Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE CULTURA I PATRIMONI

Núm. 149520
Aprovació de la convocatòria d’ajuts de minimis per al foment de l’ús de la llengua catalana a les empreses per a l’any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 815757

La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni, en exercici de la delegació del Consell Executiu de data 16/11/22 (BOIB núm. 153, de 24/11/22) i considerant-lo acte del Consell Executiu, en data 19 de febrer de 2025, va prendre, la següent resolució, que transcric, literalment, a continuació:

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts de minimis per al foment de l'ús de la llengua catalana a les empreses per a l'any 2025 que s'annexa a aquesta resolució.

2. Autoritzar una despesa de 245.000,00 € a càrrec de l'aplicació pressupostària 20.33450.77900 (RC núm. de referència 22025000733) per atendre les subvencions de la convocatòria esmentada.

3. Ordenar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Interposició de recursos

Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria així com contra la resolució de concessió que se'n derivi, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada, dins el termini d'un mes, davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant la presidència, comptador a partir de l'endemà al de la recepció d'aquesta notificació. 

Contra la desestimació expressa dels recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.  

Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, sense limitació de temps. 

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

CONVOCATÒRIA D'AJUTS DE MINIMIS PER AL FOMENT DE L'ÚS DE LA LLENGUA CATALANA A LES EMPRESES PER A L'ANY 2025

PRIMER. Normativa

1. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria es troben recollides en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i dels organismes autònoms que en depenen (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

2. Aquesta convocatòria es regeix també pel Reglament núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea sèrie L de 15 de desembre de 2023), que serà vigent fins al 31 de desembre de 2030.

SEGON. Finalitats

1. El paper impulsor i planificador de les institucions públiques per assegurar l'èxit del procés de normalització lingüística és essencial, però un dels mecanismes imprescindibles és la implicació del nombre més gran possible de sectors socials i el compromís col·lectiu de tots els actors d'aquest procés.

2. El Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca convoca aquesta línia de subvencions i aposta pel foment de la llengua catalana amb un objectiu doble:

a. Augmentar la presència del català en el paisatge lingüístic que conformen les empreses.

b. Garantir els dret dels consumidors a gaudir d'un entorn, en l'àmbit comercial i dels serveis, en què la presència ambiental del català convidi el consumidor o l'usuari a emprar aquesta llengua amb normalitat; el dret de rebre en català els documents d'oferta de béns i de serveis, així com la informació general i la publicitat; i el dret de rebre en català els documents relacionats amb la relació comercial o amb el servei contractat (pressuposts, factures, contractes, plaguetes, tiquets de caixa, etc.).

TERCER. Objecte i condicions

1. Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les sol·licituds per a activitats realitzades de l'1 de maig de 2024 fins al 30 d'abril de 2025, referides al foment de l'ús de la llengua catalana, per a:

a. la retolació en llengua catalana tant a establiments com a vehicles.

b. l'etiquetatge (informació sobre la composició, característiques, ingredients, etc. del producte) en llengua catalana.

c. l'edició en llengua catalana de material imprès sobre paper (fullets comercials, díptics, sobres, targetes de visita, carnets, cartells, documents administratius o comptables...)

d. l'edició en llengua catalana de cartes de restaurant.

e. l'edició en llengua catalana de marxandatge (adhesius, calendaris, agendes, punts de llibre, bosses, tasses, camisetes, pantalles enrotllables...)

f. l'edició en llengua catalana de pàgines web, portals d'Internet, codis QR, aplicacions per a mòbils i tot tipus de plataformes en línia.

2. Els beneficiaris han de complir les condicions següents:

a. Han de vetlar per la correcció estilística i gramatical de la llengua utilitzada en tots els elements objecte de subvenció (en aquest sentit us recordam el servei de correcció externa que ofereix el Consell de Mallorca: <https://web.conselldemallorca.cat/normalitzacio>). L'incompliment d'aquest requisit suposarà l'exclusió d'aquesta convocatòria.

b. Han de facilitar al Departament de Cultura i Patrimoni mostres escanejades del material imprès, de les etiquetes i de les cartes de restaurant; els enllaços de les pàgines web, els codis QR, les aplicacions per a mòbils i de portals d'Internet; i fotografies del marxandatge i de la retolació, perquè el Departament en pugui fer ús amb l'objectiu de difondre la seva tasca de foment de l'ús de la llengua catalana amb les empreses, ja sigui per mitjà de la web, els mitjans de comunicació o les xarxes socials.

c. Han de publicar a les xarxes socials i a la pàgina web pròpia (si en disposen) que el Consell de Mallorca ha subvencionat el projecte. En aquesta notícia, entrada o tuit (que s'ha de fer almenys en català), a més de la informació corresponent a la subvenció, s'ha d'incloure el logotip genèric del Consell de Mallorca que està disponible al lloc web https://web.conselldemallorca.es/identitat-corporativa 

Es recomana que el material que s'empri per elaborar els diferents productes objecte de subvenció sigui respectuós amb el medi ambient i, si pot ser, que sigui reciclat.

QUART. Beneficiaris

1. Poden ser-ne beneficiàries les empreses amb personalitat física o jurídica ubicades en el territori de Mallorca, i les comunitats de béns de Mallorca que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme projectes, activitats o comportaments, o es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

2. No obstant això, no en poden ser beneficiàries les empreses o comunitats de béns que incorrin en les circumstàncies previstes en l'article 8.2 de l'Ordenança general de subvencions del CIM.

3. Tampoc no en poden ser beneficiàries les empreses o comunitats de béns que han rebut, sumant la totalitat de les ajudes atorgades a Espanya, en concepte de minimis, en els tres darrers exercicis fiscals (2022, 2023 i 2024), un import superior a 300.000 € (article 3 del Reglament núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea sèrie L de 15 de desembre de 2023), que serà vigent fins al 31 de desembre de 2030.

CINQUÈ. Naturalesa de les ajudes de minimis

1. Es tracta d'ajudes de minimis, són de caràcter voluntari i eventual, i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes a la llei o en aquesta convocatòria; no generen cap dret a obtenir d'altres subvencions en anys posteriors, i no es poden al·legar com a precedent. Són compatibles amb altres ajudes, subvencions o suports que pugui rebre l'entitat beneficiària per a la mateixa obra subvencionada, sempre que el còmput total dels ajuts no superi el pressupost de la realització de l'objecte de la subvenció.

2. En virtut de la seva naturalesa específica, com a ajudes de minimis, estan sotmeses, en concret, als requisits i a les exigències del Reglament núm. 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea sèrie L de 15 de desembre de 2023), que serà vigent fins al 31 de desembre de 2030, la qual cosa implica, entre d'altres, que l'import total de les ajudes que, en concepte de minimis, pot rebre la persona física o jurídica beneficiària d'aquesta convocatòria, a Espanya, en els tres darrers exercicis fiscals (2022, 2023 i 2024), no pot ultrapassar els 300.000,00 €.

3. El fet de rebre una ajuda de minimis implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i que l'entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis per dur-lo a terme.

SISÈ. Dotació pressupostària

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 245.000,00 € del pressupost de despeses vigent, corresponent a la partida 20.33450.77900.

SETÈ. Import de la subvenció

La determinació de l'import de la subvenció ha de respectar els criteris i límits següents:

1. L'import mínim que es concedirà per sol·licitud és de 1.000 € i el màxim és de 5.000 €. En el cas que la sol·licitud inclogui cartes o menús de restaurant o bar, no hi ha import mínim per sol·licitud (s'ha de marcar la X en la casella “Edició en llengua catalana de cartes o menús de restaurant” en l'annex 1).

2. L'import de la subvenció no pot ultrapassar el 80 % del pressupost destinat a l'objecte o objectes subvencionats. Per tant, i amb coherència amb el punt 1, la despesa justificable no pot ser inferior als 1.250 €. Aquest mínim no opera en el cas que la sol·licitud inclogui cartes o menús de restaurant o bar.

