Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSORCI ESCOLA D'HOTELERIA DE LES ILLES BALEARS
Núm. 84711
Resolució de la directora gerent del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears de 10 de febrer de 2025 per la qual s'aprova la convocatòria específica de l'oferta pública d’ocupació 2024 mitjançant procediment concurs - oposició per l’accés com a personal laboral fix del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears
1. L'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel que s'aprova la modificació dels Estatuts del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, en l'article 32, disposa que al personal laboral al servei del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears li és aplicable la normativa autonòmica en matèria de funció pública, el seu règim jurídic serà el de l'Administració Pública d'adscripció i les seves retribucions en cap cas podran superar les establertes per a llocs de treball equivalents a aquella.
2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
3. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, que en no haver-hi de l'any 2024, s'entén prorrogada, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) i la seva articulació:
Un. Oferta d'ocupació pública
1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans que preveu l'apartat Un.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de dur a terme a través de l'oferta d'ocupació pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.
2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals vint-i-unena, vint-i-dosena i vint-i-tresena.
3. La configuració concreta de l'oferta d'ocupació pública s'ha de dur a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb què es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte de la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article.
Dos. Articulació de l'oferta d'ocupació pública.
1. L'oferta d'ocupació pública s'ha d'articular a través de les taxes de reposició d'efectius següents:
a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors, del 110 per cent.
[...]
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, o de normes anteriors.
[...]
4. Cada Administració podrà autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa especifica que sigui necessària per a donar compliment de l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, de que la temporalitat a l'ocupació pública no superi el 8% de les places de naturalesa estructural a cada un dels seus àmbits, sempre que vengui justificat d'acord amb l'instrument de planificació plurianual amb que ha de comptar.
Tres. Regles per a l'aplicació de la taxa de reposició.
1. Per calcular la taxa de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxima autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixes que, durant l'exercici pressupostari anterior, deixaren de prestar els seus serveis i el nombre d'empleats fixes que s'haguessin incorporat en el mateix exercici, per qualsevol causa excepte els supòsits prevists a l'apartat tres.4, o reingressat des de situacions que no duguessin implícita la reserva de lloc de feina.
[...]
2. La taxa resultant de les regles del número anterior es podrà incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins la data d'aprovació de l'oferta, el que s'haurà de reflectir a la pròpia Oferta d'Ocupació. Per això, l'oferta haurà d'aprovar-se dintre el primer semestre de l'exercici.
Aquestes places es restaran de la taxa de reposició de l'exercici següent.
[...]
3.
4. No computaran per a la taxa de reposició, i per tant no es tindran en compte pel seu càlcul:
a. Les places que es cobreixin com a conseqüència de la incorporació de personal en execució d'ofertes d'ocupació d'exercicis anteriors.
b. Les places que es convoquin per promoció interna, ni els cessaments derivats de aquests processos [...]
4. L'apartat 2 de l'article 20.Dos estableix que les places ocupades pel personal interí per vacant i personal laboral temporal per vacant nomenades l'any 2023 (s'entén prorrogat al 2024), en tot cas, s'han d'incloure en l'OPO corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no és possible, en la següent, llevat que se'n decideixi l'amortització.
En el mateix sentit, l'article 19 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa que, durant l'any 2024, el nombre total de places de nou ingrés i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, es fixarà de conformitat amb la limitació que, amb caràcter bàsic, realitzi l'Estat per a l'any 2024, per mitjà de la corresponent norma de rang legal i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat pel 2024, o en el seu defecte, amb el que resulta de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat pel 2023, i d'acord també amb l'EBEP.
Respectant les disponibilitats pressupostàries del 2024, no computaran al límit anterior les places corresponents a convocatòries pendents d'execució que derivin d'ofertes d'ocupació d'anys anteriors, ni tampoc, dintre dels límits de les lleis anuals de pressuposts generals de l'estat corresponent al que respecta a les taxes màximes de reposició d'efectius, i en general, al nombre màxim de places de nou ingrés de cada any, les places inherents a aquestes taxes i al nombre màxim d'efectius de nou ingrés encara no convocats o sense oferta pública d'ocupació.
5. La disposició addicional vint-i-tres de la Llei 31/2022, disposa el següent envers la contractació de personal dels consorcis del sector públic:
Un.
1. La contractació de personal dels consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic, definit en l'article 19.un, haurà de realitzar-se amb caràcter indefinit, amb les limitacions i requisits establerts en la present disposició.
No es podrà contractar personal temporal, excepte en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables, en els supòsits i d'acord amb les modalitats previstes pel text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, en la seva redacció donada per Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre.
2. Els consorcis que, conformement a la legislació aplicable, puguin contractar personal propi i gestionin serveis públics o realitzin activitats dels enumerats en l'article 20.dos.2 tindran una taxa de reposició del 120 per cent, en els mateixos termes establerts en aquest precepte, sempre que quedi justificada la necessitat d'aquesta taxa per a l'adequada prestació del servei o realització de l'activitat. En els altres casos la taxa de reposició serà del 110 per cent, sense perjudici de la possibilitat d'autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica per a donar compliment de l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en els termes establerts en l'article 20.dos.3.
La determinació de la taxa de reposició es durà a terme seguint les regles de l'article 20.tres.
6. L'article 20 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent en relació amb els llocs de treball ocupats interinament:
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure en l'oferta pública d'ocupació corresponent, d'acord amb el que preveu l'article 19 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del nomenament o la contractació d'aquests llocs de treball, els llocs esmentats només podran ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc es podrà ocupar interinament per una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari o laboral interí podrà romandre en el lloc de treball ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar des de la data del nomenament o la contractació.
7. La disposició addicional dissetena del TREBEP, en la redacció que en fa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix:
Disposició addicional dissetena. Mesures adreçades al control de la temporalitat en l'ocupació pública
1. Les administracions públiques són responsables del compliment de les previsions contingudes en aquesta norma i, en especial, han de vetlar per evitar qualsevol tipus d'irregularitat en la contractació laboral temporal i els nomenaments de personal funcionari interí.
2. Així mateix, les administracions públiques han de promoure, en els seus àmbits respectius, el desenvolupament de criteris d'actuació que permetin assegurar el compliment d'aquesta disposició, així com una actuació coordinada dels diferents òrgans amb competència en matèria de personal.
3. Les actuacions irregulars en aquesta matèria donaran lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguin de conformitat amb la normativa vigent en cadascuna de les administracions públiques.
Tot acte, pacte, acord o disposició reglamentària, així com les mesures que s'adoptin en el seu compliment o desenvolupament, el contingut del qual suposi directament o indirectament l'incompliment per part de l'Administració dels terminis màxims de permanència com a personal temporal serà nul de ple dret.
[...]
5. En el cas del personal laboral temporal, l'incompliment dels terminis màxims de permanència dona dret a percebre la compensació econòmica prevista en aquest apartat, sens perjudici de la indemnització que pugui correspondre per vulneració de la normativa laboral específica.
Aquesta compensació consisteix, si escau, en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. El dret a aquesta compensació neix a partir de la data del cessament efectiu, i la quantia s'ha de referir exclusivament a l'incompliment del contracte.
En cas que la indemnització esmentada es reconegui en via judicial, s'han de compensar les quantitats.
No hi ha dret a la compensació descrita en cas que la finalització de la relació de servei sigui per acomiadament disciplinari declarat procedent o per renúncia voluntària.
8. Tot i que el procés d'estabilització previst en la Llei 20/2021, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, ha suposat una taxa addicional que ha afectat als llocs de treball del consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears que havien estat ocupats de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020, que s'han convocat pel sistema de concurs oposició i, amb caràcter excepcional, pel sistema de concurs per a les places ocupades abans de dia 1 de gener de 2016, encara hi ha llocs de treball de caire estructural ocupats de forma temporal que, per falta de taxa de reposició no poden sortir a l'oferta pública ordinària i que no complien el requisit temporal assenyalat en el Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en l'esmentada Llei 20/2021, de 28 de desembre. En concret, els llocs de treball estructurals i vacants de titularitat ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans de dia 31 desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser inclosos en els processos d'estabilització.
Per aquest motiu, és necessari aprovar un pla d'ordenació de recursos humans per a la reducció de la temporalitat i complir així amb el requisit de no superar el 8% de les places de naturalesa estructural, així com l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024 relativa a la taxa específica per a la reducció de la temporalitat.
9. Aquesta oferta d'ocupació pública es va negociar amb el Comitè d'Empresa al llarg de l'exercici 2024.
10. En data 28 d'octubre de 2024 i 17 de novembre de 2024, es varen emetre els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, respectivament.
11. Segons l'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel que s'aprova la modificació dels Estatuts del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, no atribueix la competència d'aprovar l'oferta d'ocupació pública a cap òrgan del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, així, i d'acord amb l'article 26. n) dels Estatuts, són competències de la directora gerent « exercir la resta de funcions que no estiguin atribuïdes expressament als altres òrgans de govern».
12. En data 28 de novembre de 2024 es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució de la directora gerent del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears de 27 de noviembre de 2024 pel qual s'aprova l'oferta pública per a l'any 2024 corresponent al personal laboral del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears.
13. Advertits una serie d'errors a la Resolució esmentada al punt anterior, es va dictar la Resolució de la directora gerent del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears d'11 de desembre de 2024 de rectificació d'errors de l'oferta pública d'ocupació 2024 corresponent al personal laboral de l'ens, que es va publicar al BOIB núm. 161, de 12 de desembre de 2024.
L'oferta pública aprovada és següent:
Oferta pública d'ocupació
Categoria/especialitat |
Grup Professional |
Torn |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
Professor/a de cuina |
C |
Torn Lliure |
Mallorca |
2 |
Professor/a de restauració |
C |
Torn Lliure |
Mallorca |
1 |
Cambrer/a |
D |
Torn Lliure |
Mallorca |
2 |
Total |
|
|
|
5 |
13. En data 10 de febrer de 2025 es va rebre informe favorable de la Direcció General de Funció Pública en relació amb aquesta convocatoria, d'acord amb el previst al punt 4.3 de la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública y Administracions Públiques i del director general de Pressuposts i Finançament de 29 de febrer de 2016, per la qual es determina el requeriment d'autorització i d'informes previs per a la contractació de personal laboral fix i temporal dels ens que integren el sector públic autonòmic.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer. Aprovar els criteris que han de regir a la convocatòria específica de les places de personal laboral de l'EHIB i que consta com Annex A.
Segon. Aprovar la convocatòria especifica per a les places indicades a Annex A.
Tercer. Aprovar els temaris i els exercicis de la fase d'oposició que hi figuren a l'Annex C.
Quart. Fer públic el model de presentació de documentació per acreditar els requisits, l'Annex E.
Cinquè. Fer públic el model de sol·licitud d'autobaremació de mèrits, l'Annex D.
Sisè. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recurs
Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.
Palma, en la data de la signatura electrónica (10 de febrer de 2025)
La directora gerent de l'EHIB Maria Llompart Bibiloni
ANNEX A Bases que han de regir la convocatòria específica de l'oferta pública d'ocupació 2024 mitjançant concurs-oposició per l'accés com a personal laboral fix del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears
1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases és l'establiment dels criteris que regiran en el procés selectiu que realitzi el Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (en endavant, l'EHIB) per l'accés com a personal laboral fix d'aquesta sota la modalitat de concurs -oposició.
Les places que figuren en l'oferta pública d'ocupació 2024 són les següents:
Categoria/especialitat |
Grup Professional |
Torn |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
Professor/a de cuina |
C |
Torn Lliure |
Mallorca |
2 |
Professor/a de restauració |
C |
Torn Lliure |
Mallorca |
1 |
Cambrer/a |
D |
Torn Lliure |
Mallorca |
2 |
Total |
|
|
|
5 |
El sistema selectiu d'aquest procés serà, d'acord amb la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública y Administracions Públiques i del director general de Pressuposts i Finançament de 29 de febrer de 2016, per la qual es determina el requeriment d'autorització i d'informes previs per a la contractació de personal laboral fix i temporal dels ens que integren el sector públic autonòmic, el sistema de concurs-oposició.
El tràmit mateix de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable.
L'EHIB, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que els aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada ha d'aportar-los. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.
La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.
L'EHIB pot desenvolupar procediments específics per detectar i sancionar els intents de les persones aspirants de falsejar els mèrits al·legats i accedir de manera intencionada a les compensacions econòmiques per cessament i assegurar-ne la transparència.
2. Requisits dels aspirants.
2.1 Per tenir la condició d'aspirant i ser admeses al procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.
b) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió de la titulació següent:
Categoria/especialitat |
Grup |
Titulació |
Professor/a de Cuina |
C |
FP2 Tècnic/a especialista, branca hoteleria i turisme, especialitat cuina. |
Professor/a de Restauració |
C |
FP2 Tècnic/a especialista, branca hoteleria i turisme, especialitat restauració. |
Cambrer/a |
D |
Títol de graduat/da en educació secundària, graduat/da escolar, títol de cicle formatiu de grau mitjà o el títol equivalent, o de formació laboral equivalent. |
En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà disposar de l'homologació corresponent del ministeri competent en la matèria.
Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de disposar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.
d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.
e) No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
f) No tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria professional i especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la qual s'opta.
g) Disposar dels coneixement de la llengua catalana que s'indiquen a continuació:
Grup |
Coneixements de llengua catalana que s'exigeixen |
Grup C – Nivell 3 i 4 |
Certificat de nivell B2 |
Grup D – Nivells 5 i 6 |
Certificat de nivell B1 |
Els certificats s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:
— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).
— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.
— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complit malgrat l'homologació s'obtengui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se amb caràcter previ a la formalització del contracte.
També s'entén acreditat el requisit o mèrit segons s'escaigui, si els aspirants consten en la llista provisional d'aprovats de les darreres proves de llengua catalana, i al·leguen que consten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds.
h) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació i als mèrits al·legats (full d'autobaremació), que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.
S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.
2.2. Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal laboral fix.
2.3. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.
3. Presentació de la sol·licitud.
3.1. Per ser admès els aspirants han de presentar, ens els terminis prevists a la base 7, la sol·licitud que figura a l'annex E, que incorpora una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, relativa al compliment de tots i cada un dels requisits de participació exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les instàncies.
El propi tràmit de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable.
La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.
Si algun aspirant és nomenat personal laboral fix de la mateixa categoria i especialitat a què opti, si escau, durant el transcurs d'aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs.
En el full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposa d'entre els previstos en l'annex corresponen a la plaça a la qual concorren. Els mèrits s'han d'al·legar i, quan escaigui acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. La falsedat en les dades consignades en l'al·legació de mèrits determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que es derivin per la falsedat en les dades.
3.2. Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen dins el tràmit de sol·licitud, per tant la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la seva posició màxima en l'ordre de prelació del concurs. D'acord amb aquestes puntuacions, els tribunals conformaran una llista provisional de mèrits al·legats, que es publicarà juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses.
4. Fases del procediment.
a) El termini de presentació de les sol·licituds és de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui aquesta resolució de convocatòria específica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) En el termini màxim de dos mesos, comptadors des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, la direcció de l'EHIB ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta relació s'ha de publicar a la pàgina web de l'EHIB.
c) Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la seva publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta resolució se'ls ha d'advertir que l'EHIB considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.
d) Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la direcció de l'EHIB convocant ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs que s'han indicat per a la publicació de la resolució provisional.
e) Juntament en la llista definitiva de persones admeses i excloses, els tribunals publicaran la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobaremació). Aquesta relació s'ha de publicar en la mateixa forma establerta anteriorment.
f) Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució, per esmenar el defecte de la declaració responsable.
g) Finalitzada la valoració del concurs, es publicarà la data per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició, que es durà a terme, previsiblement, durant el mes d'abril de 2025.
h) Un cop acabat l'exercici de l'oposició, el tribunal ha de publicar a la pàgina web de l'EHIB la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb nom, llinatges i quatre xifres numèriques aleatòries del DNI, i amb indicació de la puntuació obtinguda.
i) Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de set dies hàbils des que es publiqui la llista provisional. El tribunal disposa d'un termini de set dies per resoldre'n les reclamacions i publicar la llista definitiva de persones aspirants que han superat l'exercici.
j) La direcció de l'EHIB ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació de la fase d'oposició més la puntuació al·legada en la declaració responsable. Aquesta resolució s'ha de fer pública en el BOIB i a la pàgina web de l'EHIB.
k) La direcció de l'EHIB ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB i a la pàgina web de l'EHIB.
l) El termini per a la formalització dels contractes laborals i per a la incorporació efectiva al lloc de treball s'inicia l'endemà de la publicació en el BOIB i serà de tres dies hàbils.
5. Sistema selectiu de concurs oposició.
Els procediment selectiu s'ha de dur a terme mitjançant el sistema de concurs oposició, i s'ha d'ajustar a les indicacions següents:
a) La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de les puntuacions en les fases d'oposició i concurs, essent d'un 80% per a la fase d'oposició i d'un 20% per a la fase de concurs, amb una puntuació final d'entre 0 i 80 punts per a la fase d'oposició i d'entre 0 i 20 punts per a la fase de concurs.
b) Per agilitzar les fases de concurs, els aspirants han de presentar un full d'autobaremació, d'acord amb el model incorporat a l'annex E de la present convocatòria. L'autobaremació té la consideració de declaració responsable. La falsedat en les dades d'autobaremació determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que derivin per la falsedat en les dades. Els errors materials es poden corregir en fase d'al·legacions, si queden acreditats.
c) La fase d'oposició consta d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test del temari previst a l'annex B.
Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Cada pregunta tindrà quatre possibles respostes, i només una serà correcta. Les respostes correctes es valoraran en positiu, i les respostes no contestades o errònies no tindran cap penalització. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició. El contingut, el desenvolupament i la forma de superació de l'exercici s'especifiquen en l'annex B.
d) La fase de concurs ha de tenir establert un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a continuació, amb les puntuacions màximes que es poden assolir en cada un d'aquests, amb un màxim total de 20 punts:
e) En la fase de concurs els mèrits es valoraran amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.
f) En el cas de persones amb discapacitat física, sensorial o psíquica que no tengui l'origen en una discapacitat intel·lectual han de fer les mateixes proves que la resta de persones aspirants del torn al qual correspongui la reserva, en condicions d'igualtat, sens perjudici de les adaptacions que es poguessin realitzar.
g) Així mateix, es preveu la possibilitat de realització de les proves de la fase d'oposició en una data posterior a les persones que justifiquin la no presentació a la primera data de la prova per motius de part o de força major.
S'entén por motius de força major:
a) Embaràs de risc, degudament acreditat.
b) Acreditar mitjançant certificat mèdic una malaltia greu o contagiosa.
c) També es poden considerar causa de força major les situacions declarades d'alerta o d'emergència per part d'una autoritat administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències sempre que suposi la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afecti significativament els mitjans de transport.
Si la causa de força major concorre durant la fase d'oposició s'ajornarà per a la persona aspirant afectada la realització de l'exercici, que en tot cas haurà de tenir lloc com a màxim en els quinze dies hàbils següents al dia de la realització, i, en cas contrari, decaurà en el seu dret.
En cas d'admetre's la concurrència de causa de força major en una persona aspirant, que li impedeixi la realització de l'exercici, el tribunal qualificador haurà de garantir que el contingut de l'exercici que s'hagi de fer posteriorment sigui diferent del realitzat per la resta de les persones aspirants. Correspon al tribunal qualificador en la fase d'oposició valorar i, si escau, admetre'n les causes de força major al·legades.
6. Òrgan de selecció.
6.1. El tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu, i estarà format pel president i dos vocals. La secretaria del tribunal, correspondrà a la persona designada per votació d'entre les designades com a vocals d'aquest òrgan. El nomenament d'aquest tribunal es donarà a conèixer en posterior resolució amb la inclusió dels suplents.
6.2. Funcionament del Tribunal:
Les funcions bàsiques del tribunal d'aquest procés selectiu són les següents:
a) Validar les preguntes dels models de prova que s'han de sortejar.
b) Valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants i acreditats en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.
c) Revisar les preguntes de les proves i la valoració dels mèrits d'acord amb les al·legacions que presentin les persones interessades. El tribunal ha de fer constar en acta els fets i els resultats dels actes de revisió que hagi duit a terme.
d) Requerir les persones aspirants perquè aclareixin o esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat dins termini (defectes de compulsa, d'indicació d'hores o de contingut d'una acció formativa, o altres defectes similars).
e) Elaborar i aprovar les llistes provisionals i definitives de notes de l'exercici i les de mèrits comprovats dels aspirants, ordenades d'acord amb la puntuació que hagin obtingut.
f) Elevar la llista definitiva de persones que han superat el procés selectiu d'acord amb la puntuació que han obtingut a la direcció de l'EHIB , perquè dicti una resolució per la qual aprova les persones que han superat el procediment de concurs oposició.
g) La resta de funcions determinades en aquestes bases i en la normativa d'aplicació.
Al funcionament de l'òrgan de selecció li és d'aplicació el règim jurídic previst a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Els membres de l'òrgan de selecció poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada.
Els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció poden ser impugnats per la persona interessada en els casos i amb formes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si en qualsevol moment l'òrgan de selecció té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a la categoria i especialitat corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a la direcció de l'EHIB. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud.
Correspon a l'òrgan de selecció, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitada per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin.
6.3. Garantia de transparència i objectivitat: anonimat de les persones aspirants
El tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
El tribunal ha d'excloure les persones en els fulls d'examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat.
Així mateix, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar que les persones aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, en la realització de les proves, que puguin desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com per garantir la transparència de les proves selectives.
7. Documentació que han de presentar els aspirants per acreditar el compliment dels requisits:
7.1 En el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà que es publiqui aquesta resolució de convocatòria específica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, els aspirants seleccionats han de presentar els documents següents:
a) Còpia de la titulació acadèmica que es requereix en cada cas en la convocatòria específica, o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
b) Certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana que s'exigeix en cada cas.
c) Declaració responsable de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos o l'escala del funcionariat del qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que es facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública.
