Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 8950
Aprovació del Pla regulador de llicències temporals d’autotaxi al municipi de Capdepera
El Ple de l'Ajuntament de Capdepera, a la sessió del passat 19 de desembre de 2024, va adoptar el següent ACORD:
PRIMER: Aprovar el Pla regulador de llicències temporals d'autotaxi al municipi de Capdepera.
SEGON: Disposar que es publiqui aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes corresponents.
Capdepera, document signat electrònicament (7 de gener de 2025
La batlessa Mireia Francesca Ferrer Jaume)
PLA REGULADOR DE LLICÈNCIES TEMPORALS D'AUTOTAXI DEL MUNICIPI DE CAPDEPERA
En virtut del que s'estableix en l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, el Ple de l'Ajuntament de Capdepera ha aprovat el Pla regulador de les llicències temporals d'autotaxi següent.
Exposició de motius
I. En els darrers anys s'ha posat de manifest la insuficiència de la flota existent de taxis al municipi de Capdepera, de manera que el servei no queda atès de forma adequada. Aquesta circumstància provoca molèsties i perjudicis als potencials usuaris del servei, i la imatge que ofereix el municipi com a destinació turística se'n ressent.
II. S'ha pogut constatar que aquesta insuficiència es concentra durant els mesos de la temporada turística alta, ja que la desproporció entre l'oferta d'aquest servei i la seva demanda produeix situacions de greu desatenció del servei.
III. Partint d'això, des de l'Ajuntament s'han mantingut diverses reunions amb els representants del sector del taxi, i s'ha considerat que la creació de diverses llicències temporals pot ser una mesura efectiva per donar una resposta adequada a aquesta problemàtica.
IV. La normativa vigent, en concret l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de de Transports Terrestres i Mobilitat Sostenible de les Illes Balears (en endavant LTTIB) faculta els Ajuntaments per a la creació de llicències temporals d'autotaxi, tot i que exigeix l'aprovació d'un Pla regulador que en determini l'adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a què s'han de subjectar, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i la resta de condicions que es considerin adequades o necessàries.
V. LTTIB sotmet l'atorgament de les llicències temporals al compliment de les condicions següents:
a) Han d'adjudicar preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari;
b) Han de tenir una durada determinada;
c) Són intransmissibles.
Capítol I Característiques de les llicències temporals
Article 1 Característiques
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme (d'ara endavant llicències d'autotaxi) objecte d'aquest Pla han de reunir els caràcters següents:
a) Temporal: la vigència de les llicències temporals és anual, limitada al període comprès entre dia 1 de maig i dia 30 de setembre (ambdós inclosos) de cada temporada en concret.
b) Personal: el seu atorgament ha d'anar vinculat a una persona que reuneixi els requisits corresponents i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es determinen per a l'adscripció de vehicles autotaxi.
c) Preferent: tenen preferència per a la seva adjudicació les persones (físiques o jurídiques) titulars de llicències ordinàries al municipi de Capdepera.
d) Limitat: només pot assignar-se una llicència temporal per persona.
e) Intransmissible: les llicències temporals no es poden transmetre en cap cas.
f) Revocable: independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, la Corporació pot revocar la llicència temporal per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits que n'han motivat l'atorgament, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.
g) Àmbit municipal: aquestes autoritzacions només habiliten la prestació del servei amb origen en l'àmbit territorial del municipi de Capdepera, sense perjudici de la possible autorització del Consell de Mallorca per prestar el servei fora d'aquest terme municipal.
Article 2 Nombre de llicències
L'Ajuntament, una vegada analitzades les dades que justifiquen la necessitat d'incrementar la flota de vehicles per a la prestació satisfactòria del servei, mitjançant Decret de Batlia ha de fixar el nombre total de llicències temporals que es creen.
Capítol II Procediment d'autorització
Article 3 Iniciació
El procediment s'inicia amb un Decret de Batlia, amb el qual es concreta el nombre de llicències temporals que es creen i s'aprova la convocatòria per a la seva adjudicació. La convocatòria s'ha de fer pública mitjançant el corresponent anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Capdepera, que marcarà el termini per a la presentació de sol·licituds i la documentació complementària. S'ha d'establir un termini de 7 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la data de publicació en el BOIB.
L'anunci de la convocatòria i els successius anuncis s'han d'allotjar en una pestanya o en un enllaç específic al portal web de l'Ajuntament.
Article 4 Requisits de les persones sol·licitants
La persona sol·licitant ha de complir els requisits següents:
a) Ser persona física o jurídica. En el cas de les persones jurídiques, cal presentar les dades d'una persona física per a la prestació del servei, la qual ha de complir els requisits corresponents.
b) Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals est legislació vigent que hi siguin d'aplicació.
c) Comptar amb el carnet per conduir de classe B amb una antiguitat mínima d'un any i no haver esgotat els punts.
d) No haver estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus en el Reglament General de Circulació.
e) Adoptar el compromís d'adscriure al servei un vehicle que acomplesqui les condicions establertes en el present Pla regulador.
Article 5 Requisits del vehicle adscrit al servei
Per a la prestació del servei, el vehicle que es pretengui adscriure a la llicència temporal ha de complir les condicions següents:
a) Capacitat de fins a set places, comptant la de la persona que condueix.
b) Ha d'estar equipat amb un aparell taxímetre d'un model correctament instal·lat i verificat, d'acord amb el que disposen el Reial decret 889/2006, de 21 de juliol, pel qual es regula el control metrològic de l'Estat sobre els instruments de mesura, i l'Ordre ITC/3709/2006, de 22 de novembre, per la qual es regula el control metrològic de l'Estat sobre els aparells taxímetres, o la normativa que els substitueix.
c) Ha de tenir una antiguitat màxima de 10 anys des de la data de matriculació.
d) Color: preferentment blanc, tot i que s'admeten altres colors.
e) Llum verd.
f) Ha de dur a les dues portes davanteres els mateixos distintius identificatius exigits als vehicles adscrits a les llicències ordinàries (franja, escut, número, etc.).
Article 6 Sol·licituds i documentació que s'ha de presentar
Les sol·licituds s'han de presentar dins el termini de la convocatòria preferentment per via telemàtica a través de la seu electrònica del Ajuntament de Capdepera (obligatori per a persones jurídiques) o de manera presencial, al Registre General de l'Ajuntament, mitjançant la sol·licitud i la documentació complementària corresponent. També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que acomplesqui els requisits establerts en aquestes.
La presentació de les proposicions pressuposa l'acceptació per part de la persona interessada de les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions, els supòsits de revocació, els terminis de durada, així com les altres condicions contingudes en l'acte administratiu que en determini l'adjudicació.
Cada persona sol·licitant ha de presentar la sol·licitud, que s'ha d'adequar al model definit com a Annex I, juntament amb els documents següents:
a) Model de declaració responsable (Annex II) on la persona sol·licitant es responsabilitza i es compromet a:
b) Declaració jurada (Annex III) de no haver estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus en el Reglament General de Circulació.
Article 7 Taxa
Per a l'adjudicació de la llicència temporal s'ha d'abonar la taxa prevista per a la concessió i expedició de llicències a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències d'autotaxis i altres vehicles de lloguer.
Article 8 Esmena de deficiències
Una vegada transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, s'ha d'obrir un període de tres dies hàbils per a l'esmena de les eventuals deficiències en l'acreditació suficient del compliment dels requisits. El termini començarà a comptar l'endemà de la publicació del corresponent anunci al web municipal.
Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències detectades, la persona sol·licitant quedarà exclosa del procés d'adjudicació.
Article 9 Llista provisional de persones admeses
En cas de no existir deficiències a esmenar, o esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat amb aquesta finalitat sense haver-se efectuat l'esmena, s'ha d'elaborar la llista provisional de persones admeses, que serà exposada al públic a través del web municipal.
Una vegada publicada la llista provisional, s'ha d'obrir un termini habilitat amb aquesta finalitat perquè les persones interessades puguin, si és el cas, al·legar allò que al seu dret convingui.
Article 10 Llista definitiva de persones admeses
Un cop transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat, o, si escau, resoltes aquestes, s'ha d'aprovar la llista definitiva de persones admeses, que s'ha d'exposar al públic a través del web municipal.
Aquesta llista ha de classificar les persones admeses segons el que es disposa en l'article següent.
Article 11. Criteris d'adjudicació
Per a l'adjudicació de les llicències temporals cal seguir els criteris següents:
1. Tenen preferència les persones (físiques o jurídiques) titulars de llicències ordinàries.
2. Es pot adjudicar només una sola llicència temporal a cada titular de llicències ordinàries o persona sol·licitant.
3. En cas que hi hagi més persones sol·licitants titulars de llicències ordinàries que llicències temporals disponibles, les temporals s'han d'atorgar per sorteig.
4. En cas que hi hagi menys sol·licitants titulars de llicències ordinàries que llicències temporals disponibles, les temporals que no els corresponguin per preferència, s'adjudicaran a la resta de sol·licitants, acudint al sorteig en cas que hi hagi més aspirants que llicències a atorgar.
5. En cas que hi hagi més sol·licitants que llicències disponibles, per sorteig entre els no adjudicataris, s'establirà el seu ordre de prelació de cara a l'eventual adjudicació de vacants.
6. Abans dels supòsits en què s'hagi d'acudir al sorteig, s'adjudicaran les llicències amb caràcter preferent a les persones que es comprometin a adscriure al servei un vehicle de color blanc.
Article 12 Adjudicació provisional
Les llicències temporals s'adjudicaran provisionalment seguint els criteris establerts en l'article anterior.
En cas que sigui necessari acudir al sorteig, aquest es realitzarà en acte públic davant el secretari de la Corporació Municipal en la data i lloc que s'ha d'anunciar a la pàgina web municipal.
Per al cas que es presentin més sol·licituds que el nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme al sorteig realitzat.
Article 13 Aprovació de la relació de persones adjudicatàries
Mitjançant Decret de Batlia s'ha d'aprovar provisionalment la relació de persones adjudicatàries, que s'ha de publicar al web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascuna d'elles, i atorgar-los un termini per complir l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització de l'expedient d'autorització corresponent.
En cas que hi hagi més sol·licituds que llicències temporals disponibles, la relació de persones adjudicatàries ha de contenir també el contingent de reserva determinat pel sorteig.
La publicació de la relació de persones adjudicatàries equival a la concessió provisional de la llicència temporal, l'eficàcia de la qual queda condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació en els terminis que s'assenyalen a continuació.
Article 14 Documentació que s'ha de presentar
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal ha d'estar condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació en el termini de set dies hàbils des de la publicació a què es refereix l'article anterior, preferentment per via telemàtica:
a) Certificats acreditatius d'estar al corrent amb la Seguretat Social establertes en la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o autorització expressa signada per a la consulta per part de l'Ajuntament.
b) Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en què s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferme en els dos últims anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reglament General de Circulació. En cas de no tenir emès aquest certificat en temps per a la presentació de sol·licituds les persones interessades han d'aportar la sol·licitud de la cita (acreditant que s'han sol·licitat abans de la finalització del termini de presentació de documentació) i la declaració jurada que no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reglament general de circulació (Annex III).
c) Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme que acomplesqui els requisits de l'article 5.
d) Contracte per cobrir de forma il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es causin amb motiu del servei, i durant el temps de vigència de l'autorització pels danys ocasionats per raó del servei.
e) Si és el cas, acreditació de comptar amb un conductor assalariat que acomplesqui els requisits a la persona prestadora del servei.
f) Acreditació d'haver efectuat un dipòsit retornable de 500 € a la Tresoreria de l'Ajuntament de Capdepera, que respondrà en cas de:
g) Còpia del contracte amb una entitat bancària que acrediti que es compta amb un sistema de cobrament mitjançant targeta de crèdit.
Article 15 Adjudicació definitiva
Una vegada aportada la documentació requerida, mitjançant Decret de Batlia s'aprovarà la relació definitiva de les persones adjudicatàries de llicències temporals.
S'han de denegar les llicències temporals adjudicades provisionalment a les persones aspirants que no hagin aportat tota la documentació requerida dins el termini concedit a l'efecte.
Les persones a qui s'hagi adjudicat definitivament una llicència temporal han de començar a prestar el servei en el termini màxim de tres dies hàbils, a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució, excepte autorització expressa en supòsits de força major.
Article 16 Cobertura de vacants
Si una vegada dictada la resolució de l'adjudicació provisional les persones adjudicatàries renunciassin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribàs a adquirir eficàcia definitiva per falta de presentació de la documentació referida, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant, i s'atorgarà a la persona sol·licitant que correspongui segons l'ordre del sorteig.
La renúncia, la falta de presentació de la documentació, o el retard injustificat per començar a prestar el servei comportarà la declaració de vacant de la llicència temporal, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme amb aquesta finalitat.
Article 17 Targeta de transports
A les persones sol·licitants que finalment acomplesquin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament definitiu d'una llicència temporal se'ls ha d'expedir una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, amb indicació de la persona titular, número de taxi temporal, termini de vigència i matrícula del vehicle.
Capítol III Prestació del servei
Article 18 Vehicle de prestació
La prestació d'aquest servei s'ha d'efectuar exclusivament mitjançant la utilització del vehicle ofert per a l'autorització temporal.
− SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que, durant la prestació del servei, la persona titular de l'autorització temporal vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament, amb l'acreditació de la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, el model i la matrícula, i l'acreditació que compleix els mateixos requisits o uns de millors que tenia el vehicle a substituir.
A més, haurà d'acreditar, mitjançant certificat de la ITV, haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.
Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució per a autoritzar la substitució i emetre amb aquesta finalitat nova targeta de transport.
En cas que no es compleixin els requisits anteriors la substitució serà denegada.
− SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o d'accident. En aquests casos, la persona interessada ho haurà de sol·licitar a l'Ajuntament mitjançant instància, la qual haurà d'acompanyar amb acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei, amb els requisits de l'article 5 i la certificació de taller mecànic, acreditativa de la incidència i la durada estimada de la resolució.
En aquests casos excepcionals, s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb la de l'autorització.
Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució amb l'autorització de la substitució temporal i l'emissió amb aquesta finalitat de nova targeta de transport (també de caràcter temporal).
No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització temporal, no podrà excedir de quinze dies. En cas que la previsió de substitució temporal excedeixi el termini indicat, la persona interessada haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat, excepte en cas d'autorització expressa en supòsits degudament justificats.
Transcorregut el termini de durada màxima de quinze dies d'aquesta substitució temporal, la persona titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.
Aquesta acreditació s'haurà de produir en el termini màxim de tres dies hàbils des de la finalització del període de quinze dies, sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.
Article 19 Persona prestadora del servei
Les persones titulars de les llicències temporals han de trobar-se de forma ininterrompuda donades d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.
Aquesta obligació també recau sobre la persona proposada com a conductora en el cas que sigui diferent de la persona sol·licitant de la llicència.
Totes les persones conductores d'una autorització temporal hauran d'acreditar estar en possessió del permís B de conducció o superior i del permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament de Capdepera.
Article 20 Condicions de prestació del servei
Necessàriament, almenys en una part de la jornada, s'ha de prestar servei a través de les distintes parades existents en el terme municipal de Capdepera. Es considerarà acomplerta aquesta obligació quan s'hagi fet un mínim del 50% de la jornada a les parades.
En el cas dels adjudicataris de llicències temporals que siguin titulars de llicències ordinàries, aquesta obligació també afecta la prestació del servei amb el vehicle o vehicles adscrits a la llicència ordinària.
La prestació del servei amb llicència temporal no estarà subjecta a cap limitació horària, i les persones titulars han d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització.
Article 21 Eliminació de signes externs
Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal, les persones adjudicatàries quedaran obligades a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius de l'activitat i d'acreditar-ho en el termini màxim d'un mes des de la seva finalització.
En cas de llicències que incloguin més d'una temporada, els signes s'hauran de retirar en finalitzar la temporada i tornar-se a col·locar a l'inici de la següent.
Article 22 Règim tarifari
Les tarifes que han d'aplicar els titulars de llicències temporals han de ser les mateixes que siguin aplicables per a les llicències de caràcter ordinari.
Capítol IV Incompliment de les condicions de la llicència
Article 23 Règim sancionador
L'incompliment, per part de la persona titular d'una llicència temporal, de les condicions de prestació i la resta de prescripcions contingudes en el present Pla regulador, de la normativa aplicable en matèria de transports, o per la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció, determinarà l'obertura del corresponent expedient amb la tramitació del qual, prèvia audiència de la persona interessada, aquesta podrà ser sancionada.
Article 24 Revocació de la llicència
L'Ajuntament podrà revocar l'autorització per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, fet que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que aquesta emparava.
Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada.
La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa. La revocació en cap cas no tendrà caràcter de sanció.
Article 25 Revocació per circumstàncies extraordinàries
Si, per la concurrència de circumstàncies extraordinàries, es produeix una contracció generalitzada de la demanda del servei de taxi, fins al punt que aquesta es pugui cobrir de manera suficient amb la flota de taxis amb llicència ordinària, excepcionalment mitjançant resolució de la Batlia es podran revocar amb caràcter general totes les llicències temporals atorgades, sense dret a reclamar cap indemnització per aquest fet.
En qualsevol cas, la resolució de revocació s'ha de dictar a instància de les persones titulars de llicències ordinàries que representin almenys el 25% del total de llicències existent, i amb audiència prèvia a les persones interessades.
Article 26 Publicació i aplicació
Aquest Pla regulador, una vegada aprovat per l'Ajuntament Ple, es publicarà al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament de Capdepera.
Capdepera, desembre de 2024
La Batlessa Mireia Francesca Ferrer Jaume
ANNEX I
El Sr./la Sra. ,_______________________________________ amb DNI núm ______________________________
veí/veïna del municipi de__________________ , amb domicili al carrer ___________________________________
núm. _______________________________________, telèfon_______________________________________,
i adreça electrònica _______________________________________
(si escau) En representació de l'empresa_______________________ , amb CIF núm.________________________,
i domicili social a ______________________________ , i adreça electrònica_______________________________
EXPÒS
I. Que som titular de la llicència de taxi núm. (si escau).
II. Que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla regulador de llicències temporals d'autotaxi del municipi de Capdepera, publicat al BOIB núm. , de data , així com els establerts en la normativa aplicable en matèria de transports.
En conseqüència, SOL·LICIT
L'adjudicació d'una llicència temporal d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme (llicència temporal d'autotaxi), per a la prestació del servei durant la temporada .
S'adjunta la documentació següent:
Capdepera, en la data de la signatura
Avís Legal (marcau amb una creu cada casella)
De conformitat amb el Reglament UE 679/2016, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, i la Llei Orgànica 03/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, se us informa del següent:
( ) Les dades de caràcter personal que s'obtenguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.
( ) Les dades obtingudes en aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.
( ) Tendreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i, si escau, a la seva rectificació, oposició, o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.
( ) En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, tauler d'anuncis de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució d'acord amb el que es disposa en les bases d'aquesta convocatòria i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
( ) Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment expressades.
SENYORA BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE
(Nom i llinatges)_______________________________________ , amb NIF núm____________________________________.
, i domicili a _______________________________________,
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT
− Que adscriuré a la llicència temporal un vehicle d'acord amb allò que estableix l'autorització.
− Que aportaré una pòlissa d'assegurança de forma il·limitada (o almenys per import de 50 milions d'euros) per la seva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport.
− Que no estic sotmès/a a les prohibicions per contractar recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
− Que compt amb el permís de conducció vigent amb una antiguitat mínima d'un any i no n'he esgotat els punts.
− Que ja tenc o contractaré amb una entitat bancària el servei que acrediti comptar amb un sistema de cobrament mitjançant targeta de crèdit.
− Que em trob al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb Hisenda, amb la Seguretat Social i, en particular, amb l'Ajuntament de Capdepera, imposades per les disposicions vigents.
Capdepera, en la data de la signatura
ANNEX III DECLARACIÓ JURADA
(Nom i llinatges) _______________________________________ , amb NIF núm_______________________________________.
, i domicili a ______________________________________________________________________________,
DECLAR
Que no he estat sancionat/ada per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus segons el Reglament general de circulació, per a la seva aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
Aquesta declaració s'efectua amb caràcter general i als efectes legals, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que comporta.
Capdepera, en la data de la signatura