Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 130729
Aprovació de l’encomana de gestió cap a l’Ajuntament de Ses Salines (Exp 2025/311)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data 27 de gener de 2025 va aprovar l'encomana de gestió a l'Ajuntament de Ses Salines per a prestar suport tècnic a la tramitació de l'expedient administratiu 2023/3231 en els termes reflectits al Conveni que a continuació es transcriu:

<<CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT D'ARTÀ I L'AJUNTAMENT DE SES SALINES  AMB EL QUAL ES FORMALITZA L'ENCÀRREC DE GESTIÓ PER A PRESTAR RECOLZAMENT TÈCNIC A LA TRAMITACIÓ DE L'EXPEDIENT ADMINISTRATIU 2023/3231 

A data de la signatura electrònica.

REUNITS

D'una part, el Sr. Manuel Galán Massanet, amb DNI 7**0**21V , batle de l'Ajuntament d'Artà, i en representació del mateix.

D'altra part, el Sr. Juan Rodríguez Ginard  amb DNI 3**3**47T, batle de l'Ajuntament de Ses Salines i en representació del mateix.

ANTECEDENTS

PRIMER.- L'Ajuntament d'Artà, arran de l'existència d'un procediment judicial vinculat amb l'expedient 2023/3231, de reforma d'habitatge unifamiliar, precisa de col·laboració interadministrativa de caire tècnic, relativa a l'emissió dels corresponents informes preceptius, per poder continuar amb la tramitació de l'expedient, tota vegada que considera adient que els tècnics municipals existents s'abstinguin del seu coneixement.

SEGON.- L' Ajuntament d' Artà ha valorat la necessitat d'encomanar aquesta tasca a l'Ajuntament de Ses Salines, administració amb la que col·labora amb altres àmbits i que compta amb funcionaris de carrera què podrien desenvolupar la tasca encomanada amb imparcialitat i acreditada solvència; per raons d'eficàcia i per no comptar , vistes les actuals circumstàncies, dels mitjans tècnics idonis per al seu compliment.

TERCER.- Que l'actuació pretesa a encomanar – emissió d'informes tècnics necessaris per a la resolució de l'expedient administratiu- s'emmarca dins les competències pròpies de l'Ajuntament d'Artà en matèria d'urbanisme, així com en les potestats de control en la seva gestió i execució.

Cal recordar a més que aquestes tasques impliquen l'exercici d'una funció d'autoritat, reservada específicament a funcionaris públics, motiu pel qual es considera adient l'utilització de l'eina de l'encomana de gestió per donar resposta a la necessitat puntual que té l'Ajuntament d'Artà.

QUART.- De conformitat amb els principis d'economia processal i de col·laboració interadministrativa, les dues entitats estimen apropiat col·laborar i ajustar les seves relacions recíproques als deures d'informació mútua, col·laboració, coordinació i respecte als àmbits competencials respectius, sent compatibles amb l'autonomia de les respectives entitats locals.

CINQUÈ.-. Atès l'indicat i amb el previst a l'article 11 de la Llei 40/ 2015, de 1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, que preveu que la realització d'activitats de caràcter material o tècnic de la competència dels òrgans administratius o de les Entitats de dret públic podrà ser encomanada a altres òrgans o entitats de la mateixa o de distinta administració, per raons de eficàcia o quan no es posseeixin mitjans tècnics pertinents per el seu desenvolupament, materialitzant-se mitjançant la firma de corresponent conveni i tenint en compte que aquests tipus de convenis estan exclosos de la Llei de contractes del sector públic, en virtut del previst al seu article 4.1.c.; per tot l'exposat,

Totes les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària i subscrivim aquest conveni segon el previst en l'article 11.3 b) de la Llei 40/ 2015, de l'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i d'acord amb les següents,

 

CLÀUSULES

PRIMERA.- OBJECTE DE L'ENCÀRREC DE GESTIÓ.

La finalitat d'aquest conveni és l'obtenció d'assistència tècnica per a l'elaboració dels informes de caire tècnic que siguin necessaris a l'expedient administratiu 2023/3231, de reforma d'habitatge unifamiliar i els seus expedients connexes. A aquests efectes, i via encomana de gestió, s'habilitarà a un funcionari de carrera, arquitecte de l'Ajuntament de Ses Salines per poder informar i desenvolupar les funcions d'autoritat inherents a aquest càrrec, suplint al tècnic municipal que per les qüestions exposades, s'absté d'aquesta tramitació.

SEGONA.- FORMA D'EXECUCIÓ.

Drets i deures de l'Ajuntament de Ses Salines que rep l'encàrrec

L'Ajuntament de Ses Salines assignarà a un arquitecte, funcionari de carrera, per a la tramitació d'aquest expedient. Aquesta persona, previ estudi de la documentació obrant a l'expedient haurà d'emetre els informes tècnics que consideri adients per a la tramitació, si s'escau, de la llicència.

Aquesta feina es durà a terme fora de l'horari laboral, a fi de no perjudicar ni endarrerir les tramitacions administratives de Ses Salines.

Drets i deures de l'Ajuntament d'Artà

L'Ajuntament haurà de comunicar totes aquelles dades necessàries a la persona encarregada de fer els informes per a poder complir amb la sol·licitud realitzada.

A més, assumirà el compromís ferm d'aportació econòmica per a la compensació d'aquest servei, que es farà efectiva a l'Ajuntament de Ses Salines per a la seva inclusió en nòmina com a gratificació al treballador.

TERCERA.- FINANÇAMENT I FORMA DE PAGAMENT.

La valoració dels treballs encarregats a l'Ajuntament de Ses Salines es calcularan de conformitat al preu/hora extra aprovat per l'Ajuntament de Ses Salines, això és 38€/hora extra diürna i 51€/hora nocturna i festiva amb un màxim de 2.500€ que seran abonats un pic finalitzades les actuacions per a les quals es requereix el recolzament.

Dita quantitat serà satisfeta per l'Ajuntament d'Artà amb càrrec a l'aplicació pressupostària corresponent, prèvia Declaració Responsable del tècnic encarregat relativa a les hores invertides i el preu/hora aprovat.

QUARTA.- ABAST I LÍMITS A L'ENCÀRREC

El present encàrrec implica exclusivament la realització dels informes tècnics necessaris per procedir a la tramitació de l'expedient 2023/3231 i els seus expedients connexes, si és el cas, així com les eventuals actuacions judicials que es pogueren derivar.

Dita encomana no suposa la cessió de la titularitat de la competència objecte d'aquest encàrrec, ni dels elements substantius del seu exercici.

L'administració que encomana és responsable de la supervisió del exercici de la activitat encomanada.

CINQUENA.- VIGÈNCIA DEL CONVENI

El present conveni entrarà en vigor a partir de la data de la seva signatura i serà publicat al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Tindrà un termini màxim d'un any, llevat del cas de judicialització on sigui necessària la intervenció del tècnic, cas en el que s'estarà al termini del judici, sense que pugui ser superior a quatre anys.

Cada una de les parts, no obstant, podrà determinar la seva extinció en qualsevol moment, comunicat aquesta circumstància amb antelació, conforme a la clàusula sisena i de forma expressa.

SISENA.- EXTINCIÓ DEL CONVENI

El present conveni s'extingirà:

a) Per acord mutu de les parts.

b) Per revocació de l'administració que encomana davant qualsevol incompliment de les obligacions assumides per part de la administració gestora de la encomana. La revocació es realitzarà mitjançant resolució motivada de la administració que encomana atorgant prèviament tràmit d'audiència a l'administració gestora de la encomana.

c) Per renúncia de l'administració gestora de la encomana davant qualsevol incompliment de les obligacions assumides per part de l'administració que encomana. La renúncia exigirà prèviament tràmit d'audiència a la Administració que encomana; complit aquest tràmit la renúncia es realitzarà mitjançant resolució motivada de la Administració gestora de la encomana.

SETENA.- RÈGIM JURÍDIC DEL CONVENI.

El present conveni tindrà naturalesa administrativa i per a la resolució de dubtes i llacunes que es poguessin plantejar en l'aplicació del mateix, s'estarà al previst en la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

VUITENA.- PROTECCIÓ DE DADES.

El control i la seguretat de les dades personals subministrades en compliment d'aquest conveni es regeixen pel que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

NOVENA.- COMPETÈNCIA JURISDICCIONAL.

El Jutjat de lo contenciós-administratiu de Palma és competent per conèixer en única instància dels recursos que es dedueixin en relació amb el present conveni, de conformitat amb el previst en l'article 8.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa.

En prova de conformitat per tot allò exposat anteriorment, signen el present conveni a data de la signatura electrònica.

El batle d'Artà                        El batle de Ses Salines Manuel Galán Massanet        Juan Rodríguez Ginard

La secretària interventora       El secretari interventor  Elena Palacio Tuñón              Jaume Perelló Marcé>>

Contra aquest acte, definitiu en la via administrativa, segons l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'aquesta publicació, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; sense perjudici del requeriment previ potestatiu al que fa referència l'article 44.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Artà, a la data de signatura electrònica (21 de febrer de 2025)

El batle Manuel Galán Massanet