Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 839971
Bases especifiques de la convocatòria del procés selectiu per la generació d’una borsa d’arquitecte tècnic a l’Ajuntament d’Andratx, mitjançant el sistema de concurs oposició
Per el general coneixement es fa constar que el dia 11 de desembre de l'actual es va aprovar el Decret número 4731/2024 les bases especifiques de la convocatòria del procés selectiu per la generació d'una borsa d'arquitecte tècnic a l'Ajuntament d'Andratx, mitjançant el sistema de concurs oposició, que diu:
«(...)
PRIMER.- Aprovar la convocatòria i bases del procés selectiu per la generació de una borsa d'arquitecte tècnic de l'Ajuntament d'Andratx, mitjançant el sistema de concurs oposició, redactades en el termes que es detallen en l'ANNEX I de la present.
SEGON.- Publicar el text íntegre de la convocatòria i bases reguladores dels procés selectiu per la generació de una borsa d'arquitecte tècnic de l'Ajuntament d'Andratx, mitjançant el sistema de concurs oposició, al BOIB, tauler d'anuncis i a la web de la Corporació. »
ANNEX I BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER LA GENERACIÓ D'UNA BORSA D'ARQUITECTE TÈCNIC DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ
Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria es la constitució d'una borsa d'Arquitecte Tècnic, funcionari interí/na de l'Ajuntament d'Andratx mitjançant concurs oposició.
Característiques del lloc de treball
1.2 Funcions relacionades amb el lloc de treball d'Arquitecte Tècnic:
1.3 Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes i per l'altra normativa que li sigui aplicable.
Segona. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Els aspirants hauran de reunir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licitud, els següents requisits:
Amb anterioritat a la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o comprometre's, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre cap pensió de jubilació, de retir o d'orfenesa.
Tercera. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu (10) dies hàbils per a la presentació d'instàncies per prendre part al procés selectiu a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), la no presentació de la sol·licitud en termini i forma suposarà la no admissió de la persona aspirant.
Les sol·licituds es dirigiran a la Batlessa, i s'hauran d'ajustar al model inclòs en l'ANNEX II d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú. Instruccions de presentació pels mitjans posats a disposició per part de l'Ajuntament d'Andratx:
1. TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) per instància general. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.
2. PRESENCIALMENT: Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud (ANNEX II) que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
La documentació relativa als mèrits dels aspirants es presentarà una cop hagi finalitzat la fase d'oposició i en el termini de 10 dies hàbils a comptar des de el dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase, així ho farà constar el Tribunal Qualificador en l'esmentada publicació.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei Orgànica de protecció de dades.
Quarta. PAGAMENT DE LA TAXA
D'acord amb l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per drets d'exàmens per participar en els processos selectius de l'Ajuntament d'Andratx, les persones aspirants que vulguin formar part del procediment hauran de satisfer una taxa de 20,00 euros dins del termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
Quan la sol·licitud de participació en el procés selectiu no es presenti a les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Ajuntament d'Andratx, l'aspirant haurà d'expedir una autoliquidació de la seu electrònica http://andratx.sedeelectronica.es la qual consta de dues passes:
1. Autoliquidació: Enllaços d'interès, autoliquidacions: Taxa per portar a proves de selecció de personal
2. Pagament de l'autoliquidació: mitjançant passarel·la de pagaments (amb targeta) - Pagament Auto-Liquidacions Ajuntament.
En l'autoliquidació ha de figurar clarament el nom de la persona aspirant, així com la plaça a la qual es presenta (ARQUITECTE TÈCNIC). El justificant de pagament s'ha d'aportar amb la sol·licitud de participació i la resta de documentació.
Cinquena. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
El Tribunal Qualificador es determinarà per resolució de Batllia i la seva composició s'haurà de publicar amb la llista provisional de persones admeses i excloses, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i es podrà publicar en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx. El Tribunal està format per cinc membres amb veu i vot i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir.
L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels membres, procurant, la paritat entre dona i home. Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera i posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representats dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representats sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància, han d'estar acreditats i, com a màxim, pot haver-hi un per cada sindicat. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria simple. Sempre serà necessària la presència del president/a i del secretari/a.
El tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè assessorin, amb veu i sense vot.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
5.2 El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que estigui previst en les presents bases.
Sisena. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.
6.1 Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació dictarà resolució i declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d'anuncis de la seu electrònica l'Ajuntament d'Andratx i podrà ser publicada en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per poder presentar reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.
La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a en el tauler d'anuncis de la seu electrònica l'Ajuntament d'Andratx i podrà ser publicada en la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública.
6.2 El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs per als aspirants que hagin superat la fase d'oposició.
La selecció constarà de les següents fases:
1.- PRIMERA FASE: FASE D'OPOSICIÓ (60 punts)
̶ PRIMERA PROVA (Màxim 30 punts)
La primera prova, de caràcter eliminatori, consistirà en la resolució d'un qüestionari de 60 preguntes tipus test amb 4 respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el programa d'aquestes bases, i en un temps màxim de 90 minuts. A més, els aspirants hauran de resoldre 5 preguntes reserva pel cas que alguna de les preguntes principals de l'examen fos anul·lada.
Les contestacions correctes es valoraran positivament amb 0,5 punts. Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcte.
Els aspirants marcaran les contestacions en les corresponents fulles d'examen o plantilles proporcionades pel Tribunal.
El resultat obtingut ha de superar els 15 punts per aprovar el primer exercici. La no superació de l'exercici tindrà caràcter eliminatori del procediment.
Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de l'endemà a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
̶ SEGONA PROVA (Màxim 30 punts)
La segona prova consistirà en la resolució de un o diversos supòsits pràctics proposats per el tribunal i relacionats amb les funcions pròpies d'Arquitecte Tècnic i el temari annexat. En l'enunciat, al costat de cada supòsit s'indicarà quina puntuació té. Es podran dur texts legals no comentats.
En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i l'adequada interpretació de la normativa aplicable.
Aquest exercici tindrà una durada màxima de tres hores i es puntuarà amb un màxim de 30 punts, essent necessari obtenir un mínim de 15 punts per poder superar la prova.
Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de l'endemà a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
2.- SEGONA FASE: FASE DE CONCURS (40 punts)
Finalitzada la fase d'oposició, s'atorgarà un termini de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició, perquè les persones que hi figurin presentin els documents acreditatius dels mèrits que s'al·leguin en la fase de concurs.
Els mèrits a valorar trobaran el seu límit temporal en el darrer dia de presentació de sol·licituds per prendre part en el procediment, de manera que no es valoraran aquells mèrits obtingut pels aspirants amb posterioritat.
La documentació s'aportarà preferentment en format PDF, en el mateix ordre que figura en el barem, mitjançant originals o còpies aportades pels interessats que es responsabilitzaran de la seva veracitat de conformitat amb el previst a l'article 28 de la Llei 39/2015.
Si aquesta documentació fos ja a l'Ajuntament (article 13 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu), s'ha de declarar a la sol·licitud, aportant suficient informació per poder-la localitzar.
Els mèrits al·legats i no justificats, o que no estiguin adequadament i clarament acreditats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats pel tribunal qualificador.
Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o la castellana.
La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori i es podrà obtenir una puntuació màxima de 40 punts
a) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 7 punts
Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació i Formació Professional, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions dels llocs de treball continguts en la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament d'Andratx.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en què sí es pot valorar el grau o equivalent.
Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior, a les exigides com a requisit, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
Valoració:
b) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 10 punts
Es valorarà les accions formatives específiques i relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i universitats públiques i/o privades. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competència en matèria de formació ocupacional. També s'inclouen les formacions impartides per sindicats.
S'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de la titulació o el certificat acreditatiu expedit per una institució pública, oficial o homologada, en original o còpia en què consti les hores de durada i tipus de crèdits: assistència o aprofitament. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat. En cas de no especificar si els crèdits son d'assistència o aprofitament, s'entendrà com assistència. Si els cursos indiquen els crèdits sense les hores s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores de durada.
Es valoraran en tot cas els següents cursos:
S'aplicarà el següent barem:
c) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.
Aquest apartat es valorarà de la següent forma:
Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,50 punts.
S'ha d'acreditar formalment mitjançant certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat expedit per l'EBAP, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l'Escola Oficial d'Idiomes, així com els reconeguts equivalents segons l'Ordre del conseller de educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
d) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 20 punts.
En aquest apartat es valoraran els serveis prestats en l'Administració Pública en qualitat de personal funcionari de carrera, interí o laboral, i l'experiència en el sector privat, d'acord amb el barem que s'estableix a continuació.
Puntuacions:
No seran objecte de valoració els certificats que no incloguin la informació suficient per a poder valorar l'experiència d'acord amb els paràmetres mínims abans indicats. En qualsevol cas, el tribunal es reserva la capacitat de poder sol·licitar a l'aspirant més informació o esclariment de la presentada per tal de poder valorar correctament la documentació aportada.
Es consideren inclosos i podran ser objecte de valoració els serveis prestats a l'administració en contractes formatius de treball en pràctiques establerts a l'article 11 del TRET aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, sempre i quan constin a la vida laboral que, donat el cas, s'hauria d'adjuntar. No seran objecte de valoració altres tipus de prestacions no incloses en l'esmentat precepte, com la de becaris o serveis prestats en contractes de col·laboració social.
En els casos en que l'experiència s'acrediti mitjançant la presentació de certificats, correspondrà al tribunal valorar si les funcions exercides s'ajusten a les de la plaça convocada.
S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.
En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d'estricta confiança política no constituirà mèrit per accedir a la funció pública o a la promoció interna.
En el cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se'n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.
Setena. VALORACIÓ DEL CONCURS-OPOSICIÓ.
Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base sisena.
Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions provisionals atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal de la fase de concurs dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyats d'un assessor/a.
El tribunal resoldrà les possibles reclamacions i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva dels mèrits, per ordre de puntuació obtinguda. En el cas de no haver-hi al·legacions esdevindrà definitiva la llista fins al moment provisional. En aquesta, o en una nova publicació, el tribunal farà públic el llistat definitiu del concurs-oposició, ordenant als aspirants per ordre de puntuació total obtinguda i proposant la constitució de la borsa.
La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l'exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.
En cas d'empat, es resoldrà tenint en compte, successivament, els següents criteris:
El tribunal elevarà a la Presidència de la Corporació la llista de persones aprovades i proposarà la constitució de la borsa corresponent.
Vuitena. FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.
Una vegada finalitzat el procediment, es constituirà la borsa de treball, que estarà formada per totes les persones que hagin superat la oposició, a l'efecte de poder ser nomenades com a personal funcionari interí per substituir les possibles baixes, permisos, llicències, cobrir vacants o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona a la qual correspongui i li comunicarà el lloc de treball a cobrir i el termini en el qual cal que s'hi incorpori, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a cinc (5) dies hàbils a comptar des de la comunicació.
Dins el termini indicat en el paràgraf anterior, la persona aspirant que superi aquest procés de selecció ha de presentar:
Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.
Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, si no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, serà exclosa de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.
Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita seran excloses de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies que s'exposen a continuació i que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit a la Unitat de Recursos Humans la finalització de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.
Quan la persona, seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa, cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
Aquesta borsa tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
Novena. PUBLICITAT
L'anunci de convocatòria d'aquest procediment selectiu es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), les presents bases es publicaran, íntegrament, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx. Després de la publicació de la convocatòria i de les presents bases al BOIB, els successius anuncis relatius a procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx i podran publicar-se en la web de la Corporació.
Desena. PROTECCIÓ DE DADES
D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i documentació que s'acompanyi a la mateixa o la generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament d'Andratx, la finalitat del qual és dur a terme els processos de selecció de personal de la Corporació.
Les dades personals necessàries podran ser utilitzades per dur a terme les publicacions pròpies del procés de selecció.
Les persones aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria de l'Ajuntament.
Onzena. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.
ANNEX I Arquitecte tècnic
Temari General
1. La constitució de 1978 significat, estructura i contingut. Principis generals.
2. L'organització territorial de l'Estat. Els estatuts d'autonomia. La reforma dels Estatuts. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Disposicions Generals. Competències CAIB. Reforma. Els Consells Insulars
3. L'organització municipal. Òrgans: Batle, Tinents de batle, Ple i Junta de Govern Local. Comissions informatives i altres òrgans. Règim de sessions.
4. Les competències municipals: sis de determinació. Competències pròpies, delegades i competències diferents de les pròpies
5. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: l'acte administratiu: Requisits. L'eficàcia: Notificació i Publicació. Termes i terminis: Còmput, ampliació i tramitació d'urgència.
6. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: La invalidesa de l'acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l'acte administratiu. La revisió dels actes en via administrativa.
7. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Disposicions generals sobre el procediment: inici, instrucció i finalització.
8. La responsabilitat de l'administració pública: caràcters. Els pressuposts de la responsabilitat. Procediment general i procediment abreujat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.
9. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les directrius del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014: objecte i àmbit de la Llei de contractes del sector públic. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius i dels de dret privat.
10. Els contractes d'obres i concessió d'obres
11. Els béns de les entitats locals. Béns que l'integren i el seu règim jurídic d'utilització.
12. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d'aplicació. El principi de igualtat i tutela contra la discriminació. La Llei 11/2016, de 28 de juliol de igualtat entre dones i homes de les Illes Balear, mesures per la integració de la perspectiva de gènere en la actuació de les administracions públiques de les Illes Balears
13. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis d'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.
14. El reglament general de protecció de dades: principis. Drets de les persones interessades. Responsable del tractament. Encarregat del tractament. Recursos, responsabilitat i sancions. Disposicions relatives a situacions específiques de tractament.
15. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, publicitat activa i dret d'accés a la informació pública.
Temari específic
Tema 1. Règim urbanístic del sòl: classificació del sòl i conceptes generals en la normativa estatal i autonòmica.
Tema 2.La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: La classificació del sòl: conceptes generals, drets i deures de la propietat.
Tema 3.La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Determinacions, documentació, formulació i aprovació d'un pla general
Tema 4.La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca : Determinacions, documentació, formulació i aprovació dels plans parcials
Tema 5. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Determinacions, documentació, formulació i aprovació dels estudis de detall i plans especials
Tema 6. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: La vigència, modificació i revisió del planejament. Els efectes de l'aprovació de plans
Tema 7. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: La gestió i execució del planejament urbanístic. Disposicions general. Sistemes d'actuació.
Tem 8. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Edificacions i construccions inadequades i fora d'ordenació
Tema 9. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Avaluació dels edificis i inspecció de construccions i edificacions. El deure d'ús, conservació i rehabilitació. L'ordre d'execució.
Tema 10.-La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Declaració d'estat ruïnós. Ruïna física imminent.
Tema 11. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Llicència urbanística municipal: Concepte. Actes subjectes a llicència. Competència i procediment d'atorgament de les llicències urbanístiques. Projecte tècnic i llicència urbanística. Eficàcia temporal i caducitat de la llicència urbanística.
Tema 12. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Llicència urbanística municipal: Efectes de les alteracions del planejament sobre les autoritzacions concedides. Modificacions durant l'execució de les obres. Informació en les obres.
Tema 13. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Comunicacions prèvies: actes subjectes i procediment.
Tema 14. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: La disciplina urbanística. Concepte, classes i conseqüències legals de les infraccions urbanístiques. Persones responsables. Competències municipals i supramunicipals.
Tema 15. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Les sancions per infracció urbanística. La prescripció. Determinació i destinació de les multes. Regles per l'exigència de la responsabilitat sancionadora.
Tema 16. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: Procediments de disciplina urbanística. El procediment de restabliment de la legalitat urbanística i de la realitat física alterades i procediment sancionador.
Tema 17. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca: L'agrupació, la segregació i parcel·lació de terrenys en el sòl urbà, supòsits en que procedeix i requisits.
Tema 18. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears i el Reglament General per a l'Illa de Mallorca L'agrupació, la segregació i parcel·lació de terrenys en el sòl rústic, supòsits en que procedeix.
Tema 19. La llicència d'ocupació o de primera utilització. Supòsits. Procediment d'atorgament.
Tema 20. La regulació de la llicència urbanística a la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i en el Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears: competència, procediment, determinacions dels projectes tècnics. Principals novetats del Reglament.
Tema 21.- Pla Territorial Insular de Mallorca. Sol Rústic. Delimitació i Règim d'usos. Règims d'edificacions existents. Integració paisatgística.
Tema 22. Llei 6/1997 de sòl rústic de les Illes Balears. Activitats relacionades amb els usos relacionats i condicions de les edificacions i instal·lacions.
Tema 23. Llei 3/2019 agrària de les illes balears. Edificacions, construccions i instal·lacions vinculades a l'activitat agrària i complementària.
Tema 24. Decret 145/1997, de 21 de novembre pel qual es regulen les condicions d'amidament, d'higiene i d'instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d'habitatges, així com l'expedició de cèdules d'habitabilitat.
Tema 25. Codi tècnic de l'edificació: estructura, competències, contingut i disposicions generals.
Tema 26. Codi tècnic de l'edificació: exigències de seguretat en cas d'incendi.
Tema 27. Codi tècnic de l'edificació: exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat.
Tema 28. Codi tècnic de l'edificació: exigències d'estalvi d'energia.
Temas 29. Codi tècnic de l'edificació: exigències de salubritat. Qualitat de l'aire interior, subministrament d'aigua i evacuació d'aigües.
Tema 30. Codi tècnic de l'edificació: exigències de protecció contra el renou.
Tema 31. Disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció.
Tema 32. Teories sobre el valor. El valor dels béns i drets: classes. El preu. Relació entre valor i preu. Influència de l'evolució històrica de les facultats urbanístiques del dret de propietat en el valor dels béns immobles.
Tema 33. Principis i criteris de valoració dels béns immobles. Sistemes de valoració. Mètodes de valoració. Comparació amb el mercat: components del valor a preus de mercat (en venda i lloguer). Estudis del mercat immobiliari: aplicació
Tema 34. Cost de reposició o reemplaçament: cost actual. La depreciació dels béns immobles: classes. Rendibilitat dels immobles urbans. Rendiment i despeses. Actualització de rendiments (rendes) presents i futurs. Influència de la legislació sobre arrendaments urbans i de les limitacions administratives de la rendibilitat en el valor dels immobles.
Tema 35. Valor de les construccions. Valoració analítica i valoració sintètica. Procediment d'amidament. Valor unitari. Valor intrínsec o de cost i cost de reposició. Depreciacions.
Tema 36. Habitatge: Decret Llei 3/2020, de 28 de febrer, de mesures urgents en matèria d'habitatge i Decret Llei 6/2023, de 2 d'octubre, de mesures urgents en matèria d'habitatge.
Contra aquest acord que esgota la via administrativa es pot interposar alternativament recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a contar des del següent al de la publicació del present anunci, davant la batllia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós- administratiu, davant el jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a contar des del dia següent al de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.
Tot això sense perjudici que pugui interposar se, qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.
Anddratx, document signat electrònicamente¡(17 de desembre de 2024
La batlessa Estefania Gonzalvo Guirado)