Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS
Núm. 834081
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es concedeixen subvencions en el marc de la convocatòria de les ajudes de minimis per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i l'economia circular a establiments turístics, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat per la Unió Europea Next Generation EU
Fets
1. El 22 d'agost de 2024, es va publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, l'Ordre 31/2024 del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i l'economia circular a establiments turístics, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea Next Generation EU.
2. El 26 de setembre de 2024, s'ha publicat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es modifica la convocatòria en el sentit d'ampliar el termini de presentació de sol·licituds.
3. D'acord amb la nova redacció de l'apartat 11 de la convocatòria, el termini de presentació de sol·licituds es va iniciar el 23 d'agost de 2024 i finalitza el 31 d'octubre de 2024.
4. D'acord amb l'article 11 de l'Ordre 31/2024 i l'apartat 8 de la convocatòria, aquesta està sotmesa al règim de minimis establert en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE a les ajudes de minimis. L'aplicació del Reglament implica que la persona beneficiària, com a empresa única, no pot percebre ajudes de minimis procedents d'administracions o d'entitats públiques o privades finançades amb càrrec als pressuposts públics per un import superior a 300.000 euros en el període de tres anys.
5. D'acord amb el punt 4 de la convocatòria, el crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 10.094.723,68 euros, finançats amb els fons procedents del PRTR, amb càrrec a la partida pressupostària 12201/G/751C01/77000/00/MR053, o la que la pugui substituir, amb la distribució pressupostària següent:
Anualitat |
Partida pressupostària |
Quantia (euros) |
---|---|---|
2024 |
12201/G/751C01/77000/00/MR053 |
0,00 |
2025 |
12201/G/751C01/77000/00/MR053 |
10.094.723,68 |
|
|
10.094.723,68 |
6. L'article 17.2 de l'Ordre 31/2024 estableix que, atès que l'objecte de la subvenció és el finançament d'actuacions que no requereixen la valoració comparativa amb altres propostes, es poden dictar les resolucions de concessió de les ajudes, una vegada que s'hagi comprovat el compliment dels requisits establerts en la convocatòria, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds. La convocatòria no preveu la intervenció de cap comissió avaluadora.
D'altra banda, l'article 17.1 de l'Ordre estableix que la selecció de les persones beneficiàries de les subvencions s'ha d'efectuar mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. Les persones beneficiàries han de ser seleccionades per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds, d'acord amb els articles 14 i 15 de l'Ordre, i fins que s'hagi exhaurit el crèdit pressupostari assignat en la convocatòria.
7. El 5 d'octubre de 2024, s'ha publicat, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la primera proposta de resolució per la qual es concedeixen subvencions als expedients que ocupen l'ordre de prelació de l'1 al 12.
8. L'òrgan instructor ha analitzat les sol·licituds presentades i, en aplicació dels criteris per a l'adjudicació de l'ajut previst en la convocatòria, es relacionen en l'annex d'aquesta proposta de resolució les persones proposades com a beneficiàries de l'ajut, el nom de l'establiment on s'han de realitzar les actuacions, el pressupost de l'actuació sol·licitat, el pressupost de l'actuació subvencionable, l'import de l'ajut sol·licitat i l'import de l'ajut proposat, calculat d'acord amb el punt 5 de la convocatòria —actuacions subvencionables—, el punt 6 —despeses subvencionables— i el punt 7 de la convocatòria —intensitat de l'ajuda, límits i exclusió. En concret, el punt 7 de la convocatòria estableix que la intensitat de l'ajut és del 70 % de les despeses subvencionables.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_18/2024, l'esmentada entitat superaria l'import límit de 300.000 euros d'ajudes de minimis, d'acord amb el Reglament UE 2023/ 2831, tal i com s'estableix als articles 7 i 8 de la convocatòria. Això és, tenint en compte la suma dels imports que consten a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), de les subvencions ja atorgades per aquesta Administració i la suma dels imports que li correspondrien en aquesta nova convocatòria, superaria el límit dels 300.000 euros. Per tot això, l'import proposat a la proposta de resolució s'ha de veure limitat per tal de no superar el límit global esmentat.