Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 833570
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s’aprova la convocatòria de les ajudes de minimis, de l’any 2024, per al foment de la recria del bestiar boví lleter, inscrita en els llibres genealògics, a les explotacions de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El subsector lacti boví de les Illes Balears és, en termes econòmics, socials i mediambientals, un dels més importants del sector agrari, tant per l'efecte inductor sobre subsectors agraris (cereals, farratges, etc.) i agroindustrials (escorxadors, indústries de transformació làctia, etc.), com per l'efecte conservador del teixit social en el món rural de les nostres illes, sense oblidar la gran importància de cara al manteniment del medi natural i del paisatge.

La cria en puresa de races bovines lleteres ha de ser una actuació prioritària de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural, ja que constitueix una condició necessària per assegurar la reposició dels ramats amb animals d'alta qualitat. Els animals inscrits en els llibres genealògics assoleixen un valor econòmic superior i contribueixen així, d'una banda, a augmentar els beneficis derivats de la comercialització i, d'altra banda, a estimular la recria d'animals selectes, amb la qual cosa s'aconsegueix millorar el procés de selecció.

La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural és conscient de la importància de fomentar el bestiar boví lleter a les Illes Balears i, per tant, considera necessari establir una sèrie d'ajudes per a les explotacions de les Illes Balears que fomentin la recria del bestiar boví lleter.

El Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, estableix les condicions que han de complir les ajudes a fi de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'apartat 3 de l'article 108 del Tractat.

El Reial decret 1139/2024, d'11 de novembre, pel qual es regulen el límit màxim de les ajudes de minimis en el sector agrícola i pesquer i el procediment per garantir que no se sobrepassen els topalls nacional i sectorial que estableix la normativa europea, eleva el límit màxim de les ajudes de minimis del Reglament esmentat en el territori nacional.

En data 17 de març de 2005, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer. L'article 1.2.j d'aquesta ordre assenyala que són objecte d'ajudes les activitats relacionades amb la sanitat i la producció ramadera.

El Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix, a l'article 2.a, que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per a l'any 2024 destinades a les explotacions de les Illes Balears que fomentin la recria del bestiar boví lleter inscrit en els llibres genealògics, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

2. L'objecte d'aquesta línia d'ajudes és atendre les activitats que preveu l'apartat quart d'aquesta convocatòria que es duguin a terme a les explotacions de bestiar boví lleter de les Illes Balears.

3. Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola.

4. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon Import màxim de la convocatòria i finançament

1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de cent quaranta mil euros (140.000,00 €), amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears amb la distribució anual següent:

  • Any 2024: 70.000,00 €
  • Any 2025: 70.000,00 €

2. Els crèdits que es destinen a aquesta convocatòria es poden incrementar amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

3. En qualsevol cas, aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions generades en els pressuposts del FOGAIBA de l'any 2025.

Tercer Persones beneficiàries

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta Resolució els titulars de les explotacions ramaderes de les Illes Balears que, en el moment de finalitzar el termini per presentar sol·licituds d'ajuda, compleixin els requisits següents:

a. Ser titular d'una explotació de bestiar boví lleter inscrita en el Registre d'explotacions ramaderes de les Illes Balears (REGA), dedicada a la recria de la raça frisona. La seva classificació ha de ser de producció i reproducció.

b. Tenir inscrites les femelles nascudes en el registre principal del Llibre genealògic de la raça frisona o haver-ne sol·licitat el registre abans del termini de sol·licituds. Aquestes femelles s'han d'haver concebut mitjançant inseminació artificial i els pares d'aquestes femelles nascudes a l'explotació han d'estar lliures de gens recessius.

c. Disposar d'un programa higienicosanitari supervisat pel veterinari responsable i aplicar-lo a la seva explotació. En cas que l'explotació estigui en l'àmbit territorial d'una agrupació de defensa sanitària (ADS) reconeguda oficialment i no hi pertanyi, haurà d'aplicar almenys el programa sanitari de l'agrupació.

2. La comprovació dels requisits anteriors, llevat manifestació en contra, es comproven d'ofici en el registre corresponent. No obstant això, el beneficiari ha d'aportar la documentació que preveu el punt 2.c de l'apartat sisè i, en cas que no pertanyi a una ADS, ha d'aportar el certificat del veterinari responsable de l'explotació que acrediti que l'explotació disposa d'un programa higienicosanitari i que l'aplica.

3. Quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. Aquesta no es pot dissoldre fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. A més dels requisits que estableix el punt 1 anterior, s'han de complir els requisits que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

5. Els requisits generals que estableix el punt 1 s'han de mantenir durant un termini no inferior a un any a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.

6. No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les persones, les entitats o les associacions sobre les quals concorri alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no incórrer en aquestes prohibicions s'ha d'efectuar de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 esmentat.

7. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan quedi verificat el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i també els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució del procediment.

L'acreditació del compliment d'aquest requisit s'ha de fer mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no cal presentar els certificats corresponents. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda no estigui obligada a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, n'haurà d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

8. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart Actuacions subvencionables

1. L'actuació subvencionable és la inscripció en el Llibre genealògic de vedelles de raça frisona corresponent, abans que finalitzi el termini per presentar sol·licituds, de les vedelles nascudes a l'explotació del sol·licitant de l'ajuda entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2023, i que compleixin els requisits següents:

a. Que disposi del certificat oficial de l'associació reconeguda per dur el Llibre genealògic que acrediti que s'han concebut mitjançant inseminació artificial.

b. Que disposi del certificat oficial de l'associació reconeguda per dur el Llibre genealògic que acrediti que el pare està lliure de gens recessius.

c. Que no s'hagin sacrificat, ni n'estigui previst el sacrifici, i que, per tant, estiguin donades d'alta en el Registre general d'identificació individual d'animals (RIIA) i no s'hagin enviat a engreixador.

d. Que no hagi sortit de les Illes Balears, d'acord amb les dades que constin en el Registre general de moviments del bestiar (REMO).

2. Tots els requisits que preveu aquest punt 1 s'han de complir abans que finalitzi el termini per presentar sol·licituds.

Cinquè Quantia de les ajudes

1. La quantia de l'ajuda és de 150,00 € per femella, amb un límit màxim de 3.000,00 € per beneficiari.

2. Així mateix, de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article 3 del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, la quantia total d'ajudes de minimis no pot superar els 50.000,00 euros per beneficiari durant qualsevol període de tres anys o, en el seu cas, la quantia que estableixi el reglament que el modifiqui o substitueixi sempre que sigui superior a aquesta i es compleixin les condicions per aplicar-lo, sempre que no existeixi disposició aplicable en contra.

3. En tot cas, s'han de tenir en compte els límits i l'acumulació que preveu l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, esmentat.

Sisè Sol·licituds i documentació

1. El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el 31 de gener de 2025.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar correctament emplenades davant els registres d'entrada del FOGAIBA, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural o de qualsevol altre registre dels que preveuen l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No obstant això, per a les persones obligades a relacionar-se electrònicament d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar mitjançant el tràmit telemàtic corresponent, disponible a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari de sol·licitud, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i efectuar les declaracions que conté el formulari esmentat.

Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

a. Fotocòpia del NIF del sol·licitant, en cas de persones jurídiques.

b. Si escau, documentació acreditativa de la representació amb què se signa la sol·licitud.

c. En cas que no es pertanyi a una ADS, certificat del veterinari responsable de l'explotació que acrediti que l'explotació disposa d'un programa higienicosanitari i que l'aplica. En cas que l'explotació estigui situada a l'àmbit territorial d'una agrupació de defensa sanitària reconeguda oficialment i no hi pertanyi, cal aplicar almenys el programa sanitari de l'agrupació.

d. Certificat oficial de l'associació reconeguda per dur el Llibre genealògic que acrediti que les vedelles per a les quals sol·licita l'ajuda s'han concebut mitjançant inseminació artificial i que el pare està lliure de gens recessius.

e. En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, s'ha d'aportar:

  • Document en què es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que hagin subscrit tots els membres.
  • Fotocòpia del NIF de l'agrupació, si se'n disposa. En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, ha d'aportar, a més, fotocòpies del NIF i del document acreditatiu de la seva representació.
  • Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què hi hagi constància expressa dels compromisos d'execució que assumeix cadascú, així com el número de DNI i del compte bancari (IBAN de 24 dígits) de cadascun d'aquests.
  • Nomenament d'un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.
  • Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

f. Si escau, i en el cas de no atorgar l'autorització expressa de consulta, certificat acreditatiu de tenir inscrita l'explotació ramadera en el Registre d'explotacions ramaderes (REGA).

g. Si escau, i en el cas de no atorgar l'autorització expressa de consulta, certificat acreditatiu de tenir els animals objecte de l'ajuda inscrits en el Registre general d'identificació individual d'animals (RIIA).

h. Si escau, i en el cas de no atorgar l'autorització expressa de consulta, documentació acreditativa de les dades que figuren en el Registre general de moviments del bestiar (REMO), referents als animals objecte de l'ajuda.

3. La comprovació del DNI de la persona beneficiària, del seu representant o dels membres de l'agrupació, en cas d'entitats sense personalitat jurídica, i de les dades que figuren en el Registre general d'explotacions ramaderes (REGA), en el Registre general d'identificació individual d'animals (RIIA) i en el Registre general de moviments del bestiar (REMO), així com les de l'associació reconeguda per portar el Llibre genealògic, la fa d'ofici el FOGAIBA. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural a obtenir el DNI, els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, així com els certificats del REGA, del RIIA, del REMO i de les associacions reconegudes per portar el Llibre genealògic, ha d'aportar els certificats o la documentació corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors per acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant declaració responsable.

Si la persona interessada ha presentat una declaració responsable i durant la instrucció del procediment l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, o en el cas que el FOGAIBA consideri oportú fer la comprovació efectiva del compliment d'aquest requisit, es requerirà a aquesta persona que aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA per dur-ne a terme la comprovació d'ofici.

4. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol Administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que estiguin en poder del FOGAIBA. En cas de denegació expressa per a aquesta comprovació, caldrà aportar el document corresponent.

Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, en pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades.

En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució.

5. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació que s'ha esmentat en els punts anteriors, o bé si els documents que s'hagin de presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o guixades, es requerirà a la persona sol·licitant que, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa, s'entén que desisteix de la sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

6. A més, abans de la concessió de l'ajuda i per comprovar que l'ajuda no excedeix dels llindars aplicables, la persona beneficiària ha de presentar una declaració relativa a la resta d'ajudes de minimis rebudes durant el període de tres anys anteriors a la sol·licitud.

7. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, de les bases reguladores que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, i de la resta de normativa d'aplicació.

Setè Selecció de les persones beneficiàries

1. La selecció de les persones beneficiàries es fa mitjançant el procediment individual de selecció de beneficiaris i, en aquest cas, les sol·licituds es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini per presentar sol·licituds de subvenció, sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida, d'acord amb aquesta convocatòria.

2. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant una resolució del president del FOGAIBA, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Vuitè Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan porta a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident del FOGAIBA en matèria agrària, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora corresponent d'aquest servei, en el qual s'ha d'acreditar, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des que finalitza el termini per presentar sol·licituds i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat cap resolució expressa, s'entén desestimada la sol·licitud. A la resolució de concessió de l'ajuda s'ha de fer constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda, conforme al que preveu el punt 5 de l'article 7 del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.

4. Contra aquesta Resolució es pot interposar un recurs d'alçada davant del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè Pagament de les ajudes

El pagament de l'ajuda es farà mitjançant transferència bancària, quan s'hagi dictat la resolució de concessió, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha efectuat i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.

Desè Obligacions de les persones beneficiàries

1. Són obligacions de les persones beneficiàries les que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions assenyalades és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Onzè Incompatibilitats

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són incompatibles amb les ajudes que, per a les mateixes actuacions concretes, pugui rebre el beneficiari de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada.

Dotzè Règim jurídic aplicable

El règim jurídic que s'aplica a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de les Illes Balears; els preceptes que s'apliquin de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altra normativa d'aplicació.

Tretzè Controls

El FOGAIBA farà els controls administratius i sobre el terreny que es considerin necessaris per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per concedir i pagar l'ajuda.

Catorzè Publicació

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (17 de desembre de 2024)

El president del FOGAIBA Joan Simonet Pons