Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 154807
Convocatòria i bases reguladores del procés de selecció mitjançant el sistema de concurs per a la cobertura amb caràcter d'interinitat de la plaça d'Interventor de l'Ajuntament de Marratxí
Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 1184/2025 de data 6 de març de 2025, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases del procediment selectiu mitjançant el sistema de concurs per a la cobertura amb caràcter d'interinitat de la plaça d'Interventor/a de l'Ajuntament de Marratxí a través d'una borsa de personal funcionari interí, en els termes següents:
“CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS, PER A LA COBERTURA AMB CARÀCTER D'INTERINITAT DE LA PLAÇA D'INTERVENTOR/A DE L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ, MITJANÇANT UNA BORSA DE PERSONAL FUNCIOANARI INTERÍ AMB CARÀCTER TEMPORAL PER A COBRIR NECESSITATS URGENTS DE PRESTACIÓ DE SERVEIS.
PRIMERA. Objecte de la convocatòria.
L'objecte d'aquesta convocatòria es la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs, per a la cobertura amb caràcter d'interinitat de la plaça d'interventor/a, per a formular proposta de nomenament a la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques de les Illes Balears per a proveir interinament el lloc de treball, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'Intervenció, categoria superior de l'Ajuntament de Marratxí. La provisió del lloc resulta necessària i urgent, atès que no ha sigut possible la seva provisió per funcionari d'habilitació nacional d'acord amb els procediments establerts als articles 49 a 51 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
Les persones aspirants que superin el procés selectiu i obtinguin una puntuació mínima de 7,00 punts integraran de forma automàtica una borsa de treball, i respectant l'ordre de puntuació final en el procés selectiu, de forma que puguin ser cridades per a successius nomenaments interins per a cobrir les necessitats de personal de la plaça objecte del present procés. Una vegada constituïda l'esmentada borsa, els nomenaments temporals que es tinguin que formalitzar es faran seguint les normes de funcionament de les borses de treball recollides a l'annex III de les bases generals per a la selecció de personal funcionari interí i laboral no fix al servei de l'Ajuntament de Marratxí (BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023).
Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes a la present convocatòria específica i, en allò que no estigui previst pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refús de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes Balears, les bases generals per a la selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Marratxí (BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023), el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel que s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la CAIB i la resta de normativa que li sigui aplicable.
SEGONA. Característiques i funcions. Requisits de les persones aspirants.
Denominació del lloc de treball: Interventor/a.
Grup de titulació: A1
Nivell de complement de destí: 30
Funcions: L'ocupació interina d'aquesta plaça comporta la provisió del lloc de treball d'Interventor/a amb les funcions amb caràcter general, descrites als articles 4 i 5 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
Per a participar a la convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:
• Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels Estats membres de la Unió Europea d'acord amb les previsions contingudes a l'article 57 de Llei 7/2007, de 12 d'abril, pel que s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
• Tenir acomplerts 16 anys d'edat, i no excedir l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
• Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies, de la titulació universitària exigida per a l'ingrés en els cossos o escales classificats en el grup A, subgrup A1, d'acord amb el que es preveu al Text refús de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel RDL 5/2015, de 30 d'octubre. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger acreditaran que estan en possessió de la corresponent homologació del títol.
• Estar en possessió del títol que acrediti el nivell C1 de coneixements de la llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent).
• Posseir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de les corresponents funcions.
• No patir malaltia o discapacitat física que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents. No obstant, en cas de que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de presentar, d'acord amb la normativa vigent, una certificació de l'equip oficial de valoració d'incapacitats del Servei de valoració i orientació de la discapacitat i dependència que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.
• No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinaria o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat d'origen, l'accés a la funció pública en els supòsits d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.
• No trobar-se sotmès a ninguna de les causes d'incompatibilitat i d'incapacitat legalment establertes.
• Haver liquidat la corresponent taxa per a optar a proves de selecció de personal establerta a l'Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016.
El compliment de les condicions i requisits exigits per a poder participar en el procés selectiu s'entendrà que s'ha de produir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la data del nomenament. Si durant el desenvolupament del procés selectiu la comissió de valoració considera que existeixen raons suficients per a fer-ho, podrà exigir que les persones aspirants acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i requisits exigits per a prendre part i determinar la continuació o l'exclusió del procediment, si escau.
TERCERA. Presentació de sol·licituds.
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 1), s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament de Marratxí a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Marratxí (https://seuelectronica.marratxi.es) o en qualsevol altra de les formes previstes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
Les instàncies que no es presentin telemàticament en la seu electrònica o en el Registre general de l'Ajuntament de Marratxí i es presentin per les altres formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, no seran admeses encara que consti que es varen lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, excepte que la persona interessada ho comuniqui a l'Ajuntament mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a la direcció electrònica recursoshumans@marratxi.es, adjuntant la justificació de la presentació de la sol·licitud en el mateix dia que s'envia.
La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de la persona aspirant al procés selectiu.
2. El termini general de presentació de sol·licituds és de deu (10) dies hàbils comptadors de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar la següent documentació:
a) Document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la identitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b) Títol acadèmic exigit (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
c) Certificat de coneixements de la llengua catalana. Els coneixements de la llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
d) Acreditació d'haver abonat la taxa per a optar a proves de selecció de personal (Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016). La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista
e) Documentació justificativa dels mèrits que s'al·leguin a la fase de concurs.
En cap supòsit es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre en referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per a prendre part al procés selectiu convocat (que era de deu dies hàbils comptadors de l'endemà del dia en què es va publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears).
En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'Ajuntament de Marratxí, els aspirants poden sol·licitar que s'incorporin d'ofici. Els mèrits al·legats que no constin a l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies confrontades en la forma assenyalada al paràgraf tercer d'aquesta base.
Tota documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua castellana o a la catalana.
4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
5. Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es publicarà al tauler d'edictes de recursos humans de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica) resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.
2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de cinc (5) dies hàbils, comptadors de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.
3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmentades, si escau, les sol·licituds, el Batle dictarà una resolució d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
CINQUENA. Comissió de valoració.
1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.
2. La composició de la Comissió de valoració ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
En aquest sentit, es permetrà l'assistència, sense formar part de la Comissió de valoració i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de Personal designat per aquesta.
4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
5. La comissió de valoració ha d'estar constituïda per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a) President o presidenta, designat pel Batle entre personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Marratxí d'experiència reconeguda.
b) Un vocal (titular i suplent) en representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Dos vocals (titulars i suplents), designats pel Batle entre personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Marratxí o entre funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
d) Una secretari o secretària, que serà el de la Corporació o personal funcionari en qui aquesta delegui.
La Comissió no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.
Els vocals de la Comissió de valoració hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria convocada.
Categoria del tribunal/comissió de valoració: primera.
6. La comissió de valoració podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les fases del procés selectiu, que poden actuar amb veu però sense vot.
7. El membres de la comissió de valoració i les persones assessores s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres de la comissió de valoració es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
8. Les decisions adoptades per la comissió de valoració es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
SISENA. Procés selectiu.
1. El sistema de selecció és el de concurs de mèrits, que consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants.
2. La puntuació màxima assolible serà de 50 punts.
SETENA. Fase de concurs.
Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que s'estableixen a l'annex 3 de la present convocatòria.
Una vegada finalitzada la valoració dels mèrits, la comissió de valoració publicarà en el
tauler d'edictes de recursos humans de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica) una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
S'estableix un termini de tres dies hàbils comptadors de l'endemà de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per a presentar reclamacions respecte de la mateixa, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.
La comissió de valoració elevarà la llista definitiva a l'òrgan convocant per a que es procedeixi a la constitució, mitjançant resolució, de la corresponent borsa de personal funcionari interí. Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'edictes de recursos humans de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica).
VUITENA. Borsa de treball.
Les persones aspirants que superin el procés selectiu i obtinguin una puntuació mínima de 7,00 punts passen a integrar la borsa de treball, i respectant l'ordre de puntuació final en el procés selectiu, de forma que puguin ser cridades per a successius nomenaments interins per a cobrir les necessitats de personal de la plaça objecte del present procés. Una vegada constituïda l'esmentada borsa, els nomenaments temporals que es tinguin que formalitzar es faran seguint les normes de funcionament de les borses de treball recollides a l'annex III de les bases generals per a la selecció de personal funcionari interí i laboral no fix al servei de l'Ajuntament de Marratxí (BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023).
La borsa de personal funcionari interí creada estarà vigent fins que sigui substituïda per una altra com a conseqüència de la convocatòria i celebració de noves proves selectives dins de la mateixa categoria i per a llocs de feina anàlegs. No obstant això, d'acord amb la normativa vigent la vigència màxima de la borsa creada serà de dos anys (prorrogables per un màxim de dos anys més).
No obstant això, una vegada esgotada la borsa activa ja sigui per que totes les persones que en formen part estan en situació de no disponible o per que han sigut excloses, es reactivarà la borsa de treball anterior fins al límit de la seva vigència.
NOVENA. Presentació de documents pel nomenament.
Les persones aspirants que hagin acceptat un oferiment en base a la present borsa de treball hauran de presentar abans del seu nomenament i en el termini establert a partir de la crida, la següent documentació:
a) Document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b) Títol acadèmic exigit (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
c) Sotmetre's a revisió mèdica obligatòria per parts dels serveis de prevenció de l'Ajuntament de Marratxí amb la finalitat d'acreditar l'aptitud mèdica per a desenvolupar les funcions pròpies del lloc de feina convocat.
d) Una fotografia mida carnet en format digital jpg.
e) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei d'alguna de les Administracions públiques i no haver sigut inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
f) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat conforme a la legislació vigent.
g) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de feina o de no desenvolupar cap activitat del sector públic delimitats per l'article 1 de la Llei 53/1984, i de no percebre pensió de jubilació.
L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris interins i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
DESENA. Cessament.
La persona funcionaria nomenada amb caràcter d'interinitat cessarà per qualsevol de les causes enumerades a l'article 16 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de les Illes Balears, que resultin aplicables i, en tot cas, per qualsevol dels supòsits previstos a l'article 54 del Reial Decret 128/2018, de 16 de març, sobre provisió de llocs de feina reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
ONZENA. Normativa aplicable.
La comissió de valoració queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, d'acord amb l'establert a l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el supòsit de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert a l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat de lo contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Marratxí, 6 de març de 2025
La regidora d'Interior i Recursos Humans Odette Torres Fernández