Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 3172
Bases i convocatòria per a cobrir, mitjançant funcionaris de carrera, divuit places de policia local al servei de l'Ajuntament de Marratxí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 5587 de data 15 de novembre de 2024, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases de les proves selectives per a cobrir, com a funcionaris de carrera, divuit (18) places de policia local al servei de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A COBRIR, COM A FUNCIONARIS DE CARRERA, DIVUIT PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ PEL TORN LLIURE

PRIMERA. Objecte, característiques i procediment de selecció.

L'objecte d'aquesta convocatòria és seleccionar com a personal funcionari de carrera, divuit (18) places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a les Ofertes d'Ocupació Pública dels exercicis 2022, 2023 i 2024, pel procediment d'oposició pel torn lliure.

Les característiques de les places són:

•  Subgrup: C1

•  Escala: Escala d'Administració Especial, Subescala de Serveis Especials. Escala Bàsica de la Policia Local.

•  Denominació: Policia Local.

•  Procediment de selecció: Oposició per torn lliure seguida d'una fase de pràctiques.

D'acord amb l'establert a la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la finalitat d'aconseguir una composició equilibrada de les plantilles de la policia local es reserven cinc (5) de les divuit (18) places (>25%) per a la seva cobertura amb dones. Únicament en el supòsit de que cap dona superés el procés selectiu convocat (en els termes fixats a l'apartat tercer de la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013) es podrien acumular algunes o totes les places vacants al torn general.

SEGONA. Normativa aplicable.

Aquest procés selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquestes bases, per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; per la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de normativa que li sigui d'aplicació.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'ha publicat les bases.

TERCERA. Requisits de les persones aspirants.

A més del que es preveu a la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licitud en el procés selectiu els requisits següents:

a)  Tenir la nacionalitat espanyola.

b)  Tenir divuit anys complerts.

c)  Estar en possessió del títol acadèmic de batxillerat, tècnic de formació professional o equivalents, segons el que s'estableix a la legislació bàsica estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

d)  No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

e)  No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

f)  Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

g)  Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

h)  Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

i)  No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions (annex 5 Decret 40/2019), i en el supòsit d'aconseguir plaça, sotmetre's amb la mateixa finalitat a revisió mèdica obligatòria per part dels serveis de prevenció de l'Ajuntament de Marratxí.

j)  Haver abonat la corresponent taxa per a optar a proves de selecció de personal (Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016).

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1.  Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 1), s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament de Marratxí a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Marratxí (https://seuelectronica.marratxi.es) o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades a la seu electrònica (https://seuelectronica.marratxi.es) i a la plana web (www.marratxi.es) de l'Ajuntament de Marratxí, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals comptadors de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3.  Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a)  Còpia del document nacional d'identitat en vigor.

b)  Còpia del títol acadèmic exigit.

c)  Còpia del permís de conducció tipus A2 i B en vigor.

d)  Còpia de la certificació del nivell de coneixements de la llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes o certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

e)  Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds (annex 2).

f)  Acreditació d'haver abonat la taxa per a optar a proves de selecció de personal (Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016). La manca de justificació del pagament (dins del termini de presentació de sol·licituds) de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

L'Ajuntament de Marratxí podrà requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

4.  Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

5.  Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1.  Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, tauler d'edictes de recursos humans de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica) resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. 

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-me l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.

2.  Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3.  Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el Batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

A l'esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí i a la plana web de l'Ajuntament de Marratxí, s'indicarà el lloc, data i hora de l'inici dels exercicis.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

CINQUENA. Tribunal qualificador.

1.  L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2.  La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3.  El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

En aquest sentit, es permetrà l'assistència, sense formar part del Tribunal i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

4.  La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5.  El Tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a)  President o presidenta, designat pel Batle entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b)  Un vocal (titular i suplent) proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

c)  Un vocal (titular i suplent) proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

d)  Un vocal (titular i suplent) designat pel Batle entre personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Marratxí.

e)  Secretari/a: El que ho sigui de la Corporació o funcionari/a en qui aquesta delegui.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6.  El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7.  Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8.  Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu de les administracions públiques.

SISENA. Fases del sistema de selecció.

Aquest procés selectiu constarà de dues parts:

1.  Fase d'oposició: el procés de selecció és pel sistema d'oposició.

L'oposició consisteix en superar totes les proves selectives previstes en aquesta convocatòria per a determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants, que tenen caràcter eliminatori.

2.  Fase de pràctiques: la fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques, que està integrat tant per la del curs de capacitació que realitzarà l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) com per una fase de pràctiques de dotze mesos al municipi, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia.

SETENA. Fase d'oposició.

La fase d'oposició del procés selectiu consistirà en superar les quatre proves, que es realitzaran amb l'ordre establert a les Bases. Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori, i és necessari superar la prova anterior per a poder passar a la següent.

L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no es puguin fer conjuntament s'ha d'iniciar alfabèticament per l'aspirant el primer llinatge del qual comenci per la lletra que determini el sorteig anual fet per la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública, de conformitat amb l'article 17 del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta circumstància, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta situació. La comunicació haurà de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació aportada si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap supòsit les proves de reconeixement mèdic han d'estimar la circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones. En aquest sentit, per a la realització dels exercicis s'empraran sistemes per tal de mantenir l'anonimat de les persones aspirants sempre que la naturalesa de l'exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que les persones vulnerin l'anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema (noms, traços, marques, signes, ... que en permetin conèixer la identitat de la persona) el Tribunal procedirà a excloure del procés selectiu a la persona aspirant infractora i la seva prova es tindrà per no realitzada.

Les proves seran les següents:

1.  Primer exercici. Prova d'aptitud física.

Aquesta prova té com a finalitat comprovar, entre d'altres condicions, la força, l'agilitat i la resistència de les persones aspirants.

De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix en superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que indica l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, d'acord amb els barems i els criteris que s'hi estableixen per edat i sexe. El resultat serà d'apte o no apte i quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'apte.

Per a fer aquesta prova les persones aspirants hauran de lliurar al tribunal un certificat mèdic que faci constar que compleixen les condicions físiques necessàries per a dur-la a terme. No presentar aquest certificat suposarà l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar si la persona aspirant ha superat un mínim de tres de les proves parcials amb un nota mínima de 5 o superior i ha obtingut, a l'altra prova parcial, un nota igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar si el resultat és igual o superior a 5; si és inferior a 5, ha de ser no apte.

Les persones aspirants que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP establert a l'article 165.3 del Decret 40/2019 en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds quedaran exemptes de fer les proves físiques.

a)  Les persones aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i si ho acrediten mitjançant un certificat mèdic, ho hauran de posar en coneixement del tribunal abans de la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de proves.

Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició quedarà condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament i en cap cas abans del termini de quatre mesos. El tribunal podrà establir d'ofici, de forma motivada i amb audiència de la persona aspirant afectada, una data apropiada per a realitzar les proves físiques ajornades.

En tot cas, s'ha de declarar que han superat el procés selectiu les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les persones aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

2.  Segon exercici. Prova de coneixements tipus test.

Aquesta prova constarà de dos exercicis que es poden realitzar en una sola sessió.

a)  El primer exercici consistirà en respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador. Aquest qüestionari es designarà per sorteig públic entre tres alternatives, que estaran relacionades amb els 30 temes que figuren a l'annex III de la convocatòria. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per a superar-la. La durada màxima de la prova serà de 60 minuts.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o que presentin més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per qualificar l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

Q: Resultats de la prova

A: Número de respostes correctes

E: Número de respostes errònies

P: Número de preguntes de l'exercici

b)  El segon exercici serà una prova de coneixements geogràfics, històrics, sociològics i demogràfics del terme municipal i de les ordenances municipals de Marratxí i consistirà en respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador. Aquest qüestionari es designarà per sorteig públic entre tres alternatives, que estaran relacionades amb el contingut del temari proposat a l'annex IV de la convocatòria. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per a superar-la. La durada màxima de la prova serà de 60 minuts.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o que presentin més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per qualificar l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

Q: Resultats de la prova

A: Número de respostes correctes

E: Número de respostes errònies

P: Número de preguntes de l'exercici

Si el tribunal acorda l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases: la puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No s'han de sumar les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 10. Per aprovar aquest exercici és necessari obtenir un mínim de 20 punts.

3.  Tercer exercici. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar els nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants, amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de policia local i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicològiques i/o de la personalitat. 

Aquesta prova constarà de dues parts:

a)  La primera part consistirà en respondre un o varis tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova serà de 0 a 10 punts i caldrà obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE, quedant eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'apte.

b)  La segona part consistirà en respondre un o varis tests, i si escau, una entrevista personal per tal de completar l'estudi, als efectes d'avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de policia local. La seva valoració serà d'APTE o NO APTE, quedant eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'apte.

El tribunal nomenarà un o varis professionals de la psicologia que actuaran com a assessors seus i seran els encarregats de realitzar les proves i utilitzar els instruments tècnics per a l'avaluació, els quals hauran de comptar amb els requisits de fiabilitat i validesa propis de la psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat disposaran d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

VUITENA. Qualificació dels exercicis.

Les qualificacions dels exercicis s'haurà de fer pública el dia que s'acordin i 'hauran de publicar en el tauler d'edictes de recursos humans de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica). Les persones aspirants podran presentar per escrit en el registre general de l'Ajuntament de Marratxí i en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat provisional de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal qualificador amb anterioritat a l'inici del següent exercici. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista del exercicis de les persones opositores.

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí i a la pàgina web (www.marratxi.es) la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris.

La qualificació final de l'oposició serà la mitjana aritmètica de les puntuacions a les proves avaluables mitjançant puntuació.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc (5) dies hàbils, comptadors de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a fer les reclamacions que considerin adients.

Una vegada resoltes aquestes al·legacions pel Tribunal qualificador, aquest publicarà al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Marratxí i a la pàgina web municipal (www.marratxi.es) la llista definitiva de persones aspirants que han superat la fase d'oposició, per ordre de puntuació.

Les places no cobertes per dones en relació al percentatge mínim del 25% seran cobertes per la resta de persones aspirants que hagin superat les proves.

En el supòsit d'empat en la qualificació total entre dues o més persones aspirants es desfarà el mateix seguint, successivament, els criteris següents:

1.  La puntuació total de la segona prova (prova de coneixements tipus test).

2.  Si persisteix l'empat, es tindran en compte successivament les puntuacions parcials del primer test i el segon test de la segona prova.

NOVENA. Relació d'aprovats.

Finalitzada la fase d'oposició el tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia la proposta de persones aspirants proposades pel seu nomenament. 

El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número de persones aspirants igual al de places convocades.

Presentació de documentació i nomenament de funcionaris en pràctiques.

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits exigits a la convocatòria, i que són:

a)  Còpia del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b)  Còpia compulsada de la titulació exigida. 

c)  Certificació de no tenir antecedents penals per delictes dolosos 

d)  Còpia compulsada dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

e) Amb la finalitat d'acreditar l'aptitud mèdica per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria policia local sotmetre's a revisió mèdica obligatòria per part dels serveis de prevenció de l'Ajuntament de Marratxí.

f)  Acreditar el coneixement de la llengua catalana mitjançant l'aportació del certificat de nivell B2.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Marratxí o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article  28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas la persona interessada ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Les persones aspirants que proposades pel seu nomenament acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionaris en pràctiques.

El nomenament tindrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació o en els supòsits en què la normativa d'aplicació eximeixi la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.

En cap supòsit es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com a no aptes.

DESENA. Personal funcionari en pràctiques.

El procés selectiu es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia local com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada del batle a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves del concurs oposició per ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

ONZENA. Contingut i retribucions de les pràctiques.

Curs de capacitació.

Les persones aspirants nomenades funcionaris en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia local o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tinguin degudament actualitzat, resten exempts de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i és modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Les persones aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques al municipi i perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionaris/es de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

Pràctiques en el municipi.

Aquest període de pràctiques es realitzarà una vegada superat el curs de capacitació, llevat que la incompatibilitat de dates aconselli repartir-ho en dues etapes.

La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de 12 mesos.

En tot cas, serà necessari haver completat almenys una cinquena part del curs de capacitació per a poder executar la primera etapa de pràctiques.

Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació començaran directament la fase de pràctiques al municipi.

L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles 180 a 182 del Decret 40/2019.

Retribució de les pràctiques.

Durant el període de pràctiques es percebran les retribucions segons l'establert a l'article 34.bis de la Llei 4/2013.

TRETZENA. Finalització del procés selectiu.

El procés selectiu finalitzarà amb la superació de la fase de pràctiques al municipi.

El tribunal qualificador elevarà al Batle la llista definitiva de les persones aspirants declarats aptes o no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

CATORZENA. 

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Marratxí, a 2 de gener de 2025.

La regidora d'Interior i Recursos Humans  Odette Torres Fernández.

Documents adjunts