Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
SANTA EULÀRIA DES RIU XXI SA
Núm. 72500
Bases que regiran la convocatòria per proveir el lloc d’auxiliar de l’aparcament situat entre els carrers Margarita Ankerman i el Camí de Missa
Versió PDF
El Consell d'Administració de la empresa pública municipal Santa Eulària des Riu XXI en sessió celebrada en data 29 de novembre de 2024 ha adoptat l'acord següent:
Primer- Aprovar la convocatòria que ha de regir el procés de selecció per proveir el lloc d'auxiliar de l'aparcament situat entre els carrers Margarita Ankerman i el Camí de Missa.
Segon. - Aprovar les bases que regiran aquesta convocatòria, i que seguidament es detallen.
Tercer. - Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la web municipal (www.santaeulalia.net).
Quart.- Disposar que els pròxims anuncis es publiquin exclusivament en el tauler d'anuncis de la web municipal.
BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA PER PROVEIR EL LLOC D'AUXILIAR D'APARCAMENT I CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL:
PRIMERA.- OBJECTE
La present convocatòria, d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, té com a objecte la selecció, com a personal laboral fix per a l'Empresa Municipal EMSER XXI S.A.U., d'una plaça d'auxiliar d'aparcament en el pàrquing públic municipal situat entre els carrers de Margarita Ankermann i del Camí de l'Església.
Una vegada acabat el procés selectiu, totes les persones que compleixin els requisits formen una llista denominada ‘borsa de treball' per ordre de major a menor puntuació obtinguda de la suma de tot el procés selectiu, a càrrec de la qual es pot efectuar l'oferiment d'incorporació segons les necessitats de caràcter temporal o permanent de l'empresa pública municipal.
Aquesta convocatòria, tal com planteja la Reial Acadèmia Espanyola (RAE), utilitza el terme masculí com a gènere gramatical no marcat i inclusiu, és a dir, estan inclosos els individus d'aquest gènere, però també el femení, tant en plural com en singular, sense que això es pugui entendre com a discriminació. De la mateixa manera s'actua en les resolucions del procés selectiu que es derivin de la present convocatòria.
SEGONA.- DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL
La persona seleccionada atén a les necessitats del lloc de treball tan àmpliament com faci falta, i adapta la jornada de feina a les característiques del càrrec.
Funcions: de manera no excloent ni exhaustiva, són funcions pròpies del lloc de treball les que s'enuncien a continuació:
Retribucions.- 20.400 € bruts l'any. Resta de condicions subjectes al conveni d'aparcaments i garatges. Categoria: auxiliar d'aparcament.
Duració del contracte.- El contracte és indefinit. En qualsevol cas, inclou un període de prova de dos mesos.
Jornada i horari de feina.- La jornada laboral ordinària és de 8 hores de manera contínua en el torn assignat (matí, tarda o nit), de dilluns a diumenge, inclosos festius. Es designen els dies de descans i la recuperació de festius treballats segons les prescripcions específiques del conveni.
Vacances.- Té dret a gaudir de trenta dies naturals retribuïts amb caràcter anual.
TERCERA.- REQUISITS DEL LLOC
Els candidats han de reunir, en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir fins al moment de la formalització del contracte de treball, els següents requisits, tal com es recullen en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 de octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:
Requisits generals:
— Nacionalitat o residència:
Estan exempts d'aportar documentació acreditativa de la nacionalitat els inclosos a l'apartat a, així com els estrangers residents a Espanya inclosos a l'apartat b, sempre que autoritzin en la sol·licitud la comprovació de les dades d'identificació personal en el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat. La resta dels candidats han d'acompanyar la sol·licitud amb el document que acrediti les condicions que s'hi al·leguen.
— Tenir complits els setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
— Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.
— No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques i organismes públics vinculats o dependents d'aquestes administracions, o dels organismes constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial ferma.
— En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
Requisits específics:
1. Titulació acadèmica: graduat en Educació Secundària, ESO o EGB, cicle formatiu de formació professional bàsic o de primer grau o equivalent.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'ha d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació.
