Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 145728
Notificació de correcció d’errades de l’ Edicte núm. 1646, publicat en el BOIB núm. 23 del 20 de febrer de 2025, referit a la Notificació de Resolució de revocació parcial als beneficiaris de les ajudes, exp. 045 de data 7 de febrer de 2025, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 10 de setembre de 2015, per la qual es convoquen subvencions per a la creació d’empreses de joves agricultors, per als anys 2015 a 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent detectat errada en la publicació de la versió catalana i de la versió castellana de l' Edicte núm. 1646 (BOIB núm. 23 de 20 de febrer de 2025), es torna a publicar íntegrament.

La convocatòria d'ajudes especifica que les comunicacions i les notificacions es realitzaran a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, en data 7 de febrer de 2025, va signar la següent resolució,

“PROPOSTA DE RESOLUCIÓ/RESOLUCIÓ DE REVOCACIÓ PARCIAL Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020 Mesura 6 - Desenvolupament d'explotacions agrícoles i empreses Submesura 6.1 - Creació d'empreses de joves agricultors Convocatòria: CEJA 2021_1 Expedient: CEJA2021_1/045 Còdig DIR3: A04026954 Còdig SIA: 2509959  Códig BDNS: 498194

Antecedents

1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 10 de setembre de 2015, per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a la creació d'empreses de joves agricultors. La Resolució esmentada es va modificar en data 26 d'abril de 2016 (BOIB núm. 54).

2. Una vegada analitzada tota la documentació presentada, el vicepresident del FOGAIBA va resoldre favorablement la concessió de l'ajuda a favor dels interessats que figuren en l'annex de la Resolució amb les dades i els imports corresponents.

3. El 8 de setembre de 2022, en el BOIB núm. 118, es va publicar la Resolució de la concessió als beneficiaris de les ajudes, de 10 de setembre de 2015, en la qual s'inclou BERNARDO RAMON TORRES (núm. exp. CEJA2021_1/045), amb un import prima de 55.000,00 €.

4. El 14 de setembre de 2022 (amb registre d'entrada L95E518550) el beneficiari presenta la sol·licitud del primer pagament parcial de la prima (50 %) per el qual es va realitzar un pagament per un import de 27.500,00 €.

5. El 25 de juny de 2024 (registre d'entrada GOIBE403561), el beneficiari presenta la sol·licitud del segon pagament i el servei de gestió d'ajudes al desenvolupament rural revisa l'expedient i es comprova que l'explotació no assoleix el mínim d'1 UTA per ser beneficiària del complement d'orientació productiva d'horticultura i fructicultura de 10.000,00 €.

6. El 24 de gener de 2025 es notifica a la persona interessada a l'efecte de complir amb el tràmit d'audiència per a dur a terme les al·legacions, mitjançant publicació a la pàgina web del FOGAIBA, l'informe Proposta provisional de resolució de la revocació parcial per no complir amb el complement d'orientació productiva ramadera d'1 UTA d'horticultura i fructicultura que havia indicat al pla empresarial.

7. Una vegada transcorreguts els 10 dies hàbils, la persona interessada no ha presentat cap al·legació.

8. Això, implica fer una revocació parcial de 10.000,00 euros, per tant, l'import d'ajuda auxiliable és de 45.000,00 € i el pagament corresponent al 2n tram serà d'una quantia de 17.500,00 €.

9. L'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, disposa que “Pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament”.

10.S'ha considerat l'Informe Proposta provisional de resolució de la revocació parcial/Resolució de revocació parcial de l'ajuda concedida a BERNARDO RAMON TORRES amb NIF ***5868**, de dia 22 de gener de 2025. 

Fonaments de dret

1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 10 de setembre de 2015 per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a la creació d'empreses de joves agricultors.

2. Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

3. Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Proposta de Resolució

Per tot això, s'informa favorablement i propòs al vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:

1. Revocar parcialment les resolucions d'ajuda concedides a les persones beneficiàries per l'import i amb els terminis detallats en l'annex d'aquesta resolució, que és d'1 expedient i que comença i acaba amb BERNARDO RAMON TORRES, que suma un import total de 10.000,00 euros, relativa a la línia d'ajuda «Creació d'empreses de joves agricultors».

2. Finalitzar el procediment de revocació de l'expedient CEJA2021_1/045.

3. Notificar aquesta resolució a la persona beneficiària mitjançant la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant la consellera de Agricultura, Pesca i Alimentació, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural Gemma Canós Franch

Conforme amb la proposta, en dict resolució

El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA Fernando Fernández Such”

ANNEX I RELACIÓ DE BENEFICIARIS CEJA2021_1 PER REVOCAR

TITULAR

NIF

NÚM. EXPEDIENT

Import ajuda concedida

Import ajuda auxiliable

Import a revocar

14,00%

CAIB

80,00%

FEADER

6,00%

AGE (FEGA)

Anualitat

BERNARDO RAMON TORRES

***5868**

CEJA2021_1/045

55.000,00 €

45.000,00 €

10.000,00 €

1.400,00€

8.000,00 €

600,00 €

2021

 

Palma, a data de la signatura electrònica (4 de març de 2025)

El director gerent del FOGAIBA Joan Josep Coll Bibiloni