Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 837887
Extracte de l’aprovació per decret d’alcaldia núm. 2024-4858, de dia 12 de desembre de 2024, de la convocatòria de subvencions dirigida a les associacions de vesins del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització d’activitats i festes (any 2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Extracte de l'aprovació per  decret d'alcaldia núm. 2024-4858,  de dia 12 de desembre de 2024, de la convocatòria  de subvencions dirigida a les associacions de vesins del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització d'activitats i festes (any 2023)

BDNS (Identif: 803726 )

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 165, de 17 de desembre de 2024.

1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les subvencions que es podran concedir en aquesta convocatòria és de 32.000,00 €, amb càrrec a la partida 92448027, finançada amb fons propis de l'Ajuntament.

2. REQUISITS GENERALS

Podran acollir-se a aquesta convocatòria les següents entitats:

  • Associacions de vesins sense ànim de lucre que es trobin en situació legal, radicades i que tenguin l'àmbit d'actuació en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui la realització de les actuacions, iniciatives i projectes especificats a la base 1.2, en el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023.

Les entitats que s'acullin a aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits per ser beneficiàries d'una subvenció:

  1. Estar inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears en la data de publicació d'aquesta convocatòria.
  2. Tenir els estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
  3. Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.
  4. Haurà de constar fefaentment en els estatuts que no tenen ànim de lucre.
  5. No veure's afectades per cap de les prohibicions dels apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.
  6. Disposar de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.
  7. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

3.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es podran presentar, també, a través del següent enllaç:

https://santjosep.sedelectronica.es/catalog/tw/422be18b-ccd8-46c4-aaff-1c7c371b829c

3.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:

  1. Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que haurà d'anar subscrita per qui en té la representació (annex 1).
  2. Certificat del/de la secretari/ària de l'associació que acrediti la representació de la persona en nom de la qual es presenta la sol·licitud.
  3. Document que acrediti que l'associació està donada d'alta en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
  4. Estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
  5. DNI del representant de l'entitat.
  6. CIF/NIF de l'entitat.
  7. Memòria resumida de totes les activitats/projectes que s'han realitzat dins l'any 2023  a l'efecte de barem (annex 1).
  8. Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals es sol·licita la subvenció, que s'hauran d'haver realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023. Aquestes activitats han d'anar acompanyades de pressupost (annex 1).
  9. Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d'acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex 1).
  10. Dades bancàries per a la transferència de l'import de la subvenció, en cas de no haver-les presentat en altres ocasions, mitjançant la presentació de certificat de titularitat bancària o full de transferència bancària, facilitat per l'Ajuntament, degudament emplenat i signat.
  11. Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat, i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 1).
  12. Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 1). No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat haurà d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional.
  13. Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 1).
  14. Certificat del secretari de l'associació en el qual consti el nombre de socis.

Nota. Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.

Nota. A la proposta de resolució provisional, l'Ajuntament de Sant Josep constatarà d'ofici que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries, davant la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. En cas de no poder-ho acreditar, això serà motiu d'exclusió de la subvenció i de nova proposta motivada amb possible prorrateig del restant.

S'acreditarà el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social mitjançant declaració responsable en els casos en què la quantia a atorgar a l'entitat no superi els 3.000,00 €.

Si alguna associació no autoritza l'Ajuntament a poder comprovar d'ofici que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, haurà d'aportar en el termini concedit en la proposta de resolució provisional la documentació requerida.

3.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.

3.4. Esmena de defectes de les sol·licituds

Si la sol·licitud no compleix els requisits establits a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir a la persona/entitat interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

(Signat electrònicament: 18 de desembre de 2024

El batle Vicente Roig Tur)