Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 22766
Resolució del Director gerent de la Gerència d´Atenció a Urgències Samu 061 Balears de 13 de gener de 2025 per la qual es convoca la provisió del lloc de treball, pel procediment de lliure designació, de coordinador d´unitat asistencial de formació de la Gerència del SAMU 061 Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

La Gerència del SAMU 061, Balears hagi tingut un creixement exponencial en l'àmbit de les illes Balears en relació amb els recursos humans i materials necessarisperdesenvolupar i donar cobertura a les necessitats assistencials extra hospitalàries que esgeneran i incrementan dia a dia. En aquest sentit la Gerència del SAMU 061 Balears ha valorat que els professionals sanitaris i assistencials, per poder donar una resposta eficaç a totes aquelles necessitats i tasques que es van produint dintre dels diferents àmbits laborals i assistencials, necessiten disposar de respostes i solucions àgils, actuacions que impliquen dispondré de capacitats resolutives adients i que només d'una formació contínua es poden arribar a desemvolupar. La Gerència del SAMU 061, Balearspensa que és necessari impulsar i cobrir el lloc de treball de coordinador assistencial de formació, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de la citada gerencia per poder planificar i desemvolupar totes aquelles necessitats formatives necessàries pels treballadors del SAMU 061.

Fonaments de dret

1. Segons el que es disposa en la Resolució de 26 de juliol de 1999, de la Presidència Executiva de l'Institut Nacional de la Salut (BOE núm 190, de 10 d'agost), el Gerent podrà nomenar, de tots els facultatius mèdics adscrits a la CCUM i a la UME, un coordinador d'unitat assistencial. Per cobrir aquest lloc de treball ha de seguir-se el procés de lliure designació.

2. Reial Decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

3. Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les illes Balears.

4. D'acord amb el que s'estableix en la disposició final segona del Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i sanitari, que modifica la lletra d) de l'article 30 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el nivell exigit de coneixement català, en els termes establerts reglamentàriament, exceptua d'aquesta exigència el personal estatutari i laboral sanitari del Servei de Salut de les Illes Balears i dels ens públics adscrits a aquest Servei, el requisit d'accés del qual sigui una titulació de la branca sanitària. Pel que fa a aquest personal, el coneixement de català no tindrà en cap cas el caràcter o condició de requisit per a l'ingrés, provisió o ocupació de llocs de treball o exercici de funcions en aquell Servei o als ens públics que hi estiguin adscrits. Així, pel que fa als aspirants que participin en aquest procés selectiu, el coneixement de català té la condició de mèrit, en els termes que es determinin reglamentàriament.

En aquest ordre, la lletra f) de l'apartat 1 de l'article 50 de la Llei 3/2007 esmentada queda modificada de la manera següent:

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana que es determini reglamentàriament, respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents, i sense perjudici del que disposa la lletra d) de l'article 30 d'aquesta Llei.

5. La resolució de la consellera de Salut per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB 112, de 12 d'agost de 2023) en virtut de la qual es delega en les persones titulars de les gerències territorials dels centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb el personal adscrit a la seva gerència, la competència de convocar i resoldre tots els procediments de provisió de llocs de prefectura i assimilats, i també la remoció del personal que hagi accedit a aquests llocs en els casos previstos legalment.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1. Convocar la provisió de lloc de treball, pel procediment de lliure designació, de coordinador d´unitat asistencialde formació de la plantilla autoritzada de la Gerència del SAMU 061, Balears, d'acord amb les bases que es publiquen a l'annex 1 d'aquesta resolució.

2. Publicar les bases que regeixen aquesta convocatòria (annex 1) i un model de sol·licitud per participar en aquesta convocatoria (annex 3).

3. Designar als membres de la comissió de valoració, que figuren a l'annex 2.

4. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web dels Serveis Corporatius del Servei de Salut ila intranet i el tauler d'anuncis Gerència del SAMU 061, Balears al qual correspon el lloc convocat, segons el que estableix l'article 23 del Reial Decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, de selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de la notificació | publicació d'aquesta resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de notificació | publicació d'aquesta resolució, d'acord amb l' article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 13 de gener de 2025)

El director gerent del SAMU 061 Balears Eloy Villalba Ballesteros PD Consellera de salut (BOIB núm. 112, 12-agost- 2023)

 

ANNEX I Bases de la convocatòria

1. Lloc de treball convocat

La denominació del lloc de treball és coordinador d´unitat assistencial (Eivissa) de la Gerència del SAMU 061, que desenvoluparà juntament amb les descrites en la Resolució de 26 de juliol de 1999 (BOE núm. 190, 10 de agost) les següents funcions:

- Funcions coordinador de formació

  • Elaborar el pla de formació anual i docència del SAMU 061 Balears.
  • Supervisar els objectius de la formació prestada.
  • Analitzar i avaluar les necessitats demandades pel servei SAMU 061.
  • Triar als formadors
  • Establir balanç sobre necessitats formatives i pressupost anual disponible.
  • Establir dates i pressupost per al pla formatiu.
  • Comprovar els resultat obtinguts.
  • Definir el tipus de certificació i acreditació més adequat a cada cas.
  • Realitzar memòria d'activitat anual.
  • Proposar plans i ofertes formatives i coordinar-les amb altres institucions.
  • Seguiment i avaluació de la formació/docència interna i externa. 

2. Característiques generals

El règim jurídic de l'esmentat lloc de treball és el que estableix la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i per la resta de disposicions aplicables.

3. Requisits

3.1 Poden participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix en la categoria de metge d'urgències en Atenció Primària adscrits a la CCUM (Centre Coordinador d'Urgències Mèdiques) o en la UME (Unitats Mòbils d'Emergències) de la Gerència del SAMU 061 Balears del Servei de Salut de les Illes Balears i que compleixin amb el que preveu la resolució de 26 de juliol de 1999 (BOE num. 190, 10 de agost), quan de manera general, estableix que el coordinador d´unitat assistencial, a més d'exercir la seva activitat clínic-assistencial com a facultatiu adscrit a una Unitat Assistencial, realitzarà les activitats inherents al càrrec de coordinador.

3.2 Tots els aspirants a aquest lloc de treball han de complir els següents requisits abans que venci el termini per presentar les sol·licituds:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o d'algun estat en què sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que sigui la seva nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i d'altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, que tenguin una edat inferior de 21 anys o bé que siguin dependents i majors de l'esmentada edat.

b. Tenir la capacitat funcional per exercir les tasques assignades, acreditada mitjançant el certificat mèdic oportú.

c.Tenir complerts setze anys i no sobrepassar l'edat màxima de jubilació forçosa.

d. Tenir la titulació requerida per accedir a la categoria o estar condicions d'obtenir-la dins el termini de presentació de sol·licituds. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel ministeri competent per raó de la matèria.

e. No haver estat separat del servei mitjançant un expedient disciplinari en qualsevol Sistema de Salut o Administració Pública en els sis anys anteriors a la convocatòria ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni per exercir les funcions de la professió. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, no haver estat inhabilitat ni en una situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat, en els mateixos termes.

f. Els requisits s'han de complir el darrer dia de terminide presentación de les sol·licituds i s'han de mantenir fins a la presa de possessió. L'acreditació s'ha d'efectuar en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Valoració

Per resoldre aquesta convocatòria, es valoraran els aspectes següents:

a) Historial professional en el qual constin les dades personals, la formació acadèmica i l'experiència professional de la persona aspirant.

b)Els mèrits documentals aportats juntament amb la sol·licitud que s'enumeren en el punt 5.3.

5. Tràmit de sol·licitud

5.1 Qualsevol persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol·licitud d'acord amb el model que figura a l'annex 3.

5.2 Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de presentar en el termini de vint (20) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el Registre de la Gerència d´Atenció a Urgències 061 Balears o bé mitjançat qualsevol de les vies que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.3 Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han d'aportar els documents següents:

a) Fotocòpia del document d'identitat (DNI o NIE).

b) Document original o còpia autèntica del títol i del nomenament.

c) Historial professional, en el qual han de figurar els apartats següents:

- Formació universitària (expedient acadèmic) 

- Formació especialitzada i formació relativa a l'àmbit de l'especialitat. 

- Experiència professional en l'àmbit assistencial i docent.

- Mèrits científics i d'investigació, i publicacions

- Altres activitats que la persona aspirant consideri oportú fer constar.

5.4 L'acreditació dels mèrits de l'historial professional s'ha d'efectuar mitjançant documentació original o còpies autèntiques. Amb relació als treballs i a les publicacions científiques o d'investigació, es pot aportar una fotocòpia sempre que s'especifiqui la ressenya de la publicació, o bé un certificat de la institució o del centre organitzador si es tracta d'aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades.

6. Resolució de la convocatòria

6.1 En haver vençut el termini per presentar les sol·licituds, es publicarà a la intranet i al tauler d´anuncis de la Gerència del SAMU 061, Balears, la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos, s'indicaran les causes d'exclusió.

6.2 Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de set (7) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació de la resolució per reparar els defectes observats.

6.3 Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb què s'aprovin les llistes definitives, que es publicaran de la mateixa manera que les provisionals.

6.4 Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s'especifiquen en la resolució de la convocatòria.

6.5 D'acord amb l'article 25 del Reial Decret-Llei 1/1999, la convocatòria pot ser declarada deserta quan es consideri que no concorren candidats idonis per ocupar el lloc de treball.

6.6 Una vegadaavaluats els candidats a ocupar el lloc de treball, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent un llistat d'aspirants que compleixin els requisits i superin altres especificacions exigides en aquesta convocatòria.

6.7 L'òrgan competent nomenarà la persona que consideri més adequada per al lloc convocat o declararà deserta la convocatoria per mitja d'una resolución motivada. Aquesta resolució es publicarà de la mateixa manera que la resolución de la convocatoria.

6.8 Aquesta convocatoria es resoldrà per mitjà d'una resolución del titular de la Direcció de la Gerència del SAMU 061, Balears, la qual es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web dels Serveis Corporatius del Servei de Salutila intranet i el tauler d'anuncis de la Gerència del SAMU 061, Balears.

6.9 La persona que hagi obtingut el lloc de coordinador, en ser personal estatutari fix de l'especialitat en el mateix centre, mantindrà la plaça de la seva categoria, de manera que el nomenament no generarà cap vacant en la plaça que ocupa i, per tant, no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni per interinitat ni per substitució).

6.10 De conformitat amb l'article tercer la resolució de 26 de juliol de 1999, de la Presidència Executiva de l'Institut Nacional de la Salut (BOE núm 190, de 10 d'agost) aquest nomenament tindrà una durada de quatre anys i podrà ser renovat o remogutper l'òrga que el va nomenar o pel qual el substitueixi en l'exercici de la competencia, prèviaaudiència de l'interessat.

6.11 L'adjudicatari ha de prendre possessió del lloc dins del termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la data de publicació de laresolució de nomenament. Obtindrà un nomenament per ocupar el lloc convocat i la seva situació serà la regulada en la clàusula 12a de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les illes Balears.

 

ANNEX 2

President/a:José María Álvarez Franco; suplent:Juan Alonso Ponce

 

Vocal:Cristina Abad Escamez; suplent: Inés Rubí Azugaray

 

Secretari/a:Juan Luis Sánchez Berrocal; suplent: Adolfo Ramírez Soriano

Documents adjunts