Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 142866
Convocatòria de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal per a l'exercici 2025
Fonaments de dret
L'article 25, punts 1 i 2.l) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, estableix la competència del municipi per promoure activitats que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal, i la competència pròpia en matèria de promoció de l'esport.
L'article 176.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu que les entitats locals puguin atorgar ajudes econòmiques a entitats públiques o privades i a les persones particulars que duguin a terme activitats d'interès públic que complementin o supleixin les de l'entitat local.
Els articles 22 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, regula la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva.
L'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que permet incorporar una quantia addicional a l'import màxim de la subvenció quan els crèdits no siguin disponibles en el moment de la convocatòria però es prevegi la seva disponibilitat abans de la resolució de concessió.
Els articles 23 i següents del Decret de 17 de juny de 1955, que aprova reglament de serveis de les corporacions locals, regulen l'acció de foment.
L'article 21.1, apartats f i s, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, atribueix la competència per actuació a la batlia.
La base d'execució 26 del Pressupost general 2024, prorrogat per a l'any 2025, estableix el règim de justificació de les subvencions atorgades per l'ajuntament.
El Reglament de subvencions de l'Ajuntament d'Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal, aprovat pel Ple dia 25 d'abril de 2019 (BOIB núm. 59, de 2 de maig de 2019).
El Pla estratègic de subvencions de l'ajuntament d'Alaró per als exercicis 2024 i 2025, aprovat pel Ple en sessió de dia 25 d'abril de 2024, preveu en l'annex una subvenció de concurrència competitiva a les associacions esportives inscrites al registre municipal pel foment de l'esport.
RESOLUCIÓ
En exercici de l'atribució que em confereix l'article 21.1 f de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, escoltada la proposta del regidor delegat d'esports i medi ambient Víctor Peco Campins, resolc:
1. Aprovar la Convocatòria de subvencions de l'Ajuntament d'Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal per a l'exercici 2025:
1. Bases reguladores
Aquesta convocatòria es regeix pel Reglament de subvencions de l'Ajuntament d'Alaró a les associacions esportives inscrites al registre municipal, aprovat pel Ple dia 25 d'abril de 2024 (BOIB núm. 59, de 2 de maig de 2019).
2. Quantia i crèdit pressupostari
La present convocatòria està finançada per l'aplicació pressupostària 341.48901 del Pressupost general 2024, prorrogat per a l'any 2025, amb un import total màxim de 58.000,00 €.
L'import total queda desglossat amb les següents anualitats:
3. Objecte, condicions i finalitat
La present convocatòria de subvencions té per objecte:
4. Règim de concessió
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 8.
5. Beneficiaris, requisits i forma d'acreditar-los
Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions esportives del municipi d'Alaró legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites al registre municipal, que projectin realitzar les activitats o programes objecte de la subvenció.
Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:
El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat següent.
6. Lloc, termini i formes de presentació de les sol·licituds
Lloc:
Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al batle de l'Ajuntament d'Alaró i es presentaran, juntament amb la documentació que s'especifica a les bases d'aquesta convocatòria, en el Registre General Municipal de l'Ajuntament d'Alaró o a qualsevol dels llocs assenyalats a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini:
El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptador a partir de la publicació d'aquesta convocatòria en Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Formes de presentació:
Les sol·licituds hauran d'incloure la següent documentació:
7. Despeses subvencionables
D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:
Pel que fa als locals, no seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministraments, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen al local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat.
Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprés entre el dia 1 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria, i el dia 30 de novembre de l'any en curs.
No seran subvencionables les despeses derivades de programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o amb finalitat lucrativa.
Segons l'article 31.1 de la Llei General de Subvencions, “es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries i es realitzin en el termini establert per les diferents bases reguladores de les subvencions”.
Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20% del total de despeses justificables.
8. Criteris de valoració de les sol·licituds
Per a la concessió de subvencions es tindran en compte els següents criteris:
Per club |
20 punts |
Per equip federat (no categoria base) |
2 punts |
Per equip federat de categoria base (fins a juvenil) |
3 punts |
Per membre federat de categoria base |
2 punts |
Per membre federat de categoria no base |
0,10 punts |
Per membre a escola de formació a iniciació a l'esport |
1 punt |
Per equip federat femenins i/o mixt |
10 punts |
Desplaçaments interilles (per desplaçament) |
1 punt |
Desplaçaments península (per desplaçament) |
2 punts |
Per organització de trofeus i/o competicions (màx. 30 punts) |
10 punts per torneig |
Participació en activitats municipals o col·laboració amb altres |
5 punts |
(segons la valoració tècnica motivada dels següents aspectes: pressupost, àmbit de participació, duració de l'esdeveniment i amplitud de la població destinatària)
9. Determinació de l'import individual de les subvencions
El total de la subvenció resultarà de l'aplicació dels següents criteris:
1. La comissió tècnica d'avaluació valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris de l'apartat 8.
2. Es dividirà el total de la dotació econòmica d'aquesta convocatòria entre la suma de les puntuacions obtingudes conforme el punt anterior, així s'obtindrà el preu per punt.
3. L'import de la subvenció serà la multiplicació del preu per punt pel total de punts de cada projecte aprovat.
4. Si de l'aplicació del punt tercer resulta que l'import obtingut supera el 100% del projecte presentat aquest romanent passarà a una bossa comú reiterant les passes establertes des del punt segon, tenint en compte que en aquest cas la dotació econòmica serà la bossa comú de romanent.
5. En tot cas, l'import de la subvenció no pot superar el pressupost d'execució del projecte, aïlladament o conjuntament amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts per dur a terme el mateix projecte subvencionat.
10. Òrgans competents
La Comissió tècnica d'avaluació, integrada per dos membres nomenats per la batlia, valorarà les sol·licituds. Amb base a l'informe formulat per la comissió tècnica d'avaluació, la regidoria d'Esports emetrà una proposta provisional de concessió, que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.
En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un altre informe.
L'òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidoria d'Esports.
11. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació dels fons
Els beneficiaris de les subvencions estaran obligats a justificar la realització de les activitats previstes i la destinació dels fons obtinguts, d'acord amb el següent procés:
La justificació constarà de la següent documentació:
Factures, nòmines o documents amb validesa legal corresponents a l'activitat o projecte subvencionat en aquesta convocatòria i els corresponents justificants de pagament (transferències bancàries, només). Només s'acceptaran com despeses justificables les factures presentades, tal com s'estableix a l'article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el Reglament pel que es regulen les obligacions de facturació. Per tant, no seran admeses les factures simplificades, proforma o tiquets; ni els pagaments corresponents en efectiu.
L'ajuntament d'Alaró podrà anul·lar totalment o parcialment la subvenció concedida quan les activitats realitzades no es corresponguin amb el projecte objecte de la subvenció.
12. Pagament
Una vegada justificat, en el termini corresponent, la realització de les activitats i l'aplicació dels fons obtinguts, es reconeixerà l'obligació i es proposarà el pagament de l'import concedit.
A proposta de la regidoria d'Esports es podran concedir bestretes anticipades, amb un màxim del 80% de la quantitat atorgada, com entregues de fons previs a la justificació, per poder finançar les actuacions necessàries per realitzar l'objecte de la subvenció. El 20% restant (o la quantitat que no hagi estat objecte de bestreta), un cop s'efectuï la justificació d'acord amb les clàusules d'aquesta convocatòria.
13. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria estan obligades a:
14. Revocació i reintegrament
En el cas que l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos establerts en aquesta convocatòria i en la Llei 38/2003 general de subvencions, es procedirà a la revocació de les subvencions atorgades. El reintegrament es regirà pel procediment que estableix la mateixa llei.
En aquest sentit, totes les despeses subvencionables han de quedar suficient i adequadament justificades i, en cas contrari, serà obligatori el seu reintegrament. El procediment de la devolució es determina segons l'art. 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Recursos
Contra aquesta resolució, que es definitiva en via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la batlia o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu.
No es podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpte del recurs de reposició interposat.
El termini para la interposició del recurs de reposició serà d'un mes, si l'acte fos exprés. Transcorregut aquest termini, únicament es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, sense perjudici, en el seu cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.
Si l'acte no fos exprés, el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs de reposició en qualssevol moment a partir del dia següent a la data en que es produeixi l'acte presumpte, de conformitat amb la seva normativa especifica.
El termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs potestatiu de reposició serà d'un mes.
No obstant, es pot exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Alaró, en data de la signatura electrònica (3 de març de 2025)
El batle Llorenç Perelló Rosselló
Intervingut i conforme,
La interventora Maria Luisa Garnelo Luque