Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 142866
Convocatòria de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal per a l'exercici 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fonaments de dret

L'article 25, punts 1 i 2.l) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, estableix la competència del municipi per promoure activitats que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal, i la competència pròpia en matèria de promoció de l'esport.

L'article 176.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu que les entitats locals puguin atorgar ajudes econòmiques a entitats públiques o privades i a les persones particulars que duguin a terme activitats d'interès públic que complementin o supleixin les de l'entitat local.

Els articles 22 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, regula la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva.

L'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que permet incorporar una quantia addicional a l'import màxim de la subvenció quan els crèdits no siguin disponibles en el moment de la convocatòria però es prevegi la seva disponibilitat abans de la resolució de concessió.

Els articles 23 i següents del Decret de 17 de juny de 1955, que aprova reglament de serveis de les corporacions locals, regulen l'acció de foment.

L'article 21.1, apartats f i s, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, atribueix la competència per actuació a la batlia.

La base d'execució 26 del Pressupost general 2024, prorrogat per a l'any 2025, estableix el règim de justificació de les subvencions atorgades per l'ajuntament.

El Reglament de subvencions de l'Ajuntament d'Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal, aprovat pel Ple dia 25 d'abril de 2019 (BOIB núm. 59, de 2 de maig de 2019).

El Pla estratègic de subvencions de l'ajuntament d'Alaró per als exercicis 2024 i 2025, aprovat pel Ple en sessió de dia 25 d'abril de 2024, preveu en l'annex una subvenció de concurrència competitiva a les associacions esportives inscrites al registre municipal pel foment de l'esport.

RESOLUCIÓ

En exercici de l'atribució que em confereix l'article 21.1 f de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, escoltada la proposta del regidor delegat d'esports i medi ambient Víctor Peco Campins, resolc:

1. Aprovar la Convocatòria de subvencions de l'Ajuntament d'Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal per a l'exercici 2025:

1. Bases reguladores

Aquesta convocatòria es regeix pel Reglament de subvencions de l'Ajuntament d'Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal, aprovat pel Ple dia 25 d'abril de 2024 (BOIB núm. 59, de 2 de maig de 2019).

2. Quantia i crèdit pressupostari

La present convocatòria està finançada per l'aplicació pressupostària 341.48901 del Pressupost general 2024, prorrogat per a l'any 2025, amb un import total màxim de 58.000,00 €.

 

L'import total queda desglossat amb les següents anualitats:

  • 2025: 47.800 euros
  • 2026: 10.200 euros, i condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient al pressupost general del 2026.

3. Objecte, condicions i finalitat

La present convocatòria de subvencions té per objecte:

  • Fomentar i impulsar les activitats esportives de les diverses associacions inscrites al registre municipal.
  • Fomentar la participació ciutadana al municipi d'Alaró.

4. Règim de concessió

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 8.

5. Beneficiaris, requisits i forma d'acreditar-los

Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions esportives del municipi d'Alaró legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites al registre municipal, que projectin realitzar les activitats o programes objecte de la subvenció.

Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:

  • No estar afectades per cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
  • Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i amb l'Ajuntament d'Alaró.
  • No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat de que s'hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutores per resolució en què es declari que és procedent reintegrar una subvenció anterior.

El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat següent.

6. Lloc, termini i formes de presentació de les sol·licituds

Lloc:

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al batle de l'Ajuntament d'Alaró i es presentaran, juntament amb la documentació que s'especifica a les bases d'aquesta convocatòria, en el Registre General Municipal de l'Ajuntament d'Alaró o a qualsevol dels llocs assenyalats a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini:

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptador a partir de la publicació d'aquesta convocatòria en Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Formes de presentació:

Les sol·licituds hauran d'incloure la següent documentació:

  • Model de sol·licitud (Annex I).
  • Relació de membres directius (Annex II).
  • Document en el qual es farà constar el número de compte bancari i el seu titular. Aquest compte haurà de ser el mateix que figuri en els pagaments de la justificació de la subvenció.
  • Declaració responsable de (Annex III):
    • Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
    • Les subvencions rebudes i ingressos generats per l'activitat.
    • No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
  • Projecte detallat de l'activitat o programa per al qual es sol·licita la subvenció, on consti: justificació, objectius, població a la qual va adreçada, número de beneficiaris, metodologia, activitats a realitzar, mitjans tècnics, personals i materials necessaris, calendari de realització, avaluació i pressupost desglossat (ingressos previstos i depeses). Relació contractual en el cas de subvencions de millora de béns immobles (Annex IV).

7. Despeses subvencionables

D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:

  • Despeses directament derivades de la realització d'activitats esportives dins el terme d'Alaró, o fora d'Alaró en cas de representació del municipi, inclou els desplaçaments fora de l'illa. Exemples: vols, lloguer de vehicles, hotels i hostals, combustible relatiu al vehicle utilitzat durant el viatge, equipatge (roba), material fungible, etc.
  • Despeses derivades de l'adquisició i millora de bens mobles i immobles inventariables necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades.
  • Despeses derivades dels locals on es desenvolupi l'activitat, sempre que aquestes siguin necessàries per a l'execució de les activitats descrites i quedin degudament justificades.

Pel que fa als locals, no seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministraments, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen al local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat.

  • Despeses de telèfon, internet, material fungible (20% del pressupost total), assegurances i despeses de gestoria i/o personal propi administratiu, corresponents a les despeses de la seu de l'associació i al seu desenvolupament.
  • Despeses bancàries relacionades amb el compte bancari de l'entitat: despeses de manteniment, comissions i targeta.
  • Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte així com les fitxes dels jugadors.
  • Despeses de drets federatius i arbitratge.

Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprés entre el dia 1 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria, i el dia 30 de novembre de l'any en curs.

No seran subvencionables les despeses derivades de programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o amb finalitat lucrativa.

Segons l'article 31.1 de la Llei General de Subvencions, “es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries i es realitzin en el termini establert per les diferents bases reguladores de les subvencions”.

Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20% del total de despeses justificables.

8. Criteris de valoració de les sol·licituds

Per a la concessió de subvencions es tindran en compte els següents criteris:

Per club

20 punts

Per equip federat (no categoria base)

2 punts

Per equip federat de categoria base (fins a juvenil)

3 punts

Per membre federat de categoria base

2 punts

Per membre federat de categoria no base

0,10 punts

Per membre a escola de formació a iniciació a l'esport

1 punt

Per equip federat femenins i/o mixt

10 punts

Desplaçaments interilles (per desplaçament)

1 punt

Desplaçaments península (per desplaçament)

2 punts

Per organització de trofeus i/o competicions (màx. 30 punts)

10 punts per torneig

Participació en activitats municipals o col·laboració amb altres

5 punts

(segons la valoració tècnica motivada dels següents aspectes: pressupost, àmbit de participació, duració de l'esdeveniment i amplitud de la població destinatària)

9. Determinació de l'import individual de les subvencions

El total de la subvenció resultarà de l'aplicació dels següents criteris:

1. La comissió tècnica d'avaluació valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris de l'apartat 8.

2. Es dividirà el total de la dotació econòmica d'aquesta convocatòria entre la suma de les puntuacions obtingudes conforme el punt anterior, així s'obtindrà el preu per punt.

3. L'import de la subvenció serà la multiplicació del preu per punt pel total de punts de cada projecte aprovat.

4. Si de l'aplicació del punt tercer resulta que l'import obtingut supera el 100% del projecte presentat aquest romanent passarà a una bossa comú reiterant les passes establertes des del punt segon, tenint en compte que en aquest cas la dotació econòmica serà la bossa comú de romanent.

5. En tot cas, l'import de la subvenció no pot superar el pressupost d'execució del projecte, aïlladament o conjuntament amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts per dur a terme el mateix projecte subvencionat.

10. Òrgans competents

La Comissió tècnica d'avaluació, integrada per dos membres nomenats per la batlia, valorarà les sol·licituds. Amb base a l'informe formulat per la comissió tècnica d'avaluació, la regidoria d'Esports emetrà una proposta provisional de concessió, que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.

En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un altre informe.

L'òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidoria d'Esports.

11. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació dels fons

Els beneficiaris de les subvencions estaran obligats a justificar la realització de les activitats previstes i la destinació dels fons obtinguts, d'acord amb el següent procés:

  • S'haurà de presentar justificació de l'activitat o del projecte abans del dia 30 de novembre de 2025.
  • Si passat el dia 30 de novembre no s'ha presentat la justificació es requerirà la seva presentació en un termini improrrogable de 15 dies.
  • La no justificació de la subvenció en les condicions i temps establerts en aquestes bases, donarà lloc a la pèrdua del dret a obtenir la subvenció.

La justificació constarà de la següent documentació:

  • Certificat d'haver realitzat les activitats subvencionades, signat pel secretari i el president de l'associació i de no haver imputat les despeses a cap altra subvenció (Annex V).
  • Memòria descriptiva de les activitats subvencionades (Annex VI).
  • Balanç econòmic de l'activitat realitzada: desglossament d'ingressos i despeses generades pel projecte (Annex VII).
  • Relació de despeses (nombre i data de factura, concepte, quantitat en euros, dia de pagament i mètode de pagament) (Annex VIII).

Factures, nòmines o documents amb validesa legal corresponents a l'activitat o projecte subvencionat en aquesta convocatòria i els corresponents justificants de pagament (transferències bancàries, només). Només s'acceptaran com despeses justificables les factures presentades, tal com s'estableix a l'article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el Reglament pel que es regulen les obligacions de facturació. Per tant, no seran admeses les factures simplificades, proforma o tiquets; ni els pagaments corresponents en efectiu.

  • Si n'és el cas, ingressos per altres subvencions o activitats (Annex IX).

L'ajuntament d'Alaró podrà anul·lar totalment o parcialment la subvenció concedida quan les activitats realitzades no es corresponguin amb el projecte objecte de la subvenció.

12. Pagament

Una vegada justificat, en el termini corresponent, la realització de les activitats i l'aplicació dels fons obtinguts, es reconeixerà l'obligació i es proposarà el pagament de l'import concedit.

A proposta de la regidoria d'Esports es podran concedir bestretes anticipades, amb un màxim del 80% de la quantitat atorgada, com entregues de fons previs a la justificació, per poder finançar les actuacions necessàries per realitzar l'objecte de la subvenció. El 20% restant (o la quantitat que no hagi estat objecte de bestreta), un cop s'efectuï la justificació d'acord amb les clàusules d'aquesta convocatòria.

 

13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria estan obligades a:

  • Respondre de la veracitat de les dades donades i del desenvolupament del projecte o activitat subvencionada.
  • Comunicar qualsevol eventualitat que es produeixi en el projecte o activitat desenvolupada.
  • Fer constar en la difusió que es faci, la col·laboració de l'Ajuntament d'Alaró. Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almanco, en llengua catalana.
  • Justificar la concessió de la subvenció en els terminis establerts en les clàusules corresponents.
  • Retornar l'import de la subvenció quan no es realitzi l'activitat per la qual fou atorgada o no es justifiqui en termini i forma. El procediment de la devolució es determina segons l'art. 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

14. Revocació i reintegrament

En el cas que l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos establerts en aquesta convocatòria i en la Llei 38/2003 general de subvencions, es procedirà a la revocació de les subvencions atorgades. El reintegrament es regirà pel procediment que estableix la mateixa llei.

En aquest sentit, totes les despeses subvencionables han de quedar suficient i adequadament justificades i, en cas contrari, serà obligatori el seu reintegrament. El procediment de la devolució es determina segons l'art. 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Recursos

Contra aquesta resolució, que es definitiva en via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la batlia o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu.

No es podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpte del recurs de reposició interposat.

El termini para la interposició del recurs de reposició serà d'un mes, si l'acte fos exprés. Transcorregut aquest termini, únicament es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, sense perjudici, en el seu cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.

Si l'acte no fos exprés, el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs de reposició en qualssevol moment a partir del dia següent a la data en que es produeixi l'acte presumpte, de conformitat amb la seva normativa especifica.

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs potestatiu de reposició serà d'un mes.

No obstant, es pot exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Alaró, en data de la signatura electrònica (3 de març de 2025)

El batle Llorenç Perelló Rosselló

Intervingut i conforme,

La interventora Maria Luisa Garnelo Luque​​​​​​​

 

Documents adjunts