Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (IRFAP)

Núm. 845288
Proposta de Resolució i Resolució sobre la concessió de les ajudes per a l’adquisició d’alfals deshidratat per a vacú de les explotacions ramaderes situades sobre l’aqüífer de Campos-Ses Salines de Mallorca i en la comunitat de regants Tramuntana de Menorca, per a evitar-ne la seva salinització i davant la crisi provocada per la guerra d’Ucraïna, mantenint els beneficis ambientals i socials que genera l’activitat agrària a les Illes Balears. (BDNS: 788558)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 28 de setembre de 2024 es va publicar al BOIB Núm. 128 la Resolució del president de l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera (IRFAP) per la qual s'aprova la convocatòria de les ajudes per a l'adquisició d'alfals deshidratat per a vacú de les explotacions ramaderes situades sobre l'aqüífer de Campos - Ses Salines de Mallorca i en la comunitat de regants Tramuntana de Menorca, per a evitar-ne la seva salinització i davant la crisi provocada per la guerra d'Ucraïna, mantenint els beneficis ambientals i socials que genera l'activitat agrària a les Illes Balears.

2. El termini per presentar sol·licituds va acabar el dia el 14 d'octubre del 2024. Es van presentar 11 sol·licituds.

3. A l'annex I hi ha la relació dels 11 expedients sobre els que s'informa favorablement, amb detall del número d'expedient, la identificació nominal, el NIF, les despeses efectuades, l'import total de la subvenció calculada per a cada persona beneficiària, i la font de finançament de l'ajuda.

4. Les persones interessades que indica l'annex I han presentat en el termini establert i en la forma escaient tota la documentació necessària prevista en la convocatòria.

5. La Direcció de Desenvolupament de la Producció Agrària de l'IRFAP ha dut a terme, les actuacions necessàries per a determinar, conèixer i comprovar les dades dels sol·licitants.

6. Al BOIB Núm. 159 de 7 de de desembre de 2024 es va publicar l'Informe i Proposta de Resolució del Director de Desenvolupament de la Producció Agrària de l'IRFAP sobre la concessió d'ajudes per a l'adquisició d'alfals deshidratat per a vacú de les explotacions ramaderes situades sobre l'aqüífer de Campos-Ses Salines de Mallorca i en la comunitat de regants Tramuntana de Menorca, per a evitar-ne la seva salinització i davant la crisi provocada per la guerra d'Ucraïna, mantenint els beneficis ambientals i socials que genera l'activitat agrària a les Illes Balears. (BDNS: 788558).

7. Dins el termini establert de 10 dies hàbils comptadors des de la publicació al BOIB de l'Informe i Proposta de Resolució, no s'ha rebut cap al·legació.

Fonaments de dret

1. Conveni de col·laboració entre la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural i l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP) per establir les bases reguladores de les ajudes al empara del Programa d'ús de llavor certificada d'espècies farratgeres, del Programa d'ús de llavor certificada d'espècies de cereals i de lleguminoses, del Programa de sembra de llavor de determinades espècies mel·líferes, i del Programa de suport a la inseminació artificial per a la millora genètica del bestiar boví d'aptitud lletera, per al manteniment dels beneficis ambientals i socials que genera l'activitat agrària a les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 86 de 29 de juny de 2024.

2. La Resolució del president de l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera (IRFAP) per la qual s'aprova la convocatòria de les ajudes per a l'adquisició d'alfals deshidratat per a vacú de les explotacions ramaderes situades sobre l'aqüífer de Campos-Ses Salines de Mallorca i en la comunitat de regants Tramuntana de Menorca, per a evitar-ne la seva salinització i davant la crisi provocada per la guerra d'Ucraïna, mantenint els beneficis ambientals i socials que genera l'activitat agrària a les Illes Balears, publicada al BOIB Núm 128 de 28 de setembre de 2024.

3. La Llei de Subvencions, aprovada pel Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. La Comunicació C(2023)8045, per la qual modifica i amplia el marc temporal de crisi i transició relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia després de l'agressió de Rússia contra Ucraïna, publicada en el DOUE C/2023/1188.

5. La segona modificació del Marc Temporal Nacional relatiu a les mesures d'ajut estatal destinades a donar suport a l'economia arran de l'agressió de Rússia contra Ucraïna (Comunicació de la Comissió Europea C/2024/3113).

6. L'Informe i Proposta de Resolució del Director de Desenvolupament de la Producció Agrària de l'IRFAP sobre la concessió d'ajudes per a l'adquisició d'alfals deshidratat per a vacú de les explotacions ramaderes situades sobre l'aqüífer de Campos-Ses Salines de Mallorca i en la comunitat de regants Tramuntana de Menorca, per a evitar-ne la seva salinització i davant la crisi provocada per la guerra d'Ucraïna, mantenint els beneficis ambientals i socials que genera l'activitat agrària a les Illes Balears (BDNS: 788558), publicat al BOIB Núm. 159 de 7 de de desembre de 2024.

 

Proposta de Resolució

Per tot això, s'informa favorablement sobre la concessió, d'una ajuda per a l'adquisició d'alfals deshidratat per a vacú de les explotacions ramaderes situades sobre l'aqüífer de Campos-Ses Salines de Mallorca i en la comunitat de regants Tramuntana de Menorca, per a evitar-ne la seva salinització i davant la crisi provocada per la guerra d'Ucraïna, mantenint els beneficis ambientals i socials que genera l'activitat agrària a les Illes Balears (BDNS: 788558) dels expedients indicats a l'annex I, i es proposa al President de l'IRFAP que dicti una resolució en els següents termes:

1. Concedir una subvenció a les persones interessades que consten en l'annex I (relació d'expedients de concessió de subvenció), en què s'indica el número d'expedient, la identificació nominal, el NIF, les despeses efectuades, l'import total de la subvenció calculada per a cada persona beneficiària, i la font de finançament de l'ajuda. Aquest annex s'inicia amb titular núm. d'expedient ALF_01/2024 i acaba amb núm. d'expedient ALF_11/2024, i l'import total que és procedent concedir és de 162.991,18 €.

2. Autoritzar i disposar una despesa de 162.991,18 € a favor de les persones interessades, amb càrrec als pressuposts de l'IRFAP de l'any 2024, amb els percentatges de cofinançament detallats a l'Annex I.

3. Publicar aquesta Proposta de Resolució i Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a notificació als interessats.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent al de la notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,

 

del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (21 de desembre de 2024)

Proposa, El director de Desenvolupament de la Producció Agrària de l'IRFAP Jaume Jaume Sureda

Conforme amb la Proposta, en dict Resolució,

El president de l'IRFAP Joan Simonet Pons

Documents adjunts