Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 80378
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s’aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i el temari de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos auxiliar, de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 28 de novembre de 2022 es va aprovar l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2022 corresponent al personal funcionari i al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l'àmbit dels serveis generals (BOIB núm. 155, de 29 de novembre).

2. Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 es va aprovar l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2023 corresponent al personal funcionari i al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l'àmbit dels serveis generals (BOIB núm. 173, de 23 de desembre).

3. D'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior a un 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb discapacitat, sempre que superin els processos selectius i acreditin la discapacitat i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques. Es consideren persones amb discapacitat les que defineix l'article 4.2 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

L'apartat 3 de l'article 48 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, preveu que «en les ofertes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'ha de reservar una quota no inferior al 7 % de les vacants per a les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, de manera que progressivament s'arribi al 2 % dels efectius totals en cada administració pública».

La reserva s'ha de desglossar de la manera següent:

— Un mínim d'un 2 % de les places vacants perquè les cobreixin persones que acreditin una discapacitat de tipus intel·lectual.

— Un mínim d'un 5 % de les places vacants perquè les cobreixin persones que acreditin qualsevol altre tipus de discapacitat.

D'acord amb el que estableix l'article 2 del Decret 36/2004, de 16 d'abril, pel qual es regula l'accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aquesta reserva s'ha de fer sobre el còmput global de les vacants incloses en l'oferta d'ocupació, i cada convocatòria ha d'especificar, si escau, el nombre de places reservades per a aquest torn.

4. La disposició addicional sisena de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, estableix que en els procediments de selecció i en els procediments ordinaris de provisió de llocs de treball de funcionaris, tramitats per l'Escola Balear d'Administració Pública, que convoqui la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública es pot preveure que les persones que vulguin participar-hi estiguin obligades a dur a terme determinats tràmits per mitjans electrònics. Aquesta obligatorietat s'ha d'establir en funció del personal i del col·lectiu destinatari.

Tenint en compte que la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha suposat un impuls per a la implementació de l'Administració electrònica i que l'article 56 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret 5/2015, de 30 d'octubre, exigeix per participar en els processos selectius, entre d'altres requisits, el de tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques, es considera convenient que la convocatòria estableixi l'obligatorietat que els aspirants es relacionin per mitjans electrònics en totes les fases del procediment, ja que el desenvolupament adequat de les funcions dels empleats públics exigeix que aquests disposin d'habilitats relacionades amb l`'administració electrònica, les quals pressuposen els coneixements necessaris per tal de dur a terme els tràmits telemàtics que preveu aquesta convocatòria.

5. L'article 6.3.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que és competència de la consellera competent en matèria de funció pública, entre d'altres, convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.

L'article 12.1 de la mateixa Llei assenyala que correspon a l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) la gestió dels procediments de selecció i de promoció del personal.

D'altra banda, l'article 5 dels Estatuts de l'EBAP estableixen que l'Escola, per aconseguir els seus objectius, entre altres funcions, ha de «preparar, coordinar i executar els processos de selecció de personal i de promoció interna, com també els procediments de provisió de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si escau, de la resta d'administracions del seu àmbit territorial, sens perjudici de les competències de la persona titular de la conselleria i de la persona titular de la direcció general competent en matèria de funció pública».

6. Les places del torn lliure de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears objecte d'aquesta convocatòria corresponen a les ofertes públiques dels anys 2022 i 2023, i es distribueixen per illes, inclosa la reserva de persones amb discapacitat, si n'hi ha.

Per tot això, una vegada practicada i conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals més representatives de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i fent ús de les competències que m'atorga l'article 6.3.c) de la Llei 3/2007, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria del procés selectiu per tal de cobrir les places de personal funcionari de carrera del cos auxiliar, que figuren en l'annex 1, pel torn lliure i pel sistema de selecció d'oposició, incloses en les ofertes públiques d'ocupació dels anys 2022 i 2023.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten a aquesta Resolució com a annex 2.

3. Aprovar els exercicis i els temaris que han de regir aquest procés, que figuren com a annex 3 d'aquesta Resolució.

4. Aprovar les instruccions per tramitar les sol·licituds telemàtiques i les declaracions responsables, que figuren en l'annex 4.

5. Fer públic que el model de sol·licitud de participació està inclòs en el tràmit telemàtic disponible per a les persones interessades en la pàgina web http://oposicions.caib.es.

6. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex 5.

7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Publiques en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 6 de febrer de 2025)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

 

 

ANNEX 1 Places convocades i requisits de titulació i de coneixements de llengua catalana

1. Places convocades del cos auxiliar:

Mallorca:

— 80 places del torn lliure, 4 de les quals correspon a la reserva per a persones amb discapacitat.

Menorca:

— 6 places del torn lliure, 1 de les quals correspon a la reserva per a persones amb discapacitat.

Eivissa:

— 8 places del torn lliure, 1 de les quals correspon a la reserva per a persones amb discapacitat.

2. Requisits de titulació

Cos auxiliar

Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent (graduat escolar, prova d'accés a la universitat per majors de 25 anys...).

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la credencial d'homologació, equivalència o reconeixement corresponent del ministeri competent en la matèria.

3. Requisit de coneixements de llengua catalana

Administració general

— Cos auxiliar

Certificat de nivell B2 (nivell avançat).

 

ANNEX 2 Bases específiques de la convocatòria

1. Normativa reguladora

Aquesta convocatòria la regula la normativa següent:

a) El Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).

b) La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

c) La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

d) La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

e) La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

f) La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g) La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

h) La Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

i) La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j) El Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna, modificat pel Decret Llei 3/2024, de 24 de maig, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears.

k) El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 7/2022 (BOIB núm. 67, de 24 de maig), d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol).

l) La Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

m) La Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre règim específic de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

n) El Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.

o) El Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març.

p) El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

q) El Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

r) L'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014).

s) L'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

t) El règim transitori de l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí.

2. Procediment selectiu

L'objecte de la convocatòria és la provisió de les places indicades en l'annex 1, pel torn lliure i per sistema d'oposició, corresponents a les ofertes públiques d'ocupació del personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dels anys 2022 i 2023.

3. Requisits i condicions de les persones interessades

Les persones aspirants han de complir els requisits i les condicions generals i específiques que s'exigeixen en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los durant tot el procés selectiu.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica reconèixer que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

Les persones aspirants han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.

b) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió de la titulació acadèmica que s'indica en l'annex 1. Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació. Aquest requisit no serà d'aplicació als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. En el cas de les persones amb discapacitat, aquest requisit s'entén acreditat amb la presentació de l'informe d'acreditació de la compatibilitat funcional expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat.

e) No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

f) No tenir la condició de personal funcionari de carrera en el mateix cos, escala o especialitat de l'Administració de CAIB a què s'opta.

g) Disposar dels coneixements de la llengua catalana que s'indiquen en l'annex 1.

 

 

Els certificats oficials que acrediten aquest requisit són els següents:

  1. ― Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.
  2. ― Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
  3.  
    ― Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.
  4. ― Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complert malgrat que l'homologació s'obtengui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se amb caràcter previ al nomenament.

També s'entén acreditat el requisit o el mèrit, segons s'escaigui, si les persones aspirants consten en la llista provisional d'aptes de les darreres proves de llengua catalana, i al·leguen que consten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds. A les persones aspirants que acreditin, amb els informes previs adients, sordesa prelocutiva profunda, severa o mitjana, se'ls ha d'adaptar l'exigència del requisit de coneixements de llengua catalana, mitjançant una resolució del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, d'acord amb l'abast de la discapacitat.

h) Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal d'acord amb el que preveu l'article 59 bis de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Estan exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %.

La taxa per a la inscripció a les proves selectives s'exigirà segons la tarifa següent:

1r. En convocatòries d'accés a places per a les quals s'exigeixi el títol universitari de grau, 28,89 €, o la taxa que resulti de la quantia actualitzada d'acord amb la llei de pressuposts vigent.

2n. En convocatòries d'accés a places per a les quals s'exigeixin altres titulacions de nivell inferior al títol universitari de grau, 14,42 €, o la taxa que resulti de la quantia actualitzada d'acord amb la llei de pressuposts vigent.

i) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació al·legats que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu. S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.

4. Places reservades per a persones amb discapacitat

4.1. En aquesta convocatòria es reserven les places que s'indiquen en l'annex 1 perquè siguin cobertes per persones que acreditin una discapacitat física sensorial o psíquica que no sigui originada per una discapacitat intel·lectual.

Les persones que accedeixin pel torn de reserva, a més dels requisits generals del punt 3 d'aquestes bases, han de tenir reconeguda la condició legal de discapacitat física, sensorial o psíquica en un nivell igual o superior al 33 % i acreditar, mitjançant un informe expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat, els aspectes següents:

― Que l'aspirant està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos, escala o especialitat al qual aspira mitjançant, si correspon, a judici de l'Administració, les adaptacions adients del lloc de treball.

― Si s'escau, les adaptacions que fossin necessàries per dur a terme les proves d'accés; respectant, en tot cas, els principis de mèrit i capacitat.

4.2. Les persones que es presentin pel torn de reserva, sols en cas que s'oposin al fet que l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) l'obtengui d'ofici, han d'aportar l'informe d'aptitud o adaptació de l'equip multiprofessional de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o l'organisme públic equivalent en el termini d'un mes abans de la realització del primer exercici.

4.3. La participació en el procés selectiu de les persones que optin per aquest torn i, si escau, l'adjudicació de la plaça, quedarà condicionada al fet que l'informe esmentat relatiu a les condicions personals per exercir les funcions de la plaça sigui favorable.

4.4. D'acord amb el que estableix l'article 4.2 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, es consideren afectats per una discapacitat en un grau igual o superior al 33 % els pensionistes de la Seguretat Social que tenguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tenguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei.

 

5. Relacions amb els ciutadans

5.1. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren aquest procediment i que s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial i els tràmits d'audiència), en comptes de notificar-se, s'han de publicar en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balear (seuelectronica.caib.es) i en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es).

Tot això, sens perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes que les bases d'aquesta convocatòria determinin expressament que s'hi hagin de publicar.

5.2. En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de publicació que preveu aquesta convocatòria.

6. Obligació de relacionar-se a través de mitjans electrònics

Les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu queden obligades a relacionar-se amb l'Administració convocant a través de mitjans electrònics mitjançant el corresponent tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte a la Seu Electrònica de la CAIB i al Portal de l'Opositor, a l'empara del que estableix la disposició addicional sisena de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En cas de presentar la sol·licitud o qualsevol altra documentació de manera presencial, l'Administració, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, requerirà que es dugui a terme en la forma indicada anteriorment amb l'advertiment que si no es fa així es considerarà com a no presentada la sol·licitud o com a no realitzat el tràmit corresponent.

7. Identificació dels aspirants en les publicacions dels actes administratius

D'acord amb el que estableix la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, quan sigui necessària la publicació d'actes en la Seu Electrònica, el web o en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, els aspirants s'han d'identificar amb el nom, els llinatges i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o el NIE, i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena, en el cas de passaports.

Als aspirants que es presentin pel torn de reserva de persones amb discapacitat se'ls identificarà amb les inicials del seu nom i llinatges i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o el NIE, i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena en el cas de passaports, i podran accedir a la consulta completa amb l'accés a la consulta personal del Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es).

8. Sol·licitud i declaració responsable

Amb la formalització de la sol·licitud, les persones aspirants han d'al·legar els requisits de què disposen de forma clara i expressa i declaren sota la seva responsabilitat que compleixen tots els requisits exigits per a participar en les proves selectives del cos, escala i especialitat a la que opten.

Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració (seuelectronica.caib.es) i en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es), de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015.

En cas de presentar la sol·licitud de manera presencial, l'Administració, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la duguin a terme en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi duit a terme l'esmena. Les sol·licituds que es presentin en el registre per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic es consideraran com a no presentades.

Per presentar la sol·licitud de participació i pagar la taxa corresponent, la persona interessada ha de tenir el DNI electrònic, un certificat digital vàlid o estar donat d'alta a Cl@ve.

Per donar-se d'alta a Cl@ve, les persones aspirants poden acudir al registre de l'EBAP, on rebran l'assistència necessària.

8.1. Declaració responsable

Amb la formalització de la sol·licitud, les persones aspirants declaren sota la seva responsabilitat que compleixen tots els requisits al·legats i que s'exigeixen per participar en les proves selectives del cos, escala o especialitat a què opten.

El model oficial de sol·licitud incorpora la declaració responsable del compliment dels requisits al·legats i les condicions generals que s'estableixen en les bases específiques per participar en les proves selectives convocades, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu. No és necessari aportar juntament amb la sol·licitud cap document addicional per acreditar els aspectes declarats.

No obstant això, l'Administració pot requerir a l'aspirant en qualsevol moment del procés selectiu que acrediti que compleix els requisits al·legats i les condicions generals de participació.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori o la no presentació davant l'Administració competent de la documentació que, si escau, es requereixi per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d'aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

No obstant això, les persones que al·leguin alguna discapacitat, amb independència del torn al qual es presenten, sols en cas que s'oposin al fet que l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) l'obtengui d'ofici, han de presentar un mes abans de l'inici de les proves un certificat de l'equip multiprofessional competent que acrediti la possibilitat de dur a terme les tasques pròpies de les places convocades.

8.2. Procediment

El procediment per a la presentació de sol·licituds i els documents que s'hi han d'adjuntar es detallen en l'annex 4.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

Si escau, els aspirants han d'indicar en la sol·licitud l'illa a la qual opten (Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera). Només es pot participar a una sola illa. És incompatible la participació en dues o més illes. Les persones residents a les Illes Balears que presentin sol·licituds a més d'una illa només seran admeses en el torn de l'illa corresponent a la seva residència habitual.

Així mateix, són incompatibles entre si el torn lliure, la reserva de persones amb discapacitat o una de les modalitats del torn de promoció interna, si escau.

En cas que una persona participant en el torn lliure adquireixi la condició de persona amb discapacitat una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, no s'admetrà el canvi de torn lliure a torn de reserva de persones amb discapacitat.

8.3. Requeriments i comprovació dels requisits

L'Administració, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que les persones aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats o que compleix els requisits que s'exigeixen en aquesta convocatòria, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada ha d'aportar-los.

La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació requerida relativa als requisits de participació que, si escau, s'ha requerit respecte a allò declarat, determina l'exclusió del procediment selectiu, mitjançant resolució del conseller o de la consellera competent, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

8.4. Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.5. Nomenament de personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o especialitat

Si algun aspirant és nomenat personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o especialitat a què opta, si escau, durant el transcurs d'aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs, amb la corresponent devolució de taxes.

9. Admissió i exclusió d'aspirants

9.1. La consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta relació s'ha de publicar en la forma que preveu el punt 5 d'aquestes bases.

9.2. A fi d'evitar errors i, si se'n produeixen, de permetre que s'esmenin dins el termini establert i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren en la relació de persones excloses, i que, a més, consten en la llista de persones admeses.

9.3. Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es) i en la Seu Electrònica de la CAIB per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu mitjançant el corresponent tràmit telemàtic. En la publicació d'aquesta resolució se'ls ha d'advertir que l'Administració considerarà com a no presentada la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

9.4. Acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de fer pública en el Butlletí Oficial de les Illes, en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es) i i en la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

10. Devolució dels drets d'examen

D'acord amb l'article 62.3 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, no és procedent cap devolució de la taxa en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a la persona interessada.

De conformitat amb el que estableix el punt 12.3 d'aquestes bases, en cas que s'hagin de dur a terme el mateix dia i a la mateixa hora els exercicis de diversos cossos, escales o especialitats, la impossibilitat de la persona aspirant de presentar-se a totes les proves dels diferents cossos, escales o especialitats a què estigui admesa no donarà dret a la devolució de les taxes corresponents a les proves a què no s'hagi pogut presentar per aquest motiu.

11. Procés selectiu: sistema d'oposició

Aquest procés selectiu es desenvolupa pel sistema d'oposició, que consisteix en la realització dels exercicis que preveu l'annex 3 d'aquesta convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants.

12. Fase d'oposició: exercicis i qualificació

12.1 Contingut i confecció dels exercicis

Els exercicis corresponents a l'oposició del torn lliure són els que s'indiquen en l'annex 3.

En el torn lliure, els tribunals poden elaborar els exercicis o acordar, amb la col·laboració de l'EBAP, l'entitat o els experts que han d'elaborar els exercicis integrants del procés selectiu, exercicis que revisaran i validaran els tribunals.

Quan el tribunal acordi elaborar algun dels exercicis, pot proposar al conseller o consellera competent en matèria de funció pública la designació dels especialistes necessaris per col·laborar-hi.

El desenvolupament dels exercicis d'aquest procés selectiu s'ha d'ajustar a la normativa publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o en el Diari Oficial de la Unió Europea en la data de finalització del període de presentació de sol·licituds, encara que la normativa esmentada estigui en període de vacatio legis en la data de realització de les proves selectives.

12.2. Garantia de confidencialitat dels exercicis

Els tribunals hauran de garantir la confidencialitat del contingut de les proves fins al moment en què es duguin a terme.

12.3. Calendaris de les proves

Els exercicis s'han de desenvolupar d'acord amb el calendari següent:

Cos auxiliar:

― Primer exercici: Març-abril de l'any 2026. ― Segon exercici: setembre-octubre de l'any 2026.

El primer exercici es podrà dur a terme de forma simultània amb els primers exercicis de la resta de cossos generals que es convoquin durant l'any 2025.

El conseller o consellera competent en matèria de funció pública ha d'aprovar la resolució en què s'especifiquin la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici de cadascuna de les proves.

Aquesta resolució s'ha de publicar en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es) i a la Seu Electrònica (seuelectronica.caib.es), amb una antelació mínima de deu dies hàbils a la data de realització de l'exercici.

Amb la publicació de les persones aspirants aprovades de cada exercici, s'ha de fer públic l'anunci de la realització dels exercicis següents en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es) almenys deu dies abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun dels exercicis.

El tribunal qualificador s'ha d'ajustar al calendari que s'estableix en cada convocatòria, llevat de causes greus degudament justificades.

12.4. Procediment de crida

Les persones aspirants s'han de convocar per a cada exercici en crida única, encara que hagi de dividir-se en diversos torns. Els aspirants han d'assistir al torn al qual hagin estat convocats. Queden exclosos de les proves selectives els qui no hi compareguin, excepte en els supòsits de força major degudament acreditats per l'aspirant. En aquests casos el tribunal haurà d'adoptar un acord motivat a aquest efecte.

12.5. Embaràs de risc o part, i força major

Si alguna de les persones aspirants no pot fer l'exercici en la data fixada a causa d'un embaràs de risc o de part o una altra causa de força major, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de l'exercici o exercicis que hagin quedat ajornats, els quals no es podran demorar de manera que es menystingui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, circumstàncies que ha de valorar el tribunal; en tot cas, el exercicis ajornats hauran de dur-se a terme un cop hagin desaparegut les causes de l'ajornament i sempre abans de la publicació de la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició.

12.6. Sorteig públic dels exercicis

En les proves dels exercicis que consisteixin a contestar temes o qüestions ―teòriques o pràctiques― dels temaris publicats, l'exercici o tema a desenvolupar s'ha de determinar per sorteig públic, fet davant les persones aspirants, amb caràcter general, immediatament abans d'iniciar les proves. Excepcionalment, per causes degudament motivades de logística, el sorteig es pot dur a terme el dia abans de la prova.

Els exercicis s'han de sortejar entre el nombre de models que fixa l'annex 3.Quan aquests exercicis s'hagin de desenvolupar en diferents torns horaris, l'acte del sorteig serà únic per a tots els torns. En l'acte del sorteig s'han d'extreure tants d'exercicis com torns es duguin a terme, que s'assignaran de forma correlativa a l'ordre de desenvolupament de cada torn.

12.7. Ordre d'actuació

L'ordre d'actuació dels opositors és alfabètic, i començarà per la lletra que resulti del sorteig que es dugui a terme a la Mesa Sectorial de Serveis Generals, quan el nombre de persones aspirants així ho aconselli.

12.8. Qualificació dels exercicis

La qualificació dels exercicis, llevat dels casos de qüestionaris amb respostes alternatives de tipus test ―que tenen una correcció automatitzada―, és a càrrec del tribunal qualificador, d'acord amb els criteris que s'estableixen en l'annex 3.

12.9. Garantia de transparència i objectivitat: anonimat de les persones aspirants

El tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.

El tribunal ha d'excloure les persones en els fulls d'examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat. Així mateix, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar que les persones aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, en la realització de les proves, que puguin desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com per garantir la transparència de les proves selectives.

12.10. Acreditació de la identitat de les persones aspirants

En qualsevol moment el tribunal pot requerir a les persones que participen en les proves que acreditin la seva identitat.

 

12.11. Incidències

La consideració, verificació i apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament dels exercicis, així com l'adopció de les decisions que es considerin pertinents, corresponen al tribunal.

12.12. Llengua dels exercicis

El tribunal s'ha d'encarregar que els exercicis s'elaborin i es lliurin d'acord amb les previsions del Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

​​​​​​​12.13. Adaptacions de temps i de mitjans

Per a les persones amb discapacitat que ho sol·licitin, el tribunal qualificador ha d'establir les adaptacions possibles de temps i de mitjans que consideri pertinents per dur a terme les proves selectives.

Els aspirants han d'efectuar la petició de les adaptacions en la sol·licitud de participació, i el tribunal ha de fer les adaptacions indicades en el certificat expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o de l'organisme equivalent.

12.14. Publicació de notes dels exercicis i revisió

Un cop acabats cada un dels exercicis de la fase d'oposició, cada tribunal ha de publicar la llista provisional de persones que l'han superat, de la forma prevista en el punt 5 d'aquestes bases i amb indicació de la puntuació obtinguda, desglossada per torns d'accés i, si escau, referida a cada una de les illes en què es convoquen places.

Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils des de l'endemà que es publiqui la llista provisional. El tribunal disposa d'un termini de set dies per resoldre'n les reclamacions i publicar, en la forma que preveu el punt 5 d'aquestes bases, la llista definitiva de persones aspirants que han superat l'exercici.

13. Resultat de l'oposició i ordre final de prelació de les persones aspirants del torn lliure

13.1. Resultat de l'oposició i ordre de prelació final

Un cop finalitzades les proves selectives, el tribunal publicarà en el Portal de l'Opositor la relació provisional d'aspirants que hagin superat les proves i hagin estat seleccionats. L'ordre queda determinat per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició (suma ordenada de les qualificacions).

Els aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació anterior, per efectuar les reclamacions relatives a errades materials, de fet o aritmètiques i per acreditar, si s'escau, les circumstàncies relatives als criteris de desempat.

El tribunal disposa d'un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions i, si s'escau, un cop que l'EBAP apliqui els criteris de desempat, elevar al conseller o consellera competent en matèria de funció pública la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu corresponent, perquè dicti la resolució procedent. Aquesta relació no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades per a cada una de les illes i per torn, d'acord amb l'article 61.8 del TREBEP. Això s'entén sense perjudici que, quan es produeixin renúncies de persones aspirants seleccionades abans del nomenament o de la presa de possessió, l'òrgan convocant pot requerir als tribunals una relació complementària de les persones aspirants que segueixen a les proposades, per ordre de puntuació, per a un possible nomenament com a personal funcionari de carrera en substitució de les que hi renuncien.

13.2. Desempats

Si es produeixen empats entre els aspirants que hagin estat seleccionades en aquest procediment, per a cada una de les illes, en la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició (suma ordenada de les qualificacions), l'ordre de prelació s'ha de resoldre, successivament, els criteris següents:

a) Tenir la nota més alta en el primer exercici.

b) Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala o l'especialitat de què es tracti, d'acord amb l'article 43 de la Llei 11/2016, de 20 de setembre, d'igualtat de dones i homes, segons el qual s'ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l'home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d'ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d) o e).

c) Ser una dona víctima de violència de gènere.

 

​​​​​​​d)Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o com a personal laboral en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

e) Ser major de 45 anys.

f) Tenir més càrregues familiars.

g) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.

Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig mitjançant la generació d'un codi ‘hash' (emprant l'algoritme MD5). Aquest codi s'assigna a cada sol·licitud. La prelació final s'ordenarà segons el resultat d'aplicar l'algoritme ordenat de forma ascendent.

Per a l'aplicació dels criteris de desempat a què fan referència les lletres c) i f), les persones aspirants han de presentar, a requeriment de l'EBAP, la documentació acreditativa de les situacions que es relacionen en les lletres esmentades.Aquesta documentació s'ha de presentar d'acord amb el corresponent tràmit telemàtic habilitat a l'efecte.

L'aplicació del criteri de prelació en relació amb les persones que al·leguin tenir càrregues familiars, es farà de la manera següent:

1r. Qui tengui més fills amb discapacitat.

2n. Qui tengui més fills menors d'edat.

3r. Qui tengui més familiars amb discapacitat a càrrec directe fins al segon grau de consanguinitat o afinitat inclusivament, que no es puguin valdre per si mateixos i no duguin a terme cap activitat retribuïda.

4rt. Qui tengui cònjuge o parella estable inscrita en el Registre de Parelles Estables de les Illes Balears sense ingressos propis.

5è. Qui tengui més descendents majors d'edat a càrrec seu i que no duguin a terme cap activitat retribuïda.

En relació al reconeixement de les situacions de violència de gènere, aquestes s'acreditaran tal i com s'estableix a l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere .

14. Publicació de les persones aspirants que han superat el procés selectiu i places que s'ofereixen

14.1 La consellera de Presidència i Administracions Públiques, a la vista de les relacions definitives de persones aspirants seleccionades que hagin lliurat els tribunals corresponents, ha de dictar la resolució que n'ordeni la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), als efectes que correspongui, i especialment a l'efecte de presentació de documents.

En la mateixa resolució s'ha d'oferir a totes les persones seleccionades la llista de llocs de treball corresponents a les places convocades perquè sol·licitin destinació.

14.2 Presentació de documents de les persones aspirants que han superat les proves selectives

Documentació que s'exigeix

En el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà que es publiqui en el BOIB la resolució esmentada en el punt anterior d'aquestes bases, les persones aspirants seleccionades han de presentar, mitjançant tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte a la Seu Electrònica de la CAIB i al Portal de l'Opositor, els documents següents:

a) Títol acadèmic exigit en cada convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

b) Declaració jurada o promesa de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos, escala o especialitat del funcionariat del qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública.

En el cas de ser nacionals d'un altre Estat, han d'acreditar no estar inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

c) Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i les aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat quan es tracti de personal funcionari de nou ingrés en el cos, escala o especialitat corresponent.

En el cas de les persones amb discapacitat, aquest requisit s'entén acreditat amb la presentació de l'informe d'acreditació de la compatibilitat funcional expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat.

d) Escrit en què s'elegeixin, de major a menor interès, els llocs de treball oferts. La sol·licitud haurà d'incloure la totalitat dels llocs.

 

​​​​​​​e) Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 % i del tipus de discapacitat a què fa referència el punt 4 de les bases d'aquesta convocatòria quan es tracti de persones que hagin aprovat pel torn de reserva per a persones amb discapacitat a què fa referència l'article 2 del Decret 36/2004.

f) Certificat acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana exigit en la convocatòria.

No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'EBAP ha de comprovar d'ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a aquest efecte.

D'acord amb el que s'ha exposat anteriorment, llevat que l'aspirant manifesti expressament la seva negativa, l'EBAP verificarà d'ofici els documents assenyalats en els apartats a), e) i f) referents a titulació acadèmica, certificació acreditativa de la condició legal de discapacitat i el nivell de coneixements de llengua catalana que s'indiquen en les bases.

No obstant això, l'EBAP no comprovarà d'ofici els certificats de llengua catalana declarats equivalents que no estiguin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, excepte si la persona aspirant manifesta que ha aportat el certificat en algun altre procediment tramitat per l'EBAP, tot indicant el procediment concret, i si no han transcorregut més de cinc anys des que finalitzà. Si no es dona aquesta circumstància, la persona aspirant haurà d'aportar el certificat en el termini establert en aquest punt de les bases.

​​​​​​​​​​​​​​14.3. Incompliment dels requisits

Si a la documentació presentada hi manca algun dels requisits, hi falta algun document o no s'ha presentat el document d'elecció dels llocs, de conformitat amb el que estableix l'article 73.2 de la Llei 39/215, d'1 d'octubre, s'ha de concedir a l'aspirant un termini de deu dies per esmenar-ho.

Si l'aspirant no presenta cap document dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament constatats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o no esmena el requeriment efectuat, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionària i en quedaran anul·lades les actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

15. Nomenaments del personal funcionari de carrera, adjudicacions i presa de possessió

15.1. Procediment

Un cop conclosos els processos selectius corresponents, i una vegada revisada i conforme la documentació esmentada en el punt anterior d'aquestes bases, les persones que els hagin superat seran nomenades, mitjançant una resolució del conseller o consellera competent en matèria de funció pública que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), personal funcionari de carrera de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

15.2. Adjudicació de llocs de treball

En la mateixa resolució s'adjudicaran els llocs de treball. Aquestes destinacions tenen caràcter definitiu.

De conformitat amb l'article 5 del Decret 33/1994, de 28 de març, l'adjudicació dels llocs de treball als funcionaris de nou ingrés s'ha d'efectuar d'acord amb les peticions dels interessats, d'acord amb l'ordre obtingut en el procediment i sempre que compleixin els requisits objectius determinats en la relació de llocs de treball.

En cas que un lloc de treball ofert no pugui ser adjudicat a cap persona que compleixi els requisits d'ocupació del lloc ofert, aquest s'adjudicarà a la persona aspirant inclosa en la llista definitiva d'aprovats amb major puntuació d'acord amb la petició de destinació.

Això no obstant, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 36/2004, s'han d'oferir a les persones amb discapacitat que hagin superat les proves selectives llocs de treball adaptats o adaptables a la seva discapacitat.

15.3. Presa de possessió

La presa de possessió s'ha d'efectuar en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui en el BOIB la resolució esmentada, sens perjudici de l'aplicació del que disposa el paràgraf segon de l'article 37 del Decret 27/1994.

Abans de prendre possessió del lloc adjudicat, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que fa cap activitat en el sector públic de les que figuren en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Si la persona interessada fa alguna activitat privada, incloses les de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la presa de possessió, per tal que l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

15.4. Permanència en la destinació

El personal funcionari que, d'acord amb el que disposa l'apartat anterior, obtengui una destinació definitiva no pot participar en els procediments de provisió de llocs de feina ni en convocatòries de comissions de serveis durant un termini mínim de dos anys comptadors des del dia en què prengui possessió del lloc de treball.

16. Constitució o actualització de la borsa única de personal funcionari interí

16.1. Constitució inicial de la borsa única del cos auxiliar

Si un cop resolt aquest procediment selectiu no s'ha constituït la borsa única per un altre sistema, la borsa que d'acord amb el Decret 30/2009 tindria la consideració de borsa ordinària del cos auxiliar ha de tenir la consideració automàtica de borsa única. A aquests efectes s'integraran en la borsa les persones que hagin participat en aquest procés selectiu i havent aprovat almenys un exercici de l'oposició, no l'hagin superat.

​​​​​​​​​​​​​​16.2. Actualització de la borsa única del cos auxiliar

Si la borsa única del cos auxiliar s'hagués constituït per qualque sistema, quan es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els nomenaments de personal funcionari de carrera d'aquesta convocatòria, les persones aspirants que hagin aprovat alguna prova d'aquest procediment i no l'hagin superat seran incorporades d'ofici per l'EBAP en la borsa única de persona funcionari interí que s'hagi constituït, un cop finalitzat el procediment.

16.3. Les persones que participin en aquesta convocatòria tenen preferència per accedir als nomenaments com a personal funcionari interí en els termes que estableix l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024, amb independència de l'ordre de prelació que tenguin respecte d'altres persones que no hi hagin participat, sols en l'illa en la qual han participat en aquest procediment.

La preferència a què fa esment l'apartat anterior s'ha de mantenir fins que s'incorporin noves persones que participin en una convocatòria selectiva d'ingrés pel torn lliure del cos, l'escala i l'especialitat, i l'illa corresponent.

Si el procediment selectiu d'ingrés es declara desert, s'han d'incorporar en les borses úniques les persones aspirants que hagin aprovat alguna prova de la fase d'oposició . Aquestes persones també han de gaudir de la preferència que estableix l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 BOIB núm. 92, de 13 de juliol).

16.4. Ordre de prelació i desempats

L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa única es determina amb la suma de la puntuació obtinguda en els diferents exercicis.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte els criteris establerts en el punt 13.2 d'aquestes bases.

17. Òrgan de selecció

17.1. Composició de l'òrgan de selecció

17.1.1. El tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu.

Els tribunals s'han d'ajustar, pel que fa a la constitució i la composició, al que estableixen els capítols V i VI del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat mitjançant el Decret 27/1994.

17.1.2. Els tribunals han d'estar constituïts, com a mínim, per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents.

Tots els membres dels tribunals han de posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que el que s'exigeix als aspirants per a l'ingrés.

Com a mínim un dels membres dels tribunals ha de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que la que s'exigeix per a l'ingrés, si aquesta titulació és específica.

En la designació dels tribunals es procurarà garantir, en tot cas, el compliment del principi d'especialitat i d'idoneïtat per jutjar els coneixements i les aptituds requerits als aspirants.

17.1.3. La determinació de la composició dels tribunals s'ha de dur a terme d'acord amb les normes següents:

El conseller o la consellera competent en matèria de funció pública ha de nomenar el president, el secretari i els vocals dels tribunals entre els membres de la Comissió Permanent de Selecció i Provisió creada mitjançant la disposició addicional quarta del Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna.

La composició dels òrgans de selecció s'ha d'ajustar, llevat de raons fonamentades i objectives, degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb la capacitació, la competència i la preparació adequades. S'entén per representació equilibrada la presència de dones i homes de manera que cap sexe no superi el 60 % del conjunt de persones a què es refereix ni sigui inferior al 40 %.

En cas que el compliment del principi d'especialització requereixi que els membres disposin d'una titulació específica de la qual no disposin els membres de la Comissió Permanent, es poden designar vocals lliurement entre persones amb la titulació requerida i amb experiència en les matèries que conformen el temari dels processos selectius.

De manera excepcional, es pot nomenar membre del tribunal un vocal proposat per la Universitat de les Illes Balears o per una altra Administració pública i persones que ja no estiguin en servei actiu. Aquests vocals han de tenir o han d'haver tingut la condició de funcionari de carrera.

Quan no es pugui completar el nomenament dels membres dels tribunals, per l'existència d'una causa d'abstenció, vacant, malaltia o una altra causa justificada en els membres de la Comissió Permanent de Selecció i Provisió, la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública ha de designar lliurement els membres necessaris per completar l'òrgan entre persones que siguin o hagin estat personal funcionari de carrera de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, amb experiència reconeguda, i sempre que compleixin els requisits que exigeix la normativa corresponent de cada procediment.

17.1.4. No poden formar part dels tribunals:

Els càrrecs de naturalesa política i el personal eventual de l'administració.

Els representants de les empleades i dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual.

Aquelles persones que hagin realitzat les tasques de preparació d'aspirants a proves selectives per al cos, l'escala o l'especialitat de què es tracti en els tres anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.

Les persones que tinguin la consideració d'alt càrrec de l'Administració o si fa menys de quatre anys del cessament d'aquesta condició.

17.2. Nomenament dels membres dels tribunals

La consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de nomenar els tribunals encarregats de la selecció, els quals tenen la consideració d'òrgans dependents de la seva autoritat.

De conformitat amb l'apartat 1 de l'article 13 del Decret 27/1994, el nomenament dels membres dels tribunals s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.

17.3. Funcionament dels tribunals

Els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional i els acords que adoptin vinculen l'òrgan del qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió que s'estableixen legalment.

Les funcions bàsiques dels tribunals d'aquest procés selectiu són les següents:

1. Correspon al tribunal dirigir el desenvolupament de les proves selectives.Actuarà amb autonomia funcional total i els seus membres seran responsables de l'objectivitat del procediment selectiu, com també del compliment de les bases de la convocatòria, inclosos els terminis per realitzar i valorar les proves, i de la publicació dels resultats.

2. Durant el desenvolupament de les proves selectives, el tribunal resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, com també el que s'ha de fer en els casos no prevists.

Al funcionament del tribunal és d'aplicació el règim jurídic que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ; el Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna, i les bases d'aquesta convocatòria.

Els membres del tribunal poden fer constar en acta el vot contrari a l'acord adoptat, l'abstenció o el sentit del vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada.

Les persones interessades poden impugnar els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció d'acord amb els casos i amb les formes que preveu la Llei 39/2015.

El tribunal pot sol·licitar a l'òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessari per a les proves. Aquests assessors es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu, però no vot. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d'abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

Correspon al tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb respecte ple al principi d'igualtat. El tribunal també està habilitat per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin en el desenvolupament dels exercicis o altres qüestions. Així mateix, el tribunal pot adoptar les decisions motivades que consideri pertinents.

El tribunal ha d'adoptar les mesures que estableixi la Direcció General d'Atenció a la Dependència que permetin als aspirants amb discapacitat poder participar en les proves selectives en igualtat de condicions que la resta de participants.

Durant el desenvolupament de l'exercici, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre d'aspirants o l'extensió o el tipus de proves, els membres titulars i suplents del tribunal poden actuar de forma conjunta.

A l'efecte de comunicacions i de la resta d'incidències, el tribunal té la seu a l'Escola Balear d'Administració Pública (carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r, polígon de Son Rossinyol, 07009 Palma).

17.4. Òrgan de suport i tribunals específics

D'acord amb l'article 14 bis del Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, si un nombre elevat d'aspirants o la logística del procés selectiu ho fan recomanable, es podrà nomenar un òrgan de suport del tribunal seleccionador.

Els membres d'aquest òrgan queden adscrits al tribunal i han d'exercir les funcions de conformitat amb les seves instruccions.

En els casos en què les convocatòries dels processos selectius d'accés de diversos cossos, escales o especialitats prevegin la realització d'una o diverses proves comunes, es pot constituir un tribunal específic per dur a terme aquesta prova compost amb membres de la Comissió Permanent o dels tribunals nomenats en cada convocatòria per dur a terme la resta de tràmits del procés selectiu, d'acord amb les regles establertes en el Decret 27/1994.

17.5. Abstenció i recusació

Les persones que són membres dels tribunals, els assessors especialistes i el personal col·laborador s'han d'abstenir d'intervenir en el procés i ho han de notificar a l'autoritat que els va nomenar quan hi concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

18. Acumulació de places dels diferents torns

En cas que quedin places no cobertes s'han de tenir en compte els criteris d'aquest apartat.

Les places que no es cobreixin pel torn lliure s'han d'acumular a les places del torn de promoció interna de la mateixa oferta pública d'ocupació (si n'hi ha).

D'altra banda, les places de reserva per a persones amb discapacitat que no es cobreixin, si n'hi ha, s'acumulen a les places de torn lliure.

 

 

ANNEX 3 Torn lliure Exercicis i desenvolupament dels processos selectius

Administració general

1. Exercicis

​​​​​​​Cos auxiliar ​​​​​​​Primer exercici

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a respondre per escrit un qüestionari de tipus test de 86 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és la correcta. Les 80 primeres preguntes seran ordinàries i avaluables. Les 60 primeres preguntes seran teòriques tipus test i es correspondran als temes jurídics (temes 1 a 19) i les 20 següents seran teoricopràctiques i es correspondran al tema d'eines electròniques de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (tema 20). Les 6 darreres preguntes seran de reserva, de les quals 4 es correspondran als temes jurídics i 2 es correspondran al temari d'eines electròniques de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Totes les preguntes corresponen al contingut del temari complet del cos auxiliar, llevat del temari comú de matèries d'ofimàtica.

Pel que fa al contingut del tema 20 l'EBAP posarà a disposició dels aspirants els corresponents materials didàctics en la pàgina web https://ebapenobert.caib.es/, fet que es comunicarà en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es).

Es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta que s'hagi respost correctament es valorarà amb 0,125 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El qüestionari que hauran de respondre les persones aspirants es designarà per sorteig públic entre un mínim de dues alternatives diferents.

Per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts, excepte quan hi hagi més de 280 aspirants per a l'illa de Mallorca corresponents al torn lliure, 18 per a l'illa de Menorca corresponents al torn lliure i 25 per a l'illa d'Eivissa corresponents al torn lliure amb una puntuació igual o superior a 5 punts. En aquest cas, la puntuació mínima per superar l'exercici serà la que quedi fixada per la nota obtinguda per l'aspirant situat per ordre de puntuació en el número 280 a l'illa de Mallorca 18 a l'illa de Menorca i 25 a l'illa d'Eivissa. En cas d'empat en la puntuació mínima fixada per aquest procediment, el nombre d'aspirants que superin aquest exercici podrà ser superior a l'indicat per a cada una de les illes, atès que s'hi inclouran totes les persones aspirants que hagin obtingut la puntuació final fixada com a nota de tall com si haguessin superat l'exercici.

El número de persones aspirants que superin aquest primer exercici podrà ser superior a l'establert en l'apartat anterior en el cas s'hagi ajornat l'exercici d'alguna persona aspirant d'acord amb l'establert a la base 12.5 de l'Annex 2 de la convocatòria i la puntuació obtinguda per aquests aspirants sigui igual o superior a la nota de tall.

El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 110 minuts.

La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.

En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les preguntes anul·lades per altres tantes preguntes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.

El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.

Si una vegada duita a terme l'operació anterior el Tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més i no queden preguntes de reserva, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 10 punts.

Segon exercici

És de caràcter obligatori i eliminatori.

L'exercici consistirà a resoldre un cas pràctic amb ordinador, a elegir pels aspirants d'entre dos models, triats per sorteig públic, duit a terme davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents, referits a tot el temari complet i a les funcions del cos auxiliar.

Es qualificarà de 0 a 10 punts, dels quals, 4 punts es correspondran a l'apartat del temes comuns del temari, 3 punts es correspondran a l'apartat d'editor de texts Word i 3 es punts es correspondran a l'apartat de full de càlcul Excel.

Per superar aquest exercici serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts i que la puntuació de cada apartat sigui igual o superior a la meitat de la puntuació màxima de cada una d'elles.

Quan aquests exercicis s'hagin de desenvolupar en diferents torns horaris, l'acte del sorteig serà únic per a tots els torns. En l'acte del sorteig s'han d'extreure tants d'exercicis com torns es duguin a terme, que s'assignaran de forma correlativa a l'ordre de desenvolupament de cada torn. Les proves que no resultin seleccionades pel primer torn podran ser sortejades pel següent torn.

El temps per resoldre l'exercici serà de 100 minuts

Si el nombre d'aspirants presentats i els mitjans tècnics ho permeten, el Tribunal posarà a la seva disposició les normes legals en format electrònic, per garantir-ne, en tot cas, l'autenticitat, la integritat i la conservació, la qual cosa serà comunicada oportunament al Portal de l'Opositor (http://oposicions.caib.es).

Es valoraran la capacitat d'anàlisi i de raciocini, la sistemàtica i la claredat d'idees, la interpretació correcta de la normativa aplicable als casos plantejats, es valorarà el correcte plantejament i la resolució de la prova.

En el cas que el Tribunal acordi altres criteris en desenvolupament dels criteris de valoració anteriors, els haurà de publicar abans de la realització de l'exercici.

2. TEMARI

Temari comú

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: principis generals. Els drets i els deures fonamentals. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: Contingut bàsic i principis fonamentals. Tipologia de les competències.

Tema 2. El Parlament de les Illes Balears: Composició i funcions. El president de les Illes Balears: Designació, funcions. Responsabilitat política del president i del Govern davant el Parlament. El Govern de les Illes Balears: Composició, competències i funcionament.

Tema 3. La Llei de règim jurídic del sector públic: Disposicions generals, Òrgans de les administracions públiques, convenis.La Llei de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: Principis generals. L'organització de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears . Drets dels ciutadans. La forma dels actes administratius. La llengua en l'activitat administrativa

Tema 4. Les fonts del dret. La jerarquia normativa. Les fonts de l'ordenament jurídic: La Constitució, els Estatuts d'Autonomia, la llei, les disposicions amb força de llei, els reglaments.

Tema 5. La Llei del procediment administratiu comú (I): Disposicions generals. Els interessats en el procediment. Identificació i signatura dels interessats. L'activitat de les administracions públiques. Drets de persones en les seves relacions amb les administracions públiques. Llengua dels procediments. Obligació de resoldre i el silenci administratiu. Emissió de documents per les administracions públiques. Validesa i eficàcia de les còpies realitzades per les administracions públiques.

Tema 6. La Llei del procediment administratiu comú (II): Termes i terminis. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. La nul·litat i anul·labilitat. Revisió d'actes en via administrativa. Revisió d'ofici. Recursos administratius

Tema 7. La Llei del procediment administratiu comú (III): Drets dels interessats en el procediment administratiu. Iniciació del procediment d'ofici per l'Administració . Iniciació del procediment a sol·licitud de l'interessat (excepte les especialitats de procediments sancionadors i de responsabilitat patrimonial). Ordenació del procediment: expedient administratiu i compliment de tràmits. Instrucció del procediment: Actes d'instrucció, al·legacions, tràmit d'audiència i informació pública. Finalització del procediment (excepte les especialitats de procediments sancionadors i de responsabilitat patrimonial). Tramitació simplificada.

Tema 8. El Butlletí Oficial de les Illes Balears Normativa reguladora. Procediment de publicació d'actes i normes. El Butlletí Oficial de l'Estat. Taulell Edictal Unic (TEU).

Tema 9. Arxius i gestió documental de les Illes Balears: Definicions. Àmbit d'aplicació. Subsistema Arxivístic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Els arxius de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que integren el seu sector públic instrumental. Arxiu de documents administratius a la Llei del procediment administratiu comú. Gestió administrativa i gestió documental en els arxius públics. Gestió de documents electrònics en els arxius públics. Llibre d'estil del Govern de les Illes Balears: La presentació dels texts. Els documents administratius. Apartats comuns. El certificat, la diligència, l'ofici, la nota interna.

Tema 10. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques en la Llei de procediment administratiu comú. La Carpeta Ciutadana. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Acollida i informació al ciutadà. Atenció de persones amb discapacitat en el Decret 1/2023, de 23 de gener, de regulació de l'accessibilitat universal en els espais d'ús públic de les Illes Balears. Queixes i suggeriments.

Tema 11. Les oficines d'assistència en matèria de registre: funcions. Assistència en l'ús de mitjans electrònics. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Els Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR). Els registres. Els Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR). El Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines (DIR3). Les eines electròniques REGWEB i DISTRIBUCIÓ.

Tema 12. La contractació administrativa: Delimitació dels tipus contractuals, Contractes subjectes a regulació harmonitzada, Contractes administratius i privats. Tipus de procediments de contractació i formes d'adjudicació: aspectes principials.

Tema 13. El personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. La selecció del personal funcionari. Requisits per a l'ingrés a la funció pública. La provisió de llocs de treball.

Tema 14 Els drets i els deures del personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: Incompatibilitats. Règim disciplinari. Règim retributiu i de protecció social.

Tema 15. El pressupost: Concepte i fins. Els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Contingut i estructura. Execució i liquidació dels pressuposts dels ens del sector públic administratiu.

Tema 16. La prevenció de riscs laborals. Concepte, justificació i característiques. Normativa aplicable. La prevenció de riscs en l'Administració.

Tema 17. Transparència: Àmbit d'aplicació. Publicitat activa. Portal de Transparència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dret d'accés a la informació publica

Tema 18. Funcionament electrònic del sector públic: Seu electrònica. Portal d'Internet. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. La Plataforma d'Interoperabilitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PINBAL). Aportació de documents a càrrec dels interessats en el procediment administratiu.

Tema 19. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i violència de gènere i en matèria d'igualtat de tracte i no discriminació: concepte i principis generals. El Pla d'Igualtat del personal de serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: Eixos, objectius, mesures i accions.

Tema 20- Les eines d'administració digital CAIB: NOTIB, ROLSAC, RIPEA, ENVIAFIB, DIGITALIB, VALIB

Pel que fa al contingut del tema 20, l'EBAP posarà a disposició dels aspirants el corresponents materials didàctics en la pàgina web https://ebapenobert.caib.es/, fet que es comunicarà en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es).

Temari en matèria d'ofimàtica

La versió de Microsoft Office en la qual s'hagin d'examinar les persones aspirants es publicarà en el Portal de l'Opositor (oposicions.caib.es)

Editor de texts Microsoft Word

Tema 1. Conceptes bàsics d'edició de texts

Tema 2. Tipus de lletra. Opcions avançades de tipus de lletra. Format de paràgraf. Cerca i substitució.

Tema 3. Estils

Tema 4. Format de pàgina. Salts. Capçaleres i peus de pàgines. Numeració de pàgines

Tema 5. Imatges: inserció, inserció d'objectes incrustats o enllaçats, mida i posició, introduir text alternatiu alineació i ajustament. Inserir una llegenda. Taules

Tema 6. Índex de continguts. Índex. Índex d'autoritats. Notes al peu. Notes al final. Referència creuada.

Tema 7. Combinació de correspondència.

Tema 8. Comprovar l'ortografia i gramàtica. Comprovar l'accessibilitat. Crear comentaris. Comparar i combinar documents.

Tema 9. Creació de formularis en word. Controls: controls de continguts de texts, d'imatges, de casella de selecció, de quadres combinats, de llistes desplegables i de selector de dates.

Full de càlcul Microsoft Excel

Tema 10. Operacions bàsiques excel. Crear, obre, compartir, anomenar i desar fitxers. Copiar, enganxar, enganxament amb opcions. Format de cel·les: categoria, alineació, tipus de lletra, vora, emplenar, protecció. Format condicional. Estils de cel·la. Inserir i suprimir cel·les. Modificar mida de la cel·la. Amagar i mostrar files, columnes i fulls

Tema 11. Inserir taules, quadres de text, capçalera, peu de pàgina, línies de signatura, objectes, símbols i enllaços . Creació de formularis. Il·lustracions. Gràfics. Filtres. Ordenació i filtre.

Tema 12. Disposició de la pàgina. Marges, orientació, mida, salts, Fons, impressió de títols. Format de pàgina. Definir i suprimir àrees d'impressió. Opcions de fulls

Tema 13. Fórmules i funcions: lògiques, text, data i hora, cerca i referència, matemàtiques i trigonometria, estadístiques.

Tema 14. Revisar: Ortografia. Comprovar l'accessibilitat. Canvis. Comentaris. Notes. Protecció del full, del llibre de treball o d'intervals.

Tema 15. Vista: vistes de llibre, visualitzacions personalitzades, mostrar, zoom, immobilitzar les subfinestres.

Tema 16. Taules dinàmiques. Gràfics dinàmics. Anàlisi condicional: administrador d'escenaris, cerca l'objectiu i taules de dades.

 

 

​​​​​​​ANNEX 4 Instruccions per tramitar les sol·licituds telemàtiques i les declaracions de responsable

1. Obligatorietat de la presentació de la sol·licitud per via telemàtica

Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu s'han de presentar obligatòriament per via telemàtica, a l'empara del que estableix la Disposició addicional sisena de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Per presentar la sol·licitud de participació i pagar la taxa corresponent, la persona interessada ha de tenir DNI electrònic, certificat digital vàlid, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o estar donat d'alta a Cl@ve.Per donar-se d'alta a Cl@ve i fer el tràmit telemàtica els aspirants poden acudir al registre de l'EBAP on rebran l'assistència necessària.

Per a això, la persona interessada ha d'accedir al Portal de l'Opositor (http://oposicions.caib.es) i crear una sol·licitud. A continuació, ha d'emplenar el formulari de dades del sol·licitant. Ha de seguir les passes que indica el programa, pagar la taxa telemàticament i finalitzar el procés. Només es considerarà finalitzat el tràmit i presentada correctament la sol·licitud, quan aparegui en pantalla el text següent: «La seva sol·licitud ha estat registrada correctament». En cas que no aparegui en pantalla el text esmentat, la persona interessada:

  • Si ha pagat la taxa, pot recuperar el tràmit a la carpeta ciutadana i continuar-lo.
  • ​​​​​​​Pot iniciar un nou tràmit.
  • Si es presenta correctament la sol·licitud i es finalitza el tràmit d'acord amb el que s'ha indicat, el sistema assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud, sense cap més tràmit, constarà com a presentada correctament.
  • Si no pot realitzar cap dels tràmits anteriors, haurà d'enviar el mateix dia o, com a màxim, el dia següent a l'intent, un correu electrònic per informar d'aquesta incidència a l'adreça oposicions@caib.es. Si no envia aquest avís, la sol·licitud es considerarà com a no presentada dins termini, sense possibilitat d'esmena posterior.

2. Formalització de la sol·licitud

2.1. Els aspirants als processos selectius poden presentar la sol·licitud telemàtica, d'acord amb el que disposa l'apartat anterior, sempre que compleixin els requisits que s'estableixen en la convocatòria per participar en aquest procés selectiu. En la sol·licitud s'han de consignar o al·legar, en els apartats que s'indiquin, les dades següents:

a) El cos, l'escala o l'especialitat a què es presenten.

b) L'illa a la qual opten (només poden presentar-se a les places d'una illa).

c) Si es presenten pel torn de reserva per a persones amb discapacitat, si escau. Els aspirants que es presentin pel torn de reserva per a persones amb discapacitat no poden participar en cap dels altres torns de la convocatòria general.

d) La titulació i altres requisits d'ocupació que posseeixen per accedir-hi (en cas de títols universitaris s'ha d'assenyalar la universitat i l'any d'expedició).

e) El nivell de coneixements de llengua catalana i el tipus de certificat que l'acredita, d'entre els següents:

  • Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).
  • Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
  • Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014). S'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat.
  • Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

2.2. Amb la sol·licitud de participació no s'ha d'aportar cap document d'acreditació. L'aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits al·legats.

2.3. Amb al sol·licitud de participació les persones aspirants han de triar si volen realitzar els exercicis en llengua catalana o castellana.

2.4. En els casos en què s'hagin de constituir borses d'interins derivats dels processos selectius del torn lliure, els aspirants, a l'efecte de millorar-ne l'agilitat, han de fer constar en la sol·licitud, si escau, la seva disponibilitat per prestar serveis com a personal interí en una illa diferent de l'illa a les places de la qual opten.

També poden fer constar la seva disponibilitat amb posterioritat, abans que s'exhaureixi la borsa corresponent, i en aquest cas passaran a ocupar el darrer lloc de la llista.

2.5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud.

En cas que hagin designat la notificació electrònica com a preferent, els avisos de la posada a la disposició de la notificació en la «Dirección Electrónica Habilitada Única» (DEHú) (https://dehu.redsara.es) s'enviaran a l'adreça electrònica del sol·licitant que hagin consignat en la sol·licitud de participació.

Seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

3. Torn de reserva per a persones amb discapacitat

Els aspirants que participin pel torn de reserva de persones amb discapacitat no poden participar en cap dels altres torns de la convocatòria general.

Les persones que optin per aquest torn han de fer constar en la sol·licitud, mitjançant la declaració responsable, el percentatge de discapacitat que tenen reconegut.

4. Persones amb discapacitat

Respecte de les persones amb discapacitat que no s'hi oposin, l'EBAP sol·licitarà d'ofici l'informe d'aptitud o adaptació de l'equip multiprofessional de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent sobre les condicions personals per exercir les funcions corresponents a la plaça. Si la persona aspirant s'oposa a l'obtenció d'ofici d'aquest informe, l'haurà d'aportar en el termini d'un mes abans de les proves establert en les bases.

La participació en el procés selectiu de les persones amb discapacitat quedarà condicionada al fet que l'informe esmentat relatiu a les condicions personals per exercir les funcions de la plaça sigui favorable.

5. Consentiment

D'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'EBAP ha de comprovar d'ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la Plataforma d'Intermediació de Dades o altres sistemes habilitats per a aquest fi.

Així, l'EBAP ha de comprovar d'ofici a través de la plataforma d'interoperabilitat corresponent, les dades d'identitat dels aspirants.

Pel que fa a la resta de requisits al·legats, la persona aspirant ha de manifestar en la sol·licitud de participació si s'oposa que l'EBAP consulti d'ofici les dades i els documents següents en poder o expedits per les administracions públiques: la titulació acadèmica que consti en el Registre del Ministeri d'Educació i Formació Professional, les dades que constin en el Registre de Personal i els certificats de coneixement de llengua catalana següents:

— els certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística)

— els certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears

— els certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública

En el cas de persones amb discapacitat, també hauran de manifestar si s'oposen que l'EBAP consulti el certificat de condició legal de persona amb discapacitat i que sol·liciti d'ofici l'informe de l'equip multiprofessional de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

Excepcionalment, si l'EBAP no pot comprovar d'ofici aquests documents, malgrat que la persona interessada no s'hi oposi, podrà requerir-li que els aporti .

Si la persona aspirant s'oposa a la comprovació d'ofici per part de l'EBAP, haurà d'aportar els documents acreditatius dels requisits en el termini de 10 dies hàbils que estableixen les bases.

6. Enquesta de satisfacció

Està previst fer una enquesta de satisfacció sobre el procés de selecció entre totes les persones que presentin una sol·licitud i participin en la convocatòria. Per a això s'utilitzarà el correu electrònic que facilitin les persones interessades. Aquesta enquesta és de participació voluntària i té la finalitat de recollir informació per millorar futurs processos d'aquestes característiques.

 

ANNEX 5

Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa del tractament de dades personals necessàries en aquest procediment.

Responsable del tractament:

Identitat: Escola Balear d'Administració Pública

Adreça postal: carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol) 07009 Palma

Adreça de correu electrònic: protecciodedades@ebap.caib.es

Finalitat del tractament: Les dades seran tractades amb la finalitat de dur a terme aquest procés selectiu de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la posterior adjudicació de places a les persones seleccionades.

Legitimació: El tractament de les dades personals és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la selecció del personal al servei de les administracions públiques d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i transparència.

La legislació aplicable és la següent:

— El Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.— La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

— La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Categories de dades personals objecte de tractament:

Dades de caràcter identificatiu

Nom, DNI, domicili, data de naixement, telèfon i adreça de correu electrònic

Dades acadèmiques i professionals

Mèrits, formació i experiència professional

Dades relatives a la salut

Percentatge i tipus de discapacitat

Dades relatives a antecedents penals

Antecedents penals inscrits en el Registre Central de Penats, inclosos, si s'escau, els inscrits en el Registre Central de Delinqüents Sexuals

D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que consti l'oposició de la persona interessada, l'Escola Balear d'Administració Pública, mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte, pot obtenir les dades de caràcter identificatiu que consten en el DNI, els certificats de coneixements de llengua catalana, les titulacions acadèmiques oficials i els mèrits, així com, si s'escau, el certificat acreditatiu de discapacitat i el dictamen d'aptitud per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat a què s'opta, emès per l'equip multiprofessional de la Direcció General de Dependència, o de l'organisme públic equivalent. Aquestes dades s'obtindran de l'Administració General de l'Estat i d'altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Consentiment per al tractament de dades: La presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts. (Incloses les dades relatives a la salut, si escau).

Destinataris de les dades personals: se cediran les dades als següents organismes o persones, a l'efecte de complir el que preveu la legislació vigent en matèria de selecció de personal:

Tribunal qualificador del procés: per al desenvolupament i la valoració de la prova i dels mèrits al·legats i acreditats del procés selectiu previst en la convocatòria.Conselleria competent en matèria de funció pública: per al nomenament del personal .

Butlletí Oficial de les Illes Balears: en aplicació de les obligacions que preveu la normativa per seleccionar empleats públics amb les previsions que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Altres participants en el procediment selectiu: en virtut del principi de transparència que regeix els procediments selectius d'accés a la funció pública, els aspirants podran sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del procés selectiu. En cap cas, no podran obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça de correu electrònic.

Administració de justícia: En el cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'Administració trametrà les dades personals que hi constin a l'Administració de Justícia.

No se cediran les dades personals a altres organismes o a terceres persones, tret que hi hagi una obligació legal o un interès legítim, d'acord amb el Reglament general de protecció de dades.

Criteris de conservació de les dades personals: els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018.

Existència de decisions automatitzades: No es produiran decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals dels aspirants.

Transferències de dades a altres països: Les dades no es transferiran a altres països.

Exercici de drets i reclamacions: Les persones afectades pel tractament de dades personals tenen dret a sol·licitar a l'Escola Balear d'Administració Pública la confirmació que les seves dades són objecte de tractament, l'accés a les seves dades personals, la informació, la rectificació o supressió, la limitació o l'oposició al tractament i la no inclusió en tractaments automatitzats (i fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades). També tenen dret a la portabilitat de les dades en els termes que l'exercici d'aquest dret pugui afectar el procés selectiu.

L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant el responsable del tractament esmentat abans (EBAP), mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) (https://www.aepd.es/).

Conseqüències de no facilitar les dades personals: No presentar les dades necessàries implicarà que la persona interessada no pugui formar part del procediment selectiu.

Dades de contacte de la Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Escola Balear d'Administració Pública té la seu al carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol), 07009 Palma, i a l'adreça electrònica de contacte protecciodedades@ebap.caib.es.