En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat quan es tracti de personal funcionari de nou ingrés.
e) Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %.
f) Certificat negatiu de delictes sexuals.
g) Fotocòpia del DNI.
Els aspirants han de presentar fotocòpia de la documentació, sense perjudici que en qualsevol moment, a petició de l'òrgan de selección, hagin de presentar els documents originals per a comprovar l'autenticitat. En cas contrari, no s'avaluaran.
7.2. Si no es presenta la documentació dins el termini establert, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'EHIB mitjançant una resolució motivada o, si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada personal fix i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
7.3 Per la presentació de sol·licituds s'ha d'utilitzar el model de sol·licitud de l'annex E de la resolució de convocatòria, que també trobareu en la web del Consorci EHIB www.ehib.es.
El termini per a presentar les sol·licituds per a participar en aquesta convocatòria és de 10 dies hàbils, des de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert no es tindran en compte i l'aspirant serà exclòs.
Les sol·licituds i la documentació s'han de presentar de dilluns a divendres, en horari del registre de 9 a 14 h, en la seu del Consorci EHIB (el lloc físic és la Secretaria de l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears) o en qualsevol dels llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En cas que la sol·licitud i la documentació es presentin en una oficina de Correus o en un registre que no sigui del Consorci EHIB, a fi de tenir constància que s'han presentat, s'ha d'enviar dins del termini de presentació de sol·licituds una còpia del full de sol·licitud ja registrat a l'adreça electrònica juridic.ehib@uib.cat en les 24 hores següents a la presentació en el registre de la sol·licitud. De la mateixa forma, si s'envia per correu certificat, s'ha d'enviar per correu electrònic el full de sol·licitud, amb la data i segellada per l'oficina de correus en què consti que s'ha tramès en el termini hàbil per a la presentació.
8. Publicació de la llista d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i adjudicació dels llocs de treball.
Un cop comprovat el compliment dels requisits per ser contractats com a personal laboral fix, seguint l'ordre de prelació calculat, i aplicats els desempats quan escaigui, el tribunal elevarà a la direcció de l'EHIB, la proposta d'aspirants que han superat el procés selectiu del concurs oposició. Aquesta llista ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.
9. Criteris de desempat.
En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:
1r. La major antiguitat a la mateixa categoria professional o especialitat acreditada a l'ens convocant.
2n. La major puntuació obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició.
3r. La major antiguitat acreditada a l'ens al qual s'opta.
4t. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.
5è. La major antiguitat acreditada en el conjunt d'entitats dels sector públic.
6è. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala, la subescala, l'especialitat o la categoria de què es tracti.
7è. No tenir la consideració de personal laboral fix de l'ens convocant.
8è. Les persones víctimes de violència de gènere.
9è. La persona de més edat.
10è. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.
10. Identificació dels aspirants en les publicacions dels actes administratius.
D'acord amb l'establert en la disposició addicional sèptima de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, quan sigui necessària la publicació d'actes en la seu electrònica, la web o en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, els aspirants s'han identificar amb nom, llinatges i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o NIE i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena en el cas de passaports.
11. Publicació de la composició de la borsa preferent de personal laboral temporal.
Les persones que hagin participat en aquest procediment selectiu i que no l'hagin superat s'han d'incloure en una borsa de personal laboral temporal específica i referents a les borses ordinàries i/o extraordinàries vigents de l'Ens. En aquestes borses s'han d'integrar els candidats que, havent participat en el procés selectiu corresponent i no havent-lo superat, sí que hagin obtingut la puntuació mínima de 40 punts en la fase d'oposició.
La formació de la borsa s'ha de dur a terme a partir de la declaració dels òrgans de selecció de les persones que han superat els procediments selectius i de les que han obtingut la puntuació mínima establerta en aquesta base.
Aquestes borses tindran una vigència limitada fins a la creació de noves borses derivades del resultat de nous processos selectius de la categoria professional.
ANNEX B EXERCICIS I TEMARIS
B.1. EXERCICIS
Grup C. Administració general i Administració especial o categories i especialitats equivalents de classificació per a personal laboral
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 90 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 80 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició.
L'exercici es qualificarà de 0 a 80 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 1 punt; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha senyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap tipus de penalització.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 120 minuts.
Grup D. Administració general i Administració especial o categories i especialitats equivalents de classificació per a personal laboral
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà correcta. Les 40 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició.
L'exercici es qualificarà de 0 a 80 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 2 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha senyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap tipus de penalització.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 65 minuts.
Per a tots els grups
Per superar l'exercici serà necessari obtenir una puntuació mínima del 50 % (40 punts) de la puntuació total.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes, o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la comunitat autònoma, el tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per d'altres de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
Si una vegada duita a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 80 punts.
Les instruccions disposaran que els aspirants podran emportar-se el quadern de preguntes.
B.2. TEMARIS
TEMARI GRUP C.
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució.
Tema 2. L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.
Tema 3. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari.
Tema 4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.
Tema 5. Institucions bàsiques de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears.
Tema 6. El president o presidenta de les Illes Balears. Govern de les Illes Balears. L'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: les conselleries, les direccions generals i les secretaries generals.
Tema 7. Les fonts del dret administratiu. Jerarquia de fonts. La llei. Concepte i classes. El reglament. Fonament i límits de la potestat reglamentària. Classes de reglaments.
Tema 8. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia. Nul·litat i anul·labilitat. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.
Tema 9. L'Estatut bàsic de l'empleat públic. Drets, deures i codi de conducta. El conveni col·lectiu. Règim retributiu i classificació professional del personal del sector públic instrumental. El Règim d'incompatibilitats.
Tema 10. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tema 11. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Queixes i suggeriments.
Tema 12. Seu electrònica: concepte. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. La Plataforma d'Interoperabilitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PINBAL). Aportació de documents a càrrec dels interessats al procediment administratiu.
Tema 13. La llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball
Tema 14. Normativa en matèria d'igualtat, no-discriminació i violència de gènere. Els plans d'igualtat.
Tema 15. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.
TEMARI GRUP D.
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: principis generals. Els drets i els deures fonamentals. L'Administració pública: principis constitucionals.
Tema 2. L'Administració pública. Diferents nivells. Administració General de l'Estat, Administració autonòmica i Administració local. El municipi. La província. L'illa.
Tema 3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques.
Tema 4. L'Estatut bàsic de l'empleat públic. Drets i deures i codi de conducta. El conveni col·lectiu. El Règim d'incompatibilitats.
Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: contingut bàsic i principis fonamentals. Institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears: composició i funcions. El president o presidenta de la comunitat autònoma: atribucions. El Govern de la comunitat autònoma: composició i competències.
Tema 6. Règim retributiu i classificació professional del personal del sector públic instrumental.
Tema 7. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tema 8. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre a les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Queixes i suggeriments.
Tema 9. La prevenció de riscs laborals. Riscs i mesures preventives associades al lloc de treball.
Tema 10. Normativa en matèria d'igualtat, no-discriminació i violència de gènere. Els plans d'igualtat.
ANNEX C BAREM DE MÈRITS
No es valoren com a mèrits els títols o certificats que serveixin per acreditar un requisit del punt 2 d'aquestes bases. Un mateix mèrit no pot ser valorat en més d'un apartat o subapartat.
En els certificats dels cursos de formació i de perfeccionament hi ha de constar el nombre d'hores o de crèdits i la data d'expedició, a més de la diligència d'homologació o acreditació del centre per part de qualsevol de les administracions públiques i organismes dependents amb competència material.
Per poder valorar l'experiència professional, s'ha d'acreditar documentalment la durada del contracte i les funcions dutes a terme al lloc de treball. S'ha d'acreditar com a mínim mitjançant el contracte de treball i l'informe de vida laboral.
En el cas d'hores docents impartides, cal presentar un certificat d'empresa.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
L'òrgan de selecció es reserva el dret de sol·licitar als aspirants més informació referent als mèrits que acrediten.
Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb la següent estructura:
A) Barèm de mèrits per al grup C
1. Experiència professional amb el màxim de 8 punts, s'han de distingir:
2. Formació (màxim 10 punts).
i) Formació acadèmica (màxim 8 punts)
Quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació i/o Universitats, d'acord amb els criteris següents:
La titulació acadèmica ha de ser distinta a la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior.
Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixi.
Per a la valoració concreta, amb un màxim de 8 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent:
I. Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4 (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior): 8 punts.
II. Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 7,5 punts.
III. Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 3 punts.
ii) Cursos de formació (màxim 2 punts)
A criteri de l'òrgan de selecció es valoraran els cursos de formació rebuts certificats amb aprofitament o assistència que estiguin relacionades amb les funcions de la categoria a la qual s'opta
A criteri de l'òrgan de selecció es valoraran cursos no relacionats amb les funcions de la categoría. En concret es podrán valorar els cursos d'informàtica a nivell d'usuari, el cursos en prevenció de riscs laborals, els cursos relacionats amb atenció al client i els cursos d'idiomes en llengua anglesa.
- Els cursos oficials es valoraran a raó de 0,0015 punts per hora.
- Els cursos no oficials es valoraran a raó de 0,0008 punts per hora.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.
Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.
3. Coneixements de llengua catalana (màxim 1 punt)
Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.
En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 1 punt.
La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent, valorant-se aquests certificats de coneixements de llengua catalana:
Per un certificat de nivell C1: 0,5 punts
Per un certificat de nivell C2: 0,75 punts
Per certificat de llenguatge administratiu: 0,25 punts
4. Coneixements acreditats de certes llengües estrangeres (anglès, alemany i/o francès) (màxim 1 punt)
Es valoraran els coneixements de certes llengües estrangeres: anglès, alemany i francès, a partir del nivell A1 acreditat mitjançant certificat de coneixement acreditatiu, emès per Universitat, Escola Oficial d'Idiomes o equivalent, segons la Instrucció 3/2021 de la directora general de Funció Pública, per establir les titulacions i certificats que, amb referència als nivells que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió de llocs de feina de l'Administració de la CAIB. Es valorarà de la següent forma:
Per un certificat de nivell A1: 0,2 punts.
Per un certificat de nivell A2: 0,4 punts.
Per un certificat de nivell B1: 0,6 punts.
Per un certificat de nivell B2: 0,8 punts.
Per un certificat de nivell C1: 0,9 punts.
Per un certificat de nivell C2: 1 punt.
B) Barèm de mèrits per al grup D
1. Experiència professional amb el màxim de 10 punts, s'han de distingir:
- Per cada mes treballat al mateix ens en la mateixa categoria professional o especialitat, si escau, o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits anàlegs o a la qual s'opta: 0,2 punts per mes de serveis prestats.
- Per cada mes treballat al mateix ens en una altra categoria professional o especialitat, si escau, a la qual opta o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits diferents dels que s'opta: 0,01 punts per mes de serveis prestats.
- Per cada mes treballat a un altre ens del sector públic autonòmic en una categoria professional equivalents amb anàlogues funcions i requisits a la qual s'opta: 0,05 punts per mes de serveis prestats.
- En altres supòsits, per cada mes treballats exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs a la de la plaça: 0,05 punts per mes treballat.
2. Formació (màxim 8 punts).
A criteri de l'òrgan de selecció es valoraran els cursos de formació rebuts certificats amb aprofitament o assistència que estiguin relacionades amb les funcions de la categoria a la qual s'opta.
A criteri de l'òrgan de selecció es valoraran cursos no relacionats amb les funcions de la categoría. En concret es podrán valorar els cursos d'informàtica a nivell d'usuari, el cursos en prevenció de riscs laborals, els cursos relacionats amb atenció al client i els cursos d'idiomes en llengua anglesa.
Els cursos oficials es valoraran a raó de 0,0015 punts per hora.
Els cursos no oficials es valoraran a raó de 0,0008 punts per hora.
No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.
Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.
3. Coneixements de llengua catalana (màxim 1 punt)
Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.
En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 1 punt.
La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent, valorant-se aquests certificats de coneixements de llengua catalana:
Per un certificat de nivell B2: 0,25 punts
Per un certificat de nivell C1: 0,5 punts
Per un certificat de nivell C2: 0,75 punts
Per certificat de llenguatge administratiu: 0,25 punts
4. Coneixements acreditats de certes llengües estrangeres (anglès, alemany i/o francès) (màxim de 1 punts)
Es valoraran els coneixements de certes llengües estrangeres: anglès, alemany i francès, a partir del nivell A1 acreditat mitjançant certificat de coneixement acreditatiu, emès per Universitat, Escola Oficial d'Idiomes o equivalent, segons la Instrucció 3/2021 de la directora general de Funció Pública, per establir les titulacions i certificats que, amb referència als nivells que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió de llocs de feina de l'Administració de la CAIB. Es valorarà de la següent forma:
Per un certificat de nivell A1: 0,2 punts.
Per un certificat de nivell A2: 0,4 punts.
Per un certificat de nivell B1: 0,6 punts.
Per un certificat de nivell B2: 0,8 punts.
Per un certificat de nivell C1: 0,9 punts.
Per un certificat de nivell C2: 1 punt.