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_25/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària d'honoraris professionals pel tècnic dels certificats energètics (630,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_27/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària de tramitació de possible subvenció, justificació i legalització de la instal·lació (10.800,96 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_28/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària d'honoraris professionals pel tècnic dels certificats energètics (1960,75 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria. No es considera despesa subvencionable l'execució d'un conveni de subministre i manteniment de mobiliari amb fuster local per fomentar el comerç i els serveis de Km 0 (10.080,00 €), atès que no encaixa en cap de les actuacions subvencionables previstes en el punt 5.2 de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_29/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària projecte de legalització de la instal·lació (538,81 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_33/2024, l'esmentada entitat superaria l'import límit de 300.000 euros d'ajudes de minimis, d'acord amb el Reglament UE 2023/ 2831, tal i com s'estableix als articles 7 i 8 de la convocatòria. Això és, tenint en compte la suma dels imports que consten a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), de les subvencions ja atorgades per aquesta Administració i la suma dels imports que li correspondrien en aquesta nova convocatòria, superaria el límit dels 300.000 euros. Per tot això, l'import proposat a la proposta de resolució s'ha de veure limitat per tal de no superar el límit global esmentat.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_35/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària de legalització instal·lació autoconsum UDIT (400,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_37/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària previsió tubs per a vehicle elèctric (55,97 €) ni toma TV (104,30 €), atès que no encaixa en cap de les actuacions subvencionables previstes en el punt 5.2 de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_38/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària tramitació i justificació de la subvenció i legalització de la instal·lació (523,75 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_40/2024, l'esmentada entitat superaria l'import límit de 300.000 euros d'ajudes de minimis, d'acord amb el Reglament UE 2023/ 2831, tal i com s'estableix als articles 7 i 8 de la convocatòria. Això és, tenint en compte la suma dels imports que consten a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), de les subvencions ja atorgades per aquesta Administració i la suma dels imports que li correspondrien en aquesta nova convocatòria, superaria el límit dels 300.000 euros. Per tot això, l'import proposat a la proposta de resolució s'ha de veure limitat per tal de no superar el límit global esmentat.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_44/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària legalització instal·lació autoconsum UDIT (400,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_46/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària legalització instal·lació autoconsum UDIT (600,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_47/2024, l'import de l'ajut sol·licitat supera el 70% de l'actuació.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_48/2024, no es considera actuació subvencionable la gestió del cicle de l'aigua (17.402,46 €), atès que no encaixa en cap de les actuacions subvencionables previstes en el punt 5.2 de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_49/2024, no es consideren despeses subvencionables les partides pressupostàries: legalització instal·lació autoconsum UDIT (400,00 €) ni documentació comunicació prèvia municipal (250,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_55/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària projecte i gestió permisos amb l'administració i petició de connexió amb l'empresa distribuïdora ni gestió i tramitació davant els organismes per a la legalització de la instal·lació (1350,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_60/2024, no es consideren despeses subvencionables les partides pressupostàries: alta DGE (280,00 €) ni el certificat d'eficiència energètica en habitatge unifamiliar (2.000,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_62/2024, no es consideren despeses subvencionables les partides pressupostàries: documentació comunicació prèvia municipal (250,00 €), ma d'obra administrativa (120,00 €) ni legalització instal·lació autoconsum UDIT (400,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_64/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària memòria, tramitació i legalització (650,00 €) , d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_68/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària legalització i tràmits de subvenció (800,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_69/2024, l'import total de l'actuació subvencionable de la sol·licitud és superior a l'import del pressupost.
Pel que fa a l'expedient TUR_AJDEF2_70/2024, no es considera despesa subvencionable la partida pressupostària legalització i tràmits de subvenció (800,00 €), d'acord amb el punt 6.2.c) de la convocatòria.
