Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 837739
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics per al foment de l'economia social per mitjà del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d’inserció i/o promotores d’aquestes pels anys 2025 i 2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici 2025 Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia d'11 d'octubre de 2024

ID BDNS: 803000

L'article 30.21 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la Comunitat Autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica, sense perjudici del que disposen els articles 38 i 131, i els números 10 i 13 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l'europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.

Les empreses d'inserció constitueixen una tipologia especial dins de les entitats que formen part de l'economia social, tal com indica l'article 5 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'economia social, en tant que comparteixen els principis que la inspiren de donar prioritat a les persones i a la finalitat social sobre el capital, l'aplicació dels resultats a la finalitat social, la promoció de la solidaritat interna i la independència respecte dels poders públics.

El crèdit assignat a la convocatòria del anys 2023 i 2024 va ser de 625.000 euros per un període subvencionable de vuit mesos i de 825.000 euros per un període subvencionable de dotze mesos, respectivament; tot i això, el crèdit assignat es va esgotar i va ser necessari tramitar un procediment d'ampliació de crèdit.

D'acord amb la necessitat de continuar donant suport econòmic a l'economia social, fomentant el model econòmic de les empreses d'inserció, pels anys 2025 i 2026, es vol aprovar la convocatòria d'ajuts pel foment de l'economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció i/o promotores d'aquestes.

L'article 2.3 a) del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), i les seves posteriors modificacions, atribueix a la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, entre d'altres, les competències en matèria de gestió, foment i difusió dels models d'economia social i autoocupació.

Les actuacions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia a través de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, la qual, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

Aquests ajuts tenen un impacte directe en els nivells d'ingressos i liquiditat en les empreses d'inserció.

Els articles 4 i 5 de la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció, defineixen aquestes empreses com les societats mercantils que, degudament qualificades, efectuïn qualsevol activitat econòmica de producció de béns i serveis i que tinguin com a objecte social la integració i formació sociolaboral de persones en situació d'exclusió social com a trànsit al treball ordinari. A aquest efecte han de proporcionar als treballadors, com a part dels seus itineraris d'inserció, processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social, i han de disposar dels serveis d'intervenció o acompanyament corresponents.

D'altra banda, l'article 6 de la Llei 44/2007 defineix les empreses promotores, que són entitats sense ànim de lucre, l'objecte social de les quals ha de contemplar la inserció social de les persones especialment desfavorides, i que han de promoure la constitució d'empreses d'inserció. De fet, les empreses d'inserció tenen com a requisit estar participades per almenys un 51 % del capital social per una o vàries empreses promotores.

L'article 16 de la Llei 44/2007 preveu que els poders públics han de promoure les empreses d'inserció mitjançant el suport a la creació i el manteniment d'aquestes perquè puguin complir la funció social de facilitar la inserció de les persones en situació d'exclusió en el mercat de treball ordinari i, entre els ajuts de què es poden beneficiar aquest tipus d'empreses, hi figuren les subvencions per al manteniment dels llocs de treball per a la inserció sociolaboral. A més, l'apartat 5 del mateix article preveu la possibilitat que les empreses d'inserció o les entitats promotores que realitzin serveis d'acompanyament per a la inserció laboral a què es refereix l'article 3 de l'esmentada Llei percebin ajuts de l'administració corresponent per executar-los.

A les empreses d'inserció els és d'aplicació el Reglament (UE) 2023/2832 de la Comissió, de 13 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis concedits a empreses que presten serveis d'interès general, ja que l'article 5.4 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'economia social, estableix que es declaren entitats prestadores de serveis d'interès econòmic general les empreses d'inserció.

A les entitats promotores de les empreses d'inserció els és d'aplicació el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears està compromesa amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l'Agenda Balear 2030, promovent la reducció de desigualtats (ODS 10), el treball decent i creixement econòmic sostenible (ODS 8).

Aquesta convocatòria compleix amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació d'acord amb l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així, d'acord amb l'article 12.1 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol) i per l'Ordre del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia d'11 de novembre de 2024 (BOIB núm. 148, de 12 de novembre), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació.

L'article 1.2, apartat 20, d'aquesta Ordre preveu que poden ser objecte de subvenció la integració i la promoció laboral dels treballadors i treballadores, el manteniment del nivell formatiu, el perfeccionament en l'àmbit laboral, l'adequada inserció i formació del jovent i dels col·lectius amb especials dificultats d'integració laboral. Per la seva banda, l'article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar, per mitjà d'una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

La convocatòria que s'aprova amb aquestes bases d'ajuts s'ha inclòs en l'objectiu I, línia 2.12, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril).

Aquesta convocatòria es finança amb càrrec als fons propis de la Comunitat Autònoms de les Illes Balears.

D'altra banda, l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El procediment de concessió dels ajuts referits en aquesta Resolució s'ha de tramitar d'acord amb el que s'estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normes que li siguin d'aplicació.

L'article 10.2 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024 (BOIB núm. 176, de 30 de desembre), preveu que s'ha de sol·licitar l'autorització prèvia al Consell de Govern en els expedients de despesa de quantia superior a 1.000.000 euros.

Aquesta convocatòria ha estat objecte d'autorització prèvia al Consell de Govern mitjançant Acord de 22 de novembre 2024.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per concedir ajuts públics per al foment de l'economia social per mitjà al suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció i/o promotores d'aquestes pels anys 2025 i 2026, en els termes que figuren en l'annex I d'aquesta resolució, així com també els models de sol·licitud de subvenció pels Programes I i II que s'adjunten, respectivament, com a annexos II i III.

2. Designar la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia com a òrgan instructor del procediment.

3. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i disposar que tindrà efectes l'endemà de la publicació.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (17 de desembre de 2024)

El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García

 

ANNEX I

Primer Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és aprovar els ajuts destinats al foment de l'economia social mitjançant el suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció i/o promotores d'aquestes, pels mesos de juny a desembre de 2024 i els mesos de gener a desembre de 2025, mitjançant els programes següents:

a) Programa I: manteniment dels llocs de treball de persones en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, destinat a afavorir el sosteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social que presten serveis en empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

Es consideren persones en situació d'exclusió les que estan incloses en algun dels col·lectius que figuren en l'article 2.1 de la Llei 44/2007 esmentada. La situació d'exclusió social ha de ser acreditada pels serveis socials públics competents, és a dir, els corresponents de les comunitats autònomes segons l'article 148.1.20 de la Constitució espanyola i els determinats per les corporacions locals, d'acord amb els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

b)Programa II: manteniment dels llocs de treball dels serveis d'intervenció i /o d'acompanyament de les empreses d'inserció, adreçats al manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i d'acompanyament de la pròpia empresa d'inserció i/o de l'empresa promotora d'aquesta, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

Els tècnics de producció i/o d'acompanyament dels serveis d'intervenció i /o d'acompanyament són les persones treballadores que apliquen les mesures d'intervenció i acompanyament incloses en els itineraris d'inserció sociolaboral, consistents en un conjunt de serveis, prestacions, accions d'orientació, tutoria i processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social adreçats a satisfer o resoldre problemes específics derivats de la situació d'exclusió social.

Segon Beneficiaris

a) Programa I. Manteniment de llocs de treball de persones en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció:

Poden ser beneficiàries dels ajuts les empreses d'inserció inscrites com a tals en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, que compleixin amb els requisits establerts al punt tercer d'aquesta convocatòria.

b) Programa II. Manteniment de serveis d'intervenció i/o acompanyament de les empreses d'inserció i/o empreses promotores:

b1) Les empreses d'inserció inscrites com a tals en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç, que comptin amb serveis d'intervenció i/o d'acompanyament propis.

b2) Les empreses promotores de les empreses d'inserció inscrites com a tals en el Registre esmentat, i que proporcionin serveis d'intervenció i/o d'acompanyament a l'empresa d'inserció que han promogut mitjançant el contracte de serveis o el conveni de col·laboració corresponent.

