Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 3436
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es constitueixen les relacions de candidats pròpies per a la provisió amb caràcter interí de llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de les entitats locals de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb la legislació vigent, les funcions essencials per el normal desenvolupament de l'activitat en les entitats locals com són la de secretaria, comprensiva de la fe pública i l'assessorament legal preceptiu, així com la del control i la fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostària, i la comptabilitat, tresoreria i recaptació, han de ser exercides obligatòriament per funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. En aquest sentit és imprescindible que les entitats locals puguin cobrir temporalment les absències i vacants amb la màxima celeritat possible.

Per tal de donar resposta a aquesta necessitat, l'article 92 bis 7 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, atribueix a les comunitats autònomes la competència per dur a terme els nomenaments de personal interí per ocupar llocs reservats a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, figura també prevista en l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

El Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix a l'article 53 que, quan no sigui possible la provisió dels llocs reservats per personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, les corporacions locals podran proposar a les comunitats autònomes el nomenament de personal funcionari interí. No obstant aquesta previsió, l'apartat 2 del mateix article disposa que les comunitats autònomes poden constituir, en el seu àmbit territorial, una relació de candidats pròpia per a la provisió, amb caràcter interí, de llocs reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

En aquest sentit, l'Ordre TFP/297/2019, de 7 de març, regula el procediment d'elaboració de les relacions de candidats de les subescales de l'escala de funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, per a la seva inclusió en les llistes que constitueixin les comunitats autònomes, a fi i efecte que disposin de les relacions de candidats que hagin aprovat algun o alguns exercicis de les proves selectives per a l'ingrés en les subescales de l'escala de funcionaris d'Administraciólocal amb habilitació de caràcter nacional, i donar compliment a l'article 53.2 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, anteriorment esmentat.

D'acord amb aquesta Ordre, l'Institut Nacional d'Administració Pública ha tramès al Servei de Corporacions Locals de la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament, actualment l'òrgan competent en la matèria del Govern de les Illes Balears, les relacions dels candidats que han aprovat algun dels exercicis de les proves selectives per a l'ingrés en les tres subescales de l'escala de funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional i que han manifestat la seva voluntat de formar part de les relacions de candidats de les Illes Balears, en el cas de no superar les proves selectives.

Per la seva part, l'article 2.2 c) del Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual el modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ 

1. Forma de constitució de les borses

Constituir en l'àmbit territorial de les Illes Balears, una relació de candidats per a cada una de les subescales en les que es divideix l'Escala de funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, una per a Secretaria, una per a Intervenció-tresoreria i una per a Secretaria-intervenció, per a la cobertura amb caràcter interí de llocs reservats a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de les entitats locals de les Illes Balears.

Les tres borses estan integrades per les relacions de candidats elaborades per l'Institut Nacional d'Administració Pública corresponents a cadascuna d'aquestes subescales entre els candidats que no havent superat el procés selectiu corresponent a l'oferta pública aprovada per l'Administració General de l'Estat per els exercicis 2020, 2021 i 2022, han aprovat un o més exercicis de les proves selectives i han manifestat davant el Ministeri competent en matèria de Funció Pública el seu interès en formar part de la llista d'espera de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de conformitat amb el que disposa l'Ordre TFP/297/2019, de 7 de març.

2. Vigència

Aquestes relacions de candidats tendran caràcter temporal i romandran vigents fins a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'una nova resolució de de l'òrgan competent en matèria de personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que la deixi sense efecte i constitueixi les noves relacions de candidats, tenint en compte el resultat dels processos selectius convocats en base a la següent oferta pública.

3. Preferència borses pròpies entitats locals.Tal com disposa l'article 53.2 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, en el supòsit que les entitats locals disposin de la seva pròpia borsa de candidats per a la provisió interina de llocs reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, acudiran a ella amb caràcter preferent i podran sol·licitar un nomenament interí entre les persones integrants de les llistes autonòmiques quan s'esgot i la borsa local o aquesta no existeixi.

4. Procediment

En el cas que es produeixi la vacant o situació assimilada que es perllongui per temps superior a un mes, no fos possible la provisió dels llocs reservats per funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional i, no hi hagués borsa local o aquesta ja estàs esgotada, la corporació local sol·licitarà al Servei de Corporacions Locals el nomenament d'un funcionari interí d'entre la relació de candidats autonòmica. En la sol·licitud, s'identificarà el lloc, el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit i s'acompanyarà de tota la documentació preceptiva per aquest tipus de nomenament. El Servei de Corporacions Locals en publicarà un extracte a la pàgina web del CEDOMU.

Així mateix, s'enviarà un correu electrònic a tots els aspirants inclosos a la llista de la subescala corresponent a efectes informatius.

Les persones interessades disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, a comptar des del dia següent al de la publicació de l'extracte en el CEDOMU, per tal de presentar les seves sol·licituds. La comunicació es realitzarà telemàticament a través del registre electrònic, comunicant-ne la presentació al Servei de Corporacions Locals mitjançant correu electrònic.

L'òrgan competent en matèria de personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional nomenarà com a funcionari interí per a ocupar el lloc ofertat a la persona que correspongui, segons l'ordre de prelació establert en la relació de candidats elaborada per l'Institut Nacional d'Administració Pública per a la subescala corresponent.

5. Inadmissió de sol·licituds

No s'admetran a tràmit les sol·licituds d'aquelles persones que, en la data de la publicació de l'oferta, es trobin ocupant interinament un altre lloc reservat funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional de la mateixa subescala i dins l'àmbit territorial de les Illes Balears.

6. Situació de disponibilitat/no disponibilitat

El nomenament com a funcionari interí comporta que es declari d'ofici la seva situació temporal de no disponibilitat en la corresponent relació de candidats.

Les corporacions locals comunicaran a la direcció general competent en la matèria, l'extinció de la relació d'interinatge en el termini de tres dies hàbils des del seu cessament i n'han d'aportar la documentació acreditativa.

El personal funcionari interí cessat tornarà a la situació de disponibilitat en el mateix lloc que ocupava inicialment tret que concorri alguna causa legal d'exclusió.

7. Causa d'exclusió i renúncia

Quedaran excloses de les llistes autonòmiques aquelles persones que havent obtingut un nomenament, renunciïn una vegada hagin pres possessió sense causa justificada.

No obstant, no quedaran excloses de les llistes de la subescala corresponent quan la renúncia sigui motivada, causa que serà apreciada per l'òrgan competent.

 

8. Publicació

Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web del CEDOMU, en la qual també s'hi publicaran les relacions de candidats de cada una de les subescales.

9. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 11 de desembre de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens