Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT
Núm. 122304
Resolució del conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat per la qual es convoca el procediment selectiu, pel sistema de lliure designació, per a la provisió del lloc d’alta direcció denominat director/a del projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Antecedents
1. El Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, va aprovar el Mecanisme de Recuperació i Resiliència per fer front a l'impacte econòmic i social negatiu que ha provocat la pandèmia de la COVID-19.
El Consell de Ministres va aprovar el 27 d'abril de 2021 el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència per maximitzar l'impacte sobre la recuperació i transformació ràpida de l'economia. Aquest Pla es concreta en projectes que es posaran en marxa en el període 2021-2024.
2. L'article 2.6 del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa l'estructura de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 102, de 20 de juliol de 2023).
3. La Direcció General de Mobilitat de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat, és la responsable de la gestió dels fons europeus següents:
Núm. |
Denominació |
Pressupost total |
I |
Projecte de Bussiness Intelligence sobre de la base de la captació de dades del nou SAE |
384.000,00 € |
II |
Implantació de sistemes digitals públics en les parades d'autobusos de l'illa de Menorca |
200.000,00 € |
III |
Implantació de sistemes digitals públics en les parades d'autobusos de l'illa d'Eivissa |
320.000,00 € |
IV |
Ampliació de la línia de metro de Palma: Universitat fins al parc tecnològic Parc Bit |
19.893.534,52 € |
V |
Solució tecnològica per a la modernització dels serveis del taxi i el transport a la demanda a les Illes Balears |
638.956,39 € |
VI |
Noves eines tecnològiques per a l'impuls de la mobilitat com a servei (Maas) a les Illes Balears |
1.041.860,00 € |
VII |
Obres de noves parades i millores de parades existents de la xarxa d'autobús interurbà de Menorca |
900.000,00 € |
VIII |
Obres de noves parades i millores de parades existents de la xarxa d'autobús interurbà d'Eivissa |
900.000,00 € |
IX |
Implantació de sistemes digitals públics d'informació en temps real sobre els serveis de transport ferroviari |
650.000,00 € |
X |
Ajudes per a la transformació de flotes de transports de viatgers i mercaderies d'empreses privades |
8.324.195,40 € |
XI |
Ajudes a les empreses de transport per a modernització i digitalització |
72.000,50 € |
|
TOTAL |
33.324.546,81 € |
Aquests projectes es corresponen amb les línies del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència següents:
- Línia 1: Pla de Xoc de Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada en Entorns Urbans Metropolitans.
- Línia 6: Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada.
4. El Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i pera l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, estableix exigències de gestió àgil.
En el nostre àmbit, la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, preveu en el capítol VIII mesures específiques en matèria de personal.
El 23 de maig de 2022 es va aprovar el projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», que preveu el nomenament d'un director o directora del projecte, la contractació del qual s'ha de formalitzar mitjançant una relació laboral especial d'alta direcció.
Aquest lloc directiu té dotació pressupostària i queda acreditat oportunament en l'expedient administratiu, de conformitat amb la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la resta de normativa pressupostària d'aplicació, en el pressupost de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.
Escau, per tant, aprovar la convocatòria per proveir el lloc de director o directora del projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, amb la finalitat de seleccionar la persona amb el perfil més adequat a les funcions per exercir en aquest lloc.
Consideracions jurídiques
1. El Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
2. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
3. L'article 25 de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que estableix que els projectes l'execució adequada dels quals ho requereixi poden disposar d'un director o directora del projecte.
4. El Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.
5. El Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció interna dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria pública per cobrir el lloc d'alta direcció pel procediment selectiu pel sistema de lliure designació de director o directora del projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, d'acord amb les bases que s'estableixen en l'annex.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Habitatge, Territori i Mobilitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
En cas d'interposar un recurs potestatiu de reposició, no es pot acudir a la via contenciosa administrativa fins que aquell es resolgui expressament o es desestimi per silenci administratiu en el termini d'un mes comptador des que s'hagi interposat; tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs que es pugui interposar.