Tercer Requisits generals

3.1. Requisits de les entitats sol·licitants.

a) Tenir el domicili fiscal i centre de treball ubicats a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i dur a terme l'activitat principal en la comunitat autònoma esmentada.

b) Les empreses d'inserció i les empreses promotores han d'estar inscrites definitivament com a tals en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social.

d) Haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

e) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l'obligació de reserva de quota d'un 2 % de persones treballadores discapacitades, amb un mínim de 33% de discapacitat, en cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, o de tenir autoritzada per l'autoritat competent l'aplicació de mesures alternatives.

f) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

g) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions de l'ordre social.

h) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei autonòmica de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

i) Mantenir en el còmput anual, des de la seva qualificació com empresa d'inserció, un percentatge de treballadors en procés d'inserció d'almenys el trenta per cent durant els primers tres anys d'activitat i d'almenys el cinquanta per cent del total de la plantilla a partir del quart any; i que el nombre d'aquests no sigui mai inferior a dos, de conformitat amb l'article 5, apartat c, de la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció.

3.2. Requisits de les persones treballadores en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció.

a) La situació d'exclusió social ha de ser acreditada, amb caràcter previ a la incorporació a l'empresa d'inserció, pels serveis públics competents: els corresponents de les comunitats autònomes, segons l'article 148.1.20 de la Constitució espanyola i els determinats per les corporacions locals, d'acord amb els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

b) El contracte de treball entre la persona treballadora i l'entitat es pot concertar a temps complet o parcial. Si n'és el segon cas, la jornada diària o setmanal ha de ser superior a la meitat de la jornada de treball d'un treballador a temps complet comparable, de conformitat amb l'article 12.1 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors.

c) El contracte de treball entre la persona treballadora i l'entitat, ja sigui a temps complet o parcial, ha d'estar donat d'alta a la Seguretat Social.

d) No haver prestat serveis en aquesta o en una empresa d'inserció diferent en els dos anys immediatament anteriors a la signatura del contracte de treball, excepte en el supòsit de no haver superat un procés previ d'inserció o en el de recaiguda en situacions d'exclusió, situacions que han de ser considerades pels serveis socials competents segons les circumstàncies personals del treballador.

e) El contracte de treball es pot concertar per un període mínim de dotze mesos i màxim de tres anys. Això no obstant, es pot celebrar per una duració inferior si dintre de l'itinerari d'inserció prèviament pactat ho aconsellen els serveis socials competents. En cap cas la duració del contracte pot ser inferior a sis mesos.

En tot cas els serveis socials públics competents han d'informar sobre l'adequació de la o les pròrrogues dels contractes de treball.

 

Quart Dotació pressupostària

4.1. Es disposa de crèdit per als exercicis pressupostaris dels anys 2025 i 2026, per la qual cosa es tracta d'un expedient de despesa de caràcter pluriennal, amb càrrec als fons propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és d'1.643.807,82 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2025 i 2026, distribuït de la manera següent:

- Any 2025: actuacions desenvolupades durant l'any 2024 (de juny a desembre), per un import total de 564.600,00 euros, que s'ha de concedir amb càrrec a pressupost de la comunitat autònoma, al centre de cost 19301, subprograma 322F01, capítol 4, de l'exercici de l'any 2025, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient, pels imports següents:

a) Programa I:

— 19301G/322F01/47000/00* ............................... 423.450,00 €

b) Programa II:

— 19301G/322F01/47000/00* ................................ 90.336,00 €

— 19301G/322F01/48000/00* ................................ 50.814,00 €

*o equivalent en els pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2025

- Any 2026: actuacions desenvolupades durant l'any 2025 (de gener a desembre), per un import total d'1.079.207,82 euros, que s'ha de concedir amb càrrec al pressupost de la comunitat autònoma, al centre de cost 19301, subprograma 322F01, capítol 4, de l'exercici de l'any 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient, pels imports següents:

a) Programa I:

— 19301G/322F01/47000/00* .............................. 809.406,82 €

b) Programa II:

— 19301G/322F01/47000/00* ..............................172.674,00 €

— 19301G/322F01/48000/00* ............................... 97.127,00 €

*o equivalent en els pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2026

4.2. Els crèdits assignats a cada programa poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada un, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.

4.3. La concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria està condicionada a les disponibilitats pressupostàries indicades en el punt 4.1 d'aquest apartat, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària, amb fons propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que s'ampliï el termini per presentar sol·licituds ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

Cinquè Actuacions i termini d'execució de les despeses subvencionables

Són subvencionables les despeses de les actuacions que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme o s'executin dins el període que s'indica a continuació:

5.1. Per a l'any 2024

Programa I: El manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial del cost dels salaris bruts.

