Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 833566
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s’aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per a l’any 2024 per al control i l’erradicació de la febre Q

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La febre Q o coxielosis forma part de la llista de malalties que s'han de sotmetre a vigilància d'acord amb el Reglament (UE) núm. 2016/429 del Parlament Europeu i del Consell, de 9 de març de 2016, relatiu a les malalties transmissibles dels animals i pel qual es modifiquen o deroguen alguns actes en matèria de sanitat animal («Legislació sobre sanitat animal»).

Aquesta malaltia la produeix el bacteri Coxiella burnetii i afecta un elevat nombre d'animals, sobretot remugants, i els provoca avortaments i morts perinatals. A més, la febre Q és una malaltia que es pot transmetre dels animals infectats als humans i que sobretot pot afectar el personal que treballa en contacte directe amb els animals (ramaders, manescals, personal d'escorxadors, etc.).

Quan es detecta un brot de febre Q en una explotació ramadera, a l'efecte de protegir la sanitat animal i la salut humana, s'han d'aplicar diverses mesures de control, entre les quals es pot incloure la vaccinació dels animals d'acord amb els programes autonòmics i nacional d'actuació. Aquesta vaccinació guanya efectivitat en front de la malaltia si es du a terme durant un període continuat al llarg del temps.

A les Illes Balears, des de l'any 2019, han tengut lloc diferents brots d'avortaments en els quals s'ha detectat la presència de Coxiella burnetii. A dia d'avui, encara continuen apareixent casos d'aquesta malaltia, i a fi d'ajudar les explotacions amb les despeses ocasionades per controlar aquesta malaltia, es considera necessari finançar parcialment el cost de la vacunació dels animals.

El Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, estableix les condicions que han de complir les ajudes a l'efecte de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació que estableix l'apartat 3 de l'article 108 del tractat.

El Reial decret 1139/2024, d'11 de novembre, pel qual es regulen el límit màxim de les ajudes de minimis en el sector agrícola i pesquer i el procediment per garantir que no se sobrepassen els topalls nacional i sectorial que estableix la normativa europea, eleva el límit màxim de les ajudes de minimis del Reglament esmentat en el territori nacional.

En data 17 de març de 2005 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer. L'article 1.2.j d'aquesta ordre assenyala que són objecte d'ajudes les activitats relacionades amb la sanitat i la producció ramadera.

El Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix, a l'article 2.a, que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per a l'any 2024 per al control i l'erradicació de la febre Q a les explotacions de bestiar boví, caprí i oví de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

2. Aquestes ajudes s'han de concedir d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola.

3. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de vint mil euros (20.000,00 €), amb càrrec al pressupost del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears de l'any 2024.

2. Els crèdits que es destinen a aquesta convocatòria es poden incrementar amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

Tercer

Persones beneficiàries

1. Es poden beneficiar de les ajudes que preveu aquesta Resolució els titulars de les explotacions ramaderes de les Illes Balears que compleixin els requisits següents:

a. Ser una explotació de bestiar boví, caprí i/o oví inscrita en el Registre d'Explotacions Ramaderes de les Illes Balears (REGA). El peticionari i la seva explotació han d'estar inscrits i tenir les dades actualitzades en aquest registre, com a màxim en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

b. Disposar d'un programa higiènic sanitari supervisat pel veterinari responsable i aplicar-lo a la seva explotació. En el cas que l'explotació es trobi en l'àmbit territorial d'una agrupació de defensa sanitària reconeguda oficialment i no hi pertanyi, ha d'aplicar, almenys, el programa sanitari de l'agrupació.

c. En el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda, s'han d'haver detectat i notificat a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural o al consell insular corresponent problemes d'avortaments en bestiar boví, oví i/o caprí, els quals s'hagin produït dins dels 5 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.

Per la confirmació de l'existència o no de la febre Q, s'haurà de comptar amb l'informe previ de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural durant l'esmentat període.

d. Tenir considerada idònia la vacunació i que aquesta estigui dins un programa de vacunació coherent. A aquest efecte, la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural ha d'haver emès un informe favorable.

2. La comprovació dels requisits anteriors s'ha de fer d'ofici, excepte que el peticionari manifesti el contrari, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització. No obstant això, en cas que la persona beneficiària no pertanyi a una agrupació de defensa sanitària (ADS), ha d'aportar el certificat del veterinari responsable de l'explotació que acrediti que l'explotació disposa d'un programa higienicosanitari i que l'aplica.

3. Quan es tracti d'una agrupació sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també el percentatge de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb el poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.

L'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. A més dels requisits que estableix el punt 1 anterior, s'han de complir els requisits que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

5. Els requisits generals que estableix el punt 1 s'han de mantenir durant un termini no inferior a un any a comptar de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.

6. No es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta Resolució les persones, les entitats o les associacions sobre les quals concorri alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins d'aquestes prohibicions s'efectuarà de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 esmentat.

7. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera que les persones beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan quedi verificat el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució del procediment.

L'acreditació que es compleix aquest requisit s'ha de fer mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural perquè comprovi d'ofici que es compleix el requisit esmentat i, en aquest cas, no cal presentar els certificats corresponents. Quan la persona sol·licitant de l'ajuda no estigui obligada a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, n'haurà d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

8. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Actuacions subvencionables

1. Es poden subvencionar les despeses per la compra i l'administració de vacunes per la lluita i la prevenció de la febre Q.

2. Únicament són subvencionables les despeses efectuades i pagades des de l'1 de gener de 2024 fins al 31 de desembre de 2024, tots dos inclosos.

3. En tot cas, les despeses subvencionables s'han d'avalar mitjançant proves documentals clares, específiques i actualitzades, en els termes que preveu el punt 2.g de l'apartat sisè.

4. L'impost sobre el valor afegit (IVA) no és subvencionable, excepte quan no el pugui recuperar la persona beneficiària.

5. Quant a les despeses subvencionables, s'aplica el que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, com també el que estableix l'article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de quinze mil euros (15.000,00 €), en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, la persona beneficiària ha de presentar tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís, per al lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de la despesa subvencionable no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o tret que la despesa s'hagi efectuat abans de la data de publicació de la convocatòria.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar amb la justificació o, si escau, a la sol·licitud de subvenció, es farà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, els quals s'han de justificar en una memòria quan l'elecció no correspongui a l'oferta econòmicament més avantatjosa.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. L'import de les ajudes és el següent:

- Del 75,00% de les despeses derivades de la compra i administració de la vacuna, en explotacions que hagin notificat problemes d'avortaments i en les quals s'hagi confirmat la presència de febre Q.

- Del 25,00% de les despeses derivades de la compra i administració de la vacuna, en explotacions que hagin notificat problemes d'avortaments, però no s'hagi confirmat la presència de febre Q.

2. Així mateix, de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article 3 del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, la quantia total d'ajudes de minimis no pot superar els 50.000,00 euros per beneficiari durant qualsevol període de tres anys o, en el seu cas, la quantia que estableixi el reglament que el modifiqui o substitueixi sempre que sigui superior a aquesta i es compleixin les condicions per aplicar-lo, sempre que no existeixi disposició aplicable en contra.

3. En tot cas, s'han de tenir en compte els límits i l'acumulació que preveu l'article 5 del Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, esmentat.

Sisè

Sol·licituds i documentació

1. El període per presentar sol·licituds va des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el BOIB fins al 31 de gener de 2025.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar correctament emplenades davant els registres d'entrada del FOGAIBA, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural o de qualsevol altre registre dels que preveuen l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les persones obligades a relacionar-se electrònicament d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, han de presentar la sol·licitud per mitjans electrònics a través de la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

S'han de subministrar totes i cada una de les dades que s'indiquen en el formulari esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté.

Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

a. Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant, en cas de persones jurídiques.

b. Si escau, documentació acreditativa de la representació amb què se signa la sol·licitud.

c. En el cas de no pertànyer a una ADS, certificat del veterinari responsable de l'explotació que acrediti que l'explotació disposa d'un programa higienicosanitari i que l'aplica. En el cas que l'explotació estigui situada a l'àmbit territorial d'una agrupació de defensa sanitària reconeguda oficialment i no hi pertanyi, cal aplicar, almenys, el programa sanitari de l'agrupació.

d. En el cas d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, s'ha d'aportar, a més:

- Document en què es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que hagin subscrit tots els membres.

- Fotocòpia del NIF de l'agrupació, si se'n disposa. En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, ha d'aportar, a més, una fotocòpia del NIF i del document acreditatiu de la seva representació.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què hi hagi constància expressa dels compromisos d'execució que assumeix cada un, així com el número de DNI i del compte bancari (IBAN de 24 dígits) de cada un.

- Nomenament d'un representant o apoderat únic de l'agrupació amb el poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

e. Una relació de justificants imputats, d'acord amb el model de formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

f. Documentació justificativa de les despeses que s'han efectuat. La justificació de la despesa s'ha de fer mitjançant la presentació de factures que compleixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i els seus justificants de pagament.

Es poden considerar justificants de pagament els documents següents:

1r. Un extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament que s'ha fet i en el qual se n'indiqui el concepte, l'import, el pagador i el destinatari.

2n. Una factura que acrediti el cobrament per part del seu emissor o de la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, a la factura han de quedar consignades les dades següents: la data de cobrament; la identificació, amb el nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura, i el segell de l'empresa, el qual és facultatiu en cas que l'emissor sigui una persona física.

3r. Un comprovant de transferència bancària en què quedi identificat el pagament que s'ha fet i en el qual s'indiqui l'import, el pagador i el destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació per fer qualsevol control que es consideri oportú.

No s'admetran pagaments en efectiu d'un import igual o superior als 1.000,00 euros en els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

g. Els tres pressuposts que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari, com també la memòria justificativa de l'elecció, si escau.

3. A més, abans de la concessió de l'ajuda i per comprovar que l'ajuda no excedeix dels llindars aplicables, la persona beneficiària ha de presentar una declaració relativa a la resta d'ajudes de minimis rebudes durant el període de tres anys anteriors a la sol·licitud.

4. La comprovació del DNI de la persona beneficiària, del seu representant o dels membres de l'agrupació, en cas d'entitats sense personalitat jurídica, així com el compliment dels requisits establerts a l'apartat tercer, la fa d'ofici el FOGAIBA. En cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural perquè obtinguin el DNI, els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, així com els certificats del Registre d'Explotacions Ramaderes (REGA), el certificat del Registre d'ADS, i per comprovar que es compleixen la resta de requisits de l'apartat tercer d'aquesta Resolució, ha d'aportar els certificats o la documentació corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors per acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant declaració responsable.

Si la persona interessada ha presentat una declaració responsable i durant la instrucció del procediment l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, o en el cas que el FOGAIBA consideri oportú fer la comprovació efectiva del compliment d'aquest requisit, es requerirà a aquesta persona que aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA per dur-ne a terme la comprovació d'ofici.

5. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que el FOGAIBA ja tingui. En el cas de denegació expressa per fer aquesta comprovació, caldrà aportar el document corresponent.

Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui els ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, en pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans el compliment dels requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució.

6. Si la sol·licitud té algun defecte o no inclou tota la documentació assenyalada, o bé si els documents que cal presentar durant la tramitació de l'expedient presenten esmenes o ratllades, es requerirà la persona sol·licitant perquè esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, amb la indicació que, si no ho fa, s'entendrà desistida la seva sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

7. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, del que contenen aquesta convocatòria, les bases reguladores que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 i la resta de la normativa aplicable.

Setè

Selecció de les persones beneficiàries

1. La selecció de les persones beneficiàries es farà mitjançant el procediment individual de selecció de beneficiaris i, en aquest cas, les sol·licituds es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini per presentar sol·licituds de subvenció, sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida, d'acord amb aquesta convocatòria.

2. Si s'exhaureixen els crèdits que es destinen a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant una resolució del president del FOGAIBA, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan porta a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident del FOGAIBA en matèria agrària, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca. Abans d'emetre la proposta, la unitat gestora ha d'emetre un informe en què s'ha d'acreditar, si és favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar a partir de la presentació de la sol·licitud i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa, s'entén desestimada la sol·licitud. A la resolució de concessió de l'ajuda s'hi ha de fer constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda, conforme al que preveu el punt 5 de l'article 7 del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.

4. Contra la resolució esmentada es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Pagament de les ajudes

El pagament de l'ajuda s'ha de fer mitjançant una transferència bancària, quan s'hagi dictat la resolució de concessió, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha realitzat i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.

Desè

Obligacions de les persones beneficiàries

1. Són obligacions de les persones beneficiàries les que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

2. El règim jurídic aplicable per incomplir les obligacions que s'assenyalen és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Onzè

Incompatibilitats

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són incompatibles amb les ajudes que, per a les mateixes actuacions concretes, pugui rebre la persona beneficiària de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de les Illes Balears; els preceptes que s'apliquin de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de la normativa que sigui aplicable.

Tretzè

Controls

El FOGAIBA ha de fer els controls administratius i sobre el terreny que consideri necessaris per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per concedir i pagar l'ajuda.

Catorzè

Publicació

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (17 de desembre de 2024)

El president del FOGAIBA Joan Simonet Pons