Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 12484
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es concedeixen ajuts econòmics per desenvolupar programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre, i entitats d’economia social durant el curs 2024-2025
Versió PDF
Fets
1. El 18 de juny de 2024 es va publicar la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts econòmics per desenvolupar programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre, i entitats d'economia social durant el curs 2024-2025 (BOIB núm. 81, de 18 de juny de 2024).
2. El crèdit màxim disponible destinat als ajuts que s'han de distribuir en aquesta convocatòria és de 0 euros en el pressupost per a l'exercici 2024 i 1.046.250,00 euros en el pressupost per a l'exercici 2025, a càrrec dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La quantia resultant de les subvencions concedides ascendeix a 871.875,00 euros. Tenint en compte el crèdit total de la subvenció, el crèdit no utilitzat és de 174.375,00 euros.
3. La distribució del pressupost de l'any 2025 per partides pressupostàries és la següent:
4. El crèdit no utilitzat, per partides pressupostàries, segueix la següent relació:
5. L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024) inclou la possibilitat de convocar els ajuts econòmics esmentats.
6. La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, de forma motivada i fonamentada en l'informe de la Comissió Avaluadora, va signar el 4 de setembre de 2024 la proposta de resolució provisional de concessió i de denegació dels ajuts, amb la llista d'entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció, que es va publicar a la pàgina http://fp.caib.es el mateix dia.
7. Dins el període d'al·legacions l'entitat Asociación Náutica Alcúdia presenta una al·legació indicant que la intenció de l'entitat era sol·licitar l'ajut econòmic per desenvolupar dos programes de qualificació inicial, atès que disposen de les instal·lacions adequades i adaptades per desenvolupar la formació, existeix demanda per realitzar els dos programas com també existeix oferta de feina relacionada amb els dos programes per falta de mà d'obra en el sector.
8. El 20 de setembre, la cap del servei de Planificació i Participació emet un informe on es detallen objectivament que els efectes de l'acceptació de l'al·legació esmentada no suposa cap perjudici econòmic pels altres beneficiaris, atès que l'import pressupostat per aquesta convocatòria és d'1.046.250,00 euros, i incloent aquesta segona sol·licitud l'import concedit és de 871.875,00 euros, i tampoc suposa un conflicte de captació d'alumnes atès que aquesta entitat és la única que desenvolupa programes relacionats amb el món nàutic.
9. El 26 de setembre la Comissió Avaluadora es reuneix a distància per avaluar l'al·legació presentada. Aquesta comissió té a la seva disposició la documentació presentada per l'entitat i l'informe de la cap de servei. L'al·legació es resol positivament, i així es recull a l'acta de la Comissió Avaluadora, la qual serveix de base per redactar aquesta proposta de resolució definitiva.
10. El 14 d'octubre l'entitat Accent presenta la sol·licitud de traslladar el programa a l'illa de Mallorca, atesa la impossibilitat d'aconseguir el nombre mínim d'alumnes requerits per iniciar el programa, tal com indica l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020, per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears (BOIB núm. 45 de 28 de març). Aquesta alteració es preveu a l'article 19 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009) i indica que l'entitat beneficiària pot sol·licitar la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquen les condicions d'execució de l'activitat subvencionada.
11. El mateix article indica que l'òrgan concedent podrà autoritzar l'alteració, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment i no impliqui cap perjudici a terceres persones. Aquesta autorització no implica cap d'aquestes dues situacions atès que l'import sol·licitat és el mateix i no implica que un altre sol·licitant es quedi sense l'ajut econòmic. Finalment, es tenen en compte els criteris de gradació que figuren a l'article 20; concretament, el punt 3.b) indica que, en cas d'alteració de les condicions d'execució, això és, canvi de localització del programa, s'ha de satisfer la finalitat essencial de la subvenció, que és atendre col·lectius desafavorits que han abandonat, o són susceptibles d'abandonar el sistema educatiu, tal com consta als articles 3 i 4 de l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020, per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears (BOIB núm. 45 de 28 de març).
12. El 16 d'octubre la cap del servei de Planificació i Participació emet un informe favorable a la sol·licitud d'Accent de traslladar el programa de qualificació inicial d'auxiliar de serveis de restauració d'Eivissa a Mallorca, i en el 18 d'octubre la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa signa l'autorització d'alteració de la proposta de resolució definitiva per reflectir la modificació d'ubicació del programa d'Accent, el qual passa d'impartir-se a Eivissa a impartir-se a Palma.
13. El 18 d'octubre de 2024 es va publicar la proposta de resolució definitiva a la pàgina http://fp.caib.es.
14. De les entitats beneficiàries que es proposaren a la proposta de resolució definitiva, l'Ajuntament de Calvià, Germanes de la Caritat – Naum, la Fundació Maria Ferret, Amadip Esment i la Fundació Patronat Obrer varen acceptar la subvenció dins el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva. La resta de beneficiaris varen acceptar tàcitament la subvenció ja que no varen fer constar el contrari, tal com indica el punt 15.2 de l'annex 1 de la convocatòria.
15. Les entitats que es proposen com a beneficiàries de l'ajut estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i de les obligacions amb la Hisenda autonòmica.
Fonaments jurídics
1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).
5. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).
6. L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril).
7. L'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020 per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears (BOIB núm. 45, de 28 de març).
8. Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts econòmics per desenvolupar programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social durant el curs 2024-2025 (BOIB núm. 81, de 18 de juny de 2024).
9. Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es modifica i s'amplia l'adscripció de les organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social que imparteixen els programes de qualificació inicial (PQI) i els programes de qualificació inicial específics (PQIE) durant el curs 2024-2025 a centres públics de referència de les Illes Balears (BOIB núm. 165, de 17 de desembre de 2024).
Per tot això, d'acord amb el punt 16 de l'annex 1 de la convocatòria esmentada, a proposta de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa, dict la següent
Resolució
1. Concedir a les corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre, i entitats d'economia social especificades en l'annex 1, els ajuts que hi figuren i que han sol·licitat per al desenvolupament dels programes de qualificació inicial.
2. Condicionar la concessió dels ajuts a què fa referència l'apartat anterior al compliment efectiu de les obligacions assumides per les entitats beneficiàries, d'acord amb la convocatòria i la normativa reguladora dels ajuts i les subvencions públiques.
3. La concessió de la subvenció està sotmesa a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adient i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per finançar el compliment de l'obligació.
4. Adscriure les corporacions locals, les mancomunitats de municipis, les organitzacions no governamentals, les associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre, i entitats d'economia social, per tal de desenvolupar els programes de qualificació inicial durant el curs 2024-2025, als centres públics de referència que s'indiquen a l'annex 2 d'aquesta Resolució a l'efecte de custòdia de les actes finals i dels expedients acadèmics de l'alumnat una vegada finalitzat el programa.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 8 de gener de 2025)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany
ANNEX 1 Relació d'entitats beneficiàries (curs 2024-2025)
|
Núm. Expedient |
Núm. Conv.: 2024/1220 Núm. Conce. |
Entitat |
Programa |
CIF |
Import sol·licitat |
Quantia atorgada |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
PQI 1-2024 |
21035 |
FUNDACIÓ PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT ILLA DE MENORCA |
PQIE Auxiliar d'activitats de comerç |
G57505885 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 2-2024 |
21036 |
APROSCOM FUNDACIÓ |
PQIE Auxiliar de serveis de restauració |
G07065386 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 3-2024 |
21037 |
AJUNTAMENT DE CALVIÀ |
PQI Auxiliar de perruqueria |
P0701100J |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 4-2024 |
24657 |
AMADIP. ESMENT FUNDACIÓ |
PQIE Auxiliar de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics |
G07065709 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 5-2024 |
21039 |
AMADIBA |
PQI Auxiliar de serveis de restauració |
G07758667 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 6-2024 |
21040 |
GERMANES DE LA CARITAT DE SANT VICENÇ DE PAÜL. NAÜM. PROJECTE SOCIO-EDUCATIU |
PQI Auxiliar de lampisteria i climatització domèstica |
R0700696H |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 7-2024 |
21041 |
FUNDACIÓ PATRONAT OBRER DE SANT JOSEP |
PQI Auxiliar de perruqueria |
G07794910 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 8-2024 |
21042 |
ACCENT |
PQI Auxiliar de serveis de restauració |
G16577959 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 9-2024 |
21223 |
ASOCIACIÓN NÁUTICA ALCÚDIA |
PQI Auxiliar de manteniment d'elements estructurals i de recobriment de superfícies d'embarcacions esportives i d'esbarjo |
G19929371 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 10-2024 |
21043 |
FUNDACIÓ MARIA FERRET |
PQI Auxiliar de conservació i millora de forests |
G07631799 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 11-2024 |
21044 |
ACCENT |
PQIE Auxiliar de cuina |
G16577959 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 12-2024 |
21045 |
AMADIBA |
PQIE Auxiliar de serveis de restauració |
G07758667 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 13-2024 |
21046 |
AJUNTAMENT DE CALVIÀ |
PQI Auxiliar de manteniment d'electromecànica de vehicles |
P0701100J |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 14-2024 |
21047 |
FUNDACIÓ PATRONAT OBRER DE SANT JOSEP |
PQI Auxiliar d'estètica |
G07794910 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
|
PQI 15-2024 |
21255 |
ASOCIACIÓN NÁUTICA ALCÚDIA |
PQI Auxiliar de manteniment de sistemes i equips d'embarcacions esportives i d'esbarjo |
G19929371 |
58.125,00 € |
58.125,00 € |
ANNEX 2 Adscripció administrativa dels programes de qualificació inicial a centres públics de referència curs 2024-2025
|
ENTITATS PRIVADES / AJUNTAMENTS |
CODI |
ADREÇA |
PROGRAMA DE QUALIFICACIÓ INICIAL PQI PROGRAMA DE QUALIFICACIÓ INICIAL ESPECÍFIC PQIE |
NIF |
ADSCRIPCIÓ CENTRE PÚBLIC |
CODI |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
EP ASOCIACIÓN NÁUTICA ALCÚDIA |
07600410 |
C/ Mar, 2 CP 07400 Alcúdia |
PQI d'Auxiliar de manteniment de sistemes i equips d'embarcacions esportives i d'esbarjo. PQI Auxiliar de manteniment d'elements estructurals i de recobriment de superfícies d'embarcacions esportives i d'esbarjo |
G19929371 |
IES MOLL VELL |
07013590 |
|
EP FUNDACIÓ PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT DE MENORCA |
07600252 |
Avinguda Palma de Mallorca núm. 1 baixos |
PQIE d'Auxiliar de comerç |
G57505885 |
IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA |
07007607 |
|
EP FUNDACIÓ MARIA FERRET |
07600422 |
C/ Seminari, 4 CP 07001 Palma |
PQI d'Auxiliar de conservació i millora de forests |
G07631799 |
IES NOU LLEVANT |
07015847 |
|
EP APROSCOM FUNDACIÓ |
07500373 |
C/ Es Canyar S/N CP 07500 Manacor |
PQIE Auxiliar de serveis de restauració |
G07065386 |
CIFP POLITÈCNIC DE LLEVANT |
07016530 |
|
AJUNTAMENT DE CALVIÀ |
07600033 |
Carrer Astor, 12, CP 07181 Son Ferrer |
PQI d'Auxiliar de manteniment d'electromecànica de vehicles PQI d'Auxiliar de perruqueria |
P07001100J |
IES SON FERRER |
07008363 |
|
EP AMADIP ESMENT FUNDACIÓ |
07600197 |
C/ Bosc, núm. 1 CP 07002 Palma |
PQIE Auxiliar de muntatge i manteniment de sistemes informàtics |
G07065709 |
IES SANT MARÇAL |
07014879 |
|
EP AMADIBA |
07600355 |
Carrer Plataner, 4, Local 3, CP 07008 Palma |
PQI d'Auxiliar de serveis de restauració PQIE d'Auxiliar de serveis de restauració |
G07758667 |
CIFP SON LLEBRE |
07014703 |
|
EP GERMANES DE LA CARITAT DE SANT VICENÇ DE PAÜL. NAÜM. PROJECTE SOCIO-EDUCATIU |
07600094 |
C/ Can Ferragut 4A, CP 07011, Palma |
PQI d'Auxiliar de lampisteria i climatització domèstica |
R0700696H |
IES GUILLEM SAGRERA |
07006512 |
|
EP FUNDACIÓ PATRONAT OBRER DE SANT JOSEP |
07600148 |
Carrer de Montevideo, 6, CP 07006 Palma |
PQI d'Auxiliar d'estètica PQI d'Auxiliar de perruqueria |
G07794910 |
IES POLITÈCNIC |
07003869 |
|
EP ACCENT |
07600409 |
Carrer Plataner, 12 CP 07008, Palma |
PQI d'Auxiliar de serveis de restauració PQIE d'Auxiliar de cuina |
G16577959 |
CIFP SON LLEBRE |
07014703 |