Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 841233
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia mitjançant la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a la promoció de l’ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears pels anys 2025 i 2026
Expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici 2025 Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 4 de novembre de 2024
ID BDNS: 803551
L'article 129.2 de la Constitució Espanyola estableix que «els poders públics promouran eficaçment les diverses formes de participació en la empresa i fomentaran, mitjançant una legislació adequada les societats cooperatives. També establiran els mitjans que facilitin l'accés dels treballadors a la propietat dels mitjans de producció».
El Reial Decret 99/1996, de 26 de gener, va traspassar a la comunitat autònoma de les Illes Balears les funcions i serveis de l'Administració de l'Estat en matèria de cooperatives.
L'article 30.21 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears estableix entre les competències exclusives de la comunitat autònoma el foment i el desenvolupament econòmic en el seu territori, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica.
L'economia social i, particularment, les cooperatives i les societats laborals són fórmules idònies de creació d'ocupació que, a més, han mostrat més capacitat per mantenir-la durant els anys de crisi econòmica a causa de l'adopció de mesures de flexibilitat interna. Precisament, les empreses d'economia social, són una alternativa a l'ocupació i autoocupació per a la reactivació econòmica.
L'any 2023 es va aprovar la convocatòria d'ajuts per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears pels anys 2023 i 2024 amb un import total d'1.180.000,00 euros, desglossats en 590.000,00 euros cada any. Aquesta convocatòria resulta justificada i necessària per la seva utilitat social i per la necessitat de continuar donant suport econòmic a l'economia social pels anys 2025 i 2026.
Aquestes subvencions són coherents amb l'Agenda Balear 2030, a la qual s'estableix com a Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 «treball digne i creixement econòmic». A més, continuen la línia dels Acords de Bellver, de data 21 de juny de 2019, concretament amb el punt 109 on es manifesta el compromís de fomentar el cooperativisme.
L'article 2.3 a) del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), i les seves posteriors modificacions, atribueix a la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, entre d'altres, les competències en matèria de gestió, foment i difusió dels models d'economia social i autoocupació.
Les actuacions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia a través de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, la qual, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.
Aquesta convocatòria compleix amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació d'acord amb l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i l'article 129 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així, d'acord amb l'article 12.1 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.
L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol) i per l'Ordre 39/2014, d'11 de novembre de 2024, del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB núm.148, de 12 de novembre), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació (d'ara en endavant, Ordre de bases). L'article 1.2, apartat 16, de l'Ordre de bases preveu que pot ser objecte de subvenció el suport a empreses d'economia social per al foment de l'ocupació i la millora de la competitivitat en les cooperatives i societats laborals. D'altra banda, l'article 3 de la mateixa disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar, per mitjà d'una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La convocatòria que s'aprova amb aquestes bases d'ajuts s'ha inclòs en l'objectiu I, línia 2.10, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril).
Pel que fa al finançament, aquesta convocatòria es finança amb càrrec als Pressuposts Generals anuals dels anys 2025 i 2026 de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D'altra banda, l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El procediment de concessió de les ajudes referides en aquesta resolució es tramitarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normes que li siguin d'aplicació.
L'article 10.2 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024 (BOIB núm. 176, de 30 de desembre), preveu que s'ha de sol·licitar l'autorització prèvia al Consell de Govern en els expedients de despesa de quantia superior a 1.000.000 euros.
Aquesta convocatòria ha estat objecte d'autorització prèvia al Consell de Govern mitjançant Acord de 5 de desembre de 2024.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears pels anys 2025 i 2026, en els termes que figuren en l'annex I d'aquesta resolució, així com també el model de sol·licitud de subvenció que s'adjunta, com a annex II.
2. Designar la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia com a òrgan instructor del procediment.
3. Comunicar d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i disposar que tindrà efectes l'endemà de la publicació.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, a la data de la signatura electrònica (17 de desembre de 2024)
El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García
ANNEX I
Primer Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és aprovar els ajuts per a promocionar l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals d'acord amb els programes següents:
a) Programa I. Manteniment de llocs de feina
Va destinat a subvencionar aquelles cooperatives, microcooperatives i societats laborals que mantinguin els llocs de feina que tenien en la data de sol·licitud de la subvenció durant un any des de la notificació de la Resolució de concessió.
Els llocs de feina que suposin incorporació de persones per les quals se sol·licita un ajut del programa II estan exclosos del Programa I.
b) Programa II. Incorporació de noves persones a cooperatives, microcooperatives o societats laborals
S'adreça a la incorporació de persones, que compleixen els requisits indicats en el punt 4.4 d'aquesta convocatòria i aporten treball a l'entitat, com a:
S'inclou també el cas de persones que s'incorporen en substitució de persones sòcies fundadores a cooperatives o microcooperatives.
c) Programa III. Creació de cooperatives, microcooperatives i societats laborals
Fomenta la creació de cooperatives, microcooperatives i societats laborals mitjançant la subvenció de les despeses associades a la seva creació.
d) Programa IV. Inversions en noves tecnologies
Finança inversions en noves tecnologies de gestió, de la informació i de les comunicacions que contribueixin a incentivar, consolidar o millorar la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals.
Segon Règim Jurídic
2.1. Les subvencions previstes en aquesta convocatòria es regiran pel que s'estableix particularment en aquesta resolució de convocatòria, pel que preveu el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; per l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol) i per l'Ordre del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia d'11 de novembre de 2024 (BOIB núm.148, de 12 de novembre), especialment en tot el que no disposa aquesta convocatòria; així com la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; per la Llei 5/2023, de 8 de març, de societats cooperatives dels Illes Balears, i per les altres normes legals, reglamentàries i, si escau, convencionals, que hi siguin aplicables.
2.2. Als beneficiaris dels ajuts prevists en aquesta convocatòria els serà d'aplicació el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis, que determina en l'article 3.2 que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa no pot ser superior a 300.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
2.3. En els casos que l'empresa es dediqui al sector agrícola, els serà d'aplicació el Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, que determina en l'article 3.2 que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa no pot ser superior a 20.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
2.4. També els serà d'aplicació el Reglament (UE) 717/2013 de la Comissió, de 27 de juny, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l'aqüicultura, que determina en l'article 3.2 que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa no pot ser superior a 30.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
Tercer. Període subvencionable
se subvencionen les despeses executades des de l'1 de juny de 2024 fins al 31 de desembre de 2024.
se subvencionen les despeses executades des de l'1 de gener de 2025 fins al 31 de desembre de 2025.
En el cas del supòsit, en el programa II, d'incorporació d'una persona en substitució d'una altra que s'hagi jubilat, es considera que entra dins el període subvencionable indicat anteriorment per a cada una de les anualitats, el fet que la jubilació s'hagi produït en els dotze mesos anteriors a la data d'incorporació dels nous socis o sòcies pels quals se sol·licita la subvenció.
Quart Beneficiaris i requisits
4.1. Es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les cooperatives, microcooperatives i societats laborals, sempre i quan compleixin els requisits indicats en aquesta convocatòria.
4.2. Les entitats beneficiàries estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut d'aquesta convocatòria, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general, de la normativa vigent que els hi aplica.
4.3. És requisit per ser entitat beneficiària:
a) Reunir les característiques d'una PIME. En aquest sentit, són considerades PIME les petites i mitjanes empreses i les microempreses, d'acord amb la Llei autonòmica 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa i l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
Aquesta darrera disposició defineix les microempreses i les petites i mitjanes empreses com les que compleixen els requisits següents:
1r Tenir menys de 250 treballadors i/o treballadores.
2n Tenir un volum de negoci anual no superior a 50 milions d'euros o bé un balanç general anual que no sigui superior a 43 milions d'euros.
3r No participar en un 25 % o més del seu capital o dels seus drets de vot a altres empreses que no compleixen els requisits anteriors.
b) Tenir el domicili fiscal i centre de treball on es realitza l'actuació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i dur a terme l'activitat principal en la comunitat autònoma esmentada.
c) Estar inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.
d) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei autonòmica de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
e) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la comunitat autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
f) Haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals d'acord amb la normativa aplicable.
g) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l'obligació de reserva de quota d'un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tingui degudament autoritzada l'aplicació de les mesures alternatives.
h) Les cooperatives i les microcooperatives han d'estar al corrent de les obligacions que estableix la Llei 5/2023, de 8 de març, de societats cooperatives dels Illes Balears, és a dir: presentació i inscripció de comptes anuals, llibres societaris, llibres comptables i totes aquelles modificacions que hagi sofert la societat (renovació del consell rector, renovació de l'interventor, modificació d'estatuts, etc.) i sigui obligatori comunicar al Registre de Cooperatives de les Illes Balears.
i) Les societats laborals han d'estar al corrent de les obligacions regulades en la Llei 44/2015, de 14 d'octubre, de societats laborals i participades, i en el Reial decret 2114/1998, de 2 d'octubre, sobre Registre Administratiu de Societats Laborals: modificació del capital social, trasllat de domicili, augment del límit de les hores/any treballades i les transmissions d'accions o participacions socials.
j) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei autonòmica 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei autonòmica 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.
k) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions en matèria de cooperatives o de l'ordre social.
4.4 Requisits específics
4.4.1 Per al Programa II
a) Les persones que s'incorporen en una cooperativa, microcooperativa o societat laboral han d'estar incloses en algun dels col·lectius següents:
a1) Persones desocupades inscrites en demanda d'ocupació en el servei públic d'ocupació.
És requisit preceptiu per a ser beneficiari que la persona sòcia treballadora estigui inscrita com a demandant d'ocupació abans de la data d'incorporació a la cooperativa, microcooperativa o societat laboral, llevat dels casos en que s'hagi aplicat la regla 1a de l'article 10.1 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'Economia Social.
La inscripció com a demandant d'ocupació no es considerarà vàlida si no compta amb les corresponents renovacions periòdiques d'acord amb la normativa reguladora en la matèria.
a2) Treballadors i treballadores vinculats a l'empresa sol·licitant per mitjà d'un contracte laboral de caràcter temporal.
b) La persona que s'incorpora s'ha de donar d'alta en el règim corresponent, ja sigui de la Seguretat Social o de la Mutualitat que li pertoqui, amb caràcter previ a la sol·licitud que es faci al corresponent any.
c) La incorporació ha de suposar un increment de l'ocupació respecte de la mitjana dels dotze mesos anteriors a la data d'incorporació de les persones per les quals se sol·licita la subvenció, excepte en el cas que la incorporació es produeixi per substituir una altra persona sòcia que s'hagi jubilat en el període indicat.
Aquesta mitjana s'ha de comparar, per a cada persona incorporada, amb l'ocupació total existent el dia de la incorporació, per tal de verificar aquest increment.
Cinquè Obligacions dels beneficiaris
5.1. Són obligacions generals a tots els programes dels beneficiaris dels ajuts les següents:
a) Les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
b) La realització, execució i pagament de les despeses objecte de la subvenció dintre del període elegible.
c) La comunicació de qualsevol modificació de les circumstàncies i de les condicions tingudes en compte en el moment de la concessió, com també dels compromisos i de les obligacions assumits per la persona beneficiària.
5.2. Obligacions específiques del Programa I
a) En el cas de societats cooperatives, societats microcooperatives i societats laborals amb activitat tot l'any, s'han de mantenir els llocs de treball pels quals concedeix l'ajut, durant com a mínim un any, des de la notificació de la Resolució de concessió.
b) En el cas de societats cooperatives, societats microcooperatives i societats laborals amb activitat estacional, s'han de mantenir els llocs de treball pels quals es concedeix l'ajut, durant com a mínim tres mesos des de la notificació de la Resolució de concessió.
5.3 Obligacions específiques del Programa II
a) Les cooperatives, les microcooperatives i les societats laborals beneficiàries del programa II han d'assumir l'obligació de mantenir la persona o les persones que s'han incorporat per les quals es concedeix l'ajut, almenys durant dos anys des de la incorporació.
Si les persones incorporades deixen el lloc vacant, les han de substituir per una altra persona pel període que falti fins a completar el període de manteniment obligatori, d'entre la tipologia establerta a l'objecte d'aquesta convocatòria. La nova contractació o incorporació no dóna dret a una nova subvenció.
L'entitat ha de comunicar la baixa produïda a la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç en el termini de deu dies hàbils comptadors des del moment en què ha tingut lloc, i disposa d'un termini màxim de tres mesos comptadors des de la baixa, per substituir la persona contractada o el soci o la sòcia. Efectuada la substitució, l'entitat disposa de deu dies hàbils per comunicar-la a la Direcció General esmentada.
Si la baixa es produeix abans que transcorrin dotze mesos des de la seva incorporació i no se la substitueix en els termes indicats abans, s'ha de reintegrar la totalitat de la subvenció concedida.
Si la baixa es produeix una vegada transcorreguts dotze mesos, però abans que transcorrin els dos anys d'obligació de manteniment, s'han de reintegrar les quantitats percebudes en proporció al temps que falti per complir l'obligació de manteniment.
A aquests efectes, l'òrgan instructor pot fer les comprovacions corresponents per mitjà de l'informe de la vida laboral o qualsevol altre document que consideri pertinent de les persones contractades o incorporades.
b) En cas d'incorporacions de persones a temps parcial, s'ha de mantenir com a mínim el percentatge de jornada pel qual s'ha concedit la subvenció. En cas contrari, s'ha de reintegrar la subvenció en proporció al percentatge de jornada que falti complir, excepte en el cas que la jornada sigui inferior al 50 % de la jornada completa d'un treballador comparable en els termes de l'article 12.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, supòsit en què s'ha de retornar la totalitat de la subvenció.
5.4. Obligacions específiques del Programa III
Les entitats de nova creació han de mantenir durant un període mínim d'un any, des de la data de sol·licitud de la subvenció, la forma jurídica escollida i registrada inicialment o una forma jurídica d'entre les exigibles a la normativa reguladora.
5.5. Obligacions específiques del Programa IV
La inversió objecte de subvenció s'ha de mantenir durant un període mínim d'un any, des de la data de sol·licitud de la subvenció, excepte que es tracti de béns amortitzables amb un període inferior, cas en què almenys s'ha de mantenir per aquest.
Sisè Pressupost i finançament
6.1. Es disposa de crèdit per als exercicis pressupostaris dels anys 2025 i 2026, per la qual cosa es tracta d'un expedient de despesa de caràcter pluriennal, amb càrrec als fons propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és d'1.080.800,00 euros, amb càrrec als pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears per als anys 2025 i 2026, distribuït de la manera següent:
- Any 2025
Import total de 540.400,00 euros, que s'han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 19301, subprograma 322F01, capítol 4, de l'exercici de l'any 2025, pels imports següents:
- Programa I, crèdit inicial assignat:
145.000 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
- Programa II, crèdit inicial assignat:
320.400 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
- Programa III, crèdit inicial assignat:
15.000 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
- Programa IV, crèdit inicial assignat:
60.000 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
*o equivalent en els pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2025
- Any 2026
Import total de 540.400,00 euros, que s'han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 19301, subprograma 322F01, capítol 4, de l'exercici de l'any 2026, pels imports següents:
- Programa I, crèdit inicial assignat:
145.000 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
- Programa II, crèdit inicial assignat:
320.400 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
- Programa III, crèdit inicial assignat:
15.000 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
- Programa IV, crèdit inicial assignat:
60.000 euros de la partida pressupostària 19301 G /322F01/47000/00*
*o equivalent en els pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2026
6.2. Els crèdits assignats a cada programa poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada un, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.
6.3. La concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria està condicionada a les disponibilitats pressupostàries indicades en el punt 6.1 d'aquest apartat, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària amb fons propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que s'ampliï el termini per presentar sol·licituds ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
Setè Despeses subvencionables
Són despeses subvencionables les que s'indiquen a continuació per a cada programa:
7.1. Programa I
El manteniment dels llocs de feina durant un any des de la notificació de la Resolució de concessió dels socis o treballadors contractats per les societats cooperatives, les societats microcooperatives i les societats laborals, d'acord amb el punt 5.2 d'aquesta convocatòria.
No es consideren com a despeses subvencionables el cas de socis que no hi presten serveis, tot i que hi cedeixin el gaudi de béns.
7.2. Per al Programa II
7.2.1. La incorporació de:
7.2.2. S'exclouen de la subvenció els supòsits d'incorporació de persones que hagin tingut alguna de les condicions indicades en el subpunt anterior en la mateixa entitat en els dos anys anteriors a la seva incorporació. Així mateix no es poden subvencionar les incorporacions de treballadors o treballadores temporals com a socis en les cooperatives, microcooperatives i societats laborals en què prestaven serveis amb caràcter temporal si aquestes contractacions vulneren l'article 15 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors i, en general, la normativa reguladora del contracte temporal de què eren titulars.
