Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 840484
Bases reguladores de la convocatòria, corresponent al 2024, per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort a l'hort urbà sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, dirigida a Entitats que tenguin per objecte desenvolupar accions de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental, de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que en data del 18/12/2024 la Junta de Govern local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca va acordar aprovar les bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort a l'hort urbà sa Vinyeta, de Ciutadella de Menorca, dirigida a Entitats que tenguin per objecte desenvolupar accions de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental. Així mateix, es va aprovar la convocatòria corresponent a l'exercici de 2024 que es regeix per les bases assenyalades anteriorment.

Se'n podran consultar aquestes i els annexos al web municipal de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

 

(Signat electrònicament: 18 de desembre de 2024)

L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo

 

Bases reguladores de la convocatòria per a l'assignació de l'ús privatiu d'una parcel·la d'hort, a l'hort urbà Sa Vinyeta destinada a entitats que tenguin per objecte desenvolupar accions de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental

1. Normes generals

1.1. En data 9 d'agost de 2018 i BOIB núm. 98 es publicà l'aprovació definitiva de la modificació del Reglament de règim d'ús dels horts urbans de Ciutadella de Menorca. Per tant, les bases reguladores es presenten d'acord amb l'esmentat Reglament.

1.2. L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament mitjançant convocatòria pública de l'ús temporal dels horts urbans de Sa Vinyeta destinats a entitats que compleixin els requisits que més endavant es detallen i vulguin disposar d'una parcel·la d'hort per un període de quatre anys, sense possibilitat de pròrroga.

1.3. En el cas que un hort quedi sense treballar més de 6 mesos sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aquest quedarà lliure i podrà ser adjudicat novament a una altra en una nova convocatòria.

1.4. Les llicències municipals atorgades en virtut d'aquest reglament tindran la naturalesa d'autoritzacions d'ús privatiu del domini públic, regulat en el Reglament de béns de les corporacions locals, aprovat mitjançant Reial Decret 1372/1986, i en la Llei 33/2003 de patrimoni de les administracions públiques.

1.5. Aquestes llicències s'atorguen salvant el dret de propietat i sense perjudici d'altre i, per tant, no suposa en cap cas la transmissió del domini de la parcel·la d'hort utilitzada, que continuarà essent propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, tant respecte al terreny com respecte a totes les instal·lacions existents en el moment d'atorgament de la llicència.

1.6. L'entitat adjudicatària solament tindrà la possessió de l'hort municipal que se li assigni, pel termini que es determini i en els termes que preveu la llicència o el document de formalització de l'adjudicació i la resta d'articles del Reglament vigent.

1.7. Les llicències atorgades tenen caràcter personal, i en cap cas les persones titulars no podran cedir, alienar, gravar o disposar, a títol onerós o gratuït, els drets que es derivin de l'autorització d'ús, ni transmetre'l a tercers.

1.8. La ubicació dels horts està emplaçada a Sa Vinyeta, en el terme municipal de Ciutadella de Menorca.

1.9. Cada parcel·la d'hort consta d'uns 40 metres quadrats aproximadament.

2. Persones destinatàries dels horts

Persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre que tenguin per objecte desenvolupar accions de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental amb seu social en el municipi de Ciutadella de Menorca, que tenguin plena capacitat d'obrar, que no incorrin en cap de les causes de prohibicions i que estiguin legalment constituïdes i registrades en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella i en el Registre d'Associacions del Govern Balear.

Poden presentar sol·licituds les persones jurídiques, públiques o privades, sense ànim de lucre, ja siguin entitats, associacions o organismes legalment constituïts i inscrits en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre unificat de les illes Balears, el Registre de Fundacions, o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aquesta convocatòria, abans que comenci el termini de presentació d'instàncies, així com en el Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella.

3. Parcel·les disponibles

Hi ha disponibles per a aquesta convocatòria 2 parcel·les d'aproximadament 40 metres quadrats, les núm. 21 i 22.

4. Requisits i condicions de les entitats aspirants

4.1. Per poder optar a l'adjudicació d'un hort o d'una parcel·la, caldrà tenir les condicions següents:

a) En el cas de persones jurídiques, públiques o privades i sense ànim de lucre, ja siguin entitats, associacions o organismes legalment constituïts i inscrits en el Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella, en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre Unificat de Servis Socials, el Regsitre de Fundacions o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aqeusta convocatòra.

b) Que tenguin una finalitat de caire pedagògic, terapèutic, social o mediambiental.

c) Que l'entitat nomeni una persona responsable, que custodiarà la clau per a les entrades i sortides de l'hort.

4.2. A l'efecte d'establir una puntuació amb les entitats sol·licitants que reuneixen els requisits i en cas d'haver-hi més sol·licitants que parcel·les disponibles es procedirà a la selecció de les propostes presentades, es puntuaran les diferents propostes, i, per açò, les entitats hauran de presentar un projecte, segons l'annex VI, en el qual han d'especificar el col·lectiu destinatari, la descripció de la necessitat, l'objectiu pel qual han sol·licitat una parcel·la de l'hort urbà i els beneficis que obtindran amb la seva adjudicació. Es valoraran els diferents apartats amb la següent puntuació:

- Amb un màxim de 30 punts es valoraran:

- El col·lectiu de persones destinatàries: fins a un màxim 5 punts.

- La descripció de la necessitat: fins a un màxim 10 punts.

- Els objectius generals i específics: fins a un màxim de 5 punts.

- Els beneficis que s'obtindran amb l'adjudicació d'una parcel·la: fins a un màxim de 10 punts.

5. Presentació de sol·licituds

La sol·licitud i la resta de documentació, segons els models normalitzats, es presentaran de forma telemàtica tal com ho preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

Les entitats que sol·licitin una parcel·la hauran de presentar els documents acreditatius següents:

a) Full d'inscripció per a obtenir una parcel·la de l'Hort Urbà subscrit per la persona que presideix l'associació o l'entitat o per qui en tengui atribuïda la representació (annex I).

b) DNI de la persona signant de la sol·licitud.

c) Document que acrediti la representativitat amb què actua.

d) NIF de l'entitat sol·licitant.

e) Estatuts de l'entitat o document que acrediti que està legalment constituïda i registrada.

f) Certificat que acrediti la inscripció en els diferents registres, d'acord amb el punt 4.1. (a).

g) Declaració responsable en la qual s'acredita que l'entitat o l'associació no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament (annex II).

h) Certificat d'estar al corrent amb la Segurtat Social i al corrent de les obligacions tributàries i fiscals. D'ofici es comprovarà estar al corrent amb la hisenda municipal.

i) Projecte en el qual s'especifiqui l'objectiu pel qual sol·liciten la parcel·la d'hort, el col·lectiu destinatari i els beneficis que reverteixen en les persones usuàries (annex III).

 

6. Termini de presentació i esma de les sol·licituds

6.1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

6.2. Si de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, l'òrgan competent requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud, resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i que l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

7. Procediment de concessió de parcel·les d'hort a Sa Vinyeta

7.1. El sistema d'adjudicació de les llicències d'ús privatiu del domini públic sobre parcel·les municipals d'horts es farà en funció de la puntuació obtinguda, així com ve establert en el puny 4.2 de la present convocatòria.

7.2. El personal tècnic municipal de Serveis Socials i de Medi Ambient, juntament amb la Secretaria Municipal, valorarà l'admissió de les sol·licituds.

7.3. En cas de presentar-se més sol·licituds que el nombre total de parcel·les destinades a aquest efecte es procedirà a la selecció de les propostes presentades, es puntuaran les diferents propostes, i, per açò, les entitats hauran de presentar un projecte, segons l'annex VI.

7.4. En cas d'igualtat en la puntuació resultant i si existeix més sol·licituds que parcel·les d'hort disponibles, l'ordre i per tant, l'adjudicació es determinarà per sorteig i la selecció de la parcel·la també s'adjudicarà pel mateix procediment.

7.5. Una vegada acceptada la sol·licitud, en la data i en el lloc que es comuniqui oportunament i en un acte públic, tindrà lloc el sorteig a partir del qual s'aprovaran les adjudicacions de les llicències d'ús privatiu de parcel·les de l'hort municipal en cas d'empat de puntuació i d'excés de sol·licituds front del nombre de parcel·les. D'igual forma se sortejaran l'assignació de les parcel·les. Es traurà una butlleta amb un número i, a partir d'aquest, es comptaran els números posteriors per tal d'adjudicar la totalitat dels horts urbans trets a concurs.

8. Formalització de les adjudicacions

La persona que exerceix l'alcaldia o la regidoria delegada aprovarà les adjudicacions de les diverses llicències d'ús privatiu del domini públic dels horts municipals, a la vista de l'informe emès pel personal tècnic i de la Secretaria Municipal, una vegada efectuat, si escau, el sorteig públic. Es notificarà a totes les entitats participants la seva licitació.

El document administratiu que formalitzarà les adjudicacions de les llicències d'ús privatiu (annex VII) contindrà el següent:

- Dades de l'entitat.

- Dades de la persona signant de la sol·licitud.

- Finalitat d'ús.

- Mesura, localització i número de la parcel·la.

- Drets i obligacions de l'entitat adjudicatària.

- Durada de l'autorització.

La formalització d'aquest document suposa el reconeixement formal per part de les persones i entitats adjudicatàries del dret de propietat de l'Ajuntament de Ciutadella de la finca que se li assigna, així com totes les instal·lacions inseparables del terreny i la total acceptació del règim jurídic que preveu aquest reglament.

9. Lliurament d'autoritzacions

Les entitats adjudicatàries hauran de recollir els títols acreditatius del seu dret atorgats per l'Ajuntament de Ciutadella dins el termini de 30 dies a comptar des de la notificació de l'adjudicació. Quan no es pugui formalitzar el document administratiu dins del termini indicat, l'Ajuntament en podrà acordar la resolució, per entendre que es renuncia a aquesta adjudicació, si no és que la persona adjudicatària pugui demostrar les causes que li han impedit la formalització del document.

 

ANNEX I FULL D'INSCRIPCIÓ PER A OBTENIR UNA PARCEL·LA DE L'HORT URBÀ (ENTITATS)

a) DADES D'IDENTIFICACIÓ DE L'ASSOCIACIÓ/ENTITAT

Entitat: _______________________________________________________________________

Inscrita en el Registre d'associacions amb el número:____ Número de Registre municipal: _____

Adreça social: ________________________ adreça electrònica: __________________________

Núm. NIF/CIF: ______________________ telèfon: _________________ fax: _______________

b) DADES D'IDENTIFICACIÓ DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges: _________________________________________________________________

Núm. DNI/NIE/passaport: _________________________________ telèfon: _________________

Càrrec que té a l'entitat: ___________________________________________________________

c) DADES DE LA PERSONA DE CONTACTE

Nom i llinatges: _________________________________________________________________

Adreça de contacte: ______________________________________________________________

Telèfons: __________________________________________ fax: _________________________

Adreça electrònica: _______________________________________________________________

EXPÒS:

Què l'entitat/l'associació________________________________________________________, que represent, SOL·LICITA una parcel·la a l'Hort Urbà de Sa Vinyeta

Assenyalau la documentació que s'hi adjunta:

a) DNI de la persona signant de la sol·licitud.

b) Document que acrediti la representativitat amb què actua.

c) NIF de l'entitat sol·licitant.

d) Estatuts de l'entitat o document que acrediti que està legalment constituïda i registrada.

e) Certificat que acrediti la inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears, el Registre Unificat de Servis Socials, el Registre de Fundacions o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aqeusta convocatòra.

g) Declaració responsable en la qual s'acredita que l'entitat no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament (annex II).

h) Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals (annex V).

i) Projecte en el qual s'especifiqui l'objectiu pel qual sol·liciten la parcel·la d'hort, el col·lectiu destinatari i els beneficis que reverteixen en les persones usuàries (annex VI).

DECLAR, sota la meva responsabilitat, que les dades i els documents d'aquesta sol·licitud són certs i comprovables.

Signatura i segell: __________________________________________

 

ANNEX II

DECLARACIÓ RESPONSABLE (ENTITATS)

........................................................................................................, amb domicili a Ciutadella de Menorca, al carrer ..........................................................................., codi postal .............., i amb DNI núm. ...........................; en qualitat de ............................................................... de l'entitat/associació. .................................................................................................................................

ACREDIT:

Que l'entitat no té pendent el reintegrament de subvencions pagades amb anterioritat ni justificades incorrectament amb l'Ajuntament de Ciutadella.

 

Signatura,

 

 

Signat en la data de signatura electrònica que consta en aquest document

 

ANNEX III PROJECTE PEL QUAL ES SOL·LICITA UNA PARCEL·LA D'HORT

L'entitat ha d'emplenar la informació següent:

1. COL·LECTIU DESTINATARI DE L'HORT URBÀ

2. DESCRIPCIÓ DE LA NECESSITAT D'OBTENIR UNA PARCEL·LA D'HORT

3. OBJECTIUS GENERALS I ESPECÍFICS

4. BENEFICIS QUE S'OBTINDRAN AMB L'ADJUDICACIÓ