Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 828741
Convocatòria de subvencions adreçada a les associacions de vesins del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització d’activitats i festes (any 2023)
Per Decret d'Alcaldia núm. 2024-4858, de 12 de desembre de 2024, es va aprovar la següent:
“Convocatòria de subvencions adreçada a les associacions de vesins del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització d'activitats i festes (any 2023)
1. Objecte, finalitat i àmbit d'aplicació
1.1. La Regidoria de Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pretén impulsar les actuacions, iniciatives i projectes que organitzin les associacions de vesins sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia. Dins aquestes iniciatives, actuacions i projectes, entre altres, s'hi inclouen:
Activitats i programes dirigits a la dinamització dels pobles, nuclis poblacionals o barris i al foment de la participació dels vesins.
Actuacions de suport, orientació, informació i assessorament als vesins.
Projectes conjunts amb altres associacions o entitats ciutadanes del municipi.
Activitats formatives, cursos, seminaris, conferències, etc., dirigits i oberts als vesins.
Activitats amb impacte popular.
Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals pitiüsos.
Organització d'activitats dins festes patronals, de Nadal, festivitats de barriada i festes populars celebrades dins l'any 2023, al municipi de Sant Josep de sa Talaia.
Realització de tasques i despeses per al funcionament i manteniment de l'associació.
D'altra banda, també es té en compte que l'associacionisme és decisiu per a la defensa i creixement de la societat i la cultura pitiüses, i és necessari considerar l'acció dinamitzadora i la capacitat emprenedora d'aquest tipus d'associacions.
Aquesta convocatòria es cenyeix a les associacions del municipi de Sant Josep de sa Talaia.
1.2. L'objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, a associacions de vesins sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització d'actuacions, iniciatives i projectes que s'hagin fet dins el període comprès dins l'any 2023. Dins aquestes iniciatives, actuacions i projectes, entre altres, s'hi inclouen:
Activitats i programes dirigits a la dinamització dels pobles, nuclis poblacionals o barris i al foment de la participació dels vesins.
Actuacions de suport, orientació, informació i assessorament als vesins.
Projectes conjunts amb altres associacions o entitats ciutadanes del municipi.
Activitats formatives, cursos, seminaris, conferències, etc., dirigits i oberts als vesins.
Activitats amb impacte popular.
Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals pitiüsos.
Organització d'activitats dins festes patronals, de Nadal, festivitats de barriada i festes populars celebrades dins l'any 2023, al municipi de Sant Josep de sa Talaia.
Realització de tasques i despeses per al funcionament i manteniment de l'associació.
1.3. Les subvencions podran finançar despeses que s'hagin realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023, tots dos inclosos, pels següents conceptes:
—Despeses que es derivin de les actuacions, les iniciatives i els projectes de les associacions de vesins sense ànim de lucre del municipi de Sant Josep de sa Talaia, incloses també aquelles derivades de l'organització de festes dins l'any 2023. Es consideren despeses subvencionables, a l'efecte d'aquesta convocatòria, aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i que s'hagin realitzat en el termini establit entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023 i les establides a l'article 20 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, a l'empara de les previsions de l'article 31 de la LGS. En cap cas no seran subvencionables aquelles despeses en adquisició de productes de la venda dels quals s'hagi tret un rendiment econòmic.
—Despeses de manteniment i funcionament de l'associació (adquisició de material fungible, fotocòpies, quotes a les federacions, despeses bancàries i de gestoria, lloguer, telèfon, manteniment de webs, assegurances, etc.).
2. Règim jurídic
2.1. La present convocatòria es sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021) i al Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 36, de 14 de març de 2024).
2.2 Aquesta convocatòria s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i es publicarà en el BOIB i a la BDNS.
3. Consignació pressupostària i quantia
La quantia màxima de les subvencions que es podran concedir en aquesta convocatòria és de 32.000,00 €, amb càrrec a la partida 92448027, finançada amb fons propis de l'Ajuntament.
4. Requisits generals
Podran acollir-se a aquesta convocatòria les següents entitats:
Associacions de vesins sense ànim de lucre que es trobin en situació legal, radicades i que tenguin l'àmbit d'actuació en el terme municipal de Sant Josep de sa Talaia, la funció de les quals sigui la realització de les actuacions, iniciatives i projectes especificats a la base 1.2, en el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023.
Les entitats que s'acullin a aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits per ser beneficiàries d'una subvenció:
a) Estar inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears en la data de publicació d'aquesta convocatòria.
b) Tenir els estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
c) Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.
d) Haurà de constar fefaentment en els estatuts que no tenen ànim de lucre.
e) No veure's afectades per cap de les prohibicions dels apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.
f) Disposar de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.
g) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
5. Règim de les ajudes
5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva. Només podran obtenir subvenció aquelles entitats que, reunint els requisits exigits, arribin al mínim de punts assenyalats a la base 7.
5.2. Les ajudes no podran ser superiors al 80% de les despeses originades per l'activitat objecte d'aquesta convocatòria i, en cap cas, superiors al 80% de l'import sol·licitat. Tot això sens perjudici de les limitacions pressupostàries.
5.3. Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas la suma total dels ajuts percebuts no podrà ser superior al cost total de l'activitat subvencionada.
5.4. S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes (tant els de tràmit com els resolutoris o definitius) del present procediment, el tauler d'anuncis, el del web i el de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (www.santjosep.org).
5.5 En cas que el total d'ajudes que s'hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
6. Sol·licitud, termini de presentació i documentació
6.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es podran presentar, també, a través del següent enllaç:
https://santjosep.sedelectronica.es/catalog/tw/422be18b-ccd8-46c4-aaff-1c7c371b829c
6.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:
a) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que haurà d'anar subscrita per qui en té la representació (annex 1).
b) Certificat del/de la secretari/ària de l'associació que acrediti la representació de la persona en nom de la qual es presenta la sol·licitud.
c) Document que acrediti que l'associació està donada d'alta en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
d) Estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
e) DNI del representant de l'entitat.
f) CIF/NIF de l'entitat.
g) Memòria resumida de totes les activitats/projectes que s'han realitzat dins l'any 2023 a l'efecte de barem (annex 1).
h) Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals es sol·licita la subvenció, que s'hauran d'haver realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023. Aquestes activitats han d'anar acompanyades de pressupost (annex 1).
i) Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d'acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex 1).
j) Dades bancàries per a la transferència de l'import de la subvenció, en cas de no haver-les presentat en altres ocasions, mitjançant la presentació de certificat de titularitat bancària o full de transferència bancària, facilitat per l'Ajuntament, degudament emplenat i signat.
k) Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat, i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 1).
l) Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 1). No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat haurà d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional.
m) Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 1).
n) Certificat del secretari de l'associació en el qual consti el nombre de socis.
Nota. Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.
Nota. A la proposta de resolució provisional, l'Ajuntament de Sant Josep constatarà d'ofici que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries, davant la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. En cas de no poder-ho acreditar, això serà motiu d'exclusió de la subvenció i de nova proposta motivada amb possible prorrateig del restant.
S'acreditarà el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social mitjançant declaració responsable en els casos en què la quantia a atorgar a l'entitat no superi els 3.000,00 €.
Si alguna associació no autoritza l'Ajuntament a poder comprovar d'ofici que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, haurà d'aportar en el termini concedit en la proposta de resolució provisional la documentació requerida.
6.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.
6.4. Esmena de defectes de les sol·licituds
Si la sol·licitud no compleix els requisits establits a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir a la persona/entitat interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Criteris de valoració
Criteris de valoració de l'associació:
- Nombre de socis de l'entitat acreditat degudament amb certificat del/de la secretari/ària de l'entitat.
De 10 a 20 ...................................... 15 punts
De 21 a 50 ................ ...................... 25 punts
De 51 a 75 ...................................... 50 punts
Més de 76 ....................................... 75 punts
- Antiguitat de l'entitat en el Registre Municipal d'Associacions.
