Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ PER A L'ESPORT BALEAR

Núm. 850695
Acord del Patronat de la Fundació per a l’Esport Balear d’aprovació de l’oferta d’ocupació pública ordinària per a l’any 2024 de la Fundació per a l’Esport Balear relativa a un lloc derivat de la taxa de reposició de 2023 i quatre llocs derivats de la taxa de reposició específica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 19 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent:

1. Durant l'any 2024, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2024, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2024, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, i d'acord també amb l'Estatut bàsic de l'Empleat Públic. (...).

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria (...).

2. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, continua sent d'aplicació perquè la Llei de pressuposts estatal ha estat prorrogada i disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) ordinària:

U. Oferta d'ocupació pública

1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans que preveu l'apartat u.e) de l'article anterior, es duu a terme a través de l'oferta d'ocupació pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc plurianual.

2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les administracions i els organismes que integren el sector públic, es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals vint-i-unena, vint-i-dosena i vint-i-tresena.

3. La configuració concreta de l'oferta d'ocupació pública es duu a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb què es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte de la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures que conté aquest article.

Dos. Articulació de l'oferta d'ocupació pública.

1. L'oferta d'ocupació pública s'articula a través de les taxes de reposició d'efectius següents:

a) En els sectors prioritaris la taxa és del 120 per cent i en els altres sectors del 110 per cent.

b) Les entitats locals que tinguin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior tenen un 120 per cent de taxa en tots els sectors.

c) La taxa és del 125 per cent per a les forces i cossos de seguretat de l'Estat, cossos de policia autonòmica i policies locals, que es consideren, també, sectors prioritaris.

d) La taxa específica, en els termes que preveu l'apartat dos.4.

El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, o de normes anteriors.

2. Les administracions públiques han de tenir en compte les places de personal interí per vacant i personal laboral temporal per vacant nomenades l'any 2023.

En qualsevol cas, les vacants ocupades per aquest personal s'han d'incloure en l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no és possible, en la següent, llevat que se'n decideixi l'amortització.

Tres. Regles per a l'aplicació de la taxa de reposició d'efectius.

1. Per calcular la taxa de reposició d'efectius, el percentatge de taxa màxim autoritzat s'aplica sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixos que, durant l'exercici pressupostari anterior, van deixar de prestar serveis i el nombre d'empleats fixos que s'hagin incorporat en l'exercici esmentat, per qualsevol causa excepte els supòsits que preveu l'apartat tres.4, o hagin reingressat des de situacions que no comportin la reserva de llocs de treball.

A aquests efectes es computen els cessaments per jubilació, retir, mort, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball, o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en què se cessa. (...)

2. La taxa resultant de les regles del número anterior es pot incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins a la data d'aprovació de l'oferta, la qual cosa s'ha de fer constar en la mateixa oferta d'ocupació pública. Per fer-ho, l'oferta s'ha d'aprovar dins el primer semestre de l'exercici. Aquestes places es resten de la taxa de reposició de l'exercici següent.

3. La disposició addicional vint-i-dosena de la Llei 31/2022, disposa el següent envers la contractació de personal de fundacions del sector públic:

1. La contractació de personal de fundacions del sector públic s'ha de fer amb caràcter indefinit, amb les limitacions i els requisits que estableix aquesta disposició. La contractació temporal únicament és possible en els supòsits i d'acord amb les modalitats que preveu el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, en la seva redacció donada pel Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, així com en la resta de normativa aplicable.

2. Les fundacions que gestionin serveis públics o duguin a terme activitats dels que enumera l'article 20.dos.2 tenen una taxa de reposició del 120 per cent, en els mateixos termes que estableix aquest precepte, sempre que quedi justificada la necessitat d'aquesta taxa per a la prestació adequada del servei o realització de l'activitat. En els altres casos la taxa de reposició és del 110 per cent, sense perjudici de la possibilitat d'autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica per donar compliment a l'objectiu que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en els termes que estableix l'article 20.dos.3.

La determinació de la taxa de reposició es duu a terme seguint les regles de l'article 20.tres (...).

4. L'article 20 de la Llei 12/2023, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent en relació amb els llocs de treball ocupats interinament:

En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure a la corresponent oferta pública d'ocupació, d'acord amb el que preveu l'article 19 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre quedarà supeditada a aquesta inclusió.

Passats tres anys des del primer nomenament o contractació per ocupar aquests llocs de treball de forma temporal, aquests llocs només podran ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc es podrà ocupar interinament una altra persona.

Excepcionalment, el personal funcionari interí o laboral de substitució a plaça vacant podrà romandre en el lloc de treball, de caràcter estructural, ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat en el termini de tres anys a comptar de la data del primer nomenament o contractació de tipus temporal.

5. La Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, assenyala en l'article 20.dos.4 que cada administració pot autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment a l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, de què aquesta temporalitat no superi el 8% de les places estructurals en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació pluriennal de que haurà de disposar:

Dos. Articulació de l'oferta d'ocupació pública

(...)

4. Cada administració pot autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment a l'objectiu que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que la temporalitat en l'ocupació pública no superi el 8 per cent de les places de naturalesa estructural en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació plurianual de què ha de disposar.

6. De conformitat amb la normativa esmentada i per tal de dur a terme l'aprovació de l'oferta pública d'ocupació ordinària (OPO), s'ha calculat la taxa de reposició en els termes establerts a l'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023. També s'han determinat les places que no computen taxa i, per tant, no es tenen en compte per al seu càlcul, d'acord amb l'article 20.tres.4 de la Llei 31/2022:

4. No computen per a la taxa de reposició i, per tant, no es tenen en compte per al seu càlcul:

a) Les places que es cobreixin com a conseqüència de la incorporació de personal en execució d'ofertes d'ocupació pública d'exercicis anteriors.

b) Les places que es convoquin per promoció interna, ni els cessaments derivats d'aquests processos, llevat dels supòsits d'accés per aquest sistema al cos de catedràtics d'universitat, en els termes que preveu l'article 62.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats.

c) Les places corresponents al personal declarat indefinit no fix per sentència judicial.

d) Les places destinades a la cobertura de les plantilles màximes autoritzades per a militars de tropa i marineria, d'acord amb la disposició addicional dissetena d'aquesta Llei.

e) Les convocatòries de places de personal fix que es dirigeixin de manera exclusiva a militars professionals de tropa i marineria que es trobin en els últims deu anys del seu compromís de llarga durada i als reservistes d'especial disponibilitat que es trobin percebent, fins al moment de la publicació de les convocatòries, l'assignació per disponibilitat que preveu l'article 19.1 de la Llei 8/2006, de 24 d'abril, de tropa i marineria. Aquestes convocatòries només es poden aprovar en els àmbits que presentin especials dificultats de cobertura. Per a això és necessari que hi hagi un torn d'accés lliure a les categories professionals, els cossos o les escales convocats. Aquesta possibilitat és aplicable a tot el sector públic.

f) Les places necessàries per a la posada en marxa i el funcionament de nous serveis l'establiment dels quals estigui imposat en virtut d'una norma estatal, autonòmica o local.

g) En els serveis públics que passin a ser prestats mitjançant gestió directa, el nombre de places que les empreses externes destinaven a la prestació d'aquest servei concret.

h) Les places de personal dels serveis de prevenció i extinció d'incendis que estiguin dotades pressupostàriament i siguin necessàries per donar compliment a les previsions legals o reglamentàries sobre la prestació d'aquests serveis, la seva creació, organització i estructura.

i) Les places dotades pressupostàriament de personal dels cossos de policia autonòmica, dins el límit aprovat per la Junta de Seguretat corresponent.

7. D'acord amb el certificat emès pel gerent de la Fundació, de 28 de novembre de 2024, la Fundació per a l'Esport Balear no compta amb personal que compleixi els requisits per a la promoció interna als llocs de l'Oferta Pública d'Ocupació de 2024.

8. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera del mateix text legal.  Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, considerant com a tals les definides a l'apartat 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, fins que s'assoleixi el dos per cent dels efectius totals de cada administració. 

La Fundació ha assolit aquest percentatge i, per tant, no es reserva cap dels llocs inclosos en aquesta oferta pública.

Per tot això, amb els informes previs favorables de la Direcció General de Funció Pública de dia 12 de desembre de 2024, de la Direcció General de Pressuposts de dia 20 de desembre de 2024 i de l'Institut Balear de la Dona del dia 23 de desembre de 2024, que s'han pronunciat, sobre els aspectes de legalitat aplicables, sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financer i sobre l'impacte de gènere,  el Patronat de la Fundació en sessió de dia  23 de desembre de 2024 acorda el següent:

Acord

Primer. Aprovar l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2024 corresponent al personal laboral de la Fundació per a l'Esport Balear, que suposa un total d'un lloc derivat de la taxa de reposició ordinària i quatre llocs derivats de la taxa específica de reposició, en virtut de l'article 20.Dos.4 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposats generals de l'Estat per a l'any 2023, amb la distribució indicada en l'Annex que s'adjunta.

Segon. Aprovar la taxa específica de reposició per a l'any 2024 d'un total de quatre llocs.

Tercer. Establir que els 5 llocs de l'oferta d'ocupació pública ordinària pertanyen al torn lliure.

Quart. Disposar que les convocatòries corresponents als llocs de l'oferta pública d'ocupació ordinària de l'any 2024 s'ha de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.

Cinquè. L'articulació del corresponent procés selectiu haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Sisè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Aquest acord es pot impugnar davant l'ordre jurisdiccional social, d'acord amb l'article 2 lletra n i de l'article 6.2 lletra d la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, en el termini de dos mesos una vegada exhaurida la via administrativa, de conformitat amb l'article 69.2 de la mateixa llei.

 

(Signat electrònicament: 27 de desembre de 2024)

El president del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear Jaime Bauzá Mayol

 

ANNEX 1 Oferta pública d'ocupació ordinària

Categoria/especialitat

Destinació

Grup

Nombre de llocs

Torn lliure

Promoció interna

Total

Cuidador/Cuidadora

Mallorca

D

1

0

1

Facultatiu tècnic / Facultativa tècnica - Magisteri

Mallorca

B

1

0

1

Facultatiu/Facultativa superior - Ciències de l'activitat física i de l'esport

Mallorca

A

2

0

2

Tècnic esportiu / Tècnica esportiva superior - Natació

Mallorca

C

1

0

1