7.3. Per al Programa III
a) Despeses d'assessoria en les diverses àrees de la gestió empresarial. Aquestes despeses s'han de referir a les de caràcter extraordinari que afecten a la viabilitat o per a la implantació de projectes d'innovació en els processos de gestió o organització (com ara estudis de viabilitat, organització, diagnosi i altres de naturalesa anàloga) o a la implantació de noves tecnologies. En canvi, se n'exclouen les tasques d'assessorament que per la seva naturalesa tinguin caràcter ordinari i continuat en l'activitat de l'entitat.
b) Despeses notarials inherents a la constitució.
c) Despeses en publicitat, promoció i comercialització associades a la seva creació.
Excepcionalment, pel que fa a les despeses subvencionables per aquest programa, es considera com a data de constitució la data de l'atorgament de les escriptures, i aquesta serà la que es tingui en compte com a data compresa en el termini elegible, tot i que els tràmits posteriors (com la inscripció en el Registre de Cooperatives i alta de l'activitat econòmica) es puguin fer en els terminis que marca el Reglament d'organització i funcionament del Registre de Cooperatives de les Illes Balears.
No és subvencionable l'impost sobre el valor afegit (IVA).
7.4. Per al Programa IV
a) Inversions per la millora tecnològica encaminada a potenciar el comerç electrònic de l'entitat (aplicacions informàtiques, creació i millora del lloc web, lloguer i/o adquisició d'equipament informàtic).
b) La implantació de programari de gestió. Poden ser objecte de subvenció les despeses d'adquisició, implantació i parametrització de sistemes informàtics de gestió.
c) Màrqueting digital (creació i difusió de contingut a través de canals de mitjans digitals, com llocs web, pàgines d'inici, xarxes socials, correu electrònic i aplicacions mòbils) i la promoció d'aquest contingut.
d) Inversions en immobilitzat material o immaterial que contribueixin a la transformació digital i/o digitalització de les entitats per tal de consolidar, millorar o impulsar la competitivitat d'aquestes.
No és subvencionable l'impost sobre el valor afegit (IVA).
Vuitè Quantia dels ajuts
L'import de l'ajut serà el següent en funció del Programa tal com s'indica a continuació:
8.1. Programa I
a) Si la societat cooperativa, societat microcooperativa o societat laboral no té treballadors contractats, però manté el número de socis membres que hi prestin serveis, se subvenciona amb 2.000 euros.
b) Si la societat cooperativa, societat microcooperativa o societat laboral sol·licitant té contractats entre 1 i 3 treballadors, se subvenciona amb 2.500 euros.
c) Si la societat cooperativa, societat microcooperativa o societat laboral sol·licitant té contractats més de 3 treballadors, se subvenciona amb 3.000 euros.
8.2. Programa II
8.2.1. Per cada persona incorporada d'acord amb el punt 7.2.1 d'aquesta convocatòria, se subvenciona amb 6.000 euros.
8.2.2. Aquesta quantia s'estableix per a incorporacions amb jornada completa. En el cas que la jornada de la persona incorporada sigui a temps parcial, la quantia de l'ajut s'ha de calcular de forma proporcional al temps efectiu de la durada de la jornada de treball, la qual no pot ser inferior al 50 % de la jornada completa.
8.3. Programa III
Se subvenciona el 100 % dels costs totals suportats (IVA exclòs) que s'enumeren en l'apartat 7.3 anterior, amb el límit per entitat de mil cinc-cents euros (1.500 euros).
8.4. Programa I
La quantia de la subvenció és del 50 % del cost subvencionable, sense que en cap cas es puguin superar els límits següents:
a) Inversions per la millora tecnològica encaminada a potenciar el comerç electrònic: se subvenciona el 50 % de la despesa (IVA exclòs) amb un màxim de 2.500 euros d'ajut per entitat.
b) Implantació de programari de gestió: se subvenciona el 50 % de la despesa (IVA exclòs) amb un màxim de 1.500 euros d'ajut per entitat.
c) Màrqueting digital: se subvenciona el 50 % de la despesa (IVA exclòs) amb un màxim de 1.500 euros d'ajut per entitat.
d) Inversions en immobilitzat material o immaterial que contribueixin a la transformació digital i/o digitalització de les entitats: se subvenciona el 50 % de la despesa (IVA exclòs) amb un màxim de 1.500 euros d'ajut per entitat.
Novè Terminis i forma de presentació de les sol·licituds
9.1. Terminis
- Per al primer període a l'any 2025: del 3 febrer al 3 de març de 2025, ambdós inclosos.
- Per al segon període a l'any 2026: del 3 febrer al 3 de març de 2026, ambdós inclosos.
9.2. Presentació de la sol·licitud
9.2.1. La presentació de la sol·licitud duu implícita l'acceptació de tots els punts establerts a aquesta convocatòria.
9.2.2. Els models oficials de sol·licitud i la resta de documentació estan disponibles a la Seu Electrònica d'aquesta Administració. Les sol·licituds s'han d'adequar al model normalitzat d'acord amb l'annex II de la convocatòria.
9.2.3. Les cooperatives, microcooperatives i societats laborals són subjectes amb personalitat jurídica obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Tota la documentació s'ha de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi hauran d'adjuntar els annexos específics del procediment que estaran disponibles a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signats electrònicament.
Quan en la sol·licitud s'inclogui una adreça de correu electrònic, s'entendrà que s'aporta a l'efecte dels avisos esmentats en l'article 41.6 de la Llei 39/2015.
9.2.4. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es presumeix que amb la sol·licitud l'interessat autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social, llevat que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració a fer aquestes consultes en els annexos corresponents. En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent.
9.2.5. Només s'admetrà per a cada entitat una sol·licitud, que pot incloure un o varis programes, sempre que no siguin incompatibles entre sí.
9.2.6. En cas que es presenti la sol·licitud presencialment, l'Administració, requerirà que es presenti en la forma indicada. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.
9.2.7 Quan la sol·licitud no disposi dels requisits exigits en aquesta convocatòria, o no s'acompanyi de la documentació que d'acord amb aquesta sigui exigible, s'ha de requerir al sol·licitant per a que dins el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, de conformitat amb l'article 4.3 de l'Ordre de bases i amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, amb l'advertència que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.
Desè Documentació a aportar
Les entitats interessades han d'aportar la documentació que s'indica a continuació de manera ordenada, indexada i foliada:
10.1. Documentació general als quatre programes
a) La sol·licitud signada electrònicament, d'acord al model normalitzat que apareix en l'Annex II d'aquesta convocatòria.
b) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica del procediment.
c) Certificat d'inscripció en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç. Es comprovarà d'ofici per part de l'Administració llevat que l'entitat no ho autoritzi a l'annex II.
d) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret, com pugui ser, entre d'altres, un certificat electrònic qualificat de signatura electrònica emès per un prestador qualificat de serveis electrònics de confiança. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'ajuts d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.
e) Memòria que reculli les activitats realitzades en relació a cada un dels programes subvencionats, d'acord amb l'Annex V d'aquesta Resolució.
f) Certificat de l'empresa de prevenció de riscs laborals d'haver realitzat l'organització preventiva de riscs laborals perceptiva.
g) En cas de ser una empresa de més de 50 treballadors, certificat de complir amb l'obligació de reserva de quota d'un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats o còpia de l'autorització de l'aplicació de les mesures alternatives, emès per l'autoritat competent.
h) Certificat d'ajuts rebuts subjectes al règim de minimis, expedit pel Ministeri d'Hisenda.
i) En el cas que s'hagi denegat l'autorització a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en el seu nom per l'òrgan competent o autoritzat:
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI) del representant de l'entitat sol·licitant.
- Els informes de vida laboral o equivalents, emesos per l'organisme competent, en el cas que la cotització no sigui en règim general de la Seguretat Social.
10.2. Documentació específica del Programa I
a) Informe de vida laboral del codi compte de cotització (CCC) de l'entitat sol·licitant. L'interval d'aquest informe ha d'incloure com a mínim el període subvencionable indicat a aquesta convocatòria amb relació a l'anualitat per la qual es presenta la sol·licitud.
b) Llibre de socis actualitzat a la data de sol·licitud.
10.3. Documentació específica del Programa II
a) La Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç comprovarà d'ofici que la persona incorporada estava inscrita com a demandant d'ocupació prèviament a la data d'incorporació a l'entitat, llevat del cas en que s'hagi aplicat la regla 1a de l'article 10.1 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'Economia Social, en el qual s'haurà de presentar la resolució corresponent.
b) Llibre de socis actualitzat a la data de sol·licitud. Cal que en aquest consti l'aportació del capital social de la persona incorporada. En cas de no fer-ho, cal aportar el document corresponent.
c) Certificat, d'acord amb a l'annex IV d'aquesta resolució, expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari amb poder suficient per fer aquesta acreditació.
En el cas que l'entitat porti menys d'un any en funcionament, al certificat s'ha d'indicar també el període comprès entre l'inici de l'activitat i la data de la incorporació de la persona.
d) Alta en la Seguretat Social de la persona que s'incorpora. En el cas que l'alta de la persona incorporada es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s'ha d'aportar el certificat d'alta emès per la mutualitat corresponent.
e) La resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social en el supòsit d'incorporació per substituir una altra persona que s'hagi jubilat.
f) En el cas d'incorporació de persones treballadores titulars d'un contracte temporal amb l'entitat sol·licitant, còpia del contracte de treball.
g) En el cas d'incorporacions a temps parcial i/o de caràcter fix discontinu, còpia del contracte de treball.
10.4. Documentació específica dels Programes III i IV
a) Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: número de factura, data, concepte, base imposable, IVA, import total, emissor i destinatari.
b) Còpia dels documents bancaris que permetin acreditar els pagaments efectuats, la data del pagament, l'import pagat i el concepte. Alhora aquests documents han de permetre identificar la factura, el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.
No s'admeten:
-Factures justificatives inferiors a cent euros (IVA exclòs) a no ser que siguin absolutament necessàries per justificar l'import del programa perquè no es disposa de factures amb import més elevat.
-Tiquets de caixa.
-Pagaments en efectiu.
10.5. Respecte la selecció de proveïdors
D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (BOE núm. 272, de 9 de novembre), per al contracte menor (inferiors a 40.000 euros en el cas de contractes d'obra, de concessió d'obres o de concessió de serveis o inferiors a 15.000 euros quan es tracti de contractes de serveis i subministres), l'entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que la realitzin, el prestin o el subministrin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.
10.6. Els tècnics de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç poden sol·licitar qualsevol documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
10.7. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionable i tinguin incidència a les condicions de concessió de la subvenció en el termini de quinze dies des de la modificació.
Onzè Instrucció i resolució del procediment
11.1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director general d'Empresa, Autònoms i Comerç, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, a més de comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de la subvenció concedida, d'acord amb l'article 42 del mateix text legal.
11.2. El procediment de concessió s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut del que disposa l'article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions.
En aplicació de l'article 5 de l'Ordre de bases, modificada la concessió dels ajuts s'ha d'efectuar aplicant un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de dia i hora de les sol·licituds en el Registre electrònic del Govern de les Illes Balears, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, sempre que hi hagi crèdit suficient.
Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La data i l'hora de presentació de l'esmena de la sol·licitud, indicada en el punt 9.2.7 d'aquesta convocatòria, establirà l'ordre de prelació per atorgar la subvenció, sempre que no s'hagi exhaurit el crèdit previst per a la convocatòria.
L'import d'ajut resultant no podrà superar l'import elegible sol·licitat per una entitat ni els límits establerts en el punt 8 d'aquesta convocatòria.
L'òrgan instructor ha de realitzar d'ofici les actuacions que estimi necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.
11.3. Una vegada que els tècnics de la Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes al contingut d'aquesta convocatòria, i d'acord amb l'article 6.3 de l'Ordre de bases, la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç emetrà l'oportú informe que serveixi de base per a la proposta de resolució, degudament motivada.
11.4. El director general d'Empresa, Autònoms i Comerç emetrà una proposta de resolució de conformitat amb l'article 16.2.g) del Text refós de la Llei de subvencions, que es notificarà a les entitats interessades a la seva carpeta ciutadana, perquè, en el termini de deu dies, puguin al·legar el que considerin oportú i, en qualsevol cas, comunicar l'acceptació de la proposta. En el cas que no es presentin al·legacions ni es faci cap comunicació en aquest termini, s'entendrà que s'accepta la proposta de resolució, i aquesta s'elevarà a definitiva.
La proposta de resolució no crea cap dret a favor de l'entitat beneficiària proposada davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui.
11.5. El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia és l'òrgan competent per dictar les resolucions d'aprovació o denegació dels ajuts corresponents a aquesta convocatòria.
En tot cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat objecte de la subvenció.
En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.
11.6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de l'endemà que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada per silenci administratiu, tot això sens perjudici de l'obligació que té l'Administració de resoldre expressament.
11.7. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar individualment per mitjans electrònics als interessats, tal com determina l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
11.8. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat.
Dotzè Seguiment i control
12.1. La Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia pot realitzar les activitats de comprovació i control de les activitats subvencionades i dur a terme periòdicament controls de seguiment dels ajuts atorgats de conformitat amb aquesta convocatòria, a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades. Les entitats beneficiàries han de facilitar, en qualsevol moment i dins el termini que es disposi, la documentació que els sigui requerida.
12.2. A aquest efecte, la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia pot fer les comprovacions oportunes per mitjà dels informes de vida laboral emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social, excepte en el supòsit que l'entitat hagi denegat expressament el seu consentiment, cas en què aquesta l'haurà de presentar.
12.3. En cas que es detectin irregularitats o que el beneficiari incompleixi total o parcialment les obligacions o els compromisos contrets, donarà lloc a la revocació, quedant sense efecte la subvenció, total o parcialment, i procedirà el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, d'acord amb l'establert a l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions i l'article 13 de l'Ordre de bases.
Tretzè Justificació i pagament
Per pagar els ajuts que estableix aquesta convocatòria, amb la correcta presentació de la documentació indicada en el punt desè d'aquesta convocatòria s'entén acreditada la justificació de l'actuació subvencionable, d'acord amb l'article 12.6 de l'Ordre de bases, amb relació a l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Catorzè Concurrència i compatibilitat de subvencions
14.1. Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes. D'acord amb l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, quan es tracti de subvencions compatibles, concedides a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, l'import no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïllada o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.
14.2. Els ajuts per la incorporació de persones del Programa II són compatibles amb els beneficis fiscals i les bonificacions a la Seguretat Social prevists en els programes estatals de foment de l'ocupació, si bé en aquests supòsits la suma total de tots els ajuts i les subvencions no pot superar el 60 % del cost salarial anual de la persona incorporada, d'acord amb l'article 7.3 de la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l'ocupació.
Quinzè Protecció de dades personals
Els tractaments de dades de caràcter personal de les persones físiques es faran amb estricta subjecció al que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa sobre protecció de dades personals.
ANNEX II Sol·licitud d'ajuts per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears
1. DADES DEL SOL·LICITANT
Entitat (raó social): |
|
NIF: |
|
Adreça: |
Codi postal: |
Localitat: |
Municipi: |
Adreça electrònica: |
|
Telèfon: |
|
DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:
Nom i llinatges |
|
DNI: |
|
Adreça: |
Codi postal: |
Localitat: |
Municipi: |
Adreça electrònica: |
|
Telèfon: |
|
2. PROGRAMA/ES QUE SE SOL·LICITEN
( ) PROGRAMA I
( ) PROGRAMA II
( ) PROGRAMA III
( ) PROGRAMA IV
INDICAR EL PERÍODE SUBVENCIONABLE: ............................................................
3. AUTORITZACIONS
Marcar amb SÍ o NO:
( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.
( ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.
( ) D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.
( ) D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'administració actuant podrà consultar aquestes dades si no hi ha oposició de l'interessat.
4. DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A TOTS ELS PROGRAMES
EXPÒS:
Que estic interessat a demanar l'ajut per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears, i present aquesta declaració responsable de veracitat dels següents punts:
1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
2. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.
3. Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei autonòmica 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni he estat sancionat o condemnat per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei autonòmica 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.
4. Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions en matèria de cooperatives o de l'ordre social.
5. Que estic al corrent de les obligacions que estableix la Llei 5/2023, de 8 de març, de societats cooperatives de les Illes Balears o, en el cas de societats laborals, de les obligacions regulades en la Llei 44/2015, de 14 d'octubre, de societats laborals i participades, i en el Reial decret 2114/1998, de 2 d'octubre.
6. En relació amb altres subvencions, ajudes o bonificacions percebudes per a la mateixa finalitat, obtingudes de qualsevol administració, ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organisme internacional (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altre ajut pel mateix concepte.
( ) He sol·licitat o he rebut un altre ajut pel mateix concepte:
Organisme |
Data de resolució de concessió de la sol·licitud |
Quantia (€) |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
7. Que l'entitat tenia i té el domicili fiscal i el centre de treball, i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, durant el termini d'execució de les actuacions subvencionables i fins al moment de presentació de la sol·licitud.
8. Que accepto, íntegrament, les condicions de la convocatòria, que totes les dades són certes i que les puc acreditar documentalment, en cas que se m'exigeixin.
9. Que estic al corrent de les obligacions que estableix el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa sobre protecció de dades personals.
5. DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL PROGRAMA I
(només s'ha d'emplenar en el cas que se sol·liciti el programa I)
EXPÒS:
Que estic interessat a sol·licitar l'ajuda pel Programa I de la convocatòria de subvencions per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears, i present aquesta declaració responsable de veracitat dels següents punts:
1. Em compromet a mantenir els llocs de treball pel qual s'ha concedit l'ajut, durant el temps establert en el punt 5.2 d'aquesta convocatòria, segons l'entitat tingui activitat estacional o durant tot l'any.
RELACIÓ DE PERSONES SÒCIES O TREBALLADORES:
Núm. |
Nom i DNI |
Soci o treballador (especificar) |
Data de contractació |
Manteniment a data de sol·licitud (sí/no) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL PROGRAMA II
(Només s'ha d'emplenar en el cas que se sol·liciti el programa II)
EXPÒS:
Que estic interessat a demanar l'ajuda pel Programa II de la convocatòria de subvencions per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears, i present aquesta declaració responsable de veracitat dels punts següents:
1. Que em compromet a mantenir la persona o les persones que s'han incorporat per les quals es concedeix l'ajut, almenys durant dos anys des de la incorporació.
Si les persones incorporades deixen el lloc vacant, em compromet a substituir-les per una altra persona pel període que falti fins a completar el període de manteniment obligatori, d'entre la tipologia establerta a l'objecte d'aquesta convocatòria.
Em compromet a comunicar la baixa produïda a la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, en el termini de deu dies hàbils comptadors des del moment en què ha tingut lloc. Efectuada la substitució, em compromet a comunicar-la a la Direcció General esmentada dins el termini indicat en la convocatòria.
2. En cas d'incorporacions de persones a temps parcial, em compromet a mantenir com a mínim el percentatge de jornada pel qual s'ha concedit la subvenció.
3. En el cas d'incorporació de persones a les entitats en què prestaven serveis amb caràcter temporal, aquestes no vulneren l'article 15 de l'Estatut dels treballadors i, en general, la normativa reguladora del contracte temporal de què eren titulars.
4. La suma total de tots els ajuts no superen el 60 % del cost salarial anual de la persona incorporada, d'acord amb l'article 7.3 de la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l'ocupació.
RELACIÓ DE DADES DE LES PERSONES INCORPORADES:
Nom i DNI |
Tipus règim cotització (règim general, RETA o d'altre especial, mútua) |
Tipologia incorporació (punt 7.2.1) |
Data d'incorporació |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL PROGRAMA III:
(només s'ha d'emplenar en el cas que se sol·liciti el programa III)
EXPÒS:
Que estic interessat a demanar l'ajuda pel Programa III de la convocatòria de subvencions per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears, i present aquesta declaració responsable de veracitat dels següents punts:
1. Que em compromet a mantenir durant un període mínim d'un any, des de la data de sol·licitud de la subvenció, la forma jurídica escollida i registrada inicialment o una forma jurídica d'entre les exigibles a la normativa reguladora.
RELACIÓ DE DESPESES
Núm. factura |
Emissor factura |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Import total |
Forma i data pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL PROGRAMA IV
(només s'ha d'emplenar en el cas que se sol·liciti el programa IV)
EXPÒS:
Que estic interessat a demanar l'ajut pel Programa IV de la convocatòria de subvencions per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears, i present aquesta declaració responsable de veracitat dels punts següents:
1. Que em compromet a mantenir la inversió objecte de la subvenció durant un període mínim d'un any, des de la data de sol·licitud de la subvenció, excepte que es tracti de béns amortitzables amb un període inferior, cas en què almenys ho mantindré per aquest.
RELACIÓ DE DESPESES:
Núm. factura |
Tipus despesa segons punt 7.4 |
Emissor factura |
Concepte |
Base Imposable |
IVA |
Import total |
Forma i data pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SOL·LICIT:
En el marc dels ajuts per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears:
- Pel que fa al PROGRAMA I: per un import de _____________ €
- Pel que fa al PROGRAMA II: per un import de _____________ €
- Pel que fa al PROGRAMA III: per un import de ____________ €
- Pel que fa al PROGRAMA IV: per un import de ____________ €
L'ajuda per un import global (programa I, II, III, IV) de:
................................................................................................... euros.
[localitat] , a la data de la signatura electrònica
[signatura electrònica del sol·licitant]
ANNEX III INFORMACIÓ PER A L'ENTITAT SOL·LICITANT
Aquest Annex III no s'ha de presentar. Heu de lliurar la documentació comú i l'específica per a cada programa
DOCUMENTACIÓ ADJUNTALes entitats interessades han d'aportar la documentació que s'indica a continuació de manera ordenada, indexada i foliada:
Documentació general als quatre programes:
a) La sol·licitud signada electrònicament, d'acord al model normalitzat que apareix en l'annex II d'aquesta convocatòria.
b) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica del procediment.
c) Certificat d'inscripció en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç. Es comprovarà d'ofici per part de l'Administració llevat que l'entitat no ho autoritzi en l'annex II.
d) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret, com pugui ser, entre d'altres, un certificat electrònic qualificat de signatura electrònica emès per un prestador qualificat de serveis electrònics de confiança. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'ajuts d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.
e) Memòria que reculli les activitats realitzades en relació a cada un dels programes subvencionats, d'acord amb l'annex V d'aquesta Resolució.
f) Certificat de l'empresa de prevenció de riscs laborals d'haver realitzat l'organització preventiva de riscs laborals perceptiva.
g) En cas de ser una empresa de més de 50 treballadors, certificat de complir amb l'obligació de reserva de quota d'un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats o còpia de l'autorització de l'aplicació de les mesures alternatives, emès per l'autoritat competent.
h) Certificat d'ajuts rebuts subjectes al règim de minimis, expedit pel Ministeri d'Hisenda.
i) En el cas que s'hagi denegat l'autorització a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en el seu nom per l'òrgan competent o autoritzat:
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.
- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.
- Els informes de vida laboral o equivalents, emesos per l'organisme competent, en el cas que la cotització no sigui en règim general de la Seguretat Social.
Documentació específica del Programa I
a) Informe de vida laboral del codi compte de cotització (CCC) de l'entitat sol·licitant. L'interval d'aquest informe ha d'incloure com a mínim el període subvencionable indicat a aquesta convocatòria amb relació a l'anualitat per la qual es presenta la sol·licitud.
b) Llibre de socis actualitzat a la data de sol·licitud.
Documentació específica del Programa II
a) La Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç comprovarà d'ofici que la persona incorporada estava inscrita com a demandant d'ocupació prèviament a la data d'incorporació a l'entitat, llevat del cas en que s'hagi aplicat la regla 1a de l'article 10.1 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'Economia Social, en el qual s'ha de presentar la resolució corresponent.
b) Llibre de socis actualitzat a la data de sol·licitud. Cal que en aquest consti l'aportació del capital social de la persona incorporada. En cas de no fer-ho, cal aportar el document corresponent.
c) Certificat, d'acord amb l'annex IV d'aquesta resolució, expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari amb poder suficient per fer aquesta acreditació.
En el cas que l'entitat porti menys d'un any en funcionament, el certificat s'ha de referir al període comprès entre l'inici de l'activitat i la data de la incorporació de la persona.
d) Alta en la Seguretat Social de la persona que s'incorpora. En el cas que l'alta de la persona incorporada es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s'ha d'aportar el certificat d'alta emès per la mutualitat corresponent.
e) La resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social en el supòsit d'incorporació per substituir una altra persona que s'hagi jubilat.
f) En el cas d'incorporació de persones treballadores titulars d'un contracte temporal amb l'entitat sol·licitant, còpia del contracte de treball.
g) En el cas d'incorporacions a temps parcial i/o de caràcter fix discontinu, còpia del contracte de treball.
Documentació específica dels Programes III i IV
a) Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: número de factura, data, concepte, base imposable, IVA, import total, emissor i destinatari.
b) Còpia dels documents bancaris que permetin acreditar els pagaments efectuats, la data del pagament, l'import pagat i el concepte. Alhora aquests documents han de permetre identificar la factura, el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.
ANNEX IV CERTIFICAT PROGRAMA II
[dades del representant/apoderat]
CERTIFIC:
D'acord amb el període subvencionable: .................................................................... [de l'1 de juny al 31 de desembre del 2024 o de l'1 de gener al 31 de desembre de 2025],
[en el cas que l'entitat porti menys d'un any en funcionament, al certificat s'ha d'indicar també el període comprès entre l'inici de l'activitat i la data de la incorporació de la persona]
Que amb relació a la incorporació de [nom complet de la persona], amb DNI [núm.] en data d'incorporació [data d'incorporació], aquesta no ha tingut la mateixa condició a l'entitat en els dos anys anteriors a la data d'incorporació indicada.
Que en els dotze mesos anteriors (o la part proporcional si l'entitat té menys d'un any des de la constitució), hi havia la següent relació de persones sòcies i/o treballadores de l'entitat:
Nom com-plet |
DNI |
Tipus de relació amb l'entitat1 |
Tipus de soci 2 |
Tipus cotització3 |
Tipus de contracte4 |
Data alta5 |
% de jorna-da6 |
Jubilació7 (sí/no) |
Excedències8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Treballador assalariat o soci.
2 Dels prevists en el punt 1.b) de l'Annex I.
3 Règim General de la Seguretat Social, Règim Especial dels Treballadors Autònoms o equivalent, mutualista.
4 Només en cas de persones treballadores assalariades no sòcies: temporal o indefinit.
5 Data d'inici de la relació laboral o societària amb l'entitat.
6 Especificar el percentatge de jornada laboral de la persona. Si n'és inferior al 100 %, detallar els períodes i els percentatges.
7 La persona treballadora s'ha jubilat en els dotze mesos anteriors a la incorporació de la nova sòcia?
8Indicar si n'hi ha hagut. En cas afirmatiu, especificar la causa i el període de gaudi.
[localitat] , a la data de la signatura electrònica
[Signatura electrònica del sol·licitant]
ANNEX V MEMÒRIA D'ACTIVITATS
La memòria és un document preceptiu inclòs en el punt 10.1 d'aquesta convocatòria i ha de tenir l'estructura i contingut següents:
1. DADES IDENTIFICATIVES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT
2. DATA D'INICI DE LES ACTIVITATS (màxim 3 línies)
3. OBJECTIUS DE L'ACTIVITAT (màxim 5 línies)
4. DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS (màxim 10 línies)
5. ENUMERACIÓ DE LES ACTIVITATS I DISTINCIÓ ENTRE PRINCIPALS I SECUNDÀRIES (màxim una pàgina)
6. ESDEVENIMENTS ORGANITZATS (si escau)
7. PERSONAL ENCARREGAT DE LES ACTIVITATS (si escau)
8. DESPESES DE LES ACTUACIONS (si escau)
9. SIGNATURA ELECTRÒNICA