Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 71184
Convocatòria i bases que han de regir el procés selectiu per a constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal funcionari interí de la categoria d’educador/a social corresponent a l’escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2 de l'Ajuntament de Son Servera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de Batlia de l'Ajuntament de Son Servera núm. 2025-0141 , de 3 de febrer de 2025, es va adoptar la següent resolució:

Primer. Aprovar les bases que han de regir el procés selectiu per a constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal funcionari interí de la categoria d'educador/a social corresponent a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2 de l'Ajuntament de Son Servera, que s'adjunten com annex.

Segon. Convocar el procés selectiu per constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal funcionari interí de la categoria d'educador/a social, corresponent a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2 de l'Ajuntament de Son Servera.

Tercer. Publicar les bases i la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/board) i a l'apartat “convocatòries de treball públic” de la pàgina web de l'Ajuntament de Son Servera (www.sonservera.es).

Quart. Comunicar la publicació de la convocatòria a la Junta de Personal d'aquest Ajuntament.

 

(Signat electrònicament: 4 de febrer de 2025

El batle Jaume Servera Lliteras)

 

ANNEX Bases que han de regir el procés selectiu per a constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal funcionari interí de la categoria d'educador/a social corresponent a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2 de l'Ajuntament de Son Servera

Primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta bases és la creació i gestió d'una borsa de treball de personal funcionari interí de la categoria d'educador/a social corresponent a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2 de l'Ajuntament de Son Servera per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí segons allò que preveu l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP).

Les funcions a desenvolupar estan determinades a l'annex II.

El personal que prengui possessió com a funcionari interí cessarà en les seves funcions quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament, d'acord amb l'article 10.3 del TREBEP, sense que tengui dret a cap indemnització, d'acord amb la legalitat.

Les presents bases defineixen els requisits, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en el TREBEP, el Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

En tot allò no previst en aquestes bases, s'aplicarà supletòriament el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB) i la resta de normativa desenvolupada de la LFPIB.

Segona. Requisits específics i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquest procés selectiu s'ha de formalitzar la sol·licitud en la forma i en el termini establert i s'han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, els quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a. Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c. Estar en possessió del títol de grau o el títol universitari oficial de diplomat/ada en Educació Social o equivalent, o estar en les condicions d'obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds, o bé estar habilitat pel Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears mitjançant el supòsit B) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de les Illes Balears. Les equivalències dels títols al·legats que no tinguin el caràcter general, hauran de ser justificades per la persona interessada. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per al l'exercici de la professió corresponent.

d. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions de l'especialitat o categoria què correspon la borsa específica a la qual opten.

e. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

f. Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat. Així com presentar certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual.

g. Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2, mitjançant certificat expedit pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.

h. En cas de no tenir nacionalitat espanyola, acreditar els coneixements de llengua castellana corresponents al nivell B2 mitjançant certificat expedit pels organismes competents.

Tercera. Sol·licituds d'admissió i acreditació de mèrits

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat, s'han de presentar preferentment pel Registre Electrònic de l'Ajuntament i per defecte en Registre General de l'Ajuntament de Son Servera (plaça Sant Ignasi, 1, 07550, Son Servera).

També podran presentar-se mitjançant les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El model normalitzat de sol·licitud (annex I) estarà a disposició de les persones interessades, al Registre General i a l'apartat “convocatòries de treball públic” de la pàgina web de l'Ajuntament de Son Servera, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de deu (10) dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

4. Juntament amb la sol·licitud, emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Còpia del DNI en vigor o, en el cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat; o bé, en cas de caducitat, el resguard corresponent de la sol·licitud de renovació.

b) Còpia del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa (anvers i revers). Si encara no s'ha expedit el títol, el document acreditatiu del títol serà el resguard acreditatiu del pagament dels drets d'expedició juntament amb l'abonament de les taxes o la certificació supletòria provisional.

c) Còpia del certificat que acredita el nivell de coneixements de llengua catalana exigit en la convocatòria.

d) Les persones aspirants amb discapacitat, igual o superior al 33%, han de presentar el certificat que acrediti la condició legal de discapacitat.

A més, han de presentar el certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria o especialitat de la borsa a la qual aspira, que ha d'expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos, i si escau, mitjançant les adaptacions necessàries del lloc de treball.

e) La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen.

A més, hauran de signar les declaracions incloses a la sol·licitud:

  • Una declaració responsable de que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de l'especialitat a què correspon la borsa a la qual opten, inclosa en el model de sol·licitud.
  • Una declaració responsable de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, inclosa en el model de sol·licitud.
  • Una declaració responsable de que són certes les dades de la sol·licitud i els documents que s'adjunten en aquesta.

Els mèrits al·legats però no justificats en la forma indicada en aquestes bases no seran valorats.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats.

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

Quarta. Admissió de les persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el batle aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/board) i a l'apartat “convocatòries de treball públic” de la pàgina web de l'Ajuntament de Son Servera (www.sonservera.es), i es concedirà un termini de tres dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es publicarà en els mateixos llocs indicats per la resolució provisional.

Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Son Servera i a l'apartat “convocatòries de treball públic” de la pàgina web de l'Ajuntament de Son Servera.

Cinquena. El Tribunal qualificador

1. El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 3/2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, règim jurídic del sector públic.

2. El nomenament dels seus membres titulars i respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir, es publicarà conjuntament amb la relació definitiva de les persones aspirants admeses.

3. El Tribunal estarà format per un/a president/a i dos vocals. Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera i posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés.

El/la secretari/a, que no formarà part del Tribunal, serà un/a funcionari/a de l'Ajuntament.

Com a mínim un dels membres de l'òrgan de selecció ha de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida a les persones aspirants, si aquesta titulació és específica.

Hi podrà assistir un observador designat per la Mesa general que tindrà veu però no vot, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

4. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

5. El tribunal queda autoritzat per resoldre dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

6. La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regirà per la normativa autonòmica vigent.

Sisena. Mèrits a valorar, criteris i forma d'acreditació

1. El Tribunal valorarà els mèrits presentats per les persones aspirants d'acord amb el barem de l'annex III.

2. Els criteris generals de la valoració son els següents:

a) Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons l'ordre establert a l'apartat “documentació acreditativa dels mèrits” de la sol·licitud  i numerats correlativament.

b) Només es valoraran els mèrits al·legats, acreditats i obtinguts abans de la data de finalització de presentació de sol·licituds en la convocatòria.

c) En el cas que la documentació acreditativa s'hagi emès en llengua estrangera, perquè es pugui valorar com a mèrit, la persona interessada n'ha de presentar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat

d) El estudis acadèmics que es valoren son les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en el qual sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

Es valoraran les titulacions relacionades del mateix nivell acadèmic o superior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.

En el cas de màsters propis o títols propis de postgrau certificats per universitats públiques o privades que no indiquen el tipus de crèdit, s'ha d'entendre que els crèdits són LRU.

e) El cursos i accions formatives quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta.

En aquest apartat s'inclouen  els cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals i associacions empresarials signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats, els col·legis professionals i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions.

També s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional, quan el contingut estigui relacionat directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa

En tot cas, independentment de la categoria de la borsa, es valoren sempre els:

  • Cursos de l'àrea jurídica administrativa, de l'àrea econòmica, o de gestió i administració pública.
  • Cursos d'informàtica vinculats a les funcions d'administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d'altres cursos d'informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents a administració general.
  • Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals.
  • Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d'igualtat de gènere.

Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

Els certificats acreditatius dels cursos i les accions formatives han d'indicar el nombre d'hores o els crèdits dels cursos, de tal manera que un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS, a 25 h de formació.

Si l'acció formativa no acredita el nombre d'hores, es valorarà amb la puntuació corresponent a una hora per dia.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat.

Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada.

No es valoraran com a mèrits els certificats d'accions formatives (cursos o títols) si el seu contingut no permet comprovar de manera fefaent la matèria o temàtica sobre la qual versen, així com la seva relació amb les funcions de la categoria o especialitat o com a formació meritable per qualsevol especialitat.

f) Coneixements de llegua catalana.

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

En cap cas es valorarà el nivell requerit com a requisit.

3. Forma d'acreditar la documentació dels mèrits:

  • Experiència professional:

a) Serveis prestats a l'Administració pública.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar amb un certificat de l'organisme corresponent en el qual ha de constar el temps treballat, categoria o especialitat i el grup o subgrup a què pertany. Únicament s'han de valorar els certificats de serveis prestats per la persona aspirant amb anterioritat a la data de presentació de sol·licituds.

b) Treballs en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar amb el certificat de vida laboral (expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o l'òrgan equivalent d'altres països de la Unió Europea), i mitjançant el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent que acrediti la categoria i les funcions que s'han exercit.

En els casos que es presentin certificats en els quals constin períodes superposats de serveis prestats, només es computaran els que resultin més favorables per a la persona aspirant.

  • Estudis acadèmics:

Una còpia del títol (anvers i revers). Si encara no s'ha expedit el títol, el document acreditatiu del títol serà el resguard acreditatiu del pagament dels drets d'expedició juntament amb l'abonament de les taxes o la certificació supletòria provisional.

  • Cursos i accions formatives:

Una còpia dels certificats o diplomes dels cursos o accions formatives, amb expressió del nombre d'hores i/o crèdits de durada i del contingut o programa.

  • Coneixements orals i escrits de català.

Còpia del certificat expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears de conformitat amb el que estableix el Decret 21/2019, de 15 de març, d'avaluació i certificació de coneixements de llengua catalana (BOIB núm. 35 de 16 de març de 2019), còpia del certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o còpia del certificat reconegut com a equivalent o homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears en matèria de política lingüística.

Setena. Valoració del concurs

1. El Tribunal valorarà els mèrits presentats per les persones aspirants d'acord amb el que es preveu a la base sisena i una vegada conclosa la valoració, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els quatre apartats assenyalats en la base sisena (experiència professional, estudis acadèmics, cursos i accions formatives i coneixements orals i escrits de català). Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

2. En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Acreditar més temps de serveis prestats.

b) Si persisteix  l'empat, s'ha de fer un sorteig.

Vuitena. Constitució de la borsa de treball

Un cop transcorregut el termini del punt 1 de la base setena, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació ordenada de membres de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament Son Servera i a l'apartat “convocatòries de treball públic” de la pàgina web de l'Ajuntament de Son Servera.

Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament com a funcionari interí.

 

Novena. Funcionament de la borsa de treball

1. La borsa de treball estarà formada per les persones aspirants que poden ser nomenades com a personal funcionari interí per substituir les possibles baixes, permisos, llicències, cobrir vacants o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

2. Les persones que formin part de la borsa a l'efecte de rebre ofertes de lloc de treball estan en situació de disponible o no disponible.

a) Estan en situació de no disponibles aquelles persones que no han acceptat un lloc ofert perquè concorre alguna de les causes que preveu l'apartat 3 d'aquesta base.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent al mateix cos, escala o especialitat.

b) Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

3. Quan sorgeixi una necessitat de cobertura, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona a la qual correspongui i li comunicarà el lloc de treball a cobrir i el termini en el qual cal que s'hi incorpori, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància escrita a l'expedient, per part del responsable de Recursos Humans, de què la persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim de 24 hores a comptar des de la comunicació, o fins el primer dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.

Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, si no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedesqui la seva incorporació, serà exclosa de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita seran excloses de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies que s'exposen a continuació i que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en una Administració pública com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Esser víctima de violència de gènere.

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans la finalització de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.

Quan la persona, seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa, cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

Desena. Incidències i publicitat

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/board) i a l'apartat “convocatòries de treball públic” de la pàgina web de l'Ajuntament de Son Servera (www.sonservera.es), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Onzena. Protecció de dades de caràcter personal

De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones interessades que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.

Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les.

Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07550 – Son Servera – Plaça de Sant Ignasi, 1.

Les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.

Dotzena. Vigència de la borsa

Aquesta borsa tendrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig.

 

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ BORSA DE TREBALL D'EDUCADOR/A SOCIAL

DADES PERSONALS

Llinatges:

Nom:

DNI/NIE:

Data de naixement:

Nacionalitat:

Domicili:

Codi postal:

Municipi:

Telèfon/s:                                /                                            /

Correu electrònic:

(   ) Autoritza l'ús de l'adreça de correu electrònic a efectes de notificació de tràmits relatius al procediment

REQUISITS

S'adjunta:

 DNI/NIE

 NIVELL DE CATALÀ

 TÍTOL ACADÈMIC

Discapacitat:    Si      No

D'acord amb la lletra d) del punt 4 de la base tercera de les bases que regeixen aquest procés selectiu, aporto el certificat de reconeixement de grau de discapacitat, igual o superior al 33%, així el certificat d'aptitud emès per la Direcció General d'Atenció a la Dependència del Govern de les Illes Balears.

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DELS MÈRITS

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

a) Serveis prestats en l'administració local exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del lloc convocat.

1.

2.

3.

4.

 

b) Serveis prestats en la resta d'administracions públiques exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues  a les del lloc convocat.

1.

2.

3.

4.

 

c) Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, en consorcis del sector públic, en fundacions del sector públic o en una empresa pública societària, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les del lloc convocat.

1.

2.

3.

4.

 

d) Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del lloc convocat.

1.

2.

3.

4.

 

ESTUDIS ACADÈMICS

a. Estudis acadèmics oficials

1.

2.

 

b. Estudis propis universitaris

1.

2.

 

CURSOS I ACCIONS FORMATIVES

Cursos, jornades o seminaris

 

Hores: número d'hores de l'activitat formativa;

Mod.: modalitat (assistència – AS / aprofitament - AP / docència - DO)

Nom de l'activitat o curs

Hores

Mod.

Organisme o entitat

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

8.

 

 

 

9.

 

 

 

10.

 

 

 

11.

 

 

 

12.

 

 

 

13.

 

 

 

14.

 

 

 

15.

 

 

 

16.

 

 

 

17.

 

 

 

18.

 

 

 

19.

 

 

 

20.

 

 

 

 

CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA

1.

2.

3.

DECLARACIONS RESPONSABLES

  • Declar que complesc el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per a l'exercici de les funcions de l'especialitat o categoria a que correspon aquesta borsa.
  • Declar que no he estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni es troba inhabilitat o inhabilitada de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per accedir a l'especialitat o categoria d'aquesta borsa extraordinària.
  • Declar que són certes les dades i la relació de mèrits al·legats en aquest document i els únics que vull al·legar.

Data i signatura:

 

 

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE SON SERVERA

De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07550 – Son Servera – Plaça de Sant Ignasi, 1. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.

 

 

ANNEX II FUNCIONS A DESENVOLUPAR

Funcions a desenvolupar en el lloc de treball d'educador/a social:

Realitzar les funcions d'educació social i intervenció social i familiar per a les que habilita la seva titulació, què, entre d'altres, es troben:

  • Funcions educatives i reeducatives d'informació, orientació i intervenció que inclouen la participació i el seguiment de projectes i programes en l'àmbit de la reinserció social de les famílies i de la població marginada o en situació de risc social.
  • Realitzar visites domiciliàries.
  • Elaborar treballs encaminats a la detecció i prevenció de situacions de risc social o d'exclusió.
  • Detectar, analitzar i prevenir situacions de risc lligades a necessitats socioeducatives en casos individuals, familiars i col·lectius.
  • Avaluar casos individuals i familiars relatius a les necessitats socioeducatives. 3. Coordinar actuacions amb diverses entitats i/o òrgans per tal de realitzar actuacions conjuntes en l'àmbit.
  • Informar, orientar i assessorar sobre els serveis, recursos i prestacions dels sistemes de protecció de l'àmbit.
  • Col·laborar en el disseny, execució i avaluació de programes i projectes socioeducatius.
  • Organitzar, desenvolupar i supervisar activitats i accions grupals i comunitàries de caràcter social i sociosanitari organitzats des de l'ajuntament.
  • Realitzar la documentació tècnico-administrativa necessària per qualsevol actuació relacionada en l'àmbit de les seves competències.
  • Detectar, analitzar i prevenir situacions de risc o d'exclusió social dels usuaris i les seves famílies.
  • Avaluar casos individuals i familiars relatius a les necessitats socioeducatives.
  • Coordinar actuacions amb diverses entitats i/o òrgans per tal de realitzar actuacions conjuntes en l'àmbit.
  • Informar, orientar i assessorar sobre els serveis, recursos i prestacions dels sistemes de protecció de l'àmbit.
  • Participar en la planificació i intervenció comunitària en els diferents àmbits i col·lectius socials del municipi.

I, en general, totes aquelles funcions pròpies del seu grup professional que li siguin atribuïdes a l'àmbit de la seva unitat organitzativa.

 

ANNEX III BAREM DE MÈRITS

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL, per mes complet (Màxim 30 punts)

Punts per mes

a) Serveis prestats en l'administració local exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del lloc convocat.

0,250

b) Serveis prestats en la resta d'administracions públiques exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del lloc convocat.

0,150

c) Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, en consorcis del sector públic, en fundacions del sector públic o en una empresa pública societària, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les del lloc convocat.

0,075

d) Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del lloc convocat.

0,025

 

ESTUDIS ACADÈMICS (puntuació màxima 5 punts)

Punts

a. Estudis acadèmics oficials

Per cada títol de doctor/a

3,0

Per cada títol de màster universitari oficial

2,5

Per cada titulació de grau, segon cicle universitari, llicenciatura

1,75

b. Estudis propis universitaris

Per cada crèdit LRU o, si n'és el cas, per cada 10 hores

0,010

Per cada crèdit ECTS o, si n'és el cas, per cada 25 hores

0,025

 

CURSOS I ACCIONS FORMATIVES (Màxim 12 punts)

Punts per hora

Cursos, jornades o seminaris

Per hora com a docent

0,025

Per hora d'aprofitament

0,018

Per hora d'assistència

0,009

 

CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA (Màxim 3 punts)

Punts

Nivell C1

2,0

Nivell C2

2,5

Nivell LA, coneixements de llenguatge administratiu

0,5

Màxim TOTAL: 50 punts