9. De conformitat amb l'article 18.1 de l'Ordre 31/2024, la persona instructora, a la vista dels expedients, n'ha de formular la proposta de resolució. Aquesta s'ha de notificar a la persona interessada, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s'ha d'obrir un tràmit d'audiència de deu dies hàbils a fi que pugui formular les al·legacions que consideri oportunes.
En conseqüència, en data 16 de novembre de 2024, s'ha notificat a les persones interessades la segona proposta de resolució mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En aquesta proposta de resolució es va atorgar un tràmit d'audiència de deu dies hàbils a fi que s'hi poguessin formular al·legacions. En aquest sentit, no consta que s'hi hagin presentat al·legacions.
10. Consta en els expedients administratius que totes les persones proposades com a beneficiàries es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
11. Consta en els expedients administratius el compromís de les entitats beneficiàries del compliment de les obligacions assumides per l'aplicació del principi DNSH, en el marc del Reglament 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el mecanisme de recuperació i resiliència; el Reglament (UE) 2020/852 del Parlament Europeu, i la Guia tècnica de la Comissió Europea (2021/c58/01) sobre l'aplicació d'aquest principi.
12. Hi ha crèdit adequat i suficient per imputar els pagaments dels ajuts a la partida pressupostària 12201/G/751C01/77000/00/MR053 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025 o la que la pugui substituir.
13. En data 13 de novembre de 2024, la secretària general de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports va dictar la segona Proposta de resolució per la qual es concedeixen subvencions en el marc de la convocatòria de les ajudes de minimis per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i l'economia circular a establiments turístics, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat per la Unió Europea Next Generation EU (BOIB núm. 150, de 16 de novembre).
14. En data 3 de desembre de 2024, la secretària general de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports va dictar la segona Proposta de resolució definitiva per la qual es concedeixen subvencions en el marc de la convocatòria de les ajudes de minimis per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i l'economia circular a establiments turístics, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat per la Unió Europea Next Generation EU. En conseqüència, la Intervenció General de la CAIB ha fiscalitzat de conformitat els expedients d'import igual o superior a 30.000 euros.
Fonaments de dret
1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament d'aquesta, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
2. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. El Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del PRTR.
7. La Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del PRTR.
8. La Resolució de 5 de gener de 2024, de la Secretaria d'Estat de Turisme, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial de Turisme de 29 de desembre de 2023, pel qual s'amplia el repartiment territorial de crèdit, amb càrrec al pressupost de 2023, previst en l'Acord de la Conferència Sectorial de Turisme de 29 de març de 2022 de la línia de finançament per a projectes d'eficiència energètica i economia circular d'empreses turístiques del PRTR.
9. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
10. L'Ordre 31/2024 de 14 d'agost de 2024 del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i economia circular a establiments turístics, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea Next Generation EU.
11. La Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports de 23 de setembre de 2024 per la qual es modifica la convocatòria de les ajudes de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i economia circular a establiments turístics, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea Next Generation EU, en el sentit d'ampliar el termini de presentació de sol·licituds.
12. El Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE a les ajudes de minimis.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Concedir una subvenció a les persones sol·licitants indicades en l'annex i per l'import que s'hi assenyala, en el marc de la nova convocatòria de les ajudes de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i l'economia circular a establiments turístics, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea Next Generation EU.
2. Autoritzar i disposar una despesa global de 1.733.544,06 € a favor de les persones que figuren en l'annex i pels imports individuals que s'hi indiquen, amb càrrec a la partida pressupostària 12201/G/751C01/77000/00/MR053 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025 o la que la pugui substituir.
3. Fer constar que els crèdits que es transfereixen a les entitats beneficiàries queden legalment afectats al finançament de les actuacions recollides en l'annex, segons la descripció de la memòria presentada amb la sol·licitud.
