Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ BALEAR D'INNOVACIÓ I TECNOLOGIA (FUNDACIÓ BIT)
Núm. 850438
Acord del Patronat pel qual s’aprova l’oferta pública ordinària per a l’any 2024 corresponent al personal laboral de la Fundació Balear d’ Innovació i Tecnologia
1. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en l'article 25, disposa que el personal al servei dels ens del sector públic instrumental es regeix per la legislació aplicable en cada cas i per les disposicions de la present llei. En tot cas, i com a mínim, és d'aplicació a tot el personal al servei d'aquests ens la regulació establerta en l'Estatut bàsic de l'empleat públic quant als deures dels empleats públics i el codi de conducta, els principis ètics, els principis de conducta, els principis rectors de l'accés a l'ocupació pública i les normes reguladores de la reserva de quota per a persones amb discapacitat. Així mateix la selecció del personal s'ajustarà als sistemes i procediments que s'estableixen a la Llei de Funció Pública de les Illes Balears.
2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
3. L'article 19 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, estableix, entre altres aspectes, el següent:
Article 19
Oferta pública d'ocupació
1. Durant l'any 2024, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2024, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2024, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, i d'acord també amb l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
Respectant les disponibilitats pressupostàries de l'exercici de 2024, no computen en el límit anterior les places corresponents a convocatòries pendents d'execució que deriven d'ofertes públiques d'ocupació d'anys anteriors, ni tampoc, dins els límits de les lleis anuals de pressuposts generals de l'Estat corresponents pel que fa a les taxes màximes de reposició d'efectius i, en general, al nombre màxim de places de nou ingrés de cada any, les places inherents a aquestes taxes i al nombre màxim d'efectius de nou ingrés encara no convocades o sense oferta pública d'ocupació.
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.
Així mateix, les convocatòries, tant de torn lliure com de promoció interna, de places vacants de personal laboral que resultin de les ofertes públiques d'ocupació que han d'aprovar i publicar els ens del sector públic instrumental autonòmic han de comptar amb la dotació pressupostària corresponent i requereixen l'informe previ i favorable de la Direcció General de Funció Pública, el qual s'ha de pronunciar sobre els aspectes de legalitat aplicables. Això no obstant, aquest informe no és preceptiu quan la convocatòria de selecció s'ajusti a un model del qual hagi informat, prèviament i favorablement, la direcció general esmentada; en aquests casos, l'òrgan competent en matèria de personal de l'ens corresponent ha de certificar, abans de la publicació de cada convocatòria, que s'ajusta al model esmentat.
Les convocatòries de places dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es publiquin quan hagi passat més d'un any des de la publicació de l'oferta pública d'ocupació corresponent també requereixen l'informe previ i favorable de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.
La Direcció General de Pressuposts i Finançament pot dictar una instrucció que disposi substituir l'exigència de l'informe que preveu aquest apartat per un certificat de suficiència pressupostària, el qual s'ha de referir tant a l'exercici corrent com als exercicis futurs fins al primer en què les ofertes públiques d'ocupació ja impliquin efectes econòmics des del dia primer de gener.
4. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, prorrogada per l'any 2024, pel que fa a l'oferta d'ocupació pública ordinària (OPO), disposa:
1.La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans contemplats en l'apartat Un.e) de l'article anterior, es durà a terme a través de l'Oferta d'Ocupació Pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.
2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les Administracions i Organismes que integren el sector públic, es regiran pel que s'estableix en les disposicions addicionals vintena primera, vintena segona i vintena tercera.
En els sectors prioritaris la taxa serà del 120 per cent i en els altres sectors del 110 per cent
3. La configuració concreta de l'Oferta d'Ocupació Pública es durà a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb el qual es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte a la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article
Dos
1. a) Es consideren sectors prioritaris a l'efecte de la taxa de reposició: ... O) Personal que presti serveis en l'àrea de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
5. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que en preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, considerant com a tals les definides a l'apartat 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.
En aquest sentit, es fa constar que no es reserva cap lloc com que no s'aconsegueix la unitat aplicant el percentatge indicat del 7% sobre els 6 llocs de treball que s'ofereixen.
6. Aquesta oferta pública ordinària es va negociar amb la representació legal dels treballadors.
7. En data 19 de desembre, 27 de desembre i 23 de desembre de 2024, s'han emès els informes favorables de la direcció general de Funció Pública, de la direcció general de Pressupost i d'impacte de gènere de l'IBdona.
8. Segons l'article 16 dels Estatuts de la Fundació Bit, correspon al Patronat el Govern, la representació i l' administració de la Fundació i, en aquest cas, aprovar l'oferta pública d' ocupació de la Fundació Balear d' Innovació i Tecnologia.
Per tot això, propòs al Patronat de la Fundació Bit que adopti el següent
Acord
Primer. Aprovar l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2024 corresponent al personal laboral de la Fundació Bit, que suposa un total de quatre llocs de feina al torn lliure i dos llocs de feina al torn de promoció interna amb la distribució indicada en l'Annex 1 que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord.
Segon. Oferir pel torn d'oferta d'ocupació pública ordinària els llocs de feina d'acord amb el desglossament següent:
Quatre llocs de feina de personal laboral que pertanyen al torn lliure que corresponen a la taxa de reposició d'efectius.
Dos llocs de feina de personal laboral que correspon al torn de promoció interna.
Tercer. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius dels llocs de feina de l'oferta pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de publicació d'aquest Acord.
Quart. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recurs: Contra aquesta acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Així mateix aquest acord també es pot impugnar en el termini de dos mesos des de la seva publicació directament davant l'ordre jurisdiccional social, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.
Palma, a la data de la signatura (27 de desembre de 2024)
El Vicepresident del Patronat de la Fundació Balear d'Innovació i Tecnologia Sebastián Gónzalez
ANNEX 1 Oferta d'ocupació pública ordinària
Grup |
Categoria/especialitat |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
||
Torn lliure |
Torn promoció interna |
Total |
|||
A |
Facultatiu/va Superior-Jurídica |
Mallorca |
1 |
|
1 |
A |
Facultatiu/va Superior |
Mallorca |
1 |
|
1 |
A |
Facultatiu/va Superior-TIC |
Mallorca |
1 |
|
1 |
B |
Facultatiu/va Tècnic/a TIC |
Mallorca |
1 |
2 |
3 |
Total |
|
|
4 |
2 |
6 |