Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA I PATRIMONI
Núm. 157824
Resolució d’aprovació de la convocatòria de subvencions per activitats artístiques a les galeries d’art 2025
Versió PDF
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni va adoptar el 24 de febrer de 2025 la resolució següent:
« Resolució d'aprovació de la convocatòria de subvencions per activitats artístiques a les galeries d'art 2025
Fets
1. S'ha emès memòria justificativa sobre la tramitació de la convocatòria de subvencions per activitats artístiques a les galeries d'art 2025.
2. Mitjançant acord de 29 de gener de 2025 el Consell Executiu va autoritzar a la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni l'aprovació de la convocatòria esmentada.
3. A l'expedient consta l'existència de crèdit pressupostari adequat i suficient en l'aplicació pressupostària 20 33450 47900, per tramitar aquesta convocatòria.
4. En data 21 de febrer de 2025 la Intervenció delegada la Misericòrdia ha fiscalitzat favorablement l'expedient.
Fonaments de dret
1. L'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
2. El decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
3. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions.
4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic.
5. La Llei 4/2022, de 8 de juny, de consells insulars.
6. El Reglament Orgànic del Consell de Mallorca, el Decret d'organització del Consell de Mallorca i les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca de l'any 2024.
7. El Consell Executiu de dia 16 de novembre de 2022 (BOIB núm. 153, de dia 24 de novembre de 2022) va acordar la delegació en el conseller executiu o la consellera executiva competent per raó de la matèria, entre d'altres, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i de subvencions de quantia inferior a dos-cents cinquanta mil euros.
El Consell Executiu, de dia 2 de març de 2023 (BOIB núm. 30 de 9 de març de 2023), va derogar l'esmentat Acord, i va delegar als consellers executius i les conselleres executives competents per raó de la matèria, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i de subvencions, i aportacions de quantia inferior a dos-cents cinquanta mil euros. En tot cas, requereix l'autorització prèvia del Consell Executiu per a l'aprovació de la despesa de les convocatòries d'ajudes i de subvencions de quantia superior a cinquanta mil euros.
Per tot això, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per activitats artístiques a les galeries d'art 2025.
2. Autoritzar una despesa de 120.000,00 € a càrrec a l'aplicació pressupostària 20 33450 47900 de l'exercici 2025 per tramitar la convocatòria esmentada.
3. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant el Ple del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Contra la resolució de concessió d'aquesta convocatòria que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant la consellera executiva de Cultura i Patrimoni o davant el Consell Executiu, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. »
(Signat electrònicament: 5 de març de 2025)
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni Antònia Roca Bellinfante (Per delegació del Consell Executiu. Acord del Consell Executiu de de 2 de març de 2023 de delegació d'atribucions del Consell Executiu en els consellersexecutius i conselleres executives. BOIB núm. 30 de 9 de març de 2023)
Convocatòria de subvencions per activitats artístiques a les galeries d'art 2025
1. Bases reguladores
2. Dotació pressupostària
3. Import de les subvencions
4. Objecte
5. Termini d'execució de les activitats
6. Beneficiaris
7. Despeses subvencionables
8. Subcontractació
9. Règim de concurrència
10. Òrgans competents en el procediment
11. Concessió
12. Pagament de l'ajuda
13. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
14. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud
15. Termini per a la presentació de la documentació justificativa
16. Documentació justificativa
17. Mesures de difusió de la subvenció concedida per part de la persona beneficiària
18. Obligacions de les persones beneficiàries
19. Comunicació de canvis en l'activitat subvencionada
20. Sol·licituds ampliació de terminis
21. Assoliment d'objectius i pèrdua del dret al cobrament de la subvenció
22. Criteris de valoració
23. Ordre de prelació i desempat
24. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
25. Recursos
1. Bases reguladores
Les bases reguladores d'aquesta convocatòria es troben recollides en l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. (Aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 –BOIB núm. 21, de 18.02.2017–, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 –BOIB núm. 96, de 04.08.2018-)
El Consell de Mallorca, en compliment del previst en l'article 19.2 de l'Ordenança General de Subvencions, publicarà la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La resolució de concessió de la convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix es traslladarà la informació corresponent de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
2. Dotació pressupotària
La dotació màxima que es destina a aquesta convocatòria és de 120.000,00 € amb càrrec a l'aplicació 20.33450.47900 de l'exercici pressupostari 2025.
3. Import de les subvencions
Les subvencions tenen la consideració d'import cert sense fer cap referència a un percentatge o fracció del pressupost subvencionable del projecte, en el termes previstos en l'article 24.2 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. La determinació de l'import de l'ajuda ha de respectar els criteris i límits següents:
1. L'import màxim de l'ajuda serà de 5.000,00 € per projecte.
2. L'import de la subvenció no pot ser superior a la quantitat sol·licitada, ni a l'import del pressupost subvencionable del projecte expositiu.
3. La subvenció no pot ser superior a l'import del crèdit que resti per atribuir al darrer beneficiari, atesa la puntuació obtinguda.
4. Objecte
La finalitat d'aquesta convocatòria és donar suport a la realització de projectes expositius d'arts plàstiques i visuals realitzats per les galeries d'art en el marc d'esdeveniments col·lectius realitzats a Mallorca.
Es poden acollir a aquesta a convocatòria les galeries d'art que tinguin per objecte inaugurar o presentar projectes expositius dins el marc d'esdeveniments col·lectius d'arts plàstiques o visuals.
Es poden sol·licitar i subvencionar fins a un màxim de 3 projectes diferents per galeria d'art.
Si se sol·licita més d'un projecte, cada projecte s'ha de presentar registrat individualment.
D'acord amb l'acordat pel Ple a la sessió de 9 de novembre de 2023, aquestes ajudes no es poden destinar a activitats que suposin una vulneració de la llei, com delictes d'odi o altres relacionats al codi penal. L'incompliment d'aquesta obligació provocarà el reintegrament o la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i l'exigència de la responsabilitat per part de la persona beneficiària.
5. Termini d'execució de les activitats
Les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han de desenvolupar entre l'1 d'octubre de 2024 i el 30 de setembre de 2025 (ambdós inclosos).
6. Beneficiaris
1. Poden ser-ne beneficiaris d'aquestes ajudes, les persones físiques o jurídiques que desenvolupen una activitat econòmica expositiva d'arts plàstiques o visuals com a galeries d'art, sempre que estiguin domiciliades a Mallorca o essent nacionals d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu tinguin un establiment operatiu a Mallorca que desenvolupi una programació estable d'exposicions.
Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén com a galeries d'art amb una programació estable, les persones físiques o jurídiques, amb personalitat jurídica pròpia, que donats d'alta en l'epígraf pertinent de l'IAE, tinguin com a activitat econòmica principal l'exposició oberta al públic d'obres d'art amb finalitat comercial i hagin dut a terme una activitat expositiva durant l'any 2024.
Els requisits establerts a aquesta convocatòria per a resultar beneficiari s'han de complir en el moment de publicació de la convocatòria al BOIB.
2. Atès que aquests ajuts tenen la consideració de minimis, no poden tenir la condició de beneficiàries les persones que hagin rebut, sumant la totalitat de les ajudes atorgades en Espanya, en concepte de minimis, en els tres darrers exercicis fiscals (2022, 2023 i 2024), un import superior a 300.000,00 € (art. 3 del Reglament núm. (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la UE a les ajudes de minimis.
7. Despeses subvencionables
1. Són despeses subvencionables les que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada. Per això, les persones interessades hauran d'explicar a l'annex 3 de la sol·licitud la necessitat de la despesa en relació amb l'execució del projecte/activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
2. La temporització de les despeses ha de coincidir amb la del projecte, que no pot tenir, en cap cas, una durada superior a 12 mesos. Per això, la data dels justificants es computa en virtut de la durada del projecte o, com a màxim, en els 12 mesos anteriors a la data d'execució del projecte.
En aquest sentit, s'entén com a data d'acabament de l'execució del projecte el darrer dia que es realitza l'activitat subvencionada, el qual s'haurà d'acreditar mitjançant la memòria tècnica i la memòria econòmica que integren el compte justificatiu. No obstant això, s'admeten despeses derivades del desmuntatge de les obres del projecte expositiu, encara que siguin posteriors a la data de finalització de l'activitat.
La data d'expedició de les factures i el pagament d'aquestes no pot depassar el termini per presentar la documentació justificativa assenyalat en aquesta convocatòria.
D'altra banda, sempre que l'òrgan gestor disposi de la documentació corresponent en el moment de tramitar la justificació de la subvenció, també s'admetran els documents acreditatius del pagament de retencions d'IRPF i de Seguretat Social, corresponent a despeses de treballadors o de serveis quan per la normativa aplicable aquestes despeses s'hagin d'abonar en un moment posterior al de la justificació previst en aquesta convocatòria, sempre i quan aquest pagament s'hagi realitzat en el termini legalment establert. Això no implica que la factura o nòmina no s'hagi d'haver abonat en el termini i presentat amb la justificació en el termini assenyalat als paràgrafs anteriors.
3. No són subvencionables i per tant, no formen part ni del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:
1. Adquisició de béns de caràcter inventariable.
2. Adquisició de béns i serveis que no es corresponguin de forma indubtable al correcte funcionament de l'espai de creació.
3. Les despeses relatives a benzina, dinars, refrigeris, serveis d'àpats o d'altres de semblants.
4. Les despeses de comunitat de veïns, sempre que es tracti de serveis que no siguin individualitzables. Tampoc són subvencionables les derrames i similars.
5. Despeses que hagin estat totalment subvencionades en altres convocatòries.
6. Els conceptes de despesa que no siguin raonablement necessaris pel desenvolupament del projecte o l'import del qual no quedi determinat de forma fiable.
7. Despeses de representació, protocol·laris, sumptuosos, de compra d'alimentació o similars.
8. Les despeses d'inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.
9. Impost sobre el valor afegit, així com altres imposts de naturalesa similar que siguin recuperables pel beneficiari.
10. Tots els relacionats amb l'adquisició, utilització i finançament dels béns immobles i infraestructures, així com les seves amortitzacions i les despeses financeres derivades del seu finançament.
11. En el cas de les despeses de lloguer de local són subvencionables únicament pel període necessari per desenvolupar el projecte subvencionat, incloent la preparació i desmuntatge. En aquest cas, s'haurà d'explicar en la sol·licitud els criteris d'imputació temporal de la despesa.
12. Els costs de benzina, llum, telèfon, internet.
Si el pressupost presentat per l'entitat sol·licitant es presenten despeses que no siguin subvencionables per aquesta convocatòria, s'exclouran en la determinació del pressupost subvencionable.
4. Si l'execució del projecte comporta costs indirectes, el beneficiari ha de presentar-ne els justificants i, a més, explicar el criteri d'imputació als annexes 2 (sol·licitud) i 5 (justificació), per determinar-ne el percentatge que hi correspon, que ha de ser conforme als principis i normes de comptabilitat generalment admeses i ha de comprendre únicament el període en què s'ha realitzat l'activitat, segons l'article 44.8 de l'Ordenança General de Subvencions del CIM.
Les despeses indirectes inclouen tant les despeses generals, imputables a activitats que desenvolupa la persona o entitat beneficiaria, como les despeses fixes que, sense ser imputables a una activitat concreta, són necessàries per que l'activitat subvencionada se dugui a terme.
Les despeses financeres necessàries per realitzar el projecte seran subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació i execució.
Les despeses indirectes imputades no poden ser superiors al 25% dels costs directes de l'activitat. En cas contrari, es produirà una reducció del pressupost subvencionable.
5. Per obtenir l'acceptació prèvia i expressa per a les despeses amb persones o entitats vinculades s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, documentació acreditativa de que el preu pressupostat respon a un preu de mercat. Per això la persona / entitat que realitzarà el servei / subministrament ha de presentar qualque factura per serveis anàlegs prestat a altres persones/entitats amb les qui no existeixi vinculació. En el cas que no es pugui presentar dita documentació, s'haurà de presentar una declaració responsable per part de la persona/entitat que prestarà el servei / subministrament on manifesti que mai ha prestat serveis de naturalesa anàloga a altres persones o entitats i una declaració responsable / factures, d'almenys dues persones / entitats del sector, on es reflecteixi quin és el preu que ells facturarien per un servei/subministrament de característiques anàlogues.
S'entén que se sol·licita autorització prèvia i expressa per a les despeses amb persones o entitats vinculades quan es relacionen dites despeses a la taula corresponent de l'annex 2.
D'acord amb l'article 34.2 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, es considera que hi ha vinculació a les persones físiques o jurídiques o agrupacions sense personalitat en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) Persones físiques unides per relació conjugal o persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga, parentiu de consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon.
b) Persones físiques i jurídiques que tinguin una relació laboral retribuïda mitjançant pagaments periòdics.
c) Membres associats de la persona beneficiària a què es fa referència en l'apartat 2 a) i membres o partícips de les entitats sense personalitat jurídica a què es fa referència en l'apartat 2 b) de l'art. 7 d'aquesta Ordenança.
d) Una societat i els seus socis majoritaris o els seus consellers o administradors, així com els cònjuges o les persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
e) Societats que, d'acord amb l'art. 42 del Reial decret, de 22 d'agost de 1885, pel qual es publica el Codi de Comerç, reuneixin les circumstàncies requerides per a formar part del mateix grup. 14
f) Persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i els seus representants legals, patrons o persones que n'exerceixin l'administració, així com cònjuges o persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
g) Persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i persones físiques, jurídiques o agrupacions sense personalitat, que, d'acord amb normes legals, estatutàries o acords contractuals tinguin dret a participar en més d'un 50% en el benefici de les primeres.
Als efectes de calcular l'import de la subvenció a concedir, el conjunt de despeses amb persones o entitats vinculades no pot suposar més del 50% de la totalitat del pressupost subvencionable. En cas contrari, es reduiran les despeses vinculades fins que no representin més del 50% del pressupost subvencionable.
Aquesta norma de proporció s'haurà de mantenir en la justificació de l'activitat. En cas contrari, es produirà una reducció de l'import de la subvenció a reconèixer.
6. Atès que les subvencions d'aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes que es recullen en el punt 4 sense entrar a determinar, en concret, quin tipus de despeses del pressupost s'imputen a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre elles, sempre que compleixin amb els requisits establerts a la convocatòria.
En tot cas la persona sol·licitant haurà d'explicar a l'expedient (tant a la sol·licitud com a la justificació clarament les despeses pressupostades) la naturalesa i import de les despeses previstes o realitzades.
8. Subcontractació
S'entén que una persona beneficiària subcontracta quan concerta amb terceres persones l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció.
Queda fora del concepte de subcontractació la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer la persona beneficiària per realitzar per si mateixa l'activitat objecte de l'ajut o quan aquesta, per la seva naturalesa i d'acord amb l'objecte social, dedicació o característiques de la persona beneficiària, no s'espera que sigui executada directament per ella. En aquests supòsits, la persona beneficiària tampoc pot recórrer a intermediaris que augmentin el cost del servei o del bé sense aportar cap valor afegit.
Atès que fer l'activitat és obligació personal del beneficiari, només es permet subcontractar parcialment el projecte o les activitats que integren els programes subvencionats. L'activitat subvencionada que la persona beneficiària subcontracti amb tercers no pot excedir el 60% de l'import de l'activitat subvencionada o fins al 80% si la subcontractació s'ha fet totalment mitjançant societats laborals, cooperatives de treball, entitats no lucratives de finalitat social, centres especials d'ocupació i/o empreses d'inserció degudament autoritzades.
En cap cas es poden subcontractar activitats que, tot i augmentar el cost de l'activitat subvencionada, no aportin valor afegit al contingut d'aquesta activitat.
La persona beneficiària no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions que s'assenyalen en la llei i en Ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, per tenir la condició de persona beneficiària o d'entitat col·laboradora.
b) Persones o entitats que han percebut altres subvencions per a dur a terme l'activitat objecte de contractació.
c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o els serveis prestats.
d) Persones o entitats vinculades amb la persona beneficiària, llevat que s'hi esdevinguin les circumstàncies següents:
1. Que s'obtingui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeixi la subvenció.
2. Que l'import subvencionable no excedeixi del cost en què ha incorregut l'entitat vinculada. L'acreditació d'aquest cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establerts per acreditar les despeses del beneficiari.
e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa, que no han obtingut subvenció perquè no compleixen els requisits o no assoleixen la valoració suficient.
9. Règim de concurrència
El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es duu a terme mitjançant concurrència competitiva, en els termes que preveu l'article 17 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca i en virtut de la qual es comparen per la comissió avaluadora, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d'establir-hi una prelació a través dels criteris d'avaluació prevists en el punt 22 d'aquesta convocatòria i, d'aquesta manera, concedir les subvencions a les sol·licituds que han obtingut una major puntuació, i fins a l'import del crèdit pressupostari establert.
Aquests ajuts tenen la consideració d'ajuts de minimis.
Aquest ajuts són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat d'altres administracions i d'altres ens públics o privats. En tot cas, l'import de l'ajuda no pot superar aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència, el pressupost d'execució del projecte cultural subvencionat.
10. Òrgans competents en el procediment
1. L'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria és el Consell Executiu, d'acord amb l'article 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars.
2. L'òrgan competent per resoldre la convocatòria és la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni.
3. La instrucció correspon al secretari o secretària del Departament de Cultura i Patrimoni, que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria.
4. La Comissió d'avaluació estudiarà i puntuarà les sol·licituds presentades i es composa per:
Presidència: Maria Morey Martorell o la persona que la substitueixi.
Secretaria: Carlos Rosselló Mena o la persona que el substitueixi.
Vocalies:
Caterina Perelló Gelabert, o la persona que la substitueixi.
Biel Pons Homar, o la persona que el substitueixi.
Climent Romaguera Rubí, o la persona que el substitueixi.
La Comissió pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi els informes o els aclariments que consideri convenients a les entitats sol·licitants.
11. Concessió
1. La proposta de resolució provisional expressarà la relació de sol·licitants als quals es proposa concedir la subvenció i quina quantia, especificant la puntuació obtinguda, així com la proposta de desestimació fonamentada de la resta de sol·licituds. Es posarà a disposició de les persones interessades la valoració detallada dels seus projectes.
La proposta de resolució provisional es notificarà a través de la publicació a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca. Les persones interessades podran presentar les al·legacions que considerin oportunes, en el termini de 10 dies des de la publicació a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.
La proposta de resolució no suposa en cap cas la creació d'un dret a favor del beneficiari, mentre no s'hagi notificat la resolució de la concessió.
2. Una vegada realitzat el tràmit d'audiència, s'elevarà, amb la fiscalització prèvia, una proposta de resolució a la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni, que és l'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria.
La resolució de la convocatòria serà motivada i inclourà tots els aspectes relacionats en l'article 27 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
3. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar és de sis mesos comptadors des de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si, transcorregut el termini esmentat, no s'ha dictat resolució expressa, les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds.
4. La resolució de concessió de la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix es traslladarà la informació corresponent a aquesta convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
12. Pagament de l'ajuda
Una vegada s'hagi justificat la subvenció, comprovat que s'ha fet l'activitat, que s'han complert els objectius i com la finalitat per a la qual es concedí, s'abonarà l'ajuda en un únic pagament, sense perjudici del previst al punt 21 d'aquesta convocatòria respecte a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció.
13. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar en el termini de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les persones o entitats interessades hauran d'omplir els models de sol·licitud d'aquesta convocatòria que estan disponibles a la Seu electrònica de el Consell de Mallorca: Seu CIM procediment apartat "Subvencions, ajuts beques i premis".
La presentació de sol·licituds s'ha de fer a través del Registre electrònic del Consell de Mallorca Registre CIM
14. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud
Les sol·licituds i les declaracions que s'exigeixen s'han de formalitzar, mitjançant els models annexes que es poden obtenir a la Seu electrònica del Consell de Mallorca Seu CIM procediment
Si una mateixa persona presenta vàries sol·licituds (per a projectes diferents) ha de presentar la documentació registrada de forma individual per a cada projecte.
La documentació que s'ha de presentar per sol·licitar l'ajut és la següent:
1. L'annex 1. (S'ha de presentar un annex 1 per sol·licitud)
2. L'annex 2. (S'ha de presentar un annex 2 per sol·licitud) L'annex 2 relatiu al pressupost de despeses i ingressos del projecte pel qual es sol·licita la subvenció. La relació d'ingressos i despeses ha d'estar equilibrada.
Si s'escau, sol·licitud d'autorització prèvia en relació amb les despeses amb vinculació. En aquest cas, d'acord amb el previst a l'article 34 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, l'import subvencionable no pot excedir del cost en què ha incorregut l'entitat vinculada. L'acreditació d'aquest cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establerts per acreditar les despeses del beneficiari.
Per obtenir l'acceptació prèvia i expressa per a les despeses amb persones o entitats vinculades s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, documentació acreditativa de que el preu pressupostat respon a un preu de mercat. Per això la persona/ entitat que realitzarà el servei / subministrament ha de presentar qualque factura per serveis anàlegs prestat a altres persones/entitats amb les qui no existeixi vinculació. Aquesta documentació es pot presentar ometent les dades personals de tercers.
En el cas que no es pugui presentar la documentació assenyalada al paràgraf anterior, s'haurà de presentar una declaració responsable per part de la persona/entitat que prestarà el servei /subministrament on manifesti que mai ha prestat serveis de naturalesa anàloga a altres persones o entitats i una declaració responsable o factures, d'almenys dues persones/entitats del sector, on es reflecteixi quin és el preu que ells facturarien per un servei/subministrament de característiques anàlogues.
S'entén que se sol·licita autorització prèvia i expressa per a les despeses amb persones o entitats vinculades quan es relacionen dites despeses a la taula corresponent de l'annex 2.
Als efectes de calcular l'import de la subvenció a concedir, el conjunt de despeses amb persones o entitats vinculades no pot suposar més del 50% de la totalitat del pressupost subvencionable. En cas contrari, es reduiran les despeses vinculades fins que no representin més del 50% del pressupost subvencionable.
Aquesta norma de proporció s'haurà de mantenir en la justificació de l'activitat. En cas contrari, es produirà una reducció de l'import de la subvenció a reconèixer.
En el cas que es presentin despeses indirectes, s'hauran d'explicar els criteris que s'han seguit per imputar el percentatge corresponent al projecte. La persona beneficiària ha d'imputar els costs indirectes a l'activitat subvencionada, en la part que raonablement correspon d'acord amb els principis i les normes de comptabilitat generalment admeses, sempre que efectivament corresponguin al període en què efectivament es du a terme l'activitat.
Les despeses indirectes imputades no poden ser superiors al 25% dels costs directes de l'activitat. En cas contrari, es produirà una reducció del pressupost subvencionable.
3. L'annex 3, memòria descriptiva del projecte pel qual es sol·licita l'ajuda, la qual ha de seguir, per tal de poder ser valorada, l'estructura de l'annex 3. (S'ha de presentar un annex 3 per sol·licitud). A més, els projectes culturals tindran els següents continguts:
3.1. Títol del projecte
3.2. Artista/es participants i currículum
3.3. Breu descripció d'objectius, temàtica, missatge a transmetre
3.4. Comissariat, si escau
3.5. Proposta d'obres a exposar
3.6. Característiques del muntatge
3.7. Terminis d'execució
3.8. Documentació gràfica (plànols i fotos de l'espai expositiu, de les obres a exposar, esbossos, etc)
4. En el cas de persones jurídiques s'ha de presentar la documentació que acrediti la representació i vigència de la persona signant de la sol·licitud. En el cas que la persona sol·licitant actuï mitjançant representant s'ha d'acreditar dita representació.
5. En el cas d'empreses documentació acreditativa de la constitució de l'empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats o, si s'escau, de la modificació d'aquella, així com dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.
6. Certificació administrativa expedida en 2025 que acrediti que la persona física (professional) o jurídica sol·licitant està inscrita en el Cens tributari o registre pertinent (IAE) que pertoqui per exercir l'activitat econòmica objecte de la convocatòria.
7. En tot cas, per poder concedir i abonar les ajudes objecte d'aquesta convocatòria cal que la persona interessada acrediti la titularitat del compte bancari segons s'assenyala a continuació:
• En el cas que la persona o entitat sol·licitant no hagi estat mai beneficiària de cap subvenció del Consell de Mallorca, ha d'acreditar la titularitat del compte bancari. Aquest tràmit s'ha de realitzar a través d'aquest enllaç : Acreditació comte bancari
• En el cas que la persona o entitat sol·licitant ja hagi estat anteriorment beneficiària de subvencions del Consell de Mallorca però desitgi canviar el compte bancari on s'hagi de fer l'ingrés de l'ajuda en el cas que es concedeixi, també haurà d'acreditar la titularitat del compte bancari a l'enllaç: Acreditació comte bancari
• Aquest tràmit s'ha de realitzar abans o just després de presentar la sol·licitud de l'ajuda.
• No cal que facin el tràmit d'acreditació de titularitat del compte bancari les persones o entitats que ja hagin estat anteriorment beneficiàries de subvencions del Consell de Mallorca i no desitgin canviar el compte bancari on es va fer l'ingrés.
15. Termini per a la presentació de la documentació justificativa
1. Les factures i els justificants dels pagaments s'han de presentar segons l'establert a l'article 48.2 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
2. La presentació la documentació justificativa s'ha de fer a través del Registre electrònic del Consell de Mallorca Registre CIM o en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. S'estableixen dos terminis per a la presentació de la documentació justificativa:
· Els beneficiaris que hagin finalitzat el seu projecte subvencionat abans o fins el dia 30 de juny de 2025 hauran de presentar la documentació justificativa el més aviat possible i, com a data límit, el dia 31 de juliol de 2025. No obstant l'anterior, si la concessió de la subvenció es publiqués després del 15 de juliol de 2025 la justificació es podria presentar en el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de la concessió.
· Els beneficiaris que hagin finalitzat el seu projecte subvencionat entre l'1 de juliol de 2025 i, el 30 de setembre de 2025, hauran de presentar la documentació justificativa el més aviat possible i, com a data límit, el dia 23 d'octubre de 2025. No obstant l'anterior, si la concessió de la subvenció es publiqués després del 10 d'octubre de 2025 la justificació es podria presentar en el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de la concessió.
16. Documentació justificativa
La persona beneficiària ha de justificar que ha complert les condicions imposades i que ha assolit els objectius prevists en l'acte de concessió de la subvenció.
La modalitat de justificació d'aquesta convocatòria és compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa.
Tots els annexes de justificació es presentaran correctament emplenats i signats en documents PDF individuals (cada annex un document PDF).
El compte justificatiu de la despesa inclourà la documentació següent:
1. La memòria tècnica. És la documentació amb la qual l'entitat beneficiària demostra que ha fet el projecte cultural subvencionat tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que s'han d'haver comunicat al departament. La memòria tècnica està integrada per la documentació següent:
1.1 Annex 5. Memòria explicativa de l'activitat realitzada a l'espai de creació: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots aquells aspectes rellevants. Si no s'ha executat la totalitat o hi ha hagut modificacions del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i ha d'explicar la resta del projecte realitzat. La memòria s'ha de presentar segons l'estructura de l'annex 5 i s'ha de completar amb qualque fotografia de les activitats.
1.2 Acreditació de la difusió de la subvenció concedida en els termes prevists en el punt 12 d'aquesta convocatòria.
1.3 Qualsevol altra documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte cultural subvencionat.
2. Memòria econòmica. És la documentació que dóna compte de les despeses d'execució del projecte realitzat i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents que es regulen en l'article 39.1.2) de l'Ordenança General de Subvencions del CIM, tenint en compte que s'ha de presentar:
2.1 L'annex 4
2.2. Annex 6A. Una relació de les despeses de l'activitat subvencionada. S'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat i ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: número d'ordre, número de factura, data d'emissió de la factura, proveïdor, NIF, concepte de la despesa, import imputat i data de pagament. S'han d'indicar les desviacions esdevingudes.
2.3. L'annex 6A, a més de presentar-lo en format PDF degudament signat, també s'ha de presentar en format de full de càlcul editable (Excel, LibreOffice, Calc) juntament amb la resta de documentació.
2.4. Annex 6B. Una relació detallada, dels ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. La relació d'ingressos i despeses ha d'estar equilibrada.
2.5. Els justificants de despesa i pagament que permetin obtenir una evidència raonable que la subvenció s'ha aplicat de manera adequada.
2.5.1. Les factures i els pagaments s'han de presentar numerats i en el mateix ordre que en la relació de despeses del document annex 6A.
Els justificants del pagament de cada factura/nòmina ha d'anar a continuació de la factura/nòmina corresponent, amb la mateixa numeració, així com la documentació sobre les retencions d'IRPF i Seguretat Social.
· En el cas que la factura estigui subjecte a retenció d'IRPF i/o retenció de lloguer, seguit de la factura i pagament s'ha de presentar la documentació corresponent: declaració 111 o 216 (per no residents) i/o 115 trimestrals, els corresponents justificants de pagament, la declaració informativa 190 o 296 (per no residents) i /o 180 anual i, en el seu defecte, s'ha de presentar la relació general de bases i descomptes de les declaracions presentades. En cas que no es presentin els documents esmentats (111, 216, 115, 190, 296 180 o relació general de bases i descomptes) en aquest paràgraf, i els seus pagaments no s'acceptarà com a correctament justificada (es rebutjarà) el total de la factura.
· En cas de justificar la despesa amb nòmines de treballadors, s'ha de presentar la nòmina, el justificant de pagament, els rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i la relació nominal de treballadors (RNT), amb el pagament i el resum comptable de les nòmines. Aquesta documentació s'ha de presentar seguida i numerada.
2.5.2. Les factures justificatives de l'activitat subvencionada, que han d'estar expedides i pagades per l'entitat beneficiària, han de complir tots els requisits establerts al Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Això és:
a) Número i, en el seu cas, sèrie. La numeració de les factures dins de cada sèrie serà correlativa.
b) La data d'expedició.
c) Nom i llinatges, raó o denominació social completa, tant de l'obligat a expedir factura como del destinatari de les operacions.
d) Número d'Identificació Fiscal.
e) Domicili, tant de l'obligat a expedir factura como del destinatari de les operacions.
f) Descripció de les operacions, consignant-se totes les dades necessàries per la determinació de la base imposables de l'Impost, tal como aquesta se defineix pels articles 78 i 79 de la Llei de l'Impost, corresponent a aquelles i el seu import, incloent el preu unitari sense Impost de dites operacions, així com qualsevol descompte o rebaixa que no estigui inclòs en dit preu unitari.
g) El tipus impositiu o tipus impositius, en el seu cas, aplicats a les operacions.
h) La quota tributaria que, en el seu cas, es repercuteixi, que s'haurà de consignar per separat.
i) La data en que s'hagin efectuat les operacions que se documentin o en la que, en el seu cas, s'hagi rebut el pagament anticipat, sempre que es tracti d'una data distinta a la d'expedició de la factura.
j) En el cas que l'operació que es documenta en una factura estigui exempta de l'Impost, una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, relativa al sistema comú de l'Impost sobre el Valor Afegit, o als preceptes corresponents de la Llei de l'Impost o indicació que l'operació està exempta. Haurà d'especificar-se per separat la part de base imposable corresponent a cadascuna de les operacions que es documentin en una mateixa factura en els següents casos:
- Quan es documentin operacions que estiguin exemptes de l'Impost sobre el Valor Afegit i altres en les quals no es donin aquestes circumstàncies.
- Quan es comprenguin operacions subjectes a diferents tipus de l'Impost sobre el Valor Afegit.
2.5.3. En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l'import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l'entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l'abonament del justificant en qüestió.
2.5.4. Si el pagament es fa en divises, l'entitat beneficiària ha d'aportar l'equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.
2.5.5. En el cas que s'hagin autoritzat al beneficiari l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades, la justificació del cost en que ha incorregut l'entitat vinculada es realitzarà en els mateixos termes establerts per acreditar les despeses del beneficiari. Aquest import subvencionable executat per una entitat vinculada, no pot excedir del cost en què ha incorregut l'entitat vinculada.
3. Una declaració responsable del president/a de les entitats promotores de l'esdeveniment col·lectiu (Nit de l'Art, Palma Summer, Palma Brunch...), on consti que la galeria beneficiària ha participat en dit esdeveniment col·lectiu.
4. Qualsevol altre documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte subvencionat.
17. Mesures de difusió de la subvenció concedida per part de la persona beneficiària
D'acord amb el previst a l'article 15 de l'Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca els beneficiaris han de difondre que el Consell de Mallorca subvenciona l'activitat cultural.
Concretament l'entitat ha de publicar a les xarxes socials i plana web pròpia (si en disposa) que el Consell de Mallorca ha subvencionat l'activitat de que es tracti. En dita noticia/entrada, a més de la informació corresponent a la subvenció, s'inclourà el logotip del Consell de Mallorca. Aquesta publicitat sobre la concessió de la subvenció s'ha de realitzar encara que la data de concessió sigui posterior a la celebració de l'activitat. Aquesta difusió s'ha d'incloure a l'apartat corresponent de l'annex 5.
D'altra banda, i sense perjudici de l'esmentat al paràgraf anterior, i l'entitat beneficiària realitza altre tipus de publicitat (premsa, pòsters, tríptics, entrades..), podrà incloure el logotip del Consell de Mallorca, fent esment a que l'activitat està subvencionada pel Consell de Mallorca. Aquesta publicitat s'adjuntarà amb la documentació justificativa (a l'annex 5).
18. Obligacions de les persones beneficiàries
Sense perjudici del previst a l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:
a. Executar el projecte o activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.
b. Justificar, davant l'òrgan que concedeix la subvenció, el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.
c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció o l'entitat col·laboradora, si escau, i qualsevol altra de comprovació i control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.
d. Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
e. En el cas que es denegui al Consell de Mallorca l'autorització per l'obtenció dels certificats d´estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'haurà d'acreditar, abans de dictar‐se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, i de les obligacions amb la Seguretat Social, aportant els certificats corresponents. També haurà d'aportar els certificats esmentats en el moment que li requereixi aquesta corporació per tal de poder abonar la subvenció.
f. Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.
g. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent‐hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h. Adoptar les mesures de difusió establertes al punt anterior.
i. Reintegrar els fons percebuts en els casos que es preveuen en l'art. 56 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
19. Comunicació de canvis en l'activitat subvencionada
Si es dóna el supòsit, les persones beneficiàries han de sol·licitar a l'òrgan que concedeix la subvenció, abans que no conclogui el termini per a dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de la resolució de concessió que suposin ampliació dels terminis fixats, reducció de l'import concedit o alteració de les accions que s'integren en l'activitat, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
Es considera, entre d'altres supòsits, que es produeix una alteració en les accions que integren l'activitat subvencionada quan es modifica l'artista o artistes participants, les obres exposades o el títol de l'exposició.
20. Sol·licituds ampliació de terminis
Les peticions d'ampliació dels terminis fixats s'han de presentar amb una antelació mínima de quinze dies hàbils al de finalització del termini que es vol ampliar.
21. Assoliment d'objectius i pèrdua del dret al cobrament de la subvenció
1. S'entendrà que el projecte subvencionat s'ha realitzat quan de la documentació justificativa presentada es desprengui que l'activitat projectada s'ha dut a terme malgrat aquesta hagi pogut sofrir qualque tipus de modificació respecte al projecte inicialment presentat.
Es considerarà que el projecte s'ha realitzat quan es pot despendre que l'actuació justificada es correspon amb el projecte presentat, més enllà dels canvis que s'hagin pogut donar durant l'execució de l'activitat. Els petits canvis que hagi pogut sofrir el projecte s'hauran de detallar a la memòria justificativa, juntament amb l'explicació dels motius que els han generat.
2. Pel que fa a la declaració de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció Serà d'aplicació el previst en l'article 58 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, amb les particularitats següents:
a. Si la persona beneficiaria incompleix les obligacions contemplades a l'art. 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, o altres aspectes rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajuda, es declararà la pèrdua del dret a cobrar-la.
b. En el cas que s'hagi realitzat o justificat parcialment el projecte, havent assolit els objectius de la subvenció, atès que es tracta d'una subvenció d'import cert, no s'ha d'aplicar l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de l'activitat o projecte, un cop deduïts els ingressos aliens o les subvencions que l'han finançat, si n'hi ha.
c. Si l'import total de la subvenció més la resta d'altres ajuts, ingressos o fons propis que han finançat la realització del projecte cultural, supera el pressupost total executat, l'import de la pèrdua parcial del dret a cobrar la subvenció ha de ser la quantitat que l'excedeix.
3. De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats a l'article 5 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00 € i sempre que aquest import no superi l'1% de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i posterior declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que el beneficiari presenti renúncia a cobrar aquesta quantitat.
22. Criteris de valoració
No es valoraran els projectes ni es determinarà una prelació entre els projectes presentats si en funció del nombre de sol·licituds presentades i de les normes per determinar l'import dels ajuts, el crèdit previst per aquesta convocatòria és suficient per atendre totes les sol·licituds presentades, sempre que aquestes compleixin tots els requisits per accedir-hi. En aquest cas un tècnic del Departament informarà sobre si els projectes compleixen els requisits per accedir a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria.
La puntuació dels projectes presentats, sempre que no es doni el supòsit previst al paràgraf anterior, es determinarà d'acord amb els criteris següents:
A) Projecció col·lectiva i pública (màxim 25 punts)
1. El nombre de destinataris (màxim de 15 punts): S'hi avaluen el nombre de destinataris, la capacitat de captació en el públic o el ressò social
- Fins a 1.000 destinataris: 3 punts
- De 1.001 a 3.000 destinataris: 7 punts
- De 3.001 a 5.000 destinataris: 10 punts
- Més de 5.000 destinataris: 15 punts
2. Difusió del projecte (màxim de 10 punts). S'hi avaluen l'abast territorial de la difusió, així com els mitjans de comunicació/suports per a aquesta:
a) Abast territorial de la difusió (màxim de 5 punts): Es mesura segons si l'abast és local, insular, nacional, internacional.
- Difusió d'àmbit local: 1 punt
- Difusió d'àmbit local, i insular: 3 punts
- Difusió d'àmbit local, insular, i nacional i/o internacional: 5 punts
b) Mitjans de comunicació/suports que s'utilitzaran per a la difusió del projecte (màxim de 5 punts). Es realitzarà tenint en compte quines mesures s'utilitzaran per fer difusió en funció del tipus d'activitat (per exemple: fulletons, cartells, anuncis de premsa, i TICs i xarxes socials)
- No s'especifiquen: 0 punts
- Mitjans de comunicació/suports tradicionals: 2 punts
- Mitjans de comunicació/suports tradicionals i ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) i de les xarxes socials: 5 punts
B) Esdeveniment col·lectiu de què forma part el projecte (màxim 25 punts):
S'hi valora la trajectòria, la consolidació i el nombre de galeries de l'esdeveniment col·lectiu de què forma part el projecte expositiu d'arts plàstiques, de la següent manera:
- Participació a la Nit de l'Art de Palma: 25 punts
- Participació al Palma Brunch: 15 punts
- Participació al Palma Summer: 15 punts
- Participació a Nits de l'Art d'àmbit local: 15 punts (exclosa la Nit de l'Art de Palma)
- Participació a altres esdeveniments col·lectius: 10 punts
C) Innovació, originalitat i creativitat de les propostes presentades (màxim 10 punts)
- El projecte presenta qualque element innovador respecte al contingut, al desenvolupament, la producció i la difusió: 3 punts.
- El projecte presenta elements innovadors que destaquen o bé en el contingut, en el desenvolupament, a la producció o a la difusió: 6 punts
- El projecte és innovador i destaca la seva originalitat o creativitat: 10 punts
D) Ús del català (màxim 10 punts): Es valora si la llengua vehicular del projecte expositiu és la catalana. La puntuació es distribueix de la manera següent:
- Ús del català en la realització de la pròpia activitat: 5 punts
- Ús del català en la difusió de l'activitat: 5 punts
23. Ordre de prelació i desempat
1. Si n'és el cas, les sol·licituds s'ordenaran segons la puntuació obtinguda en la valoració. Les ajudes es concediran seguint aquest ordre i fins al límit del crèdit previst per aquesta convocatòria.
2. Si a l'hora de determinar les ajudes corresponents a les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació total, el crèdit que resta per assignar no fos suficient per concedir-les totes, s'ha de seguir l'ordre de prelació en virtut dels criteris següents:
2.1 Les que hagin obtingut major puntuació en el primer apartat del criteri d'avaluació A). Però, en el cas que n'hi hagi més d'una amb la mateixa puntuació, en aquest apartat, i el crèdit no sigui tampoc suficient per concedir-ne les ajudes, l'empat s'ha de resoldre tenint en compte la puntuació de l'apartat següent del mateix criteri.
2.2 Si s'haguessin comparat tots els apartats del criteri A), i el crèdit no fos encara suficient, per resoldre l'empat s'ha d'observar la puntuació aconseguida en el criteri B) i, si fos necessari, s'han d'observar la resta de criteris, sempre respectant l'ordre establert. Aquest ordre de prelació, per resoldre l'empat que pot haver entre sol·licituds que tenen la mateixa puntuació, s'ha d'aplicar sempre igual fins que s'hagi exhaurit tot el crèdit que s'hagi d'atorgar.
3. Aquest ajuts són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat d'altres administracions i d'altres ens públics o privats. En tot cas, l'import de l'ajuda no pot superar aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència, el pressupost d'execució del projecte cultural subvencionat.
24. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació de la convocatòria d'ajudes, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
25. Recursos
1. Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant el Ple del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Contra la resolució de concessió d'aquesta convocatòria que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant la consellera executiva de Cultura i Patrimoni o davant el Consell Executiu, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.