Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 85907
Convocatòria i bases Premis Rua Algaida i Pina 2025
Mitjançant Decret de Batlia 2025-0092, de 10 de febrer, s'han aprovat les bases i convocatòria dels premis de la Rua d'Algaida i Pina de 2025, les quals es transcriuen com annex del present document.
Algaida, a data de la signatura electrònica (10 de febrer de 2025)
La batlessa Margarita Fullana Arrom
BASES DEL CONCURS DE LA RUA D'ALGAIDA I PINA DE 2025
PRIMERA.- OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la inscripció, la participació, el desenvolupament, la concessió i la quantia dels premis econòmics del concurs de la rua de Carnaval.
Pel que fa a la rua d'Algaida, es celebrarà el dissabte 1 de març de 2025 a les 16.30 h (o un altre dia per determinar en cas que s'ajorni per causes meteorològiques o de força major); i pel que fa a la rua de Pina, serà diumenge dia 2 de març a les 11 hores.
D'aquesta manera es vol promoure que els veïnats i veïnades s'impliquin de forma directa a la festa de la rua de Carnaval i gaudir-ne de manera conjunta. En cap cas es persegueixen finalitats retributives o compensatòries.
SEGONA.- CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I PRESSUPOST.
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió dels premis objecte de regulació existeix crèdit adequat i suficient a la partida de l'any 2025: a càrrec de l'aplicació pressupostaria 2025/01/338/22609 del pressupost de l'Ajuntament d'Algaida.
La convocatòria, amb les bases que la regeixen, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a la BDNS, a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Algaida.
TERCERA.- REQUISITS DELS ASPIRATS.
Podrà concórrer tota persona natural o jurídica que ho desitgi, sense distinció de nacionalitat o lloc de residència, ni més limitacions que les consignades a les bases d'aquests Premis.
QUARTA.- OBJECTE I REQUISITS GENERALS.
Per poder optar als premis de la rua d'Algaida:
1) Hauran de presentar-se al concurs com a comparsa amb carrossa o comparsa sense carrossa. Les persones individuals disfressades no podran optar a guanyar els premis.
2) S'haurà de recollir prèviament el número identificatiu de participació. Es recollirà divendres dia 28 de febrer a les 18 hores a l'Auditori del Casa Pere Capellà, on el representant de cada comparsa serà informat del desenvolupament de la rua i es repartiran els dorsals per a participar. És imprescindible l'assistència d'un representant de cada comparsa. Durant la desfilada, cada comparsa s'haurà de col·locar segons el número identificatiu que se li ha assignat.
3) Tant les comparses que es presentin amb carrosses com les comparses que no es presentin amb carrosses, hauran de fer el recorregut complet de la rua (Carrer Pare B. Pou – Plaça - Sant Joan – Migdia – Amargura - Unió – Roca – Aigua – Plaça).
Si no completen tot el trajecte, quedaran desqualificats.
4) En acabar el recorregut de la rua, les carrosses s'han d'estacionar al carrer Pare Bartomeu Pou.
Per poder optar als premis de la rua de Pina:
1) S'ha d'anar disfressat.
2) A les categories de grup, les disfresses de tots els membres hauran de ser iguals o estar relacionades.
CINQUENA.- INSCRIPCIÓ.
Per participar al concurs de la rua d'Algaida, serà necessari fer una inscripció prèvia al concurs. La inscripció es farà per grups de comparsa i carrosses. S'entén com a comparsa aquells en què es componguin per un mínim de 5 persones i hauran de nomenar entre els seus participants un representant, major d'edat, que serà el responsable de tot el que afecti a aquest grup. La inscripció es podrà realitzar fins dimarts 25 de febrer de 2025 a les 13.00 hores a les Oficines Municipals de la Casa de la Vila en horari d'atenció al públic (telèfon 971125076), i a la Biblioteca Municipal Gabriel Janer Manila (amb número de tèlefon 971665639). A la inscripció de les comparses serà necessari detallar: el nom de la comparsa, el nombre exacte de components del grup, les dades del representant de la comparsa (nom i llinatges, número de telèfon i correu electrònic), si la comparsa anirà acompanyada d'una carrossa i si aniran acompanyades de música i en quina categoria participen (general, junior o juvenil). En el cas de participar en les categories junior o juvenils, un adult s'haurà de fer càrrec de la responsabilitat dels menors i s'haurà d'especificar el nom, el DNI i el telèfon de contacte de l'adult responsable, així com, assenyalar la data de naixement de tots els components de la comparsa.
Pel que fa a Pina, tots els participants s'han d'apuntar al concurs mitjançant el següent formulari d'inscripció en línia: [[[https://forms.gle/Pq9Jq2QfjduXVptg6]]] Aquest formulari d'inscripció romandrà obert des de la publicació de les bases fins al divendres 28 de febrer a les 21.00 h.
En tot cas, la participació suposa l'acceptació d'aquestes bases. L'organització es reserva el dret d'ajornar o suspendre la rua per causes climatològiques adverses.
SISENA.- DIA I LLOC DE CONCENTRACIÓ.
La rua d'Algaida es celebrarà dissabte 1 de març i la concentració de la rua es farà a les 16:00 hores al Carrer Pare B. Pou. Els participants es col·locaran per ordre, segons el número identificatiu i sempre respectant les indicacions dels responsables de l'organització, policia local i/o protecció civil. S'han de respectar els possibles canvis que l'organització cregui oportuns per raons tècniques i/o de seguretat.
Tenint en compte que divendres 28 de febrer a les 18 hores tindrà lloc una reunió informativa de la rua d'Algaida a l'Auditori Casal Pere Capellà amb un representant de cada comparsa on s'informarà del desenvolupament de la Rua i es repartiran els dorsals per participar; essent imprescindible l'assistència d'un representant de cada comparsa.
En quant a la rua de Pina, es celebrarà diumenge 2 de març i les persones, grups i participants queden convocades a les 11.00 h a la plaça de Pina, on es repartiran els dorsals. La valoració es produirà un cop els grups hagin desfilat. La passarel·la tindrà lloc a Plaça després de l'animació infantil.
SETENA. CONDICIONS I SEGURETAT DELS VEHICLES I CARROSSES.
1) Tots els vehicles i remolcs hauran de comptar amb la documentació tècnica obligatòria (permís de circulació, targeta d'inspecció tècnica i assegurança obligatòria) que podrà ser comprovada per la Policia Local.
2) Els conductors dels vehicles hauran de comptar amb el permís de conduir en vigor i estaran identificats per la Policia Local.
3) Les dimensions màximes de les carrosses (vehicle amb remolc) són:
1. Longitud: 12,00 m
2. Amplada: 2,55 m
3. Alçada: 4,50 m
4) A les carrosses es prohibeix la utilització d'articles pirotècnics, bengales, espelmes o similars. El sistema d'il·luminació de les carrosses haurà de ser elèctric (bateries, generadors, presa del vehicle, etc.) i haurà d'estar allunyat i protegit de materials combustibles o inflamables.
VUITENA.- PREMIS
PREMIS RUA ALGAIDA
1. Premis de participació:
Cada comparsa i carrossa, pel fet de participar, tindrà un premi de 50,00 €, amb un import màxim total de 1.500,00 € (si un grup és comparsa i carrossa a la vegada, el premi només serà un). En cas de superar-se la consignació pressupostària, es reduirà el premi de participació proporcionalment, és a dir, a repartir 1.500,00€ entre tots els participants.
2. Premis especials :
a) Categoria de comparses:
b) Categoria de carrosses:
c) Categoria especial de comparses Junior (Infants i joves fins a 11 anys).
Tots els components sense excepció han d'estar dins aquesta franja d'edat.
d) Categoria especial de comparses Jove (Joves d'entre 12 i 25 anys).
Tots els components sense excepció han d'estar dins aquesta franja d'edat.
PREMIS RUA PINA
Es divideix en les següents categories:
1) Categoria individual infantil
2) Categoria Grup Petit (de 2 a 5 persones)
3) Categoria Grup Gran (a partir de 6 persones)
NOVENA.- JURAT
Els membres del jurat per la rua d'Algaida, seran designats per l'Ajuntament d'Algaida i estarà format per els representants de les diferents associacions del municipi així com un representat de cada grup municipal. El jurat valorarà criteris estètics, esperit de carnaval dels participants, incorporació musical, coreografia, vestuari, grau d'elaboració, número de components, originalitat i animació. Podrà declarar desert qualsevol d'aquests premis.
Pel que fa als premis de Pina, el jurat estarà format per tres persones de Pina de diferents generacions.
DESENA.- ENTREGA DE PREMIS
S'entregarà un val per l'import del premi al representant de la comparsa o carrossa. Amb aquest val, la persona representant haurà d'acudir a l'Ajuntament d'Algaida per tal d'emplenar el document on s'aportin les dades bancàries. La data màxima per emplenar el document serà fins dia 14 de març de 2025.
Els premis seran lliurats mitjançant transferència bancària a la persona física representant de cada comparsa o carrossa.
ONZENA.- RÈGIM JURÍDIC.
Per a tot el que no preveuen aquestes bases són d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; les Bases d'execució del Pressupost municipal, i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.
DOTZENA.- INTERPOSICIÓ DE RECURSOS.
Contra les resolucions d'aprovació de les Bases i de concessió o denegació de les subvencions, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar recurs de reposició, amb caràcter previ i potestatiu davant el propi òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació, o alternativament en el termini de dos mesos davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en la forma establerta als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la citada Llei 39/2015.
TRETZENA.- PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL.
Les dades personals facilitades pels beneficiaris seran tractades de conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en allò que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i la legislació vigent en matèria de protecció de dades.