Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 63757
Resolució del conseller de Empresa, Ocupació i Energia per la qual es concedeix l’autorització administrativa prèvia, es declara la utilitat pública a efectes de l’interès general i s’aprova el projecte d’execució del parc fotovoltaic PFV Ca s’Elet, de 990 kW ubicat al polígon 47, parcel·la 35 de Llucmajor (RE026/22)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 5 d'agost de 2022 va tenir entrada a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic un escrit de l'entitat UNIVERGY ES SPC 47 SL amb NIF B88630199 per la qual sol·liciten la tramitació de l'autorització administrativa i el reconeixement d'utilitat pública a efectes de la declaració d'interès general inicialment situat al polígon 47, parcel·la 35 de Llucmajor.

2. El 26 d'octubre de 2022, la DG d'Energia i Canvi Climàtic va admetre a tràmit la sol·licitud de l'autorització administrativa prèvia.

3. El 27 d'octubre de 2022 es varen iniciar les consultes a les administracions i entitats afectades.

4. El 3 de novembre de 2022, es va publicar en el BOIB núm. 142 la informació pública de la tramitació del projecte per un termini de trenta dies.

5. El 21 de desembre de 2022 l'Ajuntament de Llucmajor va emetre un informe desfavorable que recull el següent (ref. 2022/11688N):

El tècnic que subscriu informe : DESFAVORABLE

- L'estudi impacte visual haurà de contemplar l'efecte des de la part superior del pont de la carretera Ma-6015 amb el seu creuament amb la carretera Ma- 19. I aportar mesures correctores per evitar aquest impacte

1. Pel que fa a les d'instal·lació, de xarxes soterrades d'energia elèctrica en sol rústic i de la instal·lació de casetes de centres de transformació i convertidors. Aquestes instal·lacions hauran de complir les següents condicions:

0. Per tal de garantir la correcta execució de les obres en domini públic (rases) i els possibles afectacions als camins i demés elements que poguessin veure afectats per la circulació de vehicles d'alt tonatge i en aplicació del decret de Batlia de 31 de maig del 2012, que estableix un aval per un 30% del valor de les obres que afectin a domini públic.

Aquest aval [que tindrà un termini no inferior al temps que duri l'obra més un any de garantia (contat a partir de la presentació a l'Ajuntament, per part del director de l'obra, de la Certificació de Final d'Obres)] es podrà retirar, prèvia petició per part de l'interessat, amb el vist i plau dels tècnics municipals.

1. Per cada una de les fases de la obra en domini públic . s'haurà de presentar als STM la documentació detallada de l'actuació, que com a mínim, haurà d'informar sobre: inici /final, àmbit, previsió de talls de tràfic, reposicions de paviments previstes i amb quin materials ... i qualsevol altre informació que es consideri pot ser interesant per els STM.

Per l'inici d'aquestes obres serà necessària l'autorització per part de STM, que consistirà amb una acta de replanteig de l'actuació signada per les parts que haurà d'incloure ineludiblement el vist i plau de la policia local pel que fa a les redireccions i talls de tràfic.

En aquesta acta, es definirà el grau de reposició de paviments en els camins o vials municipals que com a norma general :

I) El traçat de les instal·lacions aèries es situarà com a mínim a 4 m dels eixos del camins.

II) A les instal·lacions subterrànies, les rases (“zanjas”) es situaran i executaran d'acord amb les següents normes:

1) La rasa ( “zanja”) anirà sempre per la vorera del camí, separada com a màxim 0,80 m. de les parets existents, i es reposarà el paviment amb una franja mínima de 1,2 m fins a la vorera del camí.

2) Els creuaments en sentit transversal dels camins sempre serà entubats, i es reposarà el paviment amb una franja mínima de 0,6 m a cada un dels costats de l'eix de rasa ( “zanja”), i de tot l'ample del camí.

3) Les característiques del nou paviment seran les mateixes del que hi havia abans.

Prèvia a la reposició asfàltica s'ha de rebaixar el que faci falta per poder mantenir els nivells actuals [i s'haurà d'hormigonar tot l'ample de la rasa ( “zanja”), amb una solera que no permeti l'enfonsament de la reposició]. La reposició de asfalts s'ejectarà amb paviment asfàltic S-12 modificat aplicat sobre reg de imprimació ECI con dotació mínima de 1kg/m2. Amb segellat de juntes a base de mescla bituminosa

4) Durant el transcurs de l'obra no es podran mantenir més de 100 m de rasa (“zanja”)oberta. Els talls al paviment asfàltic es realitzaran amb talladora de disc i seran totalment rectesi nets a tot el seu recorregut

III) La E.T. ha d'estar situada dins una única parcel·la cadastral, respectant aquestes separacions mínimes: a) 3 m. de la vora del camí b) 7 m de l'eix del camí i c) 3m dels veïnats. Dins el perímetre de protecció de l'E.T. no es pot deixar formigó vist. L'acabat del paviment només pot ésser d'un dels següents tipus: empedrat amb pedra viva, marés de pla, o rajoles de fang (anomenades de gerrer o de pols)

IV) Els següents elements d'obra: caixes de distribució, caixes generals de protecció, armaris per un o varis comptadors, CPM, etc..., de les xarxes de qualsevol tensió tant enterrades com aèries,es situaran encastades a la paret de tancament de la finca

V) Tots els elements d'obra (E.T. i tancament del recinte de la E.T., tot tipus de casetes, caixes de distribució, caixes generals de protecció, armaris per un o varis comptadors, CPM, etc.) han de complir les següents condicions de tipus estètic:

1) Les cobertes seran inclinades amb la tradicional teula àrab.

2) Les portes, finestres, etc.. del elements d'obra seran del tipus persiana mallorquina, i es pintaran de color verd carruatge.

3) Es permeten els paraments de marès vist o paret seca. [en cas de fer ús d'un altre tipus de material, l'acabat exterior serà amb el tradicional arenat de ciment natural (“embetumat” mallorquí)]

Si bé, en el moment del replanteig podrà considerar la reposició completa de l'ample del vial afectat per l'estesa.

2. Es considera necessari disposar d'elements d'apantallament, bé barrera vegetal definitiva o be elements temporals en tant no s'hagi aconseguint els nivells definitius de barrera vegetal, des de bon principi de les obres

Aquest informe fa referència únicament a aspectes tècnics queda condicionat a totes les demès determinacions, requisits, compliments, etc... que els Serveis Jurídics considerin d'aplicació en la tramitació d'aquest expedient.

6. El 28 de febrer de 2023 es va remetre a l'Ajuntament de Llucmajor la resposta del promotor a l'informe desfavorable.

7. El 3 d'abril de 2023 el Servei d'Urbanisme del Consell de Mallorca va emetre un informe desfavorable que conclou (exp. 899605C):

Ateses les consideracions formulades a l'apartat anterior, tot i voler manifestar el conven-ciment de la necessitat de progrés en el model energètic insular, cabdal per a la sostenibi-litat territorial i la lluita contra el canvi climàtic, cal informar desfavorablement la proposta del projecte del parc fotovoltaic Ca s'Elet, mentre no s'asseguri, amb un estudi adient, l'eliminació efectiva de les fortes afeccions visuals des de les vies confrontants o properes

8. L'11 d'abril de 2023 se sol·licita un informe al Departament de Mobilitat i Infraestructures.

9. El 7 maig el promotor va presentar resposta al Servei d'Urbanisme del Consell de Mallorca.

10. El 15 de maig de 2023 es va emetre un informe del Servei d'Explotació i Con-servació del Consell de Mallorca que recull:

1. Es pot consultar i descarregar l'esmenat domini públic a l'apartat “Consulta domini públic viari” de l'enllaç

https://web.conselldemallorca.cat/carreteras

2. D'acord amb l'article 31 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, serà preceptiu l'informe de l'organisme titular de la carretera per a la posada en marxa de qualsevol acti-vitat nova o modificació de l'existent que sorgeixi a l'entorn de la carretera i que la pugui afectar directament o indirecta a les zones limitades per unes línies longitudinals pa-ral·leles a les arestes exteriors de l'explanació i a una distància de cinquanta (50) metres per a vies de dos (2) carrils de les xarxes primària i secundària. Per tant, no es preceptiu informar sobre aquella part del parc fotovoltaic que es situa més enllà de 50 metres de l'aresta exterior de l'esplanació de la carretera Ma-6015 i que correspon amb plaques fo-tovoltaiques, el camí interior, la línia d'evacuació i el centre de transformació i centre de seccionament.

3. D'acord amb l'article 31.2 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, es defineix com a zona de protecció de la carretera la compresa entre dues línies longitudinals paral·leles a les arestes d'explanació i a una distancia d'aquestes de devuit (18) metres a les carreteres de dos (2) carrils de les xarxes primària i secundària. A la zona de protecció no es podran realitzar obres ni es permetran més usos que els compatibles amb la seguretat vial.

Per tant, s'informa favorablement totes les instal·lacions del parc fotovoltaic per ser més enllà d'aquesta distància.

4. D'acord amb l'article 31 de la Llei 37/2015, de 29 de setembre de Carreteres (BOE de 30 de setembre de 2015) i l'article 94 del Reglament General de Carreteres (BOE de 23 de se-tembre de 1994) les obres de canalització paral·lela es realitzaran fora de la zona de do-mini públic de la carretera i a una distància mínima de vuit (8) metres mesurats des de l'aresta exterior de l'esplanació. Per tant, per a carreteres de dos carrils, tota la canalització soterrada paral·lela a aquesta carretera, les fites de senyalització i les arquetes hauran de situarse més enllà de vuit (8) metres de l'aresta exterior de l'explanació i sense afectar al possible talús existent, en cap cas. En aquest cas, la canalització paral·lela tipus 0 és més enllà d'aquesta distància i s'informa favorablement.

5. D'acord amb l'article 33.3.a de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, les labors agríco-les no tindran cap restricció fora de la zona de domini públic, excepte en el cas que, amb aquestes, es pugui veure compromès el trànsit; en concret, serà preceptiva l'autorització de l'organisme titular de la carretera per a la plantació o tala d'arbrat i la recollida i evacuació dels productes quan es fan a una distància menor de tres (3) metres de l'aresta de l'esplanació i aquesta pugui veure's afectada, i l'interessat haurà de presentar una memòria descriptiva de les activitats que prevegi i de les mesures a prendre per preservar la se-guretat de l'usuari de la carretera. Es prohibeixen els regatges que, amb vents inferiors a 30 km/h puguin afectar la calçada. Per tant, s'informa favorablement la coberta vegetal projectada per ser més enllà de cinc (5) metres des de l'aresta exterior de l'esplanació de la carretera Ma-6015.

6. D'acord amb l'article 35.1 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, es prohibeix la construcció de nous accessos a les carreteres de les xarxes primària i secundària, excepte que es justifiqui davant l'organisme titular o gestor de la carretera que aquests compleixen simultàniament les condicions següents:

a) La inexistència d'un altre accés en la propietat de què es tracti.

b) La impossibilitat de realitzar-ho per un altre camí o per una altra carretera local pròxima. Per tant, com es pot accedir al polígon 46 parcel·la 92 on es pretén desenvolupar el parc fotovoltaic pel camí polígon 46 parcel·la 9980, s'informa favorablement l'accés conforme al projecte presentat.

c) Que la segregació de la finca en qüestió sigui anterior al 21 de desembre del 1974, data de publicació i entrada en vigor de la Llei 51/1974, de Carreteres.

7. Prèviament a l'inici de les obres hauran de recaptar la pertinent autorització del Depar-tament de Mobilitat i Infraestructures i hauran de presentar el corresponent projecte constructiu.

11. El 05 de juny de 2023 es va remetre a l'Ajuntament de Llucmajor la resposta del promotor a l'informe desfavorable.

12. El 6 de juny de 2023 es va remetre la resposta del promotor al Servei d'Urbanisme del Consell de Mallorca.

13. El 26 juny de 2023 l'Ajuntament de Llucmajor va registrar un nou informe desfavorable que recull el següent:

Aquests Serveis Tècnics informen, que en referència la sol·licitud d'informe en el procediment de d'informació pública als efectes de la seva autorització administrativa, del projecte de parc fotovoltaic s'Elet de 999 KWn ubicats al polígon 46 parcel·les 92 de Llucmajor(RE026/22), per part de la DG de Canvi Climàtic de la Conselleria de  Transició Energètica i Sectors Productius ( RGE:2022018681 de data 25/10/22) i tramesa de resposta per part del promotor (RGE:2023010487 de 05/06/2023)

El tècnic que subscriu informe : DESFAVORABLE

- L'estudi impacte visual haurà de contemplar l'efecte des de la part superior de pont de la carretera Ma-6015 amb el seu cruament amb la carretera Ma-19. I aportar mesures cor-rectores per evitar aquest impacte. La resolució d'esmena presentada es considera insufi-cient o incomplerta, s'al·lega que hi ha impacte visual però que es redueix degut a que la velocitat de circulació de vehicles sobre el pont es de 70 km/h, quant la realitat es que la circulació està limitada a 40 km/h (es tracta d'entrades i sortides de rotondes), pel que es considera que s'han de prendre mesures correctores per evitar aquest impacte. (es tracta d'una via d'entrada a població amb gran volum de tràfic i i per tant una gra impacte po-tencial).

 

1. Pel que fa a les d'instal·lació, de xarxes soterrades d'energia elèctrica en sol rústic i de la instal·lació de casetes de centres de transformació i convertidors. Aquestes instal·lacions hauran de complir les següents condicions:

0. Per tal de garantir la correcta execució de les obres en domini públic (rases) i els possi-bles afectacions als camins i demés elements que poguessin veure afectats per la circula-ció de vehicles d'alt tonatge i en aplicació del decret de Batlia de 31 de maig del 2012, que estableix un aval per un 30% del valor de les obres que afectin a domini públic. Aquest aval [que tindrà un termini no inferior al temps que duri l'obra més un any de garantia (contat a partir de la presentació a l'Ajuntament, per part de director de l'obra, de la Certificació de Final d'Obres)] es podrà retirar, prèvia petició per part de l'interessat, amb el vist i plau dels tècnics municipals.

1. Per cada una de les fases de la obra en domini públic . s'haurà de presentar als STM la documentació detallada de l'actuació, que com a mínim, haurà d'informar sobre: inici /final, àmbit, previsió de talls de tràfic, reposicions de paviments previstes i amb quin materials ... i qualsevol altre informació que es consideri pot ser interesant per els STM.

Per l'inici d'aquestes obres serà necessària l'autorització per part de STM, que consistirà amb una acta de replanteig de l'actuació signada per les parts que haurà d'incloure ineludiblement el vist i plau de la policia local pel que fa a les redireccions i talls de tràfic.

En aquesta acta, es definirà el grau de reposició de paviments en els camins o vials municipals que com a norma general :

I) El traçat de les instal·lacions aèries es situarà com a mínim a 4 m dels eixos del camins.

II) A les instal·lacions subterrànies, les rases (“zanjas”) es situaran i executaran d'acord amb les següents normes:

1) La rasa ( “zanja”) anirà sempre per la vorera del camí, separada com a màxim 0,80 m. de les parets existents, i es reposarà el paviment amb una franja mínima de 1,2 m fins a la vorera del camí.

2) Els creuaments en sentit transversal dels camins sempre serà entubats, i es reposarà el paviment amb una franja mínima de 0,6 m a cada un dels costats de l'eix de rasa ( “zanja”), i de tot l'ample del camí.

3) Les característiques del nou paviment seran les mateixes del que hi havia abans. Prèvia a la reposició asfàltica s'ha de rebaixar el que faci falta per poder mantenir els nivells actu-als [i s'haurà d'hormigonar tot l'ample de la rasa ( “zanja”), amb una solera que no permeti l'enfonsament de la reposició]. La reposició de asfalts s'ejectarà amb paviment asfàltic S-12 modificat aplicat sobre reg de imprimació ECI con dotació mínima de 1kg/m2. Amb segellat de juntes a base de mescla bituminosa

4) Durant el transcurs de l'obra no es podran mantenir més de 100 m de rasa (“zanja”) oberta. Els talls al paviment asfàltic es realitzaran amb talladora de disc i seran totalment rectes i nets a tot el seu recorregut

III) La E.T. ha d'estar situada dins una única parcel·la cadastral, respectant aquestes sepa-racions mínimes: a) 3 m. de la vora del camí b) 7 m de l'eix del camí i c) 3m dels veïnats. Dins el perímetre de protecció de l'E.T. no es pot deixar formigó vist. L'acabat del paviment només pot ésser d'un dels següents tipus: empedrat amb pedra viva, marés de pla, o rajoles de fang (anomenades de gerrer o de pols)

IV) Els següents elements d'obra: caixes de distribució, caixes generals de protecció, arma-ris per un o varis comptadors, CPM, etc..., de les xarxes de qualsevol tensió tant enterrades com aèries, es situaran encastades a la paret de tancament de la finca

V) Tots els elements d'obra (E.T. i tancament del recinte de la E.T., tot tipus de casetes, cai-xes de distribució, caixes generals de protecció, armaris per un o varis comptadors, CPM, etc.) han de complir les següents condicions de tipus estètic:

1) Les cobertes seran inclinades amb la tradicional teula àrab.

2) Les portes, finestres, etc.. del elements d'obra seran del tipus persiana mallorquina, i es pintaran de color verd carruatge.

3) Es permeten els paraments de marès vist o paret seca. [en cas de fer ús d'un altre tipus de material, l'acabat exterior serà amb el tradicional arenat de ciment natural (“embetu-mat” mallorquí)]

Si bé, en el moment del replanteig podrà considerar la reposició completa de l'ample del vial afectat per l'estesa.

2. Es considera necessari disposar d'elements d'apantallament, bé barrera vegetal definiti-va o be elements temporals en tant no s'hagi aconseguint els nivells definitius de barrera vegetal, des de bon principi de les obres

Aquest informe fa referència únicament a aspectes tècnics queda condicionat a totes les demès determinacions, requisits, compliments, etc... que els Serveis Jurídics considerin d'aplicació en la tramitació d'aquest expedient.

 

​​​​​​​14. El 3 de juliol de 2023, va tenir entrada a aquesta DG la resposta del Consell de Mallorca a les al·legacions presentades pel promotor (exp. 699605C), que conclou:

Atès que amb la nova documentació aportada no queda prou justificada l'eliminació de les fortes afeccions visuals des de les vies confrontants o properes, ens reiterem en informar desfavorablement la proposta del projecte del parc fotovoltaic Ca s'Elet.

15. El 21 de setembre de 2023 el promotor va presentar el projecte executiu amb modificacions per donar resposta a l'informe de l'Ajuntament de Llucmajor.

16. El 28 d'agost de 2024 va tenir entrada a aquesta DG una nova sol·licitud del promotor, on s'indica un canvi d'ubicació de la instal·lació fotovoltaica:

Nova ubicació: parcel·la 35, polígon 47 de Llucmajor.

17. El 16 d'octubre de 2024 el promotor presenta escrit on sol·licita certificat d'exempció de tramitació ambiental.

18. El 21 de novembre de 2024 es varen iniciar les consultes a les administracions i entitats afectades.

19. El 23 de novembre de 2024, es va publicar en el BOIB núm. 153 la informació pública de la tramitació del projecte per un termini de trenta dies.

20. El 4 de desembre de 2024 l'Ajuntament de Llucmajor va emetre informe desfavorable indicant (ref. 2024/10833T):

No consta que l'expedient de referència ( 2022/11688N) RE26/22 es correspongui amb ac-tuacions la les parcel·les referenciades (pol: 47 parc:35) sinó a pol:46 parc:92.

21. Els tècnics de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic han examinat la documentació aportada i han emès un informe en què es conclou, sense entrar a valorar tècnicament el projecte, que s'han complert tots el tràmits requerits en el procediment de declaració d'utilitat pública, autorització administrativa prèvia i aprovació del projecte d'execució.

Fonaments de dret

1. El Reial decret 1183/2020, de 29 de desembre, d'accés i connexió a les xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica.

2. El Reial decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s'aproven mesures en matèria d'energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica.

3. La Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.

4. La Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, per a les instal·lacions elèctriques descrites.

5. El Reial decret 413/2014, de 6 de juny, pel qual es regula l'activitat de producció d'energia elèctrica a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus.

6. El Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, modificat pel Decret 33/2015.

7. La Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.

8. La Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.

9. El Reial Decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica.

10. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 21 de maig de 2024 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria.

 

​​​​​​​Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Atorgar l'autorització administrativa del parc fotovoltaic PFV Ca s'Elet, promogut per UNIVERGY ES SCP 47 S.L. amb NIF B88630199, amb les característiques següents:

Expedient: RE026/22 Denominació: Ca s'Elet Situació: polígon 47 parcel·la 35 de Llucmajor Dades tècniques:

- Tipus: parc fotovoltaic sobre el terreny.

- Superfície ocupada: 16.400 m2.

-  1.716 panells solars de 720 Wp cadascun. Potència de pic de 1.235,52 kWp.

- 3 inversors de 330 kW. Potencia instal·lada de 990,00 kWn.

- 1 centre de transformació 0,8/15,4 kV de 1.000 kVA. En aquest centre es on durà a terme l'elevació de tensió, la mesura fiscal i és on s'ubicaran les cel·les de telecomandament.

-  Línia d'evacuació soterrada AT de 15 kV,des del centre de transformació fins al suport elèctric Nº1 a instal·lar (amb 30 m de longitud). El punt de connexió s'estableix en el tram aeri de 15 kV LMT VALLGORNER de la ST Llucmajor.

La instal·lació es classifica en el grup b.1.1, «Instal·lacions que únicament utilitzen la radiació solar com a energia primària mitjançant la tecnologia fotovoltaica», d'acord amb l'article 2 del Reial decret 413/2014, de 6 de juny, pel qual es regula l'activitat de producció d'energia elèctrica a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus.

2. Declarar la utilitat pública del parc fotovoltaic PFV Ca s'Elet, als efectes prevists en la disposició addicional desena de la Llei 10/2019.

3. Aprovar el projecte d'execució del parc fotovoltaic, signat el 17 de juliol de 2024 per Ginés Martínez Pérez, sense entrar a valorar-ne tècnicament el con-tingut.

4. Establir que, abans de l'inici de les obres, el promotor ha de presentar a la Di-recció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic la se-güent documentació:

- Memòria de vigilància i seguiment que certifiqui el compliment de les condicions de l'annex F del Decret 33/2015. Aquesta s'haurà de presentar amb una periodicitat anual.

-  Justificant d'haver liquidat davant l'ajuntament la tributació municipal corresponent, tal com preveu l'article 29 del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.

- Pla d'obres subscrit pel promotor, direcció facultativa i empresa constructo-ra. Així com el nomenament del coordinador de seguretat i salut.

- Estudi geotècnic i prospecció arqueològica dels terrenys subjectes a les obres.

- Aportar una declaració responsable signada pel promotor i/o el propietari on quedi establerta la correcta gestió dels panells fotovoltaics, d'acord amb el que es preveu al RD 110/2015 de 20 de febrer, sobre residus, aparells elèctrics i electrònics.

5. Indicar que, una vegada executades les instal·lacions objecte d'aquesta auto-rització, el titular ha de presentar la sol·licitud de posada en servei, a la qual hi ha d'adjuntar un certificat de final d'obra subscrit per un tècnic facultatiu, així com les proves reglamentàries i la resta de documentació que exigeix la re-glamentació vigent.

6. L'execució d'aquestes obres està prevista en 12 mesos des de l'inici de les ma-teixes.

7. Informar que aquesta autorització es concedeix sens perjudici de les concessi-ons i autoritzacions que siguin necessàries relatives a les llicències municipals, l'ordenació del territori i el medi ambient, i a qualssevol altres motivades per disposicions que hi siguin aplicables.

8. Notificar aquesta resolució a l'interessat, i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (29 de gener de 2025)

El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB núm. 67, de 21/05/2024)