0 punts ................. 1 any d'antiguitat
5 punts.................. entre 1 i 5 anys d'antiguitat
10 punts ............... entre 5 i 10 anys d'antiguitat
15 punts ............... entre 10 i 15 anys d'antiguitat
20 punts ............... més de 15 anys d'antiguitat
- Participació o col·laboració en activitats culturals o festives organitzades per l'Ajuntament (any 2023):
- Participació ............. 10 punts (participació no implica despesa econòmica)
- Col·laboració .......... 20 punts (col·laboració implica despesa econòmica)
- Participació en el projecte “Units pel Nostre Parlar “........ 25 punts (les activitats vinculades a Units pel Nostre Parlar, només es valoraran en aquest apartat)
Aquesta col·laboració s'acreditarà documentalment mitjançant cartells o altres mitjans en què figuri l'esmentada col·laboració, o mitjançant diligència firmada per la regidora de Participació Ciutadana.
- Participació, col·laboració o organització d'activitats de dinamització dins l'any 2023 (tret d'aquelles per a les quals demanen subvenció).
- Participació ......... 10 punts (participació no implica despesa econòmica)
- Col·laboració ...... 15 punts (col·laboració implica despesa econòmica)
- Organització ....... 20 punts (organització implica despesa econòmica i organització)
- Participació, col·laboració o organització d'actes de celebració de festes patronals, de barriada, de Nadal o altres esdeveniments lúdics celebrats dins els anys 2023 (tret d'aquells per als quals demanen subvenció).
- Participació.......... 20 punts (participació no implica despesa econòmica)
- Col·laboració....... 25 punts (col·laboració implica despesa econòmica)
- Organització........ 30 punts (organització implica despesa econòmica i organització)
- Tasques de mediació entre el col·lectiu veïnal i les administracions (textos escrits, organització de reunions, etc.). Justificació mitjançant còpies de registres i documentació en representació del col·lectiu veïnal presentada a administracions diverses.
Per cada registre o altre document probatori ............ 5 punts
- Realització d'activitats de formació al llarg de l'any 2023 (en aquest apartat només es valoraran les activitats per a les quals no es demani subvenció en aquesta convocatòria):
4 punts per cada activitat formativa de durada entre 1 i 2 dies
8 punts per cada activitat formativa de durada entre 3 i 7 dies
10 punts per cada activitat de durada superior a una setmana
15 punts per cada activitat formativa de durada superior a un mes
25 punts per accions formatives continuades
Criteris de valoració de les activitats per a les quals es sol·licita subvenció:
- Tipus d'activitat/projecte per al qual es sol·licita subvenció:
Activitats formatives (cursos, tallers, conferències, col·loquis, xerrades, etc.):
4 punts per durada inferior a un dia complet
8 punts per cada activitat formativa de durada entre 1 i 2 dies
10 punts per cada activitat formativa de durada entre 3 i 7 dies
15 punts per cada activitat de durada superior a una setmana
20 punts per cada activitat formativa de durada superior a un mes
30 punts per accions formatives continuades
Activitats artístiques i culturals (concerts, exposicions, teatre, cinema, etc.):
4 punts per durada inferior a un dia complet
8 punts per cada activitat de durada entre 1 i 2 dies
10 punts per cada activitat de durada entre 3 i 7 dies
15 punts per cada activitat de durada superior a una setmana
20 punts per cada activitat de durada superior a un mes
Activitats ludofestives (esdeveniments organitzats dins programes de festes de Nadal, festes patronals, festes de barriada, carnestoltes, i altres):
4 punts per durada inferior a un dia complet
8 punts per cada activitat de durada entre 1 i 2 dies
10 punts per cada activitat formativa de durada entre 3 i 7 dies
15 punts per cada activitat de durada superior a una setmana
20 punts per cada activitat de durada superior a un mes
- Nombre de públic que sol assistir-hi o que fa ús de l'activitat o la previsió, si és el cas, si l'activitat es realitza per primera vegada:
De 10 a 30 ........................... 10 punts
De 31 a 50 ........................... 15 punts
De 51 a 75 ........................... 20 punts
Més de 76 ............................ 35 punts
- Sector de públic al qual s'adreça l'activitat (infantil, juvenil, majors, risc d'exclusió, etc.)
Activitat adreçada a un sector poblacional específic ................................... 10 punts
Activitat adreçada a més d'un sector poblacional específic ........................ 15 punts
Activitat adreçada a població amb diversitat funcional (aquesta puntuació es sumarà a les puntuacions anteriors que pertoquin) ...................................................................................................................... + 5 punts
- Edició de material bibliogràfic o audiovisual (vídeos, llibres, opuscles, etc.):
10 punts per cada material editat
- Potenciació dels valors culturals i tradicionals propis d'Eivissa:
Activitats de promoció de valors culturals tradicionals ............................. 10 punts
Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals ......................... 15 punts
Edició de material bibliogràfic o audiovisual relatiu als valors culturals i tradicionals propis d'Eivissa .............20 punts
- Incidència de l'activitat subvencionada en l'extensió de l'ús o el coneixement de la llengua catalana:
Ús de la llengua catalana com a llengua vehicular del projecte/activitat per al qual es sol·licita subvenció (es sumaran 2 punts a cada activitat).................................... +2 punts
Només podran obtenir subvenció aquelles associacions que obtenguin un mínim de cinquanta (50) punts.
La correlació de puntuació obtenguda i despesa subvencionada serà la següent:
De 50 a 100 punts: es subvencionarà el 60% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada.
De 101 a 150 punts: es subvencionarà el 70% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada.
De 151 a 200 punts: es subvencionarà el 75% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada.
A partir de 201 punts: es subvencionarà el 80% del cost subvencionable de la quantitat sol·licitada.
En cap cas no es superarà el 80% de l'import sol·licitat. En cas que el resultat de la valoració superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
8. Òrgan col·legiat
8.1. L'òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elevarà l'informe a l'òrgan instructor, que formularà proposta de resolució, que, quan sigui definitiva, elevarà a l'òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
8.2. Estarà format pels següents membres:
Presidència: la regidora de Participació Ciutadana o persona en qui delegui.
Vocals:
—Un/a auxiliar administratiu/va del Departament d'Educació i Cultura.
—Un/a tècnic/a d'Administració General.
—Un/a tècnic/a de l'Ajuntament de Sant Josep.
Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.
8.3. L'òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:
a) Analitzar i valorar les sol·licituds d'acord amb el barem establit a la base 7 d'aquesta convocatòria.
b) Formular l'informe d'avaluació i elevar-lo a l'òrgan instructor.
c) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d'aquesta convocatòria.
9. Instrucció i resolució
9.1. L'òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del Departament d'Educació de l'Ajuntament de Sant Josep, que té atribuïdes les funcions establides a l'article 24 de la Llei general de subvencions i l'article 12 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.
L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats, i concedir-los un termini de 10 dies per formular al·legacions. Dins aquest mateix termini, si escau, es comprovarà que les associacions beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep.
Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l'òrgan instructor amb l'informe previ de l'òrgan col·legiat formularà la proposta de resolució definitiva, que dirigirà a l'òrgan competent per resoldre, que dictarà resolució definitiva amb la relació de sol·licitants, la quantia, l'avaluació realitzada i els criteris que s'han tengut en compte.
9.2 Les propostes de resolució provisional i la definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari davant l'Administració mentre no se li hagi notificat la resolució de la concessió. Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva el beneficiari no fa constar el contrari, s'entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.
La resolució de concessió, d'acord amb l'article 14a de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, haurà de contenir la persona o entitat beneficiària o relació de persones o entitats beneficiàries a les quals s'atorga la subvenció amb les quanties individualitzades, i especificar els criteris de valoració seguits, així com la desestimació i la no-concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevenguda de les sol·licituds no ateses.
9.3. L'òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l'alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sens perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l'article 23.2.a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l'article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà de sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB. D'acord amb l'article 25.5 de la LGS, el venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima les persones interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l'article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
10. Reformulació de sol·licituds
Quan la subvenció tengui per objecte el finançament d'activitats a desenvolupar per la persona sol·licitant i l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar de la persona o entitat beneficiària la reformulació de la sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.
11. Publicitat dels projectes subvencionats
La publicació de les subvencions concedides s'ha de fer durant el mes següent de cada trimestre natural. Aquesta publicitat es durà a terme segons indica l'article 17 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.
12. Difusió de la subvenció concedida per l'entitat beneficiària
Les entitats beneficiàries hauran de donar adequada publicitat al caràcter públic del finançament del programa, activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. S'haurà de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, acompanyat de l'escut de la institució, en materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, plaques commemoratives, cartells, o bé en mencions realitzades en mitjans de comunicació o altres que resultin adequats a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent als esmentats. Així mateix, prèviament a la realització de l'activitat, cada associació haurà de fer arribar a la Regidoria de Participació Ciutadana el material publicitari i informatiu de l'activitat (cartell, díptics, fullets, etc.) a l'efecte de supervisar-ne el contengut i que efectivament hi surt l'escut de l'Ajuntament.
13. Pagament i justificació de les despeses
13.1. La justificació de la subvenció per la persona o entitat beneficiària es realitzarà mitjançant l'aportació d'un compte justificatiu, degudament omplit i acompanyat de la documentació que s'especifica en el punt 13.3, de la despesa realitzada (vegeu annex 2). El compte ha de contenir una memòria d'actuació i una memòria econòmica amb el detall previst a l'article 72 del RLGS.
Mitjançant l'aportació del compte justificatiu s'haurà d'acreditar l'execució del 100% del projecte o de les activitats subvencionades.
13.2. El compte justificatiu corresponent a l'any 2023 s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud per participar en la convocatòria.
13.3. Els comptes justificatius inclouen una declaració i una relació de justificants imputats, als quals s'ha d'adjuntar l'original de les factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent i la documentació acreditativa del pagament. Les factures s'han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats del compte justificatiu.
13.4. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat l'entitat beneficiària ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
—Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.
—Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
—Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
—Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
—Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil.
—Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui el nom del titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
—Resguard del pagament amb targeta en el qual figurin les dades identificatives del beneficiari de la subvenció.
—Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
—Notificació bancària del càrrec.
—Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el nom del titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.
f) Pagament en efectiu:
—Rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic» o «pagat en metàl·lic».
14. Revocació de la subvenció concedida
D'acord amb l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s'ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l'acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
15.Reintegrament de les subvencions concedides
S'atendrà al que disposa l'article 27 de l'Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep.
16. Règim de recursos
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
—El recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que dictarà la resolució, en el termini d'un mes, a partir del dia següent de la notificació d'aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
—O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, a partir del dia següent de la notificació de l'acord.”
La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Document firmat electrònicament al marge (12 de desembre de 2024
L'alcalde Vicente Roig Tur)
ANNEX 1 DADES DE L'ASSOCIACIÓ
Entitat/associació:
NIF:
Telèfon de contacte:
Adreça electrònica:
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL QUE SUBSCRIU LA SOL·LICITUD
Nom i cognoms:
DNI:
Càrrec actual:
1.SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L'ORGANITZACIÓ D'ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES PROMOGUTS PER LES ASSOCIACIONS DE VESINS AIXÍ COM ORGANITZACIÓ DE FESTES (PERÍODE 2023: ENTRE l'1/01/2023 I EL 31/12/2023)
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria de subvencions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia adreçada a associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a la realització d'actuacions, iniciatives i projectes promoguts per les associacions de vesins així com organització de festes, realitzats entre:
∘ l'1-01-2023 i el 31-12-2023 (tots dos inclosos)
Que l'associació que represent està inscrita en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament, d'acord amb el que es preveu a les bases.
SOL·LICIT:
Una subvenció econòmica per la quantitat d ___________ euros per la realització de les activitats/projectes especificats a l'annex 1.7.
Així mateix en aquest mateix annex 1, adjunt:
( ) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió de subvencions, que haurà d'anar subscrita per qui en té la representació (annex 1.1).
( ) Certificat del/de la secretari/ària de l'associació que acredita la representació de la persona en el nom de la qual es presenta la sol·licitud.
( ) Document que acredita que l'associació està donada d'alta en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.
( ) Estatuts o reglaments inscrits en el Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears i adaptats a la llei.
( ) DNI del representant de l'entitat.
( ) CIF/NIF de l'entitat.
( ) Memòria resumida de totes les activitats/projectes que s'han realitzat dins l'any 2023 a l'efecte de barem (annex 1.6).
( ) Memòria descriptiva de les activitats/projectes per als quals es sol·licita la subvenció, que s'hauran d'haver realitzat dins el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023. Aquestes activitats han d'anar acompanyades de pressupost (annex 1.7).
( ) Declaració del representant legal de l'associació que l'entitat que representa disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria; que no està inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció; d'estar facultat el sol·licitant per actuar en nom de l'entitat i de no concórrer en aquesta entitat cap de les causes de l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions; de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i d'acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex 1.2).
( ) Dades bancàries per a la transferència de l'import de la subvenció, en cas de no haver-les presentat en altres ocasions, mitjançant la presentació de certificat de titularitat bancària o full de transferència bancària, facilitat per l'Ajuntament, degudament emplenat i signat.
( ) Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 1.3).
( ) Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l'entitat haurà d'aportar els certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social durant l'exposició de la proposta de resolució provisional (annex 1.4).
( ) Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 1.5).
( ) Certificat del secretari de l'associació en el qual consta el nombre de socis.
I perquè així consti, firm la present sol·licitud al final del document.
2. DECLARACIÓ DEL REPRESENTANT DE L'ENTITAT PER A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ D'ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES AIXÍ COM ORGANITZACIÓ DE FESTES, PROMOGUTS PER LES ASSOCIACIONS DE VESINS (ANY 2023)
DECLAR:
1. Que l'entitat que represent disposa de l'estructura i mitjans necessaris per dur a terme els projectes o programes objecte de la convocatòria.
2. Que no es troba inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir subvenció.
3. Que jo, com a sol·licitant, estic facultat/da per actuar en nom de l'entitat.
4. Que no concorre en aquesta entitat cap de les causes de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. Que l'entitat que represent es troba al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep.
6. Que l'entitat que represent acredita el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'art. 25 del RLGS.
3. Declaració de les subvencions obtengudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur
A l'efecte de sol·licitar subvencions adreçades a associacions de vesins per a la realització d'actuacions, iniciatives i projectes (any 2023), FAIG LA SEGÜENT DECLARACIÓ RESPONSABLE:
DECLAR (marcau l'opció que correspongui):
1.( ) Que fins a la data NO he sol·licitat ni obtengut subvenció d'altra entitat per a la mateixa finalitat i que, en cas de rebre'n alguna en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.
2. ( ) Que he sol·licitat o he rebut les següents ajudes per a la mateixa finalitat d'altres entitats:
Organisme |
Tipus d'ajut |
Data de sol·licitud |
Quantitat sol·licitada |
Quantitat concedida |
Observacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( ) Que el total dels ajuts percebuts o pendents de percebre no superaran el cost total de l'activitat subvencionable.
( ) Que en cas de rebre alguna ajuda més en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.
4. AUTORITZACIÓ PER OBTENIR INFORMACIÓ SOBRE EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DAVANT LA SEGURETAT SOCIAL PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ D'ACTUACIONS, INICIATIVES I PROJECTES, AIXÍ COM ORGANITZACIÓ DE FESTES, PROMOGUTS PER LES ASSOCIACIONS DE VESINS (ANY 2023)
AUTORITZ expressament l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia:
1. Perquè pugui sol·licitar per mitjans telemàtics a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària informació relativa al compliment de les obligacions tributàries de la persona o entitat sol·licitant.
2. Perquè pugui consultar les dades davant la TGSS d'estar al corrent del pagament amb la Seguretat Social de la persona o entitat sol·licitant.
En cas contrari, en el qual NO atorgui el consentiment per a la consulta, marcau la següent casella:
1. ( ) No don el consentiment.
2. ( ) M'hi opòs.
3. ( ) No el concedeix.
4. ( ) El deneg.
Perquè la transmissió de dades es pugui fer per mitjans telemàtics, s'ha de presentar el consentiment exprés de la persona interessada, d'acord amb l'article 6.2.b de la Llei 1/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (BOE núm. 150, de 23 de juny).
1.5. Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA de l'entitat representada
Dades del sol·licitant
nom:
NIF:
Dades del representant del sol·licitant
nom i cognoms:
document d'identitat:
Dades a l'efecte de notificacions
adreça:
població: codi postal:
adreça electrònica: telèfon:
DECLAR:
Que, respecte de l'IVA de les factures presentades per justificar la subvenció, la situació de l'entitat beneficiària és la següent:
Exercici 2023
Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.
No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al _____% [si no es concreta cap xifra, s'entén el 100%].
1.6. Breu memòria de les activitats realitzades dins l'any 2023
Activitat |
Especificau si heu organitzat l'activitat, col·laborat o participat |
Data i durada |
Breu descripció de l'activitat |
Activitat realitzada en col·laboració amb l'Ajuntament de Sant Josep |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(En cas que les activitats que es proposen per a la valoració de punts siguin dins un programa d'activitats de durada de més d'un dia, es recomana plantejar-les com a activitats separades, si ho són, ja que implica la suma de la puntuació que dona cada una de les activitats.)
Especificau si presentau documentació acreditativa de tasques de mediació entre el col·lectiu veïnal i les administracions (registres d'entrada, actes, etc.).
7. Memòria de les activitats per a les quals es sol·licita subvenció dins l'any 2023
Activitat |
Data i durada |
Breu descripció de l'activitat |
Quantitat de públic que hi assisteix o fa ús de l'activitat |
Sector o sectors poblacionals als quals s'adreça l'activitat |
Potenciació de valors tradicionals SÍ - NO |
Marcau amb una creu si l'activitat s'ha fet íntegrament en català |
Pressupost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(En cas que les activitats que es proposen per a la valoració de punts siguin dins un programa d'activitats de durada de més d'un dia, es recomana plantejar-les com a activitats separades, si ho són, ja que implica la suma de la puntuació que dona cada una de les activitats.)
ANNEX 2, ANY 2023
MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DE LES ACTIVITATS REALITZADES AMB LIQUIDACIÓ D'INGRESSOS I DESPESES (període entre l'1-01-23 i el 31-12-23)
Sr./Sra. ......................................................................................................................, amb DNI
............................., representant legal de l'entitat ...................................................................., amb CIF ..............................
COMUNIC LES SEGÜENTS ACTIVITATS REALITZADES:
ACTIVITAT 1:........................................
EXPLICACIÓ RESUMIDA DE L'ACTIVITAT:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
RELACIÓ DE DESPESES VINCULADES A AQUESTA ACTIVITAT:
Núm. doc. |
Núm. fact. |
Data fact. |
Proveïdor |
Concepte |
Motiu de despesa |
Import |
IVA |
Data de pagament |
% imputació |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL COST:
RELACIÓ D'INGRESSOS VINCULATS A AQUESTA ACTIVITAT:
CONCEPTE |
TOTAL |
|
|
|
|
|
|
|
|
ACTIVITAT 2:........................................
EXPLICACIÓ RESUMIDA DE L'ACTIVITAT:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
RELACIÓ DE DESPESES VINCULADES A AQUESTA ACTIVITAT:
Núm. doc. |
Núm. fact. |
Data fact. |
Proveïdor |
Concepte |
Motiu de despesa |
Import |
IVA |
Data de pagament |
% imputació |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL COST:
RELACIÓ D'INGRESSOS VINCULATS A AQUESTA ACTIVITAT:
CONCEPTE |
TOTAL |
|
|
|
|
|
|
|
|
Si escau, l'altra documentació a què fa referència l'article 72 del RLGS.
Data:
Nom i cognoms del representant de l'entitat:
firma: