Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 16373
Resolució núm. 2025-0002, de data 02/01/2025, per la qual es nomena personal funcionari de carrera als aspirants que han superat el concurs-oposició pel torn de promoció interna, de les quatre places d’administratiu/va enquadrades a la plantilla de personal funcionari, escala d'administració general, subescala administrativa, grup de classificació C1, per a l'acompliment del lloc de treball d’administratiu/va
Versió PDF
La Primera Tinent d'Alcalde, el dia 2 de gener de 2025, ha dictat la següent resolució:
"DECRET:
1.- Vist l'informe favorable emès per la Directora de l'Àrea de Sostenibilitat núm. 2024-0778, de data 31/12/2024, pel nomenament de personal funcionari de carrera de 4 places de Administratiu/va per promoció interna.
2.- Atès que per decret d'Alcaldia núm. 2024-1239, de data 29/02/2024, es varen aprovar les bases i la convocatòria que ha de regir el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera quatre places d'Administratiu/va, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022, mitjançant el sistema de concurs-oposició pel torn de promoció interna, enquadrades en la plantilla de personal funcionari, Escala d'Administració General, Subescala Administrativa, Grup de classificació C1, per ocupar el lloc de treball d' Administratiu/va, que ha estat publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 36, de data 14/03/2024.
3.- Atès que per decret d'Alcaldia núm. 2024-6002, de data 26/08/2024, es va resoldre nomenar a les aspirants proposades pel tribunal, com a personal funcionari en pràctiques al lloc de treball de Administrativa amb efectes del dia 1 de setembre de 2024.
4.- Atès que les persones aspirants varen prendre possessió amb efectes del dia 1 de setembre de 2024 i que el dia 31 de desembre de 2024 (30 de desembre com a últim dia hàbil) varen finalitzar el període de pràctiques.
5.- Vista l'acta del Tribunal Qualificador, de data 30 de desembre de 2024, per la qual s'estipula que totes les candidates han estat avaluades com a aptes i, per tant, han superat el procés selectiu.
6.- Atès que el procés selectiu s'han observat tots els tràmits legals i reglamentaris, que les persones candidates proposades pel Tribunal Qualificador reuneixen totes les condicions establertes a les bases de la convocatòria i que és procedent nomenar-les funcionàries de carrera com a Administratives.
7.- Vist el que disposa el punt 1 i 2 de l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre municipal i de règim local de les Illes Balears segons el qual:
"1. El personal funcionari de les entitats locals, i també el personal eventual, es regeix per l'Estatut bàsic de l'empleat públic i per la legislació bàsica de règim local i les disposicions d'aquesta Llei en matèria de funció pública, per la Llei de funció pública de les Illes Balears en les matèries no reservades a la legislació bàsica de l'Estat ni regulades per aquesta Llei, per la normativa de desplegament d'aquesta Llei i per la que dictin les entitats locals, i també pels acords i els pactes aprovats per aquestes entitats. La normativa de desplegament de la Llei de funció pública de les Illes Balears dictada pel Govern de les Illes Balears hi és aplicable supletòriament”.
8.- Vist el que estableix l'article 14 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears:
"Article 14. Personal funcionari de carrera
1. És personal funcionari de carrera el que, en virtut d'un nomenament legal, s'incorpora a l' Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears mitjançant una relació professional de caràcter permanent, regulada estatutàriament i subjecta a dret públic, ocupa llocs de feina dotats pressupostàriament o es troba en alguna de les situacions administratives previstes en aquesta llei.
(../..).”
9.- Vist el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic:
“Artículo 62. Adquisición de la condición de funcionario de carrera.
1. La condición de funcionario de carrera se adquiere por el cumplimiento sucesivo de los siguientes requisitos:
a) Superación del proceso selectivo.
b) Nombramiento por el órgano o autoridad competente, que será publicado en el Diario Oficial correspondiente.
c) Acto de acatamiento de la Constitución y, en su caso, del Estatuto de Autonomía correspondiente y del resto del Ordenamiento Jurídico.
d) Toma de posesión dentro del plazo que se establezca.
2. A efectos de lo dispuesto en el apartado 1.b) anterior, no podrán ser funcionarios y quedarán sin efecto las actuaciones relativas a quienes no acrediten, una vez superado el proceso selectivo, que reúnen los requisitos y condiciones exigidos en la convocatoria.”
10.- Atès la base novena de la convocatòria que estableix el que es transcriu a continuació:
“NOVENA.- PERÍODE DE PRÀCTIQUES
“9.1. El període de pràctiques serà de 4 mesos. Aquest període de pràctiques es realitzarà sota la supervisió del responsable del servei que es designi per l'Alcaldia, i tindrà la consideració de fase final del procés selectiu. El darrer dia del període de pràctiques, el responsable designat haurà d'emetre un informe sobre les pràctiques realitzades i haurà d' indicar si s'han superat de forma satisfactòria.
9.2. Finalitzat el període de practiques, els aspirants que l'hagin superat satisfactòriament seran nomenats funcionaris de carrera per la Presidència de la Corporació. Un cop notificat el nomenament, els interessats disposaran d'un termini de tres dies hàbils per al jurament o promesa i la toma de possessió. Aquells que no assumeixin el nivell suficient d'integració i eficiència en el lloc de treball objecte de la convocatòria seran declarats no aptes per resolució motivada de la presidència de la Corporació, amb tràmit d'audiència previ, i perdran en conseqüència tots els drets al seu nomenament com a funcionaris de carrera.
11.- D'acord amb els antecedents assenyalats i fent ús de les atribucions que m'han estat delegades mitjançant Decret d'Alcaldia núm. 2023-5709, de data 22 de juny de 2023 (BOIB núm. 88, de 29/06/2023).
RESOLC
PRIMER. Nomenar les següents aspirants, com a personal funcionari de carrera com a Administrativa, Escala d'Administració General, Subescala Administrativa, Grup de classificació C1, per a l'acompliment del lloc de treball de administrativa amb efectes del dia de la presa de possessió:
|
DNI |
NOM I LLINATGES |
|---|---|
|
46****30W |
NATIVIDAD ALBA TORRES NAVARRO |
|
41****54M |
MARIA NIEVES RIBAS ESCANDELL |
|
41****83C |
ROSA MARÍA FERRER GAYART |
|
41****69H |
ROSA MARÍA CARDONA MORENO |
SEGON. Notificar aquest decret a la persones interessades i als seus responsables.
TERCER. Les persones interessades han de prendre possessió de plaça en el termini de tres dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
QUART. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el BOIB.
CINQUÈ. Informar a les persones interessades que en contra d'aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar:
a) Directament, un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
b) Un recurs potestatiu de reposició davant la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
Contra la desestimació per silenci administratiu del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seua presentació sense que s'hagi notificat la resolució expressa del mateix, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
c) Qualsevol altre recurs que cregueu convenient, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i amb la Llei 39/2015, d'1 d' octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
Eivissa,
En don fe, LA REGIDORA DELEGADA EL SECRETARI ACCTAL. (document signat electrònicament al marge) (document signat electrònicament al marge)"
Eivissa, (signat electrònicament: 10 de gener de 2025)
La primera tinent d'alcalde (Gema Marí Planells)