Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 83650
Bases de la convocatòria per la participació en el concurs de la rua de carnaval municipal de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia núm. 2025-0467 de data 25.02.2025, s'han aprovat les bases de la convocatòria per la participació en el concurs de la rua de carnaval municipal de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia 2025:

BASES PER PARTICIPAR A LA RUA DE CARNAVAL 2025

1. OBJECTE

Amb motiu de la celebració de les festes de carnaval en el municipi, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia organitza una rua de carnaval que es celebra el divendres 28 de febrer, a partir de les 16.30 h, a la zona de Sant Jordi de ses Salines.

Per tal de promoure la participació i l'interès de les associacions de pares i mares dels centres del municipi, associacions culturals i la ciutadania en general, l'Ajuntament concedeix premis a les diferents categories de participació que s'especifiquen en el punt 3.

Les presents Bases tenen per objecte regular el desenvolupament de la rua i la concessió dels premis als participants.

2. BENEFICIARIS

Poden participar a la rua les entitats sense ànim de lucre, associacions i persones físiques o jurídiques, ja sigui aportant carrossa i/o comparsa. També es pot participar a la categoria individual i/o minigrup amb un màxim 10 persones, mitjançant la representació d'una persona física.

En el cas que el premi s'atorgui a un grup de persones físiques, l'ingrés es fa a la persona que hagi fet la sol·licitud d'inscripció en qualitat de representant del grup. 

Els participants menors d'edat que participin sols a la rua necessiten una autorització d'un representant (annex II), que és el que rep el premi en el cas que el/s menor/menors fos/sin premiats.

3. PREMIS

L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia destina un màxim de 6.000 € en premis als participants de la rua de carnaval, amb càrrec a la partida 338 48043, finançada amb fons propis, que es reparteixen en les següents categories:

- ESCOLARS COMPARSA. Grup representat per centres escolars o associacions de pares i mares, d'un mínim de 10 persones, acompanyades d'un vehicle petit (turismes i altres vehicles de dos o tres rodes), per dur la música, llum, etc. El vehicle no pot excedir els 4 m d'alçada.

  • 1r premi: 800 €
  • 2n premi: 500 €

- ESCOLARS CARROSSA. Grup representat per centres escolars o associacions de pares i mares amb un conjunt de la plataforma decorada més una comparsa. Les mides no poden excedir de 2,5 m d'amplada, 4 m d'alçada, i 12 m de llargada en conjunt.

  • 1r premi: 900 €
  • 2n premi: 600 €

-  CATEGORIA GENERAL COMPARSA. Grup d'un mínim de 10 persones, acompanyades d'un vehicle petit (turismes i altres vehicles de dos o tres rodes), per dur la música, llum, etc. El vehicle no pot excedir els 4 m d'alçada.

  • 1r premi: 800 €
  • 2n premi: 500 €
 

- CATEGORIA GENERAL CARROSSA. Conjunt de la plataforma decorada més una comparsa. Les mides no poden excedir de 2,5 m d'amplada, 4 m d'alçada i 12 m de llargada en conjunt.

  • 1r premi: 900 €
  • 2n premi: 600 €

- INDIVIDUAL I/O MINIGRUP. Conjunt, com a màxim de 10 persones, que formin un grup homogeni.

  • 1r premi: 250 €
  • 2n premi: 150 €

* Si queden premis deserts en alguna de les categories i s'han quedat participants sense premiar, el jurat pot decidir si donar-los cap premi. En cap cas no es supera la quantia màxima de 6.000 € destinada a premis.

4. NORMES I ITINERARI DE LA RUA

Per tal d'afavorir l'organització i desenvolupament de la rua s'han de seguir en tot moment les indicacions de l'organització i tenir en compte els següents punts:

a) Cada grup ha de tenir un representant major d'edat, que és el responsable de tot el que afecti el grup. La persona responsable ho és també dels menors que hi participen i de comptar amb les autoritzacions pertinents.

b) A partir de les 15.30 h, concentració de carrosses i comparses en el c/ Cas Sac.

c) La rua surt a les 16.30 h del mateix lloc.

d) Els vehicles de les comparses i carrosses s'han de col·locar per ordre d'arribada.

