Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 101669
Correcció d’errades a la publicació de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques a proposta de la directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament de 28 de gener de 2025, per la qual es qualifica positivament la modificació dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca i se n’ordena la inscripció en el full registral corresponent del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 26 de juliol de 2024 va tenir entrada a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, la sol·licitud de modificació dels articles 26, 48 i 50 del Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca.

2. El 28 de gener de 2025 es va dictar la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques a proposta de la directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament, per la qual es qualifica positivament la modificació dels articles 26 i 48 del Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca i se n'ordena la inscripció en el full registral corresponent del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears. Aquesta Resolució es va publicar en el BOIB núm. 16, de 4 de gener de 2025.

3. S'ha advertit una errada material atès que manca indicar la modificació del punt 5 de l'article 48 (a l'annex de la Resolució) i l'article 50 dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, que també han superat el control de legalitat indicat als articles 12 i següents del Decret 32/2000, de 3 de març, pel qual s'aprova el Reglament de col·legis professionals de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que aquestes poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics que hi hagi en els seus actes.

2. D'altra banda, l'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratius correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Rectificar l'errada material del punt 1 de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques a proposta de la directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament de 28 de gener de 2025, en el sentit següent:

Allà on diu:

1. Qualificar positivament la modificació dels articles 26 i 48 dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, el text dels quals s'annexa a aquesta Resolució.

Ha de dir:

1. Qualificar positivament la modificació dels articles 26, 48 i 50 dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, el text dels quals s'annexa a aquesta Resolució.

2. Ordenar la inscripció dels Estatuts en el full registral corresponent del Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears.

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Notificar aquesta Resolució a la corporació sol·licitant.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de signatura electrònica (10 de febrer de 2025)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

La directora general proposant Francisca Ramis Pons

 

ANNEX ESTATUTS DEL COL·LEGI OFICIAL D'APARELLADORS I ARQUITECTES TÈCNICS DE MALLORCA

Article 26.- La Junta General Extraordinària.

g) L'autorització per acordar una renovació per a un tercer mandat als càrrecs sortints en unes eleccions generals ordinàries, en el supòsit previst a l'article 48.- Punt 2 dels presents Estatuts.

Article 48.-Eleccions.

2.- El període de mandat de la Junta de Govern serà de quatre anys. Les eleccions tindran lloc durant el mes de juny de l'any que correspongui.

Amb caràcter excepcional, i de declarar-se desertes les eleccions per a la renovació ordinària d'algun dels càrrecs de la Junta de Govern, en no presentar-se a termini cap candidatura, la Comissió Electoral convocarà una Junta General Extraordinària proposant la possibilitat d'acordar una renovació per a un tercer mandat per al càrrec o càrrecs sortints que hagin quedat deserts, i això exclusivament per als càrrecs de President, Vicepresident-Comptador, Secretari i Tresorer.

Si la Junta General Extraordinària aprova aquest tercer mandat, la Comissió Electoral ha d'oferir al càrrec o càrrecs sortints per si accepten renovar per al tercer mandat.

En cas que algun dels càrrecs sortints no accepti l'oferiment de renovació per a un tercer mandat, s'hauran de convocar eleccions pel càrrec corresponent que hagi quedat desert.

5.- Cap col·legiat podrà presentar-se a més d'un càrrec dels que hagin de ser elegits a la mateixa convocatòria.

No es podrà presentar a cap càrrec electe el col·legiat o col·legiada que mantingui amb la institució una relació de dependència laboral, contractat ja sigui a temps parcial o a temps complet, per evitar un possible conflicte d'interessos. No serà obstacle per a la candidatura si en el moment de presentar la seva candidatura ha renunciat voluntàriament i de manera inequívoca a la seva relació laboral amb la institució. El mateix serà aplicable a col·legiats o col·legiades que tinguin una relació laboral, ja a temps parcial o a temps complet amb les empreses col·legials, entenent per aquestes aquelles en què el Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics hi tingui una participació mercantil o interès econòmic. S'entendrà que aquest punt és aplicable també a col·legiats i col·legiades amb relació laboral, a temps parcial o complet en entitats sense ànim de lucre en què el Col·legi Oficial participi mitjançant un conveni econòmic o pugui designar els seus òrgans de govern o administració. Els membres de Junta en actiu no poden ser personal assalariat ni del Col·legi, ni de les empreses mercantils en què el Col·legi participi al capital social, ni tampoc de les entitats sense ànim de lucre en què el Col·legi pugui designar els seus òrgans de govern o administració.

Article 50. Procediment electoral.

2.- Modalitats de votació:

a) Vot presencial:

El dret de vot podrà ser exercit pels col·legiats/des personalment, acudint el dia assenyalat a la seu del Col·legi a dipositar a l'urna la papereta de votació.

b) Vot per correu:

Els col·legiats/des que prevegin que en la data de la votació no es trobaran a la circumscripció territorial del Col·legi o que no podran personar-s'hi, poden emetre el seu vot per correu, prèvia sol·licitud a la Junta de Govern, complint el següent procediment:

- La sol·licitud s'haurà de formular personalment, prèvia presentació del seu document nacional d'identitat davant de la Junta de Govern en el domicili del Col·legi, sent atès per la Secretaria de la Junta de Govern o personal empleat habilitat a aquest efecte.

També es pot fer aquesta sol·licitud mitjançant imprès facilitat a aquest efecte pel Col·legi, signat digitalment pel sol·licitant i tramès a l'adreça de correu electrònic que el Col·legi habilitarà a aquest efecte.

- La sol·licitud de vot per correu, bé en forma postal o bé en forma electrònica, s'haurà de fer amb una antelació de 15 dies naturals anteriors a la celebració de les eleccions. A la mateixa sol·licitud, l'elector demanarà a la Junta de Govern un certificat d'inscripció al cens electoral.

- Rebuda la sol·licitud, la Junta de Govern comprovarà la inscripció, realitzarà l'anotació corresponent al cens, a fi que el dia de les eleccions no es faci el vot personalment, i remetrà per correu a l'elector/a les paperetes, els sobres electorals i el certificat sol·licitat. El Col·legi imprimirà paperetes i els sobres de vot.

- Quan l'elector/a hagi escollit o, si escau, emplenat la papereta de vot, la introduirà en el sobre de votació i el tancarà. Inclourà en el sobre adreçat a la Mesa, el sobre de votació i el certificat, remetent-ho per correu certificat a l'apartat de correus que es determini a la convocatòria, que només podrà ser obert per la Comissió Electoral o personal laboral del Col·legi designat a aquest efecte.

- En aquest darrer sobre dirigit a la Mesa figurarà en el remitent el nom, cognoms i número del DNI de l'elector i una signatura creuant la solapa. Només seran vàlids els sobres remesos per correu certificat a l'apartat de correus indicat a la convocatòria.

Un cop finalitzat l'horari de votació, el Secretari del Col·legi extraurà els sobres dipositats a l'apartat de correus, lliurant-los al President de la Mesa en aquest mateix moment, qui prèvia obertura dels sobres i després de la comprovació de l'autenticitat dels mateixos, de l'acreditació del col·legiat votant, i de no haver-se emès vot personal, introduirà les paperetes a la urna.

c) Vot per procediment telemàtic:

En els mateixos casos previstos a l'apartat b) anterior, els col·legiats/ades que prevegin que en la data de la votació no es trobaran a la circumscripció territorial del Col·legi o que no podran personar-s'hi, i que, per facilitat d'ús prefereixin emetre el seu vot de forma telemàtica, prèvia sol·licitud a la Junta de Govern, compliran el següent procediment:

- La sol·licitud s'haurà de formular personalment, prèvia presentació del seu document nacional d'identitat davant de la Junta de Govern en el domicili del Col·legi, sent atès per la Secretaria de la Junta de Govern o personal empleat habilitat a aquest efecte. També es pot fer aquesta sol·licitud mitjançant imprès facilitat a aquest efecte pel Col·legi, signat digitalment pel sol·licitant i tramès a l'adreça de correu electrònic que el Col·legi habilitarà a aquest efecte.

- Rebuda la sol·licitud, la Junta de Govern comprovarà la inscripció, realitzarà l'anotació corresponent al cens, a fi que el dia de les eleccions no es realitzi el vot personalment, i remetrà les instruccions per al correcte ús del programa.

- El Col·legi durant el dia de l'elecció i mitjançant un programa informàtic que requereixi l'ús de signatura electrònica avançada, posarà a disposició dels qui els hagin sol· licitat un sistema de vot telemàtic, en un horari que coincidirà amb la possibilitat de vot presencial.

- A les seus col·legials s'habilitarà un ordinador amb l'única finalitat, el mateix dia de les eleccions i en l'horari de vot presencial, perquè qui hagi sol·licitat el vot telemàtic i trobés problemes amb l'emissió del vot, tingui la possibilitat de personar-se a la seu col·legial i utilitzar exclusivament aquest equip per a l'emissió del vot.

7.- Constituïda la Mesa Electoral, el President indicarà el començament de la votació i a l'hora prevista per a la seva finalització es tancaran les portes de la Seu Col·legial. A partir d'aquest moment només es dipositaran a l'urna els vots següents:

a) Els dels col·legiats que ja estiguessin dins la seu.

b) Els dels components de la Mesa, que votaran en darrer lloc.