4. Fer constar que, d'acord amb l'apartat 12 de la convocatòria, el període d'execució de les actuacions subvencionables s'inicia a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud i finalitza el 28 de febrer de 2025.
5. Fer constar que, d'acord amb l'apartat 13 de la convocatòria, el termini per a la justificació de la subvenció finalitza el 15 de març de 2025. D'acord amb l'article 21.3 de l'Ordre 31/2024, la justificació de l'ajuda consisteix en la presentació de la documentació següent:
a) Un compte justificatiu en el qual ha de constar com a mínim una relació detallada de les despeses en què s'hagi incorregut per a l'execució de l'actuació subvencionada, amb indicació de la descripció del tipus de despesa, el número de factura, la data d'emissió, la persona creditora, l'import, la data de pagament i el percentatge d'imputació en aquesta subvenció.
b) Factures o documents justificatius equivalents, d'acord amb la normativa d'aplicació de les despeses relacionades en el punt anterior, així com els justificants bancaris de l'abonament d'aquests.
c) Una memòria d'actuació justificativa, d'acord amb l'estudi detallat explicatiu presentat amb la sol·licitud.
d) Reportatge fotogràfic de les actuacions realitzades que inclogui fotografies de la situació de l'edifici després de les actuacions i, si escau, dels equips i instal·lacions principals finals objecte de l'ajuda, on es mostri el cartell publicitari de l'actuació. Informació i enllaç al lloc d'Internet de la persona beneficiària de les ajudes, en el cas que disposi d'un lloc, on aquesta persona beneficiària de les ajudes ha d'informar el públic del possible suport obtingut dels fons Next Generation o del PRTR, o, si escau, de l'instrument de la Unió Europea que correspongui, fent una breu descripció de l'operació, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els seus objectius i resultats, i destacant el suport financer de la Unió Europea.
La presentació de la justificació ha de fer-se exclusivament de forma telemàtica, a través del tràmit específic posat a disposició de les persones interessades en el portal de la Direcció General de Turisme i en la Seu Electrònica de la CAIB. L'accés a aquest tràmit es pot fer també des de la pàgina web mrrturisme.caib.es > Convocatòries en tramitació > Ajudes de minimis per a la concessió de subvencions per finançar projectes de millora de l'eficiència energètica i economia circular a establiments turístics > Enllaç al tràmit telemàtic > Justificació de la subvenció.
6. Fer constar que, d'acord amb l'apartat 14 de la convocatòria, el pagament s'ha de fer una vegada que s'hagi presentat la justificació de l'ajuda, s'hagi comprovat el compliment dels requisits establerts en l'article 22 de l'Ordre que aprova aquesta convocatòria i s'hagi dictat la resolució de concessió de la subvenció.
7. Fer constar que la persona beneficiària de la subvenció ha de complir el règim de publicitat establert en l'apartat 17 de la convocatòria.
8. Fer constar que aquesta subvenció ha estat finançada amb fons procedents del Ministeri d'Indústria i Turisme, en el marc del PRTR del mecanisme de recuperació i resiliència.
9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (17 de desembre de 2024)
El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaume Bauzá Mayol
ANNEX Persones beneficiàries
Núm. d'ordre de prelació |
Número d'expedient |
NIF sol·licitant |
Sol·licitant |
Nom de l'establiment |
Actuació |
Pressupost de l'actuació sol·licitat (€) |
Pressupost de l'actuació subvencionable (€) |
Import de l'ajut sol·licitat (€) |
Import de l'ajut concedit (€) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
13 |
TUR_AJDEF2_15/2024 |
B07265259 |
EXPLOTACIONES PLAYASMORE, S.L. |
HOTEL MORÉ |
Millora de l'eficiència energètica de l'Hotel Moré mitjançant la ampliació de la planta solar fotovoltaica, la substitució d'una caldera d'ajuda per una altre mes eficient, canvi d'alguns terminals de climatització obsolets, millora dels tancament i la il·luminació de totes les zones comuns. També inclou millores en quan a la gestió de residus, digitalització i control dels principals sistemes de l'immoble i la conseqüent conscienciació dels clients i personal de manteniment |
363.678,02 |
363.678,02 |
253.591,70 |
253.591,70 |
14 |
TUR_AJDEF2_17/2024 |
***2296** |
****** |
ES PUJOL |
Aïllament tèrmic mitjançant la substitució de tancaments i estalvi energètic amb electrodomèstics eficients. |
7.294,05 |
7.294,05 |
5.105,84 |
5.105,84 |
15 |
TUR_AJDEF2_18/2024 |
B86213378 |
HIPERION HOTEL GROUP, S.L. |
HOTEL JABEQUE BLUE |
Reforma general I mILLORA d'instal·Lacions de climatiTzació i Aïllament |
1.246.690,25 |
1.246.690,25 |
300.000,00 |
219.824,66 |
16 |
TUR_AJDEF2_19/2024 |
B07150857 |
BELLVEURE, S.L. |
TOMIR PORTALS SUITES |
Monitorització continua del consum elèctric, hídric i de gas |
3.786,67 |
3.786,67 |
2.650,66 |
2.650,66 |
17 |
TUR_AJDEF2_20/2024 |
B57123994 |
BIMONT BALEAR GESTION, S.L. |
OLA CALA D'OR |
Monitorització continua del consum elèctric, hídric i de gas |
2.441,74 |
2.441,74 |
1.709,21 |
1.709,21 |
18 |
TUR_AJDEF2_21/2024 |
B07633803 |
CLUB SON XORIGUER, S.L. |
HOTEL PRINCESA PLAYA |
Instal·lació de centres de gestiÓ de residus exterior. Instal·lació il.luminiació exterior baix consum. Instal·lació 2 portes automàtiques. |
38.965,29 |
38.965,29 |
27.275,70 |
27.275,70 |
19 |
TUR_AJDEF2_22/2024 |
B57891285 |
INVERSIONS SON CARRIÓ, S.L. |
HOTEL GRAN SAGITARIO |
Instal·lació de centres de gestió de residus exterior. Instal·lació cortines d'aire interior hotel. Instal·lació de 2 portes automàtiques |
22.872,34 |
22.872,34 |
16.010,64 |
16.010,64 |
20 |
TUR_AJDEF2_23/2024 |
B07850985 |
IMAGEN TURISTICA, S.L. |
APARTAMENTOS MENORCAMAR |
Instal·lació de centres de gestió de residus exterior |
7.272,70 |
7.272,70 |
5.090,89 |
5.090,89 |
21 |
TUR_AJDEF2_24/2024 |
B09874736 |
SC HOTEL Y EVENTS, S.L. |
SON COSMET HOTEL RURAL |
Substitució d'acumuladors d'aigua de gas propà per dos acumuladors d'aerotèrmia |
3.860,00 |
3.860,00 |
2.702,00 € |
2.702,00 € |
22 |
TUR_AJDEF2_25/2024 |
B07132061 |
MASIN MENORCA, S.L. |
SUNSET SON BOU |
Instal·lació de panelLs fotovoltaics |
12.013,78 |
11.383,78 |
8.409,65 |
7.968,65 |
23 |
TUR_AJDEF2_27/2024 |
B57346447 |
SA FRANQUESA NOVA, S.L. |
SA FRANQUESA NOVA PETIT HOTEL |
INSTAL·LACIÓ DE PANELLS FOTOVOLTAICS I MÀQUINA D'AEROTÈRMIA |
167.010,06 |
156.209,10 |
138.359,34 |
109.346,37 |
24 |
TUR_AJDEF2_28/2024 |
B07655921 |
HOTEL VILLA MIEL, S.L. |
HOTEL VILLA MIEL |
Hotel Villa Miel Sostenible |
81.014,58 |
68.973,83 |
56.710,21 |
48.281,68 |
25 |
TUR_AJDEF2_29/2024 |
***7000** |
****** |
L'HORT DE CAN LLOBERA |
MILLOREs en lEs instal·Lacions I equips |
11.596,96 |
11.058,15 |
8.117,87 |
7.740,71 |
26 |
TUR_AJDEF2_30/2024 |
B07137250 |
URBAN PALLADIUM, S.L. |
HOTEL PALLADIUM |
Pla de gestió de residus I prevenció del desAPROFITAMENT alimentari |
3.800,00 |
3.800,00 |
2.660,00 |
2.660,00 |
27 |
TUR_AJDEF2_32/2024 |
A07022254 |
PROMOTORA MENORQUINA DE TURISMO, S.A. |
AGUAMARINA I |
CLIMA I ACS |
206.111,47 |
206.111,47 |
124.370,61 |
124.370,61 |
28 |
TUR_AJDEF2_33/2024 |
A07022254 |
PROMOTORA MENORQUINA DE TURISMO, S.A. |
AGUAMARINA II |
CLIMA I ACS |
206.111,47 |
206.111,47 |
124.370,61 |
113.950,29 |
29 |
TUR_AJDEF2_34/2024 |
A08550006 |
ARENAL D'EN CASTELL S.A. |
RESTAURANTE S'ARENAL VIVA LA PEPA |
Sustitució de ampolles de plàstic per vidre reciclat |
1.843,80 |
1.843,80 |
1.290,66 |
1.290,66 |
30 |
TUR_AJDEF2_35/2024 |
B07991359 |
COVA DES MESTRAL, S.L. |
ES CALO |
Inst. fotovoltÀica de 4 KW per millorar l'eficiÈncia energètica pel lloguer vacacional |
5.945,64 |
5.545,64 |
4.161,95 |
3.881,95 |
31 |
TUR_AJDEF2_36/2024 |
B57656688 |
COUNTRY CLUB SON CLARET, S.L. |
HOTEL CASTELL SON CLARET |
INSTAL·lACIÓ DE COMPTADORS SENSORITZATS D'AIGUA I ELECTRICITAT I SISTEMA DE MONITORITZACIÓ INTEGRAT I IMPLANTACIÓ D'UN SISTEMA DE PREVENCIÓ I GESTIÓ DE RESIDUS EN EL HOTEL CASTELL SON CLARET |
43.328,25 |
43.328,25 |
30.329,78 |
30.329,78 |
32 |
TUR_AJDEF2_37/2024 |
B16629966 |
FINCA CAN SALAS, S.L. |
FINCA CAN SALAS |
MILLORES EN TANCAMENTS, AÏLLAMENT TÈRMIC EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN DIVERSES ZONES DE L'ESTABLIMENT, AIXÍ COM MILLORES EN LA CAPTACIÓ I APROFITAMENT DE L'AIGUA DE PLUJA PER A ÚS NO POTABLE |
58.675,99 |
58.515,72 |
41.073,19 |
40.961,00 |
33 |
TUR_AJDEF2_38/2024 |
B07157274 |
RISUR, S,L. |
ES PINARÓ |
SISTEMA FOTOVOLTAIC DE ES PINARÓ |
15.116,12 |
14.592,37 |
10.581,28 |
10.214,66 |
34 |
TUR_AJDEF2_40/2024 |
B07599996 |
HOTELES MOLL, S.L. |
HOTEL BEACH CLUB FONT DE SA CALA |
INSTAL·lACIÓ DE BOMBA DE CALOR POLIVALENT i BOMBES DE CALOR DE ALTA TEMPERATURA, AMB SISTEMA DE MONITORITZACIÓ INTEGRAT, PER A LA DESCARBONItZACIÓ DElS EDIFICIS E i F DE l'HOTEL |
398.133,13 |
398.133,13 |
278.693,19 |
255.234,42 |
35 |
TUR_AJDEF2_41/2024 |
B07772650 |
SAGITARIO PLAYA, S.L. |
HOTEL SAGITARIO PLAYA |
Instal·lació de centres de gestió de residus exterior. Instal·lació il.luminació exterior baix consum. Instal·lació 1 porta automàtica. |
22.030,20 |
22.030,20 |
15.421,14 |
15.421,14 |
36 |
TUR_AJDEF2_42/2024 |
B70806229 |
HOTEL BELLAVISTA MALLORCA, S.L. |
HOTEL BELLAVISTA |
Millores en instal.lacions i equips en l'Hotel Bellavista |
161.443,23 |
161.443,23 |
113.010,26 |
113.010,26 |
37 |
TUR_AJDEF2_43/2024 |
***3569** |
****** |
CAN GUILLO |
Instal·Lació solar fotovoltaica en Pollença |
15.030,35 |
15.030,35 |
10.521,24 |
10.521,24 |
38 |
TUR_AJDEF2_44/2024 |
***6834** |
****** |
CASA LUISA |
Inst.fotovoltaica de 4 KW per millorar l'eficiÈncia energètica pel lloguer vacacional |
5.990,96 |
5.590,96 |
4.193,67 |
3.913,67 |
39 |
TUR_AJDEF2_46/2024 |
B09681404 |
ROSA Y GINGER, S.L. |
FINCA SA CANOVETA |
Instal.lació fotovoltaica de 10 KW , per a la millora d'eficiència energètica pel lloguer de vacances |
12.359,97 |
11.759,97 |
8.651,98 |
8.231,98 |
40 |
TUR_AJDEF2_47/2024 |
***8514** |
****** |
SA CASETA S'ERA VELLA |
Instal.lació de panells solars i substitució de elements elèctrics per uns altres de baix consum |
16.381,57 |
16.381,50 |
11.782,05 |
11.467,05 |
41 |
TUR_AJDEF2_48/2024 |
B57509630 |
TANCA LLARGA, S.L. |
SA BOLEDA |
Gestió del cicle de l'aigua; Optimització del cicle de producció d'aigua calenta sanitària; Emmagatzematge addicional d'energia elèctrica renovable (bateria); Gestió domòtica piscina allotjament “Es Figueral” |
39.894,72 |
22.492,26 |
27.926,30 |
15.744,58 |
42 |
TUR_AJDEF2_49/2024 |
****2395* |
****** |
NA PENYAL 7 |
Instal.lació fotovoltaica de 10 KW en coberta per a la millora d'eficiència energètica pel lloguer vacacional |
14.422,10 |
13.772,10 |
10.095,47 |
9.640,47 |
43 |
TUR_AJDEF2_52/2024 |
***5006** |
****** |
CAN TEM |
Renovació/substitució de les instal·lacions que componen tot el sistema d'aerotèrmia instal·lat fa 14 anys |
26.151,00 |
26.151,00 |
18.305,70 |
18.305,70 |
44 |
TUR_AJDEF2_53/2024 |
B44842508 |
GESTHOT BERCA 23, S.L.U. |
HOTEL BALEAR |
INSTAL.LACIÓ D'AÏLLAMENT TÈRMIC A LES FINESTRES DE L'HOTEL |
6.301,70 |
6.301,70 |
4.411,19 |
4.411,19 |
45 |
TUR_AJDEF2_54/2024 |
A07020514 |
NA TACONERA HOTEL, S.A. |
HOTEL NA TACONERA SPORT & RELAX |
Substitució de fusteries exteriors en habitacions |
148.826,00 |
148.826,00 |
104.178,20 |
104.178,20 |
46 |
TUR_AJDEF2_55/2024 |
B10741817 |
LAS DUNAS MARUGAL, S.L. |
HOTEL DUNAS DE FORMENTERA |
Instal·lació fotovoltaica sobre les Cobertes dels edificis que constitueixen l'hotel |
32.936,36 |
32.036,36 |
23.055,45 |
22.110,45 |
47 |
TUR_AJDEF2_57/2024 |
B07735525 |
CONSTRUCCIONS 1900 DE MENORCA, S.L. |
VILLA TIN 1 |
Instal·lació de sensors per reduir el consum energètic i la instal·lació de cortines (estors) per a reduir l'efecte solar i poder tenir millor rendiment energètic |
6.182,70 € |
6.182,70 € |
4.327,89 € |
4.327,89 € |
48 |
TUR_AJDEF2_58/2024 |
B07735525 |
CONSTRUCCIONS 1900 DE MENORCA, S.L. |
VILLA TIN 2 |
Instal·lació de sensors per reduir el consum energètic i la instal·lació de cortines (estors) per a reduir l'efecte solar i poder tenir millor rendiment energètic |
6.182,70 € |
6.182,70 € |
4.327,89 € |
4.327,89 € |
49 |
TUR_AJDEF2_59/2024 |
B07735525 |
CONSTRUCCIONS 1900 DE MENORCA, S.L. |
VILLA TIN 3 |
Instal·lació de sensors per reduir el consum energètic i la instal·lació de cortines (estors) per a reduir l'efecte solar i poder tenir millor rendiment energètic |
6.182,70 € |
6.182,70 € |
4.327,89 € |
4.327,89 € |
50 |
TUR_ADJEF2_60/2024 |
***5307** |
****** |
CA'N MOLINER |
Eficiència Ca'n Moliner |
28.098,76 |
25.818,76 |
23.799,65 |
18.073,13 |
51 |
TUR_ADJEF2_62/2024 |
B57450041 |
COSESICASES, S.L. |
SA PLATJA |
Instal.lació fotovoltaica a la coberta de 4KW |
5.338,19 |
4.568,19 |
3.736,73 |
3.197,73 |
52 |
TUR_ADJEF2_64/2024 |
***6689** |
****** |
ES MOLI DE SON MAIOL |
Instal·lació d'energia fotovoltaica Per a autoconsum de 15,4 KWP conectada a red amb bateries 62,1 KWH de capacitat, sobre marquesines i intervencions en terminals de climatització eficient. |
63.806,66 |
63.156,66 |
44.664,66 |
44.209,66 |
53 |
TUR_ADJEF2_65/2024 |
B57727448 |
BALEARIA GUEST, S.L. |
VILLA CALA PADRÍ |
Incorporació de bateries a la instal.lació fotovoltaica per a la millora de l'eficiència energètica pel lloguer vacacional |
7.977,75 |
7.977,75 |
5.584,42 |
5.584,42 |
54 |
TUR_ADJEF2_67/2024 |
B57525388 |
EIDENAI, S.L. |
RAM DE MAR |
Incorporació de bateries a la instal.lació fotovoltaIca per a la millora de l'eficiència energètica pel lloguer vacacional |
7.977,75 |
7.977,75 |
5.584,42 |
5.584,42 |
55 |
TUR_ADJEF2_68/2024 |
****6066* |
****** |
EL OLIVO |
InstaL·lació de plaques solars sobre la coberta d'un habiitatge unifamiliar |
8.834,71 |
8.034,71 |
6.184,30 |
5.624,30 |
56 |
TUR_ADJEF2_69/2024 |
B57525388 |
EIDENAI, S.L. |
SA ROTA |
Incorporació de bateries a la instal.lació fotovoltaica per a la millora de l'eficiència energètica pel lloguer vacacional |
7.977,75 |
7.877,75 |
5.584,42 |
5.514,42 |
57 |
TUR_ADJEF2_70/2024 |
****6637* |
****** |
VILLA ITACA |
Instal·lació de plaques solars sobre la coberta d'un habitatge unifamiliar |
8.834,71 |
8.034,71 |
6.184,30 |
5.624,30 |
|
1.733.544,06 |