Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT BALEAR DE LA JOVENTUT
Núm. 833619
Resolució de la presidenta de l’Institut Balear de la Joventut per la qual s’aprova la convocatòria del Certamen de Vídeo «Ho duc a la sang» i se n’estableixen les bases
Fets
1. L'Institut Balear de la Joventut és una entitat pública adscrita a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat de la Conselleria de Famílies i Afers Socials del Govern de les Illes Balears, i exerceix funcions relatives a coordinar i impulsar activitats en matèria de joventut i a promocionar accions de dinamització juvenil, com també l'associacionisme i la participació dels joves de les Illes Balears en la vida social i cultural.
2. L'Institut Balear de la Joventut gestiona el Programa Carnet Jove de les Illes Balears, que té com a objectiu contribuir a millorar la qualitat de vida dels joves, amb l'oferiment i la promoció d'avantatges i descomptes als seus titulars en diferents àmbits. A més, d'acord amb l'esperit de l'Associació Europea del Carnet Jove (EYCA), participa en polítiques de joventut que contribueixen a promoure la mobilitat i a incentivar activitats relacionades amb la democràcia, la solidaritat, la responsabilitat social, la sostenibilitat mediambiental, la no-discriminació i l'humanisme, entre d'altres, per al desenvolupament d'una ciutadania activa que contribueixi a l'emancipació dels joves en condicions dignes i assequibles. Tot això suposa la participació directa de Carnet Jove en aquestes polítiques de joventut.
3. En aquest context, el dia 28 de novembre de 2024, es va emetre l'informe amb la proposta de convocar el Certamen de Vídeo «Ho duc a la sang» per fomentar el coneixement i la conscienciació respecte de la donació de sang entre els joves titulars del Carnet Jove de les llles Balears, i en general, entre tota la població jove, en el marc del conveni de col·laboració formalitzat el dia 20 de març de 2024 entre el Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears i l'Institut Balear de la Joventut. I el dia 4 de novembre de 2024 es va expedir el certificat de suficiència de crèdit per dur a terme aquest certamen.
4. Mitjançant una resolució de 12 de desembre de 2024, s'ordenà l'inici del procediment per elaborar i aprovar la convocatòria del Certamen de Vídeo «Ho duc a la sang».
5. El dia 13 de novembre de 2024 es va emetre l'informe favorable del tècnic jurídic de l'IBJOVE.
Fonaments de dret
1. La Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears.
2. El Decret 33/2023, de 26 de maig, d'aprovació dels estatus de l'entitat pública empresarial Institut Balear de la Joventut (IBJOVE).
3. El títol V del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure, que regula el programa Carnet Jove Europeu a les Illes Balears.
4. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
5. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut.
6. L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026.
7. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. El Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears i designa a Catalina Cirer Adrover com a consellera de Famílies i Afers Socials.
9. La resolució de 18 d'agost de 2023 per la qual es designa Tomás Amer Estarellas com a director de l'Institut Balear de la Joventut.
10. El conveni de col·laboració entre la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (FBSTIB) i l'Institut Balear de la Joventut (IBJOVE) en el marc del Programa Carnet Jove per a la conscienciació sobre la donació de sang entre els joves de les Illes Balears formalitzat el 20 de març de 2024.
Per tot això, atesos l'informe proposta, el certificat de suficiència de crèdit de i l'informe jurídic favorable, i fent ús de les facultats que m'atribueix la normativa específica, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria del Certamen de Vídeo «Ho duc a la sang», que es regeix per les bases que es publiquen com a annex d'aquesta Resolució:
2. Ordenar la comunicació d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions així com la publicació, juntament amb l'extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònica: 17 de desembre de 2024)
La presidenta de l'Institut Balear de la Joventut Catalina Cirer Adrover
ANNEX Bases del Certamen de Vídeo «Ho duc a la sang»
1. Objecte
1.1. El Certamen de Vídeo «Ho duc a la sang» té com a objecte la realització de vídeos per promoure la donació de sang i garantir el relleu generacional del col·lectiu de les persones donants de sang a les Illes Balears amb la incorporació dels joves.
1.2. Els objectius d'aquesta convocatòria són els següents:
2. Normativa vigent aplicable
Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen aquestes bases; l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març); el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normativa aplicable.
3. Import i crèdit pressupostari
Es destina a aquesta convocatòria de premis la quantitat màxima de 4.000 €, a càrrec del pressupost de l'Institut Balear de la Joventut (IBJOVE) per a l'any 2024.
4. Destinataris i límits
4.1. Els destinataris d'aquesta convocatòria, en funció de la modalitat a què es presentin, són els següents:
4.2. Poden participar en aquesta convocatòria diferents grups d'un mateix centre educatiu.
4.3. Cada participant només pot presentar un vídeo, a títol individual, formant part d'un grup o a través d'un centre educatiu.
4.4. No poden ser beneficiaris d'aquests premis:
5. Modalitats i premis
5.1. Es poden presentar els vídeos en una de les dues modalitats, d'acord amb els destinataris establerts en l'apartat 4 d'aquestes bases:
5.2. Es concedirà un màxim de vuit premis: quatre premis es destinen a la modalitat de centres educatius i quatre premis es destinen a la modalitat de joves.
5.3. Els premis es concediran als millors vídeos presentats en el Certamen en cada una de les modalitats d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 11 d'aquestes bases. Així mateix, la Comissió Avaluadora pot concedir mencions honorífiques sense dotació econòmica si ho considera convenient.
5.4. Els premis de la modalitat de centres educatius són els següents:
5.5. Els premis de la modalitat de joves són els següents:
6. Condicions tècniques
6.1. Els vídeos que es presentin en aquest Certamen, a més de complir l'objecte de la convocatòria, han de ser originals i inèdits i han de tenir les característiques següents:
a) Vídeos convencionals
b) Stop-motion
c) Slow-motion
d) Animacions per ordinador
e) Flashmobs
f) Qualsevol altra fórmula que permeti la realització d'un vídeo
En qualsevol cas, es poden presentar com a:
a) Anuncis
b) Documentals
c) Entrevistes
d) Reportatges
e) Notícies
f) Qualsevol altra fórmula que es consideri adient per al compliment dels objectius del Certamen
6.2. Els vídeos que no compleixin les prescripcions tècniques indicades en el punt anterior poden ser eliminats del procés de selecció i no optar a cap premi.
7. Banc de vídeos
7.1. L'Institut Balear de la Joventut ha de crear un banc de vídeos, en un espai virtual, amb tots els vídeos finalistes i guanyadors del Certamen, que quedaran a disposició dels joves i de la societat en general, amb l'objectiu d'incentivar-ne la difusió en pàgines web i xarxes socials per promoure la donació de sang i garantir el relleu generacional del col·lectiu de les persones donants de sang a les Illes Balears amb la incorporació dels joves.
7.2. El fet de presentar-se al Certamen «Ho duc a la sang» suposa implícitament que els autors autoritzen l'Institut Balear de la Joventut i la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears a crear aquest banc de vídeos de lliure disposició i a reproduir i publicar les imatges, els vídeos i, en definitiva, tot el contingut presentat, mitjançant els recursos que consideri oportuns, amb la finalitat de donar-los a conèixer i fomentar-ne la difusió i la reproducció entre els joves i la societat en general.
7.3. En tot cas, l'Institut Balear de la Joventut i qualsevol persona física o jurídica que reprodueixi aquests vídeos mitjançant qualsevol canal de comunicació es comprometen a fer un ús no lucratiu d'aquest material i a indicar-ne l'autoria.
7.4. L'Institut Balear de la Joventut es reserva el dret de traduir o subtitular els vídeos presentats en aquesta convocatòria per facilitar-ne la difusió en altres comunitats autònomes d'Espanya i en altres països d'Europa.
7.5. Els participants d'aquesta convocatòria es responsabilitzen que la utilització de les peces musicals no afecti drets de tercers i que no hi hagi cap reclamació de drets d'imatge de les persones que apareguin en els vídeos. A més, eximeixen l'Institut Balear de la Joventut de qualsevol tipus de responsabilitat, i també qualsevol persona física o jurídica que difongui aquests vídeos.
7.6. L'Institut Balear de la Joventut no es fa responsable de les opinions ni dels continguts inclosos en els vídeos, ni s'hi identifica necessàriament. En qualsevol cas, no s'admeten en aquest Certamen vídeos o interpretacions que facin una apologia explícita i clarament intencionada de la vulneració dels drets humans. Si es produeix aquest supòsit, la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut, a proposta unànime de la Comissió Avaluadora, ha de resoldre excloure'ls del Certamen.
8. Formulari de sol·licitud i documentació que s'ha de presentar
8.1. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria en qualsevol de les modalitats (centres educatius o joves) han de presentar el formulari de sol·licitud i la resta de la documentació que s'especifica en aquest apartat. El fet de presentar aquest formulari signat correctament implica reconèixer i acceptar les condicions que estableix la convocatòria. Així mateix, implica que s'autoritza l'Institut Balear de la Joventut a consultar les dades referides al document nacional d'identitat, a la residència i al compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social, tret que la persona interessada s'hi oposi expressament, cas en què ha de presentar la documentació acreditativa corresponent. En concret, la documentació que s'ha de presentar és la següent:
a) El formulari de sol·licitud de participació en la convocatòria (model 1), que recull les dades de les persones o dels centres participants, les relatives al vídeo i les declaracions responsables següents:
b) El vídeo en format MP4 o MOV que es presenta en aquest Certamen (d'acord amb els instruccions per a l'enviament del vídeo que apareixen al model de fitxa tècnica).
c) La fitxa tècnica del vídeo.
d) El document d'autorització de captació i ús d'imatge de totes les persones que apareixen en el vídeo (model 2).
e) En la modalitat de joves, en el cas de les agrupacions de persones, l'annex per a agrupacions de persones físiques.
f) En la modalitat de centres educatius, una fotocòpia del NIF.
g) En la modalitat de centres educatius, un document que acrediti que la persona física que signa la sol·licitud exerceix la representació del centre, si escau.
8.2. El formulari de sol·licitud i la documentació que s'hi ha d'adjuntar s'han de presentar d'acord amb els models establerts, disponibles al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB), <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.
8.3. L'Institut Balear de la Joventut pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri adient per avaluar correctament la sol·licitud.
9. Lloc de presentació de les sol·licituds i terminis
9.1. Les persones i els centres educatius interessats que compleixin els requisits que determina aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds al llarg del termini d'inscripció i de presentació de la documentació especificada en aquestes bases, que comença l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el 27 de febrer de 2025.
9.2. Les persones físiques i les agrupacions de persones físiques sense personalitat jurídica interessades poden presentar el formulari de sol·licitud i tota la documentació que s'especifica en l'apartat anterior d'aquestes bases en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre):
9.3. Els centres educatius han de presentar la documentació telemàticament, mitjançant el Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat, al qual es pot accedir a través de l'enllaç <https://rec.redsara.es/registro>, amb la sol·licitud específica del procediment adjunta, disponible a la Seu Electrònica de la CAIB, signada electrònicament. Per poder fer ús del REC, es requereix un certificat digital o DNI electrònic. En el cas que no ho facin, se'ls requerirà que presentin la documentació per aquesta via i es considerarà com a data de presentació la de l'esmena.
9.4. L'Institut Balear de la Joventut pot ampliar el termini d'inscripció i presentació dels vídeos i de la documentació d'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o també pot obrir un nou termini, un cop finalitzat el termini d'inscripcions i presentació de la documentació que es preveu en aquestes bases, amb motiu de millorar una baixa participació o per altres causes justificades que es considerin oportunes, sempre amb la publicació prèvia en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i conservant les sol·licituds ja presentades. En aquests casos, no es perjudicarà a les persones que s'han presentat com a participants en el termini establert inicialment, atès que disposen d'un temps addicional per fer modificacions, canvis o millores en les propostes ja presentades o, fins i tot, per substituir la proposta presentada per una de nova, si ho consideren adient.
10. Comissió Avaluadora
10.1. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar i avaluar tots els vídeos presentats en el Certamen que prèviament hagi admès a tràmit l'òrgan instructor, així com d'elaborar els informes que han de servir de base a la resolució del director de l'Institut Balear de la Joventut per a la concessió dels premis als vídeos guanyadors. A més, aquests informes han d'incloure la puntuació obtinguda per cada vídeo tenint en compte els criteris de valoració que es descriuen en aquesta convocatòria.
10.2. La Comissió Avaluadora està formada per un mínim de cinc membres: un president o presidenta, un secretari o secretària i un mínim de tres vocals. Els membres d'aquesta Comissió han de ser professionals de prestigi reconegut en l'àmbit objecte d'aquesta convocatòria, en l'àmbit del Carnet Jove Europeu o en l'àmbit de la comunicació audiovisual i xarxes socials. A més, la Comissió Avaluadora pot comptar amb el personal assessor que consideri adient, en qualsevol supòsit.
10.3. La presidenta de l'Institut Balear de la Joventut ha de designar els membres de la Comissió Avaluadora mitjançant una resolució.
10.4. El funcionament de la Comissió Avaluadora, atès el caràcter d'òrgan col·legiat, s'ha d'ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en relació amb els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
10.5. La Comissió Avaluadora es considera constituïda vàlidament quan hi és present, presencialment o per mitjans electrònics, com a mínim la meitat dels membres, entre els quals, obligatòriament, el president o presidenta i el secretari o secretària o, si escau, les persones que els substitueixin. En cas de vacant o absència del president o presidenta, l'ha de substituir el membre de més edat, però en aquest cas és necessària la presència d'un vocal més perquè hi hagi quòrum suficient. En cas de vacant o absència del secretari o secretària, l'ha de substituir el tècnic o tècnica de l'IBJOVE que la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut designi.
10.6. El Certamen de Vídeo «Ho duc a la sang», o algun dels premis prevists, es pot declarar desert a proposta de la Comissió Avaluadora quan la qualitat de les propostes presentades es consideri insuficient i no hagin superat el 50 % del total dels punts que es poden atorgar.
11. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, pels quals s'ha de regir la concessió dels premis
11.1. La concessió dels premis que estableix aquesta convocatòria s'ha de regir per criteris que garanteixin els principis d'objectivitat i concurrència.
11.2. Formaran part del banc de vídeos que s'ha de crear amb els treballs presentats en aquesta convocatòria tots els que superin els mínims de qualitat exigits, en concret, els que superin el 50 % del total dels punts atorgats per la Comissió Avaluadora d'acord amb les puntuacions dels criteris de valoració.
11.3. En queden exclosos els projectes que, d'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, no compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria o amb els mínims de qualitat exigits.
11.4. Els vídeos presentats s'han d'avaluar amb una puntuació màxima de 100 punts d'acord amb els criteris de valoració següents:
1. Missatge del vídeo: fins a 40 punts. Es valorarà que el missatge sigui clar, que el vídeo ajudi a la comprensió de la temàtica de què tracta i que tengui la capacitat d'impactar en la societat. També es valorarà que la proposta provoqui sensacions o emocions, que convidi a la reflexió, i que sigui suggerent i comunicativa.
2. Enfocament de la proposta i originalitat de la idea: fins a 20 punts. Es valorarà que la idea de la proposta sigui innovadora i l'enfocament sigui nou, així com la capacitat de sorprendre o de transmetre que tenguin els vídeos.
3. Ús dels recursos audiovisuals: fins a 20 punts. Es valorarà la finalitat estètica i expressiva, així com l'ús adequat dels recursos audiovisuals.
4. Idoneïtat del vídeo per ser difós en xarxes socials, pàgines web, mitjans de comunicació, etc.: fins a 20 punts. Es valorarà l'impacte visual, la capacitat de connectar amb l'audiència i l'aptitud del vídeo perquè la reproducció pugui ser massiva.
11.5. La Comissió Avaluadora ha d'excloure d'aquest Certamen els vídeos que facin promoció de productes o serveis, que contenguin dades falses o informació no contrastada, d'acord amb les dades, els informes i les recomanacions dels organismes investigadors de prestigi reconegut en els àmbits d'aquesta convocatòria. En aquest cas, els membres de la Comissió Avaluadora han d'indicar el motiu de l'exclusió.
12. Instrucció del procediment
12.1. L'òrgan instructor és el director de l'Institut Balear de la Joventut, el qual ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l'article 16 i els següents del Decret legislatiu 2/2005, en concordança amb l'article 6 de l'Ordre de la Consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003.
12.2. Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució; en concret:
a) Determinar els participants admesos a la convocatòria.
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que sorgeixin en relació amb les bases reguladores de la convocatòria.
c) Sol·licitar, si pertoca, els informes de la Comissió Avaluadora.
d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució, o aquells que les normes que regulen la subvenció exigeixen.
e) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts en les bases reguladores i en la convocatòria.
f) Obrir, quan escaigui, el tràmit d'audiència i incorporar-ne el resultat a l'expedient.
g) Formular la proposta de resolució.
12.3. En qualsevol moment del procediment, l'òrgan instructor pot dur a terme comprovacions materials sobre la veracitat de les dades aportades.
12.4. En haver finalitzat el termini per presentar els formularis de sol·licitud, s'ha de fer pública la llista provisional de sol·licituds admeses i excloses de la convocatòria, en la qual s'ha d'expressar la causa de l'exclusió per a cada inscripció, si escau. Aquesta llista s'ha de notificar mitjançant la publicació al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la CAIB, <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.
12.5. Els sol·licitants amb inscripcions excloses disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la llista, per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius. Si no s'esmenen les deficiències dins aquest termini, les inscripcions quedaran excloses de la convocatòria d'una manera definitiva.
12.6. En haver finalitzat el termini indicat, la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut resoldrà la llista definitiva de les sol·licituds admeses i de les no admeses per no haver esmenat dins el termini indicat la documentació deficient. Aquesta resolució s'ha de notificar mitjançant la publicació al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la CAIB, <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.
12.7. Els formularis de sol·licitud i tota la documentació adjunta de les propostes admeses, els ha d'examinar la Comissió Avaluadora d'acord amb la normativa aplicable, el que disposen aquestes bases i els criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, que es determinen en aquesta convocatòria. Com a resultat d'aquesta valoració, la Comissió Avaluadora ha de proposar els vídeos guanyadors dels premis, així com els que passaran a formar part del banc de vídeos (juntament amb els vídeos guanyadors), mitjançant l'informe motivat corresponent adreçat al director de l'Institut Balear de la Joventut, que n'ha de resoldre la concessió.
13. Proposta de resolució i tràmit d'audiència
13.1. L'òrgan instructor, ateses les sol·licituds admeses i els informes de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució de concessió dels premis. Aquesta proposta de resolució s'ha de fer pública al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la CAIB, <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>. S'hi ha d'incloure la llista de persones i centres educatius proposats per concedir-los els premis i la quantia corresponent.
13.2. La publicació de la proposta de resolució obre el tràmit d'audiència, i es concedeix un termini de deu dies hàbils des del dia de la publicació per poder examinar l'expedient a la seu de l'Institut Balear de la Joventut i presentar-hi al·legacions, si escau.
13.3. Pel que fa al lloc de presentació d'al·legacions, s'ha de procedir segons el que s'indica en l'apartat 9 d'aquesta convocatòria respecte de la presentació dels formularis de sol·licitud.
13.4. Es pot prescindir del tràmit d'audiència quan en el procediment no constin ni es tenguin en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixin les persones interessades. El fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d'audiència suposa que hi estan conformes.
13.5. La proposta de resolució de concessió dels premis ha de contenir, entre altres dades, les següents: identificació del beneficiari i import del premi concedit. Aquesta proposta de resolució s'ha de fer pública al web <https://www.carnetjoveillesbalears.org> i a la Seu Electrònica de la CAIB, <https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones>.
13.6. La proposta de resolució no crea cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui.
14. Resolució i notificació
14.1. L'òrgan competent per resoldre el procediment és la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut.
14.2. La concessió dels premis d'aquest Certamen s'ha de resoldre en el termini màxim de tres mesos comptadors des del final del termini de presentació de sol·licituds. Aquest termini es pot modificar en el cas que hi hagi impediments justificats degudament que no permetin complir-lo, o si s'amplia el termini d'inscripcions o s'obre un termini nou.
15. Obligacions de les persones i els centres educatius
Són obligacions de les persones i els centres educatius, les que estableixen amb caràcter general l'article 16 de l'Ordre de la consellera de d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005.
16. Condicions generals de participació
16.1. L'Institut Balear de la Joventut es reserva el dret a difondre el nom o imatges de les persones guanyadores, pels mitjans i les formes de comunicació que consideri convenients, durant tot el temps que consideri necessari i sense obligació de cap compensació.
16.2. La participació en aquesta convocatòria implica l'acceptació incondicional d'aquestes bases, els efectes de les quals es regeixen pels apartats que conté i per la normativa general aplicable.
17. Pagament dels premis
Els premis s'abonaran d'acord amb la resolució de concessió i mitjançant transferència bancària.
18. Revocació o renúncia
18.1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, l'Institut Balear de la Joventut pot revocar la concessió del premi quan, posteriorment a la resolució de concessió, els beneficiaris incompleixin totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció corresponent al premi.
18.2. Com a conseqüència de la revocació del premi, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
18.3. En cas de revocació o de renúncia, el premi es pot adjudicar a una altra persona, agrupació de persones o centres educatius, d'acord amb l'ordre de prelació.
19. Tractament de dades de caràcter personal
19.1. D'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de caràcter personal (Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, d'ara endavant RGPD, i Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, d'ara endavant LOPDGDD) la política de privacitat aplicable al Certamen de Vídeo de «Ho duc a la sang», pel que fa al tractament de dades personals dels participants i als drets que els reconeix la normativa vigent, és la que s'estableix a continuació.
19.2. L'Institut Balear de la Joventut entén que les dades personals facilitades pels participants a l'Àrea del Carnet Jove són correctes i certes, i els participants es comprometen a comunicar qualsevol modificació que s'hi produeixi. En cas de proporcionar dades de caràcter personal de tercers, els participants es comprometen a informar-los sobre el contingut d'aquesta política.
19.3. El responsable del tractament d'aquestes dades és l'Institut Balear de la Joventut, amb domicili al carrer de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears), 07010 Palma, i adreça electrònica <info@carnetjoveillesbalears.org>.
19.4. Es pot contactar amb el delegat de protecció de dades de l'Institut Balear de la Joventut a l'adreça electrònica <protecciodedades@ibjove.caib.es>.
19.5. Les dades que es tractaran són les que s'obtenguin:
Totes aquestes dades són proporcionades pels tercers que tramiten les peticions de participació en el Certamen.
19.6. Les categories de dades per tractar consisteixen típicament en:
19.7. Les dades de caràcter personal dels participants en aquest Certamen, així com el nom d'usuari del titular del compte de Youtube des d'on es faci la publicació, si escau, es tractaran per gestionar aquesta participació i per complir les obligacions legals. Així mateix, l'adreça electrònica que es proporcioni en el formulari de sol·licitud s'utilitzarà per trametre-hi notícies i informació sobre activitats i serveis oferts per l'Institut Balear de la Joventut.
19.8. Les dades dels participants només es comunicaran a tercers per obligació legal o amb el seu consentiment.
19.9. La imatge i la veu dels alumnes participants es poden publicar, juntament amb els seus noms i llinatges, principalment, però no d'una manera limitativa, al web del Carnet Jove de les Illes Balears, en perfils de xarxes socials o a través de mitjans de comunicació, d'acord amb l'autorització de captació i ús d'imatge.
19.10. La base jurídica per al tractament de dades personals recollides en els formularis és la voluntat pròpia de les persones de participar en aquest Certamen, gestionar-ne la participació, complir les obligacions legals i donar el consentiment per rebre les comunicacions per mitjans electrònics.
19.11. La publicació del nom de les persones premiades es basa en el compliment d'una disposició legal: concretament, l'article 6.2 del Decret legislatiu 2/2005, que regula, entre els principis pels quals s'ha de basar aquesta actuació administrativa, el de transparència.
19.12. La publicació de fotografies i vídeos en els quals apareguin els participants es basa en el consentiment dels mateixos participants, o dels seus pares o tutors, que se sol·licita en l'autorització de captació i ús d'imatge, tramesa amb antelació a la publicació i a l'empara del que preveu la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge.
19.13. D'una manera general, les dades es conservaran durant tot el desenvolupament del Certamen.
19.14. Els documents de qualsevol època i tipologia, reunits o no en arxius, produïts, rebuts o conservats per l'Institut Balear de la Joventut en l'exercici de la seva funció, formen part del patrimoni documental de les Illes Balears.
19.15. Les dades de les persones afectades es mantindran actives mentre siguin útils per a les finalitats que n'hagin motivat la recollida.
19.16. Una vegada les dades tractades per l'Institut Balear de la Joventut deixin de ser útils per a les finalitats que n'hagin motivat la recollida, passaran a l'estat històric i seran conservades o, si escau, destruïdes, d'acord amb la normativa d'avaluació i els criteris prevists en la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, i la Llei 15/2006, de 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
19.17. Les dades tractades amb finalitats comercials es conservaran vigents mentre no se'n sol·liciti la baixa.
19.18. Les persones físiques tenen dret a obtenir confirmació sobre si es tracten o no les seves dades personals i, en aquest cas, a accedir-hi. Igualment, poden demanar que es rectifiquin les seves dades si són inexactes o que es completin les que siguin incompletes, així com sol·licitar-ne la supressió quan, entre altres motius, ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals s'hagin recollit.
19.19. En determinades circumstàncies, es pot sol·licitar la limitació del tractament de les dades. En aquest cas, només es tractaran les dades per formular, exercir o defensar reclamacions o amb la intenció de protegir drets d'altres persones.
19.20. En determinades condicions i per motius relacionats amb la seva situació particular, els participants es poden oposar al tractament de les seves dades. En aquest cas, es deixaran de tractar les dades esmentades, excepte per motius legítims imperiosos que prevalguin sobre els seus interessos o drets i llibertats, o per formular, exercir o defensar reclamacions.
19.21. Així mateix, i sota certes condicions, es pot sol·licitar la portabilitat de les dades perquè siguin transmeses a un altre responsable del tractament.
19.22. Es pot revocar el consentiment donat per a determinades finalitats, sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la retirada, i es pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
19.23. Per sol·licitar la baixa dels tractaments amb finalitats comercials, es pot enviar un correu electrònic a l'adreça <protecciodedades@ibjove.caib.es>.
19.24. Per exercir els seus drets, els participants han de trametre una sol·licitud a l'Institut Balear de la Joventut que indiqui el seu nom complet i el número del document nacional d'identitat o un altre document vàlid que els identifiqui, per correu postal o electrònic a l'adreça <protecciodedades@ibjove.caib.es>.
19.25. Es pot obtenir més informació sobre els drets dels participants i sobre com exercir-los a la pàgina web de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades <https://www.aepd.es>.
20. Règim d'infraccions i sancions
Si s'incompleixen els requisits que estableix aquesta convocatòria, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que regula el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).