Programa II: El manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i/o d'acompanyament que integren els serveis d'intervenció i acompanyament de les empreses d'inserció i/o de les empreses promotores d'aquestes, mitjançant la subvenció parcial del cost dels salaris bruts.

El termini per dur a terme les actuacions subvencionables comprèn de l'1 de juny de 2024 fins al 31 de desembre de 2024, ambdós inclosos, pel cost dels salaris bruts inclosos als programes I i II indicats a la convocatòria.

5.2. Per a l'any 2025

Programa I: El manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial del cost dels salaris bruts.

Programa II: El manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i/o d'acompanyament que integren els serveis d'intervenció i acompanyament de les empreses d'inserció i/o de les empreses promotores d'aquestes, mitjançant la subvenció parcial del cost dels salaris bruts.

El termini per dur a terme les actuacions subvencionables comprèn de l'1 de gener de 2025 fins al 31 de desembre de 2025, ambdós inclosos, pel cost dels salaris bruts inclosos als programes I i II indicats a la convocatòria.

Sisè Característiques de les despeses subvencionables

Programa I: La quantia subvencionable és del 40 % del salari brut, excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària de la subvenció, corresponents al lloc de treball ocupat per una persona en situació d'exclusió social.

Programa II. La quantia és del 30 % del salari brut, excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària de la subvenció, amb un màxim de 7.000 euros per cada tècnic de producció i de 9.000 euros per cada tècnic d'acompanyament, límits que s'han d'entendre per període anual natural per una jornada completa. Si el tècnic imputa una jornada inferior que la que consta en el seu contracte de treball, només s'ha de subvencionar el percentatge d'imputació declarat.

L'import de les subvencions concedides no pot ser en cap cas d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions, ajuts o bonificacions d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.

Setè Terminis i forma de presentació de les sol·licituds

7.1 Per les despeses subvencionables de l'any 2024, el termini per presentar les sol·licituds és del 3 de gener al 3 de febrer de 2025, ambdós inclosos.

7.2 Per les despeses subvencionables de l'any 2025, el termini per presentar les sol·licituds és del 2 de gener al 2 de febrer de 2026, ambdós inclosos.

7.3 La presentació de la sol·licitud duu implícita l'acceptació de tots els punts establerts a aquesta convocatòria.

7.4 Els models oficials de sol·licitud i la resta de documentació estan disponibles a la Seu Electrònica d'aquesta Administració. Les sol·licituds s'han d'adequar als models normalitzats d'acord als annexos II i III de la convocatòria.

7.5 Tota la documentació s'ha de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi hauran d'adjuntar els annexos específics del procediment que estaran disponibles a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signats electrònicament.

Quan en la sol·licitud s'inclogui una adreça de correu electrònic s'entén que s'aporta a l'efecte dels avisos esmentats en l'article 41.6 de la Llei 39/2015.

7.6 D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es presumeix que amb la sol·licitud l'interessat autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social, llevat que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració a fer aquestes consultes en els annexos corresponents. En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat s'ha d'aportar la documentació corresponent.

7.7 Només s'admet, per a cada entitat, una sol·licitud per programa.

7.8 En cas que es presenti la sol·licitud presencialment, l'Administració requerirà que es presenti en la forma indicada. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

7.9 Quan la sol·licitud no disposi dels requisits exigits en aquesta convocatòria o no s'acompanyi de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria sigui exigible, s'ha de requerir al sol·licitant per a que dins el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, de conformitat amb l'article 4.3 de l'Ordre de Bases reguladores d'aquesta convocatòria, amb l'advertència que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

Vuitè Documentació a aportar

Les entitats interessades han d'aportar la documentació que s'indica a continuació de manera ordenada, indexada i foliada:

8.1. Documentació general

a) Annex II i/o III, complimentat i signat electrònicament.

b) Certificat d'inscripció definitiu en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç. Es comprovarà d'ofici per part de l'Administració llevat que l'entitat no ho autoritzi als annexos II i/o III.

c) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret, com pugui, entre d'altres, ser un certificat electrònic qualificat de signatura electrònica emès per un prestador qualificat de serveis electrònics de confiança. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'ajuts d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

d) Document Excel o similar, d'acord al model normalitzat establert en els punts 6 i 7 de l'annex II i/o III de la convocatòria.

e) Certificat de l'empresa de prevenció de riscs laborals d'haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

f) Certificat acreditatiu del compliment de l'obligació de reserva de quota d'un 2 % de treballadors o treballadores amb discapacitat, amb un mínim de 33 % de discapacitat, en cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, o de tenir autoritzada per l'autoritat competent l'aplicació de mesures alternatives.

g) Informe de vida laboral del codi compte de cotització de l'empresa que abasti el període pel qual se sol·licita l'ajut.

h) Certificat d'ajuts rebuts subjectes al règim de minimis, expedit pel Ministeri d'Hisenda.

i) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en la seu electrònica del procediment.

8.2. Documentació específica

8.2.1. Programa I

a) Contracte subscrit amb la persona treballadora.

b) Relació nominal de persones treballadores, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

c) Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

d) Informe de situació del codi de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

e) Les nòmines dels treballadors en risc d'exclusió social per les quals se sol·licita l'ajut.

f) Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancària, desglossats per import i per treballador o treballadora.

g) El certificat acreditatiu de la situació d'exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

8.2.2. Programa II

a) Memòria de les activitats del servei d'intervenció i/o d'acompanyament, amb una descripció de les funcions del personal que l'integra.

b) Contracte subscrit amb els tècnics de producció i/o d'acompanyament.

c) En el cas que l'entitat sol·licitant sigui una entitat promotora, contracte de serveis o conveni subscrit amb l'empresa d'inserció que ha promogut per a la prestació del servei d'intervenció i d'acompanyament.

d) Relació nominal de treballadors, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

e) Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

f) Informe de situació del codi de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

g) Les nòmines dels tècnics de producció i/o d'acompanyament.

h) Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancària, desglossats per import i per treballador o treballadora.

8.3. Els tècnics de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç poden sol·licitar, a més, qualsevol documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionable.

Novè Instrucció del procediment i resolució del procediment de concessió

9.1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director general d'Empresa, Autònoms i Comerç, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, a més de comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de la subvenció concedida, d'acord amb l'article 42 del mateix text legal.

9.2. El procediment de concessió s'ha d'efectuar per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre si, en virtut del que disposa l'article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

Quant a la determinació de l'import de l'ajut, l'òrgan competent ha de prorratejar l'import global màxim destinat a la convocatòria entre tots els sol·licitants que compleixen els requisits per ser-ne beneficiaris, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, de forma proporcional a la quantia elegible sol·licitada i dins els límits establerts a l'apartat sisè d'aquesta convocatòria, d'acord amb el que preveuen els articles 18 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i els articles 3.7 i 5.3 de l'Ordre de bases reguladores.

El càlcul de l'ajut a concedir s'ha de fer amb la fórmula següent:

 

L'import d'ajut resultant no podrà superar l'import elegible sol·licitat per una entitat ni els límits establerts a l'apartat sisè d'aquesta convocatòria.

9.3. Una vegada que els tècnics de la Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes al contingut d'aquesta convocatòria, i d'acord amb l'article 6.3 de l'Ordre de bases reguladores, la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç emetrà l'oportú informe que serveixi de base per a la proposta de resolució, degudament motivada.

9.4. El director general d'Empresa, Autònoms i Comerç ha d'emetre una proposta de resolució de conformitat amb l'article 16.2.g) del Text refós de la Llei de subvencions, que s'ha de notificar a les entitats interessades a la seva carpeta ciutadana, perquè, en el termini de deu dies, puguin al·legar el que considerin oportú i, en qualsevol cas, comunicar l'acceptació de la proposta. En el cas que no es presentin al·legacions ni es faci cap comunicació en aquest termini s'entén que s'accepta la proposta de resolució, i aquesta s'eleva a definitiva.

La proposta de resolució no crea cap dret a favor de l'entitat beneficiària proposada davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui.

9.5. El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia és l'òrgan competent per dictar les resolucions d'aprovació o denegació dels ajuts corresponents a aquesta convocatòria.

En tot cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat objecte de la subvenció.

En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

9.6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de l'endemà que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

9.7. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar individualment per mitjans electrònics als interessats, tal com determina l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

9.8. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat.

Desè Obligacions, justificació i pagament

10.1. Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, així com les establertes per aquesta convocatòria.

10.2. Per pagar els ajuts que estableix aquesta convocatòria, amb la correcta presentació de la documentació indicada al punt vuitè s'entén acreditada la justificació de l'actuació subvencionable, d'acord amb l'article dotze, paràgraf sisè, de l'Ordre de bases reguladores.

10.3. L'incompliment d'aquestes obligacions comporta l'inici del procediment de reintegrament total o parcial de la subvenció.

Onzè Seguiment i control

11.1. La Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia pot realitzar les actuacions de comprovació i control de l'activitat subvencionada que consideri oportunes.

11.2. Les entitats beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació que efectuï la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.

11.3. En cas que es detectin irregularitats, s'han de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

11.4. El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Dotzè Normativa d'aplicació comunitària, estatal i autonòmica

12.1. Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d'aquesta Resolució es regeixen per l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol). En tot allò no previst en la normativa esmentada s'ha d'aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció; i per les altres normes legals, reglamentàries i, si escau, convencionals, aplicables.

12.2. Les empreses d'inserció beneficiàries dels ajuts prevists en aquesta convocatòria estan sotmeses al règim de minimis establert en el Reglament (UE) 2023/2832 de la Comissió, de 13 de desembre, que determina en l'article 3.2 que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa que presti serveis d'interès econòmic general no pot ser superior a 750.000 euros durant qualsevol període de tres anys.

12.3. Les entitats promotores beneficiàries dels ajuts prevists en aquesta convocatòria estan sotmeses al règim de minimis establert en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre, que determina en l'article 3.2 que l'import total dels ajuts de minimis a una única empresa no pot ser superior a 300.000 euros durant qualsevol període de tres anys.

Tretzè Concurrència i compatibilitat de subvencions

Aquests ajuts són compatibles amb altres ajuts. D'acord amb l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, quan es tracti de subvencions compatibles, concedides a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, l'import no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïllada o conjuntament amb subvencions o ajuts de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.

 

Catorzè Protecció de dades personals

Els tractaments de dades de caràcter personal de les persones físiques s'han de fer amb estricta subjecció al que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa sobre protecció de dades personals.

 

ANNEX II Sol·licitud de subvenció i declaració responsable de dades per al programa I. El manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, corresponent a la convocatòria per concedir ajuts públics per al foment de l'economia social per mitjà del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció per als anys 2025 i 2026

1. DADES GENERALS

1.1. DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i llinatges..............................…………….......................................................................

DNI: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Càrrec..........................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Localitat......................................................................

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

1.2. DADES DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ

Nom de l'empresa d'inserció: ..............................................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Domicili fiscal: ..........................................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Pàgina web de l'empresa: .........................................................................................................

Dada d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................

Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:. ........................................................................................................................

2. PLANTILLA DE TREBALLADORS EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ SOCIAL

Homes

Dones

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

Que estic interessat a demanar l'ajut d'aquesta convocatòria per als ajuts destinats al finançament parcial dels salaris bruts dels treballadors/es en situació d'exclusió social de l'empresa d'inserció sol·licitant, i present aquesta declaració responsable de veracitat dels punts següents:

1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

3. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

4. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria, que totes les dades són certes, i que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.

5. En relació amb altres subvencions, ajuts o bonificacions percebudes per a la mateixa finalitat, obtingudes de qualsevol administració, ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organisme internacional (assenyaleu amb una X el vostre cas):

(    ) No he sol·licitat ni he rebut cap altre ajut pel mateix concepte.

(    ) He sol·licitat o he rebut un altre ajut pel mateix concepte:

Organisme

Data de resolució de concessió o de la sol·licitud

Quantia (€)

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

6. Que, l'empresa tenia i té el domicili fiscal i el centre de treball, i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, durant el termini d'execució de les actuacions subvencionables.

7. Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions de l'ordre social.

8. Que complesc el que estableix l'article 5, apartat c, de la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció, que indica que, en el còmput anual, des de la qualificació com empresa d'inserció, es manté un percentatge de treballadors en procés d'inserció d'almenys el trenta per cent durant els primers tres anys d'activitat i d'almenys el cinquanta per cent del total de la plantilla a partir del quart any; i que el nombre d'aquests mai ha estat inferior a dos.

4. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

NO autoritz:

(   ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

(   )  Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presentin puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat/da que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.

5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA

​​​​​​​Documents a aportar de manera ordenada, indexada i foliada:

1. Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

2. Document Excel o similar, en format digital, d'acord amb la taula resum de tots els treballadors especificada en els punts 6 i 7 d'aquest annex.

3. Certificat de l'empresa de prevenció de riscs laborals d'haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

4. Certificat acreditatiu del compliment de l'obligació de reserva de quota d'un 2 % de treballadors o treballadores amb discapacitat, amb un mínim de 33 % de discapacitat, en cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, o de tenir autoritzada per l'autoritat competent l'aplicació de mesures alternatives.

5. Informe de vida laboral del codi compte de cotització de l'empresa que abasti el període pel qual se sol·licita l'ajut.

6. Certificat d'ajuts rebuts subjectes al règim de minimis, expedit pel Ministeri d'Hisenda.

7. Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en la seu electrònica del procediment.

8. Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancària desglossats per import i treballador o treballadora.

9. Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

10. Relació nominal de persones treballadores, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

11. Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

12. El certificat acreditatiu de la situació d'exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

13. Nòmines dels treballadors/es en situació d'exclusió social.

14. Informe de situació del codi compte de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

En el cas que NO s'hagi autoritzat l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat:

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.

- Certificat d'inscripció definitiu en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat/da que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d' Empresa, Autònoms i Comerç.

Per això,

SOL·LICIT:

L'ajut destinat al manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial del cost dels salaris bruts, excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària.

I per un pressupost global de ...................................................€.

 

…….................................., a la data de la signatura electrònica.

[localitat]

 

[Signatura del sol·licitant]

 

​​​​​​​6. PLANTILLA DELS TREBALLADORS/ES EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ SOCIAL

-És necessari adjuntar una taula per treballador.

TREBALLADOR 1

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

Nom

Mes

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (40 %)

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

XXXXXXXX €

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

TREBALLADOR 2

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

Nom

Mes

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (40 %)

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

XXXXXXXX €

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

TREBALLADOR 3

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

Nom

Mes

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (40 %)

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

XXXXXXXX €

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

És necessari complimentar la taula amb el resum de cada un dels treballadors/es, per a cada una de les despeses subvencionables (cost del salari brut i despeses de seguretat social a càrrec dels treballadors).

- És necessari presentar la taula següent en format digital.

7. TAULA RESUM DE TOTS ELS TREBALLADORS/ES

COST SALARIS BRUTS TREBALLADORS

Noms

Núm. mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció total (40 %)

1. (Nom)

 

XXXXXX €

XXXXXX €

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

Total treballadors/es:

Total mesos sol·licitats:

Total salaris bruts:

Total subvenció sol·licitada:

 

ANNEX III ​​​​​​​Sol·licitud de subvenció i declaració responsable de dades per al programa II. Manteniment dels llocs de treball dels serveis d'intervenció i/o d'acompanyament de les empreses d'inserció, adreçats al manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i d'acompanyament de la pròpia empresa d'inserció i/o de l'empresa promotora d'aquesta, corresponent a la convocatòria per concedir ajuts públics per al foment de l'economia social per mitjà del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció per als anys 2025 i 2026

1. DADES GENERALS

​​​​​​​1.1. DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i llinatges............................…………….......................................................................

DNI: .......…...........................................Telèfon: .…….….....……..........

Càrrec..........................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Localitat......................................................................

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

1.2. DADES DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ

Nom de l'empresa d'Inserció....…………….......................................................................

NIF: .......…..........................................Telèfon: .…….…............……..........

Domicili fiscal: ..........................................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Pàgina web de l'empresa: ........................................................................................................

Dada d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................

Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:. ......................................... 

..

L'EMPRESA SOL·LICITANT ÉS UNA ENTITAT PROMOTORA (marcau amb una X):

SÍ    (     )

NO  (     )

1.3. DADES DE L'ENTITAT PROMOTORA (EN EL CAS QUE L'EMPRESA SOL·LICITANT SIGUI UNA ENTITAT PROMOTORA):

Nom de l'Empresa Inserció......…………….......................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....…….............…….….....…….........

​​​​​​​​​​​​​​2. PLANTILLA DE TREBALLADORS DEL SERVEI D'INTERVENCIÓ I/O D'ACOMPANYAMENT

Tècnics de producció

Tècnics d'acompanyament

 

 

3. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

Que estic interessat a demanar l'ajut d'aquesta convocatòria per als ajuts al manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i/o d'acompanyament d'empreses d'inserció i/o empreses promotores, i formul la declaració responsable de veracitat de dades següent:

1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

3. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

4. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria, que totes les dades són certes, i que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.

5. En relació amb altres subvencions, ajuts o bonificacions percebudes per a la mateixa finalitat, obtingudes de qualsevol administració, ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organisme internacional (assenyaleu amb una X el vostre cas):

(    ) No he sol·licitat ni he rebut cap altre ajut pel mateix concepte.

(    ) He sol·licitat o he rebut un altre ajut pel mateix concepte:

Organisme

Data de resolució de concessió o de la sol·licitud

Quantia (€)

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

6. Que l'empresa tenia i té el domicili fiscal i el centre de treball, i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, durant el termini d'execució de les actuacions subvencionables.

7. Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions de l'ordre social.

4. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

NO autoritz:

(   ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

(   ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat/da que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.

5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA

Documents a aportar de manera ordenada, indexada i foliada:

1. Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

2. Document Excel o similar, en format digital, d'acord amb la taula resum de tots els treballadors especificada en els punts 6 i 7 d'aquest annex.

3. Certificat de l'empresa de prevenció de riscs laborals d'haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

4. Certificat acreditatiu del compliment de l'obligació de reserva de quota d'un 2 % de treballadors o treballadores amb discapacitat, amb un mínim de 33 % de discapacitat, en cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, o de tenir autoritzada per l'autoritat competent l'aplicació de mesures alternatives.

5. Informe de vida laboral del codi del compte de cotització de l'empresa que abasti el període pel qual se sol·licita l'ajut.

6. Certificat d'ajuts rebuts subjectes al règim de minimis, expedit pel Ministeri d'Hisenda.

7. Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en la seu electrònica del procediment.

8. Nòmines dels treballadors tècnics de producció i/o d'acompanyament.

9. Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancària, desglossats per import i per treballador o treballadora.

10. Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

11. En el cas que l'entitat sol·licitant sigui una entitat promotora, contracte de serveis o conveni subscrit amb l'empresa d'inserció que ha promogut per a la prestació del servei d'intervenció i/o d'acompanyament.

12. Relació nominal de treballadors o treballadores, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

13. Rebut de liquidació de cotitzacions, dels mesos que se sol·licita l'ajut, de l'entitat sol·licitant.

14. Informe de situació del codi compte de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

15. Memòria de les activitats del servei d'intervenció i/o d'acompanyament, amb una descripció de les funcions del personal que l'integra.

En cas que NO s'hagi autoritzat l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom propi per l'òrgan competent o autoritzat:

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.

- Certificat d'inscripció definitiu en el Registre de Cooperatives, Societats Laborals i Empreses d'Inserció de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat/da que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç.

Per això,

SOL·LICIT:

L'ajut destinat al manteniment dels llocs de treball dels serveis d'intervenció i/o d'acompanyament de les empreses d'inserció, dirigits al manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i d'acompanyament de la mateixa empresa d'inserció i/o de l'empresa promotora d'aquesta, mitjançant la subvenció parcial del cost dels salaris bruts, excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària.

I per un pressupost global de ...................................................€.

……..............................,, a la data de la signatura electrònica.

[localitat]

 

[Signatura del sol·licitant]

 

 

6. PLANTILLA DEL SERVEI D'INTERVENCIÓ I/O D'ACOMPANYAMEN

- És necessari presentar les taules següents en format digital.

1. TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

COST SALARI BRUT DELS TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

 

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 3

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

​​​​​​​​​​​​​​Treballador 4

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

 

2. TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

COST SALARI BRUT DELS TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

 

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

 

​​​​​​​Treballador 3

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 4

Mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30 %)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

 

7. TAULA RESUM DE TOTS ELS TREBALLADORS/ES

COST SALARIS BRUTS TREBALLADORS

Noms

Núm. mesos sol·licitats

Cost salari brut (exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció total (30 %)

1. (Nom)

 

XXXXXX €

XXXXXX €

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

Total treballadors/es:

Total mesos sol·licitats:

Total salaris bruts:

Total Subvenció sol·licitada: