Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 12330
Modificació dels articles 43.5 i 29 C B) apartat 5 i 29 bis del Conveni/Pacte col·lectiu sobre les condicions de treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària de dia 2 de desembre de 2024, va adoptar, a reserva dels termes definitius que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, el següent acord:

“Antecedents

1- Acord de la Mesa General Negociadora Comuna al personal funcionari i laboral, a la sessió 6/2024 de dia 25 de setembre de 2024, en quant a la proposta de modificació de l'article 43.5 del Conveni/Pacte col·lectiu sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Manacor.

2- Acord de la Mesa General Negociadora Comuna al personal funcionari i laboral, a la sessió 9/2024 de dia 18 de novembre de 2024, en quant a la proposta de modificació de l'article 29 C b) apartat 5 i 29 bis del Conveni/Pacte col·lectiu sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Manacor.

3- Informe jurídic favorable de la TAG de Recursos humans en data 29 de novembre de 2024.

Fonaments de dret i consideracions jurídiques

Primer. La legislació aplicable és:

1- L'article 3 del Real decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, que determina que el personal funcionari de les administracions locals es regeix per la legislació estatal que resulti d'aplicació, de la que forma part aquest Estatut i per la legislació de la Comunitat autònoma, amb respecte a l'autonomia local i l'article 38.3 en quant perquè tengui efecte aquesta modificació ha de ser aprovada per l'òrgan competent.

2- L'article 14 m) del Real decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, que determina els drets individuals dels empleats públics a les vacances, descansos, permisos i llicències.

3- L'article 15 del Real decret legislatiu 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, en quan a l'assignació eficient i avaluació d'efectius a l'Administració.

Aquest Decret llei té per objecte adoptar i aplicar mesures de reducció de despesa en matèria de personal al servei de les administracions públiques de les Illes Balears i altres institucions autonòmiques.

4- Llei 12/2023, de 29 de desembre de 2023, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, publicada al BOIB núm. 176 de dia 30 de desembre de 2023.

5- Decret 2023-0018 de dia 24 de febrer de 2023 que aprovació de la Relació de llocs de treball de la Policia local i adequació retributiva de la Policia nocturna publicada al BOIB núm. 29 de dia 7 de març de 2023.

6- Articles 20.1 a), 22, 47 i 49 de la Llei 7/1985, de dia 2 d'abril, reguladora de les Bases de règim local.

Segon. Els articles 28 i 29 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre de 2023, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024 regulen la llicència especial per assumptes propis i l'excedència voluntària especial, respectivament, fins al 31 de desembre de 2024, és previsible que la Llei de pressuposts de la CAIB per 2025 prorrogarà novament aquesta llicència i excedència voluntària. Així també, s'ha de citar la resolució de 14 de novembre de 2022 de la Secretaria d'Estat de funció pública que adopta l'Acord marc per a una administració del segle XXI, que acorda la definitiva eliminació de les mesures del Reial Decret 20/2012, de 13 de juliol de mesures per a garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.

Tercer. El Decret 2023-0018 de dia 24 de febrer de 2023 que aprovació de la Relació de llocs de treball de la Policia local i adequació retributiva de la Policia nocturna no limita els anys que ha de tenir un policia per fer el torn de nit.

Quart. En quant al procediment de la tramitació per modificar el conveni/pacte haurà de complir amb el disposat a l'article 49 de la Llei 7/1985, de dia 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local:

a) Aprovació inicial pel Ple.

b) Informació pública i audiència als interessats pel termini de trenta dies per la presentació de reclamacions i suggeriments.

c) Resolució de totes les reclamacions i suggeriments presentats dins termini i aprovació definitiva pel Ple.

d) Resolució de les reclamacions i/o suggeriments i aprovació definitiva pel Ple. En el cas que no es presenti cap reclamació o suggeriment, s'entendrà definitivament adoptat l'acord que fins ara era provisional.

TEXT DISPOSITIU DE LA PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

1- Modificar l'article 29 C b) 5. a l'objecte de modificar la vigència d'aquest article fins dia 31 de desembre de 2025,

On diu:

«Fins el 31 de desembre de 2020 , el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix podrà sol·licitar un permís especial per assumptes propis amb una duració màxima de sis mesos anuals, sense dret a percebre retribucions, durant els quals tindran dret a reserva del lloc de feina i al còmput de temps a efectes de triennis i grau personal, amb l'obligació de cotitzar el que correspongui d'acord amb la normativa vigent. La concessió d'aquesta llicència, que serà discrecional, està supeditada, en tot cas, a les necessitats del servei i no suposarà l'autorització per a la contractació o el nomenament de personal temporal substitut.

Ha de dir:

«Fins el 31 de desembre de 2025 el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix podrà sol·licitar un permís especial per assumptes propis amb una duració màxima de sis mesos anuals, sense dret a percebre retribucions, durant els quals tindran dret a reserva del lloc de feina i al còmput de temps a efectes de triennis i grau personal, amb l'obligació de cotitzar el que correspongui d'acord amb la normativa vigent. La concessió d'aquesta llicència, que serà discrecional, està supeditada, en tot cas, a les necessitats del servei i no suposarà l'autorització per a la contractació o el nomenament de personal temporal substitut»

Aquest acord queda condicionat a que la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2025 permeti la concessió del permís per assumptes propis fins dia 31 de desembre de 2025.

2- Modificar l'article 29 bis 1. a l'objecte de modificar la vigència d'aquesta article fins dia 31 de desembre de 2025:

On diu:

«1. Fins el 31 de desembre de 2020, el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix podran sol·licitar una excedència voluntària especial amb duració mínima de sis mesos i màxima de tres anys, durant la qual tindran dret a la reserva del lloc de treball i al còmput del temps d'excedència a efectes de triennis i grau personal.

2. Durant la vigència d'aquesta excedència la persona beneficiària no podrà prestar serveis en el sector públic.

3. La concessió d'excedència estarà supeditada a les necessitats del servei i no pressuposarà l'autorització per a la contractació o nomenament de personal temporal substitut»

Ha de dir:

«1. Fins el 31 de desembre de 2025, el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix podran sol·licitar una excedència voluntària especial amb duració mínima de sis mesos i màxima de tres anys, durant la qual tindran dret a la reserva del lloc de treball i al còmput del temps d'excedència a efectes de triennis i grau personal.

2. Durant la vigència d'aquesta excedència la persona beneficiària no podrà prestar serveis en el sector públic.

3. La concessió d'excedència estarà supeditada a les necessitats del servei i no pressuposarà l'autorització per a la contractació o nomenament de personal temporal substitut.»

Aquest acord queda condicionat a que la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2025 permeti la concessió d'excedència voluntària especial fins dia 31 de desembre de 2025.

3- Modificar l'article 43.5 del Conveni/Pacte col·lectiu sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Manacor segons s'estableix a continuació:

On diu:

5. Les persones majors de 50 anys que realitzin el seu treball en el torn de nit podran passar voluntàriament a fer-ho al torn de dia. En aquest supòsit deixaran de percebre les quantitats que per nocturnitat tinguessin assignades. No se destinaran al torn de nit els majors de 45 anys llevat que ho sol·licitin voluntàriament. Serà obligatori realitzar torn de dia per als majors de 55 anys.

S'estudiarà conjuntament amb els representants dels empleats públics i la direcció de serveis, la fórmula idònia per a l'ocupació dels treballadors majors de 50 anys, de manera que els seus destins coincideixin amb els menys conflictius. Aquesta edat se reduirà en la mateixa mesura que es produeixi la reducció en l'edat de jubilació forçosa.

Ha de dir:

5. Les persones majors de 50 anys que realitzin el seu treball en el torn de nit podran passar voluntàriament a fer-ho al torn de dia. En aquest supòsit deixaran de percebre les quantitats que per nocturnitat tinguessin assignades. No se destinaran al torn de nit els majors de 45 anys llevat que ho sol·licitin voluntàriament.

S'estudiarà conjuntament amb els representants dels empleats públics i la direcció de serveis, la fórmula idònia per a l'ocupació dels treballadors majors de 50 anys, de manera que els seus destins coincideixin amb els menys conflictius. Aquesta edat se reduirà en la mateixa mesura que es produeixi la reducció en l'edat de jubilació forçosa.

4- Elevar aquest acord al ple de l'Ajuntament per a la seva aprovació inicial i posterior publicació al BOIB. Exposar a informació pública i audiència als interessats pel termini de trenta dies per la presentació de reclamacions i suggeriments. En el cas que no es presenti cap reclamació o suggeriment, s'entendrà definitivament adoptat l'acord que fins ara era provisional. I en el cas que es presenti reclamacions i/o suggeriments es resoldran i es tornarà a elevar a Ple per a l'aprovació definitiva.»

 

Manacor, 3 de gener de 2025

La delegada genèrica de l'àrea d'Hisenda, Economia i Govern Obert Antònia Llodrà Brunet