Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 81739
Convocatòria i bases reguladores de les subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics de Calvià per a la contractació de monitors de suport a les aules de pasqua, aules de nadal i jornades lúdiques de l'any 2025. (aules d’oci adaptat)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector de l'IMEB en data 5 de febrer de 2025, va aprovar la Convocatòria i bases reguladores de les subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics de Calvià per a la contractació de monitors de suport a les aules de Pasqua, aules de Nadal i jornades lúdiques de l'any 2025 (aules d'oci adaptat).

CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS EMMARCADES EN L'ÀMBIT COMPETENCIAL DE L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ, DIRIGIDES A LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES D'ALUMNES DELS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA PÚBLICS DE CALVIÀ PER A LA CONTRACTACIÓ DE MONITORS DE SUPORT A LES AULES DE PASQUA, AULES DE NADAL I JORNADES LÚDIQUES DE L'ANY 2025. (AULES D'OCI ADAPTAT)

CAPÍTOL I  DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Objecte.

Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de les subvencions emmarcades en l'àmbit de les competències de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (d'ara endavant IMEB) dirigides a les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (d'ara endavant AMIPA) i Associacions de Famílies d'alumnes (d'ara endavant AFA) dels Centres d'Educació Infantil i Primària (d'ara endavant CEIP) públics de Calvià per a la contractació de monitors de suport als alumnes amb necessitats educatives especials a les Aules de Pasqua, Aules de Nadal i jornades lúdiques de l'any 2025.

Article 2. Concepte de subvenció.

Té la consideració de subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.

 

CAPÍTOL II  CARACTERÍSTIQUES DE LES SUBVENCIONS

Article 3. Beneficiaris

Les entitats beneficiàries són les AMIPA/AFA dels CEIP públics de Calvià.

Article 4. Objecte de l'ajuda

Facilitar el suport als alumnes amb necessitats educatives especials que participin en les Aules de Pasqua, Aules de Nadal i jornades lúdiques de l'any 2025, amb la contractació de monitors de suport.

L'IMEB posa a la disposició de les AMIPA/AFA, durant el període de vacances escolars de Pasqua, Nadal i jornades lúdiques, els següents CEIP: Galatzó (Es Capdellà), Ses Rotes Velles (Santa Ponça), Puig de Sa Morisca (Santa Ponça), Puig de Sa Ginesta (Urb. Galatzó), Xaloc (Peguera), Son Ferrer, Jaume I (Palmanova), Bendinat, Ca's Saboners (Magaluf), Ses Quarterades (Calvià Vila) i Son Caliu.

Les AMIPA/AFA del municipi, que compleixin amb les condicions establertes en aquesta convocatòria i que estiguin interessades a realitzar Aules de Pasqua, Aules de Nadal i jornades lúdiques de l'any 2025, en algun dels centres públics esmentats, hauran de presentar un escarit projecte amb els destinataris, objectius, activitats, metodologia, coordinació i avaluació global del mateix.

Article 5. Crèdit pressupostari.

Per a atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit suficient en la partida 10 32000 4800002 del pressupost de l'IMEB de l'any 2025.

La quantia total de les subvencions convocades és de 20.000,00 €. Sense perjudici que en aplicació de l'article 58.2 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions es pugui ampliar el crèdit.

Article 6. Compatibilitat de les ajudes.

Les subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjunta o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.

Article 7. Iniciació, Instrucció, resolució i notificació

El procediment per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, s'ajustarà a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions.

El procediment per a la sol·licitud de les subvencions recollides en aquestes bases s'iniciarà a petició de l'entitat interessada, d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de Règim jurídic del Sector Públic. Els òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment s'especifiquen en el Capítol IV d'aquestes bases.

D'acord amb la informació continguda en les sol·licituds per a la corresponent convocatòria, prèvia comprovació que les AMIPA/AFA sol·licitants reuneixen els requisits exigits, i després de la valoració de les mateixes per part del Comissió Avaluadora designada a aquest efecte, s'elevarà proposta de la concessió i/o denegació de subvencions i els motius que concorreguessin a aquest efecte, adjudicant-se i/o denegant-se, si és el cas, mitjançant Resolució de la Presidenta de l'IMEB. Així mateix també es formularà expressament proposta motivada de la denegació de les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en les bases de la present convocatòria.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà a l'entitat interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 3 dies naturals, a partir de la notificació d'esmena, indicant-li que si no ho fes se li tindrà per desistit de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Resolució de concessió i, si és el cas, de denegació de les subvencions, es publicarà en la pàgina web municipal a l'efecte de notificació.

El termini màxim per a la resolució i notificació de la concessió i/o denegació de les subvencions serà de deu dies hàbils, a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria en el BOIB, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Contra la resolució de concessió i/o denegació de les subvencions emesa per la Presidenta de l'IMEB que no posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 41 dels Estatuts de l'IMEB i l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, es pot interposar recurs d'alçada davant l'Alcalde-President de la Corporació, en el terme d'un mes a comptar des de la notificació, de conformitat al que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que es pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs s'ha de presentar en el Registre General o en qualsevol de les formes determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Article 8. Percepció de l'ajuda.

Per a rebre la subvenció concedida és imprescindible que hagin estat adequadament justificades les subvencions atorgades en anteriors convocatòries.

Article 9. Presentació de la documentació (Sol·licitud i justificació).

Tant la sol·licitud (annex I) com la justificació (annex V), juntament amb la documentació requerida, s'ha de presentar de manera telemàtica a través del Registre Electrònic del Ajuntament o IMEB, o en les oficines i registres que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú, en els terminis i amb la documentació que en cada cas es determina en aquestes bases.

Article 10. Activitats subvencionables, terminis, documentació de sol·licitud i de justificació.

La participació de menors residents con necessitats educatives especials

Objecte: Serà objecte de subvenció les AMIPA/AFA que tinguin inscripcions d'alumnat amb discapacitat residents a Calvià, amb la certificació de l'organisme corresponent, igual o superior a un 33%.

Aquesta subvenció s'aplica en les mateixes condicions a menors que estiguin en situació d'acolliment en famílies residents a Calvià.

Import de la subvenció:

Per a la contractació de personal addicional de suport per als menors residents amb necessitats educatives especials, sobre la base de les següents quanties:

◦ Activitats concretes: 15 €/hora (sortides i similars)

◦ Contractació jornada parcial (de 9 a 14 hores): 75 €/ per dia.

◦ Contractació jornada completa: 100 €/ per dia.

Les dates seran les següents:

Aules de Pasqua: 22, 23, 24 i 25 d'abril de 2025.

Aules de Nadal: 23, 24, 29, 30 i 31 de desembre de 2025 i 2 i 5 de gener de 2026.

Jornades lúdiques: activitats en dies no lectius aprovats per Consell Escolar del centre.

Documentació a presentar per a sol·licitar la subvenció:

• Sol·licitud de subvenció familiar per a l'atenció educativa addicional d'alumnes amb necessitats educatives especials (nee) (annex III).

• Llistat de participants (annex IV).

Terminis sol·licitud:

• 10 dies hàbils abans de l'inici de l'activitat.

Terminis justificació:

• 6 dies hàbils posteriors a l'activitat.

Article 11. Control tècnic i financer.

Les AMIPA/AFA beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i de fiscalització que L'IMEB consideri oportunes.

Article 12. Reintegrament de les subvencions.

Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 13.- Protecció de dades

De conformitat amb el que es disposa en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i en la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posem en el seu coneixement que:

1.- El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, adreça carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1, CP: 07184, Calvià, Illes Balears, telèfon de contacte: 971 139 139 i correu electrònic imeb@calvia.com.

2.- Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'IMEB són: dpd@calvia.com.

3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la convocatòria de subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB de Calvià i dirigides tant a les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes dels Centres d'Educació Infantil i Primària públics de Calvià per a la realització d'aules d'oci adaptat, com a les famílies que desitgin participar en les mateixes i compleixin els requisits establerts en les presents bases.

4.- La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal i en l'art. 6.1.e) compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de:

• Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

• Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

• Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

• Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

• Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de Balears. 

• Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les illes Balears.

6.- Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicats a la Bases Nacional de Subvencions, Agència Estatal d'Administració Tributària i a altres Administracions que poguessin estar relacionades amb la subvenció.

7.- Les entitats sol·licitants poden exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'IMEB carrer Julià Bujosa Sans Batle, núm 1, Calvià.

8.- Si en l'exercici dels seus drets, l'entitat interessada no ha estat degudament atesa podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid – Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades en dpd@calvia.com.

 

CAPÍTOL III  LES ENTITATS BENEFICIÀRIES.

Article 14. Requisits de les entitats sol·licitants

Els requisits imprescindibles per a sol·licitar i rebre les subvencions objecte d'aquesta convocatòria són:

◦ Estar legalment constituïda com AMIPA/AFA dels CEIP públics del municipi de Calvià i estar inscrita en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Calvià.

◦ Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria en forma i terminis establerts.

◦ Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les illes Balears, la Seguretat Social, l'Agència Tributària Estatal i l'Ajuntament de Calvià i els seus organismes autònoms.

◦ Complir amb tot el que s'estableix en les presents bases així com en la normativa i la legislació vigent.

L'IMEB consultarà les dades pertinents per a la resolució del tràmit.

Article 15. Drets

Les entitats beneficiàries perceptores de la subvenció tenen dret a obtenir el suport i la col·laboració de l'IMEB en la realització de l'activitat o projecte que se subvencioni (permisos, autoritzacions, llicències, etc.), una vegada hagi autoritzat la AMIPA l'ús del Col·legi per a realitzar les activitats.

◦ L'IMEB assumeix el servei de consergeria i neteja, una vegada donada la conformitat a l'horari proposat per l'AMIPA/AFA.

◦ L'IMEB assumeix el manteniment de les instal·lacions dels col·legis cedits, en el marc de les seves competències.

◦ L'IMEB prestarà un servei d'informació i assessorament a les AMIPA/AFA per a gestionar l'activitat.

◦ L'IMEB tramitarà les peticions d'espais i recursos municipals fets per l'AMIPA/AFA .

En cas que el servei no sigui correcte, d'acord amb les AMIPA/AFA, l'IMEB podrà prendre les mesures que consideri oportunes per a millorar el servei.

L'entitat beneficiària pot subcontractar parcial o totalment l'activitat o projecte a subvencionar.

Article 16. Obligacions.

La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.

1.- En qualsevol cas, l'AMIPA/AFA està obligada a complir tot el que s'estableix en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com en la normativa general de subvencions i la legislació vigent aplicable a les activitats de temps lliure educatiu per a la infància i la joventut de les illes Balears.

2.- L'AMIPA/AFA és responsable de planificar, gestionar i desenvolupar l'activitat complint amb la normativa vigent en el cas que realitzi la prestació del servei de manera directa. En el cas que l'AMIPA/AFA opti per contractar una empresa per a desenvolupar l'activitat, podrà delegar aquestes responsabilitats en l'empresa contractada, i en aquest cas, haurà de notificar-ho a l'IMEB amb la corresponent conformitat de l'empresa.

3.- Si per ús indegut o manca de supervisió de la persona responsable de l'aula d'oci adaptat s'ocasionen desperfectes en el centre educatiu, l'AMIPA/AFA o empresa en qui delegui es responsabilitzarà dels danys ocasionats, coordinant amb l'IMEB el restabliment i/o reparació d'aquests danys.

4.- L'AMIPA/AFA, o empresa en qui delegui, haurà de vetllar per un consum responsable d'aigua i llum i, en cas que es produeixi un excés en el consum habitual, haurà de fer-se càrrec del cost addicional.

5.- L'AMIPA/AFA, o empresa en qui delegui, haurà de donar avís immediat a l'IMEB de totes les incidències, ja siguin materials o amb els participants.

6.- L'AMIPA/AFA, o empresa en qui delegui, haurà de complir o fer complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals. Així mateix, haurà de vetllar per l'exigència que el personal al servei d'aquestes aules, disposi del certificat que acrediti la inexistència d'antecedents per delictes sexuals mitjançant l'aportació del certificat negatiu del registre censal de delinqüents sexuals d'acord amb la Llei orgànica 1/1996 de Protecció Jurídica del Menor modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015 de voluntariat.

7.- L'AMIPA/AFA i les empreses que gestionin l'activitat hauran de complir amb el que es disposa en la legislació vigent referent a la protecció de dades de caràcter personal, concretament hauran de donar compliment a les exigències establertes en el REGLAMENT (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

8.- L'AMIPA/AFA, o empresa en qui delegui haurà de complir amb el que s'estableix en la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral de la infància i l'adolescència enfront de la violència, especialment el referit a l'article 16 sobre el deure de comunicació qualificat en cas de tenir coneixement d'una situació de violència exercida sobre els participants en l'activitat, havent de comunicar-ho de manera immediata als serveis socials competents. A més, quan d'aquesta violència pogués resultar que la salut o la seguretat de la persona participant es trobés amenaçada, hauran de comunicar-ho de manera immediata a les Forces i Cossos de Seguretat i/o al Ministeri Fiscal.

Els serveis socials comunitaris bàsics de l'Ajuntament de Calvià facilitaran informació a les entitats gestores de l'activitat per a l'accés a la notificació a través del Registre Unificat de Maltractament a la Infància.

Les entitats perceptores de la subvenció estan obligades a:

a) Revisar i comprovar totes les dades i documents que es lliurin en la sol·licitud i justificació.

b) Fer ús dels annexos d'aquesta convocatòria sense fer cap modificació.

c) Fer constar en la documentació i en els elements publicitaris del projecte, comunicats, etc., el suport a l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logo de l'IMEB).

d) En cas de renúncia, a comunicar-ho formalment de manera expressa i motivada, en el termini de sis dies comptats a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.

e) Realitzar l'activitat o projecte per al qual es concedeix la subvenció

f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que li sigui requerida. En relació amb l'acreditació de la formació de monitors i directors de les aules i altes i baixes del personal, haurà d'estar disponible tota la documentació durant el desenvolupament de les aules d'oci adaptat a requeriment de l'IMEB.

g) Rendir comptes de les modificacions que sorgeixin en la realització del projecte i justificar-les adequadament.

h) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.

i) Presentar una petita memòria de l'activitat, en el termini assenyalat.

 

CAPÍTOL IV ÒRGAN COMPETENT.

Article 17. Òrgan competent.

El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per a aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.

La presidència de l'IMEB té la competència per a resoldre l'adjudicació de subvencions.

Article 18. Composició i funcions de la Comissió Avaluadora.

La Comissió Avaluadora estarà formada per tres membres, personal tècnic adscrit a l'IMEB designats per la Presidència d'aquest.

Funcions de la Comissió Avaluadora:

◦ Autoritzar els projectes que compleixin la normativa i les bases de la convocatòria.

◦ Desestimar els projectes que no presentin una coherència interna o el desenvolupament de la qual no sigui factible, d'acord amb les finalitats de les bases.

◦ Examinar i valorar les sol·licituds de subvenció.

◦ Elaborar l'informe dirigit a l'Òrgan instructor amb indicació de les entitats beneficiàries i imports que corresponguin en funció de la documentació presentada.

◦ Supervisar el desenvolupament de les aules.

Article 19. Composició i funció de l'Òrgan Instructor

L'Òrgan Instructor serà la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar a les entitats interessades que tenen un termini de 10 dies naturals per a presentar al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins del termini establert, la proposta de resolució provisional tindrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar l'entitat sol·licitant o sol·licitants per a les quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la.

Article 20. Documentació

Tota la documentació corresponent a la sol·licitud de subvencions recollides en aquestes bases, i a la justificació d'aquestes, ha de ser publicada en el BOIB, en la Base Nacional de Subvencions; ha d'estar disponible en la pàgina web municipal (www.calvia.com) i es pot sol·licitar per correu electrònic a imeb@calvia.com.

 

(Signat electrònicament: 6 de febrer de 2025)

La presidenta de l'IMEB Isabel Bonet Saum

Documents adjunts