Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT, MEDI RURAL I ESPORTS

Núm. 100939
Acord del Consell Executiu d’aprovació de la convocatòria de subvencions dirigida a entitats sense ànim de lucre consistent en un ajut econòmic per al desenvolupament de l'activitat esportiva a Mallorca. Any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió de 5 de febrer de 2025, el Consell Executiu del Consell de Mallorca va aprovar el següent Acord:

Antecedents:

1. En data 10 de gener de 2025 el cap de Servei d'Esport Base ha elaborat la memòria justificativa per la tramitació de la convocatòria de subvencions dirigida a entitats sense ànim de lucre consistent en un ajut pel desenvolupament de l'activitat esportiva a Mallorca. Any 2025.

2. En data 14 de gener de 2025, el vicepresident segon i conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports va dictar la resolució d'inici d'expedient de la convocatòria de subvencions dirigida a entitats sense ànim de lucre consistent en un ajut pel desenvolupament de l'activitat esportiva a Mallorca. Any 2025.

3. Existeix crèdit suficient en l'aplicació pressupostària 50.34101.48901 del pressupost de despesa de l'exercici 2025 amb número de RC 220250000251.

4. En data 22 de gener de 2025 la cap de Servei Jurídic de la Direcció Insular d'Esports ha emès informe favorable a l'aprovació de la present convocatòria de subvencions.

5. En data 30 de gener de 2025 la Intervenció Delegada de la Misericòrdia ha emès informe de fiscalització prèvia favorable a l'aprovació de la present convocatòria. (Núm. Ref. 2025/0270).

 Fonaments de dret:

1. La Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159 de 29/12/1994), va transferir al Consell de Mallorca, amb caràcter de pròpies totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports.

2. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, atribueix com a competència pròpia dels consells insulars la matèria de l'esport i, en concret, el foment i promoció de les activitats esportives.

3. La Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, atribueix als consells insulars, en l'article 9 les competències de:

a) planificar, en col·laboració amb la resta d'administracions públiques, fomentar i executar els programes d'esport en edat escolar i d'activitat física per a totes les persones.

n) Organitzar, regular i patrocinar competicions i manifestacions esportives d'activitat física en l'àmbit de les competències insulars.

4. La Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars atribueix al Consell Executiu, a l'article 28.1 m), aprovar les convocatòries d'ajudes i subvencions. L'Acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca de data 2 de març de 2023 (BOIB núm. 30 de 09-03-23) delega en els consellers executius i les conselleres executives, competents per raó de la matèria, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i subvencions i aportacions de quantia inferior a dos-cents cinquanta mil euros. Per tant, l'òrgan competent per aprovació d'aquesta convocatòria, atès el seu import total de 900.000,00 €, correspon al Consell Executiu del Consell de Mallorca.

5. L'article 33.2 k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars atribueix als consellers executius com titulars dels seus departaments, resoldre les convocatòries d'ajudes i subvencions.

6. El Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, d'acord amb el Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca de data 28 de juliol de 2023 (BOIB núm. 106 de 09-07-23), té atribuïdes les competències de fomentar i promoure les activitats esportives, entre d'altres. Per això, el vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports serà l'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria de subvencions.

7. El Pla Insular d'Esports aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de data 14 de març de 2024, (BOIB núm. 100 de 30-07-24) estableix a l'eix 2 d'actuació (Pla de suport al sistema esportiu de Mallorca) ajuts econòmics a associacions i clubs amb l'objectiu de fomentar la pràctica de l'esport en edat escolar a tots els municipis de Mallorca.

8. L'article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions estableix que les bases reguladores de les subvencions de les corporacions locals s'han d'aprovar en el marc de les bases d'execució del pressupost, a través d'una ordenança general de subvencions o mitjançant una ordenança específica per a les diferents modalitats de subvencions.

9. Les bases reguladores de la present convocatòria són les establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 04.08.2018).

10. La convocatòria s'ajusta a l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i específicament, compleix l'article 19 perquè té el contingut mínim que aquest precepte exigeix per a les convocatòries.

11. El termini màxim per resoldre i notificar és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB. El venciment del termini sense que s'hagi notificat la resolució legitima els interessats per entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de concessió de la subvenció.

12. De conformitat a la Disposició Addicional cinquena de l'Ordenança general de subvencions, que tramet a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, assenyalar que aquesta convocatòria no admet com a beneficiaris entitats que hagin estat sancionades per pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o de gènere, tal com s'estableix a l'article 8.4 de l'Ordenança de subvencions del Consell de Mallorca.

13. Aquesta convocatòria s'ha previst al Pla Estratègic de Subvencions (PES) del Consell de Mallorca per l'any 2025, aprovat per Acord del Consell Executiu de data 4 de desembre de 2024. (BOIB núm. 167 de 21-12-24).

14. Aquesta convocatòria s'ha de realitzar d'acord a principis de publicitat, transparència, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

15. S'ha tingut en compte l'Acord del Ple del Consell de Mallorca, de data 12 de desembre de 2019, modificat pels acords del Ple del 10 de desembre de 2020, del 13 de maig de 2021 i del 13 de gener de 2022, d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora.

Per tot l'exposat, el vicepresident segon i conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports eleva al Consell Executiu la següent proposta d'

ACORD

1. Aprovar la convocatòria de subvencions dirigida a entitats sense ànim de lucre consistent en un ajut econòmic per al desenvolupament de l'activitat esportiva a Mallorca. Any 2025, que s'adjunta com annex.

2. Autoritzar la despesa per un import de nou-cents mil euros (900.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 50.34101.48901, del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per l'any 2025, document comptable RC 220250000251.

3. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar aquesta informació a la base de dades nacional de subvencions.

 

Palma, 13 de febrer de 2025

El vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Pedro Bestard Martínez

 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DIRIGIDA A ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE CONSISTENT EN UN AJUT ECONÒMIC PER AL DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT ESPORTIVA A MALLORCA. ANY 2025

1. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria s'aprova d'acord amb l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, aprovada en sessió plenària de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21 de 18-02-2017), modificada per acord plenari de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96 de 04-08-2018).

També li resulta d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. Objecte i finalitat de la convocatòria

2.1 La finalitat d'aquesta convocatòria és fomentar la pràctica esportiva amb la intenció d'impulsar hàbits de vida saludable, apropant l'esport a la societat mallorquina, i donant suport econòmic a aquelles entitats involucrades en la seva promoció.

2.2 Els ajuts econòmics d'aquesta convocatòria es dirigeixen a l'activitat esportiva desenvolupada per:

A) Clubs esportius i altres entitats sense ànim de lucre que promocionin la pràctica esportiva regular de nins i nines en edat escolar dins de l'àmbit federat, a través del suport a les despeses corrents originades per la pràctica esportiva dins l'any 2024.

B) Clubs esportius i altres entitats sense ànim de lucre que promocionin la pràctica esportiva regular de nins i nines en edat escolar dins del programa Jocs Esportius Escolars (JEE) del Consell de Mallorca, a través del suport a les despeses corrents originades per la pràctica esportiva dins l'any 2024.

C) Clubs esportius i altres entitats sense ànim de lucre que facilitin la promoció de la pràctica esportiva puntual mitjançant la celebració d'esdeveniments esportius puntuals en els quals participin nins i nines en edat escolar, a través del suport a les despeses derivades d'aquests esdeveniments celebrats en l'any 2024.

Definim “esdeveniment esportiu” com a activitat extraordinària, de caràcter puntual, amb repercussions positives al lloc que es realitza, i que, per la seva transcendència social, de públic assistent, nombre de participants, complexitat de mitjans, infraestructura i nivell de dificultat organitzativa, necessita uns requeriments especials per el seu desenvolupament. Queden excloses d'aquesta definició activitats com a campus, jornades de tecnificació, acampades de temps lliure, cursos, stage i altres activitats similars sense la repercussió que caracteritza un esdeveniment esportiu (colònies).

3. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els clubs esportius, les fundacions, les associacions de pares i mares i qualsevol altra entitat sense ànim de lucre que compleixi els següents requisits:

3.1 Tenir capacitat jurídica, d'actuar i estar legalment constituïts.

  • En el cas de Clubs esportius han d'estar inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears i tenir esportistes en edat escolar (nascuts entre l'1/01/2009 i el 31/12/2021) en possessió de la llicència esportiva expedida per la federació esportiva que correspongui en l'any 2024. En esportistes amb diversitat funcional reconeguda, s'entén aquells que hagin nascut entre els anys 2003 i 2021.
  • En el cas d'entitats participants del programa JEE que organitza la Direcció<A[Direcció|Adreça]> Insular d'esports del Consell de Mallorca, tenir esportistes en edat escolar (nascuts entre l'1/01/2009 i el 31/12/2021) inscrits-es en l'any 2024. En el cas d'esportistes amb diversitat funcional, s'entén aquells que hagin nascut entre els anys 2003 i 2021.
  • En el cas d'optar a un ajut econòmic per celebració d'esdeveniments esportius puntuals, han d'incloure la participació d'esportistes en edat escolar a data de celebració de l'esdeveniment (almenys una categoria), podent, no obstant això, comptar<A[comptar|explicar]> amb la participació d'esportistes de categoria superior a l'escolar.

3.2 Complir els requisits previstos a l'article 8 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca.

3.3 Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'AEAT, la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca i els seus organismes autònoms dependents. La presentació de la sol·licitud de subvenció, comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció obtingui d'ofici l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i el Consell de Mallorca a través de certificats telemàtics. En aquest cas el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor sol·liciti els certificats esmentats, els ha d'aportar juntament amb la sol·licitud.

3.4 No ser deutora per resolució de procedència de reintegrament a què fa referència l'article 48.4 de l'OGS.

3.5 No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries a raó de sexe o de gènere mitjançant resolució administrativa o sentència judicial ferma.

3.6 No tenir patrocini de cases d'apostes o entitats vinculades a la venda especialitzada de begudes alcohòliques de graduació superior a vint graus, tabac o similars.

3.7 Complir la resta de requisits previstos en aquesta convocatòria i la normativa de subvencions aplicable.

4. No poden ser beneficiaris d'aquesta convocatòria de subvencions:

4.1 Les comunitats de béns.

4.2 Les Societats Anònimes Esportives, ni els clubs esportius que participen en lligues professionals, ni les Federacions Esportives de les Illes Balears.

4.3 Les entitats que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries a raó de sexe o de gènere mitjançant resolució administrativa o sentència judicial ferma.

4.4 No poden acollir-se a l'ajut econòmic les entitats en les quals es presenta alguna de les prohibicions establertes en l'apartat 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca, ni entitats que no es trobin legalment constituïdes.

5. Cada entitat només pot presentar una sol·licitud per poder fer front a les diferents despeses originades per l'activitat esportiva.

6. En el cas de clubs filials poden sol·licitar l'ajuda sempre que es compleixin aquests 3 requisits:

  • El club filial disposi del seu propi NIF.
  • Les factures que presenti per ser justificades estiguin a nom del club filial.
  • El pagament d'aquestes es realitzi pel club filial beneficiari de l'ajuda.

7. Despeses subvencionables

Les despeses subvencionables han de ser assumides per l'entitat beneficiària. Les factures han d'estar a nom de l'entitat beneficiària i abonades per<A[para|por]> la mateixa. No s'admetran factures ni pagament efectuats per altres persones diferents a la sol·licitant.

El període elegible és l'any natural 2024. Les factures han de ser de data de l'any 2024 i pagades en el mateix període.

També s'admetran aquelles factures emeses i pagades dins el mes de gener de 2025, corresponents a conceptes o despeses fetes el mes de desembre de 2024.

L'import de les despeses subvencionades no pot ser superior al valor de mercat.

7.1 Són subvencionables les despeses derivades de l'adquisició de béns no inventariables, de lloguers i de serveis, que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat esportiva o que siguin necessaris per desenvolupar-la. Els conceptes de les despeses subvencionades són:

7.1.1 Despeses derivades de l'organització d'esdeveniments, programes, campionats, tornejos, activitats esportives i activitats de formació de les entitats sol·licitants de la subvenció.

7.1.2 Roba esportiva específica necessària per al desenvolupament de l'esport.

7.1.3 Material esportiu fungible específic necessari per al desenvolupament de l'activitat esportiva.

7.1.4 Despeses per<A[por|para]> conceptes d'afiliació i/o participació en competicions de calendari oficial dels clubs esportius a les federacions esportives. No s'inclou les llicències federatives de persones físiques.

7.1.5 Despeses derivades d'allotjament, transport i manutenció d'esportistes, tècniques i directives per assistir a campionats, tornejos o de similars de caràcter autonòmic, nacional o internacional, inclosos als calendaris federatius oficials.

7.1.6 Despeses de personal necessàries per al desenvolupament de l'activitat diària referent a l'esport escolar de l'entitat sol·licitant, com a personal administratiu i personal tècnic.

7.1.7 Trofeus i distincions.

7.1.8 Despeses derivades de serveis d'atenció sanitària.

7.1.9 Despeses derivades de la contractació d'assegurances, excepte les previstes per les llicències federatives. Si no donen cobertura a l'any natural, s'imputarà la despesa que correspongui al període subvencionable. En aquests casos, excepcionalment, s'admetran aquelles factures que, havent-se emès i abonat amb data anterior a 2024, la cobertura de l'assegurança comprengui també l'any 2024.

7.1.10 Despeses d'utilització d'instal·lacions públiques o privades per desenvolupar l'activitat esportiva.

7.1.11 Adquisició de material sanitari (farmacioles i despeses similars).

7.1.12 Comissions bancàries en les operacions dels pagaments que les entitats presentin per justificar aquesta subvenció.

7.1.13 Despeses d'alimentació i hidratació derivades de l'activitat esportiva o necessàries per desenvolupar-la. Avituallament.

Als efectes d'aquesta convocatòria se consideren despeses subvencionables aquelles no objecte de inventari i d'import inferior a 300 €.

8. No són despeses subvencionables:

8.1 Interessos deutors dels comptes bancaris.

8.2 Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

8.3 Despeses de procediments judicials.

8.4 Material inventariable.

8.5 Despeses de sopars i refrigeris <A[menjars|dinars]> d'inauguracions, clausures o altres celebracions. Les despeses d'avituallament (alimentació i hidratació durant els esdeveniments), són subvencionables si responen a la naturalesa de l'activitat esportiva subvencionada.

8.6 Premis en metàl·lic per a les persones participants.

8.7 Despeses de gestoria en temes fiscals o laborals.

8.8 Despeses de serveis en matèria de prevenció de riscs laborals.

8.9 Despeses de subministrament de llum, aigua, telèfon, gas, material d'oficina...

8.10 No s'admetran factures emeses entre clubs, associacions i/o entitats de la mateixa disciplina esportiva.

9. Obligació de difusió de la subvenció concedida

És obligació de l'entitat subvencionada donar difusió de la subvenció concedida per aquesta Direcció Insular d'Esports.

El sistema de difusió serà mitjançant la inserció del logotip institucional del Consell de Mallorca i la seva campanya de valors de l'esport en les xarxes socials de l'entitat, que serà facilitat a l'adreça indicada a la sol·licitud de subvenció.

L'incompliment de l'obligació de difusió serà causa de reintegrament de la subvenció.

10. Crèdit pressupostari

Durant l'exercici pressupostari 2025, es destina la quantitat de 900.000,00 € a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 50.34101.48901.

11. Naturalesa de la subvenció

Aquestes subvencions són de caràcter voluntari, eventuals, anul·lables, revocables i reintegrables a tota hora per les causes previstes en la llei o en aquestes bases. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'han de resoldre segons aquests criteris.

Així mateix, són compatibles amb altres ajuts o subvencions que pugui rebre el beneficiari per<A[por|para]> la mateixa activitat subvencionada, sempre que el còmput total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost total de l'activitat subvencionada.

12. Règim de concessió

El procediment de concessió és mitjançant concurrència no competitiva i per rigorós ordre d'entrada, de manera que seran subvencionables totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, i, per tant, no és necessària la comparació entre les sol·licituds.

Se seguirà l'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic del Consell de Mallorca, sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a esgotar el total del crèdit assignat a la convocatòria.

En aquest sentit, si es fa un requeriment a l'entitat sol·licitant, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

Les sol·licituds es podran resoldre individualment, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació de les mateixes, a mesura que aquestes entrin en el registre del Consell de Mallorca. Si s'esgota el crèdit destinat a la convocatòria abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de nous ajuts, mitjançant resolució que es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

13. Import de la subvenció

L'import de la subvenció serà un import cert de 3.000 € determinat de la següent forma:

  • Un import de 3.000 € per cada sol·licitud que compleixi els requisits per ser beneficiari sempre que justifiqui correctament almenys dit import de 3.000 €.
  • En el cas que l'entitat sol·liciti una subvenció inferior a 3.000 € i compleixi els requisits per ser beneficiari se li concedirà l'import sol·licitat sempre que justifiqui correctament almenys dit import.
  • Si el romanent de crèdit és inferior a l'import sol·licitat i degudament justificat (sempre inferior a 3.000 €) que li correspon a l'últim sol·licitant, segons l'ordre de presentació, li correspondrà una subvenció per l'import de l'esmentat romanent.

14. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen és de 20 dies hàbils, a partir de l'endemà al de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins que s'exhaureixi el crèdit de la convocatòria. Si l'últim dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net)

La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació s'ha de fer per mitjans electrònics. Per tant, només seran vàlides les aportacions de documentació que es facin a través de la seu electrònica. Això implica la necessitat d'obtenció del certificat digital de l'entitat sol·licitant (certificat de representant de persona jurídica, que és el president de l'entitat).

D'acord amb l'establert a article 31.2 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques, el registre electrònic permetrà la presentació de documents cada dia durant les vint-i-quatre hores, inclosos els dies inhàbils (dissabtes, diumenges i festius que ho siguin al municipi de Palma). Als efectes de prelació de les sol·licituds, la presentació en un dia inhàbil s'entendrà realitzada la primera hora del primer dia hàbil següent i es consideraran presentats per l'ordre de l'hora efectiva en què ho foren en el dia inhàbil. Les sol·licituds presentades en el dia inhàbil es consideraran anteriors, segons l'ordre indicat, a les que siguin presentades el primer dia hàbil posterior.

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor ha de requerir la persona interessada, una única vegada i de manera telemàtica, perquè aporti la documentació o esmeni la falta<A[repari|solucioni]> en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

(NOMÉS ES FARÀ UN ÚNIC REQUERIMENT PER SOL·LICITUD)

15. Formalització de sol·licituds i justificació de la subvenció.

15.1 Les sol·licituds per obtenir la subvenció s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell de Mallorca i que es poden trobar a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net.

 

La sol·licitud consta de 6 documents que apareixen al final com annexes:

  • Document TE1. Model de sol·licitud i declaracions responsables.
  • Document TE2. Una memòria d'activitats en què es justifiquin les activitats realitzades, es relacionin les despeses per les què se sol·licita l'ajut econòmic i es declari el compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.
  • Document TE3. Memòria econòmica
  • Document TE4. Memòria justificativa de despeses i ingressos
  • Document TE5. Declaració responsable del president de l'entitat que totes les despeses presentades per sol·licitar la subvenció han estat abonades per l'entitat sol·licitant, sense repercussió en els seus esportistes
  • Document TE6. Declaració, si s'escau, responsable del president de l'entitat que no disposen de personal contractat i que no figura inscrita en la Seguretat Social, si n'és el cas.

I ha d'anar acompanyada del certificat emès pel secretari o per la secretària de l'entitat de la composició de la Junta directiva vigent.

S'ha de tenir en compte que, si des de la presentació de la sol·licitud de subvenció i fins la resolució de la mateixa, es produeix alguna modificació en la junta directiva, s'ha de sol·licitar i obtenir el certificat digital de representant de persona jurídica per part de la nova junta directiva.

La documentació corresponent a la justificació, es presentarà també en el moment de formalitzar la sol·licitud. Al tractar-se d'un import cert, únicament es revisarà la documentació fins arribar a l'import de 3.000,00 €. Si l'entitat sol·licitant presenta justificants per un import superior, no es tindran en compte.

La justificació es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu amb aportació de justificants, d'acord amb el previst a l'article 39 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. El compte justificatiu s'ha de presentar d'acord amb els models adjunts i inclou els Documents TE3 i TE4. Una memòria econòmica i una memòria justificativa de les despeses realitzades i ingressos obtinguts:

a) Una relació classificada de les despeses de l'activitat firmada pel representant de la persona beneficiària amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

b) Factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalents en el trànsit<A[trànsit|tràfic]> jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació en què es fa referència en el paràgraf anterior, i la documentació acreditativa del pagament.

La documentació acreditativa de la realització dels pagaments es farà d'acord amb el punt 19 d'aquesta convocatòria.

c) Declaració responsable del representant de la persona beneficiària de la subvenció mitjançant la qual acredita que les despeses relacionades en la memòria econòmica (ha de constar una relació amb totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen, sens dubte, a l'activitat subvencionada i s'inclouen despeses financeres, d'assessoria jurídica o financera, notarials, registrals, pericials, d'administració específics, o excepcionalment de garantia bancària; que estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada, i que són indispensables per a la preparació adequada o l'execució d'aquesta.

d) Relació detallada, firmada pel representant de<A[para|por]> la persona beneficiària, dels fons propis i d'altres ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. Si no hi ha, s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable.

e) Si cal<A[pega|ocurre]>, els tres pressupostos que, d'acord amb l'art. 44.5 d'aquesta Ordenança, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària

f) Declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que el cost d'adquisició justificat no supera el valor de mercat.

g) Si cal<A[pega|ocurre]>, declaració responsable del representant de la persona beneficiària o documentació acreditativa que la persona beneficiària no recupera ni compensa l'IVA.

h) Si cal<A[pega|ocurre]>, contracte subscrit per escrit i acord d'autorització de la subcontractació, si l'activitat subvencionada s'ha subcontractat i la subcontractació excedeix el 20% de l'import de la subvenció i és superior a 60.000 €.

i) Si cal<A[pega|ocurre]>, declaració responsable del representant de la persona beneficiària que les persones que ha subcontractat no es troben sotmeses a cap de les prohibicions establertes en les lletres a), b) i c) de l'art. 34 d'aquesta Ordenança, quan<A[cuando|cuándo]> s'ha autoritzat prèviament la subcontractació.

Tota la documentació que es presenti, ha de tenir el format PDF. No s'admetran captures de pantalla, fotografies ni arxius comprimits.

16. Tramitació i pagament de la subvenció

Juntament amb la sol·licitud de la subvenció s'ha de presentar la documentació justificativa establerta en el punt 15 d'aquesta convocatòria.

Una vegada comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per ser beneficiari de la subvenció i es fiscalitzi la proposta de concessió es dictarà la resolució de concessió que inclourà també el reconeixement de l'obligació corresponent. La notificació d'aquesta resolució es farà mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El pagament de la subvenció es realitzarà posteriorment a la comprovació dels requisits i de la justificació de les actuacions realitzades.

Per donar d'alta o realitzar modificacions en un compte corrent registrat, perquè el Consell Insular de Mallorca o els ens que en depenen facin els pagaments que pertoquin, han de seguir els tràmits establerts en la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=72772

17. Òrgan<A[Òrgans|Orgues]> competent per aprovar, instruir i resoldre el procediment

L'òrgan<A[òrgan|orgue]> competent per aprovar la convocatòria és el Consell Executiu del Consell de Mallorca.

La instrucció dels expedients correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, a través del Servei Jurídic de la Direcció Insular d'Esports, que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris i vetlar pel compliment<A[cumplimiento|cumplido]> dels requisits de la convocatòria.

L'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor formularà la proposta de concessió definitiva on detallarà el beneficiari i l'import de la subvenció concedida.

L'òrgan<A[òrgan|orgue]> instructor pot sol·licitar el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears que acrediti que els clubs esportius sol·licitants estan inscrits. La presentació de la sol·licitud suposa que el club esportiu autoritza el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears a realitzar aquest tràmit.

L'òrgan competent per resoldre la convocatòria de subvencions és el vicepresident segon i conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports.

18. Supòsits de denegació

Es denegaran les sol·licituds en els supòsits següents:

a. Quan<A[Cuando|Cuándo]> l'import de la subvenció o ajuda concedida sigui de quantia que, aïllada o en concurrència amb altres subvencions i ajuts econòmics d'altres administracions públiques o entitats privades, superi el cost de l'activitat desenvolupada per l'entitat.

b. Quan l'objecte pel qual es demana la subvenció no s'adequa a la finalitat de la convocatòria o no compleixi els requisits prevists per ser entitat beneficiària.

c. Quan no s'hagi esmenat la documentació requerida.

19. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades

19.1. La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, en funció de la forma en què s'ha realitzat el pagament, ha de ser la següent:

19.1.1 Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

  • Copia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi<A[final|finalitat]> que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
  • Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

19.1.2 Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Copia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
  • Certificat de l'entitat bancària en què consti el nombre de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número<A[número|nombre]> de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

19.1.3 Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número<A[número|nombre]> de compte que s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es dóna la impressió mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament<A[abonament|adob]> per part del lliurat.

19.1.4 Pagament mitjançant targeta de crèdit:

  • Tiquet<A[Ticket|Tique]> de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui a la factura i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se por<A[por|para]> un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número<A[número|nombre]> del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

19.1.5 Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec i
  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número<A[número|nombre]> del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

19.1.6 Pagament en efectiu:

  • Rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la firma ha de figurar el nom, els llinatges i el nombre de DNI de la persona que firma. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

19.2 Totes les operacions de pagament han d'estar realitzades a nom i per compte del club o entitat beneficiaris.

19.3 Si s'aporten factures amb retenció d'IRPF al prestador<A[prestador|prestamista]> del servei, s'ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifiqui el pagament de l'impost. Si no s'aporta el model 111 únicament s'entendrà justificat l'import de la factura amb la deducció de la quantia de l'IRPF.

19.4 Per justificar el cost brut<A[sucio|bruto]> de les despeses de personal, s'han d'aportar les nòmines, els documents Rebut de liquidació de cotització (RLC) i la Relació nominal de treballadors (RNT) , el model 111 i documentació acreditativa del cost patronal del treballador amb els corresponents justificants de pagament.

19.5 Si únicament s'aporten nòmines i els justificants del seu pagament s'entendrà justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.

20. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que li són d'aplicació i, en concret, amb l'article 9 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

Són obligacions de les entitats beneficiàries:

  1.  Complir l'objectiu, executar el projecte, exercir l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
  2.  Justificar, davant de l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció el compliment d<A[cumplimiento|cumplido]>els requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.
  3.  Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció i qualsevol altra de comprovació i control financer que poden dur a terme els òrgans<A[òrgans|orgues]> de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que el requereixin a l'exercici de les actuacions anteriors.
  4.  Comunicar a l'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada en els fons percebuts.
  5.  Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que depenen, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
  6.  Disposar dels llibres comptables, els registres tramitats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.
  7.  Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
  8.  Adoptar les mesures de difusió establertes a l'article 15 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
  9.  Donar publicitat de les subvencions i ajuts percebuts en els termes i condicions establerts en la llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern. En cas que es faci ús de la previsió continguda a l'article 5.4 de l'esmentada llei, la Base de Dades Nacional de Subvencions, servirà de medi<A[medi|mitjà]> electrònic per al compliment<A[cumplimiento|cumplido]> de les obligacions de publicitat.
  10.  Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 56 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
  11.  Disposar dels certificats que emet el Registre central de delinqüents sexuals del Ministeri de Justícia on s'indica que els monitors que desenvolupen les activitats amb menors no hi consten inscrits.

21. Reintegrament de la subvenció

21.1 La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació comporta l'obligació de tornar les quantitats percebudes.

21.2 També correspon<A[pegan|ocurren]> el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorda la procedència del reintegrament, en els supòsits determinats a l'article 56 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.

21.3 Si, després d'haver cobrat la subvenció, una comprovació o un control financer per part dels serveis de l'Administració posa de manifest la falta de pagament, total o parcial, de les despeses justificades per part del beneficiari, s'ha d'exigir el reintegrament, respecte del qual s'ha d'aplicar el principi de proporcionalitat. A aquest efecte, es considera reintegrable la subvenció en proporció amb les despeses impagades.

21.4 L'òrgan<A[òrgan|orgue]> que concedeix la subvenció és competent per exigir de l'entitat beneficiària el reintegrament de subvencions mitjançant la resolució del procediment regulat a l'article 57 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

22. Notificació de la concessió i termini per resoldre

22.1 La concessió de la subvenció es notificarà mitjançant publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015. d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

22.2 Les altres notificacions i comunicacions es realitzaran telemàticament en l'adreça electrònica que les persones beneficiàries indiquin a la sol·licitud.

22.3 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-ho és de sis mesos des de la data de presentació de la sol·licitud per part de l'entitat interessada. 

22.4 El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les entitats interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

23. Comunicació de dades a la base de dades nacional de subvencions

El Consell de Mallorca, en compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

24. Règim de recursos

Contra l'acord que aprova aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquest acord. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern que és l'òrgan<A[òrgan|orgue]> competent per resoldre<A[resoldre|decidir]>'l.

Contra la Resolució de concessió d'aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució. El recurs es pot interposar formalment davant el conseller executiu o consellera executiva que tingui atribuïdes les competències d'Esports o davant el Consell Executiu, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci administratiu i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

Malgrat tot l'anterior, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Documents adjunts