L'acreditació de la titulació acadèmica s'ha de fer aportant còpia del títol sol·licitat. En cas de no estar en possessió del títol durant el període d'inscripció, s'ha de presentar un certificat acadèmic oficial.
2. Es valoren els certificats per cursos tècnics realitzats, especialment en matèria de prevenció de riscos laborals, treballs d'administració, gestió de documents i/o similars.
3. Es requereix disponibilitat d'horaris en jornada de dilluns a diumenge en qualsevol torn que li pugui ser assignat (matí, tarda o nit), inclosos caps de setmana i festius.
4. Disposar d'1 any d'experiència mínima en l'exercici de llocs similars (altres aparcaments, recepcionista en hotels, recepció de productes i mercaderies, auxiliar de vigilància, auxiliar administratiu…). Aquesta experiència s'ha d'acreditar mitjançant la vida laboral i el certificat d'empresa.
5. Idiomes: castellà, coneixements de la llengua catalana de nivell A2 i anglès en un nivell elemental. Es valora el coneixement d'altres llengües.
En cas de no poder demostrar documentalment el coneixement de la llengua catalana corresponent, es fa una prova específica del mateix nivell.
6. Carnet de conduir. Disposar del permís B1 en vigor.
QUARTA.- SOL·LICITUDS I TERMINI DE PRESENTACIÓ
El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el tauler d'anuncis del portal web de l'Ajuntament de Santa Eulària (www.santaeulariadesriu.com). Els aspirants que vulguin participar en el procés de selecció han de presentar tota la documentació que acrediti convenientment els requisits i mèrits requerits en aquesta convocatòria en el Registre de la Societat EMSER XXI S.A., situat en el c/ Venda des Coloms, núm. 10, 2a planta. Així mateix, es poden presentar les sol·licituds a través dels mitjans que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La sol·licitud ha de contenir les dades personals següents: nom i cognoms, DNI/número de passaport, adreça electrònica, telèfon i adreça postal.
Al costat de la sol·licitud s'ha d'aportar la documentació que es detalla a continuació:
No obstant això, l'òrgan de selecció pot sol·licitar, en qualsevol moment del procés de selecció, l'acreditació de totes les dades que hagin estat exposades en la sol·licitud referents a experiència professional anterior o qualsevol altra que consideri oportú i que hagin estat o siguin valorades.
La no-presentació de la documentació esmentada, així com el fet de no posseir els requisits exigits en les bases de convocatòria, suposa l'exclusió del candidat. No són admeses al procés les sol·licituds que no es rebin en el termini i la forma establerts. L'òrgan de selecció pot sol·licitar la presentació dels documents originals per confrontar-los, en qualsevol moment del procés de selecció. L'incompliment d'aquest requisit en els terminis que es determinin implica l'exclusió del candidat.
CINQUENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ
El procés de selecció atén als principis de mèrit i capacitat, i criteris d'idoneïtat i adequació del perfil professional de la persona candidata, en relació amb el lloc de treball a exercir, atenent al següent procediment:
Fase I. COMPLIMENT DELS REQUISITS I VALORACIÓ DE MÈRITS
I. Valoració de les sol·licituds presentades i determinació de la relació de persones admeses i excloses.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s'elabora una llista amb les persones admeses i excloses, en què expressen les causes d'exclusió, i s'atorga un termini no inferior a 48 hores per a solucionar defectes.
II. Valoració de les titulacions i experiència professional sobre la base de la documentació presentada.
Es realitzarà una valoració de mèrits i curricular de la candidatura presentada per cada aspirant, atenent a l'experiència i mèrits tant professionals com acadèmics que hagin acreditat les persones aspirants segons l'adequació al perfil del lloc. La puntuació màxima és de 60 punts. Una vegada s'hagi valorat l'experiència i els mèrits al·legats, es publica en el web de l'Ajuntament la puntuació obtinguda i els candidats que passen a la fase següent, i queden exclosos els aspirants que no assoleixin un mínim de 15 punts.
III. Proposta de candidats amb més bona puntuació.
Analitzades les puntuacions obtingudes, s'eleva la proposta a l'òrgan de selecció dels tres candidats que hagin tingut una més bona puntuació.
Fase II. ENTREVISTA PERSONAL AMB EL TRIBUNAL/ÒRGAN DE SELECCIÓ CONSTITUÏT PER MEMBRES D'EMSER XXI SAU
Per comprovar l'adequació del perfil de les persones candidates a la plaça ofertada, es fa una entrevista dels tres candidats proposats amb el tribunal constituït pel vicepresident de la societat, el tècnic financer i l'encarregat de l'aparcament, que versa sobre:
Fase III. PROPOSTA DE CONTRACTACIÓ
El tribunal informarà al Consell d'Administració, en la seua immediata convocatòria, de la contractació del candidat o candidata que considerà més idoni per a desenvolupar les funcions pròpies del lloc de treball.
El procés de selecció pot declarar-se desert si cap de les persones candidates reuneix el perfil necessari per a l'exercici del lloc.
SISENA.- CONTRACTACIÓ
Es faculta la presidenta d'Emser XXI, S.A. per a la formalització del contracte.
SETENA.- PUBLICITAT DE LA CONVOCATÒRIA
El principi de publicitat del procés selectiu es garanteix mitjançant la publicació de les presents bases en el web de l'Ajuntament i la inserció de l'anunci de la present convocatòria en el BOIB.
Addicionalment, es poden utilitzar altres mitjans de comunicació per donar més publicitat a l'oferta.
OCTAVA.- CONFIDENCIALITAT
Totes les persones i entitats implicades en el procés de selecció es comprometen a garantir l'absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals de les persones candidates, i assegurar que la participació de les no seleccionades es manté en l'estricte àmbit de coneixement i la valoració dels òrgans de selecció.
Únicament es fa públic el nom de la persona que resulti seleccionada.
NOVENA.- CRITERIS DE VALORACIÓ
Les candidatures admeses en el procés selectiu es valoren d'acord amb els criteris següents:
1) Mèrits professionals.
Experiència professional en llocs amb funcions similars a les descrites en el lloc oferit. Fins a 30 punts:
A l'hora de fer la valoració anterior, es té en compte tant l'exercici professional per compte d'altri com per compte propi.
La puntuació per a períodes inferiors a un any és proporcional al nombre de dies treballats. L'experiència professional s'acreditarà mitjançant l'aportació d'informe de vida laboral, certificat de serveis prestats o contracte de treball. Aquesta documentació s'acompanya d'una relació de les activitats laborals exercides classificades segons els grups abans assenyalats, amb detall del nombre de dies treballats a cada una i la titulació requerida per a l'exercici de cada activitat.
2) Mèrits formatius. Aquest criteri es puntua amb un màxim de 30 punts.
2.1) Estudis oficials que es valoren, amb una puntuació màxima de 10 punts.
Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de cicles formatius de caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, quan estiguin directament relacionades amb les funcions del lloc de treball convocat.
No es valoren les titulacions aportades com a requisit per a accedir a la plaça.
Valoració:
2.2) Assistència a cursos de formació i perfeccionament, relacionats amb la naturalesa del lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria, amb una puntuació màxima de 10 punts.
Cada hora lectiva: 1 punt. - Quan no s'especifiqui el nombre d'hores lectives: cada curs, 1 punt.
2.3) Coneixement d'idiomes, amb una puntuació màxima de 10 punts.
—Anglès B1: 2 punts. - Anglès B2: 3 punts. - Anglès C1: 4 punts. - Anglès C2: 5 punts.
—Francès o alemany A1: 0,50 punts. - Francès o alemany A2: 1 punt. - Francès o alemany B1: 1,50 punts. - Francès o alemany B2: 2 punts. - Francès o alemany C1: 3 punts. - Francès o alemany, C2: 4 punts.
—Altres idiomes A1: 0,25 punts. - Altres idiomes A2: 0,50 punts. - Altres idiomes B1: 1 punt. - Altres idiomes B2: 1,50 punts. Altres idiomes C1: 2 punts. - Altres idiomes C2: 3 punts.
L'acreditació dels mèrits formatius es realitza mitjançant l'aportació dels títols, diplomes o certificats corresponents en què s'ha d'evidenciar la informació necessària per a procedir a la puntuació. Aquesta documentació s'acompanya d'una relació dels títols, diplomes o certificats esmentats, i s'assenyala si corresponen a l'apartat 2.1, 2.2 o 2.3 i, en el cas de l'apartat 2.2, el nombre d'hores lectives del curs, si està consignat a la documentació aportada.
3) Avaluació individualitzada (entrevista). Aquest criteri es puntua amb un màxim de 40 punts. Una vegada valorats els mèrits que preveuen els apartats anteriors, es citen els tres millors candidats, a l'efecte de la realització d'una avaluació individualitzada. Està relacionada amb les característiques del lloc de treball i l'adequació dels candidats a aquest lloc. Es valoren els coneixements, competència i experiència de cada candidat en relació amb el lloc a cobrir. Aquesta avaluació es pot realitzar mitjançant proves específiques, inclosa la dels coneixements que hagi consignat a la sol·licitud.
4) En cas d'empat, es dirimeix a favor de qui hagi obtingut més puntuació a l'apartat relatiu als mèrits professionals i en segon lloc als cursos de formació.
5) Prova per a acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana.
Amb caràcter previ al començament del procés selectiu, els aspirants que no hagin acreditat estar en possessió del certificat del nivell A2 de la llengua catalana han de fer una prova de nivell.
Aquesta prova té caràcter obligatori i el resultat és d'apte o no apte. La qualificació de no apte, o la no-compareixença de la persona aspirant, dona lloc a l'exclusió del procés selectiu.
Els resultats obtinguts només són vàlids a l'àmbit d'aquesta convocatòria i no generen cap dret respecte a procediments futurs.
Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es compta amb els serveis de personal tècnic assessor, que duu a terme les proves necessàries per a determinar l'aptitud o no-aptitud de les persones aspirants.
DESENA.- LLISTA DE RESERVA O BORSA DE TREBALL
Amb aquesta convocatòria es constitueix, a més, una llista de reserva, integrada per les persones que hagin superat el procés, per a cobrir com a personal laboral fix qualsevol vacant d'auxiliar d'aparcament que existeixi, que són cridats per estricte ordre de la puntuació obtinguda.
A més, els integrants d'aquesta borsa poden ser contractats com a personal laboral temporal, per cobrir les possibles necessitats urgents de provisió de qualsevol lloc de treball d'auxiliar d'aparcament, fer substitucions, cobrir temporalment vacants que es puguin produir per baixes laborals, llicències, vacances o qualsevol eventualitat del personal, així com necessitats urgents del servei com l'increment de l'activitat.
En cas que una persona de la llista sigui cridada per a cobrir temporalment un lloc d'auxiliar d'aparcament, i en va quedar vacant un altre de la mateixa classe amb caràcter indefinit, si la persona que ocupa temporalment el lloc d'auxiliar d'aparcament té més puntuació a la llista, ocupa la vacant i és cridat, en cas que sigui necessari, el següent a la llista per a cobrir temporalment l'altre lloc.
Per tant, una vegada constituïda la borsa, les persones aspirants són requerides segons les necessitats per a ocupar fixament o temporalment, segons les necessitats de l'empresa, els corresponents llocs per rigorós ordre de puntuació. S'ofereix l'ocupació fixa o temporal a les persones incloses a la borsa que es trobin en la situació de disponible d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix el lloc per a ocupar-lo.
Si hi ha més d'un lloc per cobrir de les mateixes característiques, es poden fer trucades col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible a la borsa com es consideri necessari per a atendre les peticions de cobertura dels llocs pendents. En aquest cas, els llocs de treball s'adjudiquen per rigorós ordre de prelació dels aspirants de la borsa que hi hagin manifestat la conformitat. Es comunica a la persona aspirant que correspongui el lloc, les característiques i el termini en què s'hagi de presentar. A aquest efecte, es posen en contacte telefònic o per correu electrònic, amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui. Queda constància a l'expedient que aquesta persona ha rebut la comunicació o els intents realitzats.
Dins el termini màxim de dos dies hàbils a comptar des de la comunicació telefònica o per correu electrònic, la persona integrant de la borsa ha de manifestar l'interès amb el nomenament. Si en aquest termini no manifesta la conformitat, o renuncia expressament al lloc oferit, o no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o una altra circumstància que n'impedeixi la incorporació, perd el lloc a la llista de les persones aspirants seleccionades i passa a ocupar el darrer lloc, i s'avisa el següent de la llista.
La incorporació al lloc oferit ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, que es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1.d de l'Estatut dels treballadors.
Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de treball que al·leguin que es troben en qualsevol de les situacions següents i que han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents a la comunicació:
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible a la borsa, no se li truca per oferir-li un lloc de treball en aquesta borsa. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'empresa pública EMSER XXI la finalització de les situacions previstes al·legades en un termini no superior als deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
Si alguna de les persones integrants de la borsa renuncia tres vegades seguides a diferents ofertes de treball (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de treball, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o una altra circumstància que impedeixi la incorporació), és definitivament exclosa de la borsa de treball a tots els efectes. La renúncia posterior de l'empleat al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment de formalitzar el contracte de treball del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual se l'ha anomenat, excepte en els casos de força major.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball temporal, llevat que sigui conseqüència de renúncia voluntària, es reincorpora automàticament a la borsa de treball i ocupa el lloc de la llista que li corresponia d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es formà.
11. VIGÈNCIA DE LA BORSA
La borsa de treball té una durada de dos anys des de la data de l'entrada en vigor. Una vegada finalitzat aquest període, es prorroga automàticament per un any, si no hi ha denúncia expressa, en el termini de dos mesos d'antelació a la data de la finalització. La borsa de treball pot quedar resolta de manera automàtica en cas que es produeixi una nova convocatòria d'aquest tipus de plaça, en què es tornaria a constituir una nova borsa de treball actualitzada.
Santa Eulària des Riu, firmat digitalment (31 de gener de 2025)
La presidenta d'EMSER XXI S.A. Mª del Carmen Ferrer Torres
ANNEXO SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ EN EL PROCÉS SELECTIU PER A PROVEIR EL LLOC D'AUXILIAR D'APARCAMENT
DADES PERSONALS
|
Primer cognom |
Segon cognom |
Nom |
DNI |
|
Data de naixement |
Lloc de naixement |
Província |
País |
|
Domicili |
|||
|
Carrer |
Localitat |
Codi postal |
|
|
Telèfon |
Adreça electrònica |
||
VALORACIÓ DE MÈRITS
|
Experiència professional
|
|
Cursos de formació
|
DOCUMENTS QUE S'APORTEN
|
( ) Fotocòpia del DNI o NIE |
( ) Fotocòpies dels títols de cursos a valorar |
|
( ) Certificat de la vida laboral actualitzada |
( ) Fotocòpia del carnet de conduir B |
|
( ) Certificat del títol |
( ) Altres |
|
( ) Contractes de treball |
|
SOL·LICITUD
Sol·licit ser admès en el procés selectiu a què fa referència aquesta instància i declar que són certes les dades que es consignen per a accedir al procés selectiu per a cobrir el lloc d'auxiliar d'aparcament del pàrquing subterrani públic municipal.
En especial declar:
( ) No patir malaltia o limitació física que impedeixi desenvolupar les funcions del lloc.
( ) No haver estat separat del servei a cap administració pública ni inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
.................................., …........ d ........................………… de 2025.
Firma
|
Les dades subministrades en aquest formulari són utilitzades únicament per a la finalitat descrita i són tractades amb el grau de protecció adequat en virtut de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. |