Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 6285
Resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni per la qual s’aprova l'anotació en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de la pròrroga tàcita del contracte d'arrendament de l'immoble situat al carrer Alfons el Magnànim, 29, 2n-1ª de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'11 de novembre de 2019 es va signar un contracte d'arrendament entre l'entitat Festabona, SL (B07640337), propietària de l'immoble situat al carrer Alfons el Magnànim, 29, 2n-1ª, de Palma, i l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears (d'ara endavant, Oficina), per a situar la seu d'aquesta.

2. L'immoble consta inscrit en el Registre de la Propietat núm 7, de Palma, al foli 40, llibre 1241, tom 3837, finca 65895 i la seva referència cadastral és 0220501DD7802A0028DW.

3. La vigència d'aquest contracte es va establir per un període inicial de 4 anys, comptadors a partir del 15 de gener de 2020, data en la qual ambdues parts van signar l'acta de recepció de l'immoble, prorrogable tàcitament per períodes anuals.

4. En finalitzar el període principal, el contracte es va prorrogar tàcitament per una anualitat fins el proper 14 de gener de 2025.

5. El 19 d'octubre de 2024 es va publicar en el BOIB la Resolució de la secretària general de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, de 15 d'octubre de 2024, mitjançant la qual es va procedir a la liquidació de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears, subrogant-se en aquest mateix moment l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en tots els drets i obligacions de l'Oficina (BOIB nº137, de 19 d'octubre de 2024).

6. El 29 de novembre de 2024 la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va dictar resolució per la qual s'incorporava al Patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el dret d'arrendament de l'immoble ubicat al carrer Alfons el Magnànim, 29, 2n-1ª, de Palma i es va donar d'alta amb el núm. d'actiu fix 100000020448-0 (BOIB n. 160, de 10 de desembre de 2024).

7. La renda mensual que es ve abonant actualment és 2.800 € (IVA exclòs), més 588 € corresponents al 21% d'IVA, que fa un total de 3.388 €/mes atès que no s'ha produït, fins a la data, cap actualització de l'import inicial de la renda. La clàusula quarta del contracte d'arrendament estableix que, en cas de pròrroga, la renda s'actualitzarà prèvia justificació econòmica, de conformitat amb l'article 4.6 de la Llei 2/2015 de desindexació de la economia espanyola, segons el qual l'Índex de variació anual aplicable es l'Índex de preus de lloguer d'oficines.

8. En dates 13 i 20 de desembre de 2024, va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, mitjançant VALIB amb núm. identificador 350419 i 352873, documentació relativa a la pròrroga tàcita de l'arrendament de l'immoble esmentat, pel període comprès entre el 15 de gener de 2025 al 14 de gener de 2026.

9. En data 23 de desembre de 2024 es va dictar Resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni per la qual s'autoritza l'inici de l'expedient d'anotació en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de la pròrroga tàcita del contracte d'arrendament de l'immoble ubicat al carrer Alfons el Magnànim, 29, 2n, 1ª de Palma

10. El 23 de desembre de 2024, el Servei de Patrimoni va emetre un informe favorable sobre l'expedient de referència.

11. El 27 de desembre de 2024 la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va emetre un informe favorable de fiscalització prèvia limitada.

Fonaments de dret

1. Els articles 65 i següents de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que regulen els arrendaments d'immobles a favor de la Comunitat Autònoma.

2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans i les seves modificacions posteriors.

4. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).

5. Decret 56/2023, de 21 de juliol, pel qual es disposa el nomenament d'alts càrrecs de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB núm. 103, de 22 de juliol).

6. Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 102, de 20 de juliol).

7. Contracte inicial signat l'11 de novembre de 2019 i acta recepció de l'immoble el 15 de gener de 2020.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Anotar en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la pròrroga tàcita del contracte d'arrendament de l'immoble situat al carrer Alfons el Magnànim, 29, 2n-1ª, de Palma, del 15 de gener de 2025 al 14 de gener de 2026, per una renda mensual de 2.800 € (IVA exclòs), més 588 € corresponents al 21% d'IVA, que fa un total de 3.388 €/mes.

2. La despesa total de l'expedient de pròrroga és 40.656 € (IVA inclòs) que seran abonats amb càrrec a la partida pressupostària 11302/G121H01/20200, condicionada al crèdit que per als exercicis pressupostaria següents autoritzin les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma.

3. Notificar aquesta resolució a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, sense perjudici que s'hagi de tramitar el corresponent procediment econòmic-financer.

4. Anotar aquesta pròrroga tàcita en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller de Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 27 de desembre de 2024

La directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni Susana Pérez Sánchez