e) Els vehicles han de deixar un espai mínim entre ells perquè es col·loquin les comparses que els acompanyen.

f) És obligatori portar 1 extintor per carrossa o comparsa i l'assegurança de responsabilitat civil obligatòria de tots els tipus de vehicles de motor (l'organització en demana la comprovació).

g) L'organització fa controls abans de la sortida, tant als vehicles que s'usen a la desfilada com control d'alcoholèmia i drogues als conductors/es.

h) Està prohibit portar animals a la rua, així com usar coets, petards o foc de cap tipus.

i) Els grups participants són responsables dels incidents o accidents derivats de la seua participació a la rua.

j) L'organització lliura abans de la sortida un número de participant que s'ha de portar a lloc visible en tot moment.

Itinerari de la rua: sortida des del c/ Cas Sac, c/ Can Mariano Palerm, carretera de l'Aeroport, c/ Sindicalista Margalida Llogat, c/ Plaça Major, avinguda de Vicent Serra.

 

El lliurament dels premis es farà a la plaça de Sant Jordi, una vegada que el jurat hagi fet la valoració.

L'incompliment d'algun dels requisits exigits pot ocasionar l'exclusió de la participació a la rua.

5. SOL·LICITUDS, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

Les inscripcions per a participar a la rua de carnaval es poden fer via registre d'entrada, fins al 24 de febrer a les 14.00 h a l'Ajuntament de Sant Josep o a les oficines municipals, en el cas de persones físiques. Les inscripcions de persones jurídiques (associacions, APIMA...) es fan de forma telemàtica d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La inscripció feta fora del termini establit implica el dret a desfilar en la rua, però no així el dret a participar en el concurs de premis.

Els sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:

a) CIF/NIF de l'entitat, si és el cas.

b) DNI del representant.

c) Autorització per a la participació de menors, si és el cas (annex II).

d) Fotocòpia del permís de circulació del vehicle, si és el cas.

e) Declaració jurada de compliment dels requisits establits a les Bases de la convocatòria (annex III).

f) Fotocòpia del permís de conduir del conductor i d'un suplent, si és el cas.

g) Imprès de transferència bancària o certificat de titularitat bancària a l'efecte del pagament del premi concedit. En cas d'haver-lo presentat en altres ocasions no és necessari tornar-lo a presentar (annex IV).

6. CRITERIS D'ATORGAMENT DELS PREMIS

Es convoca un jurat format per cinc membres de diferents associacions i entitats socials del municipi de Sant Josep de sa Talaia. Així mateix, la regidora de Festes assisteix el jurat amb veu però sense vot.

El jurat valora tots els grups presentats i que compleixin els requisits segons l'establit a les Bases. Cada membre del jurat puntua entre 1 i 5 els següents aspectes:

a. originalitat

b. qualitat i vistositat

c. coreografia

d. vestuari

e. dels grups amb carrossa també se'n valora l'originalitat, qualitat i vistositat

És la regidora de Festes qui, segons proposta del jurat, aprova la concessió dels premis.

Si queden premis deserts en cap de les categories i han quedat participants sense premiar, el jurat pot decidir concedir-los algun premi. En cap cas no es supera la quantia màxima de 6.000 € destinada a premis.

La resolució del jurat es inapel·lable i es dona a conèixer el mateix dia de la rua a través de les xarxes socials de l'Ajuntament i d'una nota de premsa.

El jurat queda facultat per resoldre tots els dubtes que es presentin, i pot prendre, a més, les resolucions o acords necessaris per al bon ordre i funcionament de la rua.

7. PUBLICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

De conformitat amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015 de procediment administratiu, així com amb l'article 6 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de la publicació en el tauler d'anuncis i en el web de l'Ajuntament.

​​​​​​​8. ACCEPTACIÓ DE LES BASES

Presentar-se a aquest concurs suposa l'acceptació estricta d'aquestes Bases.

L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia queda facultat per resoldre qualsevol casuística que no s'hi prevegi.

Així mateix, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia queda eximit de tota responsabilitat davant qualsevol reclamació que es pugui presentar pel que fa a la utilització d'imatges de persones, béns, logotips o altres tipus a l'obra concursant i deriva aquesta responsabilitat a la persona inscrita com a autor/a. A aquest efecte, per a la inscripció s'ha d'emplenar i firmar la declaració responsable (annex III).

 

Sant Josep de sa Talaia, 6 de febrer de 2025

L'alcalde Vicente Roig Tur

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ A LA RUA DE CARNAVAL 2025

Sol·licitant

Nom i llinatges / raó social

DNI/CIF

Telèfon

CP

Adreça

Població

Adreça electrònica

Representant

Nom i llinatges / raó social

DNI/CIF

Telèfon

CP

Adreça

Població

Adreça electrònica

Grup participant

Nom

Nombre aprox. de participants

Nombre de vehicles

Dimensió total amb plataforma

 

 

 

Categoria a la qual participau (escolliu-ne una)

(      )carrossa escolar

(     )  comparsa escolar

(     ) carrossa d'àmbit general

(     ) comparsa d'àmbit general

(     )  individual i/o minigrup (màx. 10 persones)

 

Sant Josep, _______ d _____________________________ de 202   

 

Firma

 

ANNEX 1

A la inscripció s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:

- CIF/NIF de l'entitat, si és el cas.

- DNI del representant.

- Autorització per a la participació de menors, si és el cas (annex II).

- Fotocòpia del permís de circulació del vehicle, si és el cas.

- Fotocòpia de la fitxa tècnica del vehicle, si és el cas.

- Fotocòpia de l'assegurança en vigor del vehicle, si és el cas.

- Fotocòpia del permís de conduir del conductor i d'un suplent, si és el cas.

- Imprès de transferència bancària, a l'efecte del pagament del premi concedit. En cas d'haver-lo presentat en altres ocasions, no és necessari tornar-lo a presentar (annex IV).

 

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

ANNEX II AUTORITZACIÓ PER A LA PARTICIPACIÓ DE MENORS A LA RUA DE CARNAVAL 2025

* Només per a participants individuals o grups en els quals no hi ha majors d'edat acompanyant.

Jo, .................................................................................................................... (nom i llinatges), amb DNI .................................................., major d'edat, com a representant del/de la menor / dels/de les menors:

Menor 1: ............................................................................................ (nom i llinatges),

amb DNI ............................

Menor 2: ............................................................................................ (nom i llinatges),

amb DNI ............................

Menor 3: ............................................................................................ (nom i llinatges),

amb DNI ............................

NOM DEL GRUP: ..................................................................................................................

CATEGORIA EN LA QUAL PARTICIPAM: ..........................................................................

ELS AUTORITZ a participar a la rua de carnaval 2025, i accept les presents Bases.

En el cas que els/les menors resultin guanyadors/guanyadores d'algun dels premis, autoritz l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a sol·licitar per mitjans telemàtics la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, d'estar al corrent del pagament amb la Seguretat Social i de no tenir deutes ni sancions amb aquest Ajuntament, a l'efecte del cobrament del premi.

 

Sant Josep de sa Talaia, _______ d ________________________ de 2025.

 

(firma)

 

 

​​​​​​​ANNEX III DECLARACIONS RESPONSABLES

Jo, .............................................................................................................................. , amb DNI ​​​​​​​....................................., com a representant del grup ......................................... participant en la rua de carnaval que es celebra el dia 28 de febrer a la zona de Sant Jordi de ses Salines, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:

a) Que el vehicle amb matrícula ..............................., model .................................., marca ........................................., té data de caducitat d'ITV el dia ..................... i té l'assegurança de circulació obligatòria actualment en vigor.

b) Que es compleixen tots els requisits establits a les Bases del carnaval de Sant Josep de sa Talaia i sol·licit participar-hi mitjançant aquest formulari d'inscripció.

c) Que som conscient i responsable que l'incompliment de qualsevol dels punts anteriors és únicament i exclusivament responsabilitat de la persona sotasignada.

d) Que som coneixedor/a de les Bases que regeixen la present convocatòria, les accept i les assumeix.

I perquè així consti als efectes oportuns, firm la present declaració.

 

Sant Josep de sa Talaia, ......... d ................................. de 2025.

(firma)

 

​​​​​​​

 

ALCALDIA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

​​​​​​​​​​​​​​ANNEX IV FULL DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA