es modifica i amplia el crèdit de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector de serveis i altres sectors productius de l'economia, i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector de serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu NextGenerationEU (BOIB núm.137, de 22 d'octubre de 2022).
8. L'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com per l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic per al seguiment del compliment de les fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
9. La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector de serveis i altres sectors productius de l'economia, i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector de serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu «NextGenerationEU» (BOIB núm.41, de 26 de març de 2024).
Proposta de resolució definitiva
Propòs al conseller d'Empresa, Ocupació i Energia que dicti una resolució en els termes següents:
1. Denegar la concessió d'una subvenció als beneficiaris que figuren en l'annex, d'acord el motiu que també hi figura.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això dict la següent,
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 7 de març de 2025
El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB núm.14, de 30/01/2025)
ANNEX I Llista de beneficiaris proposats per denegar-los la subvenció (NEXTG123)
|
Expedient |
Data registre d'entrada |
Sol·licitant |
NIF |
Tipus d'inversió |
Motiu de la denegació |
|---|---|---|---|---|---|
|
NEXTG123-893/2021 |
10/08/2022 |
JARDIN DEL SOL SA |
***0852** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 52.5kWp. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, RETERM-8/2022 per import de 84.487,20 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-901/2021 |
15/08/2022 |
POTENCIA ALQUILER DE MAQUINARIA S.L.U |
***9825** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 26.16kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
|
NEXTG123-902/2021 |
15/08/2022 |
POTENCIA ALQUILER DE MAQUINARIA S.L.U |
***9825** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 13.08 kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
|
NEXTG123-1876/2021 |
01/09/2023 |
ART TEXTIL RIERA SL |
***1213** |
Programa d'actuació 2: instal·lació autoconsum fotovoltaic de 5kWp. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, NEXTG123_424 per import de 2.004,75 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-1877/2021 |
01/09/2023 |
VR&B MENORCA SL |
***9202** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 34,1kWp i instal·lació d'emmagatzematge de 61,44kWh. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, PIME_PITEIB-258/2024 per import de 38.586,60 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-1892/2021 |
13/09/2023 |
MALLORCA PAINTBALL SL |
***0306** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 59.4 kWp. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, PIME_PITEIB-345/2024 per import de 32,432,40 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-1905/2021 |
21/09/2023 |
BALEARES INT SCHOOL MALLORCA SL |
***0063** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 53,10kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
|
NEXTG123-1908/2021 |
21/09/2023 |
SON VIDA GOLF SL UNIPERSONAL |
***2651** |
Programa d'actuació 2: instal·lació autoconsum fotovoltaic de 95,2kWp. |
L'entitat sol·licitant ja ha sol·licitat un ajut pel mateix concepte en l'expedient NEXTG123_1907/2021 ,que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-1921/2021 |
29/09/2023 |
PARC DE L'AUBA S.A. |
***1054** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 43.6kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
|
NEXTG123-1936/2021 |
10/10/2023 |
IBIRAMA SLU |
***1010** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 8.18kWp. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida,PIME_PITEIB-327/2024 per import de 5808,71 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-1937/2021 |
10/10/2023 |
IBIRAMA SLU |
***1010** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 7.63kWp. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida,PIME_PITEIB-332/2024 per import de 5438,66 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-1939/2021 |
10/10/2023 |
ALMACENES FEMENIAS SA |
***0512** |
Programa d'actuació 2: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 50.05 kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
|
NEXTG123-1971/2021 |
23/10/2023 |
COL LEGI SANT FRANCESC D ASSIS |
***0053** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 15,26 kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
|
NEXTG123-1980/2021 |
03/11/2023 |
MAQUINARIA Y FERRETERIA SA |
***0692** |
Programa d'actuació 1: instal·lació autoconsum fotovoltaic de 31,9kWp. |
La signatura del pressupost per part del sol·licitant amb data anterior a la presentació de la sol·licitud, posa de manifest la formalització d'un compromís incondicional i jurídicament vinculant de dur a terme les actuacions abans de presentar la sol·licitud de subvenció. |
|
NEXTG123-1981/2021 |
06/11/2023 |
TURISTICA AGUA CLARA SL |
***0241** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 21.8 kWp. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, PIME_PITEIB-394/2024 per import de 11.902.80 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-1984/2021 |
07/11/2023 |
IBIFOOD SL |
***6329** |
Programa d'actuació 3: sistema d'emmagatzematge de 248,6 kWh. |
Denegació de l'ajuda per bateries per incompliment del BOIB, ja que en la data de registre de la sol·licitud 07/11/2023, no hi ha en l'emplaçament cap instal·lació fotovoltaica existent. |
|
NEXTG123-2019/2021 |
24/11/2023 |
CAMUCO SL |
***4261** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 13.35 kWp i sistema d'emmagatzematge de 42 kWh. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, PIME_PITEIB-90/2024 per import de 15.133,78 € que és incompatible amb aquesta. |
|
NEXTG123-2024/2021 |
27/11/2023 |
GUELNOR SL |
***7399** |
Programa d'actuació 1: instal·lació d'autoconsum fotovoltaic de 8,8kWp. |
L'entitat sol·licitant ja té una subvenció concedida, PIME_PITEIB-66/2024 per import de 6.272,64 € que és incompatible amb aquesta. |