(Signat electrònicament: 21 de febrer de 2025)
El conseller d'Habitatge, Territori i Mobilitat José Luis Mateo Hernández
ANNEX Bases de la convocatòria pública per cobrir el lloc d'alta direcció pel procediment selectiu pel sistema de lliure designació de director o directora del projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Primer Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és seleccionar una persona per cobrir el lloc denominat director/a del projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
La jornada, l'horari de treball, la dedicació, les vacances, els permisos i les llicències, les faltes i les sancions són els que es preveuen per al personal funcionari al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
La jornada laboral és de quaranta hores setmanals de treball efectiu en còmput anual. Per raó de les funcions, està obligat a prestar serveis en una altra jornada quan les reunions i altres activitats relacionades amb les responsabilitats inherents al lloc així ho demanin o, en definitiva, quan la dinàmica del lloc directiu requereixi transitòriament una jornada diferent o superior a l'ordinària. Pels serveis prestats que excedeixin l'horari normal d'oficina no es percep cap retribució per cap concepte.
Té dedicació exclusiva en la seva funció, que és incompatible amb l'exercici de qualsevol professió retribuïda, tret que així s'autoritzi expressament en el marc de la normativa d'incompatibilitats.
Té dret a gaudir de 22 dies hàbils retribuïts de vacances amb caràcter anual o a la part proporcional corresponent pel temps de prestació de serveis, si s'escau.
Característiques del lloc
- Denominació: director/a del projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
- Retribució: 60.000 € anuals.
- Vigència: el lloc té un termini de durada temporal limitada a un màxim de quatre (4) anys, vinculat al projecte corresponent, tal com indica l'article 25.3 de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que, en qualsevol cas, finalitzarà el 22 de maig de 2026.
- Localització: Palma. Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Tipus de relació laboral: relació laboral especial d'alta direcció d'acord amb el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.
Segon Dependència i funcions
El lloc de director o directora del projecte temporal «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat», en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, depèn del director general de Mobilitat o de la persona en qui delegui.
Les funcions són les següents:
- El director/a del projecte haurà de coordinar la gestió dels subprojectes i actuacions finançats pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència executats per la Direcció General de Mobilitat, els Serveis Ferroviaris de Mallorca, el Consorci de Transports de Mallorca i els consells insulars de Menorca i d'Eivissa.
En concret, i com a mínim, ha de:
a) Fer la planificació i el seguiment de les fites i objectius intermedis que garanteixin l'execució correcta del subprojecte o actuació.
b) Elaborar el document de seguiment de fites i objectius i mantenir-lo actualitzat mensualment.
c) Instar que l'equip de feina per a la coordinació, seguiment i control de l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) es reuneixi per tractar qualsevol qüestió que consideri rellevant en l'execució dels subprojectes, especialment dels riscs que es detectin, noves assignacions de fons, etc.
d) Actualitzar la informació a CoFFEE.
e) Elaborar els informes mensuals de seguiment, els trimestrals de previsions i de gestió semestral, i carregar-los a CoFFEE.
f) Remetre, un cop finalitzada una fita o objectiu un informe signat pel director general o càrrec assimilat en les entitats instrumentals a la Secretaria General.
g) Emplenar la llista de verificacions sobre la planificació i l'execució de subprojectes (annex III.A i llista de verificacions basada en la Guia de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat).
h) Emplenar els annexos III.B i III.D de l'Ordre HFP/1030/2021 i trametre'ls al secretari general perquè els signi.
i) Fer les autoavaluacions de l'annex II de l'Ordre HFP/1030/2021, i, si escau, el pla d'acció.
j) Emplenar els fulls de verificació de compliment dels principis transversals de gestió del PRTR i vetlar pel compliment d'aquests principis en els expedients que es tramitin.
k) Vetlar perquè les persones que participen en un expedient administratiu emplenin les DACI, es dugui a terme l'anàlisi del conflicte d'interessos quan correspon i s'empleni el full de verificació.
l) Emplenar les banderes vermelles del Pla de Mesures Antifrau.
m) Impulsar i coordinar l'elaboració anual de l'autoavaluació del risc de frau mitjançant la matriu del risc de frau adient.
n) Dur a terme les comprovacions sobre ajudes d'estat i doble finançament establertes en la Instrucció 1/2024 de la directora general de Fons Europeus.
o) Guardar en el repositori documental MRR tota la documentació anterior que correspongui amb periodicitat mínima mensual.
p) Formalitzar i conservar la pista d'auditoria amb tota la documentació necessària.
q) Trametre la informació que li requereixin l'Equip de Feina i la Unitat de Control, així com, en cas que es detectin indicis d'irregularitat, aportar la documentació addicional i dur a terme les actuacions addicionals que li siguin indicades.
r) Exercir, com a responsable de comunicació, les funcions que estableix l'article 9 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR.
s) Verificar que es compleixin els principis transversals establerts en el PRTR.
t) Fer totes aquelles que s'estableixin en el Pla de Control, el Manual de Procediment i la normativa europea, estatal i autonòmica aplicable a la gestió del PRTR.
- El director o directora del projecte també ha de dirigir l'equip de treball multidisciplinar contractat mitjançant el projecte temporal denominat «Gestió de projectes vinculats a fons europeus en matèria de mobilitat».
Tercer Requisits dels aspirants
a) Generals
- Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un Estat membre de la Unió Europea o nacional de qualsevol dels estats, en virtut dels tractats internacionals de la Unió Europea i ratificats per Espanya, en el qual sigui aplicable el principi de lliure circulació de treballadors, així com les persones estrangeres amb residència legal a Espanya. També hi poden participar - qualsevol que en sigui la nacionalitat- els cònjuges d'espanyols i de ciutadans d'altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i siguin menors de 21 anys o dependents i majors d'aquesta edat.
- Ser major d'edat i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.
- No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari del servei, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les quals exerceixen en el cas de personal laboral, en què hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
- Tenir la capacitat funcional per acomplir les tasques assignades, per mitjà del certificat mèdic oportú.
b) Específics:
i. Trobar-se en possessió de titulació oficial universitària de grau/llicenciatura d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports o d'Enginyeria Industrial. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació i Formació Professional.
ii.Trobar-se en possessió del certificat dels coneixements de català que s'exigeix als funcionaris del subgrup A1 dels cossos facultatius de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; és a dir, el certificat B2 actual o equivalent.
iii. Disposar de mèrits per valorar per a la selecció. Principalment, es tenen en compte els següents:
- Coneixements especialitzats en la gestió de fons europeus.
Quart Sol·licitud i documentació que han d'aportar les persones interessades
La sol·licitud de participació en la selecció s'ha de presentar en el Registre electrònic comú dirigit a la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat en els termes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, juntament amb la documentació següent:
- Còpia acarada de la titulació requerida
- Curriculum vitae
Cinquè Termini de presentació de la sol·licitud
La sol·licitud per participar en el procés selectiu, juntament amb la documentació assenyalada, ha de presentar-se dins del termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en el Registre electrònic comú, dirigida a la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.
Sisè Admissió de les persones sol·licitants i termini per resoldre
Una vegada examinada la documentació presentada per cada aspirant aquesta s'ha de valorar, i es pot atorgar, si l'òrgan de selecció ho considera necessari, un termini màxim de cinc (5) dies hàbils per esmenar-la.
El procés selectiu s'ha de resoldre en el termini màxim d'un (1) mes des de la data de publicació d'aquesta Resolució en el BOIB, termini que es pot ampliar en cas de ser necessari requerir alguna esmena o aclariment de la documentació.
Setè Òrgan de selecció
Aquesta convocatòria s'ha de valorar i resoldre, atesa la documentació presentada per les persones participants, per una resolució del conseller d'Habitatge. Territori i Mobilitat, que s'ha de publicar en el BOIB.
L'òrgan de selecció estarà format per tres membres:
- President: Sr. Joan Mas Mesquida, cap del Departament d'Obres Públiques de la Direcció General de Mobilitat.
- Vocal: Sra. Fuensanta París Pérez de Lema, cap del Departament de Transports de la Direcció General de Mobilitat.
- Secretària: Farah Bouazza Ariño, cap del Servei d'Ordenació del Transport Terrestre.
L'òrgan de selecció pot sol·licitar ajuda d'assessors externs per avaluar la documentació presentada pels candidats.
Es declararà deserta la convocatòria quan no concorri cap aspirant o quan els qui hi concorrin no reuneixin els requisits o no es considerin idonis per a l'acompliment del lloc.
Vuitè Extinció del nomenament/contractació
El nomenament s'extingeix per les causes següents:
a) Transcurs del temps per al qual es va nomenar la persona seleccionada.
b) Acord mutu de les parts.
c) Desistiment acordat per l'òrgan de selecció, amb el preavís de quinze (15) dies, per algun dels motius següents:
- Avaluació negativa d'acompliment associada a l'incompliment dels objectius o resultats assignats als projectes.
- Pèrdua de confiança que, entre altres motius, es pot deure a les dificultats en la integració amb la resta del personal directiu i l'alineació amb els objectius estratègics de la Conselleria.
- Pèrdua o finalització anticipada dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència, de l'Administració autonòmica de les Illes Balears.
d) Renúncia de la persona contractada.
Novè Notificacions en el procediment
Les notificacions que s'hagin de practicar en el desenvolupament del procediment s'han de fer a través de la seu electrònica del Govern de les Illes Balears.