Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 88609
Resolució de la Presidència de l’IMAS de 5 de febrer de 2025 per a la renovació de la concertació social del servei d'acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu
Versió PDF
Antecedents
1. La Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) mitjançant Resolució de 13 de gener de 2023, va aprovar la convocatòria de la concertació social del servei d'acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu (BOIB núm. 9, de 19 de gener de 2023).
2. En data 14 de febrer de 2023, la Presidència de l'IMAS va dictar Resolució d'adjudicació de les 560 places previstes de la concertació esmentada a l'entitat INSTITUTO DE TRABAJO SOCIAL Y DE SERVICIOS SOCIALES (INTRESS) amb CIF núm. G08973224 (BOIB núm.24 de 23 de febrer de 2023)
3. En la mateixa data es va formalitzar l'Acord d'acció concertada amb l'entitat INTRESS, el qual a la clàusula tercera preveu “La vigència d'aquest concert serà de dos anys, amb data d'inici dia 15 de febrer de 2023, i es podrà ampliar i renovar pel mateix termini.”
4. Atès l'anterior, el 14 de febrer de 2025 finalitza la vigència l'Acord d'acció concertada signada. Per aquest motiu, des de la Direcció Insular de Serveis Socials, Infància i Família, en data de 10 de gener de 2025, s'ha emès informe de necessitat (K9AA CE3T M7PU MQDL H22N), sol·licitant la tramitació de la renovació de la concertació per un termini de dues anualitats.
Aquest informe ha estat complementat per l'informe emès en data de 24 de gener de 2025 per aquesta Direcció Insular(K9AA CHFH X3QH YXXN NXJR).
5. L'11 de gener de 2025 la Presidència de l'IMAS va resoldre iniciar l'expedient per a la renovació de l'esmentada concertació.
6. El 15 de gener de 2025 el Servei de Gestió Econòmica va emetre informe calculant la despesa d'aquesta renovació en 2.600.908,80 €.
7. Ates el caràcter pluriennal de l'expedient, el Servei de Comptabilitat i Pressuposts ha emès informe favorable d'autorització a la despesa en data de 21 de gener de 2025, amb càrrec a la partida pressupostària 50.23151.26000.
8. La entitat INTRESS va manifestar el 13 de gener de 2025, la seva conformitat amb la renovació de l'esmentat concert per un període de dues anualitats, i que continua complint amb els requisits exigits per a la concertació.
9. Per part del Servei d'Autoritzacions, Acreditació, Registre i Inspecció de Serveis Socials, en data 18 de gener de 2025 va informar que l'acreditació per a aquest servei per part d' INTRESS continua vigent, així com de la inexistència d'expedient sancionador en matèria de serveis socials per infraccions de les que consten en els articles 128 i 129 de la Llei 4/2009, de Serveis Socials de les Illes Balears durant els darrers 24 mesos.
10. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció delegada de l'IMAS han emès sengles informes favorables a la renovació de la concertació social.
Consideracions jurídiques
Pel que fa a la competència,
1. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades BOIB núm. 29, de 28 de febrer de 2008).
2. La Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social (BOIB núm. 135, de 10 de novembre de 2001 i BOE núm. 284, de 27 de novembre de 2001).
3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 i BOE núm. 163 de 7 de juliol de 2009) preveu a l'article 27 i a la disposició final quarta, que cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social.
4. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, de 10 de juliol de 2023, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023), entre els quals es troba el Departament de Benestar Social.
5. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de 10 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023) pel qual es nomena el Sr. Guillermo Sánchez Cifre conseller executiu de Benestar Social.
6. L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019). No obstant això, i d'acord amb l'article 8.2.1 les Vicepresidències de l'IMAS supliran a la Presidència i assumiran les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o una altre causa legal.
Pel que fa al fons,
7. La Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca aprovada definitivament en Ple del Consell de Mallorca de 13 de juliol de 2017 (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) i prorrogada la seva vigència fins al 31 de desembre de 2025.
8. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública (DOUE núm. 94, de 28 de març de 2014).
9. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears que regula el règim de concertació als articles 89 i següents (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009).
10. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018).
11. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.
12. La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018).
13. Resolució de la Presidència de l'IMAS de 13 de gener de 2023, d'aprovació de la convocatòria de la concertació social del servei d'acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu (BOIB núm. 9, de 19 de gener de 2023).
14. Resolució de la Presidència de l'IMAS, de 14 de febrer de 2023, per la qual es varen adjudicar les places de la concertació social del servei d'acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu (BOIB núm.24 de 23 de febrer de 2023).
Pel que fa al procediment, a més de la normativa abans citada,
15. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).
16. L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha de ser sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59 de 9 de març de 2004).
RESOLC
Primer. RENOVAR l'Acord d'acció concertada del servei d'acolliment familiar permanent amb família pròpia, amb família externa (NIU), servei de seguiment preadoptiu i postadoptiu, signat amb l'entitat INSTITUTO DE TRABAJO SOCIAL Y DE SERVICIOS SOCIALES (INTRESS) amb CIF núm. G08973224, per el període comprès entre 15 de febrer de 2025 i 14 de febrer de 2027; així com AUTORITZAR i DISPOSAR a favor d'aquesta entitat una despesa per import total màxim de 2.600.908,80 € (IVA exempt) , amb càrrec a la partida pressupostària 50.23151.26000 del pressupost de despesa de l'IMAS, segons el detall següent:
| ENTITAT |
CIF |
Nº PLACES (193,52 € plaça / mes (IVA exempt) |
IMPORTS |
|||
| IMPORT 2025 15/02/2025-30/11/2025 |
IMPORT 2026 01/12/2025-30/11/2026 |
IMPORT 2027 01/12/2026-14/02/2027 |
TOTAL ENTITAT |
|||
| INTRESS |
G08973224 |
560 |
1.029.526,40€ |
1.300.454,40€ |
270.928,00€ |
2.600.908,80 € |
L'execució de la despesa corresponent a les anualitats 2026 i 2027 resta condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despesa d'aquest exercici.
Segon. NOTIFICAR aquesta resolució a l'entitat concertada
Tercer. PUBLICAR aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears , al Tauler d'Anuncis de l'IMAS.
Quart. COMUNICAR aquesta Resolució a la Direcció Insular de Serveis Socials, Infància i Família, a la Intervenció Delegada i al Servei de Comptabilitat i Pressuposts.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
(Signat electrònicament: 7 de febrer de 2025)
El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre