Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 838386
Acord del Consell de Direcció de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears pel qual s’aprova l’oferta pública d’ocupació per a l’any 2024
1. El Decret 50/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 160, de 22 de desembre), pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, dels quals es publica una correcció d'errades en el BOIB núm. 6, de 12 de gener, en l'article 35, disposa que el personal laboral al servei de l'ICIB, a més de regir-se per les disposicions contingudes en l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin aplicables i per la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa, es regeix pels preceptes de la Llei 7/2010 i per les normes que la desenvolupin, com també per les normes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que ho disposin expressament.
2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
3. L'article 20 de la Lei 31/2022 de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, que en no haver-hi de l'any 2024, s'entén prorrogada, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) i la seva articulació:
Un. Oferta d'ocupació pública
1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans que preveu l'apartat 1.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de dur a terme a través de l'oferta d'ocupació pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.
2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals vint-i-unena, vint-i-dosena i vint-i-tresena.
3. La configuració concreta de l'oferta d'ocupació pública s'ha de dur a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb què es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte de la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article.
Dos. Articulació de l'oferta d'ocupació pública
1. L'oferta d'ocupació pública s'ha d'articular a través de les taxes de reposició d'efectius següents:
a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors, del 110 per cent.
[...]
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, o de normes anteriors.
[...]
4. Cada Administració podrà autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa especifica que sigui necessària per a donar compliment de l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, de que la temporalitat a l'ocupació pública no superi el 8% de les places de naturalesa estructural a cada un dels seus àmbits, sempre que vengui justificat d'acord amb l'instrument de planificació plurianual amb que ha de comptar.
Tres. Regles per a l'aplicació de la taxa de reposició.
1. Per calcular la taxa de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxima autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixes que, durant l'exercici pressupostari anterior, deixaren de prestar els seus serveis i el nombre d'empleats fixes que s'haguessin incorporat en el mateix exercici, per qualsevol causa excepte els supòsits prevists a l'apartat 3.4, o reingressat des de situacions que no duguessin implícita la reserva de lloc de feina.
[...]
2. La taxa resultant de les regles del número anterior es podrà incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins la data d'aprovació de l'oferta, el que s'haurà de reflectir a la pròpia Oferta d'Ocupació. Per això, l'oferta haurà d'aprovar-se dintre el primer semestre de l'exercici.
Aquestes places es restaran de la taxa de reposició de l'exercici següent.
[...]
3. No computaran per a la taxa de reposició, i per tant no es tindran en compte pel seu càlcul:
a. Les places que es cobreixin com a conseqüència de la incorporació de personal en execució d'ofertes d'ocupació d'exercicis anteriors.
b. Les places que es convoquin per promoció interna, ni els cessaments derivats de aquests processos [...]
4. L'apartat 2 de l'article 20.2 estableix que les places ocupades pel personal interí per vacant i personal laboral temporal per vacant nomenades l'any 2023 (s'entén prorrogat al 2024), en tot cas, s'han d'incloure en l'OPO corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no és possible, en la següent, llevat que se'n decideixi l'amortització.
En el mateix sentit, l'article 19 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa que, durant l'any 2024, el nombre total de places de nou ingrés i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, es fixarà de conformitat amb la limitació que, amb caràcter bàsic, realitzi l'Estat per a l'any 2024, per mitjà de la corresponent norma de rang legal i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat pel 2024, o en el seu defecte, amb el que resulta de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat pel 2023, i d'acord també amb l'EBEP
Respectant les disponibilitats pressupostàries del 2024, no computaran al límit anterior les places corresponents a convocatòries pendents d'execució que derivin d'ofertes d'ocupació anteriors d'anys anteriors, ni tampoc, dintre dels límits de les lleis anuals de pressuposts generals de l'estat corresponent al que respecta a les taxes màximes de reposició d'efectius, i en general, al nombre màxim de places de nou ingrés de cada any, les places inherents a aquestes taxes i al nombre màxim d'efectius de nou ingrés encara no convocats o sense oferta pública d'ocupació.
5. L'article 20 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Co-munitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent en relació amb els llocs de treball ocupats interinament:
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'in-cloure en l'oferta pública d'ocupació corresponent, d'acord amb el que preveu l'article 19 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del nomenament o la contractació d'aquests llocs de treball, els llocs esmentats només podran ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc es podrà ocupar interinament per una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari o laboral interí podrà romandre en el lloc de treball ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sem-pre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar des de la data del nomenament o la contractació.
6. La disposició addicional dissetena del TREBEP, en la redacció que en fa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocu-pació pública, estableix:
Disposició addicional dissetena. Mesures adreçades al control de la temporali-tat en l'ocupació pública
a. Les administracions públiques són responsables del compliment de les pre-visions contingudes en aquesta norma i, en especial, han de vetlar per evitar qualsevol tipus d'irregularitat en la contractació laboral temporal i els nomena-ments de personal funcionari interí.
b. Així mateix, les administracions públiques han de promoure, en els seus àm-bits respectius, el desenvolupament de criteris d'actuació que permetin asse-gurar el compliment d'aquesta disposició, així com una actuació coordinada dels diferents òrgans amb competència en matèria de personal.
c. Les actuacions irregulars en aquesta matèria donaran lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguin de conformitat amb la normativa vigent en cadascuna de les administracions públiques.
Tot acte, pacte, acord o disposició reglamentària, així com les mesures que s'adoptin en el seu compliment o desenvolupament, el contingut del qual su-posi directament o indirectament l'incompliment per part de l'Administració dels terminis màxims de permanència com a personal temporal serà nul de ple dret.
[...]
5. En el cas del personal laboral temporal, l'incompliment dels terminis màxims de permanència dona dret a percebre la compensació econòmica prevista en aquest apartat, sens perjudici de la indemnització que pugui correspondre per vulneració de la normativa laboral específica
Aquesta compensació consisteix, si escau, en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensuali-tats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu con-tracte, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. El dret a aquesta compensació neix a partir de la data del cessament efectiu, i la quantia s'ha de referir exclusiva l'incompliment.
En cas que la indemnització esmentada es reconegui en via judicial, s'han de compensar les quantitats.
No hi ha dret a la compensació descrita en cas que la finalització de la relació de servei sigui per acomiadament disciplinari declarat procedent o per renúncia voluntària.
7. Els dos llocs de treball existents en la relació de llocs de treball de l'ICIB són de caràcter estructural i estan ocupats de forma temporal. Aquests llocs, per falta de taxa de re-posició, no podrien sortir a l'oferta pública ordinària sense l'aprovació, de manera ex-traordinària, d'una taxa específica de reposició, de conformitat amb l'article 20.Dos.4 abans esmentat.
En concret, els dos llocs de treball són llocs estructurals i vacants de titularitat ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 que no complien el requisit temporal assenyalat en el Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en l'es-mentada Llei 20/2021, de 28 de desembre.
Per aquest motiu, és necessari aprovar un pla d'ordenació de recursos humans per a la reducció de la temporalitat (Annex I) i complir així amb el requisit de no superar el 8% de les places de naturalesa estructural, així com l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024 relativa a la taxa específica per a la reducció de la temporalitat.
Per l'anterior, amb els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han pronunciat, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, s'eleva a la consideració del Consell de Direcció de l'ens la següent:
Acord
Primer. Aprovar el pla d'ordenació de recursos humans per a la reducció de la tempo-ralitat del personal laboral de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears. (Annex I)
Segon. Aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024 relativa a la taxa específica per a la reducció de la temporalitat de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Bale-ars, que suposa un total de 2 places, amb la distribució indicada en l'annex II que s'ad-junta i en els termes establerts en aquest Acord. Establir que aquestes places perta-nyen al torn lliure.
Tercer. Disposar que les convocatòries corresponent a les places de l'oferta pública de l'any 2024 relativa a la taxa específica s'ha de desenvolupar en el termini improrroga-ble de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.
Quart. L'articulació del corresponent procés selectiu haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Conseller de Turisme, Cultura i Esports, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'ar-ticle 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, en data de la signatura electrònica (18 de desembre de 2024)
El president del Consell de Direcció de l'ICIB Jaime Bauzà Mayol
ANNEX I PLA D'ORDENACIÓ DE RECURSOS HUMANS DE L'INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS PER A LA REDUCCIÓ DE LA TEMPORALITAT.
1. Antecedents
L'article 20 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Co-munitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent:
1. Durant l'any 2024, i amb caràcter general, se suspenen el nomenament de nou personal funcionari interí i la pròrroga del nomenament dels funcionaris in-terins adscrits a programes temporals o nomenats per subvenir necessitats ur-gents, i també el nomenament de personal estatutari temporal i la contractació de personal laboral temporal, i les pròrrogues d'aquests nomenaments i con-tractes, a l'Administració de la comunitat autònoma i als ens que integren el sector públic instrumental autonòmic.
2. Això no obstant, en els casos en què aquesta suspensió pugui suposar un greu perjudici en la prestació de serveis essencials per a la comunitat autònoma o en la hisenda de la comunitat autònoma i se'n justifiqui una necessitat urgent i inajornable, es poden autoritzar el nomenament de personal funcionari interí i de personal estatutari temporal i la contractació de personal laboral temporal, i també les pròrrogues, a l'Administració de la comunitat autònoma i als ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, sempre que, prèviament a aquests nomenaments, contractacions o pròrrogues, la Direcció General de Pressuposts i Finançament i la Direcció General de Funció Pública emetin sen-gles informes favorables sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera i sobre els aspectes de legalitat aplicables, respectivament, a sol·lici-tud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.
En cas que per fer contractes laborals els ens del sector públic instrumental autonòmic, exclosos els organismes autònoms, hagin de fer convocatòries prè-vies de selecció, l'informe favorable de la Direcció General de Pressuposts i Fi-nançament a què es refereix el paràgraf anterior s'ha d'emetre abans de la con-vocatòria corresponent.
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure en l'oferta pública d'ocupació corresponent, d'acord amb el que pre-veu l'article 19 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'a-quests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del primer nomenament o contractació per ocupar aquests llocs de treball de forma temporal, aquests només poden ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu cor-responent hagi quedat desert, cas en què el lloc es pot ocupar interinament per una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari interí o laboral de substitució en lloc vacant pot romandre en el lloc de treball, de caire estructural, ocupat tempo-ralment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la con-vocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar de la data del primer nomenament o contractació de caire temporal.
En cas que els llocs de feina esmentats en el paràgraf anterior quedin vacants, es poden tornar a ocupar temporalment per personal funcionari interí o laboral de substitució en lloc vacant fins que es resolgui el procés selectiu correspo-nent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar des de la data del primer nomenament o contractació.
L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) ordinària:
Uno. Oferta de Empleo Público.
1. La incorporación de personal de nuevo ingreso con una relación indefi-nida en el sector público, a excepción de los órganos contemplados en el apartado Uno.e) del artículo anterior, se llevará a cabo a través de la Oferta de Empleo Público, como plasmación del ejercicio de la planifica-ción en un marco plurianual.
2. Las sociedades mercantiles públicas y entidades públicas empresariales, fundaciones del sector público y consorcios participados mayoritaria-mente por las Administraciones y Organismos que integran el sector pú-blico, se regirán por lo establecido en las disposiciones adicionales vigé-sima primera, vigésima segunda y vigésima tercera.
3. La configuración concreta de la Oferta de Empleo Público se llevará a cabo a través de la tasa de reposición de efectivos, instrumento con el que se concreta la planificación y se le otorga dimensión en términos de efectivos con respecto de la plantilla actual, así como a través del resto de medidas contenidas en este artículo.
Dos. Articulación de la Oferta de Empleo Público.
1. La Oferta de Empleo Público se articulará a través de las siguientes tasas de reposición de efectivos:
a) En los sectores prioritarios la tasa será del 120 por cien y en los de-más sectores del 110 por cien. (...)
Lo establecido en los párrafos anteriores se entiende sin perjuicio de los procesos de estabilización derivados de la Ley 20/2021, de 28 de diciembre, de medidas urgentes para la reducción de la temporali-dad en el empleo público, o de normes anteriores.
2. Las Administraciones Públicas deberán tener en cuenta las plazas de personal interino por vacante y personal laboral temporal por vacante nombradas en el año 2023.
En todo caso, las vacantes ocupadas por este personal deberán incluirse en la Oferta de Empleo Público correspondiente al ejercicio en que se produce su nombramiento y, si no fuera posible, en la siguiente, salvo que se decida su amortización.
La Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, assenyala en el punt 20.2.4 que cada administració pot autoritzar, amb caràcter extra-ordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment a l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, de què aquesta temporalitat no superi el 8% de les places estructurals en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'a-cord amb l'instrument de planificació pluriennal del que haurà de disposar.
Actualment, l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (d'ara endavant, ICIB) disposa a la Relació de Llocs de Treball (RLT) de 2 llocs de treball estructurals, essent ambdós ocupats de forma temporal amb contractes d'interinitat fins a la seva cober-tura definitiva per concurs oposició. Per tant, la taxa de temporalitat és del 100%.
Es tracta de llocs de treball que no complien el requisit temporal assenyalat al Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a las reducció de la tempo-ralitat en l'ocupació pública i en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, és a dir, llocs de treball estructurals i vacants ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans de 31 de desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser in-closos en els processos d'estabilització.
L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (d'ara endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i va ser creada per l'article 39 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018 i dotada de personalitat jurídica pròpia i diferenciada i de capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
Per mitjà del Decret 50/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 160, de 22 de desembre), s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, dels quals es publica una correcció d'errades en el BOIB núm. 6, de 12 de gener.
Els fins generals de l'ICIB, de conformitat amb els seus Estatuts, són els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les seves funcions i competències, d'acord amb el que estableixen els seus Estatuts, són les següents:
a) Establir i gestionar, amb la participació de representants dels sectors implicats, els programes orientats a la prestació de suport tècnic als diferents sectors vinculats a les indústries culturals.
b) Fomentar el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i assessorar noves empreses.
c) Donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.
d) Facilitar les relacions entre les indústries culturals i les administracions públiques de les Illes Balears
e) Impulsar la col·laboració entre les empreses i els creadors culturals.
f) Fer estudis estructurals i prospeccions sobre les indústries culturals.
g) Difondre la informació relativa als ajuts i als serveis que els organismes de qualsevol àmbit territorial de les Illes Balears destinen a les indústries culturals.
h) Fomentar les accions formatives d'interès per al desenvolupament de les indústries culturals.
i) Promoure la innovació creativa i la recerca d'ofertes de qualitat de noves estàtiques i nous llenguatges.
j) Fomentar la producció audiovisual i digital, promocionar les Illes Balears com a localització de rodatges audiovisuals i gestionar l'oficina de serveis Illes Balears Film Comission.
k) Promoure i executar qualsevol altra activitat dirigida a desenvolupar les indústries culturals a les Illes Balears.
D'acord amb l'exposat i amb l'objectiu que la taxa de temporalitat de l'organisme es redueixi per sota del 8%, resulta imprescindible redactar i aprovar aquest Pla d'Ordenació de Recursos Humans. Aquest document servirà com a eina adequada per a la correcta planificació dels recursos humans i per assolir els objectius plantejats.
2. Llocs de treball inclosos en el Pla
Els llocs de treball inclosos en aquest Pla són un total de 2, els quals es detallen a l'annex 2.
3. Abast
El pla d'Ordenació de Recursos Humans no implica necessàriament un increment de la despesa, ja que té com a objectiu la cobertura definitiva dels llocs de treball estructurals que actualment estan ocupats per personal temporal, sense generar un augment de la despesa real. A més, aquest pla busca complir amb les normatives actuals sobre ocupació temporal i establir una estratègia per utilitzar les contractacions temporals d'una manera que no faci que la taxa de temporalitat superi el 8%.
4. Mesures
4.1. Taxes específiques
Per tal de reduir la taxa de temporalitat per sota del 8% i en aplicació d'aquest Pla d'Ordenació de Recursos Humans, l'ICIB incorporarà en les seves ofertes d'ocupació, sempre que la normativa ho permeti i sense que es considerin dins del càlcul de la taxa de reposició, els llocs de treball inclosos en l'RLT que estiguin vacants i ocupats temporalment, ja que s'ha considerat necessària la seva cobertura. El volum de places ofertes haurà de permetre la reducció de la taxa de temporalitat per sota del 8% durant el període de vigència d'aquest pla d'ordenació. S'ha de tendir a un percentatge de temporalitat el més baix possible.
Es tracta de llocs estructurals i vacants ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans del 31 de desembre de 2017, però que no complien els criteris per ser inclosos en els processos d'estabilització. Ambdós llocs de treball, no complien amb el requisit temporal establert al Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, sobre mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública, ni amb el que estableix la Llei 20/2021, de 28 de desembre. Així, la taxa de temporalitat es reduiria fins al 0%.
4.2. Taxes ordinàries
No hi ha llocs de treball relatius a taxa ordinària per a l'any 2024
4.3. Ofertes Públiques d'Ocupació
L'ICIB aprovarà anualment les Ofertes Públiques d'Ocupació d'acord al càlcul que li permeti la taxa de reposició de cada any, per tal de no augmentar la temporalitat.
4.4. Processos selectius
L'ICIB durà a terme les convocatòries dels processos selectius corresponents a les Ofertes Públiques d'Ocupació durant el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació de l'Acord del Consell de Direcció de l'ens.
4.5. Contractacions temporals
S'estableixen els criteris futurs següents per a la cobertura temporal i definitiva de manera ordinària ja que, d'acord amb la normativa vigent, l'autorització de contractació de personal temporal en llocs vacants només es pot obtenir si es justifica algun dels requisits establerts següents:
a) Que durant l'any que sol·licita la cobertura o com a màxim l'any següent disposa de taxa de reposició positiva per cobrir el lloc mitjançant personal laboral fix, amb el procés selectiu previ corresponent.
b) Que la cobertura dels llocs és necessària i urgent i que, d'acord amb la corresponent llei de pressuposts generals de l'Estat, no computen en la taxa de reposició d'efectius i per tant poden ser inclosos en l'oferta pública de l'any en curs sense necessitat de disposar de taxa de reposició.
c) Que la creació i dotació de nous llocs de treball ha d'anar acompanyada de la justificació de disposar de taxa o d'estar inclòs en el supòsit que no computa en la taxa.
5. Despesa econòmica
El Pla d'Ordenació de Recursos Humans de l'ICIB com a instrument necessari per donar compliment a les obligacions legals en matèria de consolidació i estabilització de l'ocupació temporal, eliminació en la mesura del que sigui possible del personal indefinit no fix i reduir la taxa de temporalitat a nivells adients, no ha de suposar un increment pressupostari, ja que s'oferiran llocs de treball que ja s'estan cobrint de forma temporal amb contractes temporals.
ANNEX II Oferta pública d'ocupació per a l'any 2024 relativa a la taxa específica per a la reducció de la temporalitat de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears
Nombre de places |
Destinació |
Grup |
Categoria prof. |
Tipus Torn |
1 plaça de tècnic/a superior – coordinador de l'àrea audiovisual |
Mallorca |
A |
Tècnic superior |
Torn lliure |
1 plaça d'auxiliar administratiu/va |
Mallorca |
D |
Aux. Admin |
Torn lliure |