Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 841213
Aprovació definitiva de la modificació d’ordenances fiscals de l'Ajuntament d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Que en data 31 d'octubre de 2024 el Ple de l'Excm. Ajuntament d'Eivissa, va acordar aprovar inicialment la modificació de les següents ordenances fiscals:

  • Ordenança Fiscal Reguladora de l'Impost sobre Béns Immobles.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per a la Instal·lació de Caixers Automàtics a les façanes dels immobles amb accés directe des del domini públic.
  • Ordenança Fiscal Reguladora del Preu Públic per la Vigilància Especial dels establiments que ho sol·licitin.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de l'exacció dels drets i taxes per la recollida de vehicles de la vía pública.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per a la recollida d'animals de les vies públiques municipals.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per expedició de documents administratius.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per prestació del servei de recollida i eliminació d'escombraries.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de les Taxes per la utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic.

Que una vegada conclòs el termini d'informació pública de les citades Ordenances, queden aprovades definitivament de forma automàtica per transcórrer el termini d'informació pública sense la presentació d'al·legacions contra el text aprovat inicialment.

Mitjançant el present, es publica el text íntegre de les modificacions de les Ordenances Fiscals citades anteriorment de l'Ajuntament d'Eivissa, per al seu general coneixement, de conformitat amb l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, en relació amb l'article 113 de la mateixa Llei, a l'efecte de la seva entrada en vigor. 

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el terme de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

ANNEX TEXT ÍNTEGRE APROVAT DEFINITIVAMENT

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES

Article 2.- TIPUS DE GRAVAMEN I QUOTA

El tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns immobles aplicable als béns immobles urbans serà del 0,68 %

Disposició final

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm .... de data...., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES

Article 3r. Base imposable, quota i meritació

3.3.1. El tipus de gravamen serà del 4%.

 

Disposicions finals

Segona.- Les presents modificacions de l'Ordenança entraran en vigor el dia 1 de gener de 2025.

Vigència

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm ....de data ...., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA

Article 5è.

S'estableix una bonificació de la quota de l'impost en funció dels motors dels vehicles i el tipus de combustible que consumeixen, del 30% per a vehicles elèctrics y el 20% per a vehicles híbrids i vehicles de GLP.

Disposició final

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm ... de data ..., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

MODIFICACIÓ DE L' ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A LA INSTAL·LACIÓ DE CAIXERS AUTOMÀTICS A LES FAÇANES DELS IMMOBLES AMB ACCÉS DIRECTE DES DEL DOMINI PÚBLIC

ARTICLE 5. Quota tributària

La quota tributària de la Taxa regulada en aquesta Ordenança serà la fixada en la tarifa continguda a l'apartat següent:

Per cada caixer automàtic 1.082,88 €/any

ARTICLE 7. Normes de gestió

7. S'inclourà un registre numerat amb adhesius identificatius

DISPOSICIÓ FINAL

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm ... de data ..., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA VIGILÀNCIA ESPECIAL DELS ESTABLIMENTS QUE HO SOL·LICITIN

Article 3r.- Quantia

1. La quantia del preu públic per la prestació del servei de vigilància especial, per cada hora o fracció serà la següent:

Preu del servei per hora o fracció en dies laborables

1 agent a peu de 6:00 a 22:00

48,25 €

1 agent a peu de 22:00 a 06:00

55,68 €

1 agent motorista de 6:00 a 22:00

64,37 €

1 agent motorista de 22:00 a 06:00

71,81 €

1 agent en cotxe patrulla de 6:00 a 22:00

88,66 €

1 agent en cotxe patrulla de 22:00 a 06:00

96,09 €

Preu del servei per hora o fracció en diumenges o festius

1 agent a peu de 6:00 a 22:00

43,34 €

1 agent a peu de 22:00 a 06:00

54,38 €

1 agent motorista de 6:00 a 22:00

59,46 €

1 agent motorista de 22:00 a 06:00

70,50 €

1 agent en cotxe patrulla de 6:00 a 22:00

83,75 €

1 agent en cotxe patrulla de 22:00 a 06:00

94,79 €

2. Aquest preu serà multiplicat per tants agents com siguin sol·licitats, quedant a discreció de la Prefectura l'aprovació del servei i la valoració de la realització del servei per un agent o més en funció de la valoració del mateix i les recomanacions de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació policial de les Illes Balears, publicada al BOIB núm. 106/2013 de 30 de julio de 2013 i al BOE núm. 203/2013 de 24 d'agost de 2013.

3. l temps de prestació efectiva del servei es computarà prenent com a moment inicial el de la sortida dels efectius dels seus respectius quarters o parcs i com a final el de l'entrada d'aquests, una vegada conclòs el servei.

Article 4t.- Obligació de pagament.

1. L'obligació de pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança neix des que es presti el servei especificat a l'apartat segon de l'article anterior.

2. El pagament del dit preu públic s'efectuarà posteriorment a l'aprovació del servei per part de Prefectura i amb anterioritat de la realització del servei mitjançant una autoliquidació.

3. Per justificar el pagament s'haurà de presentar l'autoliquidació i el document justificatiu del mateix a la Prefectura de la Policia Local o en el seu defecte al o la Cap de servei, per tal de verificar el càrrec.

Disposició final

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm … de data ..., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'EXACCIÓ DELS DRETS I TAXES PER LA RECOLLIDA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA

Article 3r.- TARIFES

CONCEPTE

RETIRADA

Horari diürn dies laborables de 06.00-22.00 hores

RETIRADA

Horari nocturn en dies laborables de 22.00-06.00 hores i diumenges i festius 24 hores

DEPÒSIT

Per cada dia que passi al dipòsit a partir del dia següent de la retirada

Bicicletes

41 €

60 €

2,30 €

Ciclomotor, tricicle, quadricicle fins a 49cc.

71 €

106 €

3,50 €

Motocicleta tricicle i quadricicle des de 50cc. fins a 250cc.

92 €

123 €

4,00 €

Motocicleta tricicle i quadricicle més de 250cc.

81 €

107 €

4,50 €

Automòbils, furgonetes mixtes i vehicles anàlegs amb tara fins a 1.500 kg.

182 €

213 €

7,00 €

Automòbils, furgonetes mixtes i vehicles anàlegs amb tara des de 1.501 Kg. Fins a 3.500 Kg.

209 €

283 €

9,00 €

Altres vehicles de 3.501 Kg. A 5.000 Kg. de tara

200 €

300 €

14,00 €

Altres vehicles de més 5.000 Kg. de tara

300 €

450 €

17,00 €

Objectes sense consideració de vehicle per unitat, fins a 50 kg/500 litres.

Aquest preu s'incrementarà en 10 € per cada 20kg/200 litres d'excés.

6 €

9 €

1,10 €

Embarcacions fins a 4 m.

Aquest preu s'incrementarà en 25 € pera cada metre o fracció.

150 €

225 €

7,00 €

Remolcs lleugers fins a 750 kg.

70 €

105 €

4,50 €

Remolcs pesats

150 €

225 €

9,00 €

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm … de data ..., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

APROVACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A LA RECOLLIDA D'ANIMALS DE LES VIES PÚBLIQUES

Article 1r.- Fonament i Naturalesa

A l'empara del que preveuen els articles 58 i 20.3.p del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de dit text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per les despeses de recollida, manteniment, sacrifici i adopció d'animals abandonats a les vies públiques municipals.

Article 2.- Fet Imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la prestació dels serveis de recollida, manteniment, sacrifici i adopció d'animals abandonats a les vies públiques municipals.

Article 3.- Subjectes passius

Són subjectes passius de la taxa els amos dels animals objecte de la taxa.

Article 4.- Beneficis Fiscals

No s'aplicaran exempcions ni bonificacions per a la determinació del deute tributari que els subjectes passius hagin de satisfer per aquesta taxa.

Article 5.- Quota Tributària

La quantia de la taxa es determinarà aplicant les tarifes següents:

a) Enganxada i retirada de l'animal a la via pública

75,00 €

b) Dia de estada a la canera

13,00 €

c) Per lliurament al centre, per animal

80,00 €

d) Per col·locació del xip

45,00 €

e) Per injecció antiràbica

40,00 €

f) Per injecció de seguretat

40,00 €

g) Passaport

20,00 €

Article 6. Meritació

La taxa es meritarà quan s'iniciï la prestació del servei.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

La present Ordenança deroga íntegrament la publicada al Boib núm 23 de data 16 de febrer de 2013.

DISPOSICIÓ FINAL

L'aprovació de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm ... de data ..., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 6è.- TARIFA

Epígraf tercer: documents expedits o fets per les Oficines Municipals

 

8. Per expedient de trasmisions de llicències urbanístiques.

500,00 €

9. Per pròrroga del termini d'execució llicència d'obres, per cada termini concedit

200 €

Per subsegüents expedicions de la llicència d'ocupació de via pública  o de zona privativa d'ús públic sense modificacions d'aquesta

ES DEROGA

 

Epígraf vuitè: expedició de documents relatius a la Policia Local

2.2 Per confecció d'un informe d'habitabilitat d'un habitatge

35,92 €

2.3 Per confecció d'un informe de convivència o comprovació de domicili en un període determinat

43,85 €

2.4 Per confecció d'un informe d'actuacions i/o Intervencions policials

51,78 €

Vigència

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm ... de data ..., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació.

 

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PRESTACIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA I ELIMINACIÓ D'ESCOMBRARIES

Article 1r.- FONAMENT LEGAL, NATURALESA I OBJECTE

A l'empara del previst als articles 57 i 20.4.s) del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRLRHL), de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 d'aquest text legal i la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, l'Ajuntament d'Eivissa estableix les taxes per prestació del Servei de Recollida i Eliminació d'Escombraries que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de les quals atenen al que preveu l'article 20.4.s) del citat Text Refós.

Amb aquesta regulació es dona compliment a l'exigència legal d'establir unes taxes específiques, diferenciades i no deficitàries.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa per la prestació del servei, de recepció obligatòria, de recollida, transport, tractament i/o eliminació d'escombraries domiciliàries i residus sòlids urbans d'habitatges, allotjaments i locals o establiments on s'exerceixin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis.

2. A tal efecte, es consideraran escombraries domiciliàries i residus sòlids urbans les restes i deixalles d'alimentació o detritus procedents de la neteja normal de locals o habitatges i s'exclouen de tal concepte els residus de tipus industrial, enderrocs d'obres, detritus humans, matèries i materials contaminants, corrosius, perillosos o la recollida o abocament dels quals exigeixi l'adopció d'especials mesures higièniques, profilàctiques o de seguretat.

3. Així mateix constitueix el fet imposable la prestació del servei, de caràcter voluntari i amb sol·licitud prèvia de la persona interessada, de recollida, transport i tractament per a la seva eliminació de mobles, estris i matalassos no procedents d'habitatges de particulars, restes de jardineria i poda, així com d'animals morts.

4. No està subjecta a la taxa la prestació, de caràcter voluntari i a instància de part, dels següents serveis:

a) Recollida d'escombraries i residus no qualificats de domiciliàries i urbans d'indústries i laboratoris.

b) Recollida de runes d'obres a solars i locals.

c) Descàrrega als abocadors municipals d'escombraries, estris, restes i residus no procedents del Servei Municipal de Recollida.

Article 3r.- SUBJECTES PASSIUS

1. Són subjectes passius contribuents:

a) Les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 33 de la Llei general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiats o afectats pel servei.

2. Respecte del supòsit de l'apartat a) anterior, tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent el propietari dels habitatges o locals, que podrà repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre els beneficiaris o afectats pel servei.

Article 4t.- RESPONSABLES

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els article 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

1. Tindrà caràcter gratuït el servei de recollida de mobles i estris d'habitatges particulars, a sol·licitud de la persona interessada.

2. Gaudiran de bonificació del 90 per 100 de l'import de la Taxa els subjectes passius contribuents que ostentant la condició de caps de família siguin pensionistes o minusvàlids (i es consideraran a aquests efectes com a minusvàlids qui tingui aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100, d'acord amb el barem de la Disposició Addicional Segona de la Llei 26/1990, de 20 de desembre), i els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors, respecte del Salari Mínim Interprofessional (S.M.I.), de conformitat al següent barem:

Unitat familiar de:

-6 membres sense superar 3 vegades el SMI.

-5 membres sense superar 2,5 vegades el SMI.

-4 membres sense superar 2 vegades el SMI.

-3 membres sense superar 1,5 vegades el SMI.

-2 membres sense superar 1 vegada el SMI.

Als efectes de l'aplicació de la referida bonificació s'entenen per ingressos familiars els corresponents als membres de la unitat familiar computant-se com a ingressos, i membres integrants aquells que assenyala la Llei reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

Els ingressos familiars es justificaran mitjançant certificat de la pensió realitzat pel banc, declaració jurada que la unitat familiar no supera el SMI de conformitat amb el barem expressat anteriorment o mitjançant qualssevol altres documents que expressament poguessin interessar-se per l'Administració Municipal.

L'aplicació de la tarifa bonificada s'efectuarà a instància de les persones interessades i tindrà caràcter anual; la seva vigència cessarà el 31 de desembre de cada exercici, a l'acabament del qual haurà de renovar-se la sol·licitud a efectes de la seva aplicació, si escau, per a l'exercici següent.

3. Gaudiran d'una bonificació del 5% de l'import de la taxa els subjectes passius contribuents que acreditin l'ús de la deixalleria amb un mínim de 10 entrades a l'any a qualsevol de les deixalleries de l'illa, ja sigui fixa o mòbil, amb les següents condicions:

• No seran objecte de bonificació les aportacions de residus de les fraccions objecte de la recollida selectiva del servei municipal (paper/cartró, envasos, vidre, resta).

• Aquesta bonificació s'aplicarà únicament als usuaris domèstics, i no a les activitats.

• L'usuari haurà de presentar una sol·licitud per registre a l'Ajuntament abans del 31 de gener de cada any, en la qual haurà d'adjuntar:

• Tiquets de la Deixalleries a nom del titular o arrendatari, que acreditin les aportacions entre el 1 de gener i el 31 de desembre.

• La bonificació, en cas de complir els requisits, s'aplicarà en la taxa de l'any següent a les aportacions realitzades

Article 6è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

La quota tributària quedarà determinada per l'aplicació del següent:

QUADRE DE TARIFES

Total Tarifa

Epígraf primer: habitatges

S'entén per habitatge el destinat a domicili de caràcter familiar i allotjaments que no excedeixin de 10 places

 

1.1 Habitatges fins a 120 m2

85,00 €

1.2 Habitatges de 121 a 130 m2

100,00 €

1.3 Habitatge de 131 a 140 m2

125,00 €

1.4 Habitatge de 141 a 160 m2

148,00 €

1.5 Habitatge de 161 a 200 m2

199,00 €

1.6 Habitatge de més de 200 m2

215,00 €

Epígraf segon: allotjaments

 

2.1 Hotels de 5* i gran luxe, per plaça, a l'any.

112,00 €

2.2 Hotels de 4*, per plaça, a l'any.

84,00 €

2.3 Hotels de 3 *, per plaça, a l'any.

55,00 €

2.4.Hotels de 2* i 1*, per plaça, a l'any

42,50 €

2.5 Habitatges amb lloguer vacacional

330,00 €

Epígraf tercer: locals comercials i industrials

 

3.1 Supermercats, economats i cooperatives, fins a 100m2

1.336,80 €

3.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any

24,00 €

3.2 Magatzems a l'engròs de fruites, verdures i hortalisses, fins a 100m2.

699,75 €

3.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

4,50 €

3.3 Peixateries, carnisseries i similars, fins a 100 m2.

627,75 €

3.3.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

7,88 €

3.4 Locals comercials i industrials en general, i en particular, forns, confiteries, ultramarins, comestibles, botelleries, venda de roba i confeccions, fusteries, bugaderies, llibreries, premsa, articles de pells, sabateries, drogueries, papereries, botigues de bijuteries, gasolineres, farmàcies, fontaneries, pintures, oficines, venda de ceràmiques i porcellana, joieries, ferreteries, garatges, reparacio de vehicles, electrodomèstics, fotografia, estancs,souvenirs, artesania, guarderies, clubs i societats recreatives, fins a 100 m2.

385,84 €

3.4.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

4,24 €

3.5 Locals buits

120,00 €

En cap cas la quantia de la quota que regeix els establiments compresos a l'apartat 3.4 del present epígraf serà superior a:

1.090,00€

Epígraf quart: establiments de restauració

 

4.1 Restaurants, pizzeries i establiments que serveixin menjars, fins a 100 m2.

1.219,65 €

4.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

12,93 €

4.2 Hamburgueseries o similars que es realitzin per cadenes de distribució o marques comercials en règim de franquícies, fins a 100 m2.

1.858,85 €

4.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

23,50 €

4.3 Cafeteries, fins a 100 m2.

841,30 €

4.3.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

10,58 €

4.4 Bars i tavernes, fins a 100 m2.

580,45 €

4.4.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

3,53 €

Epígraf cinquè: establiments d'espectacles

 

5.1 Cines i teatres, per plaça.

1,20 €

5.2 Sales de festes, de ball o de joc, discoteques, cafès concert, cafès teatre i establiments i similars, fins a 100 m2.

1.682,50 €

5.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

20,00 €

Epígraf sisè: altres locals industrials o mercantils

 

6.1 Centres oficials, fins a 100 m2.

277,50 €

6.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

2,25 €

6.2 Oficines bancàries, fins a 100 m2.

1.895,00€

6.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

16,25 €

6.3 Altres locals no expressament tarifats, fins a 100 m2.

429,00 €

6.3.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

3,30 €

6.4 Magatzems amb afecte a l'activitat

 

6.4.1 De menys de 100 m2

208,00 €

6.4.2 De 100 a 200 m2.

276,00 €

6.4.4 De més de 200 m2, per m2, a 'any.

1,80 €

6.5 Magatzems que s'utilitzin com a dipòsit de materials o afectes a l'activitat d'una indústria o comerç.

 

Tarifes:

 

6.5.1 De menys de 100 m2.

208,00 €

6.5.3 De més de 100 m2 fins a 200 m2.

276,00 €

6.5.5 De més de 200 m2, per m2, a l'any.

1,80 €

6.5.7 Centres sanitaris (hospitals i similars), per cada plaça d'allotjament al centre.

33,00 €

Epígraf setè: despatxos professionals

 

7.1 Fins 100 m2.

377,50 €

7.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

3,75 €

En el supòsit que l'oficina o establiment es trobi situat al mateix habitatge, sense preparació, s'aplicarà únicament la tarifa precedent, i hi quedarà embeguda la de l'epígraf 1r.

Les quotes assenyalades a la tarifa tenen caràcter d'irreductible i corresponen a una anualitat.

 

Epígraf vuitè: centres d'ensenyament

 

8.1 Centres d'ensenyament, amb internat mig pensionat, per plaça, a l'any.

2,00 €

8.2 Centres d'ensenyament, sense internat, per plaça, a l'any.

1,25 €

Epígraf novè: llocs d'amarratge

 

Per lloc d'amarratge en port esportiu.

 

9.1 De 0 a 6 m d'eslora

66,00 €

9.2 De 6,01 a 9 m d'eslora

72,00 €

9.3 De 9,01 a 12 m d'eslora

106,40 €

9.4 De 12,01 a 16 m d'eslora

141,00 €

9.5 De 16,01 endavant

220,00 €

9.6 Embarcacions que ofereixen excursions, per passatger

3,00 €

Article 7è.- MERITACIÓ DE LA TAXA I NORMES DE GESTIÓ I COBRANÇA

1. En el supòsit determinat a l'article 2n. 1 es merita la Taxa i neix l'obligació de contribuir des del moment en què s'iniciï la prestació del serveis, i s'entén iniciada, atesa la seva naturalesa de recepció obligatòria, quan estigui establert i en funcionament el servei municipal de recollida d'escombraries domiciliàries als carrers o llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa. Una vegada iniciada la prestació del servei, la meritació es produirà el dia 1 de gener de cada any, i el període impositiu comprendrà l'any natural, salvat en els següents supòsits:

1.1. Quan s'iniciï la prestació del servei en el primer semestre, s'abonarà en concepte de taxa la quota anual íntegra. Si l'iniciï de la prestació té lloc en el segon semestre de l'exercici es liquidarà la meitat de la quota anual.

1.2. Si se cessa definitivament en l'ús de la prestació del servei durant el primer semestre de l'exercici procedirà la devolució de la meitat de la quota anual. Si el cessament definitiu té lloc en el segon semestre, no procedirà la devolució de cap quantitat.

Les devolucions es tramitaran amb expressa sol·licitud prèvia dels contribuents, i si escau del seus substituts, adjuntant el rebut original abonat, i hauran d'acreditar el cessament definitiu en l'ús de la prestació dels serveis de la següent forma:

a) Si es tracta d'una activitat econòmica, mitjançant l'aportació de fotocòpia de la baixa censal, per cessament definitiu en l'activitat respecte de l'Impost sobre Activitats Econòmiques. La sol·licitud haurà de contenir també petició dirigida al Departament de Llicències interessant la conseqüent anul·lació de la Llicència d'Obertura de l'establiment.

b) Quan es tracti d'habitatges, mitjançant l'aportació de fotocòpia d'escriptura o document públic, acreditatius de la transmissió de l'immoble gravat.

2. Anualment es formarà un padró en el qual figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquidin per aplicació de la present ordenança, que serà exposat al públic per un mes a efectes de reclamacions, amb anunci previ al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i Tauler d'Anuncis municipal.

3. Transcorregut el termini d'exposició al públic, l'Ajuntament resoldrà les reclamacions presentades i aprovarà definitivament el padró que servirà de pas per als documents cobradors corresponents.

4. Els titulars de l'explotació d'establiments hotelers, apartaments turístics i de les restants activitats comercials i industrials afectades per la present ordenança que desitgin integrar-se al programa de recollida selectiva de residus hauran de formular sol·licitud a tal efecte davant l'Administració municipal. Si dita sol·licitud i l'iniciï de la prestació efectiva de la referida modalitat de recollida selectiva es produeixen durant el primer quadrimestre de l'any, li serà d'aplicació la tarifa de la taxa prevista a tal efecte per al respectiu any en curs. En el cas contrari dita tarifa s'aplicarà a partir de l'exercici següent.

5. Les baixes s'hauran de cursar abans de la finalització de l'anualitat, mitjançant notificació a l'Ajuntament, i tindrà efectes a partir de la següent. Qui incompleixi aquesta obligació, seguirà subjecte al pagament de l'exacció. La duració de la baixa no podrà ser inferior a dotze mesos; i no s'entén, en conseqüència, com a baixa, la no ocupació o tancament temporal, de qualsevol classes d'habitatge, comerç o indústria per un període inferior al abans assenyalat.

Les modificacions d'ordre físic (superfície, enderrocament, etc.) jurídic (categoria, etc.) hauran de ser comunicades a l'Administració municipal i tindran efecte a partir de l'exercici següent al de la comunicació.

6. Els supòsits d'activitats comercials o de tipus d'immobles no recollits de forma específica als epígrafs del quadre de tarifes de l'art. 6 de l'ordenança podran ser objecte de concert fiscal per a la determinació de la quota, a requeriment de l'Administració municipal als subjectes passius o els seus substituts; si no se subscriu dit concert es liquidarà la taxa per l'aplicació de la tarifa de major analogia de les existents en el quadre de tarifes.

7. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, es faran efectives per la via de constrenyiment, de conformitat a les normes del Reglament General de Recaptació.

8. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per a la declaració de la qual es formalitzarà l'oportú expedient, d'acord amb el que prevé el vigent Reglament General de Recaptació.

Article 8è.- INFRACCIONS I SANCIONS

En tot allò relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els article 77 i següents de la Llei General Tributària.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

La present Ordenança deroga íntegrament la publicada al BOIB núm 24 de data 18 de febrer de 2021.

DISPOSICIÓ FINAL

VIGÈNCIA

La present Ordenança Fiscal, aprovada inicialment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm ... de data ..., entrarà en vigor a partir del dia 1 de gener de 2025 i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

ORDENANÇA GENERAL REGULADORA DE LES TAXES PER LA UTILITZACIÓ PRIVATIVA O L´APROFITAMENT ESPECIAL DEL DOMINI PÚBLIC PER LES OCUPACIONS DE LA VIA PUBLICA

Article 1r.- CONCEPTE I NATURALESA

De conformitat amb el que preveu l'article 58, en relació amb l'article 20.30, ambdós del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix les diferents taxes per utilitzacions privatives o aprofitaments especials que es derivin dels fets imposables especificats a l'annex d'aquesta Ordenança.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

Constitueix el fet imposable de les taxes la utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic local que derivi de les ocupacions que s'especifiquen a l'annex d'aquesta ordenança.

Estan obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança, les persones o entitats a favor de les quals s'atorguin les llicències, o qui es beneficiï de l'aprofitament, si es procedeix sense l'oportuna autorització.

No estan subjectes a la taxa prevista a aquesta ordenança les ocupacions de domini públic local a favor d'empreses explotadores de serveis de subministraments d'interès general, ni altres ocupacions de domini públic que ja comptin amb la corresponent ordenança fiscal vigent a aquest Ajuntament i que no s´hagi derogat, i el seu fet imposable no estigui especificat a l'annex d'aquesta ordenança.

Article 3r.- SUBJECTES PASSIUS

Són subjectes passius de les taxes totes les persones físiques i jurídiques així com les Entitats a què es refereix l´article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària a favor de la qual s'atorguin les autoritzacions o al qui beneficiïn, si no es va procedir a l'oportuna autorització. És a dir:

- Els titulars de llicències o concessions municipals i aquells en el benefici de les quals redundi l'aprofitament o la utilització privativa del domini públic local.

- Els que, sense llicència o concessió, realitzin algun dels aprofitaments inclosos en aquesta ordenança.

- Els que, havent cessat en l'aprofitament, no presentin a l'Ajuntament la baixa corresponent.

Article 4t.- RESPONSABLES

Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41.1 i 42 de la Llei general tributaria.

Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l´article 43 de la Llei general tributària.

Article 5è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

1. La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la fixada a la tarifa continguda a l'annex d'aquesta Ordenança, en funció del temps de duració de l'aprofitament i/o de la superfície l'ocupació de la qual queda autoritzada en virtut de la llicència, o la realment ocupada si fos major.

Article 6è.- NORMES DE GESTIÓ

1. Les quantitats exigibles conforme a la tarifa es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat i seran irreductibles pels períodes anuals de temps assenyalats en els respectius epígrafs.

2. Les persones o entitats interessades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta Ordenança hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ a què es refereix l'article següent i formular declaració en la qual consti la superfície de l'aprofitament, adjuntant un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la seva situació dins del municipi.

3. Els serveis tècnics d'aquest ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades per les persones interessades, concedint-se les autoritzacions de no trobar diferències amb les peticions de llicències; si es donessin diferències, es notificaran a les persones interessades i es giraran, en el seu cas, les liquidacions complementàries que procedeixin, concedint-se les autoritzacions una vegada esmenades les diferències per les persones interessades i, en el seu cas, realitzats els ingressos complementaris que procedeixin.

4. En el cas de denegar-se les autoritzacions, les persones interessades podran sol·licitar a aquest ajuntament la devolució de l'import ingressat.

5. No es consentirà l'ocupació de la via pública fins que s'hagi abonat el dipòsit previ. L'incompliment d'aquest mandat podrà donar lloc a la no concessió de la llicència, sense perjudici del pagament de la taxa i de les sancions i recàrrecs que procedeixin.

6. Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers. L'incompliment d'aquest mandat donarà lloc a l'anul·lació de la llicència.

Article 7è.- OBLIGACIÓ DE PAGAMENT

1. L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments de la via pública, en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.

b) Tractant-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats, el dia primer de cada un dels períodes naturals de temps assenyalats a la tarifa.

2. El pagament de la taxa es realitzarà:

a) Tractant-se de concessions de nous aprofitaments, per ingrés directe a la tresoreria municipal, a qualsevol oficina de les entitats col·laboradores, a la recaptació municipal o a on estableixi l'Excm. Ajuntament, però sempre abans de retirar la corresponent llicència.

Aquest ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ, de conformitat amb el que disposa l'article 47,1 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, quedant elevat a definitiu en concedir-se la llicència corresponent.

b) Tractant-se de concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats, una vegada inclosos en els padrons o matrícules d'aquesta taxa, a les oficines de la Recaptació municipal .

Article 8è.- EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

L´Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, no estaran obligades al pagament de les taxes quan sol·licitin llicència per gaudir dels aprofitaments especials necessaris per als serveis públics de comunicacions que explotin directament i altres usos que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

La present Ordenança deroga íntegrament les següents ordenances:

1. ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER INSTAL·LACIONS DE QUIOSCS A LA VIA PÚBLICA publicada al BOIB núm 7 de data 16 de gener de 2020

2. ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER INSTAL·LACIÓ DE PORTADES, APARADORS I VITRINES publicada al BOIB núm 29 de data 7 de març de 2002

1. ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA DELS CARRERS PER OBRES O ALTRES SUPOSATS ON ES FACI UN APROFITAMENT ESPECIAL DE LES VIES PÚBLIQUES DE LA CIUTAT publicada al BOIB núm 193 de data 25 de desembre de 2007

2. ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER OCUPACIÓ DEL SUBSÒL, SÒL I VOLADA DE LA VIA PÚBLICA publicada al BOIB núm 29 de data 7 de març de 2002

3. ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER OCUPACIÓ DE TERRENYS D'ÚS PÚBLIC AMB MERCADERIES, MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ, RUNES, TANQUES, PUNTALS, CAVALLETS, BASTIDES I ALTRES INSTAL·LACIONS ANÀLOGUES publicada al BOIB núm 193 de data 25 de desembre de 2007

4. ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PARADES, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS SITUATS EN TERRENYS D'ÚS PÚBLIC I INDÚSTRIES DE CARRER I AMBULANTS I RODATGE CINEMATOGRÀFIC publicada al BOIB núm 29 de data 23 de febrer de 2012

5. ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER OCUPACIÓ DE TERRENYS D'ÚS PÚBLIC PER TAULES I CADIRES AMB FINALITAT LUCRATIVA publicada al BOIB núm 17 de data 4 de febrer de 2016

 

DISPOSICIÓ FINAL

VIGÈNCIA

La present ordenança, aprovada provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de data 31 d'octubre de 2024. Publicada l'aprovació definitiva al BOIB núm ... de data ..., tindran efectes des del dia 1 de gener de 2025 i romandran en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

ANNEX

Fets imposables que meriten el pagament de taxa:

I.- INSTAL·LACIONS DE QUIOSCS A LA VIA PÚBLICA.

A) Quioscs dedicats a la venda de begudes alcohòliques, cafès, refrescs, etc. Per metre quadrat i trimestre:..................... 75,10 €

B) Quioscs dedicats a la venda de premsa, llibres, expenedoria de tabac, loteria, llaminadures, etc. Per metre quadrat i trimestre:...... 75,10 €

C) Quioscs dedicats a la venda de gelats, refrescs i altres articles propis de temporada i no determinats expressament en altre epígraf d'aquesta ordenança, amb un mínim de deu metres quadrats, per trimestre:.......................................................................... 75,10 €

D) Quioscs de massa fregida. Per cada metre quadrat i trimestre:................... 75,10 €

E) Quioscs dedicats a la venda de flors. Per metre quadrat i trimestre :........... 75,10 €

F) Quioscs dedicats a la venda d'altres articles no inclosos en altre epígraf d'aquesta ordenança. Per metre quadrat i trimestre:......................................................... 75,10 €

Els mesos de novembre a febrer aquests imports es reduiran un 50 per 100.

Normes d'aplicació:

a) Les quanties establertes a la tarifa anterior seran aplicades, íntegrament, als deu primers metres quadrats de cada ocupació. Cada metre quadrat d'excés tindrà un recàrrec del 20 per cent en la quantia assenyalada a la tarifa.

b) Per a la determinació de la superfície computable a efectes d'aplicació de la tarifa en els quioscs dedicats a la venda de flors, a més de la superfície ocupada estrictament pel quiosc, es tindrà en compte la superfície annexa utilitzada per a l'exposició de plantes, flors i altres productes anàlegs o complementaris.

c) Les quanties establertes a la tarifa seran incrementades un 30 per cent quan als quioscs es comercialitzin articles en règim d'expositors en dipòsit.

II.- INSTAL·LACIÓ DE PORTADES, APARADORS I VITRINES.

Tarifa Primera: Portades.

- Per cada metre quadrat o fracció fins a 20 cm. de sortint, per metre quadrat i trimestre  ….............. 75,10 €

- Quan excedeixi de 20 cm. la tarifa serà recarregada amb el 50 per 100.

Tarifa segona: Aparadors.

- Per cada metre quadrat i trimestre ................................................................... 75,10 €

Tarifa tercera: Vitrines.

- Per cada metre quadrat o fracció amb sortint o volada fins a 20 cm i trimestre ............................... 75,10 €

- Quan excedeixi de 20 cm. la tarifa serà recarregada en un 50 per 100.

III.- OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA DELS CARRERS PER OBRES O ALTRES SUPOSATS ON ES FACI UN APROFITAMENT ESPECIAL DE LES VIES PÚBLIQUES DE LA CIUTAT

Utilitzacions privatives o aprofitaments especials per a l'ocupació de les vies públiques, (carrers i la resta de vials del municipi), que siguin motivades pel tancament parcial o total d'aquestes, per causa d'obres de construcció o altres motius:...... 2 euros per m2 i hora.

Les quantitats exigibles de conformitat amb la tarifa, es pagaran prèviament a l'ocupació, i s'ha de justificar el pagament al Servei corresponent. En el moment de la concessió, indicar els metres i el temps d'ocupació.

Als efectes de considerar la superfície a ocupar, es considerarà com a tal, l'ocupació íntegra de la via pública, on s'han d'incloure els carrers i les voreres i qualsevol altre via pública que al sol·licitant se li concedeixi per realitzar els treballs o serveis objecte de l'ordenança.

IV.- OCUPACIÓ DEL SUBSÒL, SÒL I VOLADA DE LA VIA PÚBLICA.

1. Aïlladors per al sosteniment de cables, per cada un ........................................... 1,5 €

2. Transformadors col·locats a quioscs ..................................................................1,5 € per m2 o fracció anuals.

3. Caixes d'amarratge, distribució i registre, per cada una ..................................... 1,5 €

4. Cables de treball col·locats a la via pública o terrenys d'ús públic. Per metre lineal o fracció ....................................... 1,5 €

5. Cables d'alimentació d'energia elèctrica, col·locats a la via pública o terrenys d'ús públic. Per metre lineal o fracció ........ 1,5 €

6. Cables de conducció elèctrica, subterrània o aèria. Per metre lineal .…............. 1,5 €

7. Ocupació telefònica aèria, adossada o no a la façana. Per metre lineal de canonada .......................................................... 1,5 €

8. Ocupació telefònica subterrània. Per metre lineal o fracció de canalització ....... 1,5 €

9. Ocupació del subsòl, sòl o volada de la via pública o terrenys d'ús públic amb cables no especificats en altres epígrafs. Per metre lineal o fracció ................. 1,5 €

10. Ocupació de la via pública amb canonades per a la conducció d'aigua o gas..…....................................................... 1,5 €

11. Ocupació del subsòl amb conduccions de qualsevol classe. Quan l'amplada no excedeixi de 50 centímetres. Per metre lineal..…... 1,5 €

Excedint de la dita amplada es pagarà cada 50 cm d'excés i per cada metre ................................................................ 1,5 €

Tarifa segona: Pals.

1. Pals amb diàmetre superior a 50 centímetres.

Per cada pal i any ..............…................................................................................. 1,5 €

Tarifa tercera: bàscules, aparells o màquines automàtiques.

1. Per cada bàscula a l'any ...............................................................................… 4,80 €

2. Cabines fotogràfiques i màquines xerocòpies per cada metre quadrat o fracció a l'any ..................... 4,80 €

Tarifa quarta: Aparells sortidors de gasolina i anàlegs.

1. Ocupació de via pública o terrenys municipals amb aparells sortidors de gasolina.

Per metre quadrat o fracció i any ........................................................................ 33,05 €

2. Ocupació del subsòl de la via pública amb dipòsits de gasolina. Per metre quadrat o fracció a l'any ........................ 33,05 €

Tarifa cinquena: Utilització privativa de les pistes municipals.

1. Reserva especial i utilització privativa de les pistes municipals per a la pràctica de les denominades autoescoles o similars:

- Per cada nit que usi la pista per hora o fracció …….............................................. 2 €

- Per cada cotxe que usi la pista, al mes ................................................................. 90 €

Tarifa sisena: Grues.

Per cada grua utilitzada en la construcció, el braç o ploma de la qual ocupi en el seu recorregut la volada de la via pública, al mes ... 120 €

Tarifa setena: Altres instal·lacions diferents de les incloses a les tarifes anteriors.

1. Subsòl: per cada metre quadrat del subsòl realment ocupat, per metre quadrat i any ........................... 120 €

2. Sòl: Per metre quadrat o fracció a l'any .....….................................................... 120 €

3. Volada: per metre quadrat o fracció, amidat en projecció horitzontal a l'any ......................................... 120 €

Per a les empreses explotadores de serveis de subministraments que afectin a la generalitat o a una part important del veïnat, la quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança consistirà, en tot cas i sense cap excepció, en l'1,5 per cent dels ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment en aquest terme municipal les dites empreses.

La quantia d'aquesta taxa que pogués correspondre a Telefónica de España S.A., està englobada en la compensació en metàl·lic de periodicitat anual a què es refereix l'apartat 1 de l'article 4t. de la Llei 15/1987, de 30 de juliol.

V.- OCUPACIÓ DE TERRENYS D'ÚS PÚBLIC AMB MERCADERIES, MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ, RUNES, TANQUES, PUNTALS, CAVALLETS, BASTIDES I ALTRES INSTAL·LACIONS ANÀLOGUES.

Tarifa Primera: Ocupació de la via pública amb mercaderies.

1. Ocupació o reserva especial de la via pública o terrenys d'ús públic que facin els industrials amb materials o productes de la indústria o comerç a què dediquin la seva activitat, compresos els vagons o vagonetes metàl·liques denominades "containers", per metre quadrat o fracció i dia ....... 2 €

Tarifa segona: Ocupació amb materials de construcció.

1. Ocupació de la via pública o terrenys d'ús públic amb runes, materials de construcció, vagons per a recollida o dipòsit d'aquests i altres aprofitaments anàlegs, per metre quadrat i dia ............................... 2 €

Tarifa tercera: Tanques, puntals, cavallets, bastides, etc.

1. Ocupació de la via pública o terrenys d'ús públic amb tanques, caixons de tancaments, siguin o no per a obres i altres instal·lacions anàlogues, per metre quadrat i dia ................. 2 €.

2. Ocupació de la via pública o terrenys d'ús públic amb puntals, cavallets, bastides i altres elements anàlegs, per metre quadrat i dia .... 2 €

3. Normes d'aplicació de les Tarifes:

a) Quan les obres s'interrompessin durant un temps superior a dos mesos, sense causa justificada, les quanties que resultin per aplicació de la Tarifa Segona patiran un recàrrec del 100% a partir del tercer mes i, en el cas que una vegada finalitzades les obres continuïn els aprofitaments, les quanties seran recarregades en un 200%.

b) Les quanties que resultin per aplicació de la Tarifa Tercera patiran els següents recàrrecs a partir del tercer mes des de la seva instal·lació o concessió: durant el segon trimestre un 25%, durant el tercer trimestre un 50% i a cada trimestre a partir del tercer, un 100%.

c) A l'apartat 1 de la Tarifa Tercera, quan la tanca que es col·loqui excedeixi de tres metres d'altura, la quota a liquidar es recarregarà amb el 100% cada tres metres o fracció d'aquest excés.

d) Quan s'utilitzi bastida volada, la Tarifa es reduirà en un 50%.

No obstant, s'estableix un supòsit de no subjecció de la taxa, quan dita ocupació correspongui a obres de reparació i conservació en habitatges i la llicència hagi set sol·licitada pel titular o inquilí de l'immoble afectat.

De conformitat amb el previngut a l'article 46 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, quan amb ocasió dels aprofitaments regulats en aquesta Ordenança es produïssin desperfectes en el paviment o instal·lacions de la via pública, els titulars de les llicències o els obligats al pagament quedaran subjectes al reintegrament total de les despeses de reconstrucció i reparació de tals desperfectes o reparar els danys causats, liquidats pels aprofitaments realitzats.

VI.- PARADES, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS SITUATS EN TERRENYS D'ÚS PÚBLIC I INDÚSTRIES DE CARRER I AMBULANTS I RODATGE CINEMATOGRÀFIC

Tarifa primera: Fires

1. Llicències per a ocupació de terrenys amb casetes d'entitats públiques, societats, casinos, penyes, tertúlies, etc, per metre quadrat o fracció.............. 0,75 €

Llicències per a ocupació de terrenys destinats a la construcció de casetes particulars, per metre quadrat o fracció.................. 2 €

Llicències per a ocupació de terrenys destinats a casetes amb fins comercials o industrials, per metre quadrat o fracció.......... 2 €

2. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a tómboles, rifes, vendes ràpides i similars, per metre quadrat o fracció .... 2 €

3. Llicències per a l'ocupació de terrenys dedicats a gronxadors, aparells voladors, cavallets, jocs de cavallets, cotxes de xoc i en general, qualsevol mena d'aparells de moviment, per metre quadrat o fracció....................... 2 €

4. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a espectacles, per metre quadrat o fracció....................................... 2 €

5. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de circs, per metre quadrat o fracció....................... 2 €

6. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de teatres, per metre quadrat o fracció.................... 2 €

7. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a neveres, restaurants, bars, bodegons o similars............................. 2 €

8. Llicències per a l'ocupació de terrenys amb camions o vehicles per a la venda d'entrepans, hamburgueses, xocolates, refrescos, begudes, etc, per metre quadrat o fracció ............. 2 €

NOTA: La superfície computable serà la que realment ocupi el vehicle, més una franja de terreny d'un metre d'amplària per davant la línia exterior al mostrador i instal·lació que s'utilitzi per a l'ús o servei del públic.

9. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de xocolateria i massa fregida, per metre quadrat o fracció......... 2 €

10. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de llocs per a la venda de patates fregides, per metre quadrat o fracció. 2 €

11. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de llocs de gelats, per metre quadrat o fracció...... 2 €

12. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de màquines de cotó dolç, per metre quadrat o fracció..... 2 €

13. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de parades per a la venda de mariscs, per metre quadrat o fracció... 2 €

14. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a parades o casetes per a la venda de torrons i llaminadures........... 2 €

15. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a la instal·lació de casetes o parades per a la venda de joguines, ceràmiques, bijuteria i similars, per metre quadrat o fracció............................. 2 €

Llicències per a l'ocupació que es realitzi als carrers Major, Emili Pou i adjacents i carrers Cipriano Garijo i Sant Elm :

- Per m2 i mes ......................................…………………………………................... 114,15 €

Llicències per a l'ocupació que es realitzi en el Mercat de Figueretes:

- Per m2 i mes......……………………….................................................................... 60,10 €

16. Llicències per a l'ocupació de terrenys amb parades per a la venda de:

a) Flors, per metre quadrat o fracció........................................................................... 2 €

b) Aigües, per metre quadrat o fracció........................................................................ 2 €

c) Tabac, per metre quadrat o fracció……………....................................................... 4 €

NOTA: La superfície màxima de les parades dels apartats b i c serà de dos metres quadrats.

17. Fotògrafs, dibuixants i caricaturistes, per metre quadrat o fracció....................... 2 €

18. Llicències per a la venda ambulant al braç de globus, bastons, menuderies, gelats, mariscs, llaminadures, flors i altres articles, per semestre........................................ 120 €

NOTA: Els venedors als quals es refereix aquest epígraf no podran utilitzar carros, carretons, vehicles, taules ni cap altre aparell amb suport al terra.

19. Llicències per a situar vetlladors a les zones d'afluència a la fira, per metre quadrat ocupat o fracció.............. 2 €

20. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a corrals o similars, per a guarda de cavalls particulars, per metre quadrat o fracció... 2 €

21. Llicències per a l'ocupació de terrenys destinats a exposició d'articles no especificats als epígrafs anteriors, per metre quadrat o fracció..... 2 €

22. Terrenys ocupats per taquilles per a la venda d'entrades de les instal·lacions d'aparells, espectacles, teatres, circs, sempre que estiguin col·locats fora de la superfície subhastada o adjudicada, per metre quadrat o fracció..................................................................... 2 €

Tarifa segona: Temporals diversos

1. Ocupació de terrenys municipals d'ús públic amb neveres, cafès, restaurants, teatres, cinematògrafs, circs, exposicions, i qualsevol altra mena d'espectacles, al dia per metre quadrat amb mínim de deu dies....…........................................................................ 2 €

2. Parades de melons, síndries, figues i les altres fruites pròpies de la temporada i no determinades expressament en altres epígrafs d'aquesta Ordenança, per metre quadrat o fracció per mes i amb mínim de tres mesos.............................................................. 2 €

NOTES:

1a.- L'Ajuntament podrà determinar per a la temporada d'estiu els terrenys municipals d'ús públic en què permetrà la instal·lació de teatres, cinematògrafs, circs o altres espectacles i adjudicar els dits terrenys mitjançant licitació, conforme a les vigents normes de contractació municipal.

2a.- Les adjudicacions hauran de fer-se per a tota la temporada d'estiu, del 15 de juny al 15 de setembre, i si l'ocupació continués, passada aquesta última data, es liquidaran els dies de pròrroga proporcionalment al preu al qual hagués estat adjudicat.

3a.- Els drets fixats a l'epígraf 1, així com l'import de l'adjudicació mitjançant subhasta, s'entenen per la concessió de l'ocupació, independentment que els espectacles funcionin o no, per la qual cosa no es podrà concedir cap bonificació amb motiu que el funcionament s'interrompés, encara que sigui per circumstàncies extraordinàries de pluja, restriccions en el subministrament d'energia elèctrica o qualsevol altra força major.

4a.- Les instal·lacions hauran de ser muntades i desmuntades en el termini màxim de quinze dies, abans i després respectivament, del temps pel qual es faci l'adjudicació, i es meritarà en altre cas els drets corresponents per cada dia d'excés.

5a.- Aquestes llicències no faculten per a establir-se als terrenys que normalment ocupen les fires.

3. Gronxadors, grans rodes, fuets, cavallets voladors o similars, per metre quadrat o fracció i dia........ 2 €

4. Casetes de tir, rifes i similars, per metre quadrat o fracció i dia.............................. 2 €

Tarifa tercera: Altres instal·lacions

1. Llicències per establir aparells automàtics, accionats per monedes, per a l'entreteniment, esplai o venda, pagaran per metre quadrat i dia ..... 2 €

Tarifa quarta: Parc d'atraccions

1. Llicències per a establiment de parcs d'atraccions, per metre quadrat o fracció i dia............... 2 €

NOTA: Aquestes llicències no facultaran per establir-se en els terrenys que habitualment ocupin les fires.

Tarifa cinquena: Indústries de carrer i ambulants

1. Fruites i hortalisses, per metre quadrat i dia ...............................................…...... 2 €

2. Llaminadures, fruits secs, per metre quadrat i dia ..........................................…... 2 €

3. Mariscs, formatges, ous i altres, per metre quadrat i dia ………………………...... 2 €

4. Joguines, bijuteria, quincalla, ferreteria, artesania artística, pisa, porcellana, teixits, confeccions, sabates i similar per metre quadrat i dia ............ 2 €

5. Fotògrafs, per metre quadrat i dia ……………………………………………........... 2 €

NOTA: L'Administració municipal classificarà les vendes ambulants no especificades als epígrafs anteriors per analogia amb les que figurin en aquests.

Tarifa sisena: Rodatge cinematogràfic

1. Per l'ocupació de la via pública o terrenys d'ús públic per al rodatge de pel·lícules, al dia...................... 530,00 €

2.1 Per autorització de reportatges fotogràfics i vídeos promocionals en la via pública, amb una quota mínima per a dia............. 350,00 €

2.2 Per autorització de reportatges fotogràfics i vídeos promocionals en la via pública a partir del 4t. dia................. 100 € per dia

2.3 Per autorització de l'espai públic viari de la regidoria de Promoció Econòmica a accessos a la via pública............. 150 € per autorització

No estaran subjectes al pagament de la taxa les filmacions que acreditin suficientment un veritable interès promocional per al municipi d'Eivissa, prèvia justificació i a proposta l'Àrea de Promoció Econòmica.

VII .- OCUPACIÓ D'ÚS PÚBLIC PER TAULES I CADIRES AMB FINALITAT LUCRATIVA.

Les tarifes seran irreductibles i per a tota la temporada, considerant la mateixa des del mes de maig fins el mes d'octubre de cada any, sent la resta de l'any d'ocupació no subjecta a tributació.

Tarifa 1.- Activitats obertes al públic menys 9 mesos a l'any ……......... 22,50 € metre quadrat per mes. Tributen pels mesos de maig, juny, juliol, agost, setembre i octubre sent la quota irreductible. Exempt de pagament resta de l'any.

Tarifa 2.- Activitats obertes al públic mínim 9 mesos a l'any………... 15,00 € metre quadrat per mes. Tributen pels mesos de maig, juny, juliol, agost, setembre i octubre. Resta de l'any exempt de pagament.

Per poder optar a aquesta tarifa reduïda de més de 9 mesos oberts l'activitat haurà de presentar, junt a la petició d'ocupació, una declaració responsable del titular de l'activitat, on exposarà que estarà oberta per aquest període.

No es concediran variacions de metres d'ocupació durant la mateixa temporada.

Tarifa 3.- Activitats en terrasses d'ocupació amb televisors, pantalles, etc….. 150,00 € any per aparell.

 

Eivissa, (signat electrònicament: 19 de desembre de 2024)

El secretari acctal Joaquim Roca Mata