3. L'import de la subvenció no pot ultrapassar, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts les despeses d'execució dels objectes subvencionats.

4. En tot cas, l'import de l'ajuda de minimis no pot ultrapassar, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència, el pressupost d'execució del projecte subvencionat.

VUITÈ. Despeses subvencionables

1. D'acord amb el que estableix l'article 44 de l'Ordenança general de subvencions del CIM, és despesa subvencionable la que respon a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'efectua en el termini establert a la convocatòria respectiva.

2. No són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable:

a. En el cas de la retolació, el material imprès i el marxandatge, no són subvencionables els rètols, el material imprès i el marxandatge en què únicament aparegui una imatge o logotip sense cap mot que es pugui reconèixer clarament com a català, sense cap tipus d'ambigüitat.

b. En el cas de pàgines web, codis QR, portals d'Internet i aplicacions per a mòbils i tot tipus de plataformes en línia: les despeses vinculades a les versions en altres llengües que no siguin la catalana.

3. La data dels justificants es computa entre l'1 de maig de 2024 i el 30 d'abril de 2025.

4. D'altra banda, atès que les ajudes de minimis d'aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes recollits en el punt tercer sense entrar a determinar, en concret, quin tipus de despeses del pressupost s'imputen a l'ajuda, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre si.

NOVÈ. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució

1. En compliment del que preveu l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions del CIM, el Consell de Mallorca ha de trametre a la base de dades nacional de subvencions (BDNS) la informació sobre aquesta convocatòria i sobre l'acord de concessió que se'n derivi.

2. La convocatòria i l'acord de concessió s'han de publicar en el BOIB, a més de penjar-los a la seu electrònica del Consell de Mallorca (<seu.conselldemallorca.net>).

DESÈ. Procediment. Òrgans d'instrucció, fiscalització i resolució

1. El procediment de concessió és de concurrència no competitiva, atès que basta complir els requisits prevists en la convocatòria per accedir a la subvenció, fins a l'exhauriment del crèdit pressupostari assignat a aquesta convocatòria.

2. Es prescindeix del tràmit de la preavaluació, així d'acord amb el previst a l'article 22 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca es limitarà a requerir l'esmena dels defectes a les entitats sol·licitants que no reuneixen els requisits prevists en la convocatòria.

3. La tramitació de les sol·licituds serà per ordre d'entrada de la sol·licitud, sempre que la documentació presentada estigui completa i sigui correcta. Una sol·licitud que presenti deficiències no es tramitarà fins que no s'hagin esmenat.

Als efectes de l'ordre en la tramitació es considerarà que una sol·licitud que inicialment s'ha presentat correctament ha entrat abans que una altra que, malgrat s'hagi presentat i registrat amb anterioritat, s'hagi d'esmenar o completar les deficiències que presenta.

4. El termini màxim per resoldre i notificar és de sis mesos comptadors des de la presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense que s'hagi dictat resolució expressa l'entitat interessada podrà entendre desestimada la sol·licitud.

5. La concessió d'aquestes subvencions se subjecta als principis que s'enumeren en l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i de resoldre-la.

7. La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni, que du a terme tots els actes de tràmit necessaris per vetlar pel compliment dels requisits de la convocatòria.

ONZÈ. Sol·licitud i documentació adjunta

Les sol·licituds i les declaracions que s'exigeixen s'han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita el Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca en aquesta convocatòria, però, en tot cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i la persona que la representa. Les empreses hi han d'adjuntar la documentació següent:

1. Annex 1. Sol·licitud de subvenció

2. Fotocòpia del CIF/NIF de l'entitat o de la persona sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l'entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.

3. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, si la signa una persona distinta.

4. Documentació acreditativa de la constitució de l'empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats o, si escau, de la modificació de la constitució, així com els nous estatuts inscrits en el registre pertinent.

5. Certificat d'alta d'IAE d'enguany que acredita que la persona física o jurídica sol·licitant està inscrita en el cens tributari o en el registre que pertoca per dur a terme l'exercici de l'activitat econòmica recollida en el punt quart.

6. Certificat administratiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè el Consell de Mallorca els demani.

7. Annex 2. Pressupost equilibrat, amb indicació de les despeses que ha de suposar i els ingressos amb què s'ha de finançar i declaració sobre les ajudes de minimis rebudes.

8. Sol·licitud d'alta de titularitat de compte bancari (només per a persones físiques, si no fan servir el tràmit telemàtic).

9. Text que ha de figurar en el rètol, en el material imprès, en les cartes de menú, en les etiquetes, en el marxandatge, en les pàgines web, en els codis QR, en les aplicacions mòbils o en els portals d'Internet.

No cal presentar els documents esmentats en els apartats 2,  4 i 8 si ja s'han presentat en convocatòries anteriors (cal citar l'expedient, l'any i la convocatòria, i presentar una declaració en aquest sentit per part de la persona sol·licitant o el seu representant), sempre que no hi hagi hagut canvis i quan no hagin transcorregut més de cinc anys.

DOTZÈ. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds de subvencions d'aquesta convocatòria s'han de presentar en el termini de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les entitats interessades han d'emplenar els models de sol·licitud d'aquesta convocatòria que estan disponibles a la seu electrònica del Consell de Mallorca: <https://seu.conselldemallorca.net/> apartat Subvencions, ajuts beques i premis.

3. La presentació de sol·licituds es pot fer:

a. De manera telemàtica (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions segons l'article 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, i opcional per a les persones físiques) a través del Registre electrònic del Consell de Mallorca <https://cim.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12082>.

b. De manera presencial (només per a persones físiques) a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració insular, de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de les oficines del Consell Insular de Mallorca i les entitats que en depenen a l'espai de Registre Electrònic de la Seu del Consell Insular de Mallorca.

4. Si el compte bancari de la persona o entitat sol·licitant no es troba d'alta a la base de dades del Consell de Mallorca o s'hi ha produït algun canvi, cal fer el següent:

a. Les empreses han d'emplenar el model d'acreditació de la titularitat del compte bancari en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció, que està disponible a la seu electrònica del Consell de Mallorca: <https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=72772>.

b. Les persones físiques poden emplenar la sol·licitud d'alta de titularitat de compte bancari que es poden descarregar a l'enllaç <https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=72772> i presentar-la juntament amb la sol·licitud de subvenció o procedir com s'indica al paràgraf anterior relatiu a les empreses.

TRETZÈ. Justificació de l'ajuda

1. D'acord amb l'article 38 de l'Ordenança general de subvencions del CIM, la modalitat de justificació d'aquesta convocatòria és la prevista en l'apartat a), és a dir, amb el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa.

2. Les factures justificatives han de tenir data entre l'1 de maig de 2024 i el 30 d'abril de 2025.

3. La justificació de l'activitat s'ha de fer amb la modalitat de compte justificatiu de la despesa, segons el que regula l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions del CIM, amb les especificitats següents:

A)   Memòria tècnica

És la documentació amb la qual la persona física o jurídica beneficiària demostra que ha realitzat l'activitat subvencionada. Aquesta memòria consta dels documents següents:

1. Annex 3: Declaració responsable d'haver realitzat el projecte subvencionat amb les condicions establertes; sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat, i sobre el fet de si recupera o compensa l'IVA.

2. Una mostra relativa a l'activitat subvencionada (mostres escanejades del material imprès, de les etiquetes i de les cartes de restaurant; fotografia del marxandatge i de la retolació;  i comunicació de l'adreça d'Internet operativa de les pàgines web, els codis QR, les aplicacions de mòbil i dels portals d'Internet.)

3. Captura de pantalla i enllaç web de la difusió de la subvenció del Consell de Mallorca (amb logotip inclòs) a xarxes socials i web pròpia.

B)   Memòria econòmica

És la documentació que dona compte de les despeses d'execució del projecte fet i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents següents:

1. Annex 4. Relació dels ingressos i de les despeses del projecte subvencionat, degudament signada per la persona física o jurídica beneficiària. La relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat les despeses subvencionades, amb indicació de l'import i la procedència. Si no hi ha altres ingressos que financin les despeses, s'ha marcar la casella corresponent d'aquest annex. La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les dades següents de les factures o dels documents acreditatius: núm. de factura, data d'emissió, nom i CIF del proveïdor, concepte, data de pagament i import imputat.

2. Les factures o els documents justificatius de les despeses del pressupost subvencionable executat, que han d'estar expedides a nom de la persona física o jurídica beneficiària i, a més, han de tenir tots els requisits que s'exigeixen en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden esmentar, entre d'altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:

  • Dades fiscals d'identificació del proveïdor i del destinatari.
  • Data i número de factura.
  • Concepte de la despesa.
  • Retenció fiscal i/o IVA (si correspon).
  • El preu unitari sense l'impost de les operacions descrites en el concepte de la factura.
 

Quan l'operació documentada a la factura està exempta o no subjecta a l'impost sobre el valor afegit, o quan el subjecte passiu de l'impost és el destinatari de l'operació facturada, s'hi ha de fer constar o s'hi ha d'incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l'impost.

3. Justificant del pagament de la factura. (El pagament dels justificants s'ha de dur a terme a través dels mitjans que s'indiquen a l'article 48.2 de l'Ordenança general de subvencions del CIM). La data màxima d'aquests justificants coincideix amb el termini màxim de presentació de la justificació (apartat 1 del punt catorzè); per tant, es fixa en el moment en què es publica la concessió dels ajuts.

Els justificants de les despeses del projecte s'han de presentar de forma ordenada, és a dir, agrupats en el mateix ordre establert en la relació de despeses que s'adjunta a l'annex 4.

CATORZÈ. Termini de presentació de la justificació

1. Cal presentar la documentació justificativa, tot d'una que sigui possible i, en tot cas, en el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la concessió de les subvencions.

2. Les entitats interessades hauran d'emplenar els models de justificació de la subvenció concedida que estan disponibles a la seu electrònica de el Consell de Mallorca: <https://seu.conselldemallorca.net/> apartat Subvencions, ajuts beques i premis.

3. La presentació de la documentació justificativa es pot fer:

a. De manera telemàtica (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions segons l'article 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, i opcional per a les persones físiques) a través del Registre electrònic del Consell de Mallorca <https://cim.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12082>.

b. De manera presencial (només per a persones físiques) a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració insular, de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de les oficines del Consell Insular de Mallorca i les entitats que en depenen a l'espai de Registre electrònic de la Seu del Consell Insular de Mallorca.

Si la documentació justificativa té deficiències, l'òrgan instructor ha de requerir l'entitat beneficiària perquè les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació del requeriment (art. 71.2 del RLGS).

QUINZÈ. Pagament de l'ajuda

La subvenció concedida s'abonarà una vegada s'hagi justificat, en els termes prevists en els punts 13è i 14è.

SETZÈ. Revocació i reintegrament de l'ajuda de minimis

1. Si la persona física o jurídica beneficiària incompleix les obligacions establertes en l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del CIM, o incorre en alguna de les causes que s'hi estableixen en l'article 56, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, la persona física o jurídica beneficiària perd el dret a cobrar l'ajuda o, si ja l'ha cobrada, l'ha de reintegrar, d'acord amb els articles 57 i 58 de l'esmentada Ordenança.

2. Si la persona física o jurídica beneficiària ha complert de forma significativa les seves obligacions, o si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han assolit les finalitats de l'ajuda, s'ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de l'ajuda i, consegüentment, es perd el dret a cobrar-la parcialment, d'acord amb l'aplicació dels criteris de gradació següents:

a. En el cas d'execució parcial del projecte, que ha de suposar, com a mínim, l'execució del 50 % de les activitats d'aquest o del seu pressupost (quan només estigui integrat per una activitat), l'import de la revocació parcial ha de ser el resultat d'aplicar a l'import inicial de la subvenció el percentatge que representa la part del pressupost inicial no executada envers el pressupost inicial.

b. En el cas que s'hagi executat íntegrament el projecte, però la justificació presentada fos inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de la convocatòria, o insuficient, per no haver-se executat la totalitat del pressupost, l'import de la revocació parcial, ha de ser:

  • En el primer supòsit, el resultat d'aplicar a l'import inicial de la subvenció el percentatge que representa l'import total dels justificants inadequats envers el pressupost inicial.
  • En el segon supòsit, el resultat d'aplicar a l'import inicial de la subvenció el percentatge que representa la part del pressupost inicial no justificada envers el pressupost inicial.

c. En el cas que l'import total de la suma de la subvenció més la resta d'altres ajuts, subvencions, ingressos o fons propis, amb què es finança l'activitat, superi el pressupost d'execució del projecte, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeix del pressupost executat.

3. De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats en l'article 5 de l'ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00 € i sempre que aquest import no superi l'1% de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i posterior declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció i sense que l'entitat beneficiària presenti la renúncia a cobrar aquesta quantitat.

Així mateix, el Consell de Mallorca reforçarà els mecanismes de control de les ajudes públiques que gestiona per assegurar-se que no s'han destinat a activitats que suposen una vulneració a la llei, com a delictes d'odi o d'altres relacionats conforme al Codi Penal, procedint en el seu cas al reintegrament de les ajudes i a l'exigència de la responsabilitat que fora resultant per part del beneficiari corresponent.

DESSETÈ. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes amb un informe previ justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.

DEVUITÈ. Recursos

En compliment del que s'estableix en l'article 19, 1, o) de l'Ordenança general de subvencions del CIM:

Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria, així com contra la resolució de concessió que se'n derivi, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat la resolució o d'haver-ne rebut la notificació corresponent. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

(Signat electrònicament: 25 de febrer de 2025

La consellera executiva de Cultura i Patrimoni Antònia Roca Bellinfante)

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD D'AJUTS DE MINIMIS PER AL FOMENT DE L'ÚS DE LA LLENGUA CATALANA A LES EMPRESES PER A L'ANY 2025

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom de la persona o entitat sol·licitant

 

CIF

 

Adreça per a notificacions

 

CP

 

Adreça electrònica per a comunicacions

 

Població

 

Persona de contacte

 

Telèfon/s

 

Dades de la persona representant de l'entitat sol·licitant. Recordau que s'ha de presentar la documentació que acrediti la representació i la seva vigència.

Nom de la persona representant

 

NIF

 

Càrrec

 

En nom de l'entitat a la qual represent DECLAR:

( ) Que accept les bases de la convocatòria d'ajuts de minimis per al foment de l'ús de la llengua catalana a les empreses per a l'any 2025

( ) Que n'adjunt la documentació exigida.

( ) Que no incorre en cap de les prohibicions que es recullen en l'art. 8 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

( ) Que no ha estat sancionada o condemnada en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere mitjançant resolució administrativa o sentència judicial ferma (art. 11 Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes).

( ) Que no és deutora per resolució de reintegrament de subvencions, d'acord amb l'article 25 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006) pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

( ) Que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i en relació amb l'acreditació d'aquesta circumstància (marcau l'opció escollida):

( ) Don el consentiment perquè l'òrgan instructor demani els certificats telemàtics oportuns.

( ) Deneg expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats i, per tant, els aport juntament amb la sol·licitud.

( ) Que es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció. 

SOL·LICIT subvenció per als conceptes següents i per la quantitat total de ............................. €:

 

Marcau amb una “X” la casella o les caselles corresponents

Quantitat sol·licitada

 

Retolació en llengua catalana

 

 

Edició en llengua catalana de material imprès

 

 

Edició en llengua catalana de cartes o menús de restaurant

 

 

Edició en llengua catalana d'etiquetatge

 

 

Edició en llengua catalana de marxandatge

 

 

Edició en llengua catalana de pàgines web, portals d'Internet, codis QR, aplicacions per a mòbil, plataformes en línia

 

 

Total sol·licitat

 

 

ATENCIÓ!

1. L'import mínim que es concedirà per sol·licitud és de 1.000 € i el màxim és de 5.000 €. En el cas que la sol·licitud inclogui cartes o menús de restaurant o bar, no hi ha import mínim per sol·licitud (s'ha de marcar la X en la casella "Edició en llengua catalana de cartes o menús de restaurant").

2. L'import de la subvenció no pot ultrapassar el 80 % del pressupost destinat a l'objecte o objectes subvencionats. Per tant, i amb coherència amb el punt 1, la despesa justificable no pot ser inferior als 1.250 €. Aquest mínim no opera en el cas que la sol·licitud inclogui cartes o menús de restaurant o bar.

[lloc, data i signatura]

 

 

DEPARTAMENT DE CULTURA I PATRIMONI

CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL

1. Les dades que conté la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'hi adjunta o la que es genera a partir d'aquesta convocatòria s'incorporen a un fitxer de dades personals, inscrit a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual el Consell de Mallorca és responsable. Aquest fitxer serveix, d'una banda, per concedir les subvencions que es preveuen en la convocatòria per assolir els objectius i les finalitats indicats en el punt segon i, de l'altra, per tramitar, si escau, els expedients sancionadors quan s'han comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.

2. Cessió prevista de les dades: a les publicacions previstes a la convocatòria (Butlletí Oficial de les Illes Balears, pàgina web del Consell de Mallorca <www.conselldemallorca.net>), segons el que preveuen l'article 14 de l'Ordenança General de Subvencions del CIM i l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; a les persones interessades en els termes prevists en aquesta Llei; i a la Intervenció General de l'Estat en els termes prevists en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. L'òrgan administratiu davant el qual podeu exercir, si escau, els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació, d'oposició i els altres que reconegui la llei orgànica esmentada és la Secretaria Tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca (plaça de l'Hospital, 4, 07012 Palma).

DOCUMENTACIÓ QUE HEU D'ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD

1. Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l'entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.

2. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, si la signa una persona distinta.

3. Documentació acreditativa de la constitució de l'empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats o, si escau, de la modificació de la constitució, així com els nous estatuts inscrits en el registre pertinent.

4. Certificat d'alta d'IAE d'enguany que acredita que la persona física o jurídica sol·licitant està inscrita en el cens tributari o en el registre que pertoca per dur a terme l'exercici de l'activitat econòmica recollida en el punt quart

5. Certificat administratiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè el Consell de Mallorca els demani.

6. Annex 2: Pressupost equilibrat, amb indicació de les despeses que ha de suposar i els ingressos amb què s'ha de finançar i declaració sobre les ajudes de minimis rebudes.

7. Sol·licitud d'alta de titularitat de compte bancari (només per a persones físiques, si no fan servir el tràmit telemàtic).

8. Text que ha de figurar en el rètol, en el material imprès, en el marxandatge, en les cartes de menú, en les etiquetes, en les pàgines web, en els codis QR, en els portals d'Internet, en les aplicacions per a mòbils o plataformes en línia.

No cal presentar els documents esmentats en els apartats 1)  3) i 7) si ja s'han presentat en convocatòries anteriors (cal que la persona sol·licitant o el seu representant citi l'expedient, l'any i la convocatòria, i presenti una declaració en aquest sentit), sempre que no hi hagi hagut canvis i quan no hagin transcorregut més de 5 anys.

 

ANNEX 2 PRESSUPOST DE DESPESES I INGRESSOS I DECLARACIÓ SOBRE AJUDES DE MINIMIS REBUDES

Dades de la persona o entitat sol·licitant

Nom de la persona o entitat sol·licitant

 

CIF

 

Adreça per a notificacions

 

CP

 

Adreça electrònica per a comunicacions

 

Població

 

Persona de contacte

 

Telèfon/s

 

Dades de la persona representant de l'entitat sol·licitant

Nom de la persona representant

 

NIF

 

Càrrec

 

En relació amb la subvenció sol·licitada a la convocatòria d'ajuts de minimis per al foment de l'ús de la llengua catalana a les empreses per a l'any 2025, declar:

1. Que el pressupost de despeses previst és el següent:

Pressupost de despeses

Conceptes

Imports sense IVA

Imports amb IVA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Totals

 

 

2. Que en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte (marcau l'opció escollida):

( ) No recuperaré ni compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

( ) recuperaré i/o compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

3. Que pel que fa al projecte objecte de la sol·licitud (marcau l'opció escollida):

( ) No es preveuen ingressos derivats de l'execució del projecte ni l'obtenció d'altres recursos per a finançar-lo.

( ) Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució del projecte i/o altres subvencions o recursos per finançar-lo són els següents:

 

Pressupost d'ingressos

Tipus d'ingrés i entitat concedent

Import

Situació (sol·licitat, denegat, concedit i no rebut, rebut)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

 

4. Que la totalitat de les ajudes rebudes a Espanya en concepte de minimis, durant els anys 2022, 2023 i 2024 són les següents:

Entitat subvencionadora i any

Projecte subvencionat

Import ajuda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

[Lloc, data i signatura]

 

ANNEX 3 (ATENCIÓ: s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció concedida)

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

________________________________________________________________, amb DNI ___________________, com a representant legal de l'entitat _______________________________________________________________, amb CIF__________________, en relació amb la subvenció concedida pel Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca, en el marc de la convocatòria d'ajuts de minimis per al foment de l'ús de la llengua catalana a les empreses per a l'any 2025

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

1. Que el projecte esmentat s'ha realitzat.

2. Que l'import total de les despeses relacionades, és a dir, __________ € (sense l'IVA si l'entitat beneficiària el recupera o compensa) correspon sense cap dubte al pressupost del projecte subvencionat, i que no tenen un valor superior al de mercat.

3. Que l'entitat beneficiària en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte i, d'acord amb l'article 39.1.2 g) de l'Ordenança general de subvencions:

(   ) No recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable. En aquest cas, l'import corresponent de l'IVA és de _______________ €.

(   ) Sí que recupera i/o compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

4. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera (amb les subvencions i altres ingressos concurrents) el pressupost d'execució del projecte subvencionada.

5. Que s'adjunta la totalitat dels justificants del pressupost d'execució del projecte subvencionat i que, si escau, la resta de documentació relativa a aquest projecte queda a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d'aquesta entitat, situada a _______________________________.

[Lloc, data i signatura]

 

ANNEX 4 RELACIÓ D'INGRESSOS I DESPESES (ATENCIÓ: s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció concedida)

________________________________________________________________, amb DNI ___________________, com a representant legal de l'entitat _______________________________________________________________, amb CIF__________________, en relació amb la subvenció concedida pel Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca, en el marc de la convocatòria d'ajuts de minimis per al foment de l'ús de la llengua catalana a les empreses per a l'any 2025, declar:

1. Que els ingressos obtinguts per finançar el projecte subvencionat han estat els següents:

( ) Marcau aquesta casella en el cas que les activitats únicament s'hagin finançat amb la subvenció del Consell de Mallorca i els fons propis de l'entitat.

En el cas que s'hagin obtingut altres ingressos per finançar l'activitat ompliu la taula següent:

*Nota: la relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència).

Concepte de l'ingrés i procedència

IMPORT

Subvenció concedida pel CIM

 

 

 

 

 

Total

 

*En cap cas la despesa realitzada pot ser inferior a la suma de la subvenció concedida i altres ingressos obtinguts per l'activitat. En aquest cas, es reduirà l'import de la subvenció que s'abonarà.

2. Que les despeses executades per desenvolupar el projecte han estat les relacionades a la taula següent:

RELACIÓ DE LES DESPESES D'EXECUCIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

 

Núm. factura

Data factura

Nom proveïdor

NIF proveïdor

Concepte factura

Data de pagament

Import imputat

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

Total despeses d'execució

 

[Lloc, data i signatura]