Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 150915
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es constitueix la borsa única de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, Escala sanitària, especialitat medicina del treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí (BOIB núm. 92, de 13 de juliol).

2. De conformitat amb els punts 3.2.a) i 6 de l'Acord esmentat, les borses úniques es poden constituir amb la convocatòria pública de concurs de mèrits.

3. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 22 de gener de 2025, es va iniciar el procediment de constitució de la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, Escala sanitària, especialitat medicina del treball (BOIB núm. 12, de 25 de gener).

4. L'11 de febrer, es va publicar a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web https://oposicions.caib.es. la llista provisional de persones admeses i excloses i es va donar un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la seva publicació per presentar-hi al·legacions a l'exclusió, a la baremació i per esmenar defectes o adjuntar documents preceptius en relació amb l'acreditació dels mèrits al·legats.

5. Un cop exhaurit el termini de presentació d'esmenes i d'al·legacions i un cop analitzades aquestes, el 19 de febrer se va publicar a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web https://oposicions.caib.es. la llista definitiva de persones admeses i excloses i la llista definitiva de persones aspirants per ordre de prelació.

Fonaments de dret

1. L'article 54.1.a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. L'article 12 de l'annex del Decret 31/2012, de 13 d'abril, `pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).

3. L'article 6.3.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. L'article 38.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que, per tal que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, es requereix l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que: «Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau».

6. L'article 10.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant, TREBEP) disposa que són personal funcionari interí els que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es produeixi alguna de les circumstàncies següents:

a) L'existència de places vacants quan no sigui possible cobrir-les per funcionaris de carrera, per un màxim de tres anys en els termes que preveu l'apartat 4.

b) La substitució transitòria dels titulars, durant el temps estrictament necessari.

c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desplegament d'aquest Estatut.

d) L'excés o l'acumulació de tasques per un termini màxim de nou mesos, dins d'un període de divuit mesos.

7. L'article 10.2 del TREBEP disposa que els procediments de selecció de funcionaris interins han de ser púbics, i s'han de regir en tot cas pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

8. L'article 15.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i han de respectar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i eficiència.

9. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. El Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la constitució inicial de la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, Escala sanitària, especialitat medicina del treball, de conformitat amb el punt 3 de l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024.

La composició de la borsa única, amb l'ordre de prelació final, després d'aplicar els criteris de desempat, s'adjunta com a annex d'aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Portal de l'Opositor i en la seu electrònica de la CAIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 4 de març de 2025)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

Documents adjunts