Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 827139
Departament de Selecció i Provisió de Recursos Humans. Servei de Selecció. Convocatòria de 4 places de Psicòleg/òloga pel sistema de concurs oposició per torn lliure, corresponents a l'oferta pública d'ocupació de l'any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior, per resolució núm. 18611 de 10 de desembre de 2024, ha resolt el següent:

PRIMER.- Convocar proves selectives pel sistema de concurs-oposició torn lliure, per a la cobertura de 4 places de PSICÒLEG/ÒLOGA, vacants a la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament pertanyent a l'Escala de l'Administració Especial, Subescala tècnica, classe superior, especialitat Psicologia, grup A1, dotada pressupostàriament i corresponent a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de l'oferta d'ocupació pública de l'any 2023 (BOIB núm. 164 de 02 de desembre de 2023).

SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten.

TERCER.- Nomenar els membres del Tribunal qualificador que ha de dirigir el desenvolupament del procés selectiu, la composició del qual serà el següent:

Presidenta titular: Sra. Maria Magdalena Uguet Adrover

Presidenta suplent:  Sra. Francisca Mateu Sabater

 

Vocal 1 titular: Sr. Jaime Mas Rosselló

Vocal 1 suplent: Sra. Mª Isabel Gelabert Vich

Vocal 2 titular: Sra. Julia Jiménez Gallego

Vocal 2 suplent: Sra. Mª del Carme Oliva Segu

Vocal 3 titular: Sr. Joan Vaquer Frau

Vocal 3 Suplent: Sr. Gabriel Sebastià Salleras Vicens

Vocal 4 titular: Sra. Francisca Barceló Caldentey

Vocal 4 suplent: Sra. Aina Maria Mesquida Barceló

QUART.- El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

CINQUÈ.- Les sol·licituds per a participar en el procés selectiu s'han de tramitar obligatòriament mitjançant el Portal de l'opositor (https://oposicions.palma.cat), sense perjudici del posterior registre electrònic.

SISÈ.- Publicar la present convocatòria i bases específiques en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Boletín Oficial del Estado.

BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR QUATRE PLACES VACANTS DE PSICÒLEG/ÒLOGA (taxa específica) PEL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ TORN LLIURE, OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY 2023

PRIMERA.- OBJECTE I NORMES GENERALS.

L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició torn lliure, per a la cobertura de 4 places de PSICÒLEG/ÒLOGA, vacants a la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament pertanyent a l'Escala de l'Administració Especial, Subescala tècnica, classe superior, especialitat Psicologia, grup A1, dotada pressupostàriament i corresponent a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de l'oferta d'ocupació pública de l'any 2023 (BOIB núm. 164 de 02 de desembre de 2023).

La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.

Aquest procediment selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019, i en allò no previst, s'aplicarà l'establert al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (d'ara endavant TREBEP) i en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (d'ara endavant LFPIB).

SEGONA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les següents condicions:

1.- Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

2.- Tenir 16 anys complerts i no superar l'edat per a la jubilació forçosa.

3.- Estar en possessió del títol de llicenciatura o grau en psicologia en la data de la finalització del termini de presentació d'instàncies, o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable a les persones aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades.

4.- Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

5.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas de personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes d'accés a l'ocupació pública.

6.- Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

7.- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013).

8.- Abonar com a dret d'examen 26,52 euros dins el termini d'admissió d'instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i els aspirants hauran de manternir-los durant el període en què es desenvolupi el procediment selectiu.

TERCERA.- FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL

Dur a terme tasques d'assessorament i orientació psicològica.

  • Elaborar informes i propostes relatives al comportament humà, pròpies de l'àrea on estigui adscrit.
  • Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
  • Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
  • Realitzar diagnòstics, orientacions i tractament psicosocials a persones i famílies amb necessitats socials.
  • Dissenyar, implementar i avaluar els projectes psicosocials grupals i comunitaris propis o en col·laboració amb d'altres serveis (municipals i d'altres administracions).
  • Realitzar els informes psicològics necessaris dins el seu àmbit d'actuació.
  • Donar suport tècnic i assessorament psicosocials en les intervencions dels tècnics del seu centre.
  • Realitzar estudis, diagnòstics, informes, documents metodològics, protocols, procediments que siguin encarregats en l'àmbit psicosocial i en relació a les competències pròpies de l'Àrea.

Organitzar, planificar, gestionar i desenvolupar els aspectes tècnics relatius a la Secció, així com coordinar els serveis i programes i l'aplicació de matèries transversals.

QUARTA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

La sol·licitud per participar en el concurs oposició, s'ha d'emplenar mitjançant l'aplicació del Portal de l'opositor (https://oposicions.palma.cat), essent imprescindible l'acreditació per algun dels sistemes d'identificació i firma admesos per la passarel·la Cl@ve del Govern d'Espanya: DNIe/Certificat electrònic, Cl@ve permament i Cl@ave ocasional (Cl@vePin).

Complimentada la sol·licitud telemàtica, es generarà un document pdf que s'haurà de registrar, juntament amb el justificant d'abonament de la taxa, dins el termini de presentació d'instàncies, a través del Registre electrònic de l'Ajuntament de Palma.

També s'haurà de signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.

Amb la sol·licitud de participació no s'ha d'aportar cap document d'acreditació dels requisits.

En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la sol·licitud amb el darrer número de registre electrònic d'entrada.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en la pàgina web de l'Ajuntament de Palma i, si escau, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La falsedat de les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació aportada com a requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

CINQUENA.- PAGAMENT DE LA TAXA DELS DRETS D'EXAMEN

La quantia de la taxa del dret d'examen és de 26,52 euros d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal, que s'haurà d'abonar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment.

SISENA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en la pàgina web de la Corporació, a l'apartat d'oferta pública de feina. La relació de persones admeses i excloses es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Es concedirà un termini de deu dies hàbils des del dia següent a la publicació en el BOIB, per tal que les persones interessades presentin les al·legacions o esmenes que considerin oportunes.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, que es publicarà a la pàgina web www.palma.cat, a l'apartat d'oferta pública de feina, i a la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública mitjançant diligència, al web de l'Ajuntament.

En tot cas, amb la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la data, lloc i hora de realització del primer exercici de la fase d'oposició.

SETENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal qualificador estarà format per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/ària serà designat per votació d'entre els vocals.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions d'observar i vigilar el bon desenvolupament del procés selectiu.

En cas de resultar necessari el Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori per a totes o algunes de les proves, amb veu i sense vot. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

Els Tribunals hauran d'acordar els criteris de correcció de les proves selectives en la sessió de constitució.

VUITENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment selectiu és pel sistema concurs oposició pel torn lliure

NOVENA.- QUALIFICACIONS.

Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d'acord amb allò establert a les presents bases reguladores. Per poder optar a la realització dels exercicis segon i tercer serà imprescindible haver estat qualificat com a “apte/a” en l'exercici o exercicis precedents.

DECENA.- CALENDARI D'EXERCICIS

El primer exercici s'efectuarà dins dels 6 mesos següents a la publicació al Butlletí Oficial de l'Estat, la resta es determinarà pel tribunal.

En el supòsit que amb posterioritat a l'aprovació d'aquestes bases es modifiqui la normativa reguladora del contingut del temari, serà d'aplicació les referències que es trobin en vigor en el moment de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat. 

ONZENA.- PROGRAMA i TEMARI DE L'OPOSICIÓ

FASE D'OPOSICIÓ:

La fase d'oposició suposarà un 70% de la puntuació final.

PRIMER  EXERCICI:

Obligatori i eliminatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes elegits entre quatre, designats per sorteig públic del temari específic. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici, 5 per cada tema.

En el cas que el temari específic s'incloguin temes relacionats amb el funcionament o protocols interns de l'Ajuntament de Palma seran facilitats per l'Àrea interessada a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.

Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.

SEGON EXERCICI:

Obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre un supòsit pràctic elegit a l'atzar d'entre els tres que proposi el tribunal, relacionat amb les matèries recollides al temari específic. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de dues hores. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.

Per aquest exercici, les persones que opositin han d'anar proveïdes dels estris necessaris per la realització del exercici. L'ús de qualsevol document, material, etc, haurà d'autoritzar-se pels membres del tribunal i en cap cas es podrà fer servir eina informàtica de qualsevol tipus ni equips susceptible de connexió a Internet.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

TERCER EXERCICI: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de 40 preguntes amb quatre respostes alternatives sobre el contingut del temari de la part general, amb cinc de reserva amb la finalitat de convalidar successivament, segons l'ordre en el que es presentin en el qüestionari, aquelles que poguessin ser objecte d'anul·lació. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 55 minuts. L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una  puntuació mínima de 5 punts per superar aquest exercici.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

           [A-(E/3)] x 10

Q = -----------------------

                    P

Q: Resultat de la prova

A: Número de respostes correctes

E: Número de respostes errònies

P: Número de preguntes de l'exercici

Total puntuació fase d'oposició 50 punts.

FASE DE CONCURS

Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació i d'acord amb el tràmit telemàtic a través del Portal de l'opositor el full d'autobaremació de mèrits.

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, no s'hauran de presentar fins que finalitzi la fase d'oposició i sigui requerida per part de l'òrgan competent en el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

La acreditació de requisits i mèrits s'ha de fer a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Palma, per Registre Electrònic General.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs.

En cas de personal funcionari de l'Ajuntament de Palma, i que la documentació acreditativa dels requisits i mèrits consti a l'expedient personal hauran de fer remissió al seu expedient personal.

L'acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

Experiència professional.

  •  
  • Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
  • Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
  • Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6  punts.

La puntuació màxima és de 6 punts.

Cursos de formació.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola  Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions, així com la formació organitzada i impartida pels Col·legis Professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d'accés a la plaça convocada.

L'hora d'impartició es valora amb: 0,007 punts

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 5 punts.

Formació  que es valorarà  a qualsevol especialitat.

Es valoren per a qualsevol especialitat les següents accions formatives:

  • Cursos de l'àrea jurídic administrativa.
  • Cursos d'igualtat de gènere.
  • Cursos d'informàtica.
  • Cursos de qualitat, habilitats, competències professionals i comandaments
  • Cursos de prevenció de riscs laborals

Aquesta formació es valorarà d'acord al següent:

L'hora d'impartició es valora amb: 0,005 punts

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,004 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,0018 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 3 punts.

Titulacions acadèmiques

1.Estudis que es valoren.

1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

1.2 La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3 Es valoraran les titulacions de nivell superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit. 

2. Puntuació.

2.1 Estudis de Postgrau.

2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

2.1.2 Per cada títol de màster universitari oficial: 2 punts.

2.1.3 Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficials, o 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.

No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

2.2 Estudis universitaris:

2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts.

2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, grau, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1,5 punts.

2.2.3 Per cada títol propi de grau: 1 punt.

La puntuació màxima és de 6  punts

Coneixement de llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

  • Nivell de domini funcional efectiu  (certificat C1): 1 punt.
  • Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

La puntuació màxima és de 2 punts.

Exercicis per oposició superats

Per cada exercici obligatori superat en un procés de selecció de l'Ajuntament de Palma per l'accés a la mateixa especialitat, dins els últims 12 anys anteriors a la present convocatòria: 0,33 punts.

La puntuació màxima serà d'1 punt.

Total puntuació màxima fase de concurs: 23 punts.

La fase de concurs suposarà un 30% de la puntuació final.

Constitució de la borsa d'interins

El present procediment selectiu generarà una borsa de treball del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat com a mínim el primer exercici de la convocatòria, d'acord amb allò establert a l'article 18.2 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma.

 

TEMARI DE L'OPOSICIÓ

TEMARI PART ESPECÍFICA

1.- Organització i funcions dels serveis socials de l'Ajuntament de Palma

2.- Estratègia Transformadora 2022/2030

3.- Les funcions dels psicòleg social als serveis socials comunitaris de l'Ajuntament de Palma

4.- La interprofessionalitat als Serveis comunitaris de l'Ajuntament de Palma

5.- Els processos d'atenció individual-familiar des dels serveis comunitaris bàsics de l'Ajuntament de Palma

6.- La detecció de necessitats, el disseny dels projectes, la intervenció i l'avaluació en els processos d'atenció grupal- comunitària des dels serveis comunitaris bàsics de l'Ajuntament de Palma

7.- La intervenció i l'avaluació en els processos d'atenció comunitària des dels serveis comunitaris bàsics de l'Ajuntament de Palma

8.- Els sistemes d'informació i registre d'intervenció social individual i familiar a l'Ajuntament de Palma

9.- L'entrevista psicosocial com a instrument per a la intervenció.

10.- El procés d'inserció social en els serveis comunitaris bàsics

11.- La intervenció comunitària des dels serveis comunitaris bàsics

12.- El Catàleg de prevenció de l'Ajuntament de Palma (darrera actualització)

13.- La Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears

14.- Les prestacions municipals de l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Palma

15.- Intervenció amb menors i les seves famílies en risc de desatenció. Circuït d'intervenció municipal des dels serveis comunitaris bàsics.

16.- Els serveis municipals especialitzats: l'Equip d'Infància i Família

17.- Els indicadors de risc en els menors referenciats a la Llei orgànica 8/2021 de juny de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. Aspectes conceptuals i tipologies

18.- Els indicadors de risc en els menors referenciats a la Llei orgànica 8/2021 de juny de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. Actuacions dins l'àmbit municipal

19.-BALORA com a instrument per la valoració de la gravetat de les situacions de risc i desemparament

20.- El desemparament infantil: indicadors referenciats a la Llei orgànica 8/2021 de juny de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. Comparatives dels conceptes de risc i desemparament. La intervenció municipal

21.- Col·laboració entre els serveis socials, els serveis educatius i els serveis de salut del territori. Treball en xarxa

22.- Procés d'acompanyament pel canvi. Protocols d'intervenció

23.- Protocol: Nins i nines adolescents resilients. Intervenció del psicòleg social

24.- Protocol: Convivència i parentalitat. Intervenció del psicòleg social

25.- Protocol: Habilitats integradores/capacitats inclusives. Intervenció del psicòleg social

26.- Protocol: Impulsant l'autonomia. Intervenció del psicòleg social

27.- Protocol: Reduint la desigualtat. Intervenció del psicòleg social

28.- Protocol: Projectant futurs personals . Intervenció del psicòleg social

29.- Protocol: Fomentant i protegint les relacions afectives positives. Intervenció del psicòleg social

30.- Posicionament respecte a salut mental i persones amb discapacitat en el marc del Model d'atenció social de serveis social de l'Ajuntament de Palma.

31.- Posicionament respecte a la inserció laboral en el marc del Model d'atenció social de serveis social de l'Ajuntament de Palma.

32.- Intervenció psicosocial en violència de gènere en el marc dels serveis socials comunitaris bàsics

33.- Normativa vigent de protecció a la infància i l'adolescència. Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears

34.- Intervenció grupal amb dones en situació d'aïllament social i dificultats d'autoestima. Intervenció del psicòleg social

35.- Les habilitats de criança peça clau en el desenvolupament normalitzat de les famílies en situació de risc. Grups educatius per a pares/mares amb mancança d'habilitats parentals

36.- L'ètica en els serveis socials. Codis d'ètica del psicòleg social en relació a la persona usuària. La confidencialitat

37.- Els serveis d'acolliment de l'Ajuntament de Palma. Tipologia de serveis i criteris d'accés

38.- Els serveis domiciliaris de l'Ajuntament de Palma. Tipologia de serveis i criteris d'accés

39.- El maltractament en la gent gran. Definició. Senyals d'alerta. Factors de risc. Mesures preventives

40.- La soledat no desitjada en la gent gran. Projectes Radar

41.- Palma Ciutat Amiga de la Infància

42.- L'informe psicosocial. Bases conceptuals

43.- El Reglament de centres municipals de serveis socials de l'Ajuntament de Palma vigent a la data de la publicació de la convocatòria en el BOE.

44.- La Cartera municipal de serveis socials de l'Ajuntament de Palma vigent a la data de la publicació de la convocatòria en el BOE.

45.- El Catàleg de prestacions econòmiques de l'Ajuntament de Palma vigent a la data de la publicació de la convocatòria en el BOE.

46.- L'atenció comunitària dels convenis singulars de serveis socials amb entitats del tercer sector de l'Ajuntament de Palma

47.- Drets i deures dels nins, nines i adolescents davant la violència segons la Llei Orgànica 8/2021de 4 de juny de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència

48.- Detecció, notificació i avaluació de les situacions de desprotecció infantil. El Registre unificat de maltractament infantil de les Illes Balears (RUMI)

49.- Del deure de comunicació segons la Llei orgànica 8/2021 de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència i de la Llei 9/2019 de 19 de febrer de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears

50.- Abordatge dels riscos, mal ús i conductes problemàtiques derivades de la utilització de les tecnologies digitals en població jove. Accions preventives.

51.- L'OAC social en el marc del model d'atenció social de l'Ajuntament de Palma.

52.- L'Equip de Primera Acollida (EPASS) en el marc del model d'atenció social de l'Ajuntament de Palma

53.- L'Oficina de prestacions en el marc del model d'atenció social de l'Ajuntament de Palma

54.- El procés d'acompanyament pel canvi en el model d'atenció social de l'Ajuntament de Palma.

55.- El document marc Estratègic de referència de l'actual model d'atenció social de l'Ajuntament de Palma

56.- La Carta de compromís dels Serveis Comunitaris Bàsics de l'Ajuntament de Palma

57.- El Servei d'atenció socioeducativa a persones amb discapacitat i vulnerabilitat social de l'Ajuntament de Palma

58.-Els eixos estratègics de l'actual model d'intervenció social a l'Ajuntament de Palma: la garantia de la cobertura de necessitats bàsiques i la de la intervenció social

59.- Organigrama conceptual de l'actual model de serveis socials de L'Ajuntament de Palma

60.- El model Canvas adaptat a la gestió dels serveis socials

61.- Impacte social, psicosocial i socioeducatiu de la pandèmia a Espanya. Perspectiva actual

62.- Avantprojecte de Llei de serveis socials a nivell estatal. Aportacions dels Col·legis professionals

63.- Cartera de serveis socials de l'IMAS vigent a la data de la publicació de la convocatòria en el BOE.

64.- Cartera bàsica de serveis socials de la CAIB vigent a la data de la publicació de la convocatòria en el BOE.

65.- El projecte Alter

66.- El concepte d'intervenció social. Reagrupament de lo social, socioeducatiu i psicosocial

67.- La intervenció del psicòleg en els serveis comunitaris d'infància i família. Perspectiva actual

68.- Les diferències entre el treball comunitari, el treball grupal i el treball en xarxa

69.- L'articulació entre l'atenció individual i el treball grupal

70.- La visió comunitària en la intervenció psicosocial

71.- Marc teòric: el treball comunitari en la missió dels serveis socials bàsics. Objectius i beneficis del treball comunitari

72.- Marc teòric: la mirada comunitària i la intervenció comunitària. Objecte d'intervenció del treball comunitari

TEMARI PART GENERAL:

1: La Constitució Espanyola de 1978: Estructura i contingut. Drets i llibertats públiques, Drets i Deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

2: Les formes d'organització territorial de l'Estat. L'Estat autonòmic. Naturalesa jurídica i principis. Els estatuts d'autonomia. El sistema de la distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes. Les relacions entre l'Estat i les comunitats autònomes. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

3: Els Tractats internacionals a la Constitució espanyola. Especial referència al Dret comunitari europeu, les seves fonts i relacions amb l'Ordenament Jurídic espanyol.

4: Les fonts del Dret en general i, especialment, en el sistema jurídic positiu espanyol. Aplicació de les normes jurídiques. El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària.

5: Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encomana de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.

6: L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. Eficàcia: notificació i publicació. Executivitat i suspensió. Execució forçosa dels actes administratius

7: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: La iniciació del Procediment: classes, esmenes i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Les fases del Procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.

8: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

9: Llei 39/2015 de Procediment administratiu comú: Identificació i signatura dels interessats en el Procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb els Administracions Públiques

10: Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Les prerrogatives de l'Administració en els contractes administratius. La modificació dels contractes. Extinció del contracte: recepció i resolució dels contractes administratius. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.

11: La responsabilitat de l'Administració Pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys indemnitzables. L'acció de responsabilitat. Principis del procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

12: La gestió directa dels serveis públics. Gestió indirecta dels serveis públics. La concessió de serveis públics: concepte i naturalesa.  Potestats de l'Administració. Drets i obligacions del concessionari. Relacions del concessionari amb els usuaris. Extinció de la concessió

13. El patrimoni de les administracions públiques. Les propietats públiques: tipologia. El domini públic, concepte, naturalesa i elements. Afectació i mutacions demanials. Règim jurídic del domini públic. Utilització: reserva i concessió. El patrimoni privat de les Administracions Públiques. L'inventari a l'Administració local.

14. El règim local. L'Administració Local en la Constitució i en els estatuts d'autonomia. El principi d'autonomia local: significat, contingut i límits.

15. Les fonts del Dret Local. Regulació bàsica de l'Estat i normativa de les comunitats autònomes en matèria de règim local. La incidència de la legislació sectorial sobre el règim local. La potestat normativa de les entitats locals: reglaments i ordenances. Procediment d'elaboració. El Reglament orgànic. Els bans.

16. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. Legislació bàsica i autonòmica. L'organització municipal. Òrgans necessaris: alcalde, tinents d'alcalde, Ple i Junta de Govern Local. Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans. Els grups polítics i els regidors no adscrits. La participació veïnal en la gestió municipal. El consell obert.

17. Especialitats del règim orgànic-funcional en els municipis de gran població. La llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma: organització del govern municipal.  El Consell de Capitalitat. Prestacions dels serveis municipals: Formes de prestació dels serveis. El personal al servei de l'Ajuntament. La iniciativa pública municipal en l'activitat econòmica. Règim financer.

18. Les formes d'acció administrativa de les entitats locals. L'activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada. Les autoritzacions administratives: les seves classes. El règim de les llicències. La comunicació prèvia i la declaració responsable

19. El personal al servei de les entitats locals: Classes i règim jurídic. Accés a l'ocupació pública. Planificació de recursos humans. Estructuració de l'ocupació pública.  Instruments d'ordenació dels llocs de feina. Provisió de llocs de feina i mobilitat. Situacions administratives.

20. Els drets dels funcionaris locals. Drets individuals. Especial referència a la carrera administrativa i a les retribucions. Els deures dels funcionaris locals. El règim disciplinari. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. Els delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social dels empleats públics. El règim d'incompatibilitats: Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

21. El pressupost com instrument de planificació, com instrument de gestió i com mecanisme general de coordinació. El cicle pressupostari i les seves fases.

22. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

23. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

24. Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears

25. La centralitat del ciutadà. Participació ciutadana. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. El Consell de Transparència i Bon Govern. El Portal de Transparència. La transparència i l'accés a la informació en les comunitats autònomes i entitats locals. Govern obert. Codis de bon govern.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar

 

des de l'endemà de la publicació al BOIB.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (12 de desembre de 2024)

La cap de Servei de Planificació i Provisió p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Raquel Cucarella Ribera