Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS
Núm. 847154
Resolució per la qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la cobertura d’una plaça de tècnic de grau superior economista, pel torn lliure, corresponent a l’oferta pública d’ocupació ordinària de l’any 2022
Versió PDF
Segons el que estableix l'article 17 lletra a) dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics (darrera modificació publicada al BOIB núm. 122, d'2 de setembre de 2023), correspon al director la funció d'exercir de cap de personal, de forma que aquest ha de desenvolupar la política de personal i promoure els procediments de selecció i promoció, seguint els criteris bàsics de selecció fixats pel Consell de Direcció.
Segons l'Acord del Consell de Direcció, de 25 de maig de 2022, pel qual s'aprova l'oferta pública d'estabilització i l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'Institut d'Estudis Baleàrics (BOIB núm. 70, de 31 de maig de 2022), les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini màxim de tres anys des de la publicació de l'Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot l'anterior, dict la següent
Resolució
1. Convocar proves selectives pel sistema de concurs oposició, pel torn lliure, per cobrir una plaça amb contracte laboral fix com a tècnic de grau superior economista, corresponent a l'oferta pública d'ocupació ordinària de l'any 2022.
2. Aprovar les bases que regiran aquesta convocatòria, les quals s'adjunten a aquesta Resolució.
3. Ordenar la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Institut d'Estudis Baleàrics.
4. Aprovar que el termini de presentació d'instàncies serà de quinze dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el president de l'IEB en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
(Signat electrònicament: 19 de desembre de 2024)
El director Llorenç Perelló Rosselló
ANNEX 1 Bases del procés selectiu per a la cobertura d'un lloc base de tècnic de grau superior
1. Objecte de la convocatòria i característiques del lloc de treball
L'objecte d'aquesta convocatòria és la cobertura mitjançant el sistema de concurs oposició, pel torn lliure, d'una plaça de tècnic de grau superior economista a l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), amb les característiques següents:
1.1. La plaça convocada de tècnic de grau superior es correspon amb una plaça del grup de titulació A, amb les funcions i característiques següents:
- Funcions:
- Gestió econòmica i pressupostària de l'entitat
- Control i gestió administrativa dels procediments de subvencions
- Procediments de contractació major i menor
- Comptabilitat financera i suport a l'elaboració dels comptes anuals
- Gestió de tresoreria de l'entitat
- En general, qualsevol altra tasca administrativa que li encomanin els seus superiors jeràrquics del departament assignat
- Característiques
- Illa de destinació: Mallorca
- Nombre de llocs de treball: 1
- Lloc catalogat a la RLT de l'Institut d'Estudis Baleàrics
- Tipus de jornada: temps complet
- Personal laboral fix
- Requisits de titulació: llicenciatura en ciències econòmiques i empresarials, llicenciatura en administració i direcció d'empreses, llicenciatura en economia, llicenciatura en ciències empresarials o llicenciatura equivalent o grau equivalent
- Nivell de català: C1
- Retribució bruta anual (2024): 34.435,36 euros
2. Requisits i condicions dels aspirants
Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
b) Tenir complerts 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol universitari següent o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les instàncies: llicenciatura en ciències econòmiques i empresarials, llicenciatura en administració i direcció d'empreses, llicenciatura en economia, llicenciatura en ciències empresarials o llicenciatura equivalent o grau equivalent
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger han d'aportar la credencial que acrediti la seva homologació.
d) Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell C1 de català o equivalent, o en condició d'obtenir-lo en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.
e) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball convocat.
f) No haver estat separades, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no han de trobar-se inhabilitades, o en situació equivalent, ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
g) Abans de prendre possessió de la plaça, l'aspirant ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni du a terme cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia de la signatura del contracte, per tal que l'entitat acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat, segons informe de la conselleria competent en matèria de funció pública.
h) Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement, en el moment de la inscripció, mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
Donant compliment al mandat de l'article 59 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, no hi ha cap plaça reservada per a persones amb discapacitat.
3. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds s'estableix en quinze dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, el termini de presentació s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
La presentació de les sol·licituds s'ha d'efectuar preferentment a través del Registre Electrònic Comú (REC) de l'Administració General de l'Estat. El REC està disponible a la pàgina web https://reg.redsara.es/. El DIR3 de l'IEB és A04043879.
Així mateix, les sol·licituds i la documentació es poden presentar de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, al registre de l'IEB (Ca n'Oleo, c/ de l'Almudaina, 4, de Palma), o a qualsevol dels llocs prevists en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les sol·licituds també es poden trametre per correu ordinari a la seu de l'IEB, complint el que estableix l'article 14 de la Llei 43/2010, de 30 de desembre, del servei postal universal, dels drets dels usuaris i del mercat postal. En aquest cas, la sol·licitud i la documentació s'han de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar i segellar la sol·licitud abans de certificar la tramesa.
En cas que la sol·licitud i la documentació es presentin en una oficina de Correus o en un registre que no sigui de l'IEB, a fi de tenir constància que s'han presentat, es recomana enviar, dins el termini de presentació de sol·licituds, una còpia del full de sol·licitud ja registrat a l'adreça electrònica info@iebalearics.org.
4. Model de sol·licitud i documentació a presentar
La sol·licitud es podrà formalitzar segons el model normalitzat que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria (full d'inscripció). També es pot descarregar del web http://iebalearics.org i de la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib).
El full d'inscripció conté una declaració jurada de l'aspirant de compliment de tots els requisits, però es requereix, en el moment de la inscripció, una determinada documentació acreditativa, tal com s'explica en aquest apartat.
Sens perjudici que en acabar el procés selectiu es requereixi a qui l'hagi superat l'acreditació documental del compliment dels requisits, en qualsevol moment del procés selectiu es podrà requerir als aspirants que acreditin el compliment dels requisits exigits i, si no ho fan, s'acordarà la seva exclusió.
A banda del full de la sol·licitud, s'haurà de presentar, obligatòriament, la documentació següent:
a) El full d'autobaremació dels mèrits. El model d'aquest document s'adjunta com a annex 3 d'aquesta convocatòria i els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'explica en l'esmentat annex 3. També es pot descarregar del web http://iebalearics.org i de la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib).
b) La titulació universitària exigida.
c) El currículum actualitzat.
d) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General de Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al lloc de treball convocat i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
L'Institut d'Estudis Baleàrics, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, obté per mitjans telemàtics les dades dels aspirants contingudes en els documents següents: el DNI i els certificats de llengua catalana expedits per la conselleria competent en matèria de política lingüística o per l'EBAP, o bé l'equivalència expedida per la conselleria competent en matèria de política lingüística d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
Per tant, si el sol·licitant s'oposa expressament (indicant-ho en la sol·licitud) a l'obtenció esmentada, ha de presentar els documents següents:
a) El certificat del nivell de coneixements de català exigits (nivell C1 o equivalent). El certificat l'ha d'haver expedit la conselleria competent en matèria de política lingüística o ha de ser reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent.
b) Una fotocòpia del DNI o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, el document oficial acreditatiu de la identitat (NIE, passaport o targeta de residència).
Els aspirants han de presentar fotocòpia de la documentació, sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal que es pugui comprovar-ne l'autenticitat.
La documentació relativa als mèrits la presentaran aquells aspirants que hagin superat la fase d'oposició, en un termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició. El Tribunal farà pública les dates i els llocs de presentació al web http://iebalearics.org.
5. Tribunal Qualificador
El Tribunal Qualificador estarà format per les persones següents:
Membres titulars
Presidenta: Maria del Carme Seguí Torres, cap del Servei de Coordinació d'Expedients de Subvencions en l'Àmbit Cultural de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Vocal: Juana Ballester Vicens, tècnica de l'Àrea Econòmica de l'AETIB
Secretària: Catalina Company Vidal, cap del Servei de Llengua de l'IEB
Membres suplents
Presidenta: Maria Cruz Benito Marín, cap del Servei de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Vocal: Maria Raquel Benítez Franconetti, cap de secció III de la Direcció General de Cultura
Secretària: Antònia Ramis Amengual, tècnica de l'IEB
El Tribunal Qualificador actuarà amb subjecció al que es disposa en les lleis 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i altres disposicions vigents. Els acords s'adopten per majoria dels assistents.
Els membres del Tribunal Qualificador s'han d'abstenir d'intervenir en el procediment si hi concorren els motius establerts en l'article 23.2 de la Llei 40/2015. Els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015.
Les funcions bàsiques del Tribunal Qualificador són les següents:
a) Validar les preguntes dels models de prova que s'han de sortejar.
b) Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
c) Dur a terme la correcció de l'examen.
d) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants i dur a terme l'entrevista personal, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
e) Proposar la contractació de l'aspirant seleccionat.
En l'acta de la sessió de constitució del Tribunal podrà acordar-se que els membres titulars i suplents actuïn de manera indistinta. El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres (titulars o suplents, indistintament), inclòs el/la president/a. Podrà designar assessors especialistes, amb veu sense vot, si ho troba convenient.
La pertinença al Tribunal serà sempre a títol individual, i no podrà ser en representació o per compte de ningú.
Als efectes de comunicacions i altres incidències, el Tribunal tindrà la seu a l'IEB, al carrer de l'Almudaina, 4, 07001, de Palma.
6. Admissió de les persones aspirants
Una vegada exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà un resolució en el termini màxim de quinze dies hàbils aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau.
La relació de les persones admeses i excloses es publicarà al web http://iebalearics.org.
Per esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes. Si els aspirants no compleixen aquest requeriment, es considera que desisteixen de la sol·licitud.
Una vegada esmenades les deficiències i examinades les al·legacions, s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses, de la mateixa manera que la provisional.
7. Desenvolupament del procés selectiu
El temari del procés selectiu es troba a l'annex 4 d'aquestes bases.
7.1. Fase d'oposició
La fase d'oposició suposarà un 70% de la puntuació final. Es farà un únic examen, que constarà de dos exercicis que tindran caràcter obligatori i es durà a terme entre els mesos d'abril i setembre de 2025.
El Tribunal farà públics al web http://iebalearics.org el lloc i l'hora de la celebració de l'examen.
Les persones aspirants seran convocades per a l'examen en crida única i seran excloses de la convocatòria les que no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o un risc de part, o una causa de força major, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es poden demorar de manera que es menystingui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves han de dur-se a terme abans de la publicació de la llista dels aspirants que hagin superat el procés selectiu.
En qualsevol moment el Tribunal pot requerir els examinands que acreditin la seva identitat.
El Tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
Així mateix, el Tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar que les persones aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, en la realització de les proves, que puguin desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com per garantir la transparència de les proves selectives.
Amb la finalitat de donar compliment a l'article 59 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per establir les adaptacions de temps i mitjans en el procés selectiu per a les persones amb discapacitat que ho sol·licitin.
PRIMER EXERCICI:
Consistirà a respondre per escrit, en un temps màxim de dues hores, 4 preguntes teòriques sobre la base del temari. Les preguntes no consistiran en el desenvolupament de l'enunciat d'un tema en concret.
Es disposarà de dos models de prova, i abans de l'inici de l'exercici, se'n triarà un a l'atzar.
Es valorarà fins a un màxim de 30 punts. Cada pregunta es qualificarà de 0 a 7,5 punts, amb un decimal màxim. Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.
SEGON EXERCICI:
Consistirà a resoldre dos supòsits pràctics, en un temps màxim de tres hores.
El primer supòsit estarà relacionat amb les matèries següents:
- El pressupost i les seves modificacions
- Gestió pressupostària
- Execució i liquidació del pressupost
- Comptabilitat financera i pressupostària
El segon supòsit estarà relacionat amb les matèries següents:
- Tresoreria
- Contractació
Es valorarà fins a un màxim de 40 punts. Cada supòsit es valorarà amb un màxim de 20 punts.
Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l'adequada formulació de conclusions i dels coneixements exposats.
No es podrà disposar de textos legals. Es permetrà l'ús de màquines calculadores no programables, estris d'escriure i un pla de comptes (PGC) sense anotacions. Es posarà a disposició de cada examinant un ordinador de sobretaula o ordinador portàtil amb els enunciats dels supòsits pràctics a realitzar.
Per superar la fase d'oposició és necessari obtenir una puntuació mínima conjunta de 35 punts. Els aspirants que no superin la fase d'oposició quedaran eliminats de la convocatòria.
7.2. Fase de concurs
La fase de concurs suposarà un 20% de la puntuació final i l'entrevista suposarà un 10%.
1. Autobaremació de mèrits i llista provisional de mèrits al·legats. Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació, el full d'autobaremació de mèrits.
En aquest full d'autobaremació les persones aspirants han d'al·legar quins són els mèrits dels quals disposen. Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar en referència a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies. La documentació acreditativa s'ha de presentar en la fase de concurs, no en el termini inicial de presentació d'instàncies.
La falsedat en les dades d'autobaremació determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que se'n derivin.
2. Acreditació de mèrits. Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant fotocòpies acarades o còpies digitals autèntiques emeses pels registres escaients, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs.
L'acreditació dels treballs fets a entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), a consorcis, a fundacions del sector públic, a empreses societàries del sector públic i a empreses privades s'ha de fer mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes, amb el contracte laboral o un certificat de l'empresa pública o privada, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds. Els mèrits adduïts i no justificats per les persones aspirants en la forma indicada no seran valorats. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.
3. Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
a) Experiència professional: màxim 8 punts
Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
b) Cursos de formació: màxim 5 punts
b.1.) Formació específica (màxim 4 punts):
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions, així com la formació organitzada i impartida pels col·legis professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada, i s'han d'haver fet a partir de l'1 de gener de 2013. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d'accés a la plaça convocada.
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
b.2.) Formació general que es valorarà (màxim 3 punts):
Es valoren per a qualsevol especialitat les accions formatives següents:
Els cursos poden tenir qualsevol durada, i s'han d'haver fet a partir de l'1 de gener de 2013. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
c. Titulacions acadèmiques: màxim 5 punts
c.1. Estudis que es valoren.
c.1.1. Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionats amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
c.1.2. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí que es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
c.1.3 Es valoraran les titulacions del nivell acadèmic superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
c.2 Puntuació.
c.2.1 Estudis de grau
Per la possessió de titulació acadèmica diferent i addicional de l'acreditada amb la sol·licitud com a compliment del requisit per poder prendre part en les proves convocades:
c.2.1.1. Llicenciatura o grau en Dret, en Economia o en Administració i direcció d'empreses o equivalent: 4 punts.
c.2.1.2. Llicenciatura o grau en altres matèries relacionades amb ciències jurídiques o polítiques: 2 punts.
c.2.2 Estudis de postgrau
c.2.2.1. Per cada títol de doctor/a: 3 punts.
c.2.2.2 Per cada títol de màster universitari oficial: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts per cada títol.
c.2.2.3. Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt per cada títol.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficials, o 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.
No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster habilitant per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
d. Coneixement de llengua catalana: màxim 2 punts
Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la direcció general competent en matèria de certificació de llengua catalana. El certificat LA es pot acumular al C2. La puntuació en cada cas serà:
7.3. Entrevista: màxim 10 punts
Les persones que superin la fase d'oposició i la de concurs seran convocats pel Tribunal a una entrevista. Els restants aspirants s'entendran eliminats.
L'entrevista serà de caràcter professional i personal i tindrà per objecte concretar aspectes que determinin la idoneïtat de l'aspirant per a l'acompliment del lloc objecte de la convocatòria, en relació al seu currículum o mèrits aportats. Serà duta a terme pel Tribunal Qualificador i amb l'assessorament dels especialistes que s'estimin necessaris. Les qüestions que es plantegin pel Tribunal aniran encaminades a determinar la idoneïtat de les persones aspirants per al desenvolupament futur de les tasques del lloc de feina.
Durant l'entrevista, el Tribunal podrà formular a l'aspirant preguntes de contingut professional relacionades amb les funcions del lloc de treball a exercir, així com dels coneixements específics valorables descrits a les bases amb l'objecte de determinar la profunditat del coneixement teòric i pràctic sobre les matèries rellevants per al lloc de treball.
La no presentació d'un/a aspirant a l'entrevista, en la data i hora estipulada, determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en aquesta, quedant en conseqüència, exclòs/a, del procediment selectiu; excepte causa de força major i degudament justificada, i que, en nom de no paralitzar el procés selectiu, haurà de poder-se dur a terme en el termini màxim de 3 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de l'entrevista inicial.
8. Publicació de les puntuacions de la fase d'oposició, valoracions dels mèrits i resultat de l'entrevista
Una vegada conclosa la fase d'oposició, es publicarà al web de l'IEB la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants. Les persones aspirants disposen d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació per presentar al·legacions a les puntuacions. Posteriorment, es publicarà la llista definitiva de la fase d'oposició amb indicació de les persones que passen a la fase de concurs.
Una vegada duts a terme la valoració dels mèrits i l'entrevista, es publicarà al web de l'IEB la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, incloent el total del procés selectiu. Les persones aspirants disposen d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, per presentar al·legacions a les valoracions dels mèrits i de l'entrevista.
Una vegada resoltes les al·legacions sobre la fase de concurs, s'han de publicar les llistes definitives del procés selectiu. Aquesta llista definitiva pot incloure també l'esmena d'ofici dels errors detectats.
9. Llista d'aprovats amb plaça i borsí d'interins
Amb la publicació de les llistes definitives del procés selectiu s'indicarà la persona que ha superat el procés selectiu, que serà la persona que hagi obtingut una major puntuació total, i el Tribunal elevarà al director de l'Institut d'Estudis Baleàrics la proposta d'adjudicació de la plaça amb les esmentades llistes. Per tant, el director de l'Institut dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista amb les puntuacions definitives i adjudicarà la plaça a la persona que hagi obtingut una major puntuació total. Aquesta resolució s'ha de publicar al web de l'IEB i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En cas d'empat, es tindran en compte els criteris següents:
- la major puntuació atorgada, en la valoració dels mèrits, a l'experiència professional
- la persona de més edat
- la persona amb més càrregues familiars
- el sorteig
En el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de la publicació de les llistes definitives del procés selectiu, el candidat que ha guanyat la plaça haurà de presentar a la seu de l'IEB (c/de l'Almudaina 4, Palma) els documents següents:
a) Certificat mèdic emès en imprès oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents, expedit per metge de família.
b) Declaració jurada que no ha estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni ha estat inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per exercir funcions similars aa les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En el cas de ser nacional d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.
c) Declaració jurada que no està sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
d) Abans de prendre possessió del lloc, la persona interessada ha de fer constar mitjançant una declaració jurada que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia de la presa de possessió per tal que l'entitat acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat, segons informe de la conselleria competent en matèria de funció pública.
En cas que la persona seleccionada renunciï o no superi el període de prova, es podrà contractar la següent persona amb major puntuació i així successivament.
D'altra banda, el present procediment selectiu generarà una borsa de la qual es podran nomenar personal laboral interí pertanyent al mateix grup i mateixa categoria i especialitat. La borsa tindrà una vigència de quatre anys des de la seva publicació i serà prioritària a altres borses de la mateixa categoria i especialitat.
Han d'integrar aquesta borsa les persones aspirants que hagin superat, com a mínim, la fase d'oposició. L'ordre de prelació dels aspirants s'ha de determinar d'acord amb la puntuació total obtinguda.
10. Tractament de dades
La participació de les persones interessades en els processos selectius implica l'autorització per al tractament de les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud i en la tramitació del procés selectiu, així com a la publicació en els butlletins oficials, taulers d'anuncis, seu electrònica i, en general, en qualsevol mitjà que s'utilitzi per a la comunicació dels resultats parcials o definitius del procés selectiu, conformement amb les previsions establertes en l'article 8 i la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, ja que els procediments selectius estan regits pel principi de publicitat.
Així doncs, es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'IEB tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven.
Les circumstàncies i les condicions del tractament de dades esmentat són les següents:
a) Finalitat del tractament. Gestió de la convocatòria per cobrir un lloc de treball vacant de tècnic superior economista i la gestió de la borsa resultant, d'acord amb el que preveu l'article 6 del Reglament general de protecció de dades.
b) Responsable del tractament. Institut d'Estudis Baleàrics (c/ de l'Almudaina, 4, 07001 Palma; a/e: info@iebalearics.org).
c) Destinataris de les dades personals. Se cediran les dades personals a l'entitat encarregada dels recursos humans de l'Institut d'Estudis Baleàrics. D'altra banda, els aspirants poden sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del concurs. En cap cas no poden obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça electrònica. En cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'IEB trametrà a l'Administració de justícia les dades personals que hi constin.
d) Termini de conservació de les dades personals. Es conservaran de manera indefinida mentre la persona interessada no en sol·liciti la supressió.
e) Decisions automatitzades amb les dades personals i transferències de dades a tercers països. No se'n faran.
f) Exercici de drets i reclamacions. La persona interessada pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat i d'oposició davant el responsable del tractament esmentat abans, adreçant un escrit a la Direcció de l'IEB per correu postal (c/ de l'Almudaina, 4, 07001 Palma) o bé per correu electrònic (info@iebalearics.org).
Els aspirants tenen dret a retirar el consentiment del tractament de les seves dades. No obstant això, és lícit tot el tractament de les seves dades personals anterior a la retirada del consentiment.
Una vegada rebuda la resposta del responsable o, en el cas que no hi hagi resposta, en el termini d'un mes, la persona interessada pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (https://www.aepd.es).
g) Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'IEB està ubicada a la seu de l'entitat (c/ de l'Almudaina, 4, 07001 Palma; a/e: info@iebalearics.org).
h) Conseqüències de no facilitar les dades personals. No presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pot participar en la convocatòria.
ANNEX 2 Sol·licitud per formar part de la convocatòria d'una plaça de lloc base de tècnic superior economista de l'IEB (FULL D'INSCRIPCIÓ)
|
DESTINACIÓ |
Institut d'Estudis Baleàrics |
SOL·LICITANT
|
Llinatges: |
Nom: |
|||
|
DNI: |
Telèfon mòbil: |
Telèfon fix: |
||
|
Adreça postal: |
||||
|
Localitat: |
CP: |
Municipi: |
||
|
Adreça electrònica: |
||||
|
EXPÒS: |
|
Que m'he assabentat de la convocatòria d'un procediment selectiu per cobrir un lloc de treball vacant de tècnic superior economista a l'Institut d'Estudis Baleàrics. Que complesc tots els requisits i les condicions que figuren en l'annex 1 de les bases de la convocatòria. |
|
SOL·LICIT: |
|
Que se m'admeti per participar en el procediment selectiu esmentat. |
|
DOCUMENTACIÓ |
|
Documentació que es pot obtenir per mitjans telemàtics |
|
D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud.
M'opòs que l'IEB obtengui telemàticament les dades obtingudes de la documentació següent:
( ) el DNI ( ) els títols universitaris ( ) el certificat de coneixements de llengua catalana expedit per la conselleria competent en matèria de política lingüística o per l'EBAP
Per això present els documents que, entre d'altres, consten en l'apartat «Documentació que s'adjunta». |
|
Documentació que s'adjunta (Indicau els documents presentats.) |
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
DECLARACIÓ RESPONSABLE |
|
Declar: Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i que em compromet a aportar la documentació per acreditar-ho en el cas que l'Administració me la requereixi. a. Que no he estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estic inhabilitat per a l'exercici de la funció pública, i que em compromet a comunicar a l'IEB qualsevol canvi que es produeixi en aquest sentit en la meva situació personal. b. Que complesc el requisit de tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per a l'exercici de les funcions corresponentsal lloc de feina que s'ofereix. |
|
INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS |
|
Les dades obtingudes a través d'aquest formulari o del currículum seran tractades de conformitat amb el que preveuen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.
Tractament de les dades La finalitat del tractament i la base jurídica per a aquest tractament és la tramitació del procediment selectiu. El responsable del tractament és l'Institut d'Estudis Baleàrics. Els destinataris de les dades personals són els membres del Tribunal Qualificador, regulat en el punt 5 de les bases de la convocatòria (annex 1). Les dades personals es poden cedir d'acord amb el que estableix la legislació vigent en matèria de protecció de dades.
Exercici de drets i reclamacions En qualsevol moment, els aspirants poden exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termesque estableix el Reglament esmentat), adreçant un escrit al responsable del tractament (Institut d'Estudis Baleàrics, carrer de l'Almudaina,4, 07001, Palma). |
|
AUTORITZ: |
|
L'IEB perquè tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria. |
........................................, ........ d.......................................... de 2025
[rúbrica]
ANNEX 3 Full d'autobaremació
|
Nom: |
Puntuació total (màxim 20 punts): |
|
|---|---|---|
|
EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (màxim 7 punts) |
|
|
|
Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 7 punts.
Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 7,5 punts. |
|
|
|
CURSOS DE FORMACIÓ (màxim 5 punts) (1) |
|
|
|
Accions formatives relacionades directament amb les funcions pròpies de la plaça convocada
0,007 punts per hora d'impartició 0,005 punts per hora d'aprofitament 0,002 punts per hora d'assistència Un crèdit equival a 10 hores de formació
Formació general (àrea juridicoadministrativa, igualtat de gènere, informàtica, qualitat i prevenció de riscos laborals)
0,005 punts per hora d'impartició 0,004 punts per hora d'aprofitament 0,0018 punts per hora d'assistència Un crèdit equival a 10 hores de formació
|
|
|
|
TITULACIONS ACADÈMIQUES (màxim 6 punts) |
|
|
|
Estudis de grau diferents del presentat com a requisit Llicenciatura o grau en dret, en economia o en administració i direccio d'empreses o equivalent: 4 punts Llicenciatura o grau en altres matèries relacionades amb ciències jurídiques o polítiques: 2 punts
Estudis de postgrau Per cada títol de doctor: 3 punts Per cada màster oficial: 0,025 punt per cada crèdit LRU o per cada 10 hores i 0,075 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 2 punts Per cada títol propi de postgrau: 0,015 punt per cada crèdit LRU o per cada 10 hores i 0,065 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim d'1 punt |
|
|
|
CONEIXEMENT DE LLENGUA CATALANA (màxim 2 punts) |
|
|
|
Certificat C2: 1,50 punts Certificat de llenguatge administratiu: 0,50 punts |
|
|
No es valoren com a mèrits els títols o certificats que serveixin per acreditar un requisit. Un mateix mèrit no pot ser valorat en més d'un apartat o subapartat.
En els certificats dels cursos de formació i de perfeccionament hi ha de constar el nombre d'hores o de crèdits i la data d'expedició, a més de la diligència d'homologació o acreditació del centre per part de qualsevol de les administracions públiques i organismes dependents amb competència material.
Per poder valorar l'experiència professional, s'ha d'acreditar documentalment la durada del contracte i les funcions duites a terme al lloc de treball.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí que es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
(1) Vegeu el punt 7.2.3.b de les bases de la convocatòria
ANNEX 4 TEMARI
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: concepte, característiques, estructura i contingut. Els principis constitucionals fonamentals. Els valors superiors de l'ordenament jurídic en la Constitució. La reforma constitucional.
Tema 2. Els drets i els deures fonamentals a la Constitució espanyola de 1978. Els drets fonamentals. Naturalesa jurídica. Fonament i funcions. La regulació positiva. Concepte i classificació. Sistemes de protecció o de garantia i suspensió. Els deures fonamentals: classes. La regulació positiva.
Tema 3. L'Estat de les autonomies o clàusula d'Estat autonòmic (I). Principis de l'Estat de les autonomies. El procediment per constituir-les. Els estatuts d'autonomia: concepte, naturalesa jurídica i contingut.
Tema 4. L'Estat de les autonomies o clàusula d'Estat autonòmic (II). L'organització institucional autonòmica. La delimitació constitucional del repartiment de competències legislatives i executives en la Constitució espanyola. Competències exclusives, competències compartides i competències concurrents. Legislació estatal i execució a càrrec de les comunitats autònomes. Legislació bàsica estatal i legislació de desplegament i execució a càrrec de les comunitats autònomes. Bases i coordinació de l'Estat.
Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: procés d'elaboració, estructura i contingut bàsic. Principis fonamentals. La reforma de l'Estatut d'autonomia.
Tema 6. Les institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (I). El Govern de les Illes Balears: concepte i naturalesa jurídica. La composició del Govern. Les funcions. El funcionament. Els òrgans de suport i col·laboració del Govern.
Tema 7. Les institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (II). L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: concepte i regulació. Principis d'actuació i organització. Òrgans i unitats administratives: concepte i classes. Les conselleries i la seva estructura interna. Els consellers: atribucions. Els òrgans directius de les conselleries: concepte i atribucions. Els òrgans col·legiats: concepte i règim jurídic.
Tema 8. Els ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Àmbit d'aplicació de la llei 7/2010 del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, naturalesa i classificació de les entitats. Normes de caràcter general. Els organismes públics: normes generals. Organismes autònoms i ens públics empresarials. Consorcis.
Tema 9. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Tractament de les competències en l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.
Tema 10. El règim de cooficialitat de les llengües. Referència a la Llei de normalització lingüística. L'ús de les llengües oficials a l'Administració.
Tema 11. El dret de la Unió Europea: tractats i dret derivat. Les fonts del Dret en general i, especialment, en el sistema jurídic positiu espanyol. Aplicació de les normes jurídiques. El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària.
Tema 12. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encomanda de gestió, delegació de signatura i suplència. Abstenció i recusació. Les relacions interadministratives.
Tema 13. Els convenis: Definició i tipus de convenis. Requisits de validesa i eficàcia. Contingut i tràmits preceptius. Extinció. Resolució i efectes. Remissió al Tribunal de Comptes.
Tema 14. El funcionament electrònic del sector públic d'acord amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i el Reial decret 203/2021, de 30 de març d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
Tema 15. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques: disposicions generals del procediment administratiu. Els interessats en el procediment. Normes generals d'actuació i terminis.
Tema 16. L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. Requisits i eficàcia: notificació i publicació. Nul·litat i anul·labilitat. La convalidació.
Tema 17. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques: La iniciació del procediment: classes, esmenes i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment. Executivitat i suspensió. Execució forçosa dels actes administratius.
Tema 18. Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. La revisió d'ofici.
Tema 19. La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de l'exercici de la potestat sancionadora. Especialitats del procediment en matèria sancionadora. Mesures sancionadores administratives.
Tema 20. La responsabilitat patrimonial de l'Administració: els principis i els requisits de la responsabilitat patrimonial. L'efectivitat de la responsabilitat patrimonial: la indemnització i el procediment de responsabilitat. L'acció de repetició.
Tema 21. Els contractes del sector públic (I): les directives europees en matèria de contractació pública. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i contractes privats.
Tema 22. Les disposicions generals sobre la contractació del sector públic: racionalitat i consistència, llibertat de pactes i contingut mínim del contracte, perfecció i forma del contracte, règim d'invalidesa i recurs especial en matèria de contractació.
Tema 23. Els contractes del sector públic (II): les parts en els contractes del sector públic. Òrgans de contractació. Capacitat i solvència de l'empresari. Mitjans d'acreditació i criteris de solvència. Exigència i efectes de la classificació de les empreses. Prohibicions de contractar. Unions temporals d'empreses. Successió en la persona del contractista.
Tema 24. Els contractes del sector públic (III): objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seva revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Preparació dels contractes de les administracions públiques: expedient de contractació, plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques.
Tema 25. Els contractes del sector públic (IV): adjudicació dels contractes de les administracions públiques: normes generals i procediments d'adjudicació. Criteris d'adjudicació. La mesa de contractació. Control dels tribunals administratius de recursos contractuals.
Tema 26. Els contractes del sector públic (V): efectes dels contractes. Prerrogatives de l'Administració pública en els contractes administratius. El control de l'execució dels contractes. Compliment de les condicions especials d'execució. Modificació dels contractes. Suspensió i extinció dels contractes. Cessió dels contractes i subcontractació. Pagament del preu.
Tema 27. La cooperació vertical. Encàrrecs a mitjans propis. Regulació en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Requisits materials i formals per reunir la condició de mitjà propi. Publicitat dels encàrrecs. Expedient d'encàrrec a mitjà propi: tràmits i documents. Retribució mitjançant tarifes. Possibilitat de contractar amb tercers la prestació encarregada.
Tema 28. Les subvencions publiques (I). Règim jurídic: normativa nacional i autonòmica aplicable. Concepte, naturalesa i classificació de les subvencions. Principis generals i excepcions. Àmbit d'aplicació. Competència per a la concessió.
Tema 29. Les subvencions publiques (II). Beneficiari, prohibicions i selecció. Obligacions dels beneficiaris. Bases reguladores. Procediment de concessió. Convocatòria. Prorrateig, acabament convencional, modificació i anul·lació de la resolució de concessió. Entitats col·laboradores.
Tema 30. Les subvencions publiques (III). Justificació de les subvencions. Despeses subvencionables. Comprovacions de l'Administració. Subcontractació. El reconeixement de l'obligació i el pagament, ordinari i anticipat, de les subvencions.
Tema 31. Les subvencions publiques (IV). Control de les subvencions. El control de les subvencions de la Unió Europea: orgues competents i normativa. Revocació. Reintegrament. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions. El delicte subvencional.
Tema 32. El dret pressupostari (I). Els principis constitucionals en matèria pressupostària. La Llei general pressupostària. Estructura i contingut. Els principis pressupostaris. Concepte, naturalesa jurídica i classes. El cicle pressupostari. Elaboració, aprovació, execució i liquidació.
Tema 33. El dret pressupostari (II). El pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (1). Concepte i règim jurídic. Elaboració, estructura, execució i contingut. Les anomenades lleis d'acompanyament pressupostari en l'àmbit autonòmic. Els crèdits pressupostaris. Estructura.
Tema 34. El dret pressupostari (III). El pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (2). Execució del pressupost de despeses. Procediment general i fases. Els ingressos a la Comunitat Autònoma. Estructura i classificació. Modificacions de crèdit. Crèdits extraordinaris i suplements de crèdit. Crèdits ampliables, incorporació de crèdit, generació de crèdit i transferències de crèdit. Despeses pluriennals.
Tema 35. El dret pressupostari (IV). El pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (3). Liquidació i tancament. El control intern i extern del pressupost. La Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Sindicatura de Comptes. La comptabilitat pública. La tresoreria general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tema 36. El patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: règim jurídic del domini públic de la Comunitat Autònoma: la inalienabilitat, la inembargabilitat, la imprescriptibilitat, la delimitació administrativa i la recuperació d'ofici dels béns. La utilització del domini públic: usos comuns i privatius, autoritzacions i concessions i reserves demanials. El patrimoni privat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Els ingressos patrimonials.
Tema 37. Concepte de la comptabilitat. El compte i la seva significació. El balanç i la seva significació. Balanç de situació. Compte de pèrdues i guanys. Memòria i altres estats comptables. La planificació comptable. Les directrius en matèria de comptabilitat emeses per la Unió Europea. Les normes internacionals de comptabilitat. Els principis de comptabilitat generalment acceptats. Normes de valoració.
Tema 38. El Pla General de Comptabilitat (PGC) segons el Reial decret 1491/2007: característiques, estructura i contingut. El marc conceptual de la comptabilitat en el PGC: imatge fidel. Requisits de la informació que s'ha d'incloure en els comptes anuals. Principis comptables. Elements dels comptes anuals. Normes de registre i valoració del PGC.
Tema 39. El control financer. Concepte, regulació i principis generals. Àmbit subjectiu. El control financer permanent. El resultat del control financer. Informe resum i pla d'acció.
Tema 40. El control extern de l'activitat econòmicofinancera del sector públic. La fiscalització pel Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes. Les relacions del Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes. La Sindicatura de Comptes de les Illes Balears: funció fiscalitzadora i àmbit d'actuació.
Tema 41. La remissió d'informació econòmicofinancera al ministeri competent en matèria d'hisenda per part del sector públic. L'Ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, per la qual es despleguen les obligacions de subministrament d'informació previstes en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Obligacions periòdiques i no periòdiques. Altres agents de control: l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF). L'òrgan de tutela financera.
Tema 42. La responsabilitat en la Llei de finances. La responsabilitat comptable: concepte i règim jurídic. El caràcter objectiu de la responsabilitat comptable. Supòsits bàsics de responsabilitat comptable: dèficits comptables, malversacions i altres supòsits. Compatibilitat amb altres classes de responsabilitats. Els subjectes dels procediments de responsabilitat comptable.
Tema 43. El sistema tributari espanyol: estructura bàsica del sistema vigent. Principis generals de l'ordenament tributari espanyol: referència especial als continguts en la Constitució. Els ingressos públics i la imposició. Criteris de classificació dels ingressos públics. L'impost: concepte i elements integrants. El preu públic. La taxa. Distinció entre les dues figures i regulació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les contribucions especials.
Tema 44. El finançament de les comunitats autònomes. La Llei orgànica de finançament de les comunitats autònomes. Principis. El Consell de Política Fiscal i Financera: funcions i composició. Recursos ordinaris de les comunitats autònomes. Els ingressos tributaris propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Els ingressos tributaris de procedència estatal: Els tributs cedits per l'Estat a la Comunitat Autònoma. La participació en els tributs estatals no cedits.
Tema 45. La Llei d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera (I). Àmbit d'aplicació. Principis generals. Objectius d'estabilitat pressupostària i de deute públic. La regla de despesa per a les comunitats autònomes: instrumentació i establiment. Límit de la despesa no financera. Destinació del superàvit pressupostari. Prioritat de pagament del deute públic.
Tema 46. La Llei d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera (II). Conseqüències associades al seu incompliment: mesures preventives. Mesures correctives. Els plans economicofinancers: contingut, tramitació i seguiment. Plans de reequilibri. Mesures coercitives. Subministrament d'informació financera de les comunitats autònomes.