Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 121631
Bases que regiran la convocatòria per proveir, en propietat, cinc places d’administratiu/va d’administració general, per torn lliure, de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient 907/2025

Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 18 de febrer de 2025, es publiquen íntegrament les bases que regiran la convocatòria per proveir, en propietat, cinc places d'administratiu/va d'administració general, per torn lliure, de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Felanitx, tal com disposa l'article 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears

Bases que regiran la convocatòria per proveir, en propietat, cinc places d'administratiu/va d'administració general, per torn lliure, de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Felanitx.

ESCALA: Administració General

SUBESCALA: Administrativa

CLASSE/DENOMINACIÓ: Administratiu/va

SUBGRUP: C1

NOMBRE DE PLACES: 5

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Concurs-oposició lliure

DRETS D'EXAMEN: 15,00 €

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió definitiva de cinc places d'administratiu/va, per torn lliure, funcionari/ària de carrera, mitjançant el sistema de concurs-oposició, i inclosa a les Ofertes d'Ocupació Pública dels anys 2023, 2024 i 2025, publicades al BOIB núm. 109 de dia 05.08.2023, núm. 86 de dia 29.06.2024 i núm. 21 de dia 15.02.2025.

Característiques del lloc de treball: escala d'administració general, subescala administrativa, denominació administratiu/va, grup C, subgrup C1, 100% de jornada.

SEGONA. Requisits de les persones aspirants

Per prendre part en les esmentades proves selectives serà necessari comptar amb els següents requisits en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les sol·licituds:

a) Ser espanyol/a o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.

b) Tenir complerts els 16 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

c) Estar en possessió del títol de batxiller, formació professional de segon grau, tècnic de formació professional, o equivalent, o estar en condicions d'obtenir‑lo en la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

d) Estar en possessió del certificat C1 de llengua catalana o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

e) No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

f) No haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar‑se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.

g) No estar sotmès/a a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.

h) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

i) Haver satisfet els drets d'examen dins el termini de presentació d'instàncies.

TERCERA. Funcions

La persona aspirant que ocupi aquesta plaça durà a terme la realització de tasques pròpies d'administratiu/va d'administració general del departament corresponent, apart d'altres pròpies del lloc de feina d'administratiu/va que li puguin ser encomanades i per a les quals hagi estat prèviament instruïda.

QUARTA. Forma i termini de presentació d'instàncies

a) Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria, en extracte, en el Butlletí Oficial de l'Estat, després de la prèvia publicació íntegra d'aquestes bases en el BOIB.

Per ser admès i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.

b) La presentació de les sol·licituds es farà de forma electrònica, sense perjudici de la possibilitat de fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La presentació electrònica de la sol·licitud s'ha de fer mitjançant el procediment disponible a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Felanitx: https://ajfelanitx.eadministracio.cat, seleccionant el procediment:SEL01-SELECCIÓ-DE-PERSONAL, i triar Tramitació Electrònica, validant-vos mitjançant un dels següents sistemes: Certificat Digital, DNIe o Cl@ve. Cal emplenar el telèfon i email, i triar la convocatòria concreta, en aquest cas:2506- Administratius/ves, i dins el mateix procediment, accedir a la plataforma de pagament per pagar les taxes per l'import establert en el següent paràgraf d'aquestes Bases i adjuntar el document de pagament. En el cas que les persones aspirants tinguin la condició legal de discapacitades, hauran d'adjuntar a la sol·licitud el certificat de l'equip oficial de valoració, que acrediti l'esmentada condició, i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de feina, a través de l'apartat “Afegir documentació addicional”.

En el cas de presentació a través del Registre General (presencial o electrònic) o en la forma establerta per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, les sol·licituds es dirigiran a la batlessa de l'Ajuntament de Felanitx i s'ajustaran al model publicat a l'annex d'aquestes bases. A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

1. El justificant d'ingrés bancari de 15 euros de drets d'examen en el compte IBAN: ES3921008320601300165956, indicant el concepte “Drets d'examen: administratius/ves”. Aquesta taxa es fixa d'acord amb el que preveu l'apartat “Drets d'examen per als concursos i oposicions convocats per aquesta corporació” de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Felanitx.

2. Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

3. En el cas que les persones aspirants tinguin la condició legal de discapacitades, hauran d'adjuntar a la instància el certificat de l'equip oficial de valoració, que acrediti l'esmentada condició, i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de feina

El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per dur a terme les proves.

L'import dels drets d'examen únicament serà retornat a aquells que no fossin admesos per falta d'alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives, sempre i que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació a la web municipal de la resolució per la qual s'aprova la llista de persones admeses i excloses.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, referits al termini de presentació d'instàncies, s'han de presentar mitjançant originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques, dins el termini de cinc dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

 

CINQUENA. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i al tauler d'edictes electrònic ubicat en la pàgina web www.felanitx.org amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la web municipal, per poder presentar reclamacions.

Les reclamacions abans esmentades seran acceptades o rebutjades per resolució de la Batlia, la qual es farà pública en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en el tauler d'edictes electrònic de la pàgina web municipal en el termini màxim de cinc dies hàbils des de la fi del termini de reclamacions. Una vegada resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos.

Els errors de fet podran esmenar‑se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat.

Si algun/a aspirant no figurés a les llistes d'exclosos ni tampoc constés a la d'admesos, el tribunal l'admetrà, provisionalment, en la realització dels exercicis, sempre que s'acrediti documentalment davant d'ell, mitjançant la còpia de la sol·licitud segellada per l'oficina receptora. Amb l'esmentada finalitat, el tribunal es constituirà en sessió especial una hora abans de començar el primer exercici, en el lloc on s'hagués de realitzar, i resoldrà provisionalment les peticions que, mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies esmentades.

Les actes corresponents a aquestes sessions es remetran a la Batlia, que resoldrà definitivament sobre l'admissió o exclusió, i ho comunicarà al tribunal per al seu coneixement i efectes i, si s'escau, la notificació a les persones interessades.

SISENA. El tribunal qualificador

De conformitat amb l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la composició del tribunal qualificador serà:

  • President/a: un/a funcionari/a de carrera o personal laboral fix del mateix nivell o superior al de la plaça convocada de l'Ajuntament de Felanitx.
  • Secretari: el de la Corporació o funcionari/a designat/da a l'efecte.
  • Vocals: tres funcionaris/es de carrera o personal laboral fix de l'Ajuntament de Felanitx, del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.

La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents. Podran nomenar-se assessors del tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot.

La composició del tribunal que haurà de jutjar les proves selectives a realitzar, serà publicada en el BOIB, i estarà format, en la mesura de les possibilitats, per una representació equilibrada de dones i homes.

El tribunal no podrà constituir‑se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels membres, titulars o suplents, indistintament, i les decisions s'adoptaran per majoria.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància i seguiment del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir‑se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.

El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones aspirants.

SETENA. Qualificació dels exercicis

Els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

Les qualificacions s'atorgaran de forma consensuada entre els membres del tribunal qualificador. En cas de no haver-hi consens en algun dels exercicis, aquest es qualificarà pels membres del tribunal qualificador en base als següents criteris:

1. Se sumaran totes les qualificacions aportades per cada membre del tribunal, després d'excloure la nota més alta i la més baixa.

2. Es calcularà la mitjana aritmètica de la suma anterior, que haurà de ser la qualificació final de l'exercici.

Les qualificacions de la fase de concurs i dels exercicis es faran públiques el mateix dia que s'acordin i s'exposaran al tauler d'edictes de la corporació i al tauler d'edictes electrònic de la web municipal. A partir del dia següent, las personas aspirantes podran presentar en el Registre General observacions o reclamacions durant el termini de tres dies hàbils, les quals hauran de ser resoltes pel tribunal en el termini de cinc dies, i en tot cas, abans de l'inici del següent exercici.

En la fase de concurs es valoraran exclusivament aquells mèrits i condicions personals que figuren en la base vuitena i que hagin estat degudament justificats. Aquests mèrits s'han d'acreditar documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc., originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques. Els mèrits no justificats en la forma indicada no seran valorats.

La puntuació final de les proves vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes a la fase de concurs amb la suma de les obtingudes a tots els exercicis de l'oposició.

VUITENA. Desenvolupament dels exercicis

L'Ajuntament de Felanitx s'adhereix al sorteig realitzat per la Secretaria d'Estat de Funció Pública dia 24 de juliol de 2024, publicat en el BOE núm. 184, de 31 de juliol, d'acord amb el qual l'ordre d'actuació de les persones aspirants en les proves selectives de realització no conjunta s'iniciarà amb l'aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra “V”. En el supòsit que no n'hi hagi cap, l'ordre d'actuació s'iniciarà per aquell aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra immediata següent en l'abecedari i així successivament.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i serà exclòs/a de les proves selectives qui no comparegui, llevat dels casos degudament justificats i lliurement considerats pel tribunal.

En qualsevol moment el tribunal podrà requerir les persones opositores perquè acreditin la seva personalitat.

Els exercicis podran desenvolupar‑se en qualsevol dels dos idiomes oficials d'aquesta comunitat autònoma, a elecció de cada aspirant.

El procés selectiu constarà de:

A) FASE D'OPOSICIÓ: Puntuació màxima: 30 punts.

Primer exercici (obligatori i eliminatori)

Consistirà en contestar un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives sobre tot el temari d'aquestes bases. Es puntuarà de 0 a 10 punts, i seran eliminades les persones opositores que no arribin a la puntuació mínima de 5 punts. Les respostes incorrectes restaran un quart del valor assignat a la resposta correcta i les no contestades no puntuaran ni descomptaran. El termini màxim per realitzar la prova serà de 60 minuts.

Segon exercici (obligatori i eliminatori)

Consistirà en desenvolupar per escrit dos temes d'entre els tres elegits a l'atzar pel tribunal, dels compresos en el programa d'aquestes bases.

En aquest exercici es valoraran els coneixements, la claredat i l'ordre d'exposició d'idees. El termini màxim per realitzar la prova serà de dues hores i es puntuarà de 0 a 10 punts, essent eliminats les persones opositores que no arribin a la puntuació mínima de 5 punts.

Tercer exercici (obligatori i eliminatori)

Consistirà en la realització d'un exercici de caràcter pràctic, d'entre els dos proposats pel tribunal i relacionats amb els procediments, tasques i funcions habituals del lloc de treball d'administratiu/va d'administració general, damunt les matèries recollides en el temari d'aquesta convocatòria. Durant la realització d'aquest exercici, les persones aspirants podran fer ús de texts legals no comentats.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats. El termini màxim per realitzar la prova serà de dues hores i es puntuarà de 0 a 10 punts, essent eliminats les persones opositores que no arribin a la puntuació mínima de 5 punts.

B) FASE DE CONCURS. Puntuació màxima: 13 punts.

En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals que a continuació es detallen:

a) Serveis prestats a l'Administració pública com a funcionari, o com a personal laboral de l'Administració pública, en la categoria d'administratiu/va, o categories equivalents o superiors: 0,50 punts per cada any, fins a un màxim de 3 punts.

Les fraccions d'any es computaran amb el prorrateig de la puntuació anual pels mesos treballats. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o còpia que tengui caràcter d'autèntica, expedit per l'Administració corresponent.

b) Per serveis prestats fora de l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar o superior: 0,25 punts per any treballat, amb un màxim d'1 punt. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar un certificat, original o còpia que tengui caràcter d'autèntica, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per la TGSS.

 Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.

Excepcionalment, en el cas d'extinció de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportaran documents originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques que justifiquin les dades indicades anteriorment.

c) Formació acadèmica. Puntuació màxima 3 punts.

i. Relacionada amb el lloc de feina:

1. Títol de tècnic superior o equivalent: 1 punt

2. Diplomatura universitària o equivalent: 2 punts

3. Grau universitari, llicenciatura o equivalent: 2,5 punts

4. Doctorat: 2,75 punts

5. Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, i expert universitari) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts per cada títol.

ii. No relacionada amb el lloc de feina:

1. Tècnic superior o equivalent: 0,5 punts

2. Diplomatura universitària o equivalent: 1 punt

3. Grau universitari, llicenciatura o equivalent: 1,5 punts

4. Doctorat: 1,75 punts

5. Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, i expert universitari) es valoren a raó de 0,010 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,030 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim d'1 punt per cada títol.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, o de 0,010 punts en cas de màsters no relacionats.

No es valorarà la llicenciatura si es té el doctorat de la mateixa carrera, ni la diplomatura si es té la llicenciatura de la mateixa especialitat. Tampoc no es podrà valorar la titulació igual o inferior a la que s'exigeixi com a requisit per presentar-se a la convocatòria.

d) Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:

  • Certificat C2 o equivalent: 1,50 punts.
  • Certificat LA o equivalent: 0,50 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació pel qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti.

e) Coneixements d'altres llengües.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, fins a un màxim d'1 punt, segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

f) Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris específics de la plaça convocada (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça), impartits o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatals, autonòmica o local, i pels sindicats. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració. Puntuació màxima: 3 punts.

  • Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora, fins a un màxim d'1 punt per curs. 
  • Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora, fins a un màxim de 0,5 punts per curs.
  • Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora, fins a un màxim d'1 punt per curs.

Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant còpia autèntica del títol d'assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.

No es valoraran en aquest apartat les assignatures encaminades a obtenir un títol, ni cursos d'idiomes.

PROGRAMA

Temari general

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La protecció i suspensió dels drets fonamentals.

Tema 2. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 3. El Cap de l'Estat: La Corona. Funcions constitucionals del Rei. Les Corts Generals.

Tema 4. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les comunitats autònomes.

Tema 5. Disposicions generals de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.

Tema 6. Els consells insulars a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.

Tema 7. Principis generals de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Tema 8. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: disposicions generals.

Tema 9. Requisits de l'acte administratiu a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Eficàcia dels actes.

Tema 10. Termes i terminis a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tema 11. El funcionament dels òrgans col·legiats a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Abstenció i recusació.

Tema 12. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: dels òrgans administratius; competència.

Tema 13. Concepte i classificació dels ingressos al Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. Els impostos, les taxes i els preus públics: concepte i característiques.

Tema 14. Pressupost i despesa pública local al Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. Definició i contingut dels pressuposts.

Tema 15. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: objecte, àmbit subjectiu d'aplicació i publicitat activa.

Tema 16. Classes de personal al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Accés a l'ocupació pública: principis rectors, requisits generals i adquisició de la condició de funcionari de carrera.

Tema 17. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes: mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

Temari específic

Tema 18. El municipi a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: territori i població.

Tema 19. El municipi a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: organització.

Tema 20. El municipi a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: competències.

Tema 21. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: la capacitat d'obrar i el concepte d'interessat.

Tema 22. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: identificació i firma dels interessats en el procediment administratiu.

Tema 23. Normes generals d'actuació a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre: drets de les persones en les seves relacions amb les administracions públiques, dret i obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, llengua dels procediments, registres i arxiu de documents.

Tema 24. Normes generals d'actuació a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre: col·laboració de les persones, compareixença de les persones, responsabilitat de la tramitació i obligació de resoldre.

Tema 25. Normes generals d'actuació a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre: silenci administratiu en procediments iniciats a sol·licitud de l'interessat, falta de resolució expressa en procediments iniciats d'ofici i emissió de documents per les administracions públiques.

Tema 26. Normes generals d'actuació a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre: validesa i eficàcia de els còpies realitzades per les administracions públiques i documents aportats pels interessats al procediment administratiu.

Tema 27. Llei 39/2015, d'1 d'octubre: nul·litat i anul·labilitat dels actes administratius.

Tema 28. Llei 39/2015, d'1 d'octubre: iniciació del procediment d'ofici per l'administració.

Tema 29. Llei 39/2015, d'1 d'octubre: ordenació del procediment.

Tema 30. Llei 39/2015, d'1 d'octubre: instrucció del procediment.

Tema 31. Llei 39/2015, d'1 d'octubre: finalització del procediment.

Tema 32. Llei 39/2015, d'1 d'octubre: recursos administratius.

Tema 33. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: funcionament electrònic del sector públic.

Tema 34. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: objecte i àmbit d'aplicació de la Llei; delimitació dels tipus contractuals.

Tema 35. Expedient de contractació a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Tema 36. Els tributs a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària: les obligacions tributàries.

Tema 37. Els tributs a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària: obligats tributaris.

Tema 38. Els tributs a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària: elements de quantificació de l'obligació tributària principal i de l'obligació de realitzar pagaments a compte.

Tema 39. Els tributs a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària: el deute tributari.

Tema 40. Especialitats dels procediments administratius en matèria tributària segons la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària: fases dels procediments tributaris, liquidacions tributàries, obligació de resoldre i terminis de resolució, prova i notificacions.

NOVENA. Llista d'aprovats i presentació de documents

Un cop finalitzades les proves selectives, el tribunal publicarà en el tauler d'anuncis i en el tauler d'edictes electrònic de la web de l'Ajuntament de Felanitx la relació provisional d'aspirants que hagin superat les proves, per l'ordre de puntuació assolida en el concurs-oposició, amb indicació de les qualificacions de cada exercici i la suma total. Cada aspirant disposarà d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació per efectuar reclamacions contra la llista, i el tribunal disposarà d'un termini de set dies hàbils per resoldre-les. En cas que no hi hagi reclamacions, la llista esdevindrà definitiva. La llista definitiva d'aprovats serà elevada a la Batlia per al nomenament de la persona asporant amb major puntuació.

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'haurà d'establir atenent successivament els criteris següents:

a) Tenint en compte la perspectiva de gènere, a favor del sexe que correspongui per tal d'aconseguir una representació equilibrada en la categoria corresponent de l'Ajuntament de Felanitx.

b) Major puntuació obtinguda a la fase d'oposició.

c) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria o superior dins l'Administració Pública.

d) Sorteig.

Una vegada publicada la llista definitiva d'aprovats en el tauler d'anuncis i en el tauler d'edictes electrònic de la web municipal, la persona aspirant a qui correspongui el nomenament, haurà de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, dins del termini de 20 dies naturals a partir del de la publicació, els següents documents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:

a) Fotocòpia del DNI.

b) Còpia que tengui caràcter d'autèntica del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis precisos per a l'obtenció del títol corresponent, juntament als documents que acreditin haver abonat els drets per a la seva expedició.

c) Còpia que tengui caràcter d'autèntica del certificat C1 de llengua catalana.

d) Certificació mèdica acreditativa de no patir cap malaltia o disminució física o psíquica que l'impossibiliti per exercir les funcions del lloc de treball.

e) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, ni trobar‑se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

f) Declaració jurada de no estar incurs en cap causa d'incapacitat de les contingudes a l'art. 36 del Reglament de funcionaris d'Administració local.

g)  Declaració jurada o promesa de no estar ocupant cap plaça ni exercint cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, ni de percebre cap pensió de jubilació, retir o orfandat.

Les persones aspirants aprovades estaran exempts de presentar aquells documents que ja figurin en aquest Ajuntament per haver-se acreditat anteriorment.

Les persones aspirants que dins el termini fixat, excepte en cas de força major, no presentin la documentació o, que en examinar-la es comprovi que no compleixen algun dels requisits assenyalats en les bases, no podran ser nomenats i quedaran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin incórrer per falsedat a la seva sol·licitud. En aquest cas, la Batlia formularà proposta, segons l'ordre de puntuació, a favor de qui, a conseqüència de l'esmentada anul·lació, tengui cabuda en el nombre de places convocades i hagi aprovat els exercicis.

DESENA. Nomenament i presa de possessió

Una vegada que les persones aspirants aprovades hagin presentat la documentació requerida dins el termini establert, la Batlia efectuarà el seu nomenament i hauran de prendre possessió en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació.

La persona aspirant que no prengui possessió en el termini indicat, sense causa justificada, quedarà en situació de cessada, amb la pèrdua de tots els drets derivats del procediment selectiu i del posterior nomenament.

En el cas de realitzar una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

ONZENA. Incidències i normativa aplicable

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin en tot el que preveuen aquestes bases, i per prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.

La convocatòria, les seves bases i tots els actes administratius que d'elles i de l'actuació del Tribunal se'n derivin, podran ser impugnats per les pesones interesades en el termini i en la forma establerts per la Llei 39/2015 i en el RD 364/1995, de 10 de març.

En tot allò no previst a les presents Bases, s'estarà al disposat en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Decret 27/1994, d'11 de març, de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, el RD 364/1995, de 10 de març, i el RD 896/1991, de 7 de juny, i en altra normativa que sigui d'aplicació.

 

Felanitx, document signat electrònicament (21 de febrer de 2025)

La batlessa Catalina Soler Torres

 

ANNEX SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL 

_______________________________________________________________________________________, DNI núm. _______________

         (nom i llinatges)

amb domicili a _________________, _____________________________________________________________, núm. _____

                              (localitat)                      (carrer, avinguda, plaça, etc.)

codi postal ________, telèfon __________________, i adreça electrònica ___________________________________________________,

respectuosament vos

EXPÒS:

Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de ___________________, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB 

núm. ____ de data ______________.

  • Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
  • Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s'adjunta.
  • Que desitjo fer el primer exercici (tipus test) en llengua: (marcau una opció) ___ catalana

                                                                                                                                         ___ castellana

Que don el meu consentiment a que les dades personals facilitades en aquest procés siguin tractades i recollides de conformitat amb el disposat als articles 5 i 6 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes, no essent cedits a tercers excepte obligació legal.

Per fer ús dels drets d'accés, rectificació, oposició, supressió o limitació relativa a les seves dades de caràcter personal, s'haurà de dirigir al Departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Felanitx.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.

Felanitx, ____ d___________________ de 20__

(signatura